Jump to content
HELL_FIRE_

Вече с включени светлини през цялата година.

Доволни ли сте от взетата мярка?  

204 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Първо, преди да направим днешния разбор на коментари насочени към мен, ще кажа, че никъде в поста ми не съм споменал "закон", писах, че според мен е хубаво всички да карат на къси целогодишно, понеже изградения навик за това елиминира хората, които карат рано сутрин и късно вечер без фарове, когато е мрачно и почти тъмно.

 

Тук сме България все още.И ако ще цитираш разни преси то бъди обективен и дай 2 страни защото повярвай , има и друга и тя не е розова.Имаш ли си идея как се вижда моторист с пуснат фар през деня като зад него е автомобил също с включени светлини ?

 

Така е, в България сме. Опитах се да съм обективен, подчертах и изследването в документа поблукуван от alexandur от UK, в което казват, че пешеходци пред фаровете на автомобила се забелязват по-зле. За мотористите - аз самият съм моторист :) Но не знам дали моторист с пуснат фар (а то е задължително за тях целогодишно) пред автомобил с пуснати фарове се вижда по-зле и до колко това, че автомобила зад него има пуснати фарове има негативно влияние върху черната статистика (може и да е така).

 

Веселия , казах ти вече ,че не ми се пишат повече излишни и безсмислени коментари , но ако това на теб ти е хоби -моля дерзай!Няма ли най-накрая да разбереш, че всеки може да си поръча, как да му изглежда статистиката ,или продължаваш да вярваш в дядо Коледа?Никъде няма статистика ,че злополуките на пътя са намалели БЛАГОДАРЕНИЕ и ТОЧНО на това, че колите се движат със запалени фарове, а навсякъде СМЯТАТ , МИСЛЯТ и ДОПУСКАТ ,че МОЖЕ и да има положителен ефект!

 

Ами не знам, аз не смятам коментарите си за безмислени. Реално ако вдигнем нивото на абстракцията някои хора ще кажат, че като цяло форумите са безмислени. Но щом отделям време да ги пиша...

 

Няма ли най-накрая да разбереш, че всеки може да си поръча, как да му изглежда статистиката ,или продължаваш да вярваш в дядо Коледа? Никъде няма статистика ,че злополуките на пътя са намалели БЛАГОДАРЕНИЕ и ТОЧНО на това, че колите се движат със запалени фарове, а навсякъде СМЯТАТ , МИСЛЯТ и ДОПУСКАТ ,че МОЖЕ и да има положителен ефект!

 

"Всеки може да си поръча статистика", ами виж, аз предпочитам да вярвам в статистика направена от някой официален орган в Европейския Съюз или в Щатите от колкото на това, че "някой си депутат бил казал еди си кво на един дебат" дето ти го цитира. Точно статистиките, които цитирах показват, че злополуките (като едно цяло) са намалели при промяната на един единствен фактор - светлини през деня. Да, вярно е, че може точно когато са станали задължителни дневните светлини, да е имало и друг небесен фактор, който да е променил осезаемо статистиката, но едва ли.

 

Съжелявам , че пускам втори пост но не мога да добавя към предишният.Като стана въпрос къде има и къде няма по Европата дневни светлини замислял ли си се защо ги има ? В Италия до колкото съм чел са само извън града и сигурно има защо , Швеция е така не само заради времето а защото има промяна посоката на движението от лява към дясна посока и служи за ориентир на шофьорите , Норвегия и Финландия е заради недостиг на светлина.Ето ти няколко примера в които ние няма за какво да се хванем , че да гледаме по-развитите от нас.Светлата част от деня през лятото в България е 14-15 часа а там колко е ?

 

В Италия времето не е различно от колкото в България - да не кажем, че в по-голямата част от Италия е по-топло от колкото при нас. За другите държави определено си прав - по-малко светли часове, повече лошо време и тн.

 

 

Стана въпрос нещо за крушките или по-точно , че като не може човек да ги сменя през 2-3 месеца по-добре да не кара. Е по-плосък довод от този не бях чел. Ти държиш ли си крушките вкъщи на целият апартамент включени защото видиш ли има опасност да паднеш като влизаш в коридора примерно? Или когато влизаш в банята обикновенно си светваш крушката а не я държиш 24/7 включена. До момента имам един единствен акт и той е за неработеща светлина през деня.Имах крушка да си я сменя но това не ме спаси от акт и 2 дни чакане в КАТ.Ето това е едно от нещата от които се опасявам а именно че пак ще има разправии по 30-40 мин като те спрат , защото не съм медиум и да знам коя крушка ми е изгоряла като е денем.И не всеки има индикатори на таблото за това.

 

Моя довод беше свързан само и единствено с изказването, че проблема с карането на дневни светлини е финансов, понеже цената на крушките била по 8лв, а се сменяли на 3 месеца. Та казах, че ако са ти проблем да отделяш по 8лв на 3 месеца, вероятно ти е проблем да притежаваш автомобил, плащайки всичките му задължителни данъци и такси. Примера с крушката в банята според мен е нерелативен. Иначе съм съгласен с теб, че може да има разправии за изгорели крушки през деня и това е кофти. Надявам се органите на реда да проявяват разбиране за ЕДНА изгоряла крушка, ако и двете са ти изгорели - това си е сериозен проблем и собственика на автомобила трябва да обръща внимание на тези работи, както е по закон.

 

 

Извинявай , ако съм те засегнал но това не ми променя мнението за написаното и за този излишен според мен закон.

 

Не си ме засегнал! С теб ми е приятно да си говорим - аргументираш се съвсем разумно и това помага да се стигне до истината. Пак казвам - аз не коментирам закона, а това, че има хора, които карат без фарове, когато си е за фарове и съм изпадал в много криви ситуации като ми изскочи някой призрак в тъмен автомобил от мрака. Надявам се те да намалеят. И се надявам (ако в крайна сметка окончателно е приет), органите на реда да проявяват разбиране и да не се заяждат за фарове в напеклото слънце.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Защо ли мотористите са най-уязвими? Все си мисля, че е защото те най-масово не спазват ЗДП и то именно в частта му, регулираща максимално допустимата скорост, като не става въпрос за превишения от сорта на 15-20 км/ч. На всеки се е случвало докато се движи с 90-100 да го надмине летящ ниско "майстор" на 2 колела и то така, че да си помислиш дали не си спрял. Това са летящи некролози, след като те не мислят за себе си /за което не ми пука/ и не мислят за опасностите, които носят за останалите участници в движението /което ме засяга лично/ - да се оправят сами, не са ми на дневен ред.

Пич,не са ли ти казвали че не е правилно да слагаш всички под общ знаменател?Забелязал ли си че има доста повече скутери напоследък,и те ли карат с 200 км/ч особено в града?Да си видял моторист, който яде сандвич докато кара или да се гримира докато кара, или да говори по телефона докато кара , или дори да пуши докато кара?Айде сега ми кажи кое е по-безопасно? Да карам със 20км/ч над ограничението ама да съм с двете ръце на кормилото и да внимавам или да карам с ограничението и да ям МcDonald's?Понеже явно никога не си карал мотор няма смисъл да ти обяснявам колко по-различно идва скоростта там и как се държи машината,щото има разлика между 1,5т. кола и 200кг. мотор.Но има основателна причина да се кара със скорост по-висока от тази на колите и ако не си кон с капаци ще ме разбереш.Като застанеш на светофар тия с колите до теб веднага решават че ще си пробват колко са им бързи 15г. кошници и докато ти вдигаш крак от осовата линия и се опитваш да пазиш равновесие,тия около теб потеглят с въртене на гуми сеейки от двете ти страни.Зад тях съответно има втори ред подобни малоумници дето ти се доказват.Та имаш избор - да ускориш и да си пред тях или да се оставиш да потънеш сред тези адски отговорни водачи.Ако направиш първото тези предубедените като теб,дето никога не са карали мотор и дори не са се замисляли за нещата дето сега ти пиша, решават че си некролог и не ти се живее,а ако направиш второто влизаш в една тъпа ситуация в която всеки почва да те ебава. Дали защото говори по телефона и не внимава,дали защото не дава мигачи а завива,дали защото е такси и някой му е махнал да спре.....сещаш се.После идва другата специфика при мотоциклета.Важно е да караш като равноправно МПС,т.е. в средата на платното именно за да не се оставяш да те ебават и избутват в шахтите отстрани на пътя или да не те разминават от двете страни ако караш по осовата.Забележи че тук става дума за нормално каране с трафика.Проблема на това каране е че е животоспасяващо да оставиш достатъчна дистанция между теб и колата пред теб,защото ако има дупка или камък квато и да е простотия-оня с колата ще я пусне между гумите си,а ти караш точно там.Ако за колата една дупка значи скъсана гума и крива джанта,за мотора това значи падане и най-вероятно следващите ще те сгазят точно щото не внимават и говорят по телефона примерно,пък и често имат навика да ти карат на две педи от задната гума.Та ако се опитваш да караш с трафика и си оставил дистанция,за да имаш време за реакция, то винаги ще се намери някой дето пак ще ти се доказва и като те изпревари ще се завре пред теб като че иска да го мушнеш на хуя си.Та сещаш ли се какъв ташак е всъщност да съумяваш да караш мотор сред шофьори като вас, дето хал хабер си нямат от мотоциклета като МПС.Има още много неща дето ти спестявам,но и няма смисъл да ги пиша щото няма да ги разбереш.Но да караш мотор е много голямо предизвикателство,дори само като управление.Тия препятствия с трафика са само бонус.

Карам целогодишно на включени фарове и определено съм "За", не заради ползата по време на 40 градусовия пек по обяд, а заради ползата когато стане тъмно по време на каране и хората забравят да си пуснат фаровете.В Италия, където е по-топло и светло от тук, извънградско е задължително да се кара на къси/дневни целогодишно.В крайна сметка не сме на електромер в колите, разликата в разхода ще е минимална. За крушки не знам - на сатарата кола с обикновените крушки бях сменял веднъж крушка за 2 години. На тази кола с ксенона, не съм сменял крушка 2 години. А и извинявай - дори да сменяш по крушка за 6лв на всеки 3 месеца - това са 2лв на месец. Ако 2лв на месец разход по автомобила са проблем за някой, то той вероятно я кара тая кола от дъжд на вятър и определено трябва да се замисли защо я държи изобщо (на фона на всички задължителни годишни данъци, застраховки и разходи по поддръжка).Въпроса тук е, дали олигофрените, които карат в мрачно време без фарове, ще започнат да ги пускат. Ако се налагат глоби, както е зимата, хората ще се научат копчето да им седи на "Включено" и да не го пипат.

Поредния глупав закон ,който искат да прокарат! Уж за безопасност ,ама извадиха официална статистика, че там където се прилага такова изискване ,за каране на фарове ,злополуките не са намалели ,а са се увеличили!

Моля те, цитирай тази статистика - къде и кой е направил това изследване и е стигнал до такива резултати, аз не успях да го намеря.Намерих няколко други:http://www.headlightson247.com/stats.htmhttp://www.rsa.ie/RSA/Road-Safety/Campaigns/Current-road-safety-campaigns/Daytime-running-lights/

Overseas studies show that DRL's could help prevent anywhere between 7 and 25 per cent of all fatal daytime crashes......Running your headlights during the day makes a difference around the world: Norway had 10% decline in daytime multiple-vehicle collisions between 1980 and 1990 Denmark found a 6% reduction in daytime multiple-vehicle collisions and a 34% reduction in left-turn collisions The US had a 12% decline in fatal collisions with pedestrians and bicyclists in 2004 (from a NHTSA, National Highway Traffic Safety Administration study)

Ако има нужда да превеждам?
Веселия, баща ми има същата Хонда като твоята макар и Тайп С.Само ще те зарадвам че едната крушка на фара ти струва близо 200лв и не е никак лесна за смяна,т.е. ти сам няма да можеш да си я смениш :D А и е хубаво да се сменят двете крушки заедно,нали знаеш :D Не ми е за 5-те лв. икономия, яд ме е за тъпотиите дето се гласуват вместо да се занимават с нещо наистина важно и належащо.Защо не затегнат курсовете,за да няма тъпаци дето карат в сумрака без светлини?Защо не вдигнат санкцията за каране без светлини в тунел,подлез и в мрачно и дъждовно време, без значение в кой сезон е , и не изкарат куките да дебнат и да взимат книжки за това?Защо не вкарат разпоредба за вредните емисии и тия неща да се следят наистина?Защо само говореха преди за китайските ксенони дето щяха да забранят и там си остана? Снощи се прибирах вечерта и ми се еба майката от капути с нерегулирани фарове и китайски ксенони?Аз като съм отговорен си карам на светлини където смятам че са важни, като пътя Асеновград-Смолян по обяд.Ама айде да не страдаме всички,че има една шепа идиоти в тая държава.А и това с парите е поредното велико наливане в дадена посока.Osram Night Braker H4 са по 20лв/бр. И живеят половин година максимум.Т.е. аз ще дам на някой 100лв само на крушки,а отделно ще дам доволно и за повишения разход.Айде сега сметни колко коли се карат и колко пари ще се налеят за глупости в нечии джобове.А пенсионера пешеходец пак ще слезне да пресича без да се огледа,голяма работа че си пуснал фаровете.Пък въпреки тях сигурно пак ще го направи.Единственото сигурно е че ние ще плащаме за поредното безумие,ей това ме дразни.

http://rudimpex.com/bg/category/40/dnevni-svetlini.html?CurrencyID=6&gclid=CPyPsL7Bq7ECFQrN3wodTS8ADgЕто какво намерих. Щом са законни. Остава само да се провери дали са сертифицирани. ;)

Не мисля че трябва да търпя подобни безсмислени закони, след което ще трябва да търся компромисно решение да си поциганя колата само и само да им угодя.И пак да наливам пари в някакви китайски боклуци.То и с карането зимата е пълен ташак това,особено като пече едно перфектно слънце на обед ама ни го вкараха само главичката с тая простотия.сега явно ще ни го вкарват целия Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от 5 години карам само със светнати фарове и ефект има ,доста по добре се вижда .мотористите незнам какво ги бърка ако си кара като хората невиждам защо трябва да го виждам повече от колите се ми е тая кола или мотор.интересното което забеляъах е че, по магистралата се кара с 80-90км.ч а в гарада с над 100....светкайте фаровете и гледайте .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не знам как реши , че с фарове се виждаш по-добре че и ефект имало през деня когато няма дъжд , сняг , мъгла и тн..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз няма какво да решавам няма светклина която да се вижда по добре като несвети ,просто всичко виждате като негативно защото някой ви казва да го направите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако тези фарове са срещу теб в комбинация със Слънцето, дали ще се вижда по-добре превозното средство? Публикувано изображениеПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам как точно го мислиш ама ВИНАГИ се вижда повече.е освен ако слънцето не пред колата

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе ъо че се вижда повече е ясно. Кофтито е, че гледаме повече да бягаме от гадните дупки, отколкото с/у нас...п.п. Ще помоля колегите, работещи в системата на МВР да кажат как стоят нещата с "дневните светлини", като тези от поста ми. Дали са законни. Днес попитах 4ма и те ми отговориха различно. Един каза, че не са. Друг, че точно пък за фаровете не би ме спрял, 3тия каза, че са законни, според измененеието от 2006.... 4тия каза"Ако съм на кеф, няма да пиша"... А сега де... Нито един от тях не познавам. Интересно ми е, че те самите не знаят. Кое е истината в случая?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

там е елентарно трябва да имах хомологация за европа и да са монтира на повече от 30см от земата и на повече от 60 помеждуим и най-вайното никога да не светят вечер .всички по извесни марки продажат такива комплекти има дори и по китаиските магазини с разни хомологации Е4-Е11...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

от 5 години карам само със светнати фарове и ефект има ,доста по добре се вижда .мотористите незнам какво ги бърка ако си кара като хората невиждам защо трябва да го виждам повече от колите се ми е тая кола или мотор.интересното което забеляъах е че, по магистралата се кара с 80-90км.ч а в гарада с над 100....светкайте фаровете и гледайте .

Те и хората с китайски ксенони отчитат подобрение на видимостта,ама само от тяхната страна на светлините.Ходи да караш срещу тях и ще те питам дали е по-безопасно или е пълен ташак,който граничи с руска рулетка.Виж и този линк - в него има засегнат точно въпроса за мотористите:статистика,както някой си я поръчаИначе проблема с моторите е че не ги виждаш както виждаш колите,няма как да се случи защото не са с еднакви размери.Точно затова тях ги карат целогодишно да карат на светлини,само тях. Редактирано от prelude
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой от депутатите имат фабрика за износ и внос но крушки,а и не на последно място и горивата.Всичко си е наред.Това е България .Говедата търпят.На нашият гръб Бат Бойковите хора трупат парици.От магистрали,от зелена енергия,от фарове и какво ли не.Адски се краде.А вие подкрепяйте това каквото искат ГЕРБ.Съпричастни сте.Камък и дърво се пука от жега и слънце,то ние на фарове.Но нали трябва да се обират хорицата ,за да не скачат по площадите.Я се огледайте.Каквото и да стане,все шофьорите виновни.Все шофьорските данъци и глоби се вдигат.И хазната се пълни от шофьорите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А бе ъо че се вижда повече е ясно. Кофтито е, че гледаме повече да бягаме от гадните дупки, отколкото с/у нас...п.п. Ще помоля колегите, работещи в системата на МВР да кажат как стоят нещата с "дневните светлини", като тези от поста ми. Дали са законни. Днес попитах 4ма и те ми отговориха различно. Един каза, че не са. Друг, че точно пък за фаровете не би ме спрял, 3тия каза, че са законни, според измененеието от 2006.... 4тия каза"Ако съм на кеф, няма да пиша"... А сега де... Нито един от тях не познавам. Интересно ми е, че те самите не знаят. Кое е истината в случая?

През деня се кара на включени къси светлини /не дълги, габаритни или фарове за мъгла/ или на специални дневни светлини DRL. Дневните светлини обикновено са с LED технология. Те могат да се монтират допълнително, като отговарят на някои специални условия за монтаж и експлоатация съгласно директива на ЕС. My link Монтажа и експлоатацията на ксенонови светлини извън фабрично монтираните на автомобилите в ЕС е забранен. Друг е въпроса дали и как се контролира това у нас.И аз май се замислям за монтаж на дневни светлини. Някой ако е слагал на Сивик хеч. 8 ген. да сподели. Редактирано от wasp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Вие вместо да да държите мъжки и да прецените с главите си,а не това което ви се дава като информация наготово, вече взехте да се дупите и да се събувате.После се чудим що са свикнали да ни ебат и да не ни питат.....не знам да се смея ли или да плача?Инвестирай времето си да прочетеш линка дето пуснах,вместо да си търсиш китайски решения за 'японската' хонда.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

До prelude - за моторите и двуметров пост да пуснеш, все ми е тая, мнението ми ясно. Не искам да споря, карай си моторетката и се забавлявай. Ако искаш спазвай законите, ако искаш си плащай тока.

Наздраве и милиони безаварийни километри.

Редактирано от d1ma
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Приятелю wasp , как ще свържеш дневните светлини (DRL) с габаритите ? Нали трябва да има светлини навсякаде т.е и предни и задни ? Мисля вече да взема крушките от ехлата и да ги включа в запалката та да се виждам идеално.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До prelude - за моторите и двуметров пост да пуснеш, все ми е тая, мнението ми ясно. Не искам да споря, карай си моторетката и се забавлявай. Ако искаш спазвай законите, ако искаш си плащай тока.

Наздраве и милиони безаварийни километри.

 

Ами аз не съм го карал от октомври миналата година,но не е там въпроса.

Ти направи ли си поне тежкия физически труд да прочетеш 'двуметровия' ми пост, щото може да спаси нечий живот?

Ако те мързи да прочетеш дори толкова и да вникнеш в нещата,съжалявам.

Постарах се да ти отворя очите наготово,но явно се изисква прекалено много да го прочетеш.

И на мен ми е все тая за твоето мнение за мотористите, но монетата винаги има две страни.Аз освен че карам мотор,което много рядко правя вече всъщност, карам и кола.

Та имам обективна преценка за двете позиции.Ти ако не караш мотор поне си направи труда да прочетеш какво съм ти написал и се напъни да си представиш какво е да караш мотор.

Тогава може би ще разбереш за какво става дума и защо мотора винаги трябва да кара по-бързо от колата.Поне в БГ е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю wasp , как ще свържеш дневните светлини (DRL) с габаритите ? Нали трябва да има светлини навсякаде т.е и предни и задни ? Мисля вече да взема крушките от ехлата и да ги включа в запалката та да се виждам идеално.

Като се кара на къси светят и задните габарити естествено, а като се кара на DRL дневни светлини независимо дали са фабрични или допълнително монтирани светят само те - задните габарити не светят. Пуснах линка да видите какви са изискванията за монтаж на DRL като място на колата. Все пак не измислям аз правилата, а само ги споделям.;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За двевните светлини съм със смесени чуства. От една страна трябва да са пуснати извън града, но от друга в града не виждам особен смисъл и затова не мога да кажа твърдо да или не.Относно Prelude и това, което човека е написал за мотористите е много ама много прав. Преди да се качиш на мотор никога няма да разбереш какво е. Винаги е имало и винаги ще има "черни овци" в стадата независимо дали те са на четири, две, три или даже без колела. Когато караш мотор си много концентриран, а като караш кола извършваш поне 4 други неща. Да не говорим, че ако повече хора се качат на мотори, а защо не и на колела трафика ще се облекчи оооо как ще се облекчи само и няма да има задръстване, в което да висиш един или повече часове. От както карам мотор (март тази година) съм доста концентриран и гледам движението, а не да правя още 4 други неща примерно да говоря по телефона, пуша, сменявам музиката и тн. и не на последно място не карам 1.3 тона акорд (който е феноменален ама това е друга тема), в който съм сам, а 200 килограма мотор. Харчи по-малко от колата и съм доста по маневрен.Престанете да слагате всичко и всички под общ знаменател. Има кретени, които карат с 200км/ч даже и повече, но не всички го правят. Има и "натокани" дръгели (коли имам предвид), които карат с 150км/ч ама нещо не виждам да ги коментирате тях, а все мотористите са ви виновни. Айде преди така да псувате, засичате, отнемате предиството на мотористите да покарате малко (дори и скутер или колела) и тогава да видите какви шофьористе в действителност!

Редактирано от Hamann

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече отдавна е оспамена темата. Синът ми е 16 кг заедно с колелото, нищо не харчи /сандвич със сирене за закуска, супа на обяд и каквото дойде за вечеря/ и е доста по-маневрен от мотор 200 кг с водач примерно 85 кг. Ама хич не е безопасен за движението. Размерът в случая няма никакво значение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

^Човек,верно е без значение.Какво ме интересува сина ти,той МПС ли е?Опитах се да ти обясня защо не трябва да слагаш под общ знаменател всички и каква е разликата в управлението и трафика на двете МПС-та.5 годишния ти син дето още не разпознава светофарната уредба е прекалено неуместен паралел,чак перпендикуляр.Нещо се размрънка че моторите карали бързо,обясних ти защо го правят.Разбира се винаги има хора, които злоупотребяват и прекаляват без значение с какво МПС са,че дори и пеша да са.Размера има значение само за това колко добре забелязваш някого.И точно затова мотористите са задължени целогодишно да компенсират малките си размери с пуснати фарове,за да привлекат вниманието на другите участници в движението.

Редактирано от prelude
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторите определено имат нужда от светлини като на тир, когато карат с над 70-80 между лентите, покрай тротоара и когато заобикалят колите на зиг-заг на светофарите. Ако си карат според правилата, нямат никаква нужа от светлини.Според мен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ И ти явно имаш сериозен километраж зад кормило на мотор в БГ трафика :D Прочети ми 'двуметровия' пост и ще разбереш дали могат без светлини.Ако им сложат ролбари,може и без светлини да минат :D

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммм...след днешното ми ходене до магазина, нещо и аз съм против светлините, защото ако за 2 километра трябва да включвам 4 пъти светлини, не е някак практично и е доста комично... :DВярвам, че няма проблем, каквото и да караш, ако не бързаш и не напрягаш допълнително обстановката, ако някой много бърза позволи му да те мине, натисни малко спирачка и си карай спокойно...аз така правя, реално колегата прелюд пише добри препоръки, защото лично аз не съм видял моторист да кара по описания от него начин, а това се отнася и за колоездачите, тъй като те са нещо подобно на мотора и да те изпреварят като лек автомобил намалява шанса да те бутнат заради невнимание или некадърност...Но мотористите и велосипедистите трябва да са лесно забележими и да реагират съгласно закона при извършване на маневра(основно велосипедистите да подават сигнал с ръка при завой или спиране)...Ако сме по-колегиални, проблемите доста ще намалеят. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата prelude е много прав. Подкрепям "двуметровия" му пост. Никога не съм карал мотор и най-вероятно няма и да карам, но го прочетох и съм съгласен с написаното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Osram рекламирайки крушки за през деня light@day твърди, че "71.7% от всички инциденти се случват през деня", а рекламирайки крушки за през нощта Night Breaker, че "50% от всички катастрофи с фатален изход стават през нощта".взето от: http://www.dadrl.hit.bg/сборът на процентите е повече от 100, защото не е по-малко

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо противоречиво не намирам в твърденията на Osram.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измишльотини за продажба.Сигурно откакто свят светува 50% от ПТП с фатален край стават през нощта,без значение дали през деня ще караме на светлини или без тях.Въпроса е останалите 50% с фатален край , които стават през деня, дали могат да ми докажат че намаляват като караме на светлини?Не могат е простият отговор, да не говорим че е доказано че ако за хората каращи колите си през деня на светлини е донякъде по-безопасно,то за всички останали участници в движението,включително и пешеходците, става доста по-опасно.Преливат от пусто в празно т.е.,а ние само плащаме и замърсяваме повече

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Много добър материал си намерил и побликувал!За жалост не всички са го изчели целия , /особено тези които са гласували този измислен закон/!Пак ни свалиха гащите и ни оправиха гадовете!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CombiMan, прочети си внимателно, това, което си написал, и пак направи сметка ;)

... 71.7% от всички инциденти ...50% от всички катастрофи с фатален изход ...

Катастрофите с фатален край не са всички инциденти :cool:п.п. Гласувах с "Да". Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Osram рекламирайки крушки за през деня light@day твърди, че "71.7% от всички инциденти се случват през деня", а рекламирайки крушки за през нощта Night Breaker, че "50% от всички катастрофи с фатален изход стават през нощта".взето от: http://www.dadrl.hit.bg/сборът на процентите е повече от 100, защото не е по-малко

Ами то е написано - едните са с фатален край т. е. има жертви, а другите са всички инциденти - има разлика между двете понятия.............;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май май нашето мнение няма никакво значение за това какво са измислили ония горе! Със фарове и със натиснати клаксони да се движим по улиците идиотите и тъпите женски които се червосват докато карат и не испускат телефоните от ръцете няма да станат по-добри шофйори,а само ще си натоварваме повече генераторите на колите и ще си скапваме фаровете по-бързо. Май тъпанарите горе са си най-много в България,ама това всички го знаем!!!Хайде стига скептицизъм че е време за купона вече...............

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% против!само ще кажа да им е** м****та на тея в парламента, на всичките до един! и на тези, които ги командват тях...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може да се вярва на радиото, от другата седмица който играе пИчели и който не играе не пИчели :D п.п. Не съм много на ясно със законите, но срещу определен брой подписи закона може и да падне :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време само ако караш припаднал пускаш фаровете,сега да привлечеш внимание сигурно трябва да размахваш факла през прозореца.В ясно и слънчево време си е простотия карането на фарове.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте !!!Моето мнение е, че трябваше да се разграничи каране в градски условия и извънградски. В града според мен няма нужда . За извънградско съм съгласен с две ръце. А за по - голяма безопасност на пътя щеше да е по- добре първо да започнат да оправят пътищата и маркировките. Там според мен е причината за катастрофите по пътищата.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато човек има негативно мислене може да измисли и 3 метрови постове само и само да покайе колко е по умен от глупаците по европа ...прес събота и неделя и изминахме 700км на мотори .и немо стана ясно кой сам аз че да ме гледа някой повече от другите .що един път не кажете ми дай да пробваме пак може и да помогнем на някой .сигорен съм че ако има решение всеки да получи по 5лв 90% от хората ще се оплакват защо само по 5....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези спорове сме ги водили и преди за фаровете - те депутатите нещо умно не могат да решат че се хванаха сега за фаровете, поредно заиграване с народа - през това време кой знае какви далавери въртят !!Твърдо съм против карането на фарове !!! ;)Ще карам на фарове ако оправят дупките - ама не за един сезон ами за 10 поне ! Тогава ще им приема правилата за фаровете. А и бензина като стане качествен !!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно така важното е да си против ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и следващият път, когато тръгнеш да изпреварваш, се моли да не се окажеш на сантиметри пред летящия черен джип, който не си видял, щото и той е е*ал м***та на тия в парламента и си кара без фарове!

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята за каране на фарове не е лоша,но да се кара само извън-градско с пуснати фарове.В градски условия АЗ лично не виждам как могат да се ограничат произшествията.И другото смятам,че ако бяха казали че в града е желателно а извънградско е задължително и ще се санкционира хората щяха да са по доволни.АЗ лично съм против този закон!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...