Jump to content
vartan

Въпрос относно температурата

Recommended Posts

rook, стига си чел м/у редовете и да си вадите някакви ваши изопачени думи ...... не виждаш ли какво е написал колегата ?? " Също така сяка кола ако сте забелязали ако работи добре термостата и загрява след 3 минути парното на 1 духа топло на 4 духа студено защото въздуха е по-мналко на по слаба степен и радиатора смогва да го стопли, но на 4 .... повече въздух - по-ниска температура " и да го подчертая "след 3 минути"

 

pitbuls, днеска се прибрах от работа и викам чакай да видя какво става тука ... подавам газ, колата загряла (на топъл режим). Оставих я на свободна и парното на 6+. След 1 минута стрелката мръдна малко надолу :D Тамън вадя телефона да снимам и си преебах врътката на парното, направо откачих :P явно се откачи някое жило ;)

 

та като паднат Т под 0 да ли няма да е повечко отклонението (сега беше доста мъничко). И да си спокоен (то и аз да съм спокоен , макар че преди бях го гледал) че термостата ми е здрав си вдигнах предния капак и маркуча си беше студен ;)

 

ако искаш стигаме до компромисен вариант(което в същност си е самата истина): Т пада ако е на празен ход при минусови температури , обаче малко. Чак такива отклонения се дължат на заминал термостат (с това винаги съм бил съгласен).

При конкретния случай стрелката щеше да пада и без да се пуска парното, а беше поменато че Т не падала , което е подвеждане на "докторите" ;) и от там спора ....

 

п.п. Това че няма малко препинателни знаци не означава, че трябва да се изопачават думите на колегата. Като не си го разбрал какво иска да каже, го питай какво е имал предвид, а не да правиш съчинения ....

 

п.п.п. pitbuls, стопове може да има на изваден ключ ама не и ако извадиш и акумулатора в движение ;)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

teror1sta добре виждам, какво е написал колегата. "Също така сяка кола ако сте забелязали ако работи добре термостата и загрява след 3 минути парното на 1 духа топло на 4 духа студено защото въздуха е по-мналко на по слаба степен и радиатора смогва да го стопли, но на 4 .... повече въздух - по-ниска температура". Според мен е написал "загрява", това за колко време загравя си е различно според външната темература и двигателя. Написал е, че е след 3 мин и какво от това? Може да напише, че колата загрява и след 1 мин, може и след 5. Не съм видял да е написал например, че е почнала да загрява или пък, че е загрява достатъчно за да почне да се усеща парното.

Извинявам се на Tonchev, ако съм му изопачил думите или пък не съм го разбрал правилно.

Разбрал съм това, което е написал и както го е написал. И аз пропускам препинателни знаци и правя правописни грешки, но няма да се сърдя на някой, че заради моите грешки, той не ме е разбрал правилно.

 

Извинявам се на всички останали за офтопика

Редактирано от rook

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

teror1sta Мерси, че ме подкрепи. И поясни на колегите какво искам да кажа.rook ... не смятам, че трябва да обяснявам като на малумни До това, че не си ме разбрал, съжалявам.Обясних я на бързо, като за форум със визрастни хора с малко логика и способност да проследат смисъла на изечението дори то да нее тип "просто"btw Като ти гледам коментарите си идеален за водещ на шоу за автомобили, предназначено за излъчване през седмицата в часовия пояс между 8 и 10 часа, когато гледат само жени, деца и пенсионери. Изразяваш се максимално просто, с твърде ненужни пояснения и обяснения.

Редактирано от Tonchev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам че темата "изстива" та да я подгрея малко и с мойто експозе ;) Акорда карам повече от 5 години и след първоначалното ми "опознаване" спрях да следя термото щото веднъж "стоплил" моторът нито грееше лете, нито стинеше зиме, (поне според уреда) - да е имало разлика 1 деление, но както все някога се случва идва думичката ОБАЧЕ ;) Миналата ранна пролет при извънградско, при нормалноподдържана скорост 100 -130 което е 3000 / 3500 об/мин ХОП оборотите скачат с 200 /300 нагоре. А? "ко тана бе" ;) а то - изключва ми блокажа на хидротрансформатора (колата е с автомат). Тюх (викам си) скапа се ;) , а то кво било ;) Когато маслото в кутията е топло, при "малко" газ, има клапан който блокира двете "тави" на трансформатора и колцата става с "твърда" връзка м/у ДВГ и предавките. Проблемчето идва от там че маслото в кутията се охлажда през специалноотделен сектор в радиатора на охладителната течност за ДВГ-то, която явно изстива, тъй като и показанието на уреда на таблото е доста под нормалното. Вероятно (според мен) заради незатварящия термостат пада общата работна температура и оттам - тази на маслото за ск. кутия. Първом измислих да загрявам маслото като мина в ръчен режим и оставя 4-та предавка в баир (с не много газ). Така разликата в оборотите на двете половини на хидротрансформатора е максимална и обтичащото ги масло вижда зор, та се загрява и при отнемане на газта блокажът сработва. При тая "хитрина" поради намалената скорост и съответно по-слабият студен въздушен поток през радиатора се покачва малко и темп. на антифриза, но идва равното, колцата ускорява Иии хоп - започва пак да "настива" ;) Срам несрам, сложих един картон пред половината радиатор и временно реших нещата. Естественно като смених зимните гуми напролет, махнах картона и така до преди месец - когато бе захладняло, та пак възникна тая ситуацийка. По темата (и ако има значение) колцата не е спирала да "духа" топло, въпреки по-хладния антифриз (поне според стрелката), нито пък загрява по-бавно след първото за деня палене. Та си мисля че термостата не затваря, но относно автоматика проблемчето може и другаде да е ;) Някой нещо да добави от знание, или да го е сполитало - та от опит да сподели???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това ти е термостата . 3 болта и е на земята :(

 

Публикувано изображение

Здравейте. относно снимката да питам. Това което е отбелязано нали е термостата за вклучване и изклучване на перката.

При мен ( хонда сивик 95) от вчера започнаха симптомите като тргнах по магистралата.

Вдигна много температурата, спрях и вклучих сам перката да духа постояно но не помогна.

 

И забелязах че горния маркуч е много горещ , а долния студен ? и си мисля дали е термостата и каде се намира.

 

Въпроса ми е: Дали термостата се намира в началото на горния маркуч ?

Щото ако е там кадето е отбелязано на сминката би трябвало перката да се вклучва, незнам ????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човече колата си е наред не се вкарваи в филми :( .Аз съм със сменен термостат датчик и капачка и като спра на място и надуя парното в тези студени дни температурата пада ;) .По надолнище не се променя единствено като съм на място и е студено но това си е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако отговора ти е към мен. Не си разбрал за какво е положението при мен. На магистралата след 40 км вдига температура и перката не се вклучва. Забелязах че долня маркуч е студен а горня много горещ. Аз мисля 100 % че е термостата но незнам каде се намира, дали на същото място кадето е термостат датчика( на долня маркуч) или в началото на горня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е към теб отговора колега, и не ползвай цитат на този дето е писал преди тебе, че ще ти дадат "награда"...Перката няма как да ти включи, докато не отвори термостата и се загрее и долният маркуч, а дори и да я включиш принудително, тя ти охлажда само студеният радиатор...Ако наистина ти вдига много температура, значи термостата ти е блокирал в затворено положение и трябва да го смениш, за да не стане някоя беля ...Той се намира точно там на снимката, където е отбелязан... :(

Редактирано от martod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какво по дяволите значи "термостат датчик" :(;)

 

honda-mkd, отгоре над снимката пише " това ти е термостата . 3 болта и е на земята" . Според теб кое е термостата ?

 

Щом долния маркуч е студен, а колата е хвърлила водата следва че термостата ти е блокирал затворен (рядко се случва).

 

 

п.п. martod ме изпревари ;)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси много приятели. Сори за цитата. Утре ще сваля термостата които е на долния маркучТермостат датчик е това което вклучва изклучва перката. а Термостат е това което отваря и затваря пътя на водата до радиатора.Но не ми беше ясно каде се намира термостата !!!Не виждам смисълът да се намира термостата след радиатора ??????Добре че писах тук на форума, аз бях готов да сваля горния маркуч от страната на към мотора. Мисла че там е термостата. Но както виждам че всички ми казват че се намира на същото място кадето е термостат датчика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте моята хонда не вдига стрелката стои на първите стрелки и много бавно загрява като е студено и аз си мислих че е термостата но го смених и пак сащото си остава немога да разбера какво е ако някой може да помогне благодаря колата е хонда сивик 98г.2000кб тд аеродек! може ли да помогне някой

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

термостат датчик няма, има датчик за пускане на перката!!!pi6tova83- какво разбираш под"бавно загрява"? ако караш извесно време-напр 10тина -15 мин не стигаш ли почти до работна температура. може би имаш прецакан датчик за показанията на таблото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

термостат датчик няма, има датчик за пускане на перката!!!

Какво пък разбираш ти :( И аз не знаех заради това попитах .

 

pi6tova83, закакво питаш тука като си си пуснал тема и почти на 100% верния отговор е вътре. Освен ако за твоята кола важат някакви други физични закони .... примерно като работи двигателя при сгъстяването и изгарянето на горивната смес да се поглъща топлина вместо да се отделя ;)

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=43052

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох цялата тема . Истината е някъде там :drunk: .При мене положението е следното:Колата (F18B2) си работи и загрява нормално , парното е о.к. , но също има движение на стрелката на аналоговият уред-може би до около минус 20 градуса от работната температура : при студено време , когато спускам наклон , когато не е загрята добре и пусна парното , вентилатора или поради пътните условия се движа на ниски обороти . Странно е че никой не се запита къде се намира датчика който мери и изпраща данните на уреда в автомобила ...Нали ако е извън блока на двигателя /при термостата/ показанията му нямат нищто общо с работната температура при мотора ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mr_petroff кое те кара да мислиш, че датчик който трябва да подава информация за температурата на мотора, ще е монтиран извън него ?.. :drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Петров :Нещо не схванах последното изречение, би ли пояснил ? :drunk:

Редактирано от sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох цялата тема . Истината е някъде там :fun: .При мене положението е следното:Колата (F18B2) си работи и загрява нормално , парното е о.к. , но също има движение на стрелката на аналоговият уред-може би до около минус 20 градуса от работната температура : при студено време , когато спускам наклон , когато не е загрята добре и пусна парното , вентилатора или поради пътните условия се движа на ниски обороти . Странно е че никой не се запита къде се намира датчика който мери и изпраща данните на уреда в автомобила ...Нали ако е извън блока на двигателя /при термостата/ показанията му нямат нищто общо с работната температура при мотора ...

:drunk: верно тука всяка вечер, все по-голяма глупост изръсва някой. :santa:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали ако е извън блока на двигателя /при термостата/ показанията му нямат нищто общо с работната температура при мотора ...

:huh: Ауууу в каква заблуда съм бил досега, аз да си мисля че показва работната температура на двигателя пък то нищо общо да нямало. Тъпи джапанки къде са го навряли там до термостата. Още утре отивам при Бай Киро да ми прави дупка на блока над сензора за маслото и там ще го навия :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам същият проблем,когато го забелязах си мислех че нещо не на ред ,обаче го забелязах и на други коли.И си мисля,че като пуснеш парното на мах топло водата в систената леко истива и просто датчикът отчита температурата на водата, двигателят няма как да истива толкова бързо.С две думи няма страшно.

Редактирано от Белов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а дали температурата на охлаждащата течност не е една и съща с тази на двигателя !!!:huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера, като спрях в задръстванията и гледам Т се качва.Подскочих, такова нещо не ми се беше случвало с нито една Хонда.Като тръгнах и стрелката падна до средата, после на другия светофар пак на 3/4! :huh: И като я форсирам над 3000об/м и пак пада.И така до паркинга.Днес отварям капака игледам текло е антифриз от едно маркуче, долях и проблема го няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно май, че някаква глупост написах :) . Исках да кажа , че като се пусне парното е нормално да падне стрелката на температурата , защото като се смеси студеният /от радиаторчето на парното/ и топлият антифриз общата температура пада и датчика отчита точно това.А движението на стрелката в малки граници при отрицателни температури , не би трябвало да е обезпокоително. И един въпрос:След колко км. приблизително при градско движение и около 0 градуса , температурата достига 80 - 90 градуса , при изправен термостат / и автомобил/ ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета, мисля и не мога да повярвам какви глупости се изписаха тук.

Колеги парното, спускането, изкачването и т.н нямат драстично влияние на Т, то е минимално и

термостата се грижи за това, ама кой да знае?

И да знаете карате Хонда, не някой руски кенеф с жалузи, та да ги затваряте по нанадолнището.

А тези с картоните отпред, просто са с развалени термостати.Това е! ;)

 

П.С.Карал съм около 5 лични и 3 служебни Хонди и мога да твърдя, че проблем с Т и отклонение на стрелката

има само при неизправност в охладителната система.

Всичко останало са сериали от Туин Пийкс :) !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм съгласен. Стрелката на температурата дава 0 отклонение при всякакви режими на движение, освен ако не възникне проблем в охл. система. Поне това е, което Хонда предлага. При Рено съм виждал флуктуации, но винаги в един малък диапазон, никога извън него - там също е измислено, колата никога не е прегрявала или изстивала от тия флуктуации. Ако си видя стрелката да се движи на някъде след като стигне "средата" бих се притеснил сериозно. На англичанката закове ли на 1/3 от скалата (щото са го измислили да тръгва от 1см под скалата :bounce: ) не помръдва, докато не се изгаси двигателя, независимо къде и как се кара. Имал съм случаи в зверски задръствания парното да почне да грее като пещ и да мисля, че всеки миг ще прегрее, но не - стрелката НЕ помръдва.

Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

четох, четох, не прочетох всичко, но голям спор се е развихрил.моето мнение е, че не би трябвало парното да влияе драстично върху температурата на двигателя. вярно е, че независимо от състоянието на термостата, при пуснато парно, там се отделя някаква топлина и охлажда антифриза, но при нормално работеща охладителна система това не би трябвало да се отразява и дори да се забелязва като мръдване на стрелката надолу.аз да задам един въпрос - при мен стрелката се покачва до някакво положение и се залепва там, не мръдва колкото и да усилвам парното, независимо дали спускам баир или стоя на едно място с работещ двигател. това което ме притеснява е, че стрелката се закотвя малко под средата на скалата. това нормално ли е? не би ли трябвало да е поне на средата или по-нагоре? и понеже градуси не са написани, мога само да гадая това положение на стрелката на каква температура отговаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На идеалната. И само че замолим колегите яли пияни вишни и консумирали алкохол да спрат да пишатче ще ни се смеят ако четат странични хора. Това с мръдването на стрелката надолу нагоре стига да не е -10,-20 не би трябвало да се отразявана стрелката а и спускане 10-20км другото е извън нормата така че проблема е във вашата кола поне с мойта е така а между другото и при загасено състояние не пада веднага температурата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айде всички "специалисти", дето не са яли пияни вишни да ми кажат колко е разликата в ГРАДУСИ от нормално загряла до 2 мм надолу. Ако си мислите че са 2 градуса жестоко се лъжете .Ама какво ли разбирам и аз че да пиша и без това още ме държи от снощи .... тая ракия :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата нали е загряла бе какви -15 под :P Целзий така няма да има парно :D:D:P Тоя Целзий кой беше ,че май го познавам.teror1sta и pitbuls ,салата нямаше ли ? Та още ви държи тая пущина.Да не е някаде около 15 ама над целзии?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета, мисля и не мога да повярвам какви глупости се изписаха тук.

Колеги парното, спускането, изкачването и т.н нямат драстично влияние на Т, то е минимално и

термостата се грижи за това, ама кой да знае?

И да знаете карате Хонда, не някой руски кенеф с жалузи, та да ги затваряте по нанадолнището.

А тези с картоните отпред, просто са с развалени термостати.Това е! ;)

Подтвърждавам диагнозата. По празниците си смених термостата (благодарско на Мони :D ) и вече нищо и никой не може да мръдне стрелката от нормалното и положение - ни парно, ни баири, нито 2 -3 ракии :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що смених термостата , навъртях и около 30км. за проба , колеги , разликата е голяма , за около 2 км. достигам работна темпратура , в колата става топло и стрелката е като закована . И аз досега си мислех , че стрелката е нормално да пада малко при спускане , но сега разбрах , че съм бил много заблуден ;) .И дано случите на читава марка термостат . За мене лично тази тема е приключена , айде със здраве ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Според мен няма как да не се влияе температурата на двигателя/охлаждащия флуид от температурата на околната среда.Термостата е една част от системата- и тя отваря или затваря и втория кръг на охлаждане; а от друга страна самата термодвойка- датчика за температурата на охлаждащата течност подава сигнал към компютъра (който управлява режима на горене според температурата на двигателя).Може би ако термостата не затваря 2 кръг- имаме по- силно влияние върху температурата на охл. флуид- при спускане при студено време; при пускане на парното и др.След като съм ползвал и infoboard, и чрез него се вижда как се покачва/понижава температурата на двигателя при студено време- не мисля, че има въобще някакъв проблем, с "изстиване" на двигателя по време на неговата работа.Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Тъй като не съм спец по колите, обикновено питам или чета из форума. Имах същия феномен с охлаждането-темепратурата спадаше когато се спускам на надолнище или в студено време след тукущо загрял двигател при движение с ниски обороти и ниска външна температура. Четох тази тема и реших да експериментирам. Смених си термостата. Извода - двигателя по-бързо достига оптималната температура. След като достигне - стрелката е като закована-ни на баири ни в студове спада. Значително по-бързо почва да духа топъл въздух парното. Не оспорвам постовете на никой-пиша за моя конкретен случай. (колата е хонда акорд купе 99г. 2000кубика). Успех на всички !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е извода - ТЕРМОСТАТ му е майката !!!/ или картон пред радиатора :) /

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги да попитам и аз дали моят е за смяна като загрее колата температурата не мърда когато се спускам по голям наклон на скорост(при температури под нулата) пада значително когато се спускам на изключена скорост не мърда

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги да попитам и аз дали моят е за смяна като загрее колата температурата не мърда когато се спускам по голям наклон на скорост(при температури под нулата) пада значително когато се спускам на изключена скорост не мърда

Ще пада няма как да не пада, топлината идва от бензина а когато се пускаш на скорост инжекторите спират стига да е над някакви минимални обороти малко по малко почва да изстива, както са го казали многократно по нагоре.Температурата пада бавно и трябва доста дълго спускане за да го отчете и стрелката, първо се усеща по парното което почва да духа не толкова топло и след доста време ще спре изобщо да духа топло, но наистина трябва да е ужасно дълго спускане.Ако искаш да разбереш дали ти е здрав термостата без да се правиш на майстор намери някой със същия двигател и го накарай да засече за колко градуса например почва да отлепва стрелката и при каква външна температура. после засечи твоята при подобно външна температура и ако има някаква по сериозна разлика значи единия от вас има проблем с термостата а ако загряват за едно и също време сигурно термостата е здрав или и двамата имате скапани термостати :) Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смених го и аз сега стрелката на температурата не мърда както и да карам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то това за стрелките и термостата е ясно, ама има много ментета. ще е добре да казвате кой каква марка е взел и дали е доволен или не. да знаем за в бъдеще, а не да купуваме и пробваме :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си взех термостат марка Motorad,в сайта на производителя не можах да намеря същия модел и за същия двигател(Д15Б2) ,ново уплътнение в кутийката нямаше,всичко това ме кара да мисля че е някакво менте и сега ме е страх да го монтирам.На самия термостат пише 77 градуса,това май е нормална температура за този двигател.Имали колеги с такъв термостат да споделят дали върши работа че се чудя сега какво да го правя.

Редактирано от Gergi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...