Jump to content
Cyreon

Избор между два вида масла на Мобил

Recommended Posts

Решил съм да сменям маслото с Мобил. Кое от двете ще препоръчате за Акорда:

 

http://www.motorni-masla.com/motorni-masla-mobil/88-mobil-1-new-life-0w-40.html

 

или

 

http://www.motorni-masla.com/motorni-masla-mobil/92--mobil-super-3000-x1-5w-40.html

 

И двете са синтетични, горното е 0w40, долното 5w40. Eднакъв вискозитет с разлика единствено при зимни температури и студен старт. Казват, че Мobil 1 било по-добре от Моbil 3000.

 

Mнения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

искам ей такъв болт(посочвайки с ръка големината) Предполагам,че ти е известно че спецификацията на маслото зависи от типа на двигателя и от препоръките на завода производител.Сигурно мислиш,че всички тук са наясно какъв точно Акорд караш за да зададеш по този начин въпроса.Да-първото посочено масло е по добро,но ти сигурен ли си,че препоръчания от производителя вискозитет е 0W-40 ,5W-40,а не 0W-20,0W-30?

Редактирано от niki64

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0W20 сложете. Амсойл или някое друго хубаво масло,което не е пълно с ментета.

Аз слагам на автомобил с почти 200к км пробег,маслото усигорява чудесно смазване още от първи старт и нисък разход на гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам ей такъв болт(посочвайки с ръка големината) Предполагам,че ти е известно че спецификацията на маслото зависи от типа на двигателя и от препоръките на завода производител.Сигурно мислиш,че всички тук са наясно какъв точно Акорд караш за да зададеш по този начин въпроса.Да-първото посочено масло е по добро,но ти сигурен ли си,че препоръчания от производителя вискозитет е 0W-40 ,5W-40,а не 0W-20,0W-30?

 

Производителят определя 5w20, но това се слага в страни със студен климат. От Хонда в Германия откъдето я взех слагат на всички Акорди 5w40, хем за Германия където климатът е по-студен от нашият. 5w30 и 5w20 са тънки масла за летния сезон, особено като отвън стане 35+ градуса. Идеята ми беше не за вискозитетът, дали да е 40 или по-малко, а по-скоро качеството на двете посочени масла и разликата между тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производителят дава препоръчителни вискозитет на маслото в зависимост от регионите в който се продава колата(поне в моя менюъл го пише ,че  за нашите географски ширини трябва да се кара с 0W-30).В Бултрако също имаха тенденцията да слагат 5W-40 поне допреди 4-5 г ,но влязоха в час и сега слагат каквото е дадено по предписание от завода производител.Не е зле,ако наистина държиш на колата си da попрочетеш малко за особеностите на последните генерации хондовси двигатели,пък тогава слагай ако искаш и 15W-40.Всъщност избора си е така или иначе твой ,щом си решил че това е най доброто  за теб .Що се отнася до разликите от маслата серия 3000 и Мобил 1-последното е по съвременно и с много по добри показатели благодарение на SuperSyn присадките .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производителят дава препоръчителни вискозитет на маслото в зависимост от регионите в който се продава колата(поне в моя менюъл го пише ,че  за нашите географски ширини трябва да се кара с 0W-30).В Бултрако също имаха тенденцията да слагат 5W-40 поне допреди 4-5 г ,но влязоха в час и сега слагат каквото е дадено по предписание от завода производител.Не е зле,ако наистина държиш на колата си da попрочетеш малко за особеностите на последните генерации хондовси двигатели,пък тогава слагай ако искаш и 15W-40.Всъщност избора си е така или иначе твой ,щом си решил че това е най доброто  за теб .Що се отнася до разликите от маслата серия 3000 и Мобил 1-последното е по съвременно и с много по добри показатели благодарение на SuperSyn присадките .

 

Aми чета, чета, от 2 месеца само чета и по други сайтове и съвсем се обърках. Държа си много на колата, на 56 000 км е, всеки различно ми казва. Тия които завършват на 30 като 0w30 и 5w30 ги дават за всички сезони, по-добра икономия на двигателя, но и по-тънко масло с тенденция малко да потраква двигателя в по-топло време. Това не го казвам аз, а е четено от мен по разни форуми. Идеята ми за масло завършващо на 40 е, че в по-топъл климат като нашия ще се получи по-добро смазване, няма да е толкова тънко като 30-таците. Може пък разликата между двете да не е чак толкова голяма. Мисля да заложа на 0w40. Пък ако се прецакам ще дойда да се оплача тук. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде точно прочете ,че двигателят започвал да трака с вискозитет 30,защото аз от 5 г се ровя из всякакви форуми ,но такова нещо не съм срещал досега.Същата логика като теб и дилема имах и аз преди 5 г когато закупих автомобила,дори В Бултрако ме уверяваха че трябва да се кара с 5В-40 пълна синтетика (такова слагаха на гаранционните автомобили тогава).След внимателно ровене и четене защо не трябва да се налива"по гъсто масло ,а да се кара с 0В-20 или най много 0В-30 заради по тънките маслени канали ,хвърлих маслото на 5 х км(още повече че маслото им беше хидрокрекинг а не пълна синтетика ,а те дори не го знаеха поведени по надписа "sinthetic technology" и досега карам с 0в-30 .Мислиш ли че в Щатите ,Англия,и други страни климата е кой знае колко по студен от нашия та карат с 0В-20?Пак казвам -избора си е твой ,но внимателно се осведоми какви предписания дават хонда .Дори тук в нашия форум можеш да се осведомиш -прочети съседната тема за 7ма генерация,макар че двигателите им са от серия 'К" ,но на 8ма генерация се предписва същия по вискозитет масло

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се прецакате като сложите 0в30 или 0в40,идеята е че 0в20 е още една идея по-добро.И аз сипвах RS формули бля-бля и т.н.Писах по-горе Лексус почти на 200к км,с това масло каране целогодишно и не го гори.

Знам какво си мислите,че лятото щяло да бъде много рядко и ще си повредите двигателя:))).

Погледнете спецификациите,точка на кипене,горене и там всички др. параметри и ги сравнете 0в30-или 40 с 0в20.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм пробвал Мобил на предишната ми кола(брат ми и един приятел също) и тримата не сме доволни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как стоят нещата с индексите при маслата (карам по спомен, доста отдавна беше до като проучвах кое масло какво е ...) цифрата пред буквата W показва гъстотата(вискозитета) на маслото при студен двигател, т.е. околна температура. Този показател е от много важно значение понеже  отразява течливоста на маслото при "студен" старт на двигателя. Тук се търси по-голяма течливост понеже колкото е по рядко маслото толкова по лесно ще бъде изпомпано от помпата и за по-кратко време ще достигне до всяка една точка на двигателя и по този начин се намалява времето на работа на двг-то на сухо. А това е моментът който води до най-голямо износване на двигателя.

Двигателя вече е запален и достигнал оптимална работна температура, както и маслото. Тук вече намесваме втората цифра след "W", a именно, вискозитетът на горещо (по принцип се тества при 100°C). Повишената течливост, която се търсеше при студения старт, тука вече е нежелателна, защото горещото масло си е течливо и без това. Маслото трябва да има определен минимален вискозитет иначе не може да си върши работата! И така ако примерно карате с масло 5W40 и ви трака двг-то (обикновено се разтраква след като загрее)  то след като го смените примерно с 10W40 пак ще трака след като загрее ....

 

По отношение  отделните марки масла мога само да каже че  в бул...ко ми наливаха мобил, по моя инициатива смених марката и вискозитета на мотул 8100 0w30 и осезаемо двигателя утихна. Като ходих за проверка и регулировка на клапани в сервиза (карада) ... ахнаха колко чист ми бил двигателя ....

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е-аз пък карам с Mobil1 0W-30 Fuel economy само че го вземам от германия и съм доволен от маслото-нито го пипа(за справка Castrol edge 0W-40 го гореше ,а двигателят ми беше на 30 х км тогава),двигателят е чист и маслото си има миещите присадки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво де, аз на Сивика (8-ген R18A1), когато последно сменях маслото, в официален сервиз му сложиха оригинално 5W40, при положение, че навсякъде в книжката пишеше, че се препоръчва 5W30. Обяснението беше, че такова масло се слага и на всички гаранционни автомобили Хонда и щом на тях е така, да се доверя и аз. По спомен оригинално 5W30 и нямаше даже тогава.

 

Сега е време за смяна пак (далеч не от пробег, а от близо 4-те години от последната смяна) и се чудя дали да слагам 5W40 или 5W30? Колата е на малко над 115х км, не е ли малко рано да й се слага по-"гъсто" масло? :confused:

 

Има ли някакви норми, които Хонда търсят да бъдат покрити? На маздата на бащата например, когато го сменях след сума ти ровене намерих само един Fuchs (Titan 5w30 GT1 Pro C1), който отговаряше на нормите на Мазда.

 

Колега Cyreon, извинявам се, че пиша в твоята тема, но днес в търсачката не намерих нищо по въпроса и бих искал да използвам дискусията...

  • Downvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е причината да смяташ, че с времето трябва да се слага по-"дебело" масло? В сервизната книжка трябва да пише какви норми трябва да покрива маслото - при теб трябва да е ACEA A5/B5. Това са норми за съдържание на сулфур и куп други параметри, настрана от вискозитета.

 

Маслото между другото се сменя на всяка година, независимо от пробега. Ако е финансов компромиса и малко се кара колата - може и година и половина да му дадеш, ама за тия 4 години, това в двигателя каквото ще да е, вече не е масло. Виж в сайта на Мотул какво препоръчват за твоя двигател, вземи си 2 туби оригинален внос по 100лв, ще имаш за 2 смени и няма да се излагаш с тия смени веднъж на 4 години на толкова прекрасна нова кола.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абсолютно вярно казва Veseliq-тубите масло имат годност обикновено до 5 г при положение че не са излагани на пряка слънчева светлина,затова е много важно да се гледа датата на производство-отвори ли се тубата  срока на годност и става  година от датата на отваряне.Същото важи и за маслото в двигателя -караш не караш на година се хвърля.В подкрепа на горното ще приведа факта,че почти всички фирми производители на масла го дават това като изискване.На работа имаме дизел -генератори,които за година не им се събират повече от няколко моточаса работа-на година се сменят маслата ,а някои от тях поемат до  200 литра :)Що се отнася до вискозитета на маслото за Zlatozator-оставете какво дава Хонда тук(мислех че са се коригирали,но явно не е така).Има много изписано за особеностите на хондовските двигатели ,ако не вярвате на това ,вижте какъв вискозитет предписва производителя,вижте и какъв вискозитет препоръчват дори прооизводителите на масла накрая и си направете сами извода

Редактирано от niki64

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Донякъде имате право, но донякъде. Защото ето какво дават в книжката на сивика:

Civic Oil.jpg

 

Това обяснява защо в сайтовете на производителите, където търсих днес нямаше еднозначен отговор, а на един от тях (Кастрол мисля), препоръчваха широк диапазон масла от 0W20 до 10W40 за същия този сивик.

 

И докато при абсцисата в графиката е ясно, че става дума за външната температура, каква е разликата в ординатата и защо 0W маслата са отделени от 5W. След като Хонда препоръчват такъв широк набор от масла, кое трябва да се сложи? Ако съдим по все по-топлото време, дали в крайна сметка 5W40 не е по-удачния избор?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво де, аз на Сивика (8-ген R18A1), когато последно сменях маслото, в официален сервиз му сложиха оригинално 5W40, при положение, че навсякъде в книжката пишеше, че се препоръчва 5W30. Обяснението беше, че такова масло се слага и на всички гаранционни автомобили Хонда и щом на тях е така, да се доверя и аз. По спомен оригинално 5W30 и нямаше даже тогава.

 

Сега е време за смяна пак (далеч не от пробег, а от близо 4-те години от последната смяна) и се чудя дали да слагам 5W40 или 5W30? Колата е на малко над 115х км, не е ли малко рано да й се слага по-"гъсто" масло? :confused:

 

Има ли някакви норми, които Хонда търсят да бъдат покрити? На маздата на бащата например, когато го сменях след сума ти ровене намерих само един Fuchs (Titan 5w30 GT1 Pro C1), който отговаряше на нормите на Мазда.

 

Колега Cyreon, извинявам се, че пиша в твоята тема, но днес в търсачката не намерих нищо по въпроса и бих искал да използвам дискусията...

 

Ако разликата между тези масла е само във вискозитета то 5w40 печели  при загрял двигател. Защото остава по-гъсто .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако имаш PDF задължително 0w30, BMW long life 4, иначе няма проблем да сложиш и 5W40. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако имаш PDF задължително 0w30, BMW long life 4, иначе няма проблем да сложиш и 5W40. 

Не е задължително.Hе всеки  long life покрива изискванията на Honda за нисък HTHS,маслото трябва да отговаря на  ACEA- А5/Б5 и ако автомобила има DPF ,на ACEA C2.Повечето масла на BMW(Castrol-Edge) отговарят по ACEA - C3, и някои на C2 и C3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производителят дава препоръчителни вискозитет на маслото в зависимост от регионите в който се продава колата(поне в моя менюъл го пише ,че  за нашите географски ширини трябва да се кара с 0W-30).В Бултрако също имаха тенденцията да слагат 5W-40 поне допреди 4-5 г ,но влязоха в час и сега слагат каквото е дадено по предписание от завода производител.Не е зле,ако наистина държиш на колата си da попрочетеш малко за особеностите на последните генерации хондовси двигатели,пък тогава слагай ако искаш и 15W-40.Всъщност избора си е така или иначе твой ,щом си решил че това е най доброто  за теб .Що се отнася до разликите от маслата серия 3000 и Мобил 1-последното е по съвременно и с много по добри показатели благодарение на SuperSyn присадките .

 

В крайна сметка след много мислене реших да послушам колегата niki64 и да сложа 5w30. Нали затова все пак задаваме тук въпроси и даваме отговори. Въпреки, че малко с 5w30 ме е страх в топлото време да не дойде тънко, но се надявам всичко да е наред.

 

Друг кахър обаче сега имам. Взех си това масло:

http://www.amazon.de/Mobil-Formula-5W-30-Motor%C3%B6l-Liter/dp/B008EX7N78/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1405005590&sr=8-2&keywords=mobil1+5w30+esp

 

И отдолу пише SHC Synthetic Technology. Синтетично е, но за разлика от него има ето това:

 

http://www.amazon.co.uk/Mobil-Formula-151054-Fully-Synthetic/dp/B004RCNOBO

 

И под него пише Fully Synthetic.

 

Не мога да разбера дали е едно и също масло просто с различно описание или са две различни масла по технологии и съдържание.

 

Някой има ли идея?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучите като разумен човек,сам се замислете как ще дойде <тънко>  като вискозитетния им индекс е над 170.А точката на кипене и запалване над 200градуса.

Тези масла са бъкани с различни добавки за да намаляват триенето и от там по-нисък разход на гориво,и разбирасе да са устойчиви.

Все едно да си мислите,че е по-добре да ядете създърма направена от замразените резерви на Ирландия на 20 години-спрямо прясно месце.:))

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. А разлика между двете посочени масла има ли? Между SHC Synthetic Technology и Fully Synthetic. Ако са различни и второто е по-добро ще го върна. Добре че още не съм го налял.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маслото е едно и също-хидрокрекинг (предполагам),просто понеже отговаря на изискванията на пълната синтетика,производителя си слага фули синтетик,което е маркетингов трик.Не вярвам да има разлика между едно и също масло (и двете са ЕСП формула) като състав .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Производителят дава препоръчителни вискозитет на маслото в зависимост от регионите в който се продава колата(поне в моя менюъл го пише ,че  за нашите географски ширини трябва да се кара с 0W-30).В Бултрако също имаха тенденцията да слагат 5W-40 поне допреди 4-5 г ,но влязоха в час и сега слагат каквото е дадено по предписание от завода производител.Не е зле,ако наистина държиш на колата си da попрочетеш малко за особеностите на последните генерации хондовси двигатели,пък тогава слагай ако искаш и 15W-40.Всъщност избора си е така или иначе твой ,щом си решил че това е най доброто  за теб .Що се отнася до разликите от маслата серия 3000 и Мобил 1-последното е по съвременно и с много по добри показатели благодарение на SuperSyn присадките .

 

В крайна сметка след много мислене реших да послушам колегата niki64 и да сложа 5w30. Нали затова все пак задаваме тук въпроси и даваме отговори. Въпреки, че малко с 5w30 ме е страх в топлото време да не дойде тънко, но се надявам всичко да е наред.

 

Друг кахър обаче сега имам. Взех си това масло:

http://www.amazon.de/Mobil-Formula-5W-30-Motor%C3%B6l-Liter/dp/B008EX7N78/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1405005590&sr=8-2&keywords=mobil1+5w30+esp

 

И отдолу пише SHC Synthetic Technology. Синтетично е, но за разлика от него има ето това:

 

http://www.amazon.co.uk/Mobil-Formula-151054-Fully-Synthetic/dp/B004RCNOBO

 

И под него пише Fully Synthetic.

 

Не мога да разбера дали е едно и също масло просто с различно описание или са две различни масла по технологии и съдържание.

 

Някой има ли идея?

 

С 5 в 30 на Арал съм в момента и го гори..В друг сервиз ходих и ми казаха ,че на другата смяна ще сложим 5 в 40 мотулНисанът ми е на 320 000км и никога не съм доливъл до смяната. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Я каква стара тема изрових  :cool:

Предстои ми и на мене смяна на масло, но колата като я взех ми сложиха някакво 10W40, но след като се разчетох, от http://kolalok.com/maslo/honda/accord.html

за F22Z-мотора (2.2 vtec - 150 hp), препоръчват синтетично 5W30.

Намериха ми  Castrol EDGE 5W30 -5литра, на много хубава цена. Въпроса е - това ли е маслото, т.е. оплаквания от него има ли някой или да си търся друго и въобще 5W30 ли да бъде?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наливаш Мотул! Ако си го пробвал или ти го гори Валволин. Кастрол от Бг не си купувай, много ментета има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз не мога да разберя, като вземете кастрол внос как го разбирате дали е оригинал? Ква е ползата за малкия пазар в България да се правят ментета, а за големите пазари в Германия, Англия, Франция да няма?

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От сайта на производителя се взема официалният дистрибутор за региона и се купува от него. От форума правим поръчки от ato24., а в сайта на  Castrol те са посочени като дистрибутор за Германия!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"...От сайта на производителя се взема официалният дистрибутор за региона и се купува от него...."

Като съответно,цените на официалният вносител тук са по високи от "нормалните" дистрибутори в ЕС.Става дума за мобила.Защо трябва да плащам повече,като мога да плащам по-малко?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам, кое сигурно пе е оригинално. То и интеркар са официален дистрибутор на Мотул в България, но ще гарантитали някой за качество. Днес в тяхния каталог видях оригинално масло за Хонда на це а от 73лв литъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×