Jump to content
Sign in to follow this  
CARPERA

Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD -смяна масло автомат.

Recommended Posts

 Колата е Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD - 150 коня дизел N22B3

Предстои смяна на маслото на автомата.

По ръководство го дават 2,5л,това е точно нали.

Маслото е ясно това ще е.

1938784330_Screenshot_20210111-105010_SamsungInternet.thumb.jpg.8c48d39b6a1e42be8f153e2a9087d824.jpg

Долната пробка е открита.

Къде се намира горната,не е през щеката за масло ,прекалено тънка е.

 

Питано е в Булграко,за обема на масло отговора -от 3 до 3.5л или колкото изтечало.

То за това не останаха вече представителства,явно ще се самозакрият.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Налива се през щеката с дълга и тънка фуния. На 99% съм сигурен, че изтичат малко по-малко от 4л, така че в бултрако тоя път са прави. Като вземете тая разфасовка ще ви стигне. Да не забравите и филтъра да смените.

 

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

 

 

 

7e93dae15c82b11b9f3861284ca80c82.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сигурен ли си става въпрос за дизелово CRV.

Няма филтър автомата,при дизеловото.

Щеката тук при този двигател   също не е като на бензина.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тава е на бензинавата 3ген,20мм отвор там където е щеката,и от там се налива.

IMG-cba04e04252f425904da08ad62933caf-V.thumb.jpg.e183a657ac33af619b17114d8b069fa1.jpgIMG-0853e54be98241e9240d7d09a418cac9-V.thumb.jpg.070061f27dad228236d686fdab027812.jpg

 

Това е на въпросното дизелово CRV

Отвора за щеката е 9мм.Няма как да стане от там.

IMG-c9cbf34919032f5b9f857ad8ed956cb4-V.thumb.jpg.1b90419509def77c3791067f1319b9d7.jpgIMG-bcca95950c51bd701feaa04d91804354-V.thumb.jpg.676b0cc76ca2fb8f1d255957f8a456f3.jpgIMG-5efeb81dcdd5cc1900189a8ffab4451d-V.thumb.jpg.1f91abe5fbccdb917a63aecdc69156ba.jpg

 

А това е ръковадството в него пише 2.5л при обновяване на маслото на автомата.

IMG-efaced0b2d5fcd3d3ecf079542ac3514-V.thumb.jpg.3749323560cce29347f676be47ccee75.jpg

 

Та все още издирвам къде е горната пробка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря и аз мислех че е там тази  пробка,но колата не е  моя за да мога да я разглобявам ,трябва да се махне кутията на въздушния филтър за да се види.

За филтъра поне аз това което виждам на схемата е вътре в самата кутия.

Пак ще бъде огледано всичко щателно,при първа възможност и пристигане на маслото.

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма филтър като на бензина.Вътре в кутията е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виждам колега @sredez403 че си с същия двигател,опреснявал ли си ти маслото на автомата и колко литра наля.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Карперов, тоя омануал дето го гледаш не става за тва ЦРВ. Тия данни дето си ги постнал са за бензинови ЦРВ-та преди фейса. Дизел, автомат се появява 2010 мисля, а омануал-а приключва 2007.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря тогава някой да даде снимка на ръководството  с обема за опресняване на автомата точтно за модела,ако може.

Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD - 150 коня дизел N22B3

 23.11.2011 произведено.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Довечера ще видя моите каталози до коя година покриват и ще видя какво пише в тях.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Изобщо нямам нищо за дизел фейс. По аутодата го дават 2.8, но не може да и се вярва на 100 процента.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така е нещо ръковадство е супер  трудно да се намери.

Данни за обема на автомата няма.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Владо не те разбирам, може би не само аз. Извени ме но да не се обидиш нещо, но мотора си има щека и си гледаш по нея колко да налееш. За мен няма проблем, че не намираш колко е обема. Колегите с дизелови автомати и те си сменят маслото пък не правят драма.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И все пак, си е добре да се намерят някакви данни за обема. Владо си е супер отзивчив и прецизен в това което казва и прави!

Edited by lupo007

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Митко Йотов said:

Владо не те разбирам, може би не само аз. Извени ме но да не се обидиш нещо, но мотора си има щека и си гледаш по нея колко да налееш. За мен няма проблем, че не намираш колко е обема. Колегите с дизелови автомати и те си сменят маслото пък не правят драма.

Вднага ти давам отговор,горната пробка се намира на място което се свалят доста части.

Ето намерихме я.

IMG-6f648eba9b3047f26281426e079a7b20-V.thumb.jpg.1b2a2f82ee75daa6988a81347dec734b.jpg

И колко да   налея 2.5л 2.8л или 3л.

Маслотo се измерва на загрял двигател,не случайно на щеката пише ,HOT,.

Та ако ме разбираш ако не знаеш точното количество,ще падне разглобяване и сглобявйне.

Зе мен това е измислено,ненужно сложно.

Явно ще си мери по колкото изтече.

Мразя когато не се работи  с точни мерки.

Още веднъж това ми напомна защо да не взимам дизел.

ДПФ,регенерациии, маслени филтри с специални капачки,горивни набутани разглобяваш двигателя,пробката за автомата и тя.

И тн,и тн, и тн.Бели коси по главата а майстори пък разбиращи от дизелови Хонди ,няма ги.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гледай как четеш евангелието като дявола. Просто няма драма в това, че не знаеш обема, както виждам и други колеги не знаят.

На щеката има горен маркер горещо но има и долен студено.

Искаш да направиш нещо-намираш начин, не искаш-намираш причина.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, стига с този сарказъм! Тук няма малоумни, а по скоро незнаещи и притеснени. Не мисли, че не сме се сетили да направим нещата по начина който описваш. Колата е моя, и за сведение мога да ти кажа, че дори Владо ме подканва да ги сменяме колкото се може по бързо течностите. Грешиш за него. Кой друг ще направи толкова за непознат. Разбрах за него от тук, и го открих. Помогна ми да си закупя всички необходими течности от до, намери ми сервиз където той ми смени всичките налични, и не е поискал дори стотинка, напротив дори се обижда човека като му предложиш да му заплатиш за труда и за времето за което си го отделил от семейството му. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега lupo007 във форумите никой с нищо не е длъжен на никого. Ако има желание някой да отговори и помогне го прави, ако ли не ...

Сега малко по същество: в твоя случай ти не сменяш а опресняваш маслото в скоростната кутия и поради тази причина няма кой да ти каже/напише точно колко ще източиш(това зависи колко време ще оставиш пробката махната ... да си капе маслото). Така или иначе маслото се проверява на загрят(достигнал работна температура) двигател и скоростна кутия-или казано по друг начин трябва да покараш малко за да провериш нивото на маслото. Не виждам никаква драма ако има нужда от доливане това да се направи през отвора на щеката, маслото е достатъчно рядко и ще мине без проблем ... а и най-вероятно ще става въпрос за няколко мл, които и със спринцовка от близката аптека ще ги вкараш в кутията
 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата знае че ще опреснява,не се тревожи.

Според твоето  твърдение ако оставиш пробката цяла ден може и 5-6-7л зависи колко дълго.

Темата е пусната за информация.

Не се разбра точно колко литра е за опресняване,чакаме маслото и ще дадем инфо.

Няма смисъл от спорове,който има някъква информация да я даде.

Благодаря на колегите,което споделиха това което знаят или имат инфо.

С пристигане на маслото за автомата ще има снимки как се опреснява,колко литра и откъде.

 

На въппосната кола -Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD - 150 коня дизел N22B3

до сега са сменени.

Масло заден диференциал,спирачна течност ,масло хидравлика,масло двигател.

Филтри -маслен,горивен,въздушиен,филтър купе.

Ако някой иска инфо,кое ,как и с какви консумативи,ще помогна.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Както Митко Йотов по-горе писа "четеш евангелието като дявола". Щом е опресняване това означава че не можеш да източиш всичкото! Моето твърдение е че много зависи в какви условия ще отвориш пробката за източване(престоял автомобил, работил), колко време ще изчакаш с отвита пробка, разликата може да е 100-200 ... мл, а тези мл ще се отразят на показанията на щеката! Грешно е да се мери източеното масло и по него да се налива новото!
Звънял си в Бултрако, отговорили са ти "от 3 до 3.5л или колкото изтечало", не ми е ясно каква друга информация очакваш да получиш.

  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Знаем че е опресняване ,знам че не може да изтече всичко,правил съм доста опреснявания,но на бензинови автомати,с точни литражи, описани в ръководствата.

Маслото ще бъде източено когато  е загрял двигателя,ще се чака докато спре да капе от пробката,ще се види и на студен и загрял двигател на щеката.

Тогава ще разберем точния литраж.

 

 

Очаквам Бултрако да имат ръководството в което е написано, и да знаят какво правят,интересно какво правят като влезе такава кола при тях.

По точно е званял колегата в Бултрако ,аз вече съм ги отписал поради многократни им доказателства че нищо незнаят.

 

Благодаря за твоите пояснения колега ще се вземат впредвид.

Edited by CARPERA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не ми се влиза в излишна полемика колега didipov, просто не понасям хора с арогантно държание. 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега lupo007, не считам, че didipov се държи арогантно. Не целя да провокирам спор или напрежение, но двата му поста в темата са напълно в рамките на приемливия тон. Дори се опитва да помогне с полезна информация. Докато „не понасям хора с арогантно държание“ е по моя преценка по-нападателно в този контекст.

 

Аз единствено мога да добавя (ако случайно не сте се сетили да го вземете предвид, макар че се съмнявам), че ако вдигате предницата на колата на крик или стойки, тя няма да е хоризонтална и ще изтече различно количество отколкото на подемник например където би била хоризонтална. Аз лично така сменям маслото (с крик и стойки), за да ползвам гравитацията да изтече повече.

 

Та ще бъде чудесно да споделите количеството, което е изтекло, и условията, при които сте сменили маслото. Сигурно ще е полезно на друг, който намери тази тема.

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз не разбирам защо се драматизира толкова за това количество, като за всеки един флуид в колата си има точно определени нива, а не количества, за това са и белезките мин и макс. Количествата, които ги пише в книгите са ориентировъчни, а когато не ги знаеш се ориентираш по изтеклото количество и след това отново се осланяш на нивата. За автоматична трансмисия, аз лично, не бих си правил експерименти, има си сервизи за целта и хора, които разбират кое, как и колко. 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да на  задния диференциял по книга точно 1.2 докато протече.

На спирачките няма ,там е промивка докто протече бистра  течтост.

Винаги на макс  в казанчето на спирачките на всяко хонда на която към сменял.

Точно 1л в хидравликата.

Да точно литри в двигателя 5.9 л.

Да точно и антифриз 7.1л всичко точно по ръководство.

Гпупа Добрич работи по ръководства .

Благодаря за споделения опит на всеки колега писал в темата.

 

п.п.Благодаря на всеки друг които реши да пише в темата въпреки че не сподели нищо.🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Rakeem said:

 Количествата, които ги пише в книгите са ориентировъчни, а когато не ги знаеш се ориентираш по изтеклото количество и след това отново се осланяш на нивата. 

Ако следиш темата,вярвам че е така  точно това смятам да направя.

За сервизи които могат да сменят ,маклото на автомата ,в моя град няма такъв.

Не бих се доверил и няма кой да го напряви по- добре от мен.

Няма кой да си играе да измие казанчето спир.течност от чернилката,няма кой да направи същото и с казанчето на хидравликата.

Всеки претупва работата и взима парите.

Обичам и да знам точно литрите питие които ще изпия.

Наздраве на всички колеги.

20210114_195805.thumb.jpg.e61738247eb900dc8f07c61599adf4e3.jpg

 

Edited by CARPERA
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тук си много прав за сервизите.Тиртиплия си признавам те.Наздраве.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, CARPERA написа:

 

Всеки претупва работата и взима парите.

 

20210114_195805.thumb.jpg.e61738247eb900dc8f07c61599adf4e3.jpg

 

 

 

Да бе Владо, никой нищо не ти оспорва, още по малко да ти заства "напреки", става на въпрос, че неясният обем на една течност не е критерий за това да не смее човек да и посегне, още повече както казва @Krasi-mir - Краси на всякъде имаш маркери.

Ти не си виждал кутия без щека и без маркери, визирам френската DPO. Е там каква драма е не е истина. Толкова и е кофти обслужването, че оторизираните френски представителства се принудиха да я обявят за не обслужваема, кара 180 000/200 000 и за тотален ремонт, е това е драма. А ти на кутията на Хонда се мръщиш където всичко е от ясно по ясно. Ей за туй ставаше на въпрос. Пий си пиенето и знай, че си късметлия и дано ти оценят труда.

А  колегата lupo007  трябва да знае, че всеки един пост в тази тема е изцяло в негова полза и интерес.

Edited by Митко Йотов
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Както казах благодаря на всички колеги включително и  на @Krasi-mir и на теб,.

Маслото на автомата ще бъде измерено точно и вече ще се знае колко е за този двигател.

За външен колега сега регистриран нашите писания,и спорове може да се непонятни,но те водят винаги до едно-добре обслужена Хонда.

:honda:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 49 минути, CARPERA написа:

Това е раздатката  на нея пише какво масло се използва  HGO

 

А виж това е полезно. Hypoid Gear Oil за тая кола:

На 12.01.2021 г. at 12:06, CARPERA написа:

Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD - 150 коня дизел N22B3

23.11.2011 произведено.

Автомат

 

Защото помните ли имаше в една друга тема дискусия за тая раздатка и това масло? :)

 

Off Topic

 

П.П.

@CARPERA Владо, моля те да пишеш малко по-грамотно, знам че го можеш.

Сигурно някой пишеш от телефона, сигурно и бързаш и се получават едни глупави грешки. Чете се, ама не е ок.

Благодаря. :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е за теб.

https://honda-solaray.bg/product/347/diferentsialna-technost-honda-hgo-hypoid-gear-oil-1l.html

 

Quote

Диференциална течност Honda HGO Hypoid Gear Oil 1л.

 

Минерално смазващо масло за скоростни кутии, произведено с висококачествени, предназначени за изключително налягане добавки. Използва се при хипоидни диференциали в тежки условия и трябва да се използва само в кутии, които изискват EP-трансмисионни масла. Предназначено за използване в предните диференциали .

Никъде не споменават раздатка.

@dindin

Spoiler

П.П.

Постарах се,можеш да изтриеш поста който не ти харесва ,явно пак е несъстоятелен.

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами щом толкова настояваш, :D да кажа и аз нещо по темата :

Сега е редно, да вземете с колегата на когото си сменял маслото няколко бири и от онова мезе на снимката, да идете до Бултрако и да ги почерпите, защото те са единствените дето са дали точен отговор на въпроса ти от първия пост .

А, и да не забравите да им кажете да не се самозакриват, понеже нищо не разбирали .;)

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mar_tod

Spoiler

Отдавна съм престанал да им се обаждам.

Те вече сервизи не им останаха.В Варна изчезна сервиза им.

Познай какво казаха за тази раздатка,че се наложи сам да я откривам.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 13 часа, CARPERA написа:

Никъде не споменават раздатка.

'Щото е превеждано с гугл преводач от някой ютюб инженер.

 

Айде пак да кажа:

 

Раздатката на Хонда НЕ Е ДИФЕРЕНЦИАЛ.

Не съм пипал раздатка на живо, но по снимки и схеми изглежда, че дори НЕ Е и хипоидна.

 

Защо тази раздатка ползва специално масло аз не знам.

Аз лично не виждам съществени разлики с раздатките на предишните генерации CR-V. Обикновен конусен редуктор. Също така, не мисля, че натоварването на тази раздатка е по-голямо от предишните. На практика, натоварването е никакво, ако не е включен задния диф. Не мога да си обясня, защо точно тази раздатка трябва да ползва

Преди 13 часа, CARPERA написа:

Минерално смазващо масло за скоростни кутии, произведено с висококачествени, предназначени за изключително налягане добавки

 

После:

Преди 13 часа, CARPERA написа:

Използва се при хипоидни диференциали в тежки условия

 

Дотук добре, няма лошо.

 

Ама ... каква връзка има това с предния диференциал на CR-V?!

Ми той НЕ Е ХИПОИДЕН!!!

Дори НЕ Е и КОНУСЕН!!!

