Jump to content
blajko

Загряване на двигателя

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Автомобила е акорд 2.4 автомат фейслифт. От известно време имам проблем с температурата на двигателя.
обикновенно стрелката стои точно в началото на вълничката, но когато външната температура е над 30 градуса, т.е. навън стане горещо стрелката започва да се покачва като преминава целия знак за температура. След като пусна парното веднага започва да пада и отново си слиза до началото на вълничката.

В началото на май в жегите бях при майстор и той ми каза, че при това положение не може да е термостат или помпа, защото ако е термостат той в един момент ще спре да работи не зависимо от времето навън. Според него би могло да е от радиатора на климатика, ако не пропуска дебит въздух, за да охлажда водния радиатор. Прочисти водния радиатор и е почистил радиатора на климатика отвън с въздух. Целия май до сега нямаше проблем в по-хладните дни. Днес отново стана горещо и пак започна да прегрява. Маркучите са меки ако това има знамение. 
ако някой има идея да споделя, че в жегата с парно не се търпи. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тръгнал термостат естествено, няма какво друго :)

т.е. има, но в 90% от случаите е това...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, scyberboy написа:

Ами тръгнал термостат естествено, няма какво друго :)

т.е. има, но в 90% от случаите е това...

Добре де, ама защо в края на май, когато беше горещо прегряване, послецял месец нямаше проблеми, а сега като се вдигнаха температурите навън отново, пак започна да прегрява. 
преди малко се прибирах и навън вече беше станало около 22 градуса и отново нямах проблем. Само като се качи над 30 градуса, тогава започват проблемите. 

Редактирано от blajko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сам си си отговорил. Като е хладно малкият кръг е достатъчен за охлаждане на антифриза, като се стопли трябва да отвори големият кръг. Ти го правиш с парното. Дано е термостат. Провери капачка на радиатор. И ако не се оправи- тест за газове в антифриза. Хондите имат лошия навик да прегряват. От опит ти го казвам.

Успех с намирането на проблема.

Редактирано от А. Д.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А перки пускат ли се по времето на повишената температура? И това загряване в движение ли е, или на място и тръгни/спри в трафика, с пуснат климатик/без климатик?

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега dandilov  прав сте. Неправилно се изразих. Точно така е, при не добра подръжка и не отсраняване на проблема белята става бързо.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При блокирал термостат, той остава отворен. Нарочно е така и тогава колата по-бавно стопля, а в движение по надолнище зиме изстива.

Щом охлажда на парно, значи термодатчика работи, термостата е отворен, а това се случва заради по-голямата топлообменна площ. Тоест, проблема е от намален поток - може витлото на помпата да не е в ред, или радиатора да е затлачен, ако е карана с вода.

Щом маркучите са меки, значи не е и от капачката.

Надявам се си почнал от проверка състоянието на антифриза и нивото му?

Не я карай дълго така - маслото на автомата се охлажда в сектор от водния радиатор, а кутията не обича да е прегряло!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, jijane написа:

А перки пускат ли се по времето на повишената температура? И това загряване в движение ли е, или на място и тръгни/спри в трафика, с пуснат климатик/без климатик?

Колата работи постоянно на климатик. А температурата започва да се покачва и в движение, и на място. Май няма значение. В един момент стрелката тръгва нагоре. Пррката се включва и работи, но не мога да разбера дали включва на втора степен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега като даваш повече газ загрява ли повече или не. Защото имах проблем с един Сивик 7 така преди време. Накрая се оказа запушен радиатор. Колегата като даваше газ всичко беше ок, но караше ли я кротко си вдигаше доста над нормалната температура

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, blajko написа:

Колата работи постоянно на климатик. А температурата започва да се покачва и в движение, и на място. Май няма значение. В един момент стрелката тръгва нагоре. Пррката се включва и работи, но не мога да разбера дали включва на втора степен. 

За перкИ питам. Тая кола няма степени на двата вентилатора. Двата вентилатора работят винаги заедно. Питам за перките, защото тоя мотор с една работеща перка, при работещ климатик и градски трафик в жегата, си прегрява като стой та гледай.

Та това за включване на перките е най-лесното за проверка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, вчера в пека карах Пловдив - София по магистралата със 140, в София карах в нормален трафик, с няколко светофара за по минута на червено и нямаше никакъв проблем. Сега като се замисля май предните пъти, като ми прегряваше работеше на място на климатик за по 10-ина минути и след като се дигнеше температурата и по време на движение се вдигаше нагоре, а аз я смъкваш надолу с парно и после пак тръгваше нагоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Update на случая. Днес изчаках място около 5 минути и колата започна да загрява и погледнах перките. Оказа се,че дясната перка от към акумулатора не работи. Благодаря на @jijane за насоката. Ще видя  на буксата дали идва ток и после ще му мисля. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тая най-често изпатква. Да не съм лош пророк, но проблемът е в мотора на перката. Ако обаче е релето или предпазителя печелиш. Ако се стигне до смяна на перка, да знаеш, че такава от 2.0  мотора не става , става де но с преправяне.

Редактирано от jijane
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя и едната перка да работи ,няма да ти се вдига така стремглаво температурата .Ама не го смени тоя термостат -така или иначе е консуматив ,износва се с времето от температурите ,няма да му е излишна смяна .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за да допълня темата да споделя че съм отварял вече 3 бр точно такива моторчета на точно този вентилатор, заминали четки и в трите случая. С повече играчка и частично преправяне подлежи на ремонт и пак е в играта пущината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CCord

Чудесно, е че се включваш, но за всички ни би било полезно да споделиш начина за отремонтиране на проблема. Даже най-добре ще е ако го опишеш в отделна тема със снимки на самата процедура ако имаш.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да попитам за тия перки. Че така и не разбрах как работят. Двете едновременно ли трябва да се включат 🤔 От скоро карам такава кола и до сега съм виждал само тази от ляво да работи, като съм с лице към колата. Чух някои мнения - включвала се само с клиника и т.н. Не съм обръщал внимание дали се включва като пусна климатика. За сега всичко ми е в рамките на нормалното - не съм забелязал загряване. Не съм и ходил на майстор да я провери дали изобщо работи. Иначе си играх малко с ОБД модулче, следих на колко градуса включва перката - на място докато работи колата, като вдигне температура и се включи перката, едната - температурата веднага се смъква и изключва перката. Така, че при нормални условия, дори и с една перка не би трябвало да прегрява двигателя. Но съм с нов термостат, капачка и радиатор.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете при мен се включват едновременно. Не твърдя, че така е редно, но при мен е така. При включване на компресора, тръгват веднага.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не видях някой да попита, как е нивото на антифриза ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питано е :)

На 22.06.2021 г. at 10:33, ceco_accord написа:

 

Надявам се си почнал от проверка състоянието на антифриза и нивото му?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на @CCord за насоките. Перката е отремонтирана и вече работи. Четките бяха заминали. Тези, които намерих бяха малко по-големи, но със ситна шкурка ги оправих. Дължината трябва да е около 12 mm. За сега не загрява. Ще следя следващите дни как е температурата. 
Между другото да знаете добър майстор за климатици в Пловдив?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лесен ли е ремонта на перката? И на какъв точно майстор да я занеса за ремонт? Вчера закачих и моята от буксата към 12 волта и нъц.... Пуснах запитване за перка към две морги и сега чакам резултат :/ Днес бях при един еладжия за други неща и го питах дали може да отремонтира и перката но ми каза, че не се занимава с такива ремонти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако си се занимавал с четков двигател и ти е ясно устройството и начин на работа, ремонта ще ти се стори лесен, ако не си пипал обаче такова нещо по-добре се довери на познат/приятел или майстор защото може да го умъртвиш окончателно.. Сори че си ми далеч! бих ти помогнал.

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз изобщо не се и замислям да го пипам 😁 Завършил съм с отлична  кръжока Ръцете ми пречат, за мое най - голямо съжаление. От казаното разбирам, че ремонта не е сложен. Сега въпроса е да намеря правилния майстор, който се занимава с такива неща. Предполагам трябва да търся някой който се занимава с електромотори или нещо подобно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един много сръчен и евтин майстор ми ремонтира вентилатора в купето на C-class-ата, бих ти го препоръчал, но е в София - Крамакс 90 се казва фирмата. Може да се чуеш с него да попиташ за някой във Варна, или ако имаш време и възможност - да изпратиш моторчето при него за ремонт.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И моята кола прави същото... По магистрала с 180-200 седи доста под средата. И като ме спре задръстването на магистралата, се вдига доста над средата. Забелязал съм, че става само когато съм на климатик. Като го спра доста бързо спада температурата. И аз ли съм за ремонт на четките на перките ? В градски условия също прегрява на климатик.

Редактирано от Димитър Михайлов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Димитър Михайловоткачи си буксата на перката, която е на видно лесно място и с две кабелчета я закачи директно към акумулатора - ще провериш дали работи. Също така, ако едната ти перка включва а другата не - значи едната не работи. Онзи ден бях при Маркони. Той каза, че двете трябва да включват едновременно. Без степени или първо да се включва едната, после другата. Аз моята я пробвах така онзи ден. Днес я свалих. Свалена пак я пробвах - тръгна. После пак спря. Явно от вибрациите при свалянето нещо е станало. Утре тръгвам да търся майстор, който да се навие да я отремонтира. Дано се намери :) Продават се и втора употреба но им искат 80 - 100 лв. Ако не намеря кой да я оправи ще се купува втора ръка :(

Редактирано от Г.Писаров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наскоро имах такъв проблем,стар антифриз загубил вискозитет 6 години и незнайно преди кога е сменян. смених го с нов и няма ядове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...