CARPERA 677 #1 Posted January 11 (edited) Колата е Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD - 150 коня дизел N22B3 Предстои смяна на маслото на автомата. По ръководство го дават 2,5л,това е точно нали. Маслото е ясно това ще е. Долната пробка е открита. Къде се намира горната,не е през щеката за масло ,прекалено тънка е. Питано е в Булграко,за обема на масло отговора -от 3 до 3.5л или колкото изтечало. То за това не останаха вече представителства,явно ще се самозакрият. Edited January 11 by CARPERA Share this post Link to post Share on other sites
nesorab 11 #2 Posted January 11 Налива се през щеката с дълга и тънка фуния. На 99% съм сигурен, че изтичат малко по-малко от 4л, така че в бултрако тоя път са прави. Като вземете тая разфасовка ще ви стигне. Да не забравите и филтъра да смените. Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #3 Posted January 11 (edited) Сигурен ли си става въпрос за дизелово CRV. Няма филтър автомата,при дизеловото. Щеката тук при този двигател също не е като на бензина. Edited January 11 by CARPERA Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #4 Posted January 11 Тава е на бензинавата 3ген,20мм отвор там където е щеката,и от там се налива. Това е на въпросното дизелово CRV Отвора за щеката е 9мм.Няма как да стане от там. А това е ръковадството в него пише 2.5л при обновяване на маслото на автомата. Та все още издирвам къде е горната пробка. Share this post Link to post Share on other sites
nesorab 11 #5 Posted January 11 https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=20357,20358,20361,20363,20365,20366&nplgrp=2&cmodnamepc=CR-V%20I-DTEC&xcardr=5&dmodyr=2010&carea=KE&ctrsmtyp=5AT&xgrade=2.2%20ES&nplblk=ATM1200На схемата под номер 12 е болт за наливане.На втория линк филтъра е под номер 9.https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=20357,20358,20361,20363,20365,20366&nplgrp=2&cmodnamepc=CR-V%20I-DTEC&xcardr=5&dmodyr=2010&carea=KE&ctrsmtyp=5AT&xgrade=2.2%20ES&nplblk=ATM1700OEM 25450-P4V-013Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #6 Posted January 12 (edited) Благодаря и аз мислех че е там тази пробка,но колата не е моя за да мога да я разглобявам ,трябва да се махне кутията на въздушния филтър за да се види. За филтъра поне аз това което виждам на схемата е вътре в самата кутия. Пак ще бъде огледано всичко щателно,при първа възможност и пристигане на маслото. Edited January 12 by CARPERA Share this post Link to post Share on other sites
sredez403 36 #7 Posted January 12 Няма филтър като на бензина.Вътре в кутията е. Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #8 Posted January 12 (edited) Виждам колега @sredez403 че си с същия двигател,опреснявал ли си ти маслото на автомата и колко литра наля. Edited January 12 by CARPERA Share this post Link to post Share on other sites
jijane 249 #9 Posted January 12 Карперов, тоя омануал дето го гледаш не става за тва ЦРВ. Тия данни дето си ги постнал са за бензинови ЦРВ-та преди фейса. Дизел, автомат се появява 2010 мисля, а омануал-а приключва 2007. 1 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #10 Posted January 12 (edited) Благодаря тогава някой да даде снимка на ръководството с обема за опресняване на автомата точтно за модела,ако може. Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD - 150 коня дизел N22B3 23.11.2011 произведено. Edited January 12 by CARPERA Share this post Link to post Share on other sites
jijane 249 #11 Posted January 12 Довечера ще видя моите каталози до коя година покриват и ще видя какво пише в тях. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
