Jump to content
vartan

Въпрос относно температурата

Recommended Posts

;););) че в твоита хонда парното за охлаждане ли го е сложил японеца :D а в байр нагоре със спряно парно дали няма да прегрее ;);)значи като загрее, може да се отвори термостата и да охлади, а като изстива, не може да е затворен и температурата да се подържа нормална от заряването от цилиндрите ;) Редактирано от pitbuls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pitbuls, къде я извади тая логига с баира и лЮденецата ???????? (къде точно го твърдим това) ;) Като тръгне да прегрява се отваря термостата и всичко си идва на мястото .....

чети от време на време назад че допълвам за да непускам нови постове ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата pitbuls: Направи си следния "експеримент" : (в студено време) Покарай си колата докато загрее и стрелката на темп. застане там от където не мърда. Засили се прилично или спусни някой голям баир на свободна и с пуснато парно на външен поток ми кажи дали не ти пада стрелката. ;)

Редактирано от Nikolay Kozloduy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма да се налага, просто ще те кача в црх-а и ти ще ми покажеш кога ще ми падне температурата доста по надоло от средата при ситуацията която се разисква тук. п.с.-такмо кинтите за термостат ще ги инвестираме в бира ;)

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре и аз ще направя едно клипче тъкмо ще ги сравним ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а дали термостата и охладителната ти система са наред??????айде, квото имах да пиша, написах. спорете си, мене ме заболя главата.със здраве на всички

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то бирата най-лесно ама в това време май ще сме на вино ;)

 

pitbuls, просто не си заглеждал ;) стрелката непада драстично ! мърда малко надолу, НО както казах това е под(около) 70 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Физиката е че всяко тяло по-горещо от околната среда отдава топлина докато температурите се изравнят. А от вашите изводи (визирам колегите fenabg и teror1sta) излиза че смисъла на термостата е само да предпазва двигателя от прегряване но не и от преохлаждане което не е вярно. Измислихте нова охладителна система вентилатора в купето заедно с радиаторчето на парното евала ;) Правилно каза колегата pitbulls че в мануала трябва да пишат предупреждение да не караме по баир надолу кола изключена от скорост и с пуснато парно защото двигателя се охлажда което пък замърсява околната среда и вдига разхода на гориво и води до по-бързото износване на буталата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ееее,теро, малко, много малко ДА. повярвай ми ,през цялото време си следя нон стоп уредите-професионално изкривяване. но колегата казва за много, под много разбирам стрелката да стои на 1/4 от скалата. за градуси не говорим, щото ме съмнява колегата да е мерил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я ми покажете къде в мануала пише че "КОЛЕЛАТА СЕ ВЪРТЯТ" ??? ;) ;) ;) ;) :D ами термостата е ТОЧНО за това : ДА ЗАТВАРЯ ГОЛЕМИЯ ОХЛАДИТЕЛЕН КРЪГ !!! това съвсем неозначава че няма да се охлажда от малкия при определени обстоятелства.ееее 1/4 си е МНОГО ! то съвсем "малко" да мръдне на долу е доста , какво да говорим за 1/4 . .....

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен съм, че са наред (термостата и охлад. система (почти нов радиатор от колегата teror1sta, нов антифриз IGAT разреден със дестилирана вода и работещ нормално термостат) ). Аз тая кола я гледам повече от себе си ;). Има хора дето си карат колите само с вода от чешмата ... Говора примерно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ееее 1/4 си е МНОГО ! то съвсем "малко" да мръдне на долу е доста , какво да говорим за 1/4 . .....

И аз за такова пропадане си мисля че говорим затова си държа на термостата. Ако говорим за пропадане от нормалната до средата на скалата да това си е нормален спад

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
;) накрая кво разбра колегата дето пусна темата. ;) за сигменти и гумички си колега, спор няма ;);) .енда идея надоло или нагоре за определено време, докато реагира термостата или съответно перка и пр е нормална, но не и повече. колегата да уточни(или най-добре снимка на въпросното положение на стрелката и тогава продължаваме спора :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама и аз да се изкажа! ;)

На хондите, конкретно акордите, ми прави впечатление точно факта, че температурата не се променя.

Говорили сме си с един приятел и той с акорд, точно същото.

Стрелката се вдига до едно положение и просто залепва там, без значение дали катериш баир през лятото или си надупил парното през зимата.

Може би се дължи на факта:

-Имаме големи двигатели (над 2 кубика), които дори и на празен ход "хабят" достатъчно топлина, за да я отдадат на радиатора - т.е температурата не пада.

- Ефективна охладителна система - т.е лятото не се вдига температурата.

- Правилен контрол: Хистерезис на термостата, тръби с достатъчен дебит, перка, която се включва навреме и т.н

 

Иначе на фиатчето през лятото му слагах една съчма под буталцето на термо-клпата, за да отваря по рано, че да не прегрява.

А зимата я махах, за да топли по-добре... ;)

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

човека пуснал темата в момента сигурно си бие главата в стената :D;) накрая излезе че е за основен ремонт ;) ;)

 

TipoMan, определено на по - големия двигател няма да му влияе толкова парното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той ремонт прави още миналата година,такаче сигментите отпадат ;)

Редактирано от kleni

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Физиката е че всяко тяло по-горещо от околната среда отдава топлина докато температурите се изравнят/с две думи на студено време двигателя се стреми да изтине ,това за което пишем ама кои да чете/. А от вашите изводи (визирам колегите fenabg и teror1sta) излиза че смисъла на термостата е само да предпазва двигателя от прегряване но не и от преохлаждане което не е вярно/ а като нямаш достатъчна температура да го загрее какво правим закон на физиката да се изравнят температурите/когато е повече има термостат ,голям кръг, перка/ /. Измислихте нова охладителна система вентилатора в купето заедно с радиаторчето на парното евала ;)Значи от радиаторчето на парното не може да се отнеме от температурата ЕВАЛА

ЗА пореден път се обеждавам че се чете изборно !!! а май не се чете ;)

 

sebulba утре ще отскоча до тайгата с акорда да видя дали ще има парно ;):D ,а колко разбирам си знам аз, и ми е пре достатъчно за сега ,за после има книги .

 

Да сте живи и здрави /закон на живота/ ,и нищо лично/закон на фена/.

 

TipoMan и моето фиатче не загряваше зимата .

 

П.п Дайте да пуснем тема за основен ремот ;) ;)

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така утре всички със свалени табла за подробни снимки на въздохопроводите и радиатора на парното ,по възможност и графика на температурата :D;);) .Колега просто попита на кратко дали е за термостат или не а то излезе че май баланса на гумите му куца ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sebulba утре ще отскоча до тайгата с акорда да видя дали ще има парно ;) ;) ,а колко разбирам си знам аз, и ми е пре достатъчно за сега ,за после има книги .

Скачай силно, щото и аз знам колко разбирам и постоянно ползвам книги, но истината е тази !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. с две думи на студено време двигателя се стреми да изтине ,това за което пишем ама кои да чете. 2. а като нямаш достатъчна температура да го загрее какво правим закон на физиката да се изравнят температурите когато е повече има термостат ,голям кръг, перка. 3. Значи от радиаторчето на парното не може да се отнеме от температурата ЕВАЛА

с 1. съм съгласен точно това имах предвид и азс 2. не съм, ако температурата отделяна при изгарянето в цилиндрите не е достатъчна тогава не знам как загрява тая кола зиматас 3. да отнема се топлина но е толкова незначителна че стрелката едва ли ще я отчете при дебит на помпата от около 20 литра за минута при 1000 оборота (много груба сметка) излиза че водата минава през радиатора на парното ей така между другото което значи че няма как да се охлажда от тамп.п. поправена грешка Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

1. с две думи на студено време двигателя се стреми да изтине ,това за което пишем ама кои да чете.

2. а като нямаш достатъчна температура да го загрее какво правим закон на физиката да се изравнят температурите когато е повече има термостат ,голям кръг, перка.

3. Значи от радиаторчето на парното не може да се отнеме от температурата ЕВАЛА

с 1. съм съгласен точно това имах предвид и аз

с 2. не съм, ако температурата отделяна при изгарянето в цилиндрите не е достатъчна тогава не знам как загрява тая кола зимата /Да ама говорим на различни езици май? на празен ход без никаква оптекаемост на насрещна въздушна струя СТУДЕНА примерно на вън е 3 градуса ,и какво значи загрява? до 20гр. ,до 50гр. ,85гр.!!!

да го уточним!

с 3. да отнема се топлина но е толкова незначителна че стрелката едва ли ще я отчете при дебит на помпата от около 20 литра за минута при 1000 оборота (много груба сметка) излиза че водата минава през радиатора на парното ей така между другото което значи че няма как да се охлажда от там./ А колко литра въздух минава през парното и по точно през перката на парното за една минута ,при хиляда оборота на двигателя (много груба сметка).

ще ти кажа толко колкото и при 6000 ама температурата отделена в двата случая е много различна.

п.п. поправена грешка.поправено и уточнено. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През зимния сезон за колко време ви качва работна температура като стоите на 1 място при студен двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
;) ;) добър довод, не бях се сетил. Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той ремонт прави още миналата година,такаче сигментите отпадат ;)

Милене ти не се смей , че и ти мина по тоя път със сегментите ;) , а стрелката пада на половина т.е. между позицията на оптимална температура и студено и това , че при полужение парното работи на първа степен и върти въздуха в купето.Спускането е около 700 метра по нормален наклон и скорост от 50 километра.След това карам още около 2 километра и температурата доста бавно се дига. Редактирано от vartan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пусни се от там без да си пуснал парното на 6 и ако пак ти падне толкова Т сменяй термостата. Да пада стрелката толкова много не е нормално дори и при пуснато парно. Тука си спорим ама става въпрос за малко не чак толкова ... пък и после като подадеш газ стрелката трябва доста бързо да иде там където им е мястото. абе както ти казаха колегите : смени сегментите пак един баланс на гумите и си отново в играта ;)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох цялата тема и доста мнения с невярно съдържание имаше.При температура която не превишава -20 през денонощието, двигателите се завиват (зачохлят). Ако не се напрви, просто нямат загряване двигателите, да не говорим за парно. Виждам, че вече някой се е засилил да пробва разни неща на -20, та да си вземе нещо с което за вие двигателя, че да не му измръзне.... :PСкалата която показва температурата на таблото е сравнително точна. Като се има в предвид, че стрелката започва да показва при температура около 60 градуса(при повечето автомобили, не знам точно за хондата) и максимума на скалата е около 110 градуса, сами може да си определите колко изместване на стрелката, на колко градуса отговаря. При (почти) всички автомобили температура, която се стреми да по поддържа охладителната с-ма е около 90 градуса.Нормално когато двигателя е на принудителен празен ход и пуснат вентилатор на парното, да пада температурата.Не е нормално за 500 метра да пада температурата при движение по надолнище, при изключен от скорост автомобил. При принудителен празен ход може да падне въсем малко, но ще се забележи много трудно, поради малката разлика в промяната на температурата, лага (забавянето) на аналоговия уред, краткото време за изминаване на 500-те метра (едва ли ги минава на 1-ва предавка).Мисля, че няма смисъл да коментирам останалите неща, които се изписаха. Само ще кажа да не им се доверявате много, защото по-голяма част не отговарят на истината.Дано лекарите да не лекуват пациантите, както ние "лекуваме" колите. Все пак не збравяйте, че и те имат форум, и те са хора и като нищо може да умрете заради една правописна грешка.П.П. Това мнение се е мое и не ангажирам никой с него, както и не карам някой да ми вярва на това, което съм написал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да се изкажа вместо Терото,колеги не се излагайте как да не зависи загряването на колата от парното и от това дали е леко загряла като тръгваш или не 1 Приер който съм си направил сам извода -тръгвам от нас ссъ прясно студена и сега запалена кола,трябват и N километри да загрееее докато стигна до заветното място,като през това време докато карам съм си пуснал парното за да не ми се студено и колата загрява адски бавно. Същото разстояние на другия ден но преди това съм оставил колата 3 мион пред нас да позагреее и да вдигне някаква температъра въобще,след N делено на 3 разстояние колата вече е достигнала работна температура и парното си духа безс проблем ,като искам да отбележа че дори и кога то е достигнала средата като бична парното на 2 стрелката леко пада на долу(леко 1мм).П.П. Преди 3 месеца на един приятел със вектра му изгоря перката на радиатора а още беше доста горещичко и колата е дизелак.В този ред на мисли той кара един месец надул парното на 4 за да може да навакса липсата на перка и колата не прегря колкото и да я тормозеше,т.е във подкрепа на терото отново искам да кажа че който си мисли ,че радиатора на парното не поема част от топлината на малкия кръг се лъже много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то по темат имаи виц даже : " Като знам какъв инжинер съм ме е страх да ида на доктор. " :P относно точното показване на уреда : не е чак толкова точно. Примерно разлика м/у 75 и 85 (говоря приблизително) няма никаква разлика на таблото. Това ти го казвам, защото съм го пробвал с чип. Стрелката стига "нормално положение" дооооста преди да мине компа в "топъл режим" (около 80 градуса, зависи колко ще си го направиш). Стрелката даже си е на "мястото" преди да е отворила напълно термостата :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една снимка на която горе долу съм покажъл какво имам в предвит с тая температура.Горната бяла черта е оптималната температура а другата е каде пада слем спускането на наклона.http://media.snimka.bg/4889/016033909.jpgИ друго навън все пак е около 10 градуса , а когато е под нулата къде ще иде стрелката.

Редактирано от vartan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо притеснително няма колега карай си колата ! :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж колко ти е антифриза и ако не е достатъчно вземи си долей течност,много вероятно е да имаш въздох в системата и за това да ти прави такива мизерии,или си направи един бърз тест ... сложи си картон отпред на радиатора ,както го правят тея с москвичите... загрей си колата и се пусни пак по баира, ако си държи температура значи имаш неработещ термостат :P поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обещаното клипче от вчера. Не се вижда много добре как пада темп. но от снимката се вижда малко по-добре. По инерция около километър със пуснато парно на външен приток:

 

Публикувано изображение

 

И линк към видеото (от което не се вижда също кой знае какво) :ohttp://vbox7.com/play:7100c6ea

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе много добре си се вижда...И ти си за смяна на термостат... ;) Ако не се оправи, направо сменяй колата... ;):o;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nikolay Kozloduy , колега ти я пускаш от 170 км аз от 20 и стига до 50 км и не в продължение на един километър а на 700 метра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

martod: Не бре .. на мойта кола и няма нищо .. тука вчера подхванахме един "спор" .. :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз спора го разбрах, то стана егати сагата... :o Чак и филми сте снимали... ;) Оставете го човека да си смени здравият термостат, та да разбере , че нищо му няма на неговия..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз само 1 неможах да разбера това клипче какво означаваше ;) колко е бърза хондата защото температурата му почти не мръдна, както писах скоро сменях термостат и при мене беше карам с 120 извън града и температурата пада еи това е да не ти работи термостата а неговия както гледам си е Номер 1 караи я там тази д15б2 ;) и здраве да е :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не колко е бърза хондата ми ... просто я засилих повече за да я пусна по инерция по дълго време да видим колко ще ми падне темепературата .. :o

 

И пак да кажа: Аз с моята кола нямам проблем, просто се хванахме с един колега на нещо като тест ;)

Редактирано от Nikolay Kozloduy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от всичките спорове дет изчетох поне се убедих,че моя термостат е за смяна.аз при'0'градуса и на долу не мога да я карам без картон отпред

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да се изкажа и аз в полза на Теро и PETE_TONG.Какво прави радиатора - охлажда охл. течност. Какво прави радиатора на парното - ми същото.Да приемем, че автомобила се движи по надолнище, на скорост и двг се ползва за спирачка - бензин не се подава. Малкият кръг на охладителната система е затворен(в големият течността е студена), НО парното е пуснато на топло. Оттук следва, че след като не се изгаря бензин, не се отделя и топлина(някой спомена за топлина от сгъстяване и триене, да приемем, че я няма, щото тя не е чак толкова много в случая). Ами, аджеба, като двг не прави топло, то парното от къде взема топло - от охл. течност на малкият кръг. Да, ама при положение, че всичката течност е 3.5л, само на малкият кръг течността е да кажем 1.5-2л. и като се охлади течността, започва да взема топло и от двигателя(все пак е акомулатор на топлина) и двг започва да изстива. Какво е толкова странно в цялата тази история? И една малка подробност, на термостата има едно малко отворче, което пропуска течност от малкият към големият кръг, дори и когато е затворен. И не на последно място, като започне да прегрява един автомобил, защо пускат парното да духа топло и то на мах?(т'ва последното е риторичен въпрос). Поздрави :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...