borko 30 465 #81 Отговорено 12 Август, 2021 Те по принцип бобините на съединителя на компресора трябва да имат термопредпазител вграден -той прекъсва и затова не се задейства компресора . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Georgiev crv 27 #82 Отговорено 28 Август, 2021 Здравейте! След смяна на масла и филтри, при което се наложи сваляне на акумулатора, климатроника започна да се държи зловещо. Проблема е, че не изключва! На таблото изписва AC off, но явно компресора продължава да работи. Когато вкарах колата в гаража и запалих отново двигателя, започна да се чува шум (периодично стържене) откъм компресора, мисля. Някой може ли да ме упъти къде се намира релето на климатроника за да изключа него от уравнението? Благодаря! За съжаление не мога да кача видео, защото било с голям обем данни. P. S. Колата е Cr-v 2.2 I CTDI 2008 година. Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Georgiev crv 27 #83 Отговорено 29 Август, 2021 Колеги, разгадах мистерията - сутринта в гаража случайно натиснах капака на предпазителите и релето "цъкна" само - оказа се, че майстора който го е сменял преди две години е сложил неоригинално, с отрязан (недостатъчно) един от пиновете на релето. Вследствие на всичко това, този недобре отрязан пин е причинил повдигане на релето, и при опиране горе в капака то се включва (затваря веригата на съединителя). Досега не се е случвало, защото едната щипка на капака не е била закопчана - майстора я закопчал неволно при свалянето на акумулатора. Изпилих крачето до нула и нещата заспаха. Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Videnov-CRV 4 #84 Отговорено 31 Януари, 2022 (Редактирано) Здравейте и при мен се появи някакъв проблем, климатика нито се пуска нито нищо. Мига ми копчето за зоните и все едно не работи, дали е бубина или нещо друго фреон има, все едно е забил нещо . Немога да разбера защо мига това копче постоянно и не се пуска климатроника, лятото е обслужен климатика колата е 2.2 дизел 2007 година благодаря ако някой ми каже решение или ,ако е има същият проблем Редактирано 31 Януари, 2022 от Videnov-CRV Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CECO 1 14 #85 Отговорено 1 Февруари, 2022 (Редактирано) Здравей Videnov-CRV, На предната страница ще видиш подробна информация по проблема с профилактиката на климатика. От това, което си написал, Не става ясно какво е обслужвано в твоя климатик ? Ако само са проверили налягането на фреона и за липса на течове - не е достатъчно, а съдейки по 2007-ма си над 160-170 Х км. Ако не си направил пълна профилактика в т.ч. смяна на лагера на бобината - значи нищо не е направено! За спокойствие - лагера се сменя на всеки 60-70 хиляди ! Препоръчвам ти да го смениш(за да спасиш оригиналния компресор) - това е хроничния проблем на климатика на ХОНДА -CRV - така де - слабото място, за което навсякъде пише. В противен случай го рискуваш и ще береш ядове големи. Превантивно го смени, бобината да се провери и котвата(притискателя) да се освежи(по нея се набира много ръжда) или също замени. Така ще подобриш работата на шайбата на климатика - и ще минеш възможно "най-тънко". Успех ! Редактирано 1 Февруари, 2022 от CECO 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kumbar 0 #86 Отговорено 5 Юни, 2022 Здравейте.От скоро имам Хонда ЦРВ 3 2008г бензин,автомат и прочетох темата за проблемите със климатроника на нашия модел.Видях,че предния собственик в Италия е сменил компресора,съединителната шайба и бобина превантивно.Така разчитам на документа.Да се надявам ли,че са от следващия подобрен модел. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #87 Отговорено 6 Юни, 2022 Дано наистина ги е сменил, защото това което си показал е просто оферта. Ако и имаш и фактура вече е друго. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #88 Отговорено 6 Юни, 2022 В случая не е "превантивно", а според мен "предварителна" цена, т.е. точно оферта. А и кой сменя превантивно за 2 хил. евро? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kumbar 0 #89 Отговорено 6 Юни, 2022 Така се получава като превеждаме със Google преводач.Това е което имам но не се наемам да го превеждам вече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #90 Отговорено 6 Юни, 2022 Това вече е друго. Фактура си е. Обаче явно е ходил другаде, защото цените са малко по-нормални. Сменен е и компресора. Карай си спокойно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kumbar 0 #91 Отговорено 6 Юни, 2022 @frizzante.Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #92 Отговорено 2 Юли, 2022 (Редактирано) Здравейте, нов съм във форума просто искам да споделя, че въпросното реле G8HL-H71-12VDC което запуска климатика има достъпен и много добър еквивалент на BOSCH под номер 0986АН0 090, цена около 12 лв. . Проблема с оригиналните вложени в колата е, че капсуловката им пропуска навлиза въздух и кислорода окислява контактите на релето. Местен тарикат занимаващ се с климатици се опита да ми сложи обикновено реле /за 20лв като същото не струва повече от 3,50 лв./. Внимавайте с тези земени защото оригиналното и това на Бош имат паралелен резистор от 1 кило ом на бобината предпазващ от обратното напреженение, което достига пиково до около 100 волта при изключване на релето. Това може да доведе до изгарянето на биполярния транзистор, който управлява релето и се намира в т. нар. компютърно управление. Еквивалелнтното съпротивление на бобината с паралелния резистор е 120 ома, и е важно да се запази тази стойност, защото то определя и тока който протича през управляващия транзистор. Вариант на замяна е и реле с обратен диод, който много по-добре подтиска обратното напрежение, но съответно екввалентното съпротивление на подобни релета е около 97 ома, точно тази разлика ме накара да сложа отново реле с резистор, защото реле с диод би пуснал по-голям ток на управляващия транзистор и има вероятност да го повреди. Редактирано 2 Юли, 2022 от qwsd 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1841 #93 Отговорено 7 Юли, 2022 Хайде и аз, в отбора с проблемите на климатика, но на двойката. Накратко : климатика си работи и охлажда, но се получава нещо странно. На моменти при работа на място, при поредното включване на компресора, оборотите на двигателя падат до към 600 и двигателя започва да се тресе, като все едно всеки момент ще изгасне. Това за три четири секунди, като след това стабилизира и си вдига оборотите както трябва. При включване на компресора, може 5/6 пъти да не го направи, но след това го прави по един или два пъти един след друг. Прогнозата беше за скапан кондензатор (той се оказа и такъв) та го смених - сега в колата става ледено студено, дори и при зададени по-високи стойности, абе охлажда на пушка, но проблема с претрисането и падане на оборотите от време на време си остана. Някой нещо, или някаква идея от какво може да се получава това? п.п. Прави го само на място, в движение не се усеща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #94 Отговорено 17 Юли, 2022 И аз забелязвам същя проблем точно както го описваш, много рядко го прави оборотите не падат толкова много да е чак пред гаснене но се усеща претрисането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pp1349 8 #95 Отговорено 1 Август, 2022 Здравейте. И при мен се появи проблем с климатика. Както всички знаем "ако искаш нещо да стане както трябва си го направи сам", ако имаш възможност разбира се. Та в тоя ред на мисли смятам да се пробвам. Не изглежда сложен ремонт. Въпроса ми е: Ще изтече ли нещо от маркучите на компресора при разкачване? Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
shopa 59 #96 Отговорено 8 Август, 2022 Ако го разкачиш и увисне на маркучите без да го сваляш/става, изпробвано/ няма нищо да изтече! Ако решиш да го демонтираш и разглабяш/извън автомобила/, задължително източване на фреона предварително! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pp1349 8 #97 Отговорено 9 Август, 2022 Смятах да го свалям на цяло. Ще увисне ли достатъчно от пред, за да се работи спокойно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
shopa 59 #98 Отговорено 10 Август, 2022 Да, на моята си свалих шайбата по този начин! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pp1349 8 #99 Отговорено 19 Септември, 2022 Здравейте. Най-накрая ми остана време за ремонта. Тръгнах да свалям компресора на студен двигател и не успях да развия и четирите болта, на единия леко заоблих главата. Имам идеи как да продължа, но приемам и съвети разбира се. Не намерих обаче термозащитата. Възможно ли е да няма? Куплунга на магнита на съединителя е само с един кабел, а друга връзка не виждам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pp1349 8 #100 Отговорено 19 Септември, 2022 Не можах да редактирам предния си пост, но искам да споделя за състоянието на радиаторите. Изглеждат много запушени и при опит за почистване най-фините ламели се чупят много лесно. Някой има ли наблюдения по този въпрос? Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #101 Отговорено 19 Септември, 2022 Важното е да не е с запушени тръбички. Хубаво е разбира се и отвън да изглежда по добре, но не е първа младост. Напръскай го с обезмаслител остави го 5-10 мин и след това със слаба струя вода се изплаква и това е каквото падне. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pp1349 8 #102 Отговорено 19 Септември, 2022 Мисля, че каквото и да направя всички ламели ще изпадат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1841 #103 Отговорено 20 Септември, 2022 Той си е тотална щета. Сменявай го направо - без дори да се замисляш... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pp1349 8 #104 Отговорено 20 Септември, 2022 Да, ще трябва замяна. Още един въпрос. Четох, че има възможност компресора да се свали за ремонт, а колата да остане в движение поставяйки по-къс пистов ремък. Прикачвам снимка на двигателя N22A2. Моля за уточнение пътя на по-късия ремък. Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1841 #105 Отговорено 21 Септември, 2022 Това е снимка, на която двигателя е с дългия ремък с една излишна паразита ролка, която се премахва (препоръчано от Хонда) и се слага по-къс ремък. Не ми се вярва на твоя двигател ремъка да е такъв и да я има въпросната паразитна ролка. В раздела за 2-ра генерация, има писано какъв по-къс ремък ти трябва за да елиминираш компресора, за да можеш да си караш колата. За жалост не си спомням темата, затова я потърси. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pp1349 8 #106 Отговорено 21 Септември, 2022 Абсолютно същите ролки като на снимката виждам и на моя двигател. Номерирах всички ролки. Който знае нека допълни инфото: 1. Разпределителен вал? 2. Обтяжна ролка 3. ? 4. Алтернатор 5. Колянов вал 6. ? 7. АС компресор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1841 #107 Отговорено 21 Септември, 2022 (Редактирано) Изхвърляй номер 3. Ето ти това чети в пост - #148: https://forums.hondabg.com/topic/97389-всичко-за-cr-v-2г-2003г-2006г/page/4/ Редактирано 21 Септември, 2022 от Emicha 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #108 Отговорено 21 Септември, 2022 Ето я схемата без номер 3: 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1841 #109 Отговорено 21 Септември, 2022 Преди 4 часа, pp1349 написа: Абсолютно същите ролки като на снимката виждам и на моя двигател. Номерирах всички ролки. Който знае нека допълни инфото: 1. Разпределителен вал? 2. Обтяжна ролка 3. ? 4. Алтернатор 5. Колянов вал 6. ? 7. АС компресор Номер 1 е на хидравличната помпа, номер 6 е на водната помпа, а номер 3, е въпросната паразитна ролка за която ти писах по-нагоре. 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pp1349 8 #110 Отговорено 22 Септември, 2022 (Редактирано) Благодаря на всички за съветите! Излишната ролка ще махна при следваща смяна на пистовия ремък. Сега ще сменя само лагера на компресора и ми трябва съвет за марка и евентуално къде в Пловдив да го търся? ___едит: Да уточня, че при мен термо защита липсва. Възможно е разбира се някой автоджамбазин да я е шунтирал в миналото. Редактирано 22 Септември, 2022 от pp1349 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pp1349 8 #111 Отговорено 5 Октомври, 2022 Здравейте. Дадох колата за годишен технически преглед, като заедно с това свалих релето на компресора при закачен акумулатор. Сега свети лампата PGM-FI и климатика не се включва. Мисля, че ЕКУ не му позволява. Има ли процедура за четене и чистене на грешки без специална техника? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #112 Отговорено 5 Октомври, 2022 Връщаш релето на мястото му като не пускаш климатика да работи , и така 1-2 дена би трябвало да се махне грешката и да се оправи. По принцип тази грешка изскача ако някой се пробва да пусне климатика принудително докато колата работи на място. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pp1349 8 #113 Отговорено 6 Октомври, 2022 И аз на това разчитах, но мина около седмица а грешката остава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
shopa 59 #114 Отговорено 9 Октомври, 2022 Намираш някой с обикновенна диагностика/Делфи примерно/ и ти изтрива грешката! Не знам дали с още по осакатените версии/китайки OBD/ дали ще стане, че не ми е светвала да проверя! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pp1349 8 #115 Отговорено 9 Октомври, 2022 Сетих се, че преди време бях купил Viecar ELM327 (китайски блутут ОДБ скенер), който успя да прочете и дори да изтрие грешките - P0645, P1031, P0000. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondafan84 1 #116 Отговорено 19 Февруари, 2023 Здравейте, Купих CR-V 3-та ген. 2.2-IDTEC автоматик преди месец, За сега всичко е ОК по колата, но преди седмица се появи шум при работа на климатика. Градусите навън бяха около 5 и при шофиране между светофарите започна да се чува нещо като съскане и съвсем леко пристъргване или нещо такова. Звукът е едва доловим и трае 15сек след което изчезва за минута две и пак се появява. При спиране след 20 мин и повторно запалване час по-късно мисля, че спира да го прави, но не съм карал колата достатъчно, за да съм сигурен. Четох, че може да е от изпускане на фреон поради износено уплътнение на някоя клапа, а може и да е от компресора. Понеже нямам колата от отдавна предполагам, че е възможно и да е нормално за работата на климатика, а аз просто да се шашкам. Реших все пак да попитам за мнение тук, за да знам как да предотвратя бъдещи проблеми. Качвам и клипче, което направих. Звукът се чува между 3-та и 12-та сек от видеото и после затихва и климатикът работи нормално. Благодаря! CR-V_ac_cut_part1.mp4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondafan84 1 #117 Отговорено 22 Февруари, 2023 Привет, Доста сходен звук намерих тук някой да е питал. Качвам го като референция, защото си мисля, че може да е същото: Ще откарам колата на сервиз, за да я прегледат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
shopa 59 #118 Отговорено 25 Февруари, 2023 На мен по скоро ми звучи, като съединител на климатика! Събира с времето ръжди, а и лагера на шайбата заминава, че дебита му е намален и се налага често да включва и изключва- оттам нагряването е по-голямо! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondafan84 1 #119 Отговорено 25 Февруари, 2023 Да и в темата по-горе препоръчват смяна на целия компресор превантивно, въпреки че може да е само от съединителя на компресора. Мисля да направя това, въпреки че имам лош опит с превантивната смяна на части с друг автомобил. Все пак този път ще я заведа в сервиза на Бултрако, надявам се там да са точни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
shopa 59 #120 Отговорено 27 Февруари, 2023 За мен е огромна грешка да се подменя превантивно! Може би имаш в предвид лагера на шайбата на климатика! От Бултрако нямат добри спомени колегите! Цените за труд и части са им високи! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове