bogomildimov 61 #1 Публикувано 17 Юли, 2021 Здравейте Колеги, Собственик съм на Хонда Акорд 2.0 2003г. газ/бензин. Това, което ме притеснява е консумацията на масло около 700мл на 1000км всички километри извънградско, като 60% на магистрала със скорост между 120 - 140 км/ч. Колата не пуши, което (като стар Нисанаджия) ме навежда на мисълта за картерна вентилация! Малко предистория: Колата я купих преди около 2 месеца. Това което ми направи впечатление бе: - Последната смяна на масло бе с 10W40 Castrol - реших да го оставя до края на това лято, след това 5W30! - При сваляне и профилактика на дроселова клапа, генератор (смяна на четки), стартер (Смяна на втулки) и др. части ми направи впечатление омаслените смукателни колектори. Буквално се бяха стеснили от маслени наслагвания! - Смених и свещи - състоянието им бе перфектно т.е. керемидено червени! Та въпросите са няколко: 1. Възможно ли е такава консумация на масло през картерната вентилация (при Nissan с двигатели GA16 например е възможно заради едно уплътнение за 7 лв.)? 2. Как се профилактира системата за картерна вентилация? Благодаря предварително за отзовалите се! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #2 Отговорено 17 Юли, 2021 (Редактирано) Разходът не е нормален за такъв мотор и не е от картерна вентилация. При ваг може да стигат такива цифри, но не и при хонда. Минералното масло 10в40 от преден собственик може много да ви говори как стоят нещата с мотора. Гумички на клапани може да ви изяждат от половин до един литър масло на десет хиляди километра. За жалост сте изтеглили късата клечка , колега, моторът ви е за ремонт. Всичко е от това ,че предходният е искал да уплътни нещата, но реално го е донас*Ал. Свещите може да са сменяни и затова да изглеждат добре. А омасленият колектор може да е от мазалката на клапаните, ако има такава. Картерната вентилация се отваря в общ с егр-а път, в края на колектора близо до включването му към мотора. Все пак сменете pcv клапана , цената му е към 60 лв и вижте какво ще се промени . П.п има ли катализатор , пушене няма да видите . Издайническо за маслени сегменти е консумацията при магистрална скорост. Ако беше друго, при тия скорости нямаше да има консумация или щеше да е незначителна. Редактирано 17 Юли, 2021 от ivailopp 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #3 Отговорено 17 Юли, 2021 (Редактирано) Благодаря за отговора. Катализатор няма! Редактирано 17 Юли, 2021 от emod Не цитирай предходния пост, на който отговаряш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #4 Отговорено 17 Юли, 2021 (Редактирано) Във форума има много Хонди , които не пушат и ядат масло. Масово се среща разход от литър на 5-10 хиляди. Картерната вентилация е простичка , има едно уплътнение, клапан и маркуч към горната част на колектора. Уплътнението държи Клапата и е точно над алтернатора. Клапата е много малка, пласмасова и се управлява от разлика в наляганията в колектор и картер. Вижте и за течове все пак, но ... Редактирано 17 Юли, 2021 от ivailopp Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #5 Отговорено 17 Юли, 2021 Благодаря за отговора. Гледах един клип, в който се казва, че ако маркуча е прегънат и няма проходимост се получава разход на масло като моя. Решението е нов клапан и нов маркуч. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #6 Отговорено 17 Юли, 2021 С 10в40 и като струна да опънеш маркуча по добре няма да стане. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #7 Отговорено 17 Юли, 2021 Преди на нисаните съм забелязал, че каквото и масло да сложиш след 6-7к километра започват да го пийват! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #8 Отговорено 18 Юли, 2021 Толкова му е бил ресурса. Относно клапана за картерна вентилация – предполагам е идентичен с клапана от 2.4 мотора. Пазя стария ми – в напълно работещо състояние. Мога да ти го дам да тестваш, ако искаш. Поне да не вкарваш пари за нещо, което по всяка вероятност няма да ти е решението. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #9 Отговорено 18 Юли, 2021 Това което си мисля, че при постоянна скорост и неработеща система за картерна вентилация се вдига картерното налягане и започва да гори масло! Разбира се много зависи и от характеристиките на маслото при тази ситуация. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #10 Отговорено 18 Юли, 2021 (Редактирано) Все едно картерната вентилация е някаква високотехнологична система... Буквално цялата работа е клапанчето дали работи нормално. Ако е прецакано имаш два варианта- или е спекло затворено, или е спекло отворено. При първия вариант ще си повишиш картерното налягане и от там ще почнат да пропускат здраво разни уплътнения ...ще текнеш като лейка. Кой знае, може и някоя по сериозна щета да стане по мотора...не знам . Но няма как да имаш висок разход. При втория вариант ще гориш масло ,ама само на място или при спускане под наклон,тоест когато налягането в колектора е най ниско(вакуум). В нормани условия клапата ще е затворена тогава , а ако е спекла отворена, високия вакуум ще дърпа и от маслото и от парите му и така ще има завишен разход, но... Никога не можеш да докараш такъв разход 0.700 на 1000. Ориентирай се към подходящ механик . П.п по между другото ако е спекъл отворен ще имаш и грешка за бедна смес p0171 и придърпване при подаване на газ. Казвам го от първа ръка. Редактирано 18 Юли, 2021 от ivailopp 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #11 Отговорено 18 Юли, 2021 (Редактирано) Благодаря за отговорите на всички. Логиката, която следвам е следната: - Ако гумичките на клапаните са заминали т.е. има пропуст от там в общия случай ще изпуши при първото палене за деня! - Ако са сигменти при този разход ще пуши постоянно! - Ако е картерна вентилация ще го има този разход и няма да пуши. Лично тествано на Nissan Primera П10 GA16DE, тогава за около 450 км магистрала изгори 2.5 литра масло през картерната вентилация! Ауспуха е черен, но изгорелите газове не са мазни (т.е. при разтъркване върху пръстите на ръката се изчиства, а не се замазва и да остава) Та поради тези няколко неща си вадя извода, че е картерна вентилация. А маркуча, който излиза от капака на клапаните и влиза между филтъра и дросела? И той е част от картерната вентилация, инфо как работи някой има ли? Може ли да шунтира (чрез затапване) картерната вентилация т.е. маркуча след PCV клапана да се затапи? Редактирано 18 Юли, 2021 от bogomildimov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #12 Отговорено 18 Юли, 2021 (Редактирано) Като поразсъждаваме май ще се наредят нещата: директен отговор-от въпросния маркуч вкарва филтриран въздух в системата по някакъв път към картера. Ако няма такъв въздух ,като се отвори клапата ще почнеш да вакуумираш картера, понеже реално ДВГ си е една вакуум помпа. Ако вакуумираш картера май не е добре Този въздух подсигурява циркулацията на изгорелите газове, които са се вмъкнали покрай сегментите. Като почнат да се движат посока колектора в един момент трябва да се заменят от някакъв въздух от някъде. Затова се казва вентилация. Самия процес разчита на вкарване на въздуха. Ако затапим маркуча след клапата ще имитираш спекла клапа в затворено положение и ефектите вече ги споменах. Ако си зададем въпрос : не може ли да тръгне това налягане обратно по пътя на настъпващия въздух към включването след въздушния филтър, отговорът е ,че може и ще го направи само дето вече няма да е вентилация, а повръщане на изгорелите газове, които като се омешат с масло става гняс, която освен в картера, ще ти се натрупа навсякъде по пътя си чак до капака на клапаните. Така че и да затапиш клапата и да отвориш на въздуха в атмосферата само лоши неща ни чакат. Сменяш клапата и гледаш колко ще ти намалее разхода. Според мен с малко. Друго няма какво да се развали в тая система и да продължи тоя висок разход. Така че , то ще си покаже. Сега като се замисля като смениш клапата, може да сложиш евентуално един маслен утаител след нея и да видиш какво ще стане, но аз бих го направил само за да задоволя любопитството си, нищо друго. Колкото до баснословния разход на нисанчето, не знам как му е проектирана системата - откъде минава филтриран въздух и т.н. Сигурно е била повредена клапата, ок ,разбирам, и тук я смени и виж резултата, после ще споделиш. Успех! Редактирано 18 Юли, 2021 от ivailopp 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #13 Отговорено 18 Юли, 2021 Сега като се замислих съм объркал разхода (извинявам се за което). Та за около 3000 км съм долял около 1.2 литра, което е малко по малко от 0.4 л на хиляда! Та това което ще направя: - промивка на двигателя; - смяна на клапан "картерна вентилация" - смяна на масло с 5W30 Ще Ви държа в течение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #14 Отговорено 18 Юли, 2021 Преди четох,че при дизеляците на фв, тоя клапан давал огромен разход и като го подменят ставало алелуя. Обаче като се зачетеш по дълбоко по кодовете на моторите дето се хвалят( там работят само с кодове на мотора , понеже изглежда вариантите са десетки и никой не уточнява бензин ли, дизел ли...) , разбираш ,че няма никой с бензинов мотор, който да се е похвалил за значително подобрение... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #15 Отговорено 31 Юли, 2021 Здравейте, Малко актуална информация. Смених маслото с Motul 8100 X-cess 5W40. Преди смяната му използвах Xado антикокс (https://xadoshop.bg/bg/products/antikoks-p48.html), като повторих процедурата 2 пъти. Интересното, бе че чернилка върху парцала излезна само от първи и втори цилиндър. Оставих колата да работи около 20 минути с Bardahl Engine flush. Последва смяна на масло, каква гняз изтече не е истина! Днес си направих разходка Стара Загора - Бургас - Стара Загора около 400 км. Доста я понастъпах на 5-та между 4000 - 6000 оборота . Резултата, е че няма разход на масло. Та продължавам да следя нивото на маслото, но явно описаните мероприятия по- горе са помогнали! 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #16 Отговорено 31 Юли, 2021 А клапана за картерната вентилация смени ли го? Или направи само промивката? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #17 Отговорено 31 Юли, 2021 Клапан не съм сменял, само го промих с обезмаслител за спирачни системи. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #18 Отговорено 3 Август, 2021 Та реших да сменя и клапана. Съответно на 2 пъти по- ниска цена намерих от Сузуки 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gmarinov 36 #19 Отговорено 4 Август, 2021 (Редактирано) Дали е същият? След като размера е същият, има ли вариант за друга разлика? Редактирано 7 Април, 2022 от kvd74 Не цитирайте предходно мнение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #20 Отговорено 4 Август, 2021 Едно към едно са с оригиналния! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #21 Отговорено 4 Август, 2021 От къде го поръча колега ?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #22 Отговорено 4 Август, 2021 От АутоПлюс го поръчах. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mgg123 0 #23 Отговорено 6 Август, 2021 Здравей, може ли още информация за това, което си направил (къде, как, колко е струвало, подробил ли се е разхода)? Благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #24 Отговорено 6 Август, 2021 Здравей Колега, Моля да прочетете темата от начало. Всички мероприятия са описани в хронологичен ред! Относно разхода на масло ще дам по- пълна информация след около 10 дена, тъй като ми предстои пътуване (около 1000 км). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #25 Отговорено 29 Август, 2021 Здравейте, След смяна на маслото около 2000 км не го "бутна" и грам, но през следващите 1000км започна отново да го похапва. Първите 2000 км бяха смесено каране включително и магистрала. Като последно преди да започне да го гори я понастъпах на 40 градусова жега по магистрала! Поне за мен извода, е че маслото си е заминало т.е. е прегряло и са му заминали характеристиките. Та най- вероятно съм попаднал на масло менте (не искам темата да се превръща в "поредната за масла"). Следващата смяна на масло мисля да се доверя на "Addinol" 5W30 (https://addinol.de/products/product-finder/addinol-mega-power-mv-0538-c4/?lang=en) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #26 Отговорено 29 Август, 2021 Хмм... А защо избираш масло по АСЕА С4? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #27 Отговорено 29 Август, 2021 Техническа грешка - това е линка: https://addinol.de/produkte/produkt-finder/addinol-premium-0530-c3-dx/?lang=en Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #28 Отговорено 29 Август, 2021 (Редактирано) Ами то и C3 не е особено подходящо. Изискванията за вискозитет на C3 и C4 са еднакви. Но беше прав, за дискусии на масла си има тема Редактирано 29 Август, 2021 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #29 Отговорено 29 Август, 2021 Аз моята от както я купих съм минал около 5 к. км. Не е много. Смесено каране. Градско по задръствания в жегите, магистрала без голямо юркане - около 130 - 140. Първокласни пътища около 110 - 120. До скоро я карах и с една неработеща перка на радиатора. Маслото е MOTUL 8100 X - CLEAN 5w30. Да чукна на дърво, още не е мръднало. Правил съм реглаж на клапани и напасване на леглата на клапаните, сменял съм и гумичките на клапаните. Може да си оказва влияние. Може да си попаднал и на калпаво масло. Колата е 2,4 автомат. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #30 Отговорено 30 Август, 2021 На 18.07.2021 г. at 21:45, ivailopp написа: Преди четох,че при дизеляците на фв, тоя клапан давал огромен разход и като го подменят ставало алелуя. Обаче като се зачетеш по дълбоко по кодовете на моторите дето се хвалят( там работят само с кодове на мотора , понеже изглежда вариантите са десетки и никой не уточнява бензин ли, дизел ли...) , разбираш ,че няма никой с бензинов мотор, който да се е похвалил за значително подобрение... При VW е ясно, че 2.0 двигателя им е маслояд. чак към 2014 оправят проблемите със сегментите. Виж 3.0 е друга бира и се лекува с PCV клапа. Колегата да си смени маслото първо и да покара малко. Тогава ще стане ясно къде е проблема. Ама да не сложи пак кастрол или Мотул 5/30 щото и те са боза 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #31 Отговорено 1 Септември, 2021 Ще бъде добре да чуем с колко му се е намалил разхода, ако изобщо се е намалил, след тези интервенции. В крайна сметка всички искаме магически да ни спре разхода или да се намали възможно най много. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо82 7 #32 Отговорено 4 Септември, 2021 Малко извън темата, но само да кажа, че като Нисаните, повече такива коли няма да караме, за съжаление! Тотал 10w40,10000 км. не пипа и грам. Но тук нещата са различни! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #33 Отговорено 4 Септември, 2021 (Редактирано) @Данчо82 Off Topic Моята 22 годишна Хонда, 5W30 също не го пипва и грам, без да й е правен никакъв ремонт на двигателя. Не е от марката на колата, а от качествената изработка едно време... Редактирано 4 Септември, 2021 от dandilov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #34 Отговорено 6 Септември, 2021 На 4.09.2021 г. at 20:45, Данчо82 написа: Малко извън темата, но само да кажа, че като Нисаните, повече такива коли няма да караме, за съжаление! Тотал 10w40,10000 км. не пипа и грам. Но тук нещата са различни! Така е, но Нисаните свършват 2003 с Primera П11-144:) На баща ми Primera-та е 1992 година 1.6 бензин - ами няма такава кола - колата върви на "бургия" и всичко електрическо си работи даже и ел. антената Та по темата с разхода на масло. Както съм писал по- горе след смяната на масло и изминати около 2000 абсолютно никакъв разход! Като през тези 2000 км колата е карана по магистрала с активиран Vtec т.е. между 4500 и 6000 оборота След тези 2000 км изминах едни около 1000 км и се наложи да доливам беше спаднало от максимума с около 1/4. Сега съм на около 700-800 км след последното доливане 80% градско и 10 извънградско на къси разтояния (15-20 км) - разход няма Преди 2 дена свалях стартер за профилактика. Та махайки смукателните колектори и тръбата между филтъра и дросела ми направи впечатление, че имаше масления отлагания от картерната вентилация. Извода към момента е калпаво масло и неподдържан двигател (разбирай с маслени отлагания) Следващото, което ще направя е сваляне на капака на клапаните (на пролет) и почистване. Или ако трябва да отговоря за описаните процедури по- горе дали имат ефект - Да имат ефект разхода спадна драстично! Поздрави 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #35 Отговорено 6 Септември, 2021 Дали и аз да се поинтересувам за този клапан. Сигурно и моята има, ама кой знае къде е забит. При реглажа на клапаните бе чистен и дросела и мярнах че входящите колектори не са чисти. Разход на масло (5w 30 Ravenol DXG) 1.2л за 14000 км. По мое наблюдение чезне при каране с високи обороти. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
electric28 11 #36 Отговорено 7 Октомври, 2021 On 7/18/2021 at 2:58 PM, ivailopp said: Все едно картерната вентилация е някаква високотехнологична система... Буквално цялата работа е клапанчето дали работи нормално. Ако е прецакано имаш два варианта- или е спекло затворено, или е спекло отворено. При първия вариант ще си повишиш картерното налягане и от там ще почнат да пропускат здраво разни уплътнения ...ще текнеш като лейка. Кой знае, може и някоя по сериозна щета да стане по мотора...не знам . Но няма как да имаш висок разход. При втория вариант ще гориш масло ,ама само на място или при спускане под наклон,тоест когато налягането в колектора е най ниско(вакуум). В нормани условия клапата ще е затворена тогава , а ако е спекла отворена, високия вакуум ще дърпа и от маслото и от парите му и така ще има завишен разход, но... Никога не можеш да докараш такъв разход 0.700 на 1000. Ориентирай се към подходящ механик . П.п по между другото ако е спекъл отворен ще имаш и грешка за бедна смес p0171 и придърпване при подаване на газ. Казвам го от първа ръка. с друг двигател съм, но да попитам - свалих клапана да го изчистя и частта вътре в него си дрънкаше свободно при движение. Значи не е спекло и си е така? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #37 Отговорено 8 Октомври, 2021 Да трябва да дрънчи... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #38 Отговорено 8 Октомври, 2021 На 6.09.2021 г. at 19:06, ceco_accord написа: Дали и аз да се поинтересувам за този клапан. Сигурно и моята има, ама кой знае къде е забит. При реглажа на клапаните бе чистен и дросела и мярнах че входящите колектори не са чисти. Разход на масло (5w 30 Ravenol DXG) 1.2л за 14000 км. По мое наблюдение чезне при каране с високи обороти. Има, ама гняста влиза само в едната кратуна...чийто капак е по-мръсен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #39 Отговорено 20 Февруари, 2022 Да съживим темата. Та... от Октомври миналата година до сега нито грам масло не е изгорила! Каране предимно градско! Пак си стигам до извода за качеството на маслата в България! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #40 Отговорено 20 Февруари, 2022 Ми то и аз съм с вносни масла и градско нямам разход, но като я изведа наволя ... Другаде е "заровено кучето". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове