Krasi-mir 1579 #41 Отговорено 23 Септември, 2022 Преди 8 часа, misho написа: това са просто едни варели с двигател, които са неизбежна необходимост в ежедневието ни и има по-важни от тях приоритети в живота ни. Абсолютно съгласен. Изключая двете чисто нови 9-ки Сивик всички останали коли в семейството са ни стрували не повече от 2(две) месечни заплати. Откакто имам личен автомобил, от 1993-а, сме прекарали над 20 автомобила. Отивам, гледам - "Става, за тия пари, колкото изкара". Карали сме ги от 3 месеца до 3г. Никога не съм купувал кола с нагласата, че ще я карам доживот, или пък ще я продам на печалба. Настоящето ми CR-V, обаче, излезе здраво куче, другият месец ще станат 8г., откакто сме заедно. Давам толкова, колкото да не умре, на принципа - "Нещо, което работи, не се пипа". 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1521 #42 Отговорено 23 Септември, 2022 Преди 12 часа, misho написа: това са просто едни варели с двигател То и тялото на човек е кожен варел със сърце, който му е необходим по принуда. Дай и за него да не се грижим сега, понеже така или иначе е с предизвестен край. Да не говорим, че го доверява на колата си, и ето връзка между двете. Нормално е в Хонда форума темата на разговор да е такава. Който не го кефи, има фейсбук, сватбата и бг-мама, където обсъждат къде по-важните неща в живота. 8 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
misho 50 #43 Отговорено 24 Септември, 2022 На 23.09.2022 г. at 13:03, Honda_Z написа: То и тялото на човек е кожен варел със сърце, който му е необходим по принуда. Дай и за него да не се грижим сега, понеже така или иначе е с предизвестен край. Да не говорим, че го доверява на колата си, и ето връзка между двете. Нормално е в Хонда форума темата на разговор да е такава. Който не го кефи, има фейсбук, сватбата и бг-мама, където обсъждат къде по-важните неща в живота. Малко извън темата, но не бих се съгласил със сравненеито, но пък уважам всяко мнение. Явно криво е разбрано моето мнение, но пък и не всеки е длъжен да го разбира. Благодаря за препоръките къде и какво да чета, Ако форума не ме кефеше, въобще нямаше да се сещам за него. факт е, че все още подържам някакъв интерес. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6174 #44 Отговорено 24 Септември, 2022 Аз пък избирам колите си от сърце, но се грижа за тях почтенно. Каквото и да им се случи под моя опека, си е моя отговорност и себеуважение. Не псувам предният им стопанин, или да му мисли следващият. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 404 #45 Отговорено 24 Септември, 2022 На 23.09.2022 г. at 0:44, misho написа: от Бултрако и я обслужвам там, защото в годините се наиграх с разбирачи на Хонда. Единственото предимство на БТ е, че разполагат със софтуер. За съжаление претенциите, цените и името им на официален вносител и сервиз не са подплатени с достатъчно високо качество на услугата. За обслужване са ОК, но има ли проблем, по-добре човек да си намери друг доверен сервиз, особено ако е по-взискателен. Това е моето лично мнение. Иначе съм съгласен, че прекалено много се дъвче темата за маслата. Но...много хора влизаме във форума да се разтоварим от ежедневния стрес като пофилософстваме на любимата тема - автомобили. Не сме се вманиачили толкова. Просто, както каза @ceco_accord , форумът има и социална функция. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pet71 123 #46 Отговорено 24 Септември, 2022 Има и хора ,който се отнасят с колите си не само като купчина ламарина . И дори да не са от Марката, се допитваме с Гурота от форума за тема масла. Мисля,че това е голям плюс на форума. Който има интерес и нужда може да получи компетентна и точна информация за това. Извинявам се за офтопика. Приятна вечер! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 174 #47 Отговорено 24 Септември, 2022 Равносметката за темата накрая каква ще е? Фейсът бензин е по-уязвим при не късна смяна с грешното масло?! Тъй като няма как да знаем дали сврвизната история е истинска или пренаписана , какво да гледат купувачите освен черен мазен ауспух, което да им насочи вниманието? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #48 Отговорено 24 Септември, 2022 (Редактирано) Равносметката е, че R20A3 в периода 2011-2013г., е трябвало да се карат с нисковискозитетни масла 0W-20, които да се сменят на по 150 - 200 моточаса или 6 - 8 хил. км.! Ако едно от тези условия не е било спазено, "щастливият" нов собственик на втора употреба, трябва да прави основен ремонт на двигателя! ... ако допуските на износване на цилиндрите изобщо го позволяват...!!! П.П. А за всички други, на които им е сменяно маслото (дистрибуторски) на по 15-20 хил. км. (бензин), също няма друг изход... Тоест, 99% всеки нов внос. Редактирано 24 Септември, 2022 от dandilov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #49 Отговорено 24 Септември, 2022 (Редактирано) Едва ли от два отворени двигателя с този проблем можем да заключим, че 99% от автопарка с тези параметри е за основен ремонт? Малко преувеличено ми звучи. Очевидно има някакъв риск, но кой ли ще попадне на обслужвана кола на <10 хил км с 0-20 масло… Редактирано 24 Септември, 2022 от Pavel_Pavlov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #50 Отговорено 24 Септември, 2022 (Редактирано) Казвам само, че за автопарка, нов внос, като цяло проблемът е 99% сменяно масло на по 15-20 хил. км. (при бензин). Следва "тотал щета"! Независимо от вискозитета. А конкретно за R20A3 от периода 2011-2013г., освен традиционната дистрибуторска смяна ( 15 - 20 хил. км. - при бензин), е ползвано масло с по-висок вискозитет от 0W-20, което води до затруднена циркулация на маслото през маслосъбирателните сегменти и дренажните отвори на буталата. В последствие води, неминуемо и до запечени сeгменти, и всички последващи беди. Това е и основното послание на самата тази тема! Ето, че не са само два отворени двигателя. Колегата zag80 е дал препратка и към други потърпевши: https://forums.hondabg.com/topic/118306-пазете-се-от-фейслифтовите-акорди-r20a3/?do=findComment&comment=1057623384 Редактирано 24 Септември, 2022 от dandilov 1 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 174 #51 Отговорено 25 Септември, 2022 Добре, а бултрако сменя ли с 0-20В фейса? Би трябвало да знаят за този проблем, не получават ли периодично инструкции от Хонда К. и възможни последствия при грешен вискозитет? Мисълта ми е, купуваш от дилъра, гаранционно ти го сменят и после си плащаш основен ремонт? Доста интересно... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 60 #52 Отговорено 25 Септември, 2022 Карерата може да се хили колкото си иска. Ама това не променя фактите... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #53 Отговорено 26 Септември, 2022 На 23.09.2022 г. at 0:44, misho написа: Поредната безмислена тема за масла, масла...и пак масла. Що не го прекъстите тоя форум на "Масленият форум" Явно съм голям късметлия и се чудя как пък за над 20 години само с Хонда, един двигател не ми гръмна и не отварях за основен ремонт. Въпрос на поддръжка е всичко. Аз също си карам Accord Tourer, 2015/R20A3 с 5W/40 от Бултрако и я обслужвам там, защото в годините се наиграх с разбирачи на Хонда. От както го купих (почти нов) го обслужвам макс. на 1 год. (км винаги са ми под 10к) и нямам проблеми. Сега с нетърпение чакам поне 20 човека, които ще ми обяснят как ще си прецакам колата. Със здраве и да не забравяме, че това са просто едни варели с двигател, които са неизбежна необходимост в ежедневието ни и има по-важни от тях приоритети в живота ни. Какво казваш с тоя пост? Имам пари и си купих кола от магазина? После съм технически неграмотен и я обслужвам в Бултрако...Да си жив и здрав и да си я караш със здраве! Твоя двигател не влиза в селекцията.Аз съм технически грамотен и знам какво се случва вътре...в двигателя.Знам всяко едно болтче за какво служи. И да виновно е маслото и експеримента на някой доставчик на части към Хонда. Открили са го и са го оправили след 2-3 години.Факт е че тънките масла са много малко разпостранени и не се ползват от незнание или нарочно ,като в твоя случай. Просто не им пука за твоя автомобил. Освен това имат неграмотна политика,неграмотно управление и неграмотни механици. За ценовата политика няма да говоря..Благодарение на скромната ни тема за масла ми звънят от Мазда, Нисан, Лексус форумите за съвет как да си решат техните си проблеми.Там явно си нямат мислещи и рабиращи хора.. 10 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #54 Отговорено 26 Септември, 2022 На 24.08.2022 г. at 15:15, zag80 написа: Ето нещо по темата. https://www.drive2.ru/l/584229077905343752/ Благодаря за линка.Направих снимки ,но не ми остана време да ги обработя и кача.За съжаление не е сниман най-големия гад ,който стои зад масления сегмент. Една шибана пружина ,за която се наложи да си сложа очилата.Просто толкова ситна ,че не се виждаше стъпката 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
misho 50 #55 Отговорено 28 Септември, 2022 (Редактирано) На 26.09.2022 г. at 8:57, Markony написа: Какво казваш с тоя пост? Имам пари и си купих кола от магазина? После съм технически неграмотен и я обслужвам в Бултрако...Да си жив и здрав и да си я караш със здраве! Твоя двигател не влиза в селекцията.Аз съм технически грамотен и знам какво се случва вътре...в двигателя.Знам всяко едно болтче за какво служи. И да виновно е маслото и експеримента на някой доставчик на части към Хонда. Открили са го и са го оправили след 2-3 години.Факт е че тънките масла са много малко разпостранени и не се ползват от незнание или нарочно ,като в твоя случай. Просто не им пука за твоя автомобил. Освен това имат неграмотна политика,неграмотно управление и неграмотни механици. За ценовата политика няма да говоря..Благодарение на скромната ни тема за масла ми звънят от Мазда, Нисан, Лексус форумите за съвет как да си решат техните си проблеми.Там явно си нямат мислещи и рабиращи хора.. А ти какво казваш с поста си? Пазете се от фейслифтовите, а след това ме информираш, че моят двигател не попадал в проблемните? Понеже съм неграмотен, моля за инфо какъв е моят Акорд? Вярно избрах го само защото ми хареса цвета и после тук във форума ми казаха, че бил Accord Tourer 2015г. с двигател R20A3. Тук не се ли визира този двигател и проблемите с него? Едно разбрах, тук във форума има много по-добри специалисти от създателите на дадена марка , двигател, технология и т.н. Да сте живи и здрави, всеки сам избира от къде да си купи автомобил и дали да спазва гаранционните политики и последващи препоръки на производителя или да твори в стил "направи си сам". П.С. За пореден път се убеждавам, че тук виреят само нечии мнения и различните не се приемат. Филма е един и същ, просто режисьорите и актьорите са различни. Редактирано 28 Септември, 2022 от misho 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6174 #56 Отговорено 28 Септември, 2022 Мнения всякакви и всяко е добре дошло (особено ако е полезно), а смятам темата за такава. Както казваше Шиндлер - "Един живот да спасим (от R20A3 в периода 2011-2013) - спасили сме един цял свят"! Тук си отдавна - хвърляй по 1 око, сегиз-тогиз изскача нещо интересно. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1521 #57 Отговорено 28 Септември, 2022 Преди 1 час, misho написа: просто режисьорите и актьорите са различни. Някои тука сме се учили, как не се режисира от теб и времената, когато изгонихте най-много хора, които до ден днешен не щат да чуят за форума. Ако пък трябва да претеглям чие мнение да не приема (защото нали само "нечии" се приемат), единият е отворил стотици двигатели, другият си е избрал колата по цвета. Дори и да не е разбрал каква кола точно имаш, има нюанс някакъв. 3 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 453 #58 Отговорено 29 Септември, 2022 (Редактирано) Защо ми скрихте поста, след като въпросът е съвсем резонен? Ето задавам го пак - защо няма подобна тема за К24 във всичките му разновидности? Редактирано 29 Септември, 2022 от jijane Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 174 #59 Отговорено 29 Септември, 2022 Наскоро имаше няколко поста, не отделна тема точно за К24Z3 -8ма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
misho 50 #60 Отговорено 29 Септември, 2022 (Редактирано) Преди 4 часа, jijane написа: Защо ми скрихте поста, след като въпросът е съвсем резонен? Ето задавам го пак - защо няма подобна тема за К24 във всичките му разновидности? К24 e дъвкан и вече не е актуална тема. Сега е ред да се таргетират R20A3 Редактирано 29 Септември, 2022 от misho Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Венелин 0 #61 Отговорено 19 Февруари, 2023 На 23.08.2022 г. at 18:50, note написа: Все повече се убеждавам, че проблемът с харча на масло при R сериите се дължи на неправилното масло от дилъра, а именно 5W-40. Някой може ли да потвърди дали и в Западна Европа оторизираните сервизи имат същата политика - да бухат хидрокрек 5W-40 от варела и да лъжат хората, че се сменя на 15-20 хил. км? За пробега е ясно, внасят се "милионници" с пълна сервизна история, без точка ръжда, никога не излизали от гаража. в Германия бухат яко 5W-30 на всичко къде мърда Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #62 Отговорено 19 Февруари, 2023 Откога? Щото до скоро само 5W-40 бухаха като в БТ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pashkulov 0 #63 Отговорено 22 Октомври Привет на всички! Изглежда съм се наиграл с такъв Акорд. Интересно ми е дали някой е сменял буталата с такива от преди фейса?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 158 #64 Отговорено 22 Октомври Здравей колега. Аз в момента правя ремонт, но все още не съм стигнал до напълно разглабяне на двигателя. Ремонтен комплект ми излиза в Amayama: 06131RNA305 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 158 #65 Отговорено 25 Октомври Мотора вече е разглобен. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1270 #66 Отговорено 26 Октомври Симе какво ще сменяш, буталата със сегментите или само сегменти? Газ имаш ли, че това черното май е от нея? Ще развиеш темата което е супер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 158 #67 Отговорено 26 Октомври Ще сменям бутала и сегменти. Газ нямам. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6174 #68 Отговорено 26 Октомври На 29.09.2022 г. at 17:25, jijane написа: Защо ... - защо няма подобна тема за К24 във всичките му разновидности? Защото там маслообиращите сегменти са от "старата школа", както и леглата им в буталата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivetz 17 #69 Отговорено 4 Ноември до тук,кое е ясно че мотора на акорд 2012-2013 бензина го има тоя проблем.Civic 9, с двигател R18 от 2013-2014 също?А тези мотори r20a6 или r20a9 тези години? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 158 #70 Отговорено 4 Ноември Те, май го нямат този проблем, а само R20A3. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko75 78 #71 Отговорено 11 Ноември Симо в Сеговиа ли ти прават ремонта? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 158 #72 Отговорено 12 Ноември Да, аз си го правя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niko75 78 #73 Отговорено 12 Ноември Еми ще пишеш как е станал ремонта Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 158 #74 Отговорено 13 Ноември Да, задължително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pashkulov 0 #75 Отговорено 29 Ноември На 13.11.2024 г. at 8:55, simo vtecman написа: Да, задължително. Привет, колега. До къде стигна с ремонта?! Аз още не съм стигнал до там, но ми е интересно какъв подход си избрал с буталата. В някои руски форуми сменят буталата с такива от преди фейса. Според мен не е лошо решение да сменят само сегментите и да се кара 0w20 с подходящи спецификации. Нека който има впечатления и наблюдение да сподели какви опитности е придобил!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 158 #76 Отговорено 29 Ноември Все още чакам частите, които си поръчах от Amayama. Всичко е разглобено и подготвено, когато пристигнат частите, се захващам незабавно. До буталата, на мен ми излезна тази референция: 06131rna305, като ремонтен комплект (бутало,сегменти, бутален болт и зегерка). Може да поръчаш от пре, както и от последните години accord :2014-2015. Там проблема също е решен с разход на масло. Може и сегменти само да смениш, но поради цената, която ми дадоха японците, въобще не се замислих. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pashkulov 0 #77 Отговорено 30 Ноември За 2014-2015 не бях се замислил. Благодаря!!! Вероятно ще имам още въпроси...:) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 158 #78 Отговорено 2 Декември Здравейте, пристигна ми единият пакет от amayama с ремонтният комплект бутала ,но все още чакам другият, за да мога да го събирам. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1270 #79 Отговорено 2 Декември Снимай старото и новото да видим разликата, също и сегментите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 158 #80 Отговорено 5 Декември И обещаните снимки: Сегментите са от модела 2009-2011,предполагам, че и буталата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове