Jump to content
stivenj

Свещи за хонда джаз 1.2 L12 A1

Recommended Posts

Благодаря Тино ! Малко да ме успокои някой ;) А за констатациите за разход по това време просто си ми взел буквите от клавиатурата ;)

Установявам след смяна на свещите, че градско е към 7.5-7.8 /карам до работа и почти не успява да загрее и обратно - същото/. Извънградско онзи ден ми слезе на 4.7 по компа. Между другото компа е ужасно инертен и например от показание 8 в градско трябва да минеш поне 20-30 км навън за да слезе на реални 5 на сто.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компютъра измерва разход спрямо последните изминати 100км ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не е така или поне не при Джазките ! Откак съм я купил се занимавам с това - датчикът си прави каквото си иска ;) Но...все пак няма значение. Важна е засечката пълно-пълно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината за мен за "опушените задни свещи" е, че масово не допускат, че е с 8 и сменят само четирите, или защото така е по-лесно.

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този Джаз компютъра смята среден разход на дневния километраж. Когато се занули, се занулява и показанието на разхода. Никой ли не чете ръководството на потребителя?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравеитеее..и аз съм в JAZZа от скоро..за свещите по тел. от бултрако ми казаха че трябва да са предните ngk a задните denso защото са с различно температурно число..а аз стигнах до там че след като взех колата ..от джамбазина които ми каза че е чук..след регистрация смяна на масло итн ми светна чека..смених и свещити само с нжк ама нищо пак след 25 км светна лампата..на диагностиката показва проблем със запалването на трети целиндър.разменихме местата на бубините ама пак си светна третия и сега чакам да ми доиде записания час за диагностика при бултрако и ще видим какво е .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом задаваш въпроса,значи не вярваш на нас....в тоя смисъл как ще повярваш на отговора?Свещите са различни.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ок какво ще стане,ако е с 8 еднакви NGK примерно ? Всеки казва,че са различни,но не дава обяснение какво ще се промени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагал съм еднакви...нищо не става.Не знам в дългосрочен план какво ще стане,че нямам много опит с джазките..поддържам 4 само и то от година.Като ги внесат обаче на първото обслужване все вадя различни свещи.Знам също,че Денсото е по дуракоустойчиво от НЖК на богати смеси и разход на масло,но това може да е и от конкретния производител в момента.Преди 10 години едва ли инжинера е знаел,че ще горят масло на поразия,че да го предвиди в проекта.

При всички положения едно писмо до отдел техническа подръжка нма да изясни върпоса защо....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз питах преди да ги сменя, повярвах на колеги от форума и поръчах 8 НЖК от щатите, като ги смених видях , че и 8 -те са еднакви,явно в Италия въобще някой ако е сменял нещо , го е направил по този начин.Сега вече втора година си работи перфектно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колеги от скоро съм собственик на Джаз. Никъде във форума не видях да пише и затова ще питам някой кара ли с 8 иридиеви свещи Денсо, и ако е да дали е доволен и дали си заслужава да дам повече пари?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,и аз съм от скоро във форума.чета с интерес темите върху които е разисквано.Изчетох внимателно и тази тема за смяна на свещите,утре отивам до Бултрако да купя по 4 броя NGK и Denso за да ги сменя,Имам питане с каква сила на динамометричния ключ да ги затягам или на усет?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес успях да сменя свещите отпред където има лесен достъп,бяха NGK,но имам чувството че не са сменяни никога в Австрия,понежа от там е докарана.Питането ми е има ли някаква тънкост за смяната на задния ред свещи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес успях да сменя и свещите отзад където достъпа е по-труден,но и там бяха с марката NGK,но понеже аз бях купил Denso 4бр. го сложих отзад.Незнам дали правилно съм ги сложил в смисъл като се казва "отпред" аз разбирам този ред свещи които са по-близо до предната броня.Гледах един клип за смяна на свещи на Хонда джас,та там руснака показа свещите които са до предната броня бяха Denso, тези отзад бяха NGK,та питам дали съм ги сложил правилно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес успях да сменя и свещите отзад където достъпа е по-труден,но и там бяха с марката NGK,но понеже аз бях купил Denso 4бр. го сложих отзад.Незнам дали правилно съм ги сложил в смисъл като се казва "отпред" аз разбирам този ред свещи които са по-близо до предната броня.Гледах един клип за смяна на свещи на Хонда джас,та там руснака показа свещите които са до предната броня бяха Denso, тези отзад бяха NGK,та питам дали съм ги сложил правилно?

Няма никакво значение колега, моите и четирите са NGK, така дойде колата от Италия, също не бяха пипвани , но четох тук , че на 3 години е добре да се сменят.Поздрави..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

K20A6, нормального типа  Через каждые 40 000 км (25 000 миль)  K24A3, иридиумого типа  Через каждые 120 000 км (75 000 миль) 

Това е за Акорд .Никъде не пише години ,само за течностите има или пробег или години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Днес успях да сменя и свещите отзад където достъпа е по-труден,но и там бяха с марката NGK,но понеже аз бях купил Denso 4бр. го сложих отзад.Незнам дали правилно съм ги сложил в смисъл като се казва "отпред" аз разбирам този ред свещи които са по-близо до предната броня.Гледах един клип за смяна на свещи на Хонда джас,та там руснака показа свещите които са до предната броня бяха Denso, тези отзад бяха NGK,та питам дали съм ги сложил правилно?

Няма никакво значение колега, моите и четирите са NGK, така дойде колата от Италия, също не бяха пипвани , но четох тук , че на 3 години е добре да се сменят.Поздрави..

 

Колега моята е с 8 свещи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Чучков,

Слагай останалите четири, където има място и си карай колата!

В сервизната книжка много ясно е записано, цитирам: " Запалителни свещи тип: NGK BKR6E-11 или DENSO K20PR-U11".

Няма такова нещо като 4бр. такива и 4 бр. онакива...

Що се филмирате... незнам... :dunno:

В сайта на всеки производител има меню за избор на свещи според колата и двигателя. Влизаш, въвеждаш си колата и хората ти дават това, което ти трябва. Обикновени нормални свещи, ненормални, иридиеви, сребърни, за рейсинг, за флайинг, за LPG, модел и номер, и т.н.

 

За информация - през 2010г. жена ми си купи Джаз. За да не сменям свещи на всеки 2 години, сложих й нови 8 бр. свещи BRISK DR15YP-1. Чешки свещи с платиниева сплав на централния електрод и им дават макс. пробег от 90 000 км. Още си кара с тях. Вече около 70 000км. е навъртяла.

Нито разход се е повишил, нито се е променила работата на двигателя.

 

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За информация - през 2010г. жена ми си купи Джаз. За да не сменям свещи на всеки 2 години, сложих й нови 8 бр. свещи BRISK DR15YP-1. Чешки свещи с платиниева сплав на централния електрод и им дават макс. пробег от 90 000 км. Още си кара с тях. Вече около 70 000км. е навъртяла.

Нито разход се е повишил, нито се е променила работата на двигателя.

 

Успех!

Този пост много ми хареса, може ли информация откъде мога да закупя тези свещи BRISK DR15YP-1. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То вече има и иридиеви...

Платинените са: тип DR15YP-1 , code: 1401

Иридиевите са: тип P2 , code: 1620

http://www.brisk.biz/catalogues/spark-plugs/filter/auto/4351

Аз ги поръчах от: http://www.leonardo-bg.com/

Обаждаш се по телефона, питаш и ако ги нямат в наличност, веднага ги доставят от Чехия.

Цената е на половина от цената на NGK.

Дано съм бил полезен...

Успех!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз се обаждах на "Леонардо" за проверка на платинените, но останах с впечатление , че цената е сериозна , не съм сигурен за кои NGK става въпрос, но ми дадоха цена за 8 лв на брой, а нормалните NGK от форума излизат към 2 долара.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега stivenj, сравняваш цената на платинени BRISK с цената на обикновени NGK.

За да имаш правилна база за сравнение, сравни платинените BRISK с платинените NGK и ще видиш разликата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , така е , чудя се заслужава ли си да пробвам, Габрово ми е на едно кафе разстояние и мога да отида на място да ги взема.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За да не отварям нова тема за свещите.... Някой ползвал ли е NGK BKR6E IX-11 /iridium/ свещи на нашите двигатели  ?

Редактирано от ИцоД

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще повдигна темата, защото си пишехме с колега относно свещите и защо трябва да са 4х4, а не само от една марка. Има официален бюлетин от Хонда, който е разпространяван по представителствата и това е факт. Така, че не че не може и с 8 еднакви, но от Хонда казват, че трябва да са 4х4 - преден ред NGK, заден ред Denso.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Линк към бюлетина, ако е възможно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или иначе не е вярно ли? :D :D :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе, интересно ми е. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да споделя малко опит. Със свещи NGK изминах около 55000 километра на газ. Започна да прекъсва на ниски обороти, а също така и да придърпва. Сервизния инженер каза, че вече трябва да се сменят свещите. Купих си 8 свещи NGK - френски за 48 лева общо. При диагностиката се оказа , че имам дефектирала запалителна бобина. Оказа се , че в зависимост от монтажа, бобините са предни и задни, или всмукателни и изпускателни, свещите са 8 броя еднакви. Засега съм изминал около 5000 километра градско и не съм установил проблем. Мисля, че тази цена си заслужава, дори ако трябва да сменяш свещите на 30к километра. Странното е, че не видях разлика между свалените и новите свещи (намалял или изгорял електрод, или променено разстояние). Имаше свещи и по 37 лева едната, но реших да пробвам евтиния вариант.

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=103018&p=1057492127

 

А сега се питам, как да обединя двете теми?!

Може ли да влагате малко мисъл, като публикувате тема след тема !

Edit: Няма как да съвместя тези теми, ясно, без да затрия други Важни мнения.

Добре е колегите, щом са решили, в една тема да опишат проблемите си. Или да ползват, ако има такива, вече налични. Мое мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не трябва да се обединяват. Реално проблема с бобините е на лице при моделите Джазз, колегата си го е решил със смяна на свещите. В тази се коментират други въпроси за свещите на Джазз ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с Тино. Могат да останат така, няма да е грешно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, предстои ми смяна на свещи. Изчетох цялата тема та сега се двоумя м/у NGK BKR6E-11 и Brisk DR15YP-1.

NGK-то ми идва на 6,5лв парчето а Brisk-a на 7,70лв. Цената в случая не ми е решаваща, просто тези с платинените електроди

и позитивните мнения за тях ме изкушават. Колата е е Jazz 2004 2-gen 1.2. От както я взех съм навартял 18-20 000 км, не е ясно преди това кога изобщо са сменяни свещите, не разполагам и с сервизна книжка.

Редактирано от jazzmatazz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,аз бях на същия кръстопът като тебе преди месец, заложих на Brisk и не съжалявам,преди да ги сменя бях се вкарал във един филм, няма да говоря за това, дават им 90 х км.50 да изкараш си заслужава.Колата се държи перфектно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, сега аз влязох във филм, Jazz 2002, двигател L12A1, газова "Заволи" , След 50к километра на газ се наложи смяна на свещи и една бобина.

Минах около 7к километра с новите свещи без никакви проблеми. Преди седмица обаче започна да прекъсва, придърпва, загуби мощност. Сервизния инженер смени отново новата бобина и нещата се подобриха. Но пак има придърпване, в Плевен минах през доста майстори, включително и майсторите препоръчани тук във форума. Хората установиха, че компресията е добра, с клапаните няма проблеми. На диагностиката излиза грешка в запалването на всички цилиндри.

 

Никой не можа да реши проблема, за Плевен се предавам да търся майстори, ако може препоръчайте добър сервиз в София. Четох за сервиза на Омбре, но не разбрах дали се занимават с ремонт ако е монтирана газова уредба.

 

Благодаря Ви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=99342

 

Не съм ползвал още услугите.но ако ми се наложи май ще пътувам за София!

Редактирано от chuchkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни си тампоните на двигателя. Увери се че клапаните се регулирани правилно. Добре си сменил 1 бубина, но може да е отишла и друга. Последната седмица се занимавах с колата на сестрами, Сивик с двигателя като на Джазз, с разликата обаче, че той е с иридиеви свещи. След реглаж на клапани, нови свещи и чистене на ЕГР придърпването и забиването изчезна, дано за постояно. Лошото е, че ти казваш придърпване, но реално може и да е прекъсване. Ако има опция погледни и ламбда сондите и евентуално да не блокира леко някое колело ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този ти е градски, ако не си бил при него питай го ква е хавата:

http://forums.hondabg.com/index.php?showuser=26001

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отзивите, преди малко поръчах втора употреба бобина и всмукателен колектор. Имам чувството, че новите ми бобини са от най ниското качество на китайците. Майсторите, които гледаха колата виждат, че бобината е сменена и изключват възможността новата да е дефектна.  Мариян (доста хонди в Плевен са минали през него) прегледа клапаните и установи , че всичко е наред.  Има съмнение , че може да засмуква въздух от разпробития заради газта всмукателен колектор. Сега ще видя тампоните на двигателя. В понеделник ще пробвам новата/стара бобина, после нови свещи Brisk,  ако нещата не се променят ще сменя и колектора. Тоест ще изолирам газовата уредба. 

На всички диагностики ми излиза "random missfire" което е доста общо, има списък със 14 причини за този проблем. Четох, че има диагностика специално за хонда която изчитала от процесора в коя бобина има проблем, което ми се стори странно. (що ли процесора си комуникира само с тази диагностика). Както и да е.

 

Ще записвам час при Слави в София, толкова добри отзиви не бях чел досега. От форума разбирам, че той е най-съвестния специалист в България. 

Ако и той не се справи, вече съм намерил и двигател L12A1 от 2010 година. Със смяната ще излезе към 1200 лева. Добре, че банките се пребиват да предлагат заеми. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...