Cyreon 200 #1 Публикувано 12 Февруари, 2023 Хондата ми изгни. Силно казано, но все пак доста вярно. Вдигнах днес предния капак и се ужасих като погледнах по надолу - гнилочи и ръжди. При нас на морето влагата е убиец номер едно. Измерих я в гаража - 100% влажност, пичове! 100%. Уредът ми е верен. В Америка, колите които са регистрирани по източното и западното крайбрежие са с по-високи застраховки. Една от причините е влажността. На двора е малко по-ниска, но това не ме спасява дори и да я изкарвам там. Знам, че няма спасение. Всъщност може би има - слагам климатик в гаража да изсушава въздуха и да пада влагата. Много "евтино" ще ми излезе така. Ако някой е намерил поне временно решение на проблема, с цел да се забави процеса, нека сподели. Знам, че в различните райони на България влажността е различна, но при влажен климат, това наистина е проблем. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 173 #2 Отговорено 12 Февруари, 2023 Моята е същият модел от Швейцария е внесен и под шофьорската врата на полата най-отпред има есно малко капаче, е ръждяса първата зима 😀Отдолу още бива, но има следички тук там... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6015 #3 Отговорено 12 Февруари, 2023 Не съм мерил влага тук, но откак Сивика от подписа ми изгни за 1 зима във влажен и непроветрив гараж, мокра кола на завет не вкарвам. Ако е след дъжд и сняг, я оставям пред гаража. Иначе махнах 1-то стъкло на вратата и ако все пак я прибера мокра, включвах 1 ротиращ вентилатор. За часове изсушаваше голяма част, но го оставях цяла нощ. Има и разни сюнгер препарати, но са скъпи и консуматив. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Robben 85 #4 Отговорено 12 Февруари, 2023 Мойта е от Словения, скоро ще прави 20г. и купето и ламарините са перфектни, което ме учуди като я взимах. Има повърхностна ръжда по окачването и ламарините под задницата, но нищо фрапиращо. Обработих ги с ръждепреобразувател и боди, мисля скоро няма да има проблеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pet71 122 #5 Отговорено 12 Февруари, 2023 преди 37 минути, Cyreon написа: Хондата ми изгни. Силно казано, но все пак доста вярно. Вдигнах днес предния капак и се ужасих като погледнах по надолу - гнилочи и ръжди. При нас на морето влагата е убиец номер едно. Измерих я в гаража - 100% влажност, пичове! 100%. Уредът ми е верен. В Америка, колите които са регистрирани по източното и западното крайбрежие са с по-високи застраховки. Една от причините е влажността. На двора е малко по-ниска, но това не ме спасява дори и да я изкарвам там. Знам, че няма спасение. Всъщност може би има - слагам климатик в гаража да изсушава въздуха и да пада влагата. Много "евтино" ще ми излезе така. Ако някой е намерил поне временно решение на проблема, с цел да се забави процеса, нека сподели. Знам, че в различните райони на България влажността е различна, но при влажен климат, това наистина е проблем. Любимата ми тема. За превенция -мое мнение ,единствено премахване до чисто и добро покритие с грунд и боя. Преди грунда може с преобразувател ,но не изчакаш ли мин.12 часа преди да положиш грунда е безмислено. Всякакви 3 в 1 или само преобразувател върху ръждата е забавяне на процеса. Силата му е върху повърхностен слой ръжда, като при спирачният диск,ако е стояла колата по дълго без да се кара и се образува ръждив филм. Най добре според мен е човек сам - см по см. да си я ревизира. Виждал съм снимки от 'Център за борба с ръждата ' мисля беше , но 50% е замазване с някакво покритие. По въпроса с влагата, мисля не е проблем Бургаския климат. Има някаква друга причина. Може би комбинацията влага +гараж. Много повече бих се притеснил да взема кола от София и северозападна България- заради това ,че в голяма част от времето тези коли се карат по обработени пътища с химикали и сол. За това може да си сигурен че е добра комбинация за образуване на корозия. Затова и тези от Щвеицария, Австрия и Канада са с голям % симптоми. Колата ми в момента е купена от шоурум в Бургас и е карана основно в.региона и до Турция няколко пъти. На 10 г е и няма точка ръжда. От Хондата ми остана Нидъл гън ( пистолет с игли на въздух) доста е удачен за по здрава ламарина. Мога да услужа при нужда. Използвах също и шлаиф с диск шкурка да изчисти до блясък. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1235 #6 Отговорено 12 Февруари, 2023 Преди 1 час, Cyreon написа: Хондата ми изгни. Силно казано, но все пак доста вярно. Вдигнах днес предния капак и се ужасих като погледнах по надолу - гнилочи и ръжди. Качи снимка да видим за какво иде реч, че така написано... . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 200 #7 Отговорено 13 Февруари, 2023 Леш! Надолу в труднодостъпните места е още по-зле положението. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6015 #8 Отговорено 13 Февруари, 2023 Ще ти се отвори работа напролет. Поне видимото и достъпното може да се коригира, но си е занимавка и търпение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1235 #9 Отговорено 13 Февруари, 2023 (Редактирано) Шурека когато си докара форда F150 от Канада преди две години и неговият от долу беше така, закара го при някакви хора да го оправят от долу и не можех да го позная. Не знам какви пари даде но не бяха много а той е два пъти по голям от акорда а и сега има такива тежки химикали, че ще и удължат живота поне с 10 години. Иначе колега имаш проблем с гаража а не с колата, днес бях в моя, че имах малко работа с едно ВиК там и погледнах колата, ми мога да кажа, че за сега няма проблем и е както съм я взел от 2017. Направи си на вратата отдушници, има в нета излизат доста модели за врати и стени. Сега се сещам как до нас в подземните гаражи един комшия си изкара колата и го дава под наем именно защото неговата изгни там. Редактирано 13 Февруари, 2023 от Митко Йотов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 200 #10 Отговорено 14 Февруари, 2023 Честит Трифон Зарезан. Да, ще трябва да се прави. Така не може да се оставя. Аз трябва да направя опис на всичко отдолу, което е ръждиво и ако нещо може да се смени, ще се смени с ново. Останалите железарии, които са част от части, които не могат да се сменят, ще трябва да се обработват. Само за инфо да кажа, че преди 2 години оградата на портала обработвах с ръждопреобразовател едни метални пръчки (които не са поцинковани, иначе оградата е поцинкована). Минах ги първо с ръждопреобразовател, после с някаква друга течност, после с 3 в 1. Станаха лъскави, боята грейна, абе супер. Оня ден ги гледам, почнали ръждиви точици да избиват. 2 години, трагедия. Просто и да извадя Хондюша пред гаража за по-малко влага, същия ефект ще е. Няма спасение при тоя климат при нас. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #11 Отговорено 14 Февруари, 2023 (Редактирано) Всичко зависи къде е карана и колко време е била в лугата/солта, морски климат и тн.. Аеродека няма точка ръжда по ламарините, все едно сега излиза от магазина а е кола на 25 години. От Италия е внесена а в БГ е била в гараж. Не знам защо това пазене на Аеродека ама сега е буквално нов та затова и го поддържам качествено а го взех "уж" за работен кон. Кара се зимата в солта, изглежда все така. Ако първите 10 години обаче е бил в Алпите, нямаше да изглежда като на снимките, даже щеше да е вероятно в насипно състояние вече. Редактирано 14 Февруари, 2023 от Mkilla 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 173 #12 Отговорено 15 Февруари, 2023 Баси той наистина като нов изглежда тоз кон. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fen8 25 #13 Отговорено 15 Февруари, 2023 Не или поне не бързо. Имах ръжда само на цвят ама избила малко , суха, повърхностна по вратите тия тръби които са към купето и не е мръднала 3г. Само багажника горе тая пролука, ама я мазах със една черна смазка като асвалт и сега държи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 178 #14 Отговорено 15 Февруари, 2023 Когато преди 10 години търсих Харви, гледах да е задължително от Италия. От както я карам досега ламарините не са мръднали. В гараж никога не е влизала от както е при мен. От долу е като нова. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #15 Отговорено 15 Февруари, 2023 @galin_k, нали? Той Type R-a не изглежда така ама е от Швейцария и там има повърхностна ръжда на няколко места където няма протектор и е голо желязо. Ама от там всички са така. Хем не беше стар като го взех ( 7 годишен ) и въпреки всичко пак има наченки. Много разяждат тия луги които ги мятат, сухи са им пътищата ама на колите им се разказва играта. Отделно на по-новите коли не си правят труда в завода да им слагат добро покритие по купето а направо на голо желязо излизат. След 3-4 години са ръждиви вече а да не говорим след 10 и повече. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6015 #16 Отговорено 15 Февруари, 2023 (Редактирано) На синковеца Сивика - 6-та, хеч. италианка. Има тук-таме повърхностна, но е желязо на четвърт век. Редактирано 15 Февруари, 2023 от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Беселин 237 #17 Отговорено 15 Февруари, 2023 9 години карах CIVIC 7 произведен 2004г.Докато е била у мен гараж не е виждала.Предишния собственик я държеше пред блока.В Италия как е било не знам. На 17 години имаше някакви следи от корозия отдолу, но упорити ръжди не. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #18 Отговорено 15 Февруари, 2023 Препоръчайте някакво антикоризионно покритие под формата на аерозол, но да бъде БЕЗЦВЕТНО. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #19 Отговорено 16 Февруари, 2023 Може би, примерно това: https://jelezaria.bg/produkti/avto/antikorozionni-pokritia/боди-900-спрей-течен-парафин/ https://rumik.bg/bg/novol-640-techen-parafin-1l-488197 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #20 Отговорено 16 Февруари, 2023 (Редактирано) И двете ги гледах, но са на парафинова основа и където пръснеш остава остава следа като от свещ, пък и не са спрей, трябва си пистолет. Не мога да намеря прозрачни, на някаква синтетична основа, за това питам някой ако знае нещо или е ползвал нещо, което не остава следи(не оцветява). Редактирано 16 Февруари, 2023 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 140 #21 Отговорено 18 Февруари, 2023 (Редактирано) А какво ще кажете за миенето на колата след каране по осолен път? Да или Не? Солта от една страна става активна когато е мокра, от друга страна не е добре да се задържа по колата. При мен гаража е с прозорец, оставям го отворен ако ми се е налагало да карам в солта (гледам да минимизирам това начинание), но през нощта температурите са толкова ниски, че въпроса дали не е по - добре да го затворя, за да стане по - топло и колата да изсъхне по-бързо също има резон. Реално оставям го отворен за няколко часа, след което го затварям. Вчера карах по осолен път, задните калници побеляха, веднага след това за 5 лв изплакнах колата на автомивка, но, нали и по сухия път има останала сол която пак ще се налепи по мократа току-що изплакната кола! Редактирано 18 Февруари, 2023 от Legend91 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6015 #22 Отговорено 18 Февруари, 2023 Опасявам се че каквото и да правим, ще останат места до които не можем да стигнем с бърза моментна превенция. Надеждата е производителят да се е погрижил, или периодична и педантична обработка отдолу чрез разглабяване. По-бърз вариант е пръскане наред с "нещо" и да не се налага да се ремонтира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове