Jump to content
jamo

Придърпване, прекъсване обобщаване

Recommended Posts

Здравей колега,това което описваш е и симптом за датчик колянов вал. Трудно може да го хванеш освен ако нямаш осцилоскоп под ръка.Така че вземи от някой колега за проба и пиши отзиви.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак нз дали ще се окаже комутатора (напълно възможно е). На моята, когато и изгоря ставаше така: Паля и вс е ок тръгвам да карам и като стигне определена температура и гасне. Направо гасне и не може да я запалиш квото и да правиш. Като изстине малко и пак пали. Смених цялото делко и се оправи. Но си мисля, че проблема е накъде в тоците определено

 И на колата на колежката имаше сьщите признаци. Като загрее и гаснеше. КАто истине малко и пали пак. Оказа се комутатора. Подарих и един и си работи вече нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,това което описваш е и симптом за датчик колянов вал. Трудно може да го хванеш освен ако нямаш осцилоскоп под ръка.Така че вземи от някой колега за проба и пиши отзиви.Поздрави.

Може да го хване и без осцилоскоп. Ще му светне чек-а, както при мен с грешка 54-crank fluctuation sensor. Колата придърпваше, оборотите падаха, разхода се качи на газ и ми даде тази грешка. Като се порових малко из интернет установих, че може би проблема ми е в делкото и така си беше. По електродите на дистрибуторната капачката имаше около 1 мм нагар. След смених капачката и палеца с нови японски, проблема с придърпването на газ си остана. Като Jamo помислих, че е от свещите и ги смених с нови уж японски NGK. Разхода обаче се увеличи още. Още след като пусна фарове, навия докрай волана или качвам прозорците оборотите ми падат доста. На газ и на бензин, а преди това на бензин си беше пушка. Колега не срещнах в темата как си с разхода и дали и на теб ти падат оборотите при включен сериозен ел. консуматор. В сервиз ли ги пробва тези 4 комплекта свещи и ако е така кажи къде е, че след като поначукаха моите стари NGK колата намали значително разхода и проблемите изчезнаха? За съжаление старите свещи ги метнах в коша.Още един въпрос. Как е колата с вървежа, след като смени всички тези консумативи, защото моята осезаемо се засили? Дано решим проблема,че стана нещо като епидемия. Редактирано от sAsKE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митака знае какво беше и при мен но ще споделя за другите колеги...по същия начин ми прекъсваше и хълцаше колата докато не и смачкам педала на газта...с тази разлика че при мен и ми премигаха всички светлини в ритъма на такта на мотора...иначе казано като и настапя педала на място интервала на премигане се увеличаваше...мъчех,сменях и чистих какволи не...и на края се оказа генератор...бяха ми споменали че евентуално може да е от него...рискувах и купих един на старо от същия мотор...сложих го и сега всичко е ок!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотор д15б2 и отново същия проблем. Като е студена работи чудно, като загрее падат обороти и тресе като дизел и става... смрад.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, виждам че темата е доста стара, но ми е интересно колегата Джамо дали си реши проблема?Беше споменал, че е сменял МАР сензора. Въпросче: мерил ли си напреженията на куплунга на МАР-а? Ако имаш проблем с кабелите от ЕСМ-а и 100 сензора да смениш все тая. Следя за развитие по темата.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, повдигам стара, но все още актуална тема. Имам придърпване/сецане при подаване на газ от празен ход или при смяна на предавки, също и при отнемане на газта. Колата се клати и лангърка. Мотора е D15Z6. Трябва много плавно да се подаде газ за да не придърпва, което е трудно постижимо всеки път. Чистих дросел, ИАЦВ, ЕГР (+ каналите към всмукателния на всеки цилиндър) като им смених гарнитурите с нови оригинални. Почистих и всички датчици по трасето на всмукателния колектор. Свалих катализатора (питата е цяла и изглежда супер чиста) и изпускателния колектор (няма пукнатини). Сложих нови гарнитури на изпускателния колектор и назад по гърнетата. Няма промяна, мотора забива при отнемане на газта и придърпва при подаване на газ от празен ход или при смяна на скорост. С обучение на компа нещата временно се стабилизират, защото първоначално мотора държи по-високи обороти в обучителния период във всички режими. Постепенно обаче историята се повтаря. 

Свещите са нови, но кабели и дистрибутор не съм пипал за последните 90к (може и изобщо да не са пипани за последните 26г). Наскоро забелязах омасляване под дистрибутора (предполагам някой о-пръстен е приключил курса). Това ще бъде проверено и оправено идните дни. Планирам да си проверя и зацепването на ангренажа, за да елиминирам лоша центровка. 

Горивния филтър е нов. Разхода е нормален за мотора (5-6 извън, 7-8 София). Не доливам масло, антифриза също почти не мърда. В обороти върви нормално. Единствения проблем е това гадно сецане. Случвало се е понякога, рядко оборотите да пропаднат на празен ход, като заглъхване. Май не е лоша идея да сменя кабелите. За дистрибутора е ясно, че ще се цепи за спиране на теча. 

Идеи какво друго да гледам? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледай клапаните ако не са регулирани.

Премери и волтажа на ТПС а.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните са регулирани преди няма и 20к в НРР сервиза, но не пречи да ги погледна.

ТПС-а ще го измеря днес.

Вече имам нови кабели. Измерих им съпротивлението и е в норма спрямо сервизното (8-15кОма при лимит 25кОма). 

Одеве взех о-пръстен за дистрибутора и ще го сменя днес, само че нямам стробоскоп да проверя центровката преди/след свалянето. 

 

3-те белега на този мотор 14/16/18 градуса ли са? Че сервизното са дадени ъглите за D16Y5/7/8 (10/12/14) и B16A2 (14/16/18), няма за D15Z6. 

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТПС-а изглежда е в норма (0.52V/4.58V). Не се забелязва прекъсване в измерванията в обхвата затворен-отворен дросел. 

Няма промяна и с новите кабели. И нови, и стари са в норма (8-15кОма).

Ламбда сондата може ли да играе роля в придърпването? Как се проверява?

 

Утре ще пробвам да изчета ако има записани грешки с окъсяване на двупиновата букса. 

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, boiskii написа:

3-те белега на този мотор 14/16/18 градуса ли са?

Да. Червеният белег е 16 градуса, а другите два (преди и след него) са +-2 градуса.

 

Аз бих проверил и нещо простичко - правилно ли е обтегнато жилото на педала на газта и движи ли се свободно (без задръжки)? Също така, самият педал на газта, респ. дроселовата клапата, не трябва да имат проблеми с движението им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз от скоро имам пропадането на  оборотите при изключване  от скорост.прави го на газ и на бензин. След като паднат под 750 се връщат на нормалното  и не играят. D15z8.същия като твоя.Чистих  стъпковия ,няма ефект. Днес ще си по играя с свещите и дистрибуцията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жилото се движи свободно и изглежда добре опънато, дросела също няма засечки. Беше ми в списъка с проверки като чистих дросел и ИАЦВ, но ще накарам някой да натиска педала на газта докато гледам както се случва при дросела при рязко натискане/отпускане. Ако има лаг значи нещо там насяда. 

За днес нямам прогрес с останалите проверки, че правих другата кола, но идните дни ще имам стробоскоп и ще проверя:

- центровка на искрата

- зацепване на ангренажа

- хлабини на клапаните 

- състояние на капачка и палец на дистрибутра + почистване

- смяна о-пръстен на диструбутор

- четене на грешки с окъсяване на SCS конектора

- обучение на компа

 

Под въпрос остават:

- ламбда сонда

- горивна система - налягане бензин, филтър бензинови пари, вентилация на резервоара, дюзи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

16, 18, 61? Правилно ли ги отчитам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

image.thumb.png.7dbc96948900ae40b4a598850448e4ea.png

Само 61 ако има някакво отношение, макар че колата седя в гараж доста време от последното каране/зареждане, така че може да е записала грешката при първото палене след като закачих акумулатора. 

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера почистих свещи и дистрибуцията -няма ефект.оборотите пропадат и после се връщат при изключване от скорост.това се замислям кое нещо действа при затваряне на дросела след изключване от скорост?ако се изключи  на ниски обороти проблема е по малък.за нови свещи съм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, dragob написа:

 кое нещо действа при затваряне на дросела след изключване от скорост?

IACV ти определя празния ход. Чистиш го и правиш обучение. 

Иначе в движение предполагам компа следи и скоростта, също товара от консуматори. На неутрална в движение трудно ще видиш 750 оборота.

 

 

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би ли трябвало при отпускане на газта при свободна скорост плавно да паднат до до определена стойност. Приемаме че дросела  е затворен и въздух влиза от iacv  то.въпроса е защо има забавена реакция на двигателя и не задържа оборотите.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, наскоро се сетих, че не промих инжекторите като ги свалях. Знаете ли на какво напрежение се захранват инжектори 06164-P2A-000? 5V или 12v?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12V, управлявани импулсно от ЕКУ-то.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който каже как се оправя това с пропадането на оборотите, ще го черпя. Става въпрос за Аеродек с D14 мотор. Всичко изглежда наред но си пропадат при изключване от скорост. Вече си мисля за алтернатор и нещо по тоците да е драмата, защото като изключа фаровете и е по-добре. Не знам дали сте обръщали внимание на това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Има го и на моя Сивик 6, а на климатик е още по зле. Не гасне, ноо е тука-тука.От скоро имам и друг проблем - на празен ход моторът претриса, а от ауспуха препръцква. Все едно понякога в 1 оборот е на 3 цилиндъра, но не е в ритъм, а случайно.

На газ е по-осезаемо отколкото на бензин. В движение си е ОК. Тоест, едва ли е от гориво.

Или въздух, или тоци.

Моторчето е Д14 - 3500 км след основен ремонт при Фена. 

Днес гледах капачка и палец. Почистих ги, но промяна нямаше. Въртях делкото леко напред-назад. Разлика във вървежа на колата имаше, но на празен ход си е все същото.

Вадих кабелите 1 по 1 - има разлика при всеки изваден. Може да видя и болчето за празен ход, да не е пълно с мизерии.

Ванката подозира запушена генерация, но там няма пробиви и всичко е ново - на около 2500 км, а това от видеото е отскоро.

IMG_20230513_103159.jpg

IMG_20230513_103212.jpg

IMG_20230513_103302.jpg

IMG_20230513_131546.jpg

IMG_20230513_131604.jpg

IMG_20230513_131742.jpg

IMG_20230513_131805.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OFF: Що се гъбаркаш тука с нас. Направил си я рейсинг нещо и сега не ти харесва. Тоя звук от Хаспуха  си е баш фъртуна. :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въй (по бургаски), Цецо изненада ме с тоя  пооцапан ауспух! Принципно такива гърмежи съм имал на старото CR-V и след реглаж на клапани се оправи, но при теб клапаните са вероятно барнати със заводски хлабини. 😄 Ако на празен ход работи така може би и при по-високи обороти има мисфайър, но трудно се забелязва. Ако пуснеш една снимка на свещите да фърлим боб?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

До свещите на тортата не стигнах че беше фурна, а се развиват по ладовина, но и тях ще видя. Иначе са нови (с ремонта) и Джап ориджин. 

Да, колата върви добре - като за 75 коня с изрязана гарнитура на дросела. :) Аз и не искам да бега мнОу, щот е за тинейджъра, но като и врътнах делкото към предварение тръгна още, ама губи сила в ниските, а той си я кара там - като дизел. :)

Верно че пръцка като бегачка, ама не ми се чини нормално, а и е отскоро.

Ванката я направи часовник, ама кО станА, нинАм.

Масло не харчи. Черното е от богата смес сигурно. Поне така казаха на ГТП.Може и от изключително градското преходи напоследък. Извънградско кюнецът е бледо сив, а и харчи около 6.5/100 газ, както и да я карам.

Просто нещо е мръднало нейде и ми е терсене.

Ръгахме и сонди, че няма ОБД. Шашава работа - На високи обороти сместа е бедна, а в ниските е богата, особено с климатик. Между 2 и 4 хил об мин е в жълтото на уреда, което бива, щото там се кара.

Тормози ме само препръцкването, а и моторчето претриса - та за него ми е мъката, да не стане беля. Нещо го лъже и сместа бяга. Сега чекове няма. Преди ремонта светкаха като е с много смачкан десен педал, но ниски обороти.

IMG_20230513_092905.jpg

IMG_20230513_092925.jpg

IMG_20230513_093006.jpg

IMG_20230508_153517.jpg

IMG_20230509_173254.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ОБД , но има 3 пинова което си е диагностика. Има преходници и се гледат живи данни. Там ще си каже.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Mkilla написа:

Който каже как се оправя това с пропадането на оборотите, ще го черпя. Става въпрос за Аеродек с D14 мотор. Всичко изглежда наред но си пропадат при изключване от скорост. Вече си мисля за алтернатор и нещо по тоците да е драмата, защото като изключа фаровете и е по-добре. Не знам дали сте обръщали внимание на това.

Ти си с различен мотор от тоя на @ceco_accord. При него е А3 предполагам, докато при теб е Z4 мисля.При теб може да обърнеш внимание на болта на дросела най-вече. Ефекта от чистене на лелеяното IACV е почти никакъв. Ти трябва и ОБД букса да имаш, но данните,  които могат да се прочетат не ти вършат никаква работа.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@jijane, точно така е, да. Z4 е, ще обърна внимание. От както я купих е така и понеже съм свикнал да са заковани а тук играят малко и ме дразни много. Какво да погледна на болта? Ако се заиграя с него, може ли да стане по-зле и да трябва обучение после? Не съм гледал за ОБД, че не ми остава време заради детето хич, даже още я търкалям със зимните гуми а летните си чакат реда...

@ceco_accord, сори, че ти ползвам и аз темата за моите драми :D Не е от капачката и палеца, смених ги. Свещите са идеални. Кабелите са здрави. Като пусна фарове обаче и/или климатик и пропадат още повече. Чудя се вече възможно ли е да е алтернатор по някакъв начин замесен в цялата история..

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо смени си палеца въпреки че си го гледал .На стария Акорд бях тъй на газ много повече от на бензин прекъсваше .Проблема се появи от нищото просто загасих и като запалих се получи това прекъсване.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даа.

До миналата седмица колата си бе ОК После само е сложена нова бутилка - за да мина преглед. Майсторчето каза - "Не съм имал повод да пипам друго".

Обаче на прегледа изведнъж СО в червеното иии - влязох у филма. :(

Палеца само минах с отвертката по ръба. Не знам колко е износен, но отпред (по посока на въртене) металната шина е по-ниска. От пинчетата на капачката махнах полипите, Макар че с увеличаване на разстоянието имаше риск за искрата - нищо не се промени. Накой да каже колко зле са моите палец и капачка?

Видимо пластмасите са здрави, но до бобината не стигнах. Питах тук други Сивикчии - викат - "Аа бобините ни са напукани от жегата и годините, но работят".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля че са ти зле капачката и палеца. На акорда вече повече от 100к само почиствам нагара като теб, но с финна пила и хубаво бърша капачката отвътре. Кабелите и те са ми сигурно оригиналните, не си знаят километрите, но работи като часовник. Тая п.шка отгоре в капачката дето май графитена беше упражнява ли добър натиск отгоре върху оста на палеца? Може пружината под нея да е поомекнала. И на бензин и на газ има ли разлика в интензитета на попръцкването?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ceco_accord

Палецът и капачката са си консуматив.

Отделно си провери и кабелите с лулите. Виж на тъмно дали няма "светулки" тук-там.

Ако е пробила лула, няма как да я видиш, обаче.

От снимкте по-горе забелязвам и мазнотия в дросела, след клапата. Явно си е за чистене и той, заедно с IACV клапана.

Почваш едно по едно, поетапно. Няма друг начин. Твоето ЕКУ и грешки не може да покаже, за да те насочи.

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, HondaExplorer написа:

И на бензин и на газ има ли разлика в интензитета на попръцкването?

Да. На газ е по-осезаемо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кабелите:

Бях сложил нови, ама Бош преди да я закарам на Фена, че още като я взех лани, не работеше според представите ми. После разбрах че не е от тоците, а че си лашка при рязко натискане на газта, щото не е оригинална 75 коня, а с разширена гарнитура и за това е нервна в ниските.

Но старите ориджин кабели също бяха в колата и Ванката сложи тях с думите "За толко години не съм срещал пробил кабел, а Бош сета метна в багажника.

Мога пак да ги пробвам, както и други неща, само тея дни да не вали и да мине ала-бала на падуана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mkilla От страната на пасажера, долу в ляво малко над тунела е 16 пиновото обд. Няма какво да се обърка толкова с болта, там е един канал байпасен. Имаше някъде опътване как се наглася, ако нещо се обърка, ама съм го затрил някъде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@HondaExplorer Ето 2 видеа със стария номер, с кесийката.

Първото е на газ (7 сек.), второто (11 сек.) е на бензин. Все същия хОй - пръцка си, деее. :(

Сигурно го има и на по-високи обороти в движение, но не се усеща. Съдя по това че се усеща леко и когато запаля - на студен мотор и 1500 оборота.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eй накара ме да поровя за моите видеа отпреди 10 години. :D Ето какво бях установил тогава. Разбира се може да е просто съвпадение и да съм разбутал някой кабел докато съм си правел реглажа, но споменът ми по-скоро е че беше свързан с това и първият клип беше преди да пипам хлабините.

 

Преди реглажа: https://www.vbox7.com/play:46c6f5ab05

 

След реглажа: https://www.vbox7.com/play:04bb56a3fd

 

 

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, много прекъсва. Сигурен ли си, че всичко е проверено по тоците и реглажа на клапаните е наред?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора го прави Фена и нямам съмнения, което не значи че не може нещо да мръдне.

Чакам констатация и от него, но и всеки патил е полезен.

Довечера ще видя дали има святкане по кабелите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...