Короната на предния диф представлява два зъбни венеца - един, получаващ движение от ск.кутия и един предаващ движение към раздатката. И двата венеца са обикновени зъбни колела с наклонени зъби.

Същият този преден диференциал на Хонда ползва маслото на скоростната кутия, към която е прикачен. Ръчна кутия - МTF, автоматик - ATF. Това е!

 

п.п. @CARPERA , адмирации за това, което си направил и правиш, за да помагаш на хората!

 

Обаче, преди да скочиш като ощипана булка, когато някой ти направи забележка, че си написал глупост, се постарай да разбереш, защо ти се прави забележка. Постарай се да разбереш забележката и да се убедиш, че си прав (технически, граматически, ...) преди да нащракаш набързо 10-ина поста глупости.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Объркването идва от това че само тук,ти и Фена говорите  за раздатка.

Навсякъде информацията е  за

Quote

Диференциална течност Honda HGO Hypoid Gear Oil 1л.

 

Минерално смазващо масло за скоростни кутии, произведено с висококачествени, предназначени за изключително налягане добавки. Използва се при хипоидни диференциали в тежки условия и трябва да се използва само в кутии, които изискват EP-трансмисионни масла. Предназначено за използване в предните диференциали .

 

Тази раздатка е отделена при това Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD - 150 коня дизел N22B3,има си две пробки за наливане и източване,и не използва маслото от автомата.

На самата кутия пише  Hypoid Gear Oil.

Това исках да уточним.

 

Защото в всичките теми ,на някой нов колега който е сменял, когато попитам има един отговор.

Занесох колата сменяха каквото сменяха там и не знам.

Никой не е качил една снимка на такава раздатка.

Ето я и нея.

781213_viber__2021-01-17_20-36-12.thumb.jpg.c429206d569ab404d93b9c5f1eda8795.jpg1169940312_viber__2021-01-17_20-36-1232.thumb.jpg.f0584e82039c24a3746998cfab26b324.jpg2141522662_viber__2021-01-17_20-36-1278.thumb.jpg.7a4931a7f6c4e0fd17e99cd3b7bdc547.jpg

Дано не само шепа хора сме разбрали за какво става на въпрос.

Може би трябва да се систематизира тази информация,за да я има.

 

Друго което забелязах при смяната на маслото на този автомат.

Малко по напред от тук

443255623_viber__2021-01-17_20-36-19V.thumb.jpg.7da6c97e69a97f9fb13f65f1ba84ee7e.jpg

но на по долно ниво на кутията  има същия болт с дифтунга на който пише ATF,може би е нивомерен.

 Когато се налива от горния, после масло не се вижда,не посмях да го отвъртя този на по-долната ниво.

Стана по трудния начин чрез сверяване с нивела.

При смяната на маслото на раздатката ще го снимам другия болт,може да помислим над това какво е.

Защо са го измислили така,с този тънък нивел през който не можеш да вкараш маслото,японска му работа.

 

Все пак едва ли само колегата с Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD - 150 коня дизел N22B3  е само той ,и само той е сменял всичките масла.

Има сигурно и други тук членове, всички мълчат.??????????????

 

 

 

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 25 минути, CARPERA написа:

само тук,ти и Фена говорите  за раздатка

Ми сигурно, 'щото аз и @fenabg сме наясно що е то "диференциал", и що е то "раздатъчна кутия".

А сме наясно, щото явно не сме ютюб специалисти.

 

Не мисля, че аз и фена объркваме представите на хорат.

Не си спомням добре, а сега нямам време да ровя във форума, ама все си мисля, че именно ти за пръв път нарече това нещо "преден диференциал" в темата за маслата на колегата с 4-та ген със ZF 9HP. Аи нещо ми се мота, че качвах снимка на тази раздатка, ама ще проверя по-късно, кога и къде.

 

п.п. Явно нищо не си разбрал от предишният ми пост.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Изтече ми времето за редакция.

За първи път тази раздатка се споменава в тази тема

Започва от пост #178.

До пост #190 се коментира какво е това невиждано чудо, масла, диференциали, предни задни, ..... снимки в пост #184.

 

@CARPERA , да търся ли темата, в която ТИ започна да го наричаш "преден диференциал"?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...