D3athRow 0 #1 Публикувано 7 Март здравейте, наложи се да премахна катализатора на колата - акорд 7 2.4 , тъй като беше много ръждясал. след няколко дена се поява жълтия чек на таблото - дали някой го е изключвал софтуерно някъде в София? също така при неработещ климатик колата започва да загрява повече от нормалното - идеи от какво може да е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #2 Отговорено 7 Март (Редактирано) преди 49 минути, D3athRow написа: наложи се да премахна катализатора на колата - акорд 7 2.4 , тъй като беше много ... Някой те е подлъгал с махането..., какво като е ръждясал..? Не знам на 2.4, но на 2.0 , има 2 ламбда сонди, едната преди, другата на самия катализатор, та няма как да не светне чека, като махнеш някоя от тях... Първата управлява качеството на сместа, а втората контролира правилната работа на катализатора. Мисля, че и двете са широколентови, но не еднакви... Не знам, дали има връзка със загряването, но не е ОК, да свети чека, защото няма да разбереш за някой нов проблем... Редактирано 7 Март от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #3 Отговорено 7 Март Две са сондите на Акорда. Едната е на катализатора. Може да се излъже сондата с дистанционна втулка. Не съм сигурен дали софтуерно може да се махне. Работата на двете сонди мисля, че е свързана. Едната взема информация от другата. Това знам. Повече инфо от знаещи колеги. Не би трябвало да има връзка загряването на колата с липсата на катализатор. Провери си антифриза и дали ти работят и двете перки за охлаждане на радиатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 441 #4 Отговорено 17 Март Сондата се премахва софтуерно за около 18 минути. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 292 #5 Отговорено 29 Юли На 7.03.2024 г. at 19:02, JapCar написа: втората контролира правилната работа на катализатора. Някои знае ли реално какво прави втората сонда? Дали само следи за работата на катализатора или участва и коригира сместите като първата сонда? Въпроса ми е породен от опитите да затегнат мерките по ГТП. Откраднаха ми оригиналния катализатор с 2те сонди. Сложих заместител (JMJ 1091512) и предна сонда, а втората я изключих . Първата година минах преглед, но миналата година единия параметър (О2) не влизаш в граница, но тогава можеше и ме пуснаха. Сега се чудя ако възстановя втората сонда дали ще има ефект или просто "катализатора" заместите си е боклук? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #6 Отговорено 29 Юли (Редактирано) И аз съм с автърмаркет катализатор. С две сонди съм. Първата година всичко беше 6. Ама от следващата година вече не успяваше да влезе в нормите. Явно автърмаркет катализаторите са си еднодневки 🫤 Поне не ми свети чека за неизправност в катализатора 😁 Редактирано 29 Юли от Г.Писаров 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #7 Отговорено 29 Юли @h5rov Втората следи за ефективността на катализатора. От нея, чекът ще светне, когато катализаторът съвсем не върши работа, или е изтърбушен. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 85 #8 Отговорено 30 Юли Няма никакъв шанс да се мине новия ГТП с автърмаркет катализатор. Даже и с оригинален е съмнително. То като цяло бензинова кола след 2002 е мъка да мине. Трябва да е в много добро състояние и да е карана с хубаво гориво, иначе няма шанс. Аз съм с автърмаркет и съм 3 пъти над нормата. Наложи се газаджията да прави схеми с настройките за да мине преглед колата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #9 Отговорено 1 Август В тая връзка малко Офтопик: Всъщност, какви са промените за ГТП от юни, освен, че данните за емисиите няма да се пишат на хартия, а директно отиват в автомобилната администрация? Имам предвид, какви са нормите, къде може да се видят? Само пример: В Англия пътния данък е изцяло според вредните емисии за даден модел, което е известно от фабричните данни. Емисиите са разделени на бандове и се плаща според тях. На Акорда 7 , 2.0, 2007 плащах годишен пътен данък 310 пнд за емисии 166.9g/km, сега на Яриса, 1.33, 2010, плащам 30пнд за 119g/km, прага май беше 141g/km... Ярис 1.33 https://car-emissions.com/cars/view/35484 Акорд 7 https://car-emissions.com/cars/index/honda+accord+2007 Ако Сивика ми в Плевен е там: https://car-emissions.com/cars/model/Honda/Civic%2C+Model+Year+2013 Таа, как са сега прегледите, какви са нормите, та се коментира, че бензиновите трудно влизат? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #10 Отговорено 2 Август Гледат процента СО, а не само СО2, което е въпросният грамаж. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #11 Отговорено 2 Август Добре, но тези %ти различни ли са за всяка кола/модел, или са общо изискване, над някакво чксло, не минава, независимо от колата? Аз съм на преглед чак февруари, но се интересувам, защото от време на време ми излиза грешка P0420, което е катализатор/втора сонда. Чистя я и продължавам... Мислех, че е защото карам само на кратки разстояния, но се появява и извън града. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #12 Отговорено 2 Август Общо изискване за всяка Евро категория. Гледаш в големия талон какво пише - Евро 3/4/5 - гледаш таблицата иии ... Друг е въпросът защо тези 3 Евро категории са в 1 група (трета), а от друга страна Евро 3 е в нея от 2002-ра, а във втора група е до края на 2007-ма и са различни стойностите??? Малкоумно е, ама ... или покриваш, или "изгаряш". https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp;jsessionid=961F07250B2A5E0DCB4831A084BF7FB5?idMat=200554 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #13 Отговорено 2 Август Аха, значи според Евро категориите... Аз съм 5. Само не разбрах, в таблицата "презен ход" ниски обороти и високи обороти, какво значи, че са с различен %...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #14 Отговорено 2 Август Да. На 750-800 об/мин стойността е по-висока от на 2500 об/мин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #15 Отговорено 2 Август (Редактирано) Преди 4 часа, ceco_accord написа: Да. На 750-800 об/мин стойността е по-висока от на 2500 об/мин. Не става въпрос за това. В таблицата и на двете колонки има СО на празен ход с ниски обороти и СО на празен ход с високи обороти... Високите обороти не са празен ход. Ако е грешка в изписването, то празния ход за всяка кола е до 850, но ако става дума за високи обороти, то там трябва да пише вместо пр. ход, при какви обороти се мери... Редактирано 2 Август от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #16 Отговорено 2 Август Бе, нали видиш че е непрофесионално! Кво дириш логика? Колкото решат. По спомен от лани е 2500 об/мин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #17 Отговорено 2 Август преди 11 минути, ceco_accord написа: По спомен от лани е 2500 об/мин. Добре, ама трябва да е написано- Стойност при 2500об..., не пр.ход високи... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #18 Отговорено 2 Август Емоо, Емо, Емо ... ! Споко. Надявам се нещата са в процес на корекции. До февруари все ще се изЯсни, освен ако съвсем не го прецакат. Но да не цапаме таз тема - има друга за "Технически прегледи". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #19 Отговорено 2 Август Преди 1 час, ceco_accord написа: Но да не цапаме таз тема - има друга за "Технически прегледи". ОК. Оказва се, че след тези нови изисквания/промени, техническите прегледи са изцяло свързани само с катализаторите..., защото аз не помня от 90та година до сега някой да е връщан на преглед, всички минаваха, къде формално, къде само с кинти и по документи... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #20 Отговорено 2 Август Пак е проформа - и за пари! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #21 Отговорено 2 Август (Редактирано) @JapCar, катализатора ти е за смяна, щом дава грешка. Сложи втулка на 2-рата сонда и си карай спокойно. Иначе това е само промяната, свързали са системите. А защо за 1 свързване, прегледа от 50 стана 100 лева, това е една много отделна тема. Редактирано 2 Август от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #22 Отговорено 2 Август Преди 1 час, Mkilla написа: @JapCar, катализатора ти е за смяна, щом дава грешка. Сложи втулка на 2-рата сонда и си карай... Възможно е, такъв ми е късмета, толкова коли съм имал, никога не е имало проблем с катализатор. Това как може да се диагностицира, освен с емисиите? Втулка лесно ще сложа, да не излиза грешка, но може да не мине прегледа, за това взех да се интересувам... Цените няма да коментирам, в Англия са около £50, но са много сериозни, около час, всичко подробно и те работят по друг начин. За дърта кола, винаги измислят нещо да оправят и взимат допълнително кинти. Колите си подържам сам, винаги са изправни и никога не съм връщан. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #23 Отговорено 2 Август (Редактирано) Аз съм с втулка на Type R-a, 7ма година ще стане, винаги е в норми с едно изключение, понеже винаги гледам на прегледа какво се случва. Единствено като сложиха газовата, имах проблем като я регистрирах газовата уредба, защото 2 бобини бяха некоректно работещи т.е те на бензин работят що годе ама на газ, не. Газта е много капринза към тоците по колата и всичко трябва да е изрядно, за да работи добре колата. Тогава газовете не излизаха в норми, но след смяната на 4 нови бобини, всичко си дойде на мястото. Малко извън темата но, ако не въртях по 50-70км на ден, никога нямаше да сложа газова уредба ама разликата става брутална като теглиш чертата на 2-те горива в краят на годината. Смених маслото на Type R на 10-ти миналият месец, вече съм на 1400км минати само с него а не съм излизал от града, абе таксиджийска история Редактирано 2 Август от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #24 Отговорено 2 Август преди 42 минути, Mkilla написа: Аз съм с втулка на Type R-a, 7ма година ще стане, винаги е в норми ... Защо се наложи втулка? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #25 Отговорено 2 Август Наби грешка 10 пъти за катализатора. Не си спомням в момента точно каква е като номер, че много години минаха. Дилемата беше да слагам универсален, decat с място за сондите или да сложа втулка. Не беше натрошен и реших да го оставя и да пробвам втулка. Всичко "заспа" и така, нямам драма над 100 000км вече. В даден период от времето, ще трябва да се смени ако продължа да си я карам, защото генерацията си остарява, катализатора да не говорим но ще го мисля като дойде време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #26 Отговорено 2 Август преди 11 минути, Mkilla написа: Наби грешка 10 пъти за катализатора. Вероятно същата като моята P0420... Колко често тези 10 пъти? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #27 Отговорено 2 Август О, наистина не помня. Просто светваше, извън града, в града, няма значение. Чистиш и отново светва след известно време, нямаше специален интервал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #28 Отговорено 2 Август преди 7 минути, Mkilla написа: Чистиш и отново светва след известно време, нямаше специален интервал. И при мен е така, произволно..., чистя и карам... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 85 #29 Отговорено 3 Август И на мен всеки път извън градско, като мина над 50 км., ми светва чека- p0420. Чистя и карам. Каква е тая втулка, от къде се взима и кой трябва да я сложи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #30 Отговорено 3 Август Преди 1 час, Robben написа: Каква е тая втулка, от къде се взима и кой трябва да я сложи? Аз я знам теоретично, ако има тема по въпроса, някой да даде линк, да видим размерите... Идеята е, къса втулка с резба като на сондата, се завива на нейното място и в нея се завива сондата, демек отдалечаваш сондата от директното обдухване на оригиналното и място... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Двигателист 37 #31 Отговорено 3 Август На 2.08.2024 г. at 14:37, JapCar написа: Не става въпрос за това. В таблицата и на двете колонки има СО на празен ход с ниски обороти и СО на празен ход с високи обороти... Високите обороти не са празен ход. Ако е грешка в изписването, то празния ход за всяка кола е до 850, но ако става дума за високи обороти, то там трябва да пише вместо пр. ход, при какви обороти се мери... Грешиш! Правилно е формулирано от научно-техническа гледна точка. Празен ход е работа на двигателя без полезна мощност или с други думи нула измерено на маховика. Честотата на въртене е без значение. Може да е минималната устойчива, може да е 3000 об/мин... Това, което масово му казват празен ход в разговорния език е минималната честота на въртене (обороти) на празен ход. Отделно, че може да има и принудителен празен ход, но да не разводнявам темата повече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #32 Отговорено 3 Август преди 1 минута, Двигателист написа: Отделно, че може да има и принудителен празен ход, но да не разводнявам темата повече. Добре знам видовете празен ход, но твърдя, че приетите термини (които никой няма да сбърка), са празен ход, когато газта не е натисната и повишени обороти, с натисната газ и поддържане на искано число обороти (които трябва да фигурират из документите...) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #33 Отговорено 3 Август (Редактирано) То като се замислите, меренето на неутрална и 2000-3000 об/мин е безпредметно. Най-вярно и коректно (както е с оная апаратура дето се закача отзад на теглича за WLTP) е в движение, примерно на директна и 1500-2000 за бензинките. Те тогава при ускорение да се види как ще скочи СО-то. Редактирано 3 Август от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Двигателист 37 #34 Отговорено 3 Август преди 9 минути, JapCar написа: Добре знам видовете празен ход, но твърдя, че приетите термини (които никой няма да сбърка), са празен ход, когато газта не е натисната и повишени обороти, с натисната газ и поддържане на искано число обороти (които трябва да фигурират из документите...) Ами явно не ги знаеш, защото ти написах какво означава термина "празен ход". Няма ли натоварване е празен ход. Ако искаш по-конкретно - индикаторната мощност + мощността на мех.загуби (където в случая се включва и мощност за задвижване на периферни агрегати) = 0. Оборотите нямат никакво значение! Ако не ми вярваш, отвори произволен университетски учебник по теория на ДВГ и ще се убедиш. Това, че нещо е прието в разговорния език не го прави правилно по принцип. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 766 #35 Отговорено 3 Август преди 25 минути, ceco_accord написа: То като се замислите, меренето на неутрална и 2000-3000 об/мин е безпредметно. Най-вярно и коректно (както е с оная апаратура дето се закача отзад на теглича за WLTP) е в движение, примерно на директна и 1500-2000 за бензинките. Те тогава при ускорение да се види как ще скочи СО-то. Нема нужда да мъкнем куфара и да въртим валяците стига, ама тогава всички трябва да минем на ток, за да покрием текущите критерии. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #36 Отговорено 3 Август (Редактирано) Не е същото. Насрещният поток влияе на аеродинамичното съпротивление, охлаждането на ДВГ и постъпващия в него въздух, но да не издребнявам. Електромобилите са ясни, но бай дъ уей, мерят ли ДВГ-тата на хибридите? Шефът ми има хибрид МВ AMG 600+ коня и 26 коня ел мотор. ;) Редактирано 3 Август от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Двигателист 37 #37 Отговорено 3 Август Мерят се и хибридните автомобили. Би трябвало да има сервизен режим с който се пуска ДВГ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 766 #38 Отговорено 3 Август Точно, имат си сервизен режим, но при тях няма драми, тъй като се все по Аткинсън на ниски и средни обороти и емисиите са много ниски. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #39 Отговорено 3 Август Преди 4 часа, Двигателист написа: Това, че нещо е прието в разговорния език не го прави правилно по принцип. За мен практическите термини от разговорния са важни, няма да слизаме на молекулярно ниво да спорим... теорията на двг., е за специалисти... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislavnba 19 #40 Отговорено 13 Август На 30.07.2024 г. at 14:21, Robben написа: Няма никакъв шанс да се мине новия ГТП с автърмаркет катализатор. Даже и с оригинален е съмнително. То като цяло бензинова кола след 2002 е мъка да мине. Трябва да е в много добро състояние и да е карана с хубаво гориво, иначе няма шанс. Аз съм с автърмаркет и съм 3 пъти над нормата. Наложи се газаджията да прави схеми с настройките за да мине преглед колата. На мен преди година ми откраднаха също катализатора. Ламдите не знам дали седят или просто кабела е рязнат , но грешка не ми дава. Сложих тогава просто един резонатор, защото трябваше същия ден в който разбрах , че ми е откраднат катализатора да пътувам и така стана. Миналата година минах ГТП на косъм, бях съвсем малко над границата, но писаха че минавам. На 21 този месец ми изтича техчническия и се чудя какво да правя. Като чета тук, няма грам смисъл да се слага универсален катализатор, най много да мина 1 път и другата година да имам същия проблем. Какво е направил твоя газаджия , че да минеш прегледа? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове