Jump to content
HellBull

Как да намалим разхода на гориво.

Recommended Posts

Здравейте колеги. Опитах се да намеря подобна тема с търсачката но не успях. Предлагам в тази тема всеки да сподели какво е направил по колата за да намали разхода, също и какви техники на каране използва.Машината която карам е от подписа Д14А3.Аз си върнах колата в заводския и вид (махнах спортните изпускателен и всмукателен колектор и спортния филтър) направих и наскоро реглаж на клапаните и чакам да се постопли малко и ще я закарам на газаджията да и пипнем малко смесите. Смених 15-ките и сложих 13-ки джанти, това даде доста добър ефект. Скоро обмислям и слаганае на ТАП (Тайминг аванс процесор). Като техники за каране гледам общо взето да не надхвърлям 2500 оборота, където има наклон надоло изключвам колата от скорост и се возя фрее :D/>. Извънградско карам до 2500-3000 оборота което е 90-100 км/ч. Минавало ми е и през ума да пипам и скоростите и диференциала, в смисъл да сложа по дълга 5-та или да сменя диф-а с по-дълъг, и по тази тема имам един въпрос, някой ако може да ми даде стойностите на предавателните числа на моята кутия и да сподели от каква скоростна кутия да 5-тата е най-дълга ще съм благодарен. Също ако може да се каже и за диф-а какво е моето предавателно число и кой е най-дълъг. Замислял съм се и на поставяне на глава от 1.5 втек-е но не знам дали ще има смисъл понеже знам че там в-тека се вкл/чва при 3000 оборота а аз рядко я карам в тези обороти.Ще чакам с нетърпение и вие да споделите кой какво прави :)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом искаш икономия, не ти трябва да се включва Vtec-a. Какъв реалистичен разход исках да докараш, на бензин? газ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти направо убиваш с тази икономия удоволствието от шофирането Публикувано изображение Междудругото по нанадолнище е фрее само ако пуснеш газта и не изключваш от скорост (за инжекциони).

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братле аз карам Д15З6 с 205 50 15 гуми и в София ми дава 7. Единственото което правя е да карам спокойно в града. Миналото лято имах и случаи с малко над 6 пак в града.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато учех в Германия, немците казваха да се използва по-често градския транспорт, за да се намали трафика и разхода на гориво Публикувано изображение

Ето една добра идея, която може да се следва и събота и неделя да се раздава газ Публикувано изображение

 

Обаче тук има една поговорка, която гласи, че икономията е майка на мизерията Публикувано изображение

 

Най-доброто решение в днесшно време е да си купим по една Тесла и няма да има проблеми Публикувано изображение

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вече разхода на гориво зависи от крака върху газта :D , лично аз просто натискам по плавно газта и това до голяма степен намалява разхода(избягвам разбира се над ~4000 оборота :rolleyes: ). Пробвал съм да карам само в ниски обороти - до някъде върши работа, само че ако караш в ниски обороти трябва да сменяш често предавки, а това увеличава разхода. Ти имаш втек и това усложнява нещата ако искаш да караш икономично.... Според мен най-икономично ще е да превключваш скорост точно преди да се включи - а докато стигнеш дотам - плавно подаване на гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави не си прав,горят повече мазнини :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към създателя на темата: какъв разход ти прави колата извънградско сега, в момента (т.е. зима или отминаваща такава) и лятото по принцип ако си засичал де, нека почнем от тук за да знаем, до къде трябва (или искаш) да стигнеш ? Защото ако кажеш, че на извънградско с този ти стил на каране (спокоен, дори казано бавен, като бабичка - без да ми се обиждаш ;)/>/> ) ти прави 8 - това е много, но ако кажеш, че правиш 6... от това по-малко няма на къде и всякакви мисли и интервенции по колата биха я само развалили (всяко нещо си има предел).Не всички неща които си изброил са напълно вярни и при спазването им ще намалиш разхода. Първо: не карай непрекъснато колата си до 2500об./мин. - това в крайна сметка не е дизел, а бензинов мотор, при това от по-високо оборотните (макар и D14A3). Карането при прекалено ниски обороти на бензинов мотор не само че не води до икономия, ами дори му и вреди - ти го давиш в гориво с прекалено ниски обороти, не само че не върви и няма никаква тяга, ами си и погорва. Най-добре и като усещане за ускорение, сила и като икономия (оптимално изгаряне на гор. смес) е когато мотора започва да се развърта, т.е. когато започва да постига кажи речи максимума на въртящия момент (представи си от един автомобилен каталог, графиката на развъртане на мотора на мощността и въртящия момент), при твоя мотор е около 3000 - 3500 оборота по спомен. Гарантирам ти, че извънградско при постоянно движение (без непрекъснато ускорение и спиране, а поддържане на една постоянна скорост) ако се движиш с 3000 - 3500 об. ще е по-икономично, от колкото 2000 - 2500, отделно усещането за ускорение, тяга създава както усещане за кеф (да, дори и EJ9 с D14A3 би мога да създава усмивки на лицето, стига човек да знае как), отделно винаги човек е добре да може да ускори по-бързо при една ситуация/маневра.С моя Сивик (5-а ген. D15B2) съм си правил експеримент - дали ще карам на магистрала с кажи речи постоянна скорост 90 - 100 или по-динамично 130 - 150 разлика в разхода НЯМА. Разликата е в това, че лично моя Сивик на 5-а при 100км/ч е около 2500 об. и е куц кон без грам сила, ако ще да сръчкаш педала на газта до долу, все едно нищо не се случва, а при 120 - 130 км/ч е на около 3200 об. където мотора точно тогава почва да се развърта и с минимално донастъпване на педала на газта, колата започва да ускорява много бързо и лесно. Просто трябва да се подбере за точната предавка точните обороти. Дори и при идиотско каране по магистрала (150 - 170 и чат пат до дупка - 200) дори и тогава разхода не е кой знае колко по-висок (не повече от литър и половина), не че подкрепям или адмирирам такъв тип шофиране, но съм го правил и съм засичал разхода (винаги зареждам пълен резервоар) - ако се кара по този начин извън града по магистрала (непрекъснато 150 - 160 - 170 до 200 - т.е. газ колкото може) съм с разход около 7.8, ако карам до 150 (т.е. пак сравнително динамично, но не кой знае колко нарушаващо правилата за движение по МАГИСТРАЛА) - от 6.5 до 7 правя, под 6.5 литра /100 аз D15B2 дори и на 100км/ч на 5-а да карам не мога да я сваля, но дори и да се получи то ще е с не повече от 200 - 300 милилитра, а някак си... не върви по хемус или тракия да се влачи човек с 100... не че съм рацер или нервак, но при постоянна такава скорост на прав, сух, не натоварен участък от магистрала... аз лично ще заспя. Предпочитам половин литър от горе и да поддържам едно добро темпо и да се кефя зад волана ако щеш (звучи може би рацерски и едва ли не безотговорно каране, но не е така и не това имах предвид), а не да ме изпреварват и тировете и автобусите, 2013 година сме все пак.Друго са джантите. Това, че си минал от 15-ките на 13-ки също не гарантира на 100% икономия. Не е толкова важен диаметъра на самата джанта, колкото да се запази съотнощението (диаметъра на самото колело сумарно ГУМА + ДЖАНТА), има калкулатори които казват, един размер на кой друг съответства. Пример: 175/70/13 се замества идеално от 195/50/15. Отделно, важна е джантата колко тежи. На пазара има много леки 15-ки, които при късмет биха могли дори да са по-леки и от 13-ка железарка. Накрая - профила на гумата. От профил до профил и разхода и шума са различни. Аз лично на моя сивик (5-а ген. D15B2 сток от всякъде) зимата карам с 155/80/13 зимни, лятото съм на 195/50/15 и откровено казано, не намирам разлика нито в разход, нито във влошаване на динамика, дори имам чувството, че старт от място (разбирай ускорение) с 15-ките е по-добро и бързо, спрямо 13-ките.Не искам да ти правя сметка, но правилно си прецени, дали всяко купено нещо по колата (което е един вид като "инвестиция") би имало реална полза, т.е. тази инвестиция какво би и било КПД-то. Примера със скоростната кутия който ти спомена (пренареждане на предавки) това на мен ми звучи като минимум 200лв (ако не и повече) дадени, с незнайно какъв ефект. Т.е. прецени реално, дали ако хипотетично налееш тези пари в скоростната кутия, дори и да има ефект с по-дългите предавки да правиш по-нисък разход, то какъв би бил този разход, казано накратко - кога (след какъв пробег) сумата дадена за скоростите би я избил от евентуално по-ниския разход. Имай на предвид и друго - караш сивик 75 коня (без да искам да омаловажавам или да иронизирам мощността на колата ти - не ме разбирай погрешно), все пак е слабичък мотор и едни по-дълги предавки биха го спънали допълнително. В крайна сметка, не всичко е разход в една кола, това да намалил половин литър на извънградско каране и да жертваш тоталното ускорение... в крайна сметка не знам дали си заслужава.PS: аз единствено бих ти препоръчал щом си с EJ9 D14A3, е да си смениш/изрежеш прословутата гарнитура на дросела (ако все не си я направил тази операция де). От това което знам, е че D14A3 спрямо D14A4 е не само по-маломощен, но и по-лаком (спрямо D15Z6 да не говорим, но там вече е друга бира). В крайна сметка, до колкото разбрах си и газифициран - от това по-евтино би било само Тико на метан. :rolleyes:/>/>

Редактирано от ADH-Honda
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да спомена към автора, че е в голяма грешка за втек-е... на 3000 оборота той свършва не почва!!! и другото е за спускането, както някой е споменал преди мен, трябва да е на скорост без подаване на газ, за да е максимално икономично при ДВГ с инжекция. И напълно подкрепям колегата преди мен.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай колело, ходи пеш и ползвай транспорта при всяка възможност - при мен с тези неща резервоарите, които завъртам на месец спаднаха :)Иначе можеш да намалиш разхода на автомобила като си създадеш трайни навици за спокойно шофиране:1) Пази си инерцията, използвай двигателя за спирачка от далеч (докато колата е НА СКОРОСТ и се движи по инерция гори точно 0/100км), като видиш, че е червено пусни газта и намаляй предавките една по-една, така че да светне зелено преди да си спрял напълно. Най-много гориво се хаби при потегляне от място, особено при наклон. Така не само ще намалиш разхода на гориво, но и разхода на накладки.2) Потегляй плавно, рязкото потегляне хаби много гориво и има по-голяма вероятност да трябва да ползваш спирачката, за да убиеш голямата инерция3) Използвайки горните методи, опитвай да ползваш спирачката по-малко (не да се буташ в опасни ситуации, а да не забравяш, че спирачката обръща кинетична енергия в топлина, ти не искаш да обръщаш никаква енергия в топлина) :)4) Карай на около 50-80% от оборотите за максималния въртящ момент. Ако той е на 3500, карай между 1800 и 3000. На прекалено ниски обороти двигателя губи ефективност. На прекалено високи, прекалено много енергия отива във вътрешно триене.5) Сложи си гуми с по-ниско съпротивление на въртене (новите гуми имат етикет колко ефективни са, инвестицията в нови гуми си струва, стига да мислиш да караш колата поне още 3-4 години)Това са неща, с които можеш да свалиш с 1-2 литра разхода (зависи колко агресивен шофьор си бил преди това). Допълнително ако караш спокойно маслото ще се износва по-бавно, ще маже по-добре по-дълго и така ще ти намаля разхода по-продължително. Не очаквай чудеса. Няма магически добавки и горива дето ще ти направят колата да връща гориво в резервоара. Всеки, който ти говори, че кара 5.5-6/100 градско, явно неговото градско е след 8 часа вечер по околовръстното с 80.ПП: Като гледам си моторист. Не знам твоя мотор как е, аз карам едно BMW F650, с него разход 4 градско ми е съвсем в реда на нещата и за това гледам като е топло или с колелото или с него да се движа.

Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С моя Сивик (5-а ген. D15B2) съм си правил експеримент - дали ще карам на магистрала с кажи речи постоянна скорост 90 - 100 или по-динамично 130 - 150 разлика в разхода НЯМА.

Провери си Civic-а. Има нещо нередно. Въздушното съпротивление расте с квадратна сложност. Въздушното съпротивление при 90 е 2 пъти по-малко от това при 130. Това не значи, че разхода е два пъти по-нисък, защото реално за единица време изминаваш по-голямо разстояние. Но при скорости над 100, определящия фактор не са ти предавателните числа, а въздушното съпротивление.За това със 35кс можеш да вдигнеш 100км/ч, 120кс можеш да вдигнеш 200км/ч, за 300 обаче ще ти трябват примерно над 450кс, а за 400 ще ти трябват над 1000кс и уникално аеродинамична кола :)Ето тук има графика как милите на галон се променят според скоростта, при всички, колкото и дървени автоматици да са, максимума на мили на галон (или най-малко л/100км) се достига при 80-90км/ч:http://en.wikipedia.org/wiki/File:Fuel_economy_vs_speed_1997.png
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам (и най-вероятно) си прав. Но Сивик 5-а ген. специално с D15B2 е малко особена кола - до около 2500 - 3000 об. е ужасно куц и спънат този мотор (не знам дали си карал такава кола с такъв мотор), някакъв ужас е до тези обороти, имащ чувството че има проблем, колкото и да натискаш не върви и изведнъж, след 3000 - 3200 получава моментален тласък все едно е... витек усещането :D/>/>/>, изведнъж, а не постепенно. За човек който за пръв път кара такава кола усещането е странно, на някои им е дразнещо и неудобно, но се свиква и си има своя чар. На пета предавка, при скорост около 120 км/ч е към 3000 - 3200 оборота и точно тогава мотора започва да се "отпушва" и ускорява. По магистрала, ако си достигнал 120км/ч в такава кола, вече за да я поддържат тази скорост, буквално казано педала на газта трябва да е едвам едвам натиснат, а поискаш ли да ускориш (на същата пета предавка) е нужно съвсем леко да го донатиснеш педала и започва да ускроява доста прилично. Докато ако си отново на 5-а предавка, но при заветните 90 (и съответно оборотите са около 2500) може и странно да звучи, но за да се поддържат тези 90 на 5-а предавка, педала на газта трябва да е натиснат повече спрямо ако си при 120 (звучи тъпо и нелогично, знам, но е така), отделно, че няма абсолютно никаква ускорение при 90км/ч на 5-а, недай си боже да върнеш газта и да падне скоростта на 80 или 70, просто връщането на по-ниска предавка е задължително за да се върнеш отново на 90, иначе умираш. Каму ли да поискаш при 90км/ч на 5-а да искаш да ускоряваш - абсурд. Не съм правил засичане с хронометър, но доускорение 90 до 120 на 5-а е сигурно към 20 секунди, просто за да ускориш от 90 до 120 си трябва не 4-а, а направо 3-а предавка иначе нищо не става, просто 5-а предавка на скоростна кутия "S20" е много дълга, като това далече не е най-дългата кутия предлагана за модела сивик 5 - има и по-дълги.Не знам дали се изразих, че да ме разбереш какво имам предвид... но е по-лесно, по-приятно и няма разлика в консумацията на гориво това, да караш такава кола (говорим за дълъг път на магистрала на 5-а предавка) с постоянна скорост от примерно 120 - 130, от колкото 90 - 100.

Редактирано от ADH-Honda
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доста полезни съвети получавам от вас колеги, по принцип си натискам плавно педала на газта но това че като е на скорост и педала е отпуснат и не гори не го знаех. Един колега беше споменал за гумите, на ясно съм с това колега но в момента нямам пари за нови а мн искам да си сложа.До колегата ADH-honda, няма за какво да се обиждам колега колата си е наистина маломощничка, и точно и аз това се чудех дали налятите пари за скорости ще имат полза в крайна сметка и след колко време ще се избият, а и наистина колата ще стане още по-мудна.Някои от колегите са се объркали че имам в-тек но нямам само да добавя. Също така не разбрах при втек-е от колко до колко оборота е включен в-тека, разбрах че на 3000 се изключва. А с такава глава от икономичен витек в крайна сметка ще има ли смисъл че и там май ще се наложи смяна на компютри и темподобни работи и пак ще заминат много пари. За ТАП-а обаче съм пробвал на колата на наще и има положителен ефект (минимален).Така като гледам май няма да има мн смисъл от пренареждане на скорости и смяна на глави :)За сега след реглаж на клапаните ми даде разход 6,8-7 извънградско с карането което съм описал по-горе.Един колега спомена за махане на гарнитурата, не съм я махнал колега, седи си там.Радвам се че темата се развива добре и ще може да полезна и за други колеги :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От моя опит вече с 2 хонди - 2 500 - 3 000 rpm са най-икономични и кажи речи веднага си на тях. Проблемът е, че не ме свърта :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода не зависи от крака, пробвал ли си с велосипед :)/> Колкото повече настъпваш по бързо върви и пак същото гори :)/>

Колега, и при колелото като настъпваш повече се увеличава разхода - просто там се измерва в банички с боза и боб за турбото разбира се :D
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега след реглаж на клапаните ми даде разход 6,8-7 извънградско

Това разход на бензин или газ е ? Ако е на бензин - не е малко. Мой пример (макар и със Сивик с D15B2) - 6.8л/100км разход имах на път за морето миналата година, като сивика бе на 15-ки джанти (195 50 15 гуми) с двама души натъпкан със сигурно 100 кила багаж (и на задните седалки имах куфари, защото багажника преливаше), според някои с идиотски стил на каране по Тракия (общо взето под 140 НЕ съм падал до "петолъчката") в най-големите жеги Август месец 40 градуса когато беше, където знаем, че прекалено топлия въздух не е най-оптималния и приятен за мотора - смятай. Виж ако е на газ този разход - повече бива, но там нека кажат газаджийте, аз нямам досег с такива системи. Чул съм, че на газ ако е настроена добре, качва с около до литър спрямо на бензин, дали е истина или не - не мога да кажа, но ако е истина: 7 - 1 = 6 литра би бил разхода ти на бензин, което е оптималното за този мотор кажи речи (по-ниско от това, няма как да падне Сивик точно с D14 мотор или поне мнооого трудно).Съвети: на следващото по-дълго шофиране извън градско, опитай се да караш една идея повече в обороти (да си на 5-а около 3000, а не около 2500, разбира се стига да не те натоварва и притеснява по-високата средна скорост и пътните условия да го позволяват, защото по-високите 500 оборота на 5-а респективно означават по-висока скорост с около 20 - 30 км/ч което написаното така не е кой знае какво, но в действителност...) и засечи дали би имало разлика ;)/>/>/> Просто се опитай да караш колата с една идея по-високи обороти по принцип, а не като дизел или като V8 Кадилак модел '58-а година :D/>/>/> И друго - сменяй или просто изрежи тази гарнитура на дросела да е с по-голям отвор - хем колата ще тръгне повече, хем и разхода (според някои) ще падне, няма какво да загубиш освен половин час време в разглобяване на кутията за възд. филтър и т.н. ;)/>/>/> Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора и аз съм с Д14А3 само аз ли си мисля ,че тоя двигател не е VTEC,а няколко човека до момента твърдят ,че е втек?

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност правилно съм мислил, сам си намерих отговора

D14A3

Found in:

1996–2000 Honda Civic 1.4i EJ9 (European Market)

Displacement : 1,396 cc (85.2 cu in)

Bore and Stroke : 75.0 mm × 79.0 mm (2.95 in × 3.11 in)

Compression : 9.1:1

ECU code: P3X

Power : 75 PS (55 kW; 74 hp) at 6,000 rpm[6]

Torque : 109 N·m (11.1 kg·m; 80 lb·ft) at 3,000 rpm[6]

Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder), non VTEC

Redline : 6,800 rpm

Fuel cut: 7,200 rpm

Fuel Control : OBD2-a, DPFI (SFi – Simplified Fuel injection), 1+3 2+4 injectors thrown together

Transmission: S40

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е в-тек колега, както си си отговорил сам :)Разхода който съм написал е на газ. При мен като карам с 2500 оборота съм на 90 км/ч а на 3000 оборота съм на 100-105 км/ч мисля че нещо такова беше. Относно гарнитурата не смятам да я махам понеже както казах аз си махнах спортния филтър и всмукателя от Д16З6 точно с цел да намаля притока на въздух, но си мисля че по този начин сега като влиза по-малко въздух газовия инжекцион си вкарва пак същата газ както преди и сместа е малко богата, затова смятам да мина и през газаджията като се постопли малко да я видим как е.Друго което искам да попитам е дали и на бензин като караш на скорост с отпуснат педал пак не гори нищо колата, предполагам че отговора ще е "Да" но да съм сигурен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е ли като да си сложиш мръсен въздушен филтър за по-яка икономия :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

HellBull, прави си сметка за инвестициите, които правиш в намаляне на разхода. Ако ще пренареждаш предавки и тн, което ще ти струва 100-200лв, тези пари са грубо 35-40л до 70-80л според цената на бензина. Ако това ти докара 0.2л/100 по-малък разход (което е максимума, който можеш да постигнеш с подобен тунинг, според мен), това значи, че за 1000км правиш 2л спестяване. Или ще ти трябват 20 000км да си избиеш тези 100лв или 40 000км, за да си избиеш тези 200лв от разход. Не мисля, че си струва да набиваш пари сега, които да ти се избиват с години. Но истината е карането на колело и ходенето пеш в града (когато може). Не само, че не вкарваш пари за бензин, ами и доказано ти влияе позитивно на здравето, което ще спомогне да се чувстваш по-добре и да даваш по-малко пари за лекарства :)

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да се включа и аз с едно въпросче - карам Д14а4 хеч и съм с обикновено Ловато. Дава ми до 7 л на 100 смес. При спускане по наклон на някоя предавка ще имам ли консумация на газ заради обикновеното газово

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но при скорости над 100, определящия фактор не са ти предавателните числа, а въздушното съпротивление.

 

За това със 35кс можеш да вдигнеш 100км/ч, 120кс можеш да вдигнеш 200км/ч, за 300 обаче ще ти трябват примерно над 450кс, а за 400 ще ти трябват над 1000кс и уникално аеродинамична кола :)/>

 

Тук ще поспорим, на S класа със 190км/ч сме на 3100об/мин.Разход 11.00/100км!5.5Матор! ;)

С подходяща скоростна кутия може и със 200к.с. да вдигнеш 300км/ч, че и повече.

Неслучайно измислиха 7-ма и 8-ма скорост и безстепенните кутии.

 

Една препоръка за колегата с икономията:

Гледай първия следващ светофар, ако е червен, не натискай, а пусни газта!

Плавно ускорение и плавно спиране.

Свободната дава повече икономия от предавка без да даваш газ, просто минаваш повече км.

Иначе на по-стръмен наклон на скорост е по икономично!

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Но при скорости над 100, определящия фактор не са ти предавателните числа, а въздушното съпротивление.

 

За това със 35кс можеш да вдигнеш 100км/ч, 120кс можеш да вдигнеш 200км/ч, за 300 обаче ще ти трябват примерно над 450кс, а за 400 ще ти трябват над 1000кс и уникално аеродинамична кола Публикувано изображение/>

 

Тук ще поспорим, на S класа със 190км/ч сме на 3100об/мин.Разход 11.00/100км!5.5Матор! Публикувано изображение

С подходяща скоростна кутия може и със 200к.с. да вдигнеш 300км/ч, че и повече.

Неслучайно измислиха 7-ма и 8-ма скорост и безстепенните кутии.

 

Една препоръка за колегата с икономията:

Гледай първия следващ светофар, ако е червен, не натискай, а пусни газта!

Плавно ускорение и плавно спиране.

Свободната дава повече икономия от предавка без да даваш газ, просто минаваш повече км.

Иначе на по-стръмен наклон на скорост е по икономично!

 

 

не е точно така;)/> С 200кс не можеш да стигнеш 300 освен ако не си с мотор,защото като предавателно число ск. кутия ти позволява, но двигателя няма сила да преодолее съпротивлението, а ако по някаква случайност ги стигне /просто теоритично/ ще му е нужно повече гориво от колкото на ДВГ с 400кс примерно

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МИЯ тук зависи и от аеридинамиката на превозното средство

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веселия го е казал, разхода се намалява, най-вече като се намалява придвижването посредством автомобил.Колкото и да се опитваме не можем магически да намаляваме разхода на автомобила, той си има параметри, ако го оборудваме наново няма файда, според мен разход от 6-9 е ок, не може да се очаква разход 3-4 литра, най-добрия начин за намаляване на разхода е спокойно каране, а и то също като спорта(ходене, каране на вело) ни прави живота по-добър. :)Човек трябва да се ориентира правилно, дали за него е по-важно да налее едни пари в някаква машина(горива, такси, тунинг, поддръжка), която ще я гледа максимум 5 години(не се хващайте за цифрата) или ще яде по-хубава храна, ще си позволи една почивка на хубав курорт, ще ходи на театър, или ще се вози за "собствена сметка", всеки сам си избира, но реално нашия манталитет е да се возим и да търсим удобство, обаче хората предпочели да ползват автомобил по-рядко си знаят каква полза има и не се отказват от новия си лайфстайл. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МИЯ тук зависи и от аеридинамиката на превозното средство

при напълно еднакви, сходни автомобили но само с различен двигател мисля че съм прав
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за ходенето пеш ми е ясно, по принцип обичам разходките но живея в центъра на Варна а работата ми се намира на края на града, удобен транспорт нямам, с колелото сега ще е добре но като се постопли малко доста ще се потя докато отида на работа :)Както казах вече отказах се да отварям кутии и да сменям глави, така че за сега ще остане ТАП-а и после през газаджията :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора на темата HellBull - пробвай да покараш с инфоборд и следи показанията му - моментен и общ разход за пътуването - изводите от начина на шофиране са моментално достъпни ... Може да го ползваш и временно - сваля се и се монтира за минута .П.П - И преработка на електро - автомобил - http://www.24chasa.b...ticleId=1534085 , може и електрически скутер ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И инфо борд имам, като ме прихванат лудите, го следя. Знам и принципите на икономично шофиране. Но не ми се получава, за толкова години. Понеже вече се познавам, принципа ми не е икономията, а как да финансирам. Като има, карам , като няма , разхождам се.Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък искам да попитам автора 2 неща :1во - с обикновена газова или с ГИ си ? 2ри- Как ти гореше , преди да си махнеш филтъра , всмукателя и изпускателя . Обосновавам се за въпросите - Д13ката ми , преди да се рови по нея си даваше смесено 8-9 газ с нормално каране . Нормално за мен , душманско за нея. Аз като ходя към София , ако не качвам към Владая със 110-120 км/ч все едно не съм ходил или е понеделник или е стабилен сняг . Насам пак така . Сега , след подобренията , колата пак дава такъв разход . 8-8,5 л/100км . Това е за газ . На извънградско дава 7,5 , изцяло градско 10/100 .Пробвал съм да свалям разхода , ама не издържам . Иначе пада с 0,2 - 0,3 ... Това без да я натискам на старта , че често съм в празната , не в правилната лента :D Иначе за икономичното каране - колегите са го казали . Само ще ти добавя да си гледаш напомпването на гумите поне на 2 седмици . Също така гледаш от далеч как е трафика , не се лепиш на колите пред теб , потдържаш едни обороти с минимално газ / тя колата си подсказва колко , но около 2200 -2500 / . Пример : Караш на Цариградско . Колона естествено . Вместо да изпреварваш на лупинги и да мешаш по скоростите , гледаш тоя пред теб . Ако кара с около 80 , буташ 5та и държиш на толкова , като си оставяш по - голяма дистанция / само да се навре някой наглец между вас / . Ако този пред теб натисне леко спирачка , ти само отпускаш газта в първия момент . Така ползваш дистанцията . Падне ли мотора под 1500об / това са оборотите , които държи като я запалиш / , буташ една предавка надолу и пак така . Задържиш ли , компа минава в режим " Ще се мре " и обогатява смеските да не изгасне . Това с обикновенна газова не те бърка , но и аванса се променя и пак ти отива икономията в реката . После ще довърша , че жената ще ме бие вече :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-големия враг на ниския разход е високата скорост. С д13ка рекордния ми най-нисък разход е 4,8/100 бензин (засичал съм пълно - пълно за ~500км извънградско с 4 човека в колата). По особено беше, че имаше много движение и карах бавно или в колона с 60. Иначе нормално ми даваше 5,5 - 6 извънградско.Веднъж си играх за най-нисък разход със лансер 1,5 и даде 4,5/100 за ~60км пробег. Карах го на 5та с 2000-2100 което е 70км/ч и където има села с ограничението - 50. За сравнение с нормално каране тая кола гори ~6.Принудителен празен ход, до колкото знам има и д13 нищо, че е карб. Като е пусната по инерция на скорост би трябвало да не гори нищо, ма двигателя задържа колата и съответно тя изминава по малък път от колкото като е на неутрална. Аз лично никога не съм карал на изключено пък и май е забранено...С една дума ако имаш търпение да караш с 90 извънградско ще ти е доста икономично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще ви споделя, че моя среден градски разход с Д15- ката за последните 300 км градско ми е около 9 литра - което не знам как да го интерпретирам, защото в общи линии съм карал спокойно и като цяло не ми се случва да минавам над 4000 об., докато с р18 -ката бордовия комп ми дава среден разход 7,8 . За мен тези цифри са необясними и вече почти съм се отказал да се занимавам да изчислявам (стига да не надхвърля неблагоразумни граници). Тези заветни 7 л./100 градско за мен просто не са реални. Карайте разумно и се наслаждавайте на автомобилите си доколкото е възможно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си довърша . peterk - всеки вид захранване си има принудителен празен ход . По спомен само на електрическия изпарител не му се спира горивото . Зависи си обаче кое и как е сложено ... Та , Карал съм доста коли . Няколко от тях са били с бордови компютър . Забелязал съм , че докато я " лебедиш " / не я натискаш /, отчита нисък разход . Стигнеш ли обаче средно положение на газта и икономията е в реката . На пълна газ вече е страшно . Обаче , като я лебедиш една кола и ставаш муден в трафика . А като си муден си опасен ... За това правя друго - при тръгване отлепя колата и навалям газта за момент . После я отпускам и бутам 2ра . И пак така . За няколко секунди вече съм на 40-50 и се кротвам или на 3та или на 4та с равномерна газ . Не въртя гуми , но тръгвам енергично . Ако съм в задръстване или чакам за ляв / десен си се движа пенсионерската . То самото тръгване винаги е леко и плавно . Така пак се движа икономично . Говорил съм си с един при нас . Спец е по електрониките , ама е и скъпчия . Та той ми е обяснявал , че от средна газ натам на компа вече не му пука за екологията . От друга страна като я наскаш за момент пропускаш варианта да я караш на средна повече време и печелиш от към разход . Просто трябва да си познава човек колата . И като доказателство за думите ми - в момента карам една служебна дачия логан , 1.6 бензин , баничарка . Често и се случва да вози и по 650кг . Колегата , който също я кара , вече рядко , при него под 14 газ трудно пада . Аз със моя стил на каране я свалих на 11-12/100 . Това с натоварена кола , въртене по центъра и висене чат пат по задръствания ... А колегата ме е возил веднъж - докато не изправи оборотомера вертикално не превключва . Аз я въртя около 2200об/мин .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук ще поспорим, на S класа със 190км/ч сме на 3100об/мин.Разход 11.00/100км!5.5Матор! ;)С подходяща скоростна кутия може и със 200к.с. да вдигнеш 300км/ч, че и повече.Неслучайно измислиха 7-ма и 8-ма скорост и безстепенните кутии.

1) Колегата не кара кола с 5.5 двигател. Ако е за въпрос имаше сравнение на BMW M3 каращо на пистата след Toyota Prius, която се кара на ръба на силите си, BMW-то дава по-нисък разход. Въпроса е, че тази S-класа има толкова огромни загуби от вътрешно триене на този 5.5 литров двигател, че разхода е винаги огромен (спрямо кола с малък двигател) и въздушното съпротивление има да навакса докато стане ключово.2) С каквато и скоростна кутия да си, ако ще с 10 предавки тип Avantador, с 200кс няма да вдигнеш 300км/ч. Не и със сериен автомобил - може би с едноместен болид дето е 300кг, от карбон, с адски ниско въздушно съпротивление, ще стане. Но пак имам известни резерви. Ако искаш наистина да поспорим - покажи ми най-маломошната СЕРИИНА кола, която вдига 300км/ч (по спецификации, не искам доказателство дето ги е вдигнала) :) Като пример, един приятел кара BMW E90 330D - 245кс, 7-скоростна кутия. Настъпено до край е вдигал 245км/ч по километраж, далеч от прекъсвач, на колата й свършват силите. Той казваше, че на 335D, чипната до 350кс, с махнат ограничител (който е 250км/ч), могат да се вдигнат към 270-280 на равен прав път в хубаво време. И толкоз :)3) От многото предавки има полза, но тя се изразява при по-мощни двигатели. При двигател като на колегата - дали с 4, дали с 5, дали с 6, дали дълги, дали къси скорости - за нормално каране, разликата в разхода ще е минална. А ще ръчкаш много повече с лоста. Ако ползите бяха толкова големи, производителите щяха да слагат стандартно кутии с по 6 предавки, а дори в днешно време се продават коли с по 4 скорости ръчка и 3 скорости автомат :) Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Barsi с ГИ съм.Общо взето като махнах спортния изпускателен колектор и всмукателният от Д16-ката и сложих стандартните не съм усетил кой знае каква разлика в разхода (и да е паднал ще е с нещо от сорта на 0,2-0,3 на 100 км).Това за гумите го знам и си ги следя, но е време да се сменят само че няма кинти. Сега колата е с ляти джанти 13" и джантите ги взех със стари гуми (едните са 2001 другите 2004) така че там са си серьозно за смяна, но имам други разходи и се надявам да ме изкарат до догодина :D .П.П. Темата все повече ми харесва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я,каква тема! Половината написано по-горе не ми е много ясно,не съм специалист по двигателите,но карам D15B7 и мога да твърдя със сигурност,че размера на джантата има голямо значение за разхода. С оригиналните 13-ски,мисля че бяха 175/70/13 съм постигал извънградско с около 100 км. в час около 5 разход.Градско не по-малко от 7.5 при най-икономично каране! Сега съм с 15-ски и разхода е поне с литър от горе,даже и повече. Не мога друго да разбера,чара на хондата е пъргавината в ускорението и аз лично не мога да я карам пенсионески за икономия и защо си купил хонда като искаш да я караш като жигули?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се заблуждавайте от заводските данни за разход. Те се постигат при определени условия, с определена скорост, определени гуми и пр. маркетингови трикове. Към автора: ако единствената ти цел е икономията, махни паразитните спомагателни устройства и вероятно ще смъкнеш още 0.5-0.8л/100км. Говоря за хидравлика, климатик и пр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако започнем да се лишаваме от неща като хидравлика и климатик в горещото време, за да спестим още половин кило за 100км пробег, може би е време да се замислим дали няма да ни е по-оферта да разкараме колата и да се движим с такси и градски транспорт (винаги излиза по евтино от колкото да поддържаш кола) :)Иначе съм съгласен, че климатика поне може да се ползва по-икономично, а от хидравликата да се откажем през 2013та...

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...