Jump to content
Ivan_Bozhanov

Проблеми с ЕГР клапана на Хонда Джаз

Recommended Posts

Айде, "честито" и на мен:

 

 
Светна памБата днес. На снимката може да се види, изминах 26км така. Проблем в хода не усетих, но на място лееко се чува промяна в звука на двигателя. Изчистих грешката и всичко се въна по старому. Сякаш компа влиза в някакъв сервизен режим. 
Ясно ми е, че пак ще светне чета дори и да изчистя клапана (както съм решил). И ще трябва да се почистят и пътищата. 
 
Някой има ли идея, кой в Бургас може да го направи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както показва колегата горе, проблем с педала на газта. Същото го има и в другите раздели на Хонда. Смяна с нов или втора употреба или разглобяване и почистване и смазка на старият.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, се хванах и почистих клапана. При свален клапан стартирах двидателя. От единия отвор духа а от другия смуче въздух, което ме накара да се замисля, че пътищата не са съвсем запушени. При мен проблема обаче се оказа друг. Когато клапана е закачен за външно захранване работи, когато е закачен за буксата - не. 

 

 

http://www.hondafitjazz.com/manual/A00/HTML/11/SAA2E11K72100081801FAAT00.HTML

 

На конектора между 4 и 6 имам 12V, но между 2 и 3 трябва да има 5V които обаче ги няма.

 

Имам една молба, някой може ли да замери как е при неговата букса, дали ги има тези 5 волта на контакт?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбрах, клапана се включва само при високи обороти, може би затова не съм го видял да работи на буксата понеже само я запалих и не съм давал газ, че със свален клапан бръмчи като мотофреза :) .

Предполагам и тогава ще се появят управляващите 5V, като имам време тия дни ще проверя. 

Междувременно открих един добър гайд със снимки за почистването на пътищата:

 

https://www.drive2.ru/l/6522773/

 

Виждам, че не е много сложно и ако имах условия където да я разхвърля бих се захванал сам. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! От два месеца имам Хонда Джаз 1,2 78к.с. 2005г. Голямо удоволствие е да си я карам. Двигателят е тих,работи равномерно,няма придърпване или гаснене.След като изминах първите си 500километра с нея ми светна чека. При диагностика ми казаха,че показва грешка -неправилно запалване в първи цилиндър. След изчистването на грешката чекът светна точно след изминати 230км.След още 230км.сам изгасна,без да е изчиствана грешката и без да е правено нищо по колата.До днес това се случи още 2пъти в същата последователност и на същите 230 иминати километра си светва и сам си изгася чекът. Човекът,който в началото ми прави диагностиката,каза че вероятно свещите са за смяна,ако това не помогне,ще търси причина в бобини,егр и т.н. Въпросът ми е имал ли е някой от вас подобен проблем и какви стъпки е предприел. Ще съм много благодарна да споделите мнение и опит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста често.Голям мазохизъм е да хванеш защо точно прекъсва цилиндъра.Диагностиката на Хонда показва Джазката като 8 цилиндров двигател :).Прекъсването се вижда в реално време.

Като цяло следва почистване на ЕГР пътищата описано и показано в темата .Смяна на 8 свещи и ако продължава проблема смяна на заден ред бобини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! Ще направя всичко това и ще пиша дали и как е решен проблема.

 

Изпратено от моят CAM-L21 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да знае сервиз в Бургас, където могат да извършат тази процедура по почистване на ЕГР пътищата?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано е полезно и моето мнение по темата, след поредица чудене и търсене на причините за придръпване на двигателя в ниските обороти,направих това почистване на газовите пътища и дроселовата клапа ,показано по горе, смених свещите с платинени Брикс и сега колата работи  като часовник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам Хонда джаз от две години, преди няколко месеца светна лампата за чека. Бях при общо 4 майстора на различни места. На първото място на комютърната диагностика казаха че й няма нищо и изключиха чека. След няколко км светна отново, но колата започна да придърпва след като загрее. В спряло положение тресе много. Разхода се качи. И спря да работи таблото - не отмита км и километражът не работи. Ходих при друга диагностика - след два часа ми казаха че нямаме представа какво й е. Мисля да отида в сервиза на Хонда на ботевградско шосе. Мнения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиди при Слави в Овча Купел. 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакъв телефон или точен адрес?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най,вероятно трябва да се почистят каналите на ЕГРа. Често срещан проблем при Джаза

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вътре в темата има телефон и адрес.  Още на първата страница! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля кажете сервиз в Бургас, където могат да извършат тази процедура по почистване на ЕГР клапан и пътища?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги здрасти! Нов съм тука, обаче от скоро имам проблем с ЕГР-клапана на Хонда джаз 1.4 /2004/, играят ми оборотите след като загрее и е на свободна, понякога и гасне. На диагностика като премахна грешката, карам малко и се пооправя, но пак ми светва чека с грешка ЕГР и оборотите отново започват да играят. Разбрах от писаното по форума, че някои прибягват към почистване на "пътищата на газовете", може ли да дадете телефон или контакт на читав майстор в Пловдив, да пробвам с почистване и аз, ако някой е имал този проблем и го решил с почистване на тези пътища.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая гарнитура е ламарина да ,но прегаря* и никак не е скъпа около 15 лева е и винаги я имам в магазина. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ибей я намерих за около 30 паунда и ми се стори скъпа. Ако знаех, че от тук може да се намери на добра цена, хич нямаше да се занимавам да я чистя. :)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко километра е този джаз, това изглежда доста зле и според мен основния виновник е харча на масло. 

Моят на 80к+ беше чист на 95%, маслото не го пипа. 

Клапаните регулира ли ги? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Хонда ми обявиха оригинална гарнитура ЕГР 21,60 лв и гарнитура егр плоча за 15,50 лв.

Ако остане време и аз ще свърша процедурата, профилактично :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.08.2020 г. at 9:19, Rakeem написа:

На колко километра е този джаз, това изглежда доста зле и според мен основния виновник е харча на масло. 

Моят на 80к+ беше чист на 95%, маслото не го пипа. 

Клапаните регулира ли ги? 

Имам колата от 8 години, вече подмина 160к, не гори масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 28.08.2020 г. at 10:20, KroGh написа:

В Хонда ми обявиха оригинална гарнитура ЕГР 21,60 лв и гарнитура егр плоча за 15,50 лв.

Ако остане време и аз ще свърша процедурата, профилактично :)

Е, най-накрая остана време и за това :D 
Взех нова гарнитура и смятам изобщо да не си играя да чистя гарнитурата, а директно да я сменя.
Освен плочата нещо друго трябва ли да се чисти ?
Откъм колектора също ще забърша и ще изчистя каналчетата.
Процедурата по свалянето я свърших в обедната почивка за 1 час, довечера ще се опитам да я сглобя и да направя тест, дано има разлика в ускорение и работа на двигателя :)
Макар, че съм виждал и по-запушени канали по снимки :D

Единствено не успях да развия двата болта над дросела, който държат кабелите и буксите над него..
Кръстата отвертка направо тръгва да заобля главата и се отказах, ще изчистя дросела на място със спрей и кърпа и това е.




202988726_127884189380477_8844937438557499253_n.thumb.jpg.948d33d9ecdbfcdf7c62f7e9b56f870b.jpg

Capture.PNG

Редактирано от KroGh
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж дали можеш да почистиш и ЕГР клапана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР го чистих миналата година, тогава гарнитурата леко се разпокъса.
Трябва да взема нова гарнитура и тогава ще чистя там.. :)
Дросела как се чисти ? Само около клапата ли ? Нещо по-специфично ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко тест из града.
Усеща се лека разлика спрямо преди, но не е нещо уау.
Една идея по-рязка стана и във високите набира повече, поне така ми се стори.
Но сложих бензин А100, така че не мога да преценя ефекта дали е чистенето или от бензина :D

Извънграда ще тествам разхода тези дни да видим там дали ще има разлика.
Предстои и регулиране на клапаните. 

Карал съм Джаз 1.4 2003. Вървеше МНОГО повече, не знам на какво се дължеше това, но като натиснеш газта направо се изправяше :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резултат след почистване на егр пътищата и регулиране на клапаните.
Бургас-Приморско 
Скорост 90-110 км/ч
Преди процедурата беше 5.8.

212861272_327781225690547_1660877936821642406_n.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип егр системата е за еко история -намаляване на емисиите от ауспуха ,за харчалъка на бензин е малко субективно да има ефект ,колкото пък до 100 октановия бензин ,той е за згъстени мотори ,за да няма детонационно горене преди да го запали свеща ,за нашите обикновенни мотори ,не знам дали не са пари на вятъра .Амааа той Ванко-Фена ги знае най -добре тея работи -той да каже как е хавата ,аз само съм чувал това онова .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На това клипче за регулиране на клапаните на L13Z1 от 4-тата минути руснакът разказва, как е сменил тънката метална гарнитура на плочата на EGR клапана с друга флуоропластова (или както се казва на български) 3.5мм, за да не се нагряват толкова входните колектори и да постъпва по-хладен въздух.
Някой нещо такова да е правил, такава гарнитура може ли да се намери/изработи?



Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги . Въпроса ми е свързан точно със почистването на колекторите ,от Бургас съм и ако има колеги от тук имали читави майстори за такива процедури във Бургас и ако има да ме насочите каде да отида благодаря 🙂 .Вече карам джазката 2-ра година  1.3 Мотора 2006 г .Още от самото копуване ми светна чека за EGR клапана почистихме го със един приятел , като видях и колко гняс излезе от охладителното блокче на клапана си представям какво ще е и по тези колектори .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...