jijane 249 #12 Posted January 13 Изобщо нямам нищо за дизел фейс. По аутодата го дават 2.8, но не може да и се вярва на 100 процента. Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #13 Posted January 13 Така е нещо ръковадство е супер трудно да се намери. Данни за обема на автомата няма. Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 472 #14 Posted January 13 Владо не те разбирам, може би не само аз. Извени ме но да не се обидиш нещо, но мотора си има щека и си гледаш по нея колко да налееш. За мен няма проблем, че не намираш колко е обема. Колегите с дизелови автомати и те си сменят маслото пък не правят драма. 1 Share this post Link to post Share on other sites
lupo007 4 #15 Posted January 13 (edited) И все пак, си е добре да се намерят някакви данни за обема. Владо си е супер отзивчив и прецизен в това което казва и прави! Edited January 13 by lupo007 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #16 Posted January 13 (edited) 3 hours ago, Митко Йотов said: Владо не те разбирам, може би не само аз. Извени ме но да не се обидиш нещо, но мотора си има щека и си гледаш по нея колко да налееш. За мен няма проблем, че не намираш колко е обема. Колегите с дизелови автомати и те си сменят маслото пък не правят драма. Вднага ти давам отговор,горната пробка се намира на място което се свалят доста части. Ето намерихме я. И колко да налея 2.5л 2.8л или 3л. Маслотo се измерва на загрял двигател,не случайно на щеката пише ,HOT,. Та ако ме разбираш ако не знаеш точното количество,ще падне разглобяване и сглобявйне. Зе мен това е измислено,ненужно сложно. Явно ще си мери по колкото изтече. Мразя когато не се работи с точни мерки. Още веднъж това ми напомна защо да не взимам дизел. ДПФ,регенерациии, маслени филтри с специални капачки,горивни набутани разглобяваш двигателя,пробката за автомата и тя. И тн,и тн, и тн.Бели коси по главата а майстори пък разбиращи от дизелови Хонди ,няма ги. Edited January 13 by CARPERA Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 472 #17 Posted January 13 Гледай как четеш евангелието като дявола. Просто няма драма в това, че не знаеш обема, както виждам и други колеги не знаят. На щеката има горен маркер горещо но има и долен студено. Искаш да направиш нещо-намираш начин, не искаш-намираш причина. Share this post Link to post Share on other sites
lupo007 4 #18 Posted January 14 Колега, стига с този сарказъм! Тук няма малоумни, а по скоро незнаещи и притеснени. Не мисли, че не сме се сетили да направим нещата по начина който описваш. Колата е моя, и за сведение мога да ти кажа, че дори Владо ме подканва да ги сменяме колкото се може по бързо течностите. Грешиш за него. Кой друг ще направи толкова за непознат. Разбрах за него от тук, и го открих. Помогна ми да си закупя всички необходими течности от до, намери ми сервиз където той ми смени всичките налични, и не е поискал дори стотинка, напротив дори се обижда човека като му предложиш да му заплатиш за труда и за времето за което си го отделил от семейството му. 2 Share this post Link to post Share on other sites
didipov 98 #19 Posted January 14 Колега lupo007 във форумите никой с нищо не е длъжен на никого. Ако има желание някой да отговори и помогне го прави, ако ли не ... Сега малко по същество: в твоя случай ти не сменяш а опресняваш маслото в скоростната кутия и поради тази причина няма кой да ти каже/напише точно колко ще източиш(това зависи колко време ще оставиш пробката махната ... да си капе маслото). Така или иначе маслото се проверява на загрят(достигнал работна температура) двигател и скоростна кутия-или казано по друг начин трябва да покараш малко за да провериш нивото на маслото. Не виждам никаква драма ако има нужда от доливане това да се направи през отвора на щеката, маслото е достатъчно рядко и ще мине без проблем ... а и най-вероятно ще става въпрос за няколко мл, които и със спринцовка от близката аптека ще ги вкараш в кутията 2 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #20 Posted January 14 Колегата знае че ще опреснява,не се тревожи. Според твоето твърдение ако оставиш пробката цяла ден може и 5-6-7л зависи колко дълго. Темата е пусната за информация. Не се разбра точно колко литра е за опресняване,чакаме маслото и ще дадем инфо. Няма смисъл от спорове,който има някъква информация да я даде. Благодаря на колегите,което споделиха това което знаят или имат инфо. С пристигане на маслото за автомата ще има снимки как се опреснява,колко литра и откъде. На въппосната кола -Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD - 150 коня дизел N22B3 до сега са сменени. Масло заден диференциал,спирачна течност ,масло хидравлика,масло двигател. Филтри -маслен,горивен,въздушиен,филтър купе. Ако някой иска инфо,кое ,как и с какви консумативи,ще помогна. Share this post Link to post Share on other sites
didipov 98 #21 Posted January 14 Както Митко Йотов по-горе писа "четеш евангелието като дявола". Щом е опресняване това означава че не можеш да източиш всичкото! Моето твърдение е че много зависи в какви условия ще отвориш пробката за източване(престоял автомобил, работил), колко време ще изчакаш с отвита пробка, разликата може да е 100-200 ... мл, а тези мл ще се отразят на показанията на щеката! Грешно е да се мери източеното масло и по него да се налива новото! Звънял си в Бултрако, отговорили са ти "от 3 до 3.5л или колкото изтечало", не ми е ясно каква друга информация очакваш да получиш. 2 2 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #22 Posted January 14 (edited) Знаем че е опресняване ,знам че не може да изтече всичко,правил съм доста опреснявания,но на бензинови автомати,с точни литражи, описани в ръководствата. Маслото ще бъде източено когато е загрял двигателя,ще се чака докато спре да капе от пробката,ще се види и на студен и загрял двигател на щеката. Тогава ще разберем точния литраж. Очаквам Бултрако да имат ръководството в което е написано, и да знаят какво правят,интересно какво правят като влезе такава кола при тях. По точно е званял колегата в Бултрако ,аз вече съм ги отписал поради многократни им доказателства че нищо незнаят. Благодаря за твоите пояснения колега ще се вземат впредвид. Edited January 14 by CARPERA 1 Share this post Link to post Share on other sites
lupo007 4 #23 Posted January 14 Не ми се влиза в излишна полемика колега didipov, просто не понасям хора с арогантно държание. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 727 #24 Posted January 14 Колега lupo007, не считам, че didipov се държи арогантно. Не целя да провокирам спор или напрежение, но двата му поста в темата са напълно в рамките на приемливия тон. Дори се опитва да помогне с полезна информация. Докато „не понасям хора с арогантно държание“ е по моя преценка по-нападателно в този контекст. Аз единствено мога да добавя (ако случайно не сте се сетили да го вземете предвид, макар че се съмнявам), че ако вдигате предницата на колата на крик или стойки, тя няма да е хоризонтална и ще изтече различно количество отколкото на подемник например където би била хоризонтална. Аз лично така сменям маслото (с крик и стойки), за да ползвам гравитацията да изтече повече. Та ще бъде чудесно да споделите количеството, което е изтекло, и условията, при които сте сменили маслото. Сигурно ще е полезно на друг, който намери тази тема. 1 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 486 #25 Posted January 14 Аз не разбирам защо се драматизира толкова за това количество, като за всеки един флуид в колата си има точно определени нива, а не количества, за това са и белезките мин и макс. Количествата, които ги пише в книгите са ориентировъчни, а когато не ги знаеш се ориентираш по изтеклото количество и след това отново се осланяш на нивата. За автоматична трансмисия, аз лично, не бих си правил експерименти, има си сервизи за целта и хора, които разбират кое, как и колко. 4 Share this post Link to post Share on other sites
Krasi-mir 1032 #26 Posted January 14 В този ред на мисли ... Преди 7 часа, CARPERA написа: Масло заден диференциал,спирачна течност ,масло хидравлика,масло двигател Литри по книга ли сипА в задния диф?! Или сипвА, докато протече от пробката?! Литри по книга ли сипА в спирачките?! Или сипвА, докато стигне между белезите?! Литри по книга ли сипА в хидравликата?! Или сипвА до белега?! Литри по книга ли сипА в двг?! Или сипвА до белезите?! Таааа, втелясвате се (група Добрич) общо взето. преди 22 минути, Rakeem написа: за всеки един флуид в колата си има точно определени нива, а не количества, за това са и белезките мин и макс 3 5 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #27 Posted January 14 Да на задния диференциял по книга точно 1.2 докато протече. На спирачките няма ,там е промивка докто протече бистра течтост. Винаги на макс в казанчето на спирачките на всяко хонда на която към сменял. Точно 1л в хидравликата. Да точно литри в двигателя 5.9 л. Да точно и антифриз 7.1л всичко точно по ръководство. Гпупа Добрич работи по ръководства . Благодаря за споделения опит на всеки колега писал в темата. п.п.Благодаря на всеки друг които реши да пише в темата въпреки че не сподели нищо.🤣 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #28 Posted January 14 (edited) 2 hours ago, Rakeem said: Количествата, които ги пише в книгите са ориентировъчни, а когато не ги знаеш се ориентираш по изтеклото количество и след това отново се осланяш на нивата. Ако следиш темата,вярвам че е така точно това смятам да направя. За сервизи които могат да сменят ,маклото на автомата ,в моя град няма такъв. Не бих се доверил и няма кой да го напряви по- добре от мен. Няма кой да си играе да измие казанчето спир.течност от чернилката,няма кой да направи същото и с казанчето на хидравликата. Всеки претупва работата и взима парите. Обичам и да знам точно литрите питие които ще изпия. Наздраве на всички колеги. Edited January 14 by CARPERA 2 Share this post Link to post Share on other sites
zograffa 112 #29 Posted January 14 Тук си много прав за сервизите.Тиртиплия си признавам те.Наздраве. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 472 #30 Posted January 14 (edited) Преди 2 часа, CARPERA написа: Всеки претупва работата и взима парите. Да бе Владо, никой нищо не ти оспорва, още по малко да ти заства "напреки", става на въпрос, че неясният обем на една течност не е критерий за това да не смее човек да и посегне, още повече както казва @Krasi-mir - Краси на всякъде имаш маркери. Ти не си виждал кутия без щека и без маркери, визирам френската DPO. Е там каква драма е не е истина. Толкова и е кофти обслужването, че оторизираните френски представителства се принудиха да я обявят за не обслужваема, кара 180 000/200 000 и за тотален ремонт, е това е драма. А ти на кутията на Хонда се мръщиш където всичко е от ясно по ясно. Ей за туй ставаше на въпрос. Пий си пиенето и знай, че си късметлия и дано ти оценят труда. А колегата lupo007 трябва да знае, че всеки един пост в тази тема е изцяло в негова полза и интерес. Edited January 14 by Митко Йотов 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #31 Posted January 14 Както казах благодаря на всички колеги включително и на @Krasi-mir и на теб,. Маслото на автомата ще бъде измерено точно и вече ще се знае колко е за този двигател. За външен колега сега регистриран нашите писания,и спорове може да се непонятни,но те водят винаги до едно-добре обслужена Хонда. 1 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #32 Posted February 6 (edited) Развитие по темата. Пробката за наливане на маслото на автомата наистина не е през щеката прекалено тънка е. Щеката за измерване на нивото на маслото на автомата се намира между акумулатора и радиатора . Маслото за автомата е точно 3,5л при опресняване източено от долната пробка, на която има магнит,който трябва да се огледа . Това което е полепнало по него говори за работата на автомата,важно е да няма големи частици. Тук беше добре ситни частици като прах. Това е ново и старо масло. Маслото беше с кафеникав отенък,което говори че е дошло времето за смяна и малко отгоре. Отдолу на колата има предпазна кора алуминиева която не знам защо е нитована,явно японеца е сметнал че всеки път трябва да се нитова. Нитовете подменени с щипки . Пробката за наливане на маслото е под въздушния филтър на нея пише ATF. Беше подменена е спирачната течност.Дот4 Свалено казанчето измито с обезмаслител ,източена течност от всеки апарат. След процедурата изглежда така. Беше подменен антифриза чрез източване от пробката намираща се в долната част на радиатора. 7,1л антифриз от този. При смяната на маслото на автомата и оглеждане на колата отдолу,се откри че има предна раздатъчна кутия,която не е с общ картер с автомата. Маслото предстои да бъде сменено. Това е маслото Пак доста разпитване колко събира тя, тъй като литъра масло е 70 лв ,това е важно. Това което разбрахме е 1.5л. Това е раздатката , на нея пише какво масло се използва HGO Това са и горна и долна пробка,наливане и източване. Edited February 6 by CARPERA 7 Share this post Link to post Share on other sites
dindin 1006 #33 Posted February 6 преди 49 минути, CARPERA написа: Това е раздатката на нея пише какво масло се използва HGO А виж това е полезно. Hypoid Gear Oil за тая кола: На 12.01.2021 г. at 12:06, CARPERA написа: Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD - 150 коня дизел N22B3 23.11.2011 произведено. Автомат Защото помните ли имаше в една друга тема дискусия за тая раздатка и това масло? Off Topic П.П. @CARPERA Владо, моля те да пишеш малко по-грамотно, знам че го можеш. Сигурно някой пишеш от телефона, сигурно и бързаш и се получават едни глупави грешки. Чете се, ама не е ок. Благодаря. Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #34 Posted February 6 (edited) Това е за теб. https://honda-solaray.bg/product/347/diferentsialna-technost-honda-hgo-hypoid-gear-oil-1l.html Quote Диференциална течност Honda HGO Hypoid Gear Oil 1л. Минерално смазващо масло за скоростни кутии, произведено с висококачествени, предназначени за изключително налягане добавки. Използва се при хипоидни диференциали в тежки условия и трябва да се използва само в кутии, които изискват EP-трансмисионни масла. Предназначено за използване в предните диференциали . Никъде не споменават раздатка. @dindin Spoiler П.П. Постарах се,можеш да изтриеш поста който не ти харесва ,явно пак е несъстоятелен. Edited February 6 by CARPERA Share this post Link to post Share on other sites
mar_tod 419 #35 Posted February 7 Ами щом толкова настояваш, да кажа и аз нещо по темата : Сега е редно, да вземете с колегата на когото си сменял маслото няколко бири и от онова мезе на снимката, да идете до Бултрако и да ги почерпите, защото те са единствените дето са дали точен отговор на въпроса ти от първия пост . А, и да не забравите да им кажете да не се самозакриват, понеже нищо не разбирали . 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #36 Posted February 7 @mar_tod Spoiler Отдавна съм престанал да им се обаждам. Те вече сервизи не им останаха.В Варна изчезна сервиза им. Познай какво казаха за тази раздатка,че се наложи сам да я откривам. Share this post Link to post Share on other sites
Krasi-mir 1032 #37 Posted February 7 Преди 13 часа, CARPERA написа: Никъде не споменават раздатка. 'Щото е превеждано с гугл преводач от някой ютюб инженер. Айде пак да кажа: Раздатката на Хонда НЕ Е ДИФЕРЕНЦИАЛ. Не съм пипал раздатка на живо, но по снимки и схеми изглежда, че дори НЕ Е и хипоидна. Защо тази раздатка ползва специално масло аз не знам. Аз лично не виждам съществени разлики с раздатките на предишните генерации CR-V. Обикновен конусен редуктор. Също така, не мисля, че натоварването на тази раздатка е по-голямо от предишните. На практика, натоварването е никакво, ако не е включен задния диф. Не мога да си обясня, защо точно тази раздатка трябва да ползва Преди 13 часа, CARPERA написа: Минерално смазващо масло за скоростни кутии, произведено с висококачествени, предназначени за изключително налягане добавки После: Преди 13 часа, CARPERA написа: Използва се при хипоидни диференциали в тежки условия Дотук добре, няма лошо. Ама ... каква връзка има това с предния диференциал на CR-V?! Ми той НЕ Е ХИПОИДЕН!!! Дори НЕ Е и КОНУСЕН!!! Короната на предния диф представлява два зъбни венеца - един, получаващ движение от ск.кутия и един предаващ движение към раздатката. И двата венеца са обикновени зъбни колела с наклонени зъби. Същият този преден диференциал на Хонда ползва маслото на скоростната кутия, към която е прикачен. Ръчна кутия - МTF, автоматик - ATF. Това е! п.п. @CARPERA , адмирации за това, което си направил и правиш, за да помагаш на хората! Обаче, преди да скочиш като ощипана булка, когато някой ти направи забележка, че си написал глупост, се постарай да разбереш, защо ти се прави забележка. Постарай се да разбереш забележката и да се убедиш, че си прав (технически, граматически, ...) преди да нащракаш набързо 10-ина поста глупости. Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 677 #38 Posted February 7 (edited) Объркването идва от това че само тук,ти и Фена говорите за раздатка. Навсякъде информацията е за Quote Диференциална течност Honda HGO Hypoid Gear Oil 1л. Минерално смазващо масло за скоростни кутии, произведено с висококачествени, предназначени за изключително налягане добавки. Използва се при хипоидни диференциали в тежки условия и трябва да се използва само в кутии, които изискват EP-трансмисионни масла. Предназначено за използване в предните диференциали . Тази раздатка е отделена при това Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD - 150 коня дизел N22B3,има си две пробки за наливане и източване,и не използва маслото от автомата. На самата кутия пише Hypoid Gear Oil. Това исках да уточним. Защото в всичките теми ,на някой нов колега който е сменял, когато попитам има един отговор. Занесох колата сменяха каквото сменяха там и не знам. Никой не е качил една снимка на такава раздатка. Ето я и нея. Дано не само шепа хора сме разбрали за какво става на въпрос. Може би трябва да се систематизира тази информация,за да я има. Друго което забелязах при смяната на маслото на този автомат. Малко по напред от тук но на по долно ниво на кутията има същия болт с дифтунга на който пише ATF,може би е нивомерен. Когато се налива от горния, после масло не се вижда,не посмях да го отвъртя този на по-долната ниво. Стана по трудния начин чрез сверяване с нивела. При смяната на маслото на раздатката ще го снимам другия болт,може да помислим над това какво е. Защо са го измислили така,с този тънък нивел през който не можеш да вкараш маслото,японска му работа. Все пак едва ли само колегата с Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD - 150 коня дизел N22B3 е само той ,и само той е сменял всичките масла. Има сигурно и други тук членове, всички мълчат.?????????????? Edited February 7 by CARPERA Share this post Link to post Share on other sites
Krasi-mir 1032 #39 Posted February 7 преди 25 минути, CARPERA написа: само тук,ти и Фена говорите за раздатка Ми сигурно, 'щото аз и @fenabg сме наясно що е то "диференциал", и що е то "раздатъчна кутия". А сме наясно, щото явно не сме ютюб специалисти. Не мисля, че аз и фена объркваме представите на хорат. Не си спомням добре, а сега нямам време да ровя във форума, ама все си мисля, че именно ти за пръв път нарече това нещо "преден диференциал" в темата за маслата на колегата с 4-та ген със ZF 9HP. Аи нещо ми се мота, че качвах снимка на тази раздатка, ама ще проверя по-късно, кога и къде. п.п. Явно нищо не си разбрал от предишният ми пост. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Krasi-mir 1032 #40 Posted February 7 Изтече ми времето за редакция. За първи път тази раздатка се споменава в тази тема Започва от пост #178. До пост #190 се коментира какво е това невиждано чудо, масла, диференциали, предни задни, ..... снимки в пост #184. @CARPERA , да търся ли темата, в която ТИ започна да го наричаш "преден диференциал"? Share this post Link to post Share on other sites