Недьо 4 #1 Публикувано 24 Май, 2022 (Редактирано) Здравейте , преди два месеца двигателя загуби мощност , резултат изгорял клапан . Сега след пробег около 700 км. градско вече долях 1л , масло е REPSOL ELITE MULTITECH 10W-40 5L . Ходи пак в сервиза споделих за случая казаха , че са направили пълна ревизия на главата , напасване на клапани , смяна на гумички , нови свещи ,всичко . Преди ремонта не съм доливал никога масло от смяна до смяна . Двигагелят външно е чист няма теч , антифриза чист , ауспуха малко черен , не знам какво да правя . Редактирано 24 Май, 2022 от Недьо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #2 Отговорено 24 Май, 2022 Гумички но клапаните само оригинални,това важи и за двата случея. Колега @Недьо а маслени сегменти сменяха ли. Какво доведе до прегаряне на клапан. Преди ремонта всичко ок не харчи масло,а изведнъж прегаря клапън нещо не се вързва. Какво масло си карал преди ремонта на колко хил км си го сменял,и на колко си регулирал клапаните,колата има ли газ. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Недьо 4 #3 Отговорено 25 Май, 2022 CRV - то го имам от 03.2020г. закупено от авто къща внос от Франция , естествено веднага смяна ремъци , масла и т.н. и + реглаж на клапани 50 лв. защото сложих ГАЗ . Маслото беше PETRONAS SYNTIUM 800 EU 10W-40 . Във последния сервиз където бе ремонта за клапана ми казаха , че клапаните са били много натегнати или предните не са направили реглгаж или са си оставили ръцете . Аз съм професионален шофьор не я карам много , начален 168800 км. сегашен 182300км. смяна на 9000км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #4 Отговорено 25 Май, 2022 (Редактирано) Незнам кой си е оставил ръцете но това е факт,както от предните така и от тези. То това е редовен лаф на майсторите предните са виновни. Маслени сигменти сменяха ли сега тези, това 10w40 не издържа и 5 хил пробег ти си го карал на 9хил. Аз не бих натикал такъв мазут в двигателя си,само ако е пред основен ремонт.може би. Когато се прави ремонт на глава се прави от специализиран сервиз занимаващ се само с това. Не всяко гаражче с майстор може да извърши читаво процедурата,затова пращат главата на такава фирма. При теб явно не са се случили нещата така. Редактирано 25 Май, 2022 от CARPERA 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #5 Отговорено 26 Май, 2022 Привет #Недьо ! В кофти филм си се вкарал, но нали знаеш - всичко е поправимо (без едно)! Според мен имаш два варианта: 1. Двигател втора употреба; 2. АКО цилиндрите са ОК (износване, вътрешни размери) - ремонт на твоя двигател. Нови/правилни!? сегменти и евентуално основни лагери. Главата в специализиран сервиз: нови легла на клапани; нов/и клапани, при нужда; оригинални/превилни!? гумички на клапани и другите стандартни процедури по главата. Като избереш и решиш проблема, експлоатацията/разработката е еднаква, почти. (Караш 800-1000 км с масло 10-40 - ако ремонтираш). Слагаш 5-30 масло по ILsac -GF 5/6, в краен случай по VW 504 00, 507 00, АСЕА C3. Сменяш масло според експлоатацията на колата на 6-8 х. км или веднъж в годината и правиш редовен реглаж на клапани. Това е в общи линии. Успех! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ГОШКАТА 21 #6 Отговорено 27 Май, 2022 Здравейте.Ремонта на Недьо го правих аз.пълна ревизия на главата(надуване,шлайфане,препасване на клапани,нови гумички ТАЙХО,клапани,вс гарнитури и семеринги)Вс клапани бяха извън стойностите си преди ремонта(пластина 0,05 едва влизаше на някой от изпускателните).Смукателните една идея по добре.надолу по мотора нищо не е пипано.като точих маслото едва 3л изтече.Айде лек ден на всички 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #7 Отговорено 27 Май, 2022 Колега, постарал си се,браво. Точно с тия гумички беше моя филм(добри са, но трябва да са точните-има разлика между in и ex) Освен това при уплътняване на главата и не пипане долу ( мерене на блока и смяна на сегменти) се увеличава подкартерното налягане и маслото се качва в смукателя. Замерете компресията и пишете за резултата. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #8 Отговорено 27 Май, 2022 (Редактирано) #ГОШКАТА, евала че заставаш с името и труда си!!! Значи #Недьо си има читава глава. Остава блока!? Преди 3 часа, ГОШКАТА написа: надолу по мотора нищо не е пипано Преди 1 час, D-D написа: Точно с тия гумички беше моя филм(добри са, но трябва да са точните-има разлика между in и ex) Освен това при уплътняване на главата и не пипане долу ( мерене на блока и смяна на сегменти) се увеличава подкартерното налягане и маслото се качва в смукателя. Замерете компресията и пишете за резултата. Всичко/и говори/м за т. нар. маслена компресия. И да, вероятно ще има компресия, ноо маслена компресия... p. s. За гумичките, нищо не знам, нека по-грамотните и опитни от мен да коментират. p. p. s. # D-D мисля че имаш предвид, че маслото се качва в горивната камера (а не в смукателя), преминавайки между износените сегменти и стени на цилиндрите и там изгаря. Редактирано 27 Май, 2022 от kalintry 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ГОШКАТА 21 #9 Отговорено 27 Май, 2022 Момчета,знам за разликата в гумичките.Човъркам от 2003г по хондички.А в занаята съм от 30 г(минутки за реклама)Аз казвам как трябва да е.....но клиента квото каже това е.Предполагам че е ясно за кво става дума. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #10 Отговорено 27 Май, 2022 Разбира се, ще отваря пак. Човек трябва да се информира преди, а не след. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #11 Отговорено 28 Май, 2022 (Редактирано) Много интересно как така преди ремонта не е харчела изобщо след него зверски разход,някой не дава точната информация Моята Хонда също е с ремонт на глава в фирма правеща само ремонт на глави,разхода след ремонта и до сега 0,500 мл-0,700мл на 9 хил км. При ремонта гумичките оригинални,и сменени легла на всички изходящи клапани,това няма как да стане в гараж. Важно е също да се сменят и водачите на клапаните,не съм сменял клапаните. Причина за ремонта на главата сбирщайн газова докарала клапаните да не могат да се регулират,клапаните се набиват в леглата. След ремонт на глава не трябва да има такъв разход,при колегата пуснал темата са сменени и сегментите и пак има голям разход. Редактирано 28 Май, 2022 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #12 Отговорено 28 Май, 2022 Преди 17 часа, ГОШКАТА написа: А в занаята съм от 30 г Човек е жив докато се учи, или обратното беше. За тези 30 години, все трябваше да си научил, че на хондите се слагат или оригинални гумички, или Елринг. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #13 Отговорено 28 Май, 2022 (Редактирано) Също много важно е и къде е свързана газовата,това също е гаранция за прегряване на главата,както и настройката на газовата Обикновено майстори газаджии мързеливи взимат охлаждането за изпарителя,като го свързват на мястото U образното съединение който е циркулация за охлаждане на главата. Ако е там това е бавно но сигурно прегряване на мотора.Там е грешното свързване. Тези които четата,МОЛЯ проверете къде е свързана вашата газова,за да нямате проблеми. Трябва охлаждането на изпарителя на газовото да се свърже към маркучите на парното. Редактирано 28 Май, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #14 Отговорено 21 Юни, 2022 Най-общо има два вида разход на масло- от гумичките на клапаните или от сегменти. Ако са гумички припуши през ауспуха 2-3 минути и спира да пуши. Ако са сегменти си пуши постоянно. Може да харчи масло и от НЕПОДХОДЯЩО масло. Всичко това при условие че двигателя е чист отвън, а не целия олян от протекли гарнитури и о пръстени. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Недьо 4 #15 Отговорено 8 Юли, 2022 След доливане на 1 литър масло и пробег 660 километра, пак е на минимум. Направо ще полудея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #16 Отговорено 9 Юли, 2022 (Редактирано) @Недьо Какво масло сложи. Ако наливаш същото незнам защо продължаваш да се чудиш,просто нищо не си напровил да промениш положението. Следващата стъпка качествен ремонт , или ще ходиш с тубата масло. Редактирано 9 Юли, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #17 Отговорено 9 Юли, 2022 Проблемът не е в маслото! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #18 Отговорено 9 Юли, 2022 Да така е @dandilov многократно написано в темата,некачествен ремонт,това е проблема. Но за да изключи маслото да го смени с по-качествено,не от нашите магазини. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #19 Отговорено 9 Юли, 2022 Аз все се питам, защо не вземе ключа на колата и я връчи на,,майстора" ,който е ,,ремонтирал"....и той да се оправя или ............ до наси...не! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #20 Отговорено 9 Юли, 2022 (Редактирано) Аз не знам т такова нещо като майстор да си признае че се е ос.... Ако си признае какво ще направи повторно да омаца колата ли. Та колега @Недьо изборите са два повторен качествен ремонт. Втори вариант качествено масло да се отхвърли че е от него, може да се вземе от тук. Редактирано 9 Юли, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1547 #21 Отговорено 9 Юли, 2022 Защо &е, @CARPERA , защо трябва да даде едни пари за качествено масло?! За да си докаже очевадното ли?! Колкото и да не разбирам от масло, колкото, и да не разбирам от двг, и на мен ми е ясно, че проблема е в двг при положение, че гори 1л/600км. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #22 Отговорено 9 Юли, 2022 (Редактирано) Защото явно не му се вярва на колегата че това е проблема,трудно се дават пари за още един ремонт,вместо 50-60лв за добро масло. Редактирано 9 Юли, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #23 Отговорено 9 Юли, 2022 Аз преди да отворя отново мотора бих проверил дали проблемът е от гумичките на клапаните или от сегментите. При запален двигател се разбира, по горе съм написал как. Ако е " малката беля"гумичките- могат да се сменят с оригинални или елринг БЕЗ сваляне на главата. Ако е от сегменти задължително бих пробвал с промиване на двигателя с тия химии, които се слагат в маслото. Защото е възможно да има спекли маслени сегменти, колегата твърди че преди ремонта разходът на масло е бил по-малък. Ако не стане с промиване, най-тежкият вариант е отваряне и смяна на сегменти и евентуално блок. А преди отварянето на двигателя ЗАДЪЛЖИТЕЛНО проверка на системата за картерните газове 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Недьо 4 #24 Отговорено 12 Юли, 2022 Най-големият проблем е когато си платиш за нещо и ако нещо се обърка няма гаранция. Аз работя от 27 г. във места фирма за дистрибуция на напитки и клиентите винаги имат право. Ако нещо сме объркали по изпълнение на доставка винаги сме се корегирали за наша сметка. Лично съм карал след работа със моята кола забравена поръчка в съседен град, безгрешни хора няма. Ще се поровя из снимките на колата преди въпросния ремонт да ви докажа, че ауспуха беше чист и не буташе грам масло. 😎 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Недьо 4 #25 Отговорено 13 Юли, 2022 Преди ремонт и след ремонт. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #26 Отговорено 13 Юли, 2022 На 9.07.2022 г. at 11:14, dandilov написа: Проблемът не е в маслото! Така си е, проблема не е в маслото, а е в ТАЙХОто (даже и на рима го докарах). Колегата вместо да ни доказва със снимки преди и сега, да си вземе едни гумички на ЕЛРИНГ и да ходи при ГОШКАТА, да му ги смени. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #27 Отговорено 13 Юли, 2022 (Редактирано) 8 hours ago, Недьо said: Най-големият проблем е когато си платиш за нещо и ако нещо се обърка няма гаранция. Аз работя от 27 г. във места фирма за дистрибуция на напитки и клиентите винаги имат право. Ако нещо сме объркали по изпълнение на доставка винаги сме се корегирали за наша сметка. Лично съм карал след работа със моята кола забравена поръчка в съседен град, безгрешни хора няма. Ще се поровя из снимките на колата преди въпросния ремонт да ви докажа, че ауспуха беше чист и не буташе грам масло. 😎 Никой не спори с теб че не е била колата добре преди. Некачествен ремонт извършен с две леви това е ясно. Връщаш колата на майстора да я оправи,или другите варианти са споменати в темата,без да отваряш пак двигателя. Редактирано 13 Юли, 2022 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #28 Отговорено 13 Юли, 2022 Гумички 90%, ако ще слагате ментета само В. Рейнц. Сменяте отгоре и си карай колата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #29 Отговорено 13 Юли, 2022 (Редактирано) Ето и малко относно разхода на масло през картерната вентилация: въобще не я подценявайте, особено при позадръстени отвори на буталото под маслените сегменти или позапекли сегменти. Снимките са на пробег около 300 км след изчистване на утайника при двигател в отлично поддържано състояние. Редактирано 13 Юли, 2022 от Venk 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #30 Отговорено 13 Юли, 2022 Ти как си справил колега @Venk за да намалиш този разход през картерната вентилация Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Venk 6 #31 Отговорено 13 Юли, 2022 Разхода не можеш да го намалиш без смяна на сегменти и хонинг на цилиндри. Но с този филтър отделяш маслото от въздуха, и смукателните колектор и клапани остават чисти. И най-вече при ППХ, когато през картерната вентилация циркулацията е огромна. Вътре камерата също е в по-добро състояние-намалени нагари... Ако клапана на картерната вентилация не е изправен (дали запушен или постоянно отворен), то разходът на масло ще се повиши многократно, затова тази система се ревизира при проблемен маслен разход. Говорим за двг със степен на износване на цилиндри или сегменти около и/или малко над заводски допустимите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ГОШКАТА 21 #32 Отговорено 17 Юли, 2022 (Редактирано) Здравейте.Благодаря за това как ме хранитеИнтересно ми е що тоя човечец не дойде при мен или да ми се обади за проблема си....ада го науча от форума два месеца след ремонта.Нямам нищо против да сменя гумичките с каквито ми донесе(няма да му взема стотинка).но ако си остане проблема.....ко правим🤔Пак казвам!Двг не е пипан надолу.Човека си искаше ремонт на главата.И ще го помоля да качи вс снимки свързани с ремонта му които съм му пратил(аз не ги пазя)Гумички тайхо слагам от около 5....6 г на различни двг на хонда- няма проблеми Д ,В, F ,K серии.Винаги има първи път ама едва ли🤔Не се оправдавам....само споделям.За информация.Когато се стигне да рециклиране на глава ползвам услугите на фирма Джуди софия.Не само за хонда и за др марки. Редактирано 17 Юли, 2022 от ГОШКАТА Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #33 Отговорено 17 Юли, 2022 On 7/12/2022 at 11:42 PM, Недьо said: Най-големият проблем е когато си платиш за нещо и ако нещо се обърка няма гаранция. Аз работя от 27 г. във места фирма за дистрибуция на напитки и клиентите винаги имат право. […] Мисля, че е доста некоректно да говориш така, ако дори не си се свързал с майстора, да му кажеш за проблема. Ако вече си го направил, а той не казва истината (в горния си пост), това е друга работа, която може да се изясни лесно. Но все пак той влиза в темата и застава с името си зад действията си. 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #34 Отговорено 17 Юли, 2022 #Pavel_Pavlov Еми и аз се чудя-Майстора знае за проблема, ама не каже: ,,..докарай колата, и ще поправя белята..."! А , се замазват нещата, при положение, че на всеки е ясно, какво е станало.....! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Richard 41 #35 Отговорено 18 Юли, 2022 Яко се философства в тази тема, орисувахте го човека, отварял двигателя, а той ясно заяви, че е казал какво и как трябва, а клиента е поискал само ремонт на главата (не познавам нито един от двамата и не адвокатствам на никого). Всъщност и клиента се оплаква от висок разход на масло след ремонта, но не оспорва, че е бил информиран какво трябва да се направи, и че всъщност да не се пипа "надолу по ДВГ" е негово желание и решение. Е, аз ли не съм нещо в ред, или всеки който си закара 20 годишното превозно средство на ремонт и не си го получи в състояние чисто ново в гаранция има право да омазва яко монтьорите , че и да разчита на припева на форумните разбирачи. Да беше отделил 10-15 Мин четене и също като мен, без да е кой знае какъв специалист, щеше да знае, че при ремонта на главата е силно препоръчително да се сменят и сегменти, инак като сега - ох, ах и т.н 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1506 #36 Отговорено 18 Юли, 2022 (Редактирано) Как тогава става преди ремонта не харчи масло ( дали е така),след ремонта като бензин го гори. Някой не дава цялата информация,клиент или майстор. Може ремонт на глава без да се сменят сегменти,писъл съм в темата. За да стане това тотално нещо се е объркало и знемарило,това не е от майстора правил ремонта. п.п. едва ли ще разберем цялата истина Редактирано 18 Юли, 2022 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 641 #37 Отговорено 18 Юли, 2022 Такъв голям разход е или от теч, или от горене на маслото. И двете неща може да се установят визуално и да се вземе решение какво да се прави. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Недьо 4 #38 Отговорено 20 Юли, 2022 На 17.07.2022 г. at 13:36, ГОШКАТА написа: Здравейте.Благодаря за това как ме хранитеИнтересно ми е що тоя човечец не дойде при мен или да ми се обади за проблема си....ада го науча от форума два месеца след ремонта.Нямам нищо против да сменя гумичките с каквито ми донесе(няма да му взема стотинка).но ако си остане проблема.....ко правим🤔Пак казвам!Двг не е пипан надолу.Човека си искаше ремонт на главата.И ще го помоля да качи вс снимки свързани с ремонта му които съм му пратил(аз не ги пазя)Гумички тайхо слагам от около 5....6 г на различни двг на хонда- няма проблеми Д ,В, F ,K серии.Винаги има първи път ама едва ли🤔Не се оправдавам....само споделям.За информация.Когато се стигне да рециклиране на глава ползвам услугите на фирма Джуди софия.Не само за хонда и за др марки. От сервиза ми се обадиха и казаха ,че ако искам ще ми сменят гумичките безплатно по мой избор . Има и друг феномен понеже карам само градско аупуха беше омаслен , ходих до В.Търново и видях ,че ауспуха се е изчистил няма омасляване . А ето въпросните снимки от ремонта на клапана . video-e1b2be2d6638947e1fb0b74f141ea7b8-V.mp4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5916 #39 Отговорено 20 Юли, 2022 Добре. Сега като ауспухът е сух, пак ли има разход на масло? Предполагам си погледнал нивото му преди и след пътуването? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5916 #40 Отговорено 20 Юли, 2022 На 9.07.2022 г. at 16:07, Krasi-mir написа: Колкото и да не разбирам от масло, колкото, и да не разбирам от двг, и на мен ми е ясно, че проблема е в двг при положение, че гори 1л/600км. Като гледам темата, единственото сигурно нещо е че на снимките нивото е различно. Всичко друго е относително и е добре да се провери пак - при контролирани повърхности, обстоятелства и параметри. Може па "дявола да не е толко черен"? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове