Miramax 11 #1 Публикувано 16 Април, 2015 Здравейте колеги ! Карам 1.4 ис хеч японка 6та. Колата си се кара мъжката. Маслото е Кастрол магнатек 10-40. Доливам го 2 пъти на 12 000 км без да го сменям, защото доливам по над литър . Колата не пуши,с права генерация е Реших днес да си отворя капака на клапаните за да пробвам как ще стои един цвят. Отворих го и направо се стресирах хахаха. Вътре всичко е черно на катран , не се вижда друг цвят и има сажди на парцали. Какво се прави в такъв случай, какъв е варианта за почистване ? 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #2 Отговорено 16 Април, 2015 Да не си му сипвал грес, вместо масло? Или пък катран?! Някой май ше прай промивка. <Доливам го 2 пъти на 12 000 км без да го сменям, защото доливам по над литър> Тва правилно ли го прочетох? И сега боговете на маслените дискусии могат да се развихрят хахах 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #3 Отговорено 16 Април, 2015 (Редактирано) Главата долу и търкане с обезмаслител. И не е лошо да си свалиш и картера да си измиеш. И като един виден "маслен бог" ти казвам да си смениш марката и вискозитета на маслото. Редактирано 16 Април, 2015 от assfull 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Miramax 11 #4 Отговорено 16 Април, 2015 с тея 12 000 км, искам да кажа че преди 12 000 км е сменено напълно с чисто ново. след това преди 8 000км са доляти литър и малко и преди 4 000 км са доляти още литър и малко 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #5 Отговорено 16 Април, 2015 (Редактирано) Смени си марката на маслото с някое хубаво и със сигурен произход и направи няколко смени на малко километри и полека лека ще се почисти сам .Щом работи добре мотора защо ще го разглобяваш .Снимката ти прилича на снимките от един руски сайт на снимки с разглобени двигатели на които собствениците ,лонг лайф масло го разбират буквално до края на живота на колата и не са го сменяли никога. Редактирано 16 Април, 2015 от borko 30 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1046 #6 Отговорено 16 Април, 2015 Те и в Италия така карат Само доливат,без да сменят. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Miramax 11 #7 Отговорено 16 Април, 2015 Произхода на кастрола е сигурен. Това е маслото с което съм доливал. А маслото което е цялостно сменено е мобил 10-40 от варел наливен.... и го изгоря много бързо . Тъ затова си мисля че е възможно да е така още преди кастрола Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #8 Отговорено 16 Април, 2015 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=55762&hl=%26quot%3B%D0%BA%D0%B0%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%26quot%3B&do=findComment&comment=1057177094 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #9 Отговорено 16 Април, 2015 Без механично почистване няма да стане. Маслените магистрали са стеснени със сигурност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #10 Отговорено 16 Април, 2015 Или да рискува с някоя от онези супер агресивни добавки ,дето се слагат в старото масло преди смяна и се изчаква мотора да работи 10минути на място и се източва-някои хора казват че светвал мотора отвътре,ама как се отразяват на семерингите никой не казва дали е протекло нещо после.То има и едно промивно масло на приста -може и с него да пробва човека. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #11 Отговорено 16 Април, 2015 Или да рискува с някоя от онези супер агресивни добавки ,дето се слагат в старото масло преди смяна и се изчаква мотора да работи 10минути на място и се източва-някои хора казват че светвал мотора отвътре,ама как се отразяват на семерингите никой не казва дали е протекло нещо после.То има и едно промивно масло на приста -може и с него да пробва човека. Продавам такава добавка, не е способна да се справи с това. Тая глеч няма разтваряне, само механично чистене. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #12 Отговорено 16 Април, 2015 Maй само е доливано и никога не е сменяно! Колата италианка ли е? Навремето промивките се правеха с нафта, сега има специални разтвори. Съмняваме, да се почисти с добавка за промиване на двигателя. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #13 Отговорено 17 Април, 2015 Баси като почнат така да мълтретират двигатели и ми става жал 1.4 не е бегачка така,че или си събери пари за нова кола, или осъзнай,че тая кола е да си джиткаш,а не да се правиш на рацер пред кОврите. Моя беше също мръсен,но беше промит и картера беше свален и изчистен.Гореше по 2 литра на 10к,но пък гарнитурата на картера беше сдала багажа и от там е излизало масло. Тва масло издържа 8к след това не става за нищо.А пък и с ръчкането още по-малко. Сравняват различни масла Тоя двигател е на 150к и е като нов,но маслото е сменяно на 3000км . 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dctR 85 #14 Отговорено 17 Април, 2015 Колега ако не ти се занимава, а като гледам няма да ти се занимава, използвай това: http://fanshop.vwclub.bg/dobavka-bardahl-promivane-dvigatel Преди на старата ми VW печка преди смяна на масло винаги с това го правих, имам не малко познати ползващи я и те винаги преди смяна, никой не е казал лоша дума. Няма последствия като тракащи клапани после. Марката няма какво да я коментираме, една от най-добрите, от сайта е с гарантиран произход. Една опаковка от това + някакво наливно тънко масло колкото за промивката, недей го смесва с твоята течност която върви по маслените магистрали(не мога да го нарека масло вече) ииииии сваляш после пак капака и гледаш, гаранция, че голяма част от тази мазга няма да я има. Следва само сваляне и почистване на картера и задължителна смяна на масления филтър. пс: не мога да разбера хората защо не си сменят маслото? това е като да не се къпеш, нали пак ще се изцапаш? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #15 Отговорено 17 Април, 2015 Имам едни съмнения че тази гняс е резултат от добавки за компресия и/или за спиране на течове .Пробвай с промивно масло 1-2 промивки .Това нещо как се чисти на ръка .Пробвай с промивки и колкото се изчисти -толкова ,мотора нали си работи добре ,няма какво да го отваряш за чистене само,ся след промивките и ако е имало добавки почне да пуши или да не върви ,тогава го разхвърляй вече. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.OFF 539 #16 Отговорено 17 Април, 2015 Archoil AR2820 Professional Engine Flush 400ml Колегите ще ти препоръчат по каква схема да промиеш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #17 Отговорено 18 Април, 2015 Напълно подкрепям assfull, механично почистване (и на картера) и смяна на марката и вискозитета Шансът да попаднеш на Castrol ментак е голям, независимо какво те уверяват. Както и да е, има прочистващи препарати, които не са толкова агресивни - сипват се, кара се около 300-400 км и тогава се сменя масло и филтър. Някои хора ползват и само промиващо масло за тази цел. Или ако си склонен да рискуваш - както каза dctR - с друго тънко масло и агресивната добавка. Каквото и да слагаш - не го мешай с тоя маргарин на снимките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hunter 736 #18 Отговорено 18 Април, 2015 Еййй, много критика, ... много нещо... Човека си е пуснал проблема - вие ще го обесите. Не, че така трябва да изглежда един мотор, ама... ще си научи урока по трудния начин явно. Колата си е негова, ако иска и с вода може да я пробва... И много глупости и неверни неща се пишат - четете бре, хора. По принцип говоря - за форума. Тези, които най - много знаят пишат най - малко, ако някой е забелязал изобщо. Другите да си правят изводите, ако могат. p.p. Колега, аз също карам масло от " ОТ ВАРЕЛ " - другото сигурно ти го носят в шепите... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #19 Отговорено 18 Април, 2015 Абе щом е пуснал темата значи не е "италианец" човекът Ся не всеки знае какво има под капака и как трябва да изглежда. Ама ето че една промивка да направиш има 5 варианта как да го направиш (че и с бензин и нафта даже), плюсове-минуси, хубаво е че се пита, така и ние научаваме. Да прави промивка колегата, да си хареса едно хубаво масло и да го сменя редовно. Ама после да пусне и снимки на чистата глава Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #20 Отговорено 18 Април, 2015 Абе човече ти на всяка мандж мерудия ли ще бъдеш. Извади се компетенция за всичко а те засичам на доста места че пишеш глупости големи. Искам само да запомниш, че това което пише по книгите не расте по нивите. Респективно 90%вите ти отговори с линкове а не практически. Моята англичанка докат си дочака ремонта досега за 20к. е испила над 25литра масло наливно и няма нагри никакви. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miromoshev 17 #21 Отговорено 19 Април, 2015 Чета и препрочитам и не разбирам от къде ства ясно, че авторът е виновен за състоянито на мотора. Че го й анатемосахте вече. Това не се получава от една или две пропуснати смени. 20К не бех сменял на едно Сузуки маслото, коета даже беше и 15W40, наякаква Приста, ако не се лъжа и главата със сигурност не изглеждаше по тоя начин. Нека се въздържаме от квалификации, кой за какво бил роден и какво заслужавал. Моят прост съвет е, че при положение, че колата върви да не пипа нищо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #22 Отговорено 19 Април, 2015 Ясно,че не е станало от него,но да я пържи редовно в тва състояние на мен не ми се струва нормално.той не я кара в обикновен режим та да не я чисти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #23 Отговорено 19 Април, 2015 Japanese fever , ти с какво "необикновенно" масло караш ? И като е от "ВАРЕЛ" да не би да е олио ? Предполагам се досещаш , че маслата за сервизи не са в разфасовки от 1 литър.Добре е да се доверяваш на книжката но там сервизната поддръжка свършва на 200 000 км. , бракуваш ли си колата след това ? Този двигател според мен е каран най-малко 50 000км без смяна за да има такава гняс защото Луиджи обикновенно само сипва бензин и долива масло.После колата идва като "изключително запазена" при следващият собственик и гледката е тази.Ако си заслужава колата да си го почисти ръчно , защото надали има препарат който да махне всичкото това отлагане а ако ли не да кара така докато му дойде времето за нов автомобил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #24 Отговорено 19 Април, 2015 Аз мотора още не съм го и оторил.да сигурен съм ако имаш мерак ела ще го отворим двамата а ти ще мериш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miromoshev 17 #25 Отговорено 19 Април, 2015 мислиш ли, че този двигател, освен нагарът всичко друго му е наред - износвания, хлабини, дали всичко е в нормите? Дето има една приказка "Чукча не читател. Чукча писател." Прочети пост №1 и сам ще си отговориш на въпроса. За това ще го кажа така. Аз лично не бих си вързал здрав пръст. Колата за сега върви. Карам си я така, а когато му дойде времето, ще мисля. Ремонт ли? Нов двигател ли? Или пък нова кола? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #26 Отговорено 19 Април, 2015 Бях пуснал снимка и можех и да опиша и експоатацията довела до тази снимка но някои я затри.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #27 Отговорено 19 Април, 2015 Ако към мен е въпроса. Снимката която коменирам не е на моя мотор. А моя ще се отваря защото японеца в менюала не е споменал за проблема с маслосъбирателните сегменти на икономика които се запичат от отделния кокс от бензина.И наи вече малкото разтояние между двата им пръстена. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #28 Отговорено 19 Април, 2015 Japanese fever ,евала човек !За 10 дена 200 мнения направи!Прави ми впечатление че от доста време не пишат колеги като терориста ,калмара и други членове на форума на които ценя съветите и наистина са ми помагали.Защо ли не пишат вече?!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #29 Отговорено 19 Април, 2015 Има само, че една малка подробност относно маслото. Старото масло, от 80-те и 90-те е (и преди това) имало по-добри смазочни качества, поради наличието на цинковата добавка ZDDP, която днес липсва в маслата, заради екологичните стандарти. Тази цинкова добавка се среща вече само в рейсинг маслата и също така се продава отделно за ползване в двигатели на по-стари коли - muscle cars, retro cars и т.н. С една дума исках да кажа, че днешното масло е хубаво да се сменя на макс. 5000 км (минерално и полу-синтетика) и макс. 10 000 (пълна синтетика). Колега, за цинка така се обърка, че по-добре никога вече не го споменавай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #30 Отговорено 19 Април, 2015 Темата не е за това, и това е причината да не спамя излишно. Цинковия дитиофосфат го има в предостатъчен процент в масла поддържащи API SN, сещай се коя година е стандарта. Недей Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dufosvti2 303 #31 Отговорено 20 Април, 2015 много задълбахте,за мен този мотор не е отварян даже за реглаж на клапани,иначе щяха да го видат,че е целия в мазут.към собственика-ползвай няква промивка.квато и да е преди смяна на маслото и най вече го сменяй преди 10хил.км.това след като изчистиш тази гняс,ако изобщо успееш.ебати има масла по 40лв,филтри по 5-6 лева....толкова ли е трудно да го смениш.всяка хонда гори масло,особенно във втек.....ти да нямаш италианска жилка 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #32 Отговорено 20 Април, 2015 Не разбрах кои е виновен сега за състоянието на мотора Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #33 Отговорено 20 Април, 2015 (Редактирано) Папата е виновен.Онзи му пиша че от бензина спичат също тои па маслото. Бреи тея вонди маслояди. Редактирано 20 Април, 2015 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #34 Отговорено 20 Април, 2015 Човека пишман стана дето пусна тази тема.Обърнахте ли внимание че вече сами си пишем ,а автора не се включва.Според мен така е взел колата и чак сега е установил какво става в мотора.Ние по принцип българите ,понеже нямаме пари и купуваме стари кошници отвън ,обаче после ги гледаме като писани яйца-визирам мен и повечето хора тук.Купуваме им най-добрите консумативи които намерим ,и се надяваме предишния собственик да се е грижил също така за колата ,ама в повечето случай моторите ни са като на снимката на колегата ,само че не сме вдигали капака на клапаните за да го видим.Според изследвания ,българина най-си обича колата ,преди жената ,преди любовницата ,преди всичко.Така че въобще не вярвам колегата пуснал темата да е виновен за състоянието на мотора ,той ни помоли за помощ как да оправи нещата ,пък някои колеги го обвиниха че бил италянец и писюр.Дайте да му влезем в положението на човека и който има алтернативни идеи да казва как може да се изчисти мотора но без разглобяване. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #35 Отговорено 20 Април, 2015 Няма начин за чистене без разглабяне.П.п едно мнение на място Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #36 Отговорено 20 Април, 2015 (Редактирано) Аз затова казах, че и според мен под капака на главата и картера механично трябва да се почисти (без разглабяне на двигател) а останалото с промивки - дали ше е с вретенно масло, дали с добавки. А най-голямото ми притеснение ще е да не се запуши някоя маслена магистрала или да се прецака маслената помпа от шлаката Аз имам подобни дертове, но моят двигател е къдееее къде по-чист (или поне така си мисля) Редактирано 20 Април, 2015 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Янушев 40 #37 Отговорено 21 Април, 2015 Japanese fever отдавна вече ставаш смешен с изказванията си и пак продължаваш да си набиваш твоето.Ако имаш как да помогнеш на колегата помогни му,ако не не му обяснявай с какво масло да кара и кога да го сменя и разни такива (вече ми омръзна да чета философските ти обяснения) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bmw killer 24 #38 Отговорено 21 Април, 2015 Колега,джапанезе защо не издадеш една книга за обслужването и подържането на автомобили, мотоциклети и др. с марката ХОНДА. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 178 #39 Отговорено 21 Април, 2015 Ако към мен е въпроса. Снимката която коменирам не е на моя мотор. А моя ще се отваря защото японеца в менюала не е споменал за проблема с маслосъбирателните сегменти на икономика които се запичат от отделния кокс от бензина.И наи вече малкото разтояние между двата им пръстена. Бих те посъветвал да направиш процедурата с антикокса и после да мислиш за отваряне на двигателя, ако е заради сегментите. Тея дни направих тази процедура и ефекта е доста по-пъргав и тих двигател. Колата върви с доста по-голяма лекота на висока предавка и ниска скорост. Виж тук тази тема: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=55494 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Янушев 40 #40 Отговорено 21 Април, 2015 Japanese fever и с какво му помогна на колегата,обясни му кога да си сменя маслото и с какво да го сменя...Неговото питане беше как да си изчисти двигателя,а не кога да си смени маслото.Винаги пишеш неща които не са свързани по темата,и на всички теми пишеш едно и също(маслото ала бала,моята кола ала бала,на брат ми мини ми-то и owner`s manual ала бала).Ти да не си някакво рекламно лице на Хонда,или си племенник на Соичиро.Прочел си мануала и вече всичко знаеш,но не винаги това което пишат е така на практика. Извинявам се за офф-а,и се надявам колегата който е пуснал темата вече да е намерил решение на проблема си и това да е причината да не пише. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове