Jump to content
HELL_FIRE_

Вече с включени светлини през цялата година.

Доволни ли сте от взетата мярка?  

204 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Ще разберът чак когато почнем да пишем жалби, че сме видяли патрулка № еди си кой си еди си къде си да кара без фарове и колани, примерно или пък си пускат сирените само за кръстовища. Тогава е равносилно на писмени показания- пише се акт. Само тогава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Orlin , ако прочетеш малко информация преди да спориш относно крушките с волфрамова нишка ще разбереш , че наистина работят по толкова и примера ти с техниката няма абсолютно нищо общо в този случай.Пускат се и вече на пазара крушки с понижен интензитет и с удължен живот но те светят ужасно през тъмната част от деня т.е не вършат работата която трябва да вършат.От 300 до 500 часа не значи , че ще изкарат минимум толкова а максимум ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се ,че като се абаждаме ще ги глобят или ще ги накажат.Ако не др то поне трябва да има подобна нетърпимост от всички,защото една птичка пролет не прави.Всеки трябва да има позиция нз защо повечето хора се притесняват,страхуват от тях.А на стария ми комп какви свимки имах-на пешеходна паркирали,на места на инвалиди,в храсти,шфират и говорят по гсм-а и какви ли не др.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mkilla, аз също за 3 години на Хондата и 50к км не съм сменял крушка на левия фар /десния гори често, но по други причини/. На предишната си кола за 4 години и 100к км така и не разбрах как се сменят крушките. Това при положение, че зимата винаги съм бил на фарове, а през останалото време винаги при извънградско, което значи за предния ми автомобил поне 70к км на фарове. При средна скорост на извънградско 90 км/ч това прави 777 часа живот. Май нещо не ти вярвам на теб, а на опита си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де , аз не си ги измислям нещата.Брат ми сменя 2 пъти в годината с Нисана но явно Хондите са по-специални като инсталации и имат уникално здрави крушки.Фактите друго говорят пък който иска да вярва.Аз не съм сменял крушки на люда но и не карам по 30000-40000 на година но на прекрасната марка ФОРД който го смазвах от каране , сменях 3 пъти годишно най-вече заради зимното каране на фарове.Отделно на по-новите модели като за пример ще дам Акорда след 2002ра година като трябва да му падне 1/2 от предницата и крушката му е 160 долара темата става друга.Както и да е , всичко това е факт и да си чешем езиците и да не го правим е все тая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mkilla, не знам защо продължаваш да спориш за това с крушките, че горели едва ли не нонстоп. По-рано в темата и аз бях писал, че за 2 години и 30 хиляди с един Пасат 94та не смених ни веднъж крушка - а е с най-евтините. Сега баща ми го кара от както преди повече от 2 години взех Акорда и го питах - сменил е зимата на левия фар крушката веднъж. Тоест за над 4 години и над 60 хиляди, тая кола е видяла една смяна на крушка (за фар говорим, на стоповете се сменят по-често но те нямат общо с дневните светлини). Като гледам и колегите са с подобни впечатления.

 

Иначе аз карам "Акорда след 2002ра" - цената на крушката (ксенон) е 220лв, но ако купуваш през Бултрако. Същия Филипс извън представителството е 120лв. Същите китайски крушки от ebay/dealextreme са 15 долара два броя с безплатна доставка. Аз сложих точно китайски веднага след като взех колата преди над 2 години, понеже едната беше почнала да лилавее (оригинални бяха крушките на 6 години). От 2 години карам с въпросните китайски и не са мръднали! За да не излезе, че спамя глупости с такива карам, купени от там:

http://www.dealextreme.com/p/d2c-4300k-xenon-super-vision-hid-vehicle-headlamp-pair-37525

 

То и джанти 16ки ако искаш да си купиш оригинални за Хондата, от представителството са ти 650лв бройката, ама ако спраскаш джанта не отиваш в Бултрако да товариш нова.

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да хвърля малко светлина за живота на крушките, ще говоря от опит.Две коли имат мои роднини, които са купувани нови.Едната е Опел Корса,а другата е Акорд 2003-та.Акорда не беше точно нов, но със сигурност все още кара със заводския ксенон(крушки).Крушките вграждани в завода нямат нищо общо с тия дето можете да си купите тук-това е факт.Корсата на сестра ми напусна дилъра през 98-ма и не е сменяла крушки.Колата е на 50-60 000км обаче.Както и да е, заводските крушки са най-обикновени и освен че са качествени не са със скъсен живот,както са Night Braker и другите дивотии дето ние си купуваме.Та тия обикновени крушки много често карат адски много, само дето не светят достатъчно добре в някои случаи.Но за мен е по-важна екологията е целия проблем с целогодишното каране на светлини , както и абсолютния смисъл да го правим, отколкото дали крушката ще държи 40 000км или по-малко.За да и вълкът сит и агнето-цяло, диоди са решението според мен.Ниска консумация,дълъг живот.Но идва проблема с поциганяването на колите,което е пълния ташак.И не само че ще си ги поциганим,но и ще го направим за нещо дето няма никаква файда от него-а именно карането в хубаво и ясно време на светлини.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен, че няма качествени ксенонви крушки, които да си купиш от тук. Аз съм с ксенон на Luxima сертифициран от NEC Япония и крушките му да чукам на дърво, светят вече 3та година денонощно - няма ден, няма нощ, всеки ден колата се кара със запалени фарове. Глобата за невключени фарове е вече 100лв. мамичката им :devil:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е по 50 лева на фар може и да е 100лева :) В новините даваха 20лв , на други места пише 50лв а колегата вика чак 100 кинта :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Публикувано изображениеМай накрая ще се окаже,че глобата е на пазарлъкПубликувано изображениеКой колкото има,няма проблемиПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам, че ти нощно време не шофираш, така ли?И хайде стига с тая смяна на крушките. За близо 6 години и 60 000 км съм сменил 2 крушки от по 4-5 лева, а карам целогодишно на фарове.В крайна сметка, доводите "против" са следствие от лошо регулирани светлини (няма как регулирани къси светлини да заслепяват водача, камо пешеходеца), а не от това, че са пуснати.

Карам но нощно време се налага заради намалената видимост ноо през ясен слънчев ден когато се вижда на 1-2км напред зависимост от терена да караме на фарове не е идиотско а направо безумие. Както и да е. Сега си търся дневни светлини със сертификат на приемлива цена а от другата година ще дебна дядо коледа с камиона на една известна марка газирани напитки да му сваля лампичките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се ,че като се обаждаме ще ги глобят или ще ги накажат.Ако не др то поне трябва да има подобна нетърпимост от всички,защото една птичка пролет не прави.Всеки трябва да има позиция нз защо повечето хора се притесняват,страхуват от тях.А на стария ми комп какви свимки имах-на пешеходна паркирали,на места на инвалиди,в храсти,шофират и говорят по гсм-а и какви ли не др.

При обаждане на 112 ЩЕ ги санкционират. Или пък при обаждане на дежурен в КАТ. Тези разговори се записват и си носят последствията.И ако се снима и се праща до приемна на премиер, на вътрешен министър, на омбудсман.Обаче не трябва да е анонимно.И когато господата пътни милиционери разберат, че няма да им търпим своеволията, ще спрат да се ебават с нас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, ще си запалят фаровете, и още повече ще се ебават с вас :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, ще си запалят фаровете, и още повече ще се ебават с вас :cool:

 

Надушвам пътен милиционер :)))))

 

Ама ще са с включени фарове и те. Т.е. ще са в крак със закона.

Днес с включени фарове, утре няма да минава на червено, после няма да спира на пешеходна пътека. И т.н.

Капка по капка - вир прави.

 

...........

И само за господата милиционери да кажа - един, дето се ебаваше...сега :)))) си заформя бюджета със заплатка само, сирома...ама не я получава от Цветанов....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако просто си сложа две диодни ленти на бронята под фаровете,дали ще се брои за дневна светлина???:blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако просто си сложа две диодни ленти на бронята под фаровете,дали ще се брои за дневна светлина???:blink:

Не, по закон трябва да имаш маркировка на стъклото на DRL-a, че е легален за ЕС.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой услужлив колега дали ще може да ми сканира сертификат(а си) за светодиодните дневни светлини и да ми го прати на ЛС?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://cardrl.eu/cardrl.htmЕто ви 1 проверено работещ модул :)

Някой пробвал ли е това дайте отзиви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не на последно място - най вероятно тази простотия с фаровете през деня е приета в закона за да имат възможност полицаите да ни пишат повече глоби- демек повече пари в хазната , т.е. идеята е най-вероятно на Дянков-мянков !

Да не забравяме и повишената консумация на бензин, която директно вкарва повече пари в хазната от акциз. За 1 кола е пренебрежимо, но за всички коли взети заедно си става една сериозна сумичка. А и Лукоил ще намаже...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но за мен е по-важна екологията е целия проблем...

Колега, с цялото ми уважение към теб и всички останали. Не те познавам и не знам как караш, но ако сте загрижени за екологията недейте да си тръгвате всеки вторник от ЕКО-то с мръсна газ и пилене на гуми, както и от светофар до светофар. Мисля, че тогава се гори повече бензин отколкото карането на фарове.
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eто малко по темата от Wikipedia, което ми се стори интересно.

 

Safety performance

 

A 2008 study by the U.S. National Highway Traffic Safety Administration analysed the effect of DRLs on frontal and side-on crashes between two vehicles and on vehicle collisions with pedestrians, cyclists, and motorcyclists. The analysis determined that DRLs offer no statistically significant reduction in the frequency or severity of the collisions studied, except for a reduction in light trucks' and vans' involvement in two-vehicle crashes by a statistically significant 5.7%.The safety benefit produced by DRLs in relatively dark Nordic countries is roughly triple the benefit observed in relatively bright Israel and America.

 

Environmental impact

 

DRL power consumption varies widely depending on the implementation. Current production DRL systems consume from 8 watts (dedicated LED system) to over 200 W (headlamps and all parking, tail, and marker lights on). International regulators, primarily in Europe, are working to balance the potential safety benefit offered by DRL with the increased fuel consumption due to their use. Because the power to run the DRLs must be produced by the engine, which in turn requires burning additional fuel, high-power DRL systems increase CO2 emissions sufficiently to affect a country's compliance with the Kyoto protocol on greenhouse gas emissions. For that reason, low-power solutions are being encouraged and headlamp-based systems are not allowed when DRLs become mandatory in Europe at the beginning of 2011. LEDs and low-power, high-efficacy, long-life light bulbs produce appropriate amounts of light for an effective DRL without significantly increasing fuel consumption or emissions. Fuel consumption reductions of up to 0.5 mpg may be found when comparing a 55 W DRL system to a 200 W DRL system. In 2006, the UK's Department of Transport also found significant reductions in emissions and fuel consumption when comparing a 42 W DRL system to a 160 W full headlight DRL systems. DRL fuel consumption can be reduced to insignificant levels by the use of 8 to 20 W DRL systems based on LEDs or high-efficacy filament bulbs.

 

European Union

 

European Union Directive 2008/89/EC requires all passenger cars and small delivery vans first type approved on or after 7 February 2011 in the EU to come equipped with daytime running lights. The mandate will extend to trucks and buses in August 2012. Functional piggybacking, such as operating the headlamps or front turn signals or fog lamps as DRLs, is not permitted; the EU Directive requires functionally specific daytime running lamps compliant with ECE Regulation 87 and mounted to the vehicle in accord with ECE Regulation 48. DRLs compliant with R87 emit white light of between 400 and 1200 candela.

 

 

 

Накратко, в скандинавските страни има полза от DRL, (логично е - там половин година е тъмно и няма пешеходци). Т.е. проблемът с незабелязването на несветещите обекти не фигурира. В останалия свят, DRL няма категоричен положителен ефект върху сигурността на пътя, даже по-скоро обратен.

Проблемът с българския закон е че смесва понятието DRL с каране на фарове. ЕС не одобрява карането на фарове с обикновени крушки, заради увеличаване на вредните емисии, затова са измислени DRL поначало и от 2011 са задължителни като част от оборудването за всички модели автомобили произведени след тази дата. Съответно карането през деня на фарове, при наличието на DRL направо си е забранено. В този смисъл, дори да оставим настрана другите спорове, задължавайки автомобилите у нас да карат на DRL или фарове, държавата ни прави извествен гаф. Особено предвид автопарка, единици са автомобилите с фабричен DRL, всички карат на обикновени крушки или ксенон в най-добрия случай.

Редактирано от Preluded

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но за мен е по-важна екологията е целия проблем...

Колега, с цялото ми уважение към теб и всички останали. Не те познавам и не знам как караш, но ако сте загрижени за екологията недейте да си тръгвате всеки вторник от ЕКО-то с мръсна газ и пилене на гуми, както и от светофар до светофар. Мисля, че тогава се гори повече бензин отколкото карането на фарове.
Уважението ще си го запазим,колега.Но последната ми поява на среща на Хонда,месечна или дори седмична, е била преди 2-3 години:)А и колата ми е на пропан-бутан, т.е. съм екологично напред.По принцип си прав и те подкрепям в молбата, но дали даваш дадена газ с или без фарове, пак има значение:)Говоря за обикновените крушки дето сумарно са 130W с габаритите отпред и отзад

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се за каква безопасност по пътищата с пускането на фаровете говорим като се дават книжки на хора,които не знаят кой крак им е ляв и кой десен,обаче гледали три пъти "Бързи и яростни" и вече се мислят за шофьори...защо само такива "екшън" се излъчват по телевизията,а не се покаже истината,че един значителен процент от тия дето карат бързо не достигат,даже средна възраст и дори убиват невинни хора със своето безхаберие в някои случаи...защо не се увеличат часовете по кормуване примерно???Защо не се затегне положението с купуването на книжки,защото има много такива???:unsure:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо НЕЕЕ! Поредно отбиване на вниманието на народа! :shutup: И ние пак ще си замълчим даже ще кажем "ПРИВЕТ ДЕПУТАТИ!НИЕ ОБРЕЧЕНИТЕ НА ГЛАД ВИ ПРИВЕТСТВАМЕ. :worthy::bow::bg: Нема такава държава

Редактирано от ALEX
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте какво определиние е дадено в закона за дневните светлини в частта допълнителни разпоредни на 100-на страница

 

59. (

 

нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини,

 

предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на

 

пътно превозно средство при движението му

 

.

 

П.П. Към редактора,защо не мога да пиша по повече от две мнения на ден?(ще бъда благодарен ако ми се отговори на ЛС:rolleyes: )

Редактирано от Капанеца_865

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забавно ама докато си правим ташак с тъпотиите дето приемат като закони, нас си ни клатят сериозно и нищо не се променя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с "акция чистачки " сериозно ли и каква ще е проверката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много яко , освен вечерно време когато малоумния олигофрен , който не си е регулирал фаровете от както си е купил "новата" кола от Италия , сега и през деня ми светят фаровете право в очите и огледалата и се чудя Слънцето македонско ли ме заслепява или фара с китайска крушка подскачаща на всяка неравност нагоре-надолу :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е сериозно колега. Това е сайт за е**вки. Тая специално много ме изкърти. Иво, друго не ни остава май :(П.П: Наистина това с подскачането е много кофти. Има някои МПС-та чиито фарове имам чувството че се държат на двойно залепваща...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само чистачки ,а ми и големи флагове да се веят на покрива на пилон от 1,5 до 2,5м за по-бързите коли ! НЕма такива простотии

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко повече харчи колата на фарове ?мощност 200 вата на осветлението х 1.36 = 0.27 к.с/час х 0.200 гр = 0.055 кг/час ... или 55 грама гориво на час х 2.70 лв. = 0.15 лв/час. Ако караме всеки ден по около 1 час,това ще ни струва около 55 лв./годишно,което си е примерно разхода за една годишна винетка долу горе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Ако караме всеки ден по около 1 час,това ще ни струва около 55 лв./годишно,което си е примерно разхода за една годишна винетка долу горе.....

 

Като добавиш че когато си на климатик или зимата и се тътриш едвам с 700 -800 оборота по задръстванията динамото не смогва да зарежда и естествено и акумулатора сдава по бързо багажа Публикувано изображение Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз карам повече от един час на ден и к'во ставаПубликувано изображение-4/5 винетки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе ама тая сметка е без крушките, дето са по 20лв/бр. и дето ще ти трябват поне два комплекта за година:)Като дойде време за нови фарове или полиране на пластмасата им , пак ще се кихат пари......Да не говорим колко е безумно да се кара в това хубаво слънчево време на светлини, направо ме е яд докато шофирам или вися в трафика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диодни дневни светлини му е майката, но доколкото разбрах те се водели "промяна в конструкциата на автомобила"! По другите форуми прочетох, че са споменали това и "сертифициране" по някакви новини снощи. Все едно да минаваш Технотест щом си сложиш кристални стопове или си смениш крушките с други. Всичко е само за пари, естествено!Както и за горивата - Франция, Италия и другите могат да си намалят акциза, но за нас не важи! Ние сме едва ли не милиардерите на Европа!

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...