Jump to content
Markony

Пазете се от фейслифтовите Акорди - R20A3

Recommended Posts

Преди 8 часа, misho написа:

това са просто едни варели с двигател, които са неизбежна необходимост в ежедневието ни и има по-важни от тях приоритети в живота ни.

Абсолютно съгласен.

Изключая двете чисто нови 9-ки Сивик всички останали коли в семейството са ни стрували не повече от 2(две) месечни заплати. Откакто имам личен автомобил, от 1993-а, сме прекарали над 20 автомобила. Отивам, гледам - "Става, за тия пари, колкото изкара". Карали сме ги от 3 месеца до 3г. Никога не съм купувал кола с нагласата, че ще я карам доживот, или пък ще я продам на печалба. Настоящето ми CR-V, обаче, излезе здраво куче, другият месец ще станат 8г., откакто сме заедно. Давам толкова, колкото да не умре, на принципа - "Нещо, което работи, не се пипа". 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.09.2022 г. at 13:03, Honda_Z написа:

То и тялото на човек е кожен варел със сърце, който му е необходим по принуда. Дай и за него да не се грижим сега, понеже така или иначе е с предизвестен край. Да не говорим, че го доверява на колата си, и ето връзка между двете.

 

Нормално е в Хонда форума темата на разговор да е такава. Който не го кефи, има фейсбук, сватбата и бг-мама, където обсъждат къде по-важните неща в живота.

 Малко извън темата, но не бих се съгласил със сравненеито, но пък уважам всяко мнение. Явно криво е  разбрано моето мнение, но пък и не всеки е длъжен да го разбира.

Благодаря за препоръките къде и какво да чета, Ако форума не ме кефеше, въобще нямаше да се сещам за него. факт е, че все още подържам някакъв интерес. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък избирам колите си от сърце, но се грижа за тях почтенно.

Каквото и да им се случи под моя опека, си е моя отговорност и себеуважение. Не псувам предният им стопанин, или да му мисли следващият.

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.09.2022 г. at 0:44, misho написа:

от Бултрако и я обслужвам там, защото в годините се наиграх с разбирачи на Хонда.

Единственото предимство на БТ е, че разполагат със софтуер. За съжаление претенциите, цените и името им на официален вносител и сервиз не са подплатени с достатъчно високо качество на услугата. За обслужване са ОК, но има ли проблем, по-добре човек да си намери друг доверен сервиз, особено ако е по-взискателен. Това е моето лично мнение.

 

Иначе съм съгласен, че прекалено много се дъвче темата за маслата.

 

Но...много хора влизаме във форума да се разтоварим от ежедневния стрес като пофилософстваме на любимата тема - автомобили. Не сме се вманиачили толкова. Просто, както каза @ceco_accord , форумът има и социална функция.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

    Има и хора ,който се отнасят с колите си не само като  купчина ламарина  . И дори да не са от Марката,  се  допитваме  с  Гурота от форума  за тема масла. 

  Мисля,че това е голям плюс на форума.  Който има интерес и нужда може да получи компетентна и точна информация за това. 

   Извинявам се за  офтопика. 

         Приятна  вечер!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Равносметката за темата накрая каква ще е? Фейсът бензин е по-уязвим при не късна смяна с грешното масло?! Тъй като няма как да знаем дали сврвизната история е истинска или пренаписана , какво да гледат купувачите освен черен мазен ауспух, което да им насочи вниманието?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Равносметката е, че R20A3 в периода 2011-2013г., е трябвало да се карат с нисковискозитетни масла 0W-20, които да се сменят на по 150 - 200 моточаса или 6 - 8 хил. км.!
Ако едно от тези условия не е било спазено, "щастливият" нов собственик на втора употреба, трябва да прави основен ремонт на двигателя!
... ако допуските на износване на цилиндрите изобщо го позволяват...!!!

 

П.П. А за всички други, на които им е сменяно маслото (дистрибуторски) на по 15-20 хил. км. (бензин), също няма друг изход... :dunno:

Тоест, 99% всеки нов внос.

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли от два отворени двигателя с този проблем можем да заключим, че 99% от автопарка с тези параметри е за основен ремонт? Малко преувеличено ми звучи. Очевидно има някакъв риск, но кой ли ще попадне на обслужвана кола на <10 хил км с 0-20 масло…

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвам само, че за автопарка, нов внос, като цяло проблемът е 99% сменяно масло на по 15-20 хил. км. (при бензин). Следва "тотал щета"! Независимо от вискозитета.

 

А конкретно за R20A3 от периода 2011-2013г., освен традиционната дистрибуторска смяна ( 15 - 20 хил. км. - при бензин), е ползвано масло с по-висок вискозитет от 0W-20, което води до затруднена циркулация на маслото през маслосъбирателните сегменти и дренажните отвори на буталата. В последствие води, неминуемо и до запечени сeгменти, и всички последващи беди.

Това е и основното послание на самата тази тема!

 

Ето, че не са само два отворени двигателя. Колегата zag80 е дал препратка и към други потърпевши:

https://forums.hondabg.com/topic/118306-пазете-се-от-фейслифтовите-акорди-r20a3/?do=findComment&comment=1057623384

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а бултрако сменя ли с 0-20В фейса? Би трябвало да знаят за този проблем, не получават ли периодично инструкции от Хонда К. и възможни последствия при грешен вискозитет? Мисълта ми е, купуваш от дилъра, гаранционно ти го сменят и после си плащаш основен ремонт? Доста интересно...

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карерата може да се хили колкото си иска. Ама това не променя фактите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.08.2022 г. at 15:15, zag80 написа:

Ето нещо по темата.

https://www.drive2.ru/l/584229077905343752/

 

Благодаря за линка.Направих снимки ,но не ми остана време да ги обработя и кача.За съжаление не е сниман най-големия гад ,който стои зад масления сегмент. Една шибана пружина ,за която се наложи да си сложа очилата.Просто толкова ситна ,че не се виждаше стъпката :)

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.09.2022 г. at 8:57, Markony написа:

Какво казваш с тоя пост? Имам пари и си купих кола от магазина? После съм технически неграмотен и я обслужвам в Бултрако...Да си жив и здрав и да си я караш със здраве! Твоя двигател не влиза в селекцията.Аз съм технически грамотен и знам какво се случва вътре...в двигателя.Знам всяко едно болтче за какво служи. И да виновно е маслото и експеримента на някой доставчик на части към Хонда. Открили са го и са го оправили след 2-3 години.Факт е че тънките масла са много малко разпостранени и не се ползват от незнание или нарочно ,като в твоя случай. Просто не им пука за твоя автомобил. Освен това имат неграмотна политика,неграмотно управление и неграмотни механици. За ценовата политика няма да говоря..Благодарение на скромната ни тема за масла ми звънят от Мазда, Нисан, Лексус форумите за съвет как да си решат техните си проблеми.Там явно си нямат мислещи и рабиращи хора..

 

 А ти какво казваш с поста си? Пазете се от фейслифтовите, а след това ме информираш, че моят двигател не попадал в проблемните? Понеже съм неграмотен, моля за инфо какъв е моят Акорд? Вярно избрах го само защото ми хареса цвета и после тук във форума ми казаха, че бил  Accord Tourer 2015г. с двигател R20A3. Тук не се ли визира този двигател и проблемите с него?  

Едно разбрах, тук във форума има много по-добри специалисти от създателите на дадена марка , двигател, технология и т.н.

Да сте живи и здрави, всеки сам избира от къде да си купи автомобил и дали да спазва гаранционните политики и последващи препоръки на производителя или да твори в стил "направи си сам". 

П.С. За пореден път се убеждавам, че тук виреят само нечии мнения и различните не се приемат. Филма е един  и същ, просто режисьорите и актьорите са различни.

Редактирано от misho
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнения всякакви и всяко е добре дошло (особено ако е полезно), а смятам темата за такава.

Както казваше Шиндлер - "Един живот да спасим (от R20A3 в периода 2011-2013) - спасили сме един цял свят"!

Тук си отдавна - хвърляй по 1 око, сегиз-тогиз изскача нещо интересно. :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ми скрихте поста, след като въпросът е съвсем резонен?

Ето задавам го пак - защо няма подобна тема за К24 във всичките му разновидности? 

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро имаше няколко поста, не отделна  тема точно за К24Z3 -8ма. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, jijane написа:

Защо ми скрихте поста, след като въпросът е съвсем резонен?

Ето задавам го пак - защо няма подобна тема за К24 във всичките му разновидности? 

 

К24 e дъвкан  и вече не е актуална тема. Сега е ред да се таргетират R20A3 

Редактирано от misho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.08.2022 г. at 18:50, note написа:

Все повече се убеждавам, че проблемът с харча на масло при R сериите се дължи на неправилното масло от дилъра, а именно 5W-40.

Някой може ли да потвърди дали и в Западна Европа оторизираните сервизи имат същата политика - да бухат хидрокрек 5W-40 от варела и да лъжат хората, че се сменя на 15-20 хил. км?

За пробега е ясно, внасят се "милионници" с пълна сервизна история, без точка ръжда, никога не излизали от гаража.

 в Германия бухат яко 5W-30 на всичко къде мърда :)

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откога?

Щото до скоро само 5W-40 бухаха като в БТ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички! Изглежда съм се наиграл с такъв Акорд. Интересно ми е дали някой е сменял буталата с такива от преди фейса?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. 

Аз в момента правя ремонт, но все още не съм стигнал до напълно разглабяне  на двигателя. Ремонтен комплект ми излиза в  Amayama: 06131RNA305

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора вече е разглобен.

20241025_184336.jpg

20241025_150126.jpg

20241025_150132.jpg

20241025_120424.jpg

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Симе какво ще сменяш, буталата със сегментите или само сегменти? Газ имаш ли, че това черното май е от нея?

Ще развиеш темата което е супер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще сменям бутала и сегменти. Газ нямам.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.09.2022 г. at 17:25, jijane написа:

Защо ... - защо няма подобна тема за К24 във всичките му разновидности? 

Защото там маслообиращите сегменти са от "старата школа", както и леглата им в буталата.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...