Jump to content
scyberboy

Леджънд 4-ген - говорилня за собственици и не само :)

Recommended Posts

Някой нали имаше ръководството на български,ако чете това да погледне и да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mittaka7, не намерих отделен бушон за това копче.

Ползвам понякога този руски pdf

При братушките четох, че понякога самото бутонче се прецаква - ел-връзките в него - вероятно от влагата. Свалят - презапояват - работи.

https://www.drive2.ru/l/543285463910188035/

 

6.pdf

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колиги имам въпрос. Имам колата вече почти 3 години, за момента единственото дето ми се иска да оправя е разхода на масло. Хондите си го имат този проблем... в момента за 10к км ми харчи грубо между 1 и 2 литра масло. Двигателя е 3.7, въпросът ми е заслужава ли си да се пипа двигателя в тази си част или по-добре да я оставя както е? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По чуждестранните форуми споделят, че разхода на масло при J37 е нещо нормално спрямо 35цата. Но в твоя случай изобщо не мисля, че има нужда от притеснения. 

С какъв пробег е колата? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И с какви масла си експериментирал за този период, както и пробег / разход за всяко от тях?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В повечето случай съм 5w30, в момента съм на 285к км. Когато я купих по спомен беше около  225к~235k, грубо имам 6-7 смени на маслото. За целия период горе долу си е същото 1-2 литра в зависимост, как съм я карал и къде. Другите Хонди, които имах не Legend разбира се, сменях маслените сегменти и забравях за горенето на масло. Тук обаче, двигателя е доста по надежден и се чудя дали заради този разход въобще си заслужва да се бърка в него.

Редактирано от reddek

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не бих ровил в мотора заради този разход.

Не е задължително да го гори. Моите кюнци са сухи.

Карам я от 18 месеца - около 30000км и загубата на масло е константна.

С 5w30 ми харчеше около 1 литър на 10000км.

Сега съм с 0w30 и е аналогично: около 0,6 литра за 5460км откак съм го налял.

Харч имам само извънградско, вероятно във високите обороти. 338229 км отроду.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, Вие как процедирате и какво мислите по темата с регулирането на клапаните? Тъй като в книжката пише на 40 000км да се проверяват. В зависимост от гориво Газ/Бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверка на 20 000 км, ако е на газ.

Записване на показанията преди реглажа, с цел следене кой клапан с колко излиза от нормалната хлабина.

Нещо като статистика и наблюдение дали тенденцията е на едни и същи клапани, или е на "случаен" принцип.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста клипчета в нета и статии от братушките по тази тема. Разглабяне си е, а има и доста гарнитурни който следва да се сменят. Оригинални ли поръчвате и на каква стойност са те? Защото има и алтирнативи от Американците като гледам :) Но като за на 20 000км който правя за година и половина ми се вижда доста честа процедура и скъпа най-вече заради самото разглабяне всеки път :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Янките въртят по хиляди мили, последното което правят е реглаж всяка година. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртят ама не на газ ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Часът вече е правилен при мен сигурно и при вас е така?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се. Минахме на Хонда часово време. :)

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.03.2022 г. at 19:18, reddek написа:

Колиги имам въпрос. Имам колата вече почти 3 години, за момента единственото дето ми се иска да оправя е разхода на масло. Хондите си го имат този проблем... в момента за 10к км ми харчи грубо между 1 и 2 литра масло. Двигателя е 3.7, въпросът ми е заслужава ли си да се пипа двигателя в тази си част или по-добре да я оставя както е? 

2л. масло струват 40лв. на 10 000км.

Колко струва отварянето на двигателя?

Раздели сумата за ремонт на 40лв. и го умножи по 10 000,

за да видиш колко километра ще доливаш, без да се харчиш за скъп ремонт!

2000/40= 50 смени на масло. Ами колата ще е бракувана дотогава или на 775 000км!

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой правил ли е рециклиране на рейката? И ако да ако може да каже повече детайли като симптоми, цена, резултат и т.н :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говерейки за разхода на масло, това важи ли за всеки един от вас и от кой момент забелязахте, че съществува такъв? (предимно в градски/извънградски условия, след слагането на ГИ, с напредване на пробега и годините и т.н.)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

slichev

В БТ рециклиране за около 800лв с гаранция

 

Bekario

За всички Легенди вАжи.Караш ли я в обороти и често във витека особено магистрално каране при високи скорости над 140км харчи и масло и яко бенз:)

В другия вариант спокойно каране и градско и извън разхода на масло е минимален.

 

 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маслото подтвърждавам.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакви по конкретни цифри? 

 

1/10000 км или отива към 2,3 литра? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1л / 10 000км - 85% извънградско.

Скорости от 2000 до 3000 об/мин, освен при изпреварване в трафик, когато са двойни. Вероятно тогава маслото си заминава.

 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маслото моята я карам само извънградско между 2000 до 3000 об/мин. като си сменям маслото макс 8 000км ( 5w40 ) и до сега съм доливал само няколко пъти по 300-400гр.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Харчи си масло спор няма. Аз съм с 5W30, през зимните месеци при изминати 6500км. съм долял около 600мл. масло. Наскоро го смених и все още нямам представа как е като разход през топлият сезон, но със сигурност ще е доста по-голям. Обикновенно карам с Waze и над 3000об/мин., но когато жената пътува с мен разходите драстично падат :D.
Имам обаче едно питане. При смяната на маслото би трябвало да се налеят около 4.3л. (по книжка). Спазвайки го нивото му на щеката идва с няколко милиметра над максимума :blink:!
Същото ли е при Вас и има ли вариант щеката да е сменена?

Редактирано от Tqnata
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Реално мотора събира при смяна 3.8л.

Аз също първия път се учудих на разминаването от мануала спрямо реалността.

Купих 5 л туба, налях 3.8 (2мм под максимума), а останалите 1.2 л ползвах за доливане няколко пъти за 14144 км преход - общо 210 мото часа.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, Колеги.

Случайно някой да смята, да се разделя с неговия леджънд KB1 с тъмен салон в близко бъдеще. 

За един приятел питам ...

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евентуално аз, ама е светла, а и като го пиша е 1-ви април. ;)

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Не е първоаприлска шега: относно разхода на маслото прочетете си в книжките: нормалния разход на масло на Legend е приблизително до 1 литър на 1000 километра пробег (а неразработеният- необкатан- двигател може да харчи дори повече)- на стр. 392 от Руското ръководство. Това е някакъв максимум разбра се, но все пак Японците да се застраховат.

Превода на думата необкатан ме затруднява.

Поздрави

Жоро 

 

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неразработен, нераздвижен. На CR-V го дават също до литър на 1000.

Редактирано от note

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оо, разбира се че може и толкова да изхарчи.

Като я взех, още на първото пътуване (бидейки вдъхновен от вървежа) ми светна лампата за минимално ниво и спирах след магистралата на 1 бензиностанция да и купя литърче.

Тръгвайки от вкъщи го погледнах, беше малко под средата на щеката и не очаквах да изпие 0.4 л за няма 300 км, но я натисках на високи обороти. 2-ра / 3-та по шосетата, а по магистралата на ограничението и + 100 иии ... :(

От тогава не ме е сюрпризирала така, а и не съм я издувал продължително, но поне знам че ще сигнализира ако намалее пътем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май всички производители го дават по литър на 1000км. Просто си връзват гащите да не правят скъпи ремонти в гаранция ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Настана пролет, слънце граее, та се бях подготвил днес да разглобявам и да мажа/лепя, но ми се размина.

Задната щора нещо излизаше накриво и блокираше, та си мислех че е от механизма, или кората.

Оказа се че в зоната на процепа за щората, просто тапицерията се е разместила (вероятно от баса), щракнах я обратно на мястото и,

иии - сенката доди. :)

  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги Легендарни, това дали ще ми свърши работа и колко време отнема?

Целта е да източа всичкото масло при смяната. Дали шлаухът ще стигне до най-ниската част на картера? Някой изпомпва ли го, или изливате колкото изтече?

Филтъра знаете е на лесно място и не трябва канал, или подемник. Стигам го с ръка, без да се сваля предно дясно колело. Целта е не да спестя пари в сервиз, а че може да се е утекло всичко възможно от системата в картера, защото запаля ли и да ида, иди го чакай после да капе. 

IMG_20220411_183204.jpg

IMG_20220411_183311.jpg

IMG_20220411_183518.jpg

IMG_20220411_183628.jpg

IMG_20220411_184519.jpg

IMG_20220411_184550.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз използвам абсолютно същата помпа, но за Сивика ми, а преди един месец смених с нея и маслото на един опелски двигател. Самото изсмукване на маслото става много бързо. Сивикът събира 6 л., които се източват за 1-2 мин. Шлаухчето влиза доста навътре по тръбичката на щеката за масло, но няма как да се изсмуче цялото масло. Така че като не ме мързи отвивам и пробката на картера, от която изтича още към половин литър (отново става въпрос за Сивика). Дано да съм бил полезен и да не ме нахокате, че се включвам в по-висш раздел.

Редактирано от rusen4e
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Нов съм във форума и доста се разчетох, но ми е трудно с избора на нов леджънд. Постнах няколко обяви в темата за обсъждането на обяви, но ако не е твърде нагло и тук да питам за мнение по тях? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам един въпрос като за темата. Двоумя се между старата генерация ка9 и новата кб1. До колкото разбирам, по-старите разбираемо са по-различни за управление. Да предполагам ли, че ще са малко по-неподходящи за град като София? Реално питам защото се кефя и на двете генерации, пък нещо не намирам нормални сравнения никъде между двете от гледна точка маневреност. В старите ми харесва класическият вид, аз се радвам на такива неща много и винаги съм искал по-стара кола, но и комфорта ми е важен. Имаше един колега тук, който продаваше две ка9-ки, но той ги е продал. Останаха едни в сайтовете за продажба у нас, които са на по 340к+ км и се чудя колко разумно решение би било, защото реално лесно мога да си позволя и КБ1-ца. 
 

Благодаря предварително!

Редактирано от Hutch979

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете са доста неприемливи за градско - силата и +овете им са извън гмежта на сититата.

КА9 вече си е наистина класика, докато  КВ1 е доста по-съвременна и модерна (в някои отношения), имайки предвид че когато е разработвана е била изпреварила времето си.

Километрите не са фактор, важно е как е ползвана и обгрижвана. А и кола на 100К само градско, обикновено е по-амортизирана от такава на 300К предимно извънградско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, благодаря за отговора. Аз реално не шофирам адски много из града. Даже като имах Сеат Ибиза не ми се щеше дори да стъпвам в центъра, та това не е огромен проблем. Като цяло реших вече, въпреки всички минуси, да си карам Легенда. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Hutch979 Тя няма минуси, просто е 10 кв. метра движимо имущество и понякога е проблем, но на водача, да и намери място, обаче КБ1 има камера отзад, а някои екземпляри и парктроник.

За мен (и то рядко) е недостатъчен багажника, ама ме разглези 7-мото комби, което имах преди нея, но това да и е кусура. :) Японеца е направил престижен автомобил и е неглежирал битовизмите, а не би било зле да добави версии с 5-а врата.

 

IMG_7076.KB1-sedan-liftbek-tourer-R.gif

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да пардон, под минуси имах предвид размера и че си похапва горивце, ама е менежируемо и това и не е драма. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скачай смело на KB1 няма да съжаляваш,в нито един момент. Возията и екстрите,надеждноста са на много високо ниво и качество!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...