Jump to content
Красчо

Дилема 2.4 i или 2.0i i-vtec на газ

Recommended Posts

Здравйте момчета! 

Решил съм да стана и аз член на Хонда маняците, но съм пред голяма дилема.Акорд 2.0i на газ или Акорд 2.4i на газ. Трабва ми повече за по-дълги пътувания спрял съм се на комби 8-ма генерация. Имате ли представа на кой мотор от двата мога да разчитам повече на газ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се интересувам от този въпрос! :worthy:

Това, което подразбрах е, че 2.0 (R20) е по-нов и надежден мотор, а 2.4 е по-капризен, май? :unsure:

За динамиката е ясно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз така знам. В момента съм в КАТ взех вече Хонда Акорд 2.0i комби 2010г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С правилните настройки на газовата няма да имаш никакви проблеми.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, Красчо написа:

Да и аз така знам. В момента съм в КАТ взех вече Хонда Акорд 2.0i комби 2010г.

 

Брей, само от двора на Кат не беше писал някой! :D  Еми, честито колега, чакаме снимки! Ти да не я беше взел още в събота ама все пак да питаш, докато не си влезнал в халето? Няма драми и с двете, но ще пропусна да ти кажа моите лични предпочитания, особено щом ще я караш повече извън града. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познат майстор ,който ми каза ,че каквито и настройки да направиш ,колкото и да е кадърен газаджията ,неизбежното ще дойде рано или късно ,а именно проблемите с леглата на клапаните.

Газта гори с 200С над тази на бензина ,а това не е малка разлика и малко по-малко с времето ще дойде неизбежното да се сменя глава ,където си е сума .

В Хонда Бургас има една 8-ца стои два месеца вече отпред ,чакали и глава да пристигне точно от газта ,немърливост от страна на клиента.

Това с омасляването на клапаните мисля ,че е добра идея и аз не поръчах да ми го сложат ,но може и това да стане скоро 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Suyahoka написа:

Имам познат майстор ,който ми каза ,че каквито и настройки да направиш ,колкото и да е кадърен газаджията ,неизбежното ще дойде рано или късно ,а именно проблемите с леглата на клапаните.

Газта гори с 200С над тази на бензина ,а това не е малка разлика и малко по-малко с времето ще дойде неизбежното да се сменя глава ,където си е сума .

В Хонда Бургас има една 8-ца стои два месеца вече отпред ,чакали и глава да пристигне точно от газта ,немърливост от страна на клиента.

Това с омасляването на клапаните мисля ,че е добра идея и аз не поръчах да ми го сложат ,но може и това да стане скоро 

Така е, Хондата няма хидравлични повдигачи и си е занимавка на всеки 20К км. да ходиш за регулировка на клапаните (ако е на Газ).

Щом сте от Бургас, гледалили сте в Апостовов има едно комби се продава с камера за следене на лентите? Как с ръждата и др.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го забелязал ,защото не ходих там с цел да търся кола ,а правих точно реглаж на клапаните ,но вътре в шоурума им има брутална 8-ца ,много хубав цвят ,всички екстри ,но с цена 26000лв ,имаше я скоро в мобиле.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Suyahoka написа:

Газта гори с 200С над тази на бензина ,а това не е малка разлика и малко по-малко с времето ще дойде неизбежното да се сменя глава ,където си е сума .

Сигурен ли сте в тези данни за температурната разлика, може ли източник?

 

Защото на фиг. 5 тук например е показана измерената температура в катализатора при LPG и бензин, а не вярвам разликата в камерата да е драстично по-голяма.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Учил съм го ,сега се занимавам с производство на различни горива,а и има много информация вече в интернет ,който има интерес може да се порови и да разбере ,че газта гори с около 200С над тази на бензина 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, честито за колата, 2лт може и без газ, супер икономична е, предвид 1600кг комби - цоцолана. 

За магистрала е супер, залепя на пътя, обратната връзка е много добра, поддържа скорост с добър разход.

В града е мудна и голяма, не ме кефи.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не кажем, че даже гори с по-ниска температура от тази на бензина, съдейки по адиабатната температура от 1980°C на пламъка на LPG спрямо 2140°C при този на бензина при постоянен обем или налягане. Колегата е възможно да се е заблудил с по-високата температура на самовъзпламеняване на газта ( над 500°C) спрямо тази на бензина и оттам по-ниската склонност към детонации. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Suyahoka написа:

Това с омасляването на клапаните мисля ,че е добра идея и аз не поръчах да ми го сложат ,но може и това да стане скоро 

Не, че съм голям разбирач но от всичко прочетено и изговорено съм разбрал едно - мазането на клапаните няма да помогне с нищо при Хонда. На газ се натягат изпускателните клапани. А доколкото съм разбрал - те няма как да се мажат.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, Г.Писаров написа:

Не, че съм голям разбирач но от всичко прочетено и изговорено съм разбрал едно - мазането на клапаните няма да помогне с нищо при Хонда. На газ се натягат изпускателните клапани. А доколкото съм разбрал - те няма как да се мажат.

По-правилно няма как да се каже, евала колега - точно поради тази причина моя газаджия ми сложи висок клас БРЦ с впръскване на бензин при нужда или когато компа си реши (двигателя ми не е Хонда, Тойота е многоточков инжекцион с хидравлични клапани), той ми каза същите думи едно към едно.За 20 хил.км съм използвал един резервоар бензин и 1/4 от втория, уредбата е на 6 месеца. Мисля, че и при Хонда такъв тип уредба с впръскване на бензин би била по-полезна от "охлаждането" на клапаните и задължителната регулировка на всеки 20к.км.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето газаджии ги настройват да впръскват и бензин след 4500 оборота ,но на моя му казах да е от 3500 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това, което съм написал съм го прочел тук във форума. Човека, който ми сложи газовото също ми го каза - Маркони. Познато име във форума също :)

Аз съм с АГУ Романо. Също е нагласена да довпръсква бензин при определени условия. Мисля, че беше свързано с оборотите но не помня на колко. Върти ми се нещо в главата като 3000 ама не съм сигурен.

Опитвам се да следя стриктно разходите си. Малко трудно засичам бензина, понеже сипвам по малко. Но на 100 км. ми излиза разход на бензин литър - литър и малко. Като не забравяме, че колата винаги пали на бензин.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята цуцолана honda accord tourer 8, 2.4 automatic  вече 120 000 км пори пътищата на България само на газ и съм повече от доволен.Изпарител,инжектори-минжектори нищо не е пипано,на 10-12 000 км газаджиите ми сменят някакви филтри за 20-30 лв и отнасям.На 30 000 км реглаж клапани,последния беше есента,по думите на майстора всичко било наред.Има омасалител от който не знам дали има някаква файда,но хората са го монтирали и си му сипвам зобчица.Кой каквото ще да ми разправя но 10-12 лв (при тази цена на газта)на 100 км си е повече от икономично.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, HondaExplorer написа:

 

Брей, само от двора на Кат не беше писал някой! :D  Еми, честито колега, чакаме снимки! Ти да не я беше взел още в събота ама все пак да питаш, докато не си влезнал в халето? Няма драми и с двете, но ще пропусна да ти кажа моите лични предпочитания, особено щом ще я караш повече извън града. 

Не колега не бях взел още, но в Неделя се поразходих доволно и намерих каквото търсех! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колегите с 2.4 как ги вадят тия показатели с разхода, ама на мен на газ ми отива към 18. На къси разстояния в града и не я жаля.

На бензин ми правеше към 16.

А сивик 7 със 110 коня ми е около 10.5 газ + 1л бензин.

Ако я опъвате с 90 на някакви магистрали, сигурно ще падне на 12 на 100, ама нито имам такива сценарии, нито това е сценарий за 2.4 мотор.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Suyahoka написа:

Повечето газаджии ги настройват да впръскват и бензин след 4500 оборота ,но на моя му казах да е от 3500 

Какъв е смисълът на тоя брутник К24 да му се пуска бензин от 3500 оборота? Кое изисква кога да се пусне бензина? Защо не на 5 или 6 хиляди оборота? Въобще каква е тая мания с по-високата температура и прегаряне на клапани, което прегаряне, ако се случи обикновено е след над 200 ккм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

мисля,че бая се отклонихте от темата (мое мнение)

Във форума е писано за абсолютно всичко което се коментира и стана едно разтягане на локуми.

Моята кола не впръсква бензин и взема ли да минавам 5к оборота сам си превключвам на бензин.(за жалост така е програмирана само на газ)

Клапаните редовно откакто съм сложил газовото са проверявани при Yamamoto  дори предния път бях минал около 15к и каза идваш много рано поне наоколо 25к-30к според зависи дали е градско или извънградско.Смазването на клапаните с "чудната течност" е за мотори до 50к да кажем (Колегата Маркони го е казал) не съм открил аз топлата вода трик на производителите на газови да си продават "чудната течност" и да сме и абонати.

Какво лошо има в това на всеки 20к-30к да си остави човек колата на майстор или сам да си направи реглаж или профилактиката на клапаните хем като се провери ще проверят веригата и ако трябва още нещо.(грубо 100лв. С гарнитурата ще пропуснем едно напиване).

Аз съм смалкия мотор и не съм търсил състезална кола ,а нещо да ме движи от точка А до точка Б без  да киснат по сервизите за щяло и нещяло.Отделно мотора си носи на газ и всеки сам ще си реши какво иска.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, dimiwk написа:

Не знам колегите с 2.4 как ги вадят тия показатели с разхода, ама на мен на газ ми отива към 18. На къси разстояния в града и не я жаля.

На бензин ми правеше към 16.

А сивик 7 със 110 коня ми е около 10.5 газ + 1л бензин.

Ако я опъвате с 90 на някакви магистрали, сигурно ще падне на 12 на 100, ама нито имам такива сценарии, нито това е сценарий за 2.4 мотор.

 

 

 

Че и моята градско си дъни 16-17 даже зимата удря 20+ ,но на дълго(най вече магистрала при скорост 120-140) си кове 10-ка,на междуградски път с безбройните ограничения и ремонтни  пада и под 10 ,дано не е на чупене....Амин:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за изказаното мнение! Надявам се да съм направил добър избор, ноо това ще го каже майстора като му я закарам за обслужване! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/24/2023 at 1:16 PM, Suyahoka said:

Имам познат майстор ,който ми каза ,че каквито и настройки да направиш ,колкото и да е кадърен газаджията ,неизбежното ще дойде рано или късно ,а именно проблемите с леглата на клапаните.

Газта гори с 200С над тази на бензина ,а това не е малка разлика и малко по-малко с времето ще дойде неизбежното да се сменя глава ,където си е сума .

В Хонда Бургас има една 8-ца стои два месеца вече отпред ,чакали и глава да пристигне точно от газта ,немърливост от страна на клиента.

Това с омасляването на клапаните мисля ,че е добра идея и аз не поръчах да ми го сложат ,но може и това да стане скоро 

Карах акорд к24 на газ и го продадох на 320 000km. Не съм имал абсолютно никакви проблеми, дори беше по - пъргава на газ! Съжалявам, че я продадох и си купих 8-ма дизел! А на колегата с новото возило - честито и много без аварийни километри! 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с реглажа явно е много относително кога ще се наложи според пробега градско/извънградско, настройка на газова, стил на шофиране. Карам стрийм с к20А1 90 000+ км с Романо антонио, без омасляване, без довпръскване на бензин, карам 90 процента извънградско, за моя стил колата има достатъчно мощност между 3000-4500 оборота и във втек режим влизам само по проходи когато трябва да изпреваря за кратко време. Два пъти ми правиха реглаж на по 20 000 без да съм присъствал, след това отвориха капака пред мен след 45 000 километра от последния реглаж на клапани и очудващо за мен нямаше отклонения нито в изпускателни нито при всмукателни, на изпускателните луфтомера влизаше на 0.30 без проблем, на всмукателни при 0.25, от тогава съм навъртял още 6000 т.е 51 000 от последния реглаж. Ако колата е в някой който я кара на заварка по магистралите 4-5000+ оборота и всяко изпреварване и ускорение му е във втек може и да е нормално на 20 000 да се правят или пък ако се кара предимно градско и е лоша настройката на газовата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 24.04.2023 г. at 19:30, dandilov написа:

@Suyahoka

Кажи на майстора, че това не е вярно! Та да знае занапред.

LPG гори с почти същата температура като бензина (между 1000°C - 1100°C) в работен такт вътре в цилиндъра. Разликата е в това, че LPG гори по-дълго време.  И така в такт "изпускане" LPG все още гори с пламната си температура, докато при бензин, изходящите газове са с температура между 800°C - 900°C (той вече не гори в този момент). От там е и проблемът с прегаряне на  изпускателните клапани и леглата им. ;)

Прав и за това, че не гори с по-висока темп, но е мит, че LPG-то гори по-бавно.

 

https://www.sciencedirect.com/topics/chemistry/burning-velocity Ето един нАучен труд по въпроса, където се казва това:

Цитат

Differences in laminar burning velocity between fuels can be carried through into a turbulent combustion regime such as an engine. In principle therefore a fuel with a higher laminar burning velocity would be expected to show faster combustion in an engine.

 

image.png

и ето (^) една графика на скоростите на горене на различни горива - те са много сходни - дори на пропана е по-висока от на бензина.

Проблемите на колите конвертирани на LPG, наистина идват от по-бавно горене, но това не е в резултат от различни физ. характеристики на самото гориво, а обикновено по-лошото дозиране на LPG-то. (тъпа газова, кофти настройка) - когато сместа е богата или бедна, се вижда, че скоростта на горене пада и от там идват проблемите.

Ако се инвестира в хубава газова и читав майстор, който я настрои добре, няма да има лоша смес, което да доведе до бавно горене, което да доведе до по-висока темп. на изходящите газове и "прегорели" клапани.

 

Редактирано от chavdu
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...