blajko 3 #1 Публикувано 21 Юни, 2021 Здравейте, колеги. Автомобила е акорд 2.4 автомат фейслифт. От известно време имам проблем с температурата на двигателя. обикновенно стрелката стои точно в началото на вълничката, но когато външната температура е над 30 градуса, т.е. навън стане горещо стрелката започва да се покачва като преминава целия знак за температура. След като пусна парното веднага започва да пада и отново си слиза до началото на вълничката. В началото на май в жегите бях при майстор и той ми каза, че при това положение не може да е термостат или помпа, защото ако е термостат той в един момент ще спре да работи не зависимо от времето навън. Според него би могло да е от радиатора на климатика, ако не пропуска дебит въздух, за да охлажда водния радиатор. Прочисти водния радиатор и е почистил радиатора на климатика отвън с въздух. Целия май до сега нямаше проблем в по-хладните дни. Днес отново стана горещо и пак започна да прегрява. Маркучите са меки ако това има знамение. ако някой има идея да споделя, че в жегата с парно не се търпи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scyberboy 175 #2 Отговорено 21 Юни, 2021 Ами тръгнал термостат естествено, няма какво друго т.е. има, но в 90% от случаите е това... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blajko 3 #3 Отговорено 21 Юни, 2021 (Редактирано) Преди 3 часа, scyberboy написа: Ами тръгнал термостат естествено, няма какво друго т.е. има, но в 90% от случаите е това... Добре де, ама защо в края на май, когато беше горещо прегряване, послецял месец нямаше проблеми, а сега като се вдигнаха температурите навън отново, пак започна да прегрява. преди малко се прибирах и навън вече беше станало около 22 градуса и отново нямах проблем. Само като се качи над 30 градуса, тогава започват проблемите. Редактирано 21 Юни, 2021 от blajko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
А. Д. 80 #4 Отговорено 22 Юни, 2021 (Редактирано) Сам си си отговорил. Като е хладно малкият кръг е достатъчен за охлаждане на антифриза, като се стопли трябва да отвори големият кръг. Ти го правиш с парното. Дано е термостат. Провери капачка на радиатор. И ако не се оправи- тест за газове в антифриза. Хондите имат лошия навик да прегряват. От опит ти го казвам. Успех с намирането на проблема. Редактирано 22 Юни, 2021 от А. Д. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2845 #5 Отговорено 22 Юни, 2021 Не съм съгласен! Хондите нямат навик да прегряват! Щом има прегряване, значи има проблем. Трябва да се започне с: термостат, датчик за включване на перката, запушен радиатор, водна помпа за смяна. 6 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 445 #6 Отговорено 22 Юни, 2021 (Редактирано) А перки пускат ли се по времето на повишената температура? И това загряване в движение ли е, или на място и тръгни/спри в трафика, с пуснат климатик/без климатик? Редактирано 22 Юни, 2021 от jijane Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
А. Д. 80 #7 Отговорено 22 Юни, 2021 Колега dandilov прав сте. Неправилно се изразих. Точно така е, при не добра подръжка и не отсраняване на проблема белята става бързо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6045 #8 Отговорено 22 Юни, 2021 При блокирал термостат, той остава отворен. Нарочно е така и тогава колата по-бавно стопля, а в движение по надолнище зиме изстива. Щом охлажда на парно, значи термодатчика работи, термостата е отворен, а това се случва заради по-голямата топлообменна площ. Тоест, проблема е от намален поток - може витлото на помпата да не е в ред, или радиатора да е затлачен, ако е карана с вода. Щом маркучите са меки, значи не е и от капачката. Надявам се си почнал от проверка състоянието на антифриза и нивото му? Не я карай дълго така - маслото на автомата се охлажда в сектор от водния радиатор, а кутията не обича да е прегряло! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blajko 3 #9 Отговорено 22 Юни, 2021 Преди 2 часа, jijane написа: А перки пускат ли се по времето на повишената температура? И това загряване в движение ли е, или на място и тръгни/спри в трафика, с пуснат климатик/без климатик? Колата работи постоянно на климатик. А температурата започва да се покачва и в движение, и на място. Май няма значение. В един момент стрелката тръгва нагоре. Пррката се включва и работи, но не мога да разбера дали включва на втора степен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pantany 44 #10 Отговорено 22 Юни, 2021 Колега като даваш повече газ загрява ли повече или не. Защото имах проблем с един Сивик 7 така преди време. Накрая се оказа запушен радиатор. Колегата като даваше газ всичко беше ок, но караше ли я кротко си вдигаше доста над нормалната температура 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 445 #11 Отговорено 22 Юни, 2021 Преди 2 часа, blajko написа: Колата работи постоянно на климатик. А температурата започва да се покачва и в движение, и на място. Май няма значение. В един момент стрелката тръгва нагоре. Пррката се включва и работи, но не мога да разбера дали включва на втора степен. За перкИ питам. Тая кола няма степени на двата вентилатора. Двата вентилатора работят винаги заедно. Питам за перките, защото тоя мотор с една работеща перка, при работещ климатик и градски трафик в жегата, си прегрява като стой та гледай. Та това за включване на перките е най-лесното за проверка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blajko 3 #12 Отговорено 23 Юни, 2021 Значи, вчера в пека карах Пловдив - София по магистралата със 140, в София карах в нормален трафик, с няколко светофара за по минута на червено и нямаше никакъв проблем. Сега като се замисля май предните пъти, като ми прегряваше работеше на място на климатик за по 10-ина минути и след като се дигнеше температурата и по време на движение се вдигаше нагоре, а аз я смъкваш надолу с парно и после пак тръгваше нагоре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blajko 3 #13 Отговорено 23 Юни, 2021 Update на случая. Днес изчаках място около 5 минути и колата започна да загрява и погледнах перките. Оказа се,че дясната перка от към акумулатора не работи. Благодаря на @jijane за насоката. Ще видя на буксата дали идва ток и после ще му мисля. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 445 #14 Отговорено 23 Юни, 2021 (Редактирано) Тая най-често изпатква. Да не съм лош пророк, но проблемът е в мотора на перката. Ако обаче е релето или предпазителя печелиш. Ако се стигне до смяна на перка, да знаеш, че такава от 2.0 мотора не става , става де но с преправяне. Редактирано 23 Юни, 2021 от jijane 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #15 Отговорено 23 Юни, 2021 Тя и едната перка да работи ,няма да ти се вдига така стремглаво температурата .Ама не го смени тоя термостат -така или иначе е консуматив ,износва се с времето от температурите ,няма да му е излишна смяна . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 241 #16 Отговорено 23 Юни, 2021 И за да допълня темата да споделя че съм отварял вече 3 бр точно такива моторчета на точно този вентилатор, заминали четки и в трите случая. С повече играчка и частично преправяне подлежи на ремонт и пак е в играта пущината. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #17 Отговорено 23 Юни, 2021 @CCord Чудесно, е че се включваш, но за всички ни би било полезно да споделиш начина за отремонтиране на проблема. Даже най-добре ще е ако го опишеш в отделна тема със снимки на самата процедура ако имаш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #18 Отговорено 23 Юни, 2021 И аз да попитам за тия перки. Че така и не разбрах как работят. Двете едновременно ли трябва да се включат 🤔 От скоро карам такава кола и до сега съм виждал само тази от ляво да работи, като съм с лице към колата. Чух някои мнения - включвала се само с клиника и т.н. Не съм обръщал внимание дали се включва като пусна климатика. За сега всичко ми е в рамките на нормалното - не съм забелязал загряване. Не съм и ходил на майстор да я провери дали изобщо работи. Иначе си играх малко с ОБД модулче, следих на колко градуса включва перката - на място докато работи колата, като вдигне температура и се включи перката, едната - температурата веднага се смъква и изключва перката. Така, че при нормални условия, дори и с една перка не би трябвало да прегрява двигателя. Но съм с нов термостат, капачка и радиатор. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #19 Отговорено 24 Юни, 2021 Двете при мен се включват едновременно. Не твърдя, че така е редно, но при мен е така. При включване на компресора, тръгват веднага. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 241 #20 Отговорено 24 Юни, 2021 (Редактирано) Съжалявам но нямам снимки! от което следва че нагледно няма как да помогна но ще се опитам да го обясня. Четката която аз съм използвал е тази https://vikiwat.com/chetka-medno-grafitna-7x7x13mm-s-centralen-stranichen-izvod-s-drosel.html , точния размер на оригиналните не го помня но мисля че беше 6,5х7,5,мм като дължината на оригиналната няма как да я установя по обясними причини, просто я налучквам. Важното е новите да са медно-графитни а не само графитни и задължително с медно кабелче/извод, дросела не е задължителен, при вторите ми два вентилатора ползвах оригиналните дросели като връзката между дросела и кабелчето на четката в никакъв случай не трябва да е чрез запояване, оригинално е със заварка но аз ползвах малка лустер клема (има място само за вътрешната метална част на лустер клемата която е отрязана наполовина, т.е. само с едно болтче) а преди това разполагах с медни гилзи за кербоване. Всеки със средни технически познания като огледа внимателно вентилатора ще разбере как се сваля моторчето от дифузьора и перката от него, след това по периферията на задната капачка се виждат части от от корпуса на статора които са огънати по капачката като пластини, изправят се тези огънати пластини и внимателно се отваря като се внимава за дистанционните и пружинни шайби м/у ротора и втулките. Вади се капачката и на нея е четкодържателя, след оглед се преценя как и по какъв начин да се сменят, свържат и напаснат новите четки, те могат да бъдат по размер не само тези които съм посочил а и по-големи като с шкурка или пила се "докарва" нужния размер. Единствения проблем който срещнах е ръждата и клеясалата перка към оста на единия вентилатор, другите не бяха ръждясали и излязоха веднага след развиване на гайката. Дано да съм го обяснил разбрано, това което съм правил е било в помощ на приятел и колеги и не съм си помислял да правя видео или снимков урок по ремонт на електродвигател, на колеги от форума също мога да помогна, а междувременно ако случайно изпадне за ремонт друг вентилатор ще снимам ПП - схемата на перките на Акорд 7 CL9 е така направена че перките във всички случаи работят заедно и двете, и само на макс., недомислица но имайки предвид устройството на водния радиатор за мен е нелогично да работи само едната перка, а направата на втора скорост усложнява изпълнението. При Акорд 8 вече има 2 скорости на перките, поне съдейки от схемите които са ми попадали пред очите. Редактирано 24 Юни, 2021 от CCord 3 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nunezz 22 #21 Отговорено 24 Юни, 2021 Не видях някой да попита, как е нивото на антифриза ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #22 Отговорено 24 Юни, 2021 Питано е На 22.06.2021 г. at 10:33, ceco_accord написа: Надявам се си почнал от проверка състоянието на антифриза и нивото му? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blajko 3 #23 Отговорено 17 Юли, 2021 Благодаря на @CCord за насоките. Перката е отремонтирана и вече работи. Четките бяха заминали. Тези, които намерих бяха малко по-големи, но със ситна шкурка ги оправих. Дължината трябва да е около 12 mm. За сега не загрява. Ще следя следващите дни как е температурата. Между другото да знаете добър майстор за климатици в Пловдив? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #24 Отговорено 17 Юли, 2021 Лесен ли е ремонта на перката? И на какъв точно майстор да я занеса за ремонт? Вчера закачих и моята от буксата към 12 волта и нъц.... Пуснах запитване за перка към две морги и сега чакам резултат Днес бях при един еладжия за други неща и го питах дали може да отремонтира и перката но ми каза, че не се занимава с такива ремонти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 241 #25 Отговорено 17 Юли, 2021 (Редактирано) Ако си се занимавал с четков двигател и ти е ясно устройството и начин на работа, ремонта ще ти се стори лесен, ако не си пипал обаче такова нещо по-добре се довери на познат/приятел или майстор защото може да го умъртвиш окончателно.. Сори че си ми далеч! бих ти помогнал. Редактирано 17 Юли, 2021 от CCord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #26 Отговорено 18 Юли, 2021 Аз изобщо не се и замислям да го пипам 😁 Завършил съм с отлична кръжока Ръцете ми пречат, за мое най - голямо съжаление. От казаното разбирам, че ремонта не е сложен. Сега въпроса е да намеря правилния майстор, който се занимава с такива неща. Предполагам трябва да търся някой който се занимава с електромотори или нещо подобно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #27 Отговорено 19 Юли, 2021 Един много сръчен и евтин майстор ми ремонтира вентилатора в купето на C-class-ата, бих ти го препоръчал, но е в София - Крамакс 90 се казва фирмата. Може да се чуеш с него да попиташ за някой във Варна, или ако имаш време и възможност - да изпратиш моторчето при него за ремонт. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Михайлов 9 #28 Отговорено 27 Юли, 2021 (Редактирано) И моята кола прави същото... По магистрала с 180-200 седи доста под средата. И като ме спре задръстването на магистралата, се вдига доста над средата. Забелязал съм, че става само когато съм на климатик. Като го спра доста бързо спада температурата. И аз ли съм за ремонт на четките на перките ? В градски условия също прегрява на климатик. Редактирано 27 Юли, 2021 от Димитър Михайлов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #29 Отговорено 27 Юли, 2021 (Редактирано) @Димитър Михайловоткачи си буксата на перката, която е на видно лесно място и с две кабелчета я закачи директно към акумулатора - ще провериш дали работи. Също така, ако едната ти перка включва а другата не - значи едната не работи. Онзи ден бях при Маркони. Той каза, че двете трябва да включват едновременно. Без степени или първо да се включва едната, после другата. Аз моята я пробвах така онзи ден. Днес я свалих. Свалена пак я пробвах - тръгна. После пак спря. Явно от вибрациите при свалянето нещо е станало. Утре тръгвам да търся майстор, който да се навие да я отремонтира. Дано се намери Продават се и втора употреба но им искат 80 - 100 лв. Ако не намеря кой да я оправи ще се купува втора ръка Редактирано 27 Юли, 2021 от Г.Писаров Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plevelcho 103 #30 Отговорено 27 Юли, 2021 наскоро имах такъв проблем,стар антифриз загубил вискозитет 6 години и незнайно преди кога е сменян. смених го с нов и няма ядове Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blagoev.1990@abv.bg 30 #31 Отговорено 3 Април, 2022 Добра темичка колеги 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове