Jump to content
vartan

Въпрос относно температурата

Recommended Posts

Цял ден се чудя как се е развила дискусията и като гледам май казуса е разрешен ,че спада на температура в определени граници ,а по точно И това което е показъл колегата vartan на снимката е нормален, и термостата не е за смяна/както казахме АЗ и ТЕРОРИСТА в началото/ а после като чета и други колеги.

Но не вярвайте на това което съм писал защото не разбирам грам от коли /сериозно/ ,и хонда съм виждал на снимка , камоли термостат.

 

Лично мнение с което не ангажирам никой! Всички съвпадения и прилики с действителни случки , температури и писания са случайни :o .

 

П.п Много хубава тема и диспут се получи .

П.п2 Ники заден десен габарит не ти свети затова ти спада температурата ,нямаш товар на динамото и от там на двигателя . ;) ;) Шега !!!

 

besniq Не са спорове а разискване по даден въпрос ,поне аз така го приемам дано и останалите .Но и ти си прав някаде из помежду спора се ражда изтината ;) .НА каква цена е друг въпрос.

Аз съм до тук.Живи и здрави.

ПО темата :P .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да се изкажа и аз в полза на Теро и PETE_TONG.Какво прави радиатора - охлажда охл. течност. Какво прави радиатора на парното - ми същото.Да приемем, че автомобила се движи по надолнище, на скорост и двг се ползва за спирачка - бензин не се подава. Малкият кръг на охладителната система е затворен(в големият течността е студена), НО парното е пуснато на топло. Оттук следва, че след като не се изгаря бензин, не се отделя и топлина(някой спомена за топлина от сгъстяване и триене, да приемем, че я няма, щото тя не е чак толкова много в случая). Ами, аджеба, като двг не прави топло, то парното от къде взема топло - от охл. течност на малкият кръг. Да, ама при положение, че всичката течност е 3.5л, само на малкият кръг течността е да кажем 1.5-2л. и като се охлади течността, започва да взема топло и от двигателя(все пак е акомулатор на топлина) и двг започва да изстива. Какво е толкова странно в цялата тази история? И една малка подробност, на термостата има едно малко отворче, което пропуска течност от малкият към големият кръг, дори и когато е затворен. И не на последно място, като започне да прегрява един автомобил, защо пускат парното да духа топло и то на мах?(т'ва последното е риторичен въпрос). Поздрави :o

;) колега , тва па как го измисли бре- никой не е казал , че е изгасен двигателя на колегата, когато се е пускал по баира. а обясни ми как запален двигател който се ползва като спирачка НЕ ИЗГАРЯ БЕНЗИН ;) и имаш ли понятие като пишеш колко е дебела водната риза на един цилиндър и при 800 оборота колко пъти се пали гориво в един цилиндър????? и с каква ли температура се извършва това горене????? все още си мисля, че поста ти е майтап ;) и като се охлади течноста и се охлади и двигателя парното почва да взема топло от гумите, щото там има триене и се отделя топлина :P;);) на снимката това колебание на стрелката е допустимо, но за определено време естествено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pitbuls, колегата LAMER е прав ... Дискутирано е във форума, че когато оборотите на двигателя без подаване на газ не са под 2000 инжекторите не пускат гориво. Има цяла тема затова ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:o и когато я запаля на място на 800 оборота на кво работи-на въздух ли???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nikolay Kozloduy мерси за темата братле, но виж за какво говорим тук-пускане НЕ на скорост, колегата пуска на свободна, оборотите тук е логично да са около 800 и гориво се подава през цялото време.а за колегата LAMER дето го е писал това ми е интересно на коя скорост си пуска колата по нанадолнището, че да държи толкова високи обороти при затворен дросел, че да не му се подава гориво и кви са тия баири дето ги слиза, че му изстива охлаждащата течност, че и двигателя чак като в темата става въпрос не за слизане от алпите, а за наклон от 500 метра, и то на свободна скорост :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

специално за Лемер-а може а си кара дори и на 3-та по нанадолнище без да му пада значително скоростта ;) Който е карал икономик знае за какво става дума :o (скоростите са адски дълги)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, Елате до шумен да видите че и при 100км надолнище по инерция, на 4-та степен парното стрелката няма да мръдне и милиметър надолу а вътре ще е сауна. Сменяй термостата (ако вече не си го сменил). И аз имах този проблем (да пада по малко стрелката) , но с нов термостат (вече на няколко години де) и е 6++

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, Елате до шумен да видите че и при 100км надолнище по инерция, на 4-та степен парното стрелката няма да мръдне и милиметър надолу а вътре ще е сауна. Сменяй термостата (ако вече не си го сменил). И аз имах този проблем (да пада по малко стрелката) , но с нов термостат (вече на няколко години де) и е 6++

ееееее, колега, колата ти не е добре. :D как няма да ти мърда стрелката надоло ве, и с пуснато парно.тц тц няма такъв филм. :D:P:P за сега само аз , ти и един колега по горе с акорд сме така. значи колите ни са пре...ни :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами кажете ми тогава една разумна (логична) причина да ми го правеше това с чисто нов термостат ??? ( и сега да некажете че тоя е бил бъгав това е на 2 коли ...)

 

и второ: приемаме че термостатите на половината форум са заминалаи, само на 3ма чвека са здрави. :D така .... сега тези 3-мата да ми обяснят при заминал термостат (разбираите останал отворен, съответно върти през големия радиатор) как така Т непада като си караш нормално, а само като си набичил парното ?? По вашата логика ако проблема е заминал термостат се предполага(разбирайте закон) че температурата винаги ще пада ако се кара спокойно със сравнително голяма скорост (примерно 80 км), ЗАЩОТО постоянно върти през радиатора!

 

сега ако кажете че при заминал термостат, Т непада като се кара спокойно на дълъг път(ако щете със спряно парно) няма да коментирам повече в темата, защото това ще е няй-голямата смехория която ще чуя (прочета) :D

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....... а всичо започна от един невинен въпрос .Аджеба работилиму термостата на човека или не ? :D:P:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така, ще се наложи да направим анкета"на кого му пада температурата при спускане надоло" и да видим на кой колата как е. теро,а тоя термостат дето си го купил наистина е бил скапан, затова си се ядосал, и е разбираемо.терористе, тебе вече те разкрих братле-обявил си война на магазините за авточасти и разубеждаваш хората да не си купуват нищо. ще предизвикаш финансов крах в страната и ще ти дойде бате бойко на гости :D:P:D п.с.-да, при отворен термостат и дълаг път колата наистина изстива, и то доста под това за което говорим тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

теро, за 1 седмица смених 4 ЧИСТО НОВИ ТЕРМОСТАТА от които първите 3 (да правилно 3 чисто нови термостата) не ставаха за нищо..... Няма по-вече какво да говорим...... И с трите се получаваше това което е на колегата, но то не е нормално!!! (а с стария малко по-вече де... :D ) Така че прави си сметката какви са частите тук..... за 1 седмице се оръсих 120-тина лева само за термостати. Другите три направо в казана ги мятах....

Редактирано от S.Nikolaev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.с.-да, при отворен термостат и дълаг път колата наистина изстива, и то доста под това за което говорим тук.

ами колегата vartan да каже като си кара нормално да дълъг път да ли му пада Т . Ако непада искам да ме убедите как така термостата му е за смяна ??? :D

 

Иначе бойкота трябва да е на ниво! Колегата S.Nikolae е направил бахти набутвацията заради "качествените" части дето се продават ..... а и не е само той ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата е сменен и всичко е ОК. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Набутвация, но след това не съм имал проблеми.... Наистина доста им се нервих на магазините.... но след като видях от къде беше качествения термостат по-вече не съм си и помислял за друг магазин :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

теро, за 1 седмица смених 4 ЧИСТО НОВИ ТЕРМОСТАТА от които първите 3 (да правилно 3 чисто нови термостата) не ставаха за нищо..... Няма по-вече какво да говорим...... И с трите се получаваше това което е на колегата, но то не е нормално!!! (а с стария малко по-вече де... :D ) Така че прави си сметката какви са частите тук..... за 1 седмице се оръсих 120-тина лева само за термостати. Другите три направо в казана ги мятах....

90% от термостатите, които се продават по магазинчетата са пълни боклуци!И аз много се напатих от термостати менте, но на фиатчето, а на него не ми пукаше да експериментирам.Накратко:Буталце с клапа и пружина за повечете модели струва 10-15лв, и на пръв поглед работи, ама не съвсем.Проблемът е, че характеристиката на ментетата не е достатъчно стръмна.Идеален термостат трябва да почва да отваря примерно на 87 градуса, а на 89 да е напълно отворен. След това при падане на температурата трябва да почва да затваря примерно на 85, а на 84 да е напълно затворен. (Хистерезис)При ментетата отварянето започва още на 70 и плааавно термостата се отваря до към 90 градуса. Лично доказах това на котлона с термометър в ръка и термостат плуващ в тенджера... :DТака обаче колата загрява много по-бавно, зимата вдига до 70 и после температурата е нестабилна и зависи от други фактори(скорост и парно), а лятото перката се включва постоянно.Накрая разпробих леглото, в което влиза буталцето на термодатчика и постигнах по-късно отваряне през зимата. Напролет отварях термостата и слагах една съчма под буталцето, за да почне да отваря по-рано.Така че тия проблеми с колебаеща се температура за мен се дължат единствено на калпави термостати. Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко струва оригинален термостат от Бултрако?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата е сменен и всичко е ОК. :D

еееее, разгеле. от него ли излезе проблема. тц, да не ти се е запушило парното колега???? :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да с новия термостат всичко е точно.Днес я пробвах колата пуснах я по наклон около 4 километра с включено парно и скорост между 70-80 километра и стрелка не мръдна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

що не пише сега никой от хората дето са им наред колите и в баир надоло им падаше стрелката. :) теориите с охлаждането от парното, отнетата топлина от двигателя щото изгарял малко гориво ;) и другите аинщаински изказвания май отпадат.п.с.-с кого щях да пия бира ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) колегата със здравия термостат да си пусне парното на 6 при -10 на място и пак да ми каже че не му пада Т ;) Относно конкретния случай стрелката ще му е падала и без да си пуска парното ;) или не си съгласен с мен ? навити за бира винаги има ;) Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Предполагам на пазара са пуснали нови термостати с допълнително подгряване на охл. течност (майтапя се разбира се .. ;) )

 

Плюс това няма никакво значение баир ли пускаш, Алпите ли качваш или караш по магистралата .. кво го захапахте тоя баир незнам ... ;). Говориме за : пускане по инерция с пуснато парно на външен приток. Аз повече по темата няма какво да пиша, то се вижда че всеки си знае неговото. Който не иска да приеме истината - добре. ;) 4 километра по инерция със 70-80 скорост и стрелката на темп. не мръднала ... ебаси змията копеуе! ;)

Редактирано от Nikolay Kozloduy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така или иначе не съм го сменявал и незнам "менте" ли е или оригинал ... ма като му дойде времето ще си сложа оригиналдъ и ше я пусна 4 км. по инерция с пуснато парно декември месец да вида как нема да ми мръдне стрелката .. :). Темата може да се затваря според мен ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и вие приемете истината : "океана не е от бира" :);)

 

 

Като паднат температурите ще ви снимам едно клипче как мърда стрлката ;) Ама опита ще е на място , за да изключим заминалия термостат (нищо че ми е здрав термостата ).

 

 

И да искате неможете да ме убедите че ми е заминал термостата при положение че отваря когато загрее колата , а не преди това ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Колеги,Стана баси дебата.Когато е на място колата си загрява за ок 7-8 мин. под загрява имам в предвид да стигне стрелката до малко под средата.Като набичиш парното и пада с ок 5мм. и после го връща но по бавно.това в градуси не го знам колко е,но щом колата не вдига оборотите не е много.Ако е в движение и го пуснеш пада малко или изобщо зависи от зора :lol: .Всеки ден карам Перник-София и обратно.Слизам пуша една цигара за ок 2 мин че е студ и тръгвам.5 мин или ок 1.5 км по късно колата духа топло и стрелката си е на място независимо от темп навън и начина на пускане на парното.стига да не е -20 няма ядове.Спусках мин година рилския манастир зимата на парно и на скорост и стрелката не мръдна.за мен в движение не е нормално да мърда стрелката при загрял двг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се, че не съм за нов термостат, НО не съм от особено грамотните...и няма да споря! Темата мисля, че е подходяща да ПОПИТАМ :lol: Карам Civic 8ген. 2.2 i-CTDi около 40 км градско. Сутрин (7ч.) колата достига работна темп. - средата на скалата за около 10-12 мин.А парното в първите 5-8 мин. никакво го няма. Неприятно е през зимата.Та въпроса - Дали и аз съм за термостат или това при турбодизелите е нормално?Е, малко дилетантски го поставих въпроса! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да е топло парното когато двигателя е студен? Той достига работна температра за 10-12 минути, откъде да взема топлина радиатора на парното преди това?Хората продават печки за коли (и за бензин и за дизел), които сутрин подгряват охладителната течност и дори включват парното в купето - влизаш в топла кола и тръгваш. Така дори двигателя се подгрява предварително и се износва по-малко в студа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та въпроса - Дали и аз съм за термостат или това при турбодизелите е нормално?

Веси, ти не си за термостат, а за смяна на колата... :bg: Дизелите загряват по бавно от бензиновите мотори...Теро, не се впрягай да правиш клипчета бре пич...И аз ако се набутам 40-50 лв. за нов термостат, а старият си е здрав , ще твърдя после, че с новият всичко е ОК... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
martod, просто не съм толкова бос да не различа заминал термостат от здрав :lol: не се занимавам от вчера с коли , за да си мисля разни работи. Има много по-лесен начин да видя дали термостата е здрав от това да карам на дълго, да чакам да се застуди и така нататък.... И по -скоро ще умра от колкото да дам 40-50 лв за термостат :bg:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Терористе тоя път не си прав.Знам ,че моя опит не е от хонда ,но :1:При изправен термостат колата загряла ли е до работна температура не можеш да свалиш температурата на мотора ако ще отвън да е -20 градуса.Просто отделяната температура на мотора е предостатъчна да задържи мотора при всякакви режими.2:Дори при спускане на скорост продължително време пак при изправен термостат температурата не мърда (незнам защо уж няма гориво но факт!) Това е тествано лично от мен.3:При изправен термостат на -20 паля и пускам парното на 4-та степен и колата пак почва да загрява но по-бавно при това колата си седи и си работи на нисък оборот!-Тествано следователно когато останеш на малък кръг дори температурата отделена при нисък оборот е достатъчна макар максималното охлаждане пак да надделее!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината при англичанката стрелката заковава в една позиция под средата и нищо не може да я помръдне (ни парно, ни баир, ни спускане). Това не беше така на старата ми кола (не знам дали е била за термостат) - там стрелката си варираше от малко под средата до 1/4 от скалата (надолу от средата), в зависимост дали си в задръстване или караш по магистрала; по инерция и т.н.Даже като купих англичанката питах наляво-надясно (и във форума) нормално ли е да не мърда стрелката, след като веднъж е загряла и всички или ми се смееха или ме успокояваха, че няма как да бъде иначе.Ето темата: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=31202&hlСамо погледнете отговорите на хората...

Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та въпроса - Дали и аз съм за термостат или това при турбодизелите е нормално?

Веси, ти не си за термостат, а за смяна на колата... :) Дизелите загряват по бавно от бензиновите мотори...Теро, не се впрягай да правиш клипчета бре пич...И аз ако се набутам 40-50 лв. за нов термостат, а старият си е здрав , ще твърдя после, че с новият всичко е ОК... :)
Нищо и няма на колата :) Моята , като е бензинова пуска топло от парното в движение за 3-4 мин. , на място за 5-6Стрелката стига до средата за 7-8 минути в движение. Така че .... :) Редактирано от marto_1.8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми нормално сяка кола с малък радиатор на парното (като хонда) на ниски оборото (понеже не върти водата достатачно бързо изстудява радиатора) да духа студено и като я форсираш се оправя..Пък и на загряла кола С ВЕЧНО отворен термустат като караш съв 60 па 5-та в 1200 оборота водата се върти бавно и лесно се охлажда от въздушния поток .... Също така сяка кола ако сте забелязали ако работи добре термостата и загрява след 3 минути парното на 1 духа топло на 4 духа студено защото въздуха е по-мналко на по слаба степен и радиатора смогва да го стопли, но на 4 .... повече въздух - по-ниска температураИ малко ОФФ топик Трее да си много зле с устроиството на автомобила и с логиката да си мислиш, че като спускаш байр на свободна пестиш нещо .... Като не си ни натиснал педала на газта кранчето е затворено точно толкова колкото и на свободна. Просто когато колата се засилва по нанадолнището и си на скорост пътя ти върти гумите ти предават движение на двигатела.Да караш по нанадолно и да включиш на скорост и да пуснеш ряско саединитела е същото като да форсираш двигате до 4000 оборота докато си спрял или се движиш с няква малка сорос да пуснеш рязко съединителя само, че на обротно. АКО толкова ти се пести загаси си двигателя по нанадолното и спускай на скорост .... само гледай да не ти се заключи волана, иначе така имаш и спирачки и хидравликата ти бачка :) Иначе голямата грешка в спускането на свободна е ,че колата се засилва а ти я спираш само със спирачките, накладките се търкат много нагряват се, и ако прекалиш може да запекат и да останеш като без спирачки и да се омеляш някъде ... Надявам се да съм бил полезен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tonchev като не разбираш, защо се захващаш да обясняваш? Няма такива филми, като да ти духа студено когато е на 4-та степан парното и колата е загряла (стига да е изрядна охладителната с-ма).Колкото това дали на свободна или на скорост да се спускате по надолнище си е ваш избора. Толкова пъти е коментирано това. Тези които проектират двигатели (автомобили) са го измизлили и не е нужно сега да се открива топлата вода. Когато си на скорост и не си натиснал педала на газта, и оборотите са ти по-високи от 1200-1900 (зависи какви обороти са си харесали производителите), към цилиндрите не се подава гориво. Това правило не важи за повечето карбуратори (някои от последните поколения имат тази "екстра"), за обикновените газови уредби (пропан-бутан/метан), по мои спомени и някой от най-елементарните газови инжекциони, също я нямат тази "екстра".Независимо при какви усложия се пуска рязко съединителя, това води до негативни последствия. Единствено при изгасен двигател и неподвижен автомобил, негативните последствия са пренебрежимо малки. Нормалното (правилното) излползване на съединителя е рязко натискане и плавно отпускане. Все пак под "рязко" не разбирайте да изкъртите педала при третото натискане ;) .Никога не карайте с изгасен двигател, т.е. да не сте на контакт. Вярно е, че ще имате хирвавлика и другите неща които пряко зависят от работата на двигателя, но нито една токозависеща с-ма няма да работи. Било АБС, СРС или някоя друга. Също така няма да имате зареждане от алтернатора, няма да имате пътепоказатели, както и стопове. Няма да спестите нищо, ако колата ви спира горивото при посочените по-горе условия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

rook, как разбра какво е искал да напише колегата Tonchev, според мен малко объркано и с много грешки беше... ;)

П.П. А защо има стопове и така, не е ясно или логично, но така са направени нещата... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sebulba трудно го разбрах и си поставях препинателни знаци, както сметнах за добре и има вероятност, да не съм го разбрал правилно.Признавам, че не съм гледал на хондата дали светят стоповете когато не е на контакт, но автомобилите с които аз си имам работа, стоповете не светят, ако не си на контакт. Извинявам се, ако съм подвел някой с предното си мнение. ;)Под стопове имам предвид, когато се натисне спирачния педал, а не задните габарити(светлини).

Редактирано от rook

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...