Jump to content
ceco_accord

Моята Легенда

Recommended Posts

Преди 2 часа, chavdu написа:

Извинявай, Цецо ако си се засегнал. Махам минусите.

Не мисля, че CMBS-a така е замислен да работи - има нещо нередно със спирачките ти.

На твое място бих ги проверил, за да разбера, защо не мога да активирам АБС-а, при максимално спирачно усилие с или без CMBS - нещо тук не е наред, какви резултати дават спирачките, когато минаваш ГТП?

Това, че не си джигит, понеже съвсем културно си нарушаваш закона, също не мисля, че трябва да получи "ъпвоут".

Според валяците на ГТП спирачките са ОК. Натиска ги спужителят и е доволен.

Ативирането на VSA и ABS зависи от сцеплението на думите с асфалта, спрямо скорост и ъгъл на волана, а CMBS е друго. Нямах време да гледам таблото за 2-те, просто видях третата. Не знам кой би могъл компетентно да сподели, но VSA и ABS съм изпробвал - това е задължително, за да си познава човек колата.

За това че съгреших спор няма, но благодаря за разбирането, че не обсъждам своите действия, а тези на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Pavel_Pavlov написа:

Това със спирачките е съвсем намясто. Не виждам как при аварийно спиране и активен абс, системата на Хонда изведнъж още повече ще усили спирането.

Не знам как стана, но е добре, иначе ... Сефте сработва тази система в активен режим.

Спирачката е много по-комфортна - педала няма общо като усещане с Акорди и Сивици. Имам чувството че Ледженда нарочно е направен да убива желанието за активно шофиране от към обратна връзка през спирачен педал. Вероятно е субективно, но пътник в него не е "кимал с глава напред".

АBS не видях, но гледах напред. Той е сработвал със старите всесезонни гуми, обаче сега съм със свежи зимни, но и със свежите летни не съм го виждал.

Вероятно съм се "наиграл" с колата и не я предизвиквам. Описаната случка е форсмажор и за това споделих и я похвалих.

Но както казах - страшно и необяснимо е. Все едно да залитнешот към бездната от мост на който няма никой и изведнъж някой да те хване. Не искам пак "да залитам" и не е било умишлено. Не знам какво са измислили, само видях как работи.

 

 

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мястото за изпреварване си е опасно, завоят ми се вижда доста близо. Аз самият много се ядосвах на себе си, че си позволих да изпреваря автобус, който се движеше с 50 на участъка между Кокаляне и Долни Пасарел (това е един виещ се в планината път) . Преди мен го изпревари едно БМВ Х5. Да, по-бързо го изпреварих от Х5цата, при това на по-дълъг празен участък. Уж и през дърветата гледах дали има кола в насрещното, зад завоя, и от 50 скоростта стана на 120 за секунди, но после, като се замислих "ами ако отсреща някой също изпреварва със 120?" Тези към 300 метра биха се стопили моментално...

Редактирано от Legend91
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, galin_k написа:

Бях гледал видео за как е най-добре да се изпреварва и ако оставим настрана потенциала на автомобила, в ситуация с голям тир, съветът беше да се предприеме изпреварване от по-далеч, а не непосредствено зад него. Предполагам, за да има време двигателят да развърти обороти, но и да имаме по-добра преценка за дистанцията и да си направим по-добре сметката за самото изпреварване. 

Абсоютно вярно. За това взех решението още в левият завой и видимост до следващия, а ТИР-а беше на 20-тина метра пред мен. Да, участъкът е къс и не-случайно са преправили осевата от пунктир в черта. Вече всички коли се движат с 3-цифрена скорост извънградско и късите прави стават неизползваеми. Поне тук-таме АПИ си върши работата.

Кутията веднага сваля 2 предавки и моторът се развърта юнашки, но има 1 уловка.

Когато преди това се кара лежерно тя не реагира спортно от еднократно скачане върху газта. Спортният режим се самоактивира при интензивно шофиране и ако бях се движил така поне минута преди това, автомата щеше да сложи 2-а при 90 км/ч и да прати оборотите директно във VTEC -a. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Legend91 написа:

Уж и през дърветата гледах дали има кола в насрещното, зад завоя, и от 50 скоростта стана на 120 за секунди, но после, като се замислих "ами ако отсреща някой също изпреварва със 120?" Тези към 300 метра биха се стопили моментално...

Точно!

Тази ситуация и размисъл са аксиома!

Просто не знам защо го сторих. Знам де, но беше импулсивно решение и мижаво накланяне на везните в полза на маневрата. :(

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за протокола:

 

Не съм карал лек автомобил с такава система.

Затова пък вече 6-та година карам служебни товарни автомобили от 3.5 до 18-тонни с такава система.

При сработване на системата усещането е точно както го описва Цецо. Щом някой ми влезе в опасната зона, от нищото се появява някаква невиждана сила, която заковава камиона на място. Става за част от секундата, още преди да съм осъзнал, какво се случва. Иначе, при нормално спиране, имам чувството, че тоя камион ще спре утре. 

 

И да, аварийната спирачка, VSA и ABS сами по себе си са коренно различни неща, работят по коренно различен начин, и сработват при коренно различни условия.

Имал съм и "удоволствието" да пробвам VSA на Сивик 9 при аквапланинг със скорост около и над 130км/ч. Ми, справи се чудесно.

Редактирано от Krasi-mir
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VSA го оствяме за момент. При скачане на спирачката, ако активираме абс (педалът започне да пулсира), значи колата търси оптималното сцепление на всяка гума индивидуално. За да започне изведнъж колата да спира още повече, значи до този момент не се е справяла със задачата. Не съм изпитвал това, което Цецо описва, но ми е необяснимо. Освен ако или спирачната система не е напълно изправна, или не е натиснал достатъчно спирачките, че да активира абс-а.

 

Ако някой има повече инфо за това какво по-различно (що се отнася до спирането) прави тази система за безопасност, ще съм много любопитен да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Krasi-mir Ако щеш вярвай, но после се сетих за теб, та и на теб се извинявам за това дето някой друг някога ти е "изправял камиона на нокти".

Насрещният бе чистичък и бял - дегизиран от снежните клони зад завоя, а това е секунда забавено възприятие. :(

Вероятно бе новичък и с аналогична система. Иначе нямам обяснение как намали толко бръже. Само знам че беше най-големият ТИР който съм виждал.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, Pavel_Pavlov написа:

 Освен ако или спирачната система не е напълно изправна, или не е натиснал достатъчно спирачките, че да активира абс-а.

 

Ако някой има повече инфо за това какво по-различно (що се отнася до спирането) прави тази система за безопасност, ще съм много любопитен да сподели.

ABS-a не се активира - не е имало импулсно щракане на педала. Това зависи от сцеплението на гумите с асфалта.

Аз обаче натисках "колкото моем", колата намаляваше както обикновено си я знам. Просто снана нещо свръх. Това което съм чел е от прес релийза на модела (който съм качил в раздела му), а там няма как да има детайлни технически подробности.

 

Асистент за стабилност на автомобила

Honda Legend е оборудвана с електронна система за подпомагане на стабилността на автомобила (VSA). Това е сравнимо с популярната и силно развита ESP система, с изключение на това, че в премиум модела на Honda тя е тясно интегрирана със Super Handling All-Wheel Drive. VSA е проектиран да помага на водача да поддържа контрол по време на внезапни маневри.

Микропроцесор изчислява прогнозирания диапазон от реакции на автомобила и координира идеалното разпределение на спирачната сила към всяко колело, ако е необходимо, активира дроселната система и контролира запалването. С контролирано ускорение, частична спирачна интервенция и реагиращо ускорение на отделните колела, VSA може да поддържа автомобила в планирания курс. 

 

Спирачна система за смекчаване на сблъсък (CMBS)

Спирачната система за смекчаване на сблъсък (CMBS) е революционна технология за безопасност, която извежда технологията ACC на следващия, логичен етап, като предвижда ситуации на сблъсък и реагира по съответния начин. 

Когато скоростта на сближаване между Legend и автомобила отпред се увеличи до точка, в която има вероятност да възникне сблъсък, системата използва визуални и звукови предупреждения, за да подкани водача да предприеме превантивни действия. Ако въз основа на реакцията на водача системата определи, че вероятността от сблъсък е намаляла до приемливо ниво, системата CMBS ще се изключи. Ако обаче реакцията на водача не намали достатъчно риска от сблъсък, системата ще издаде вторично предупреждение, състоящо се от звукови, визуални и тактилни елементи, както и леко спиране, за да предупреди водача да предприеме действия. Ако скоростта на затваряне се увеличи толкова много, че сблъсъкът стане неизбежен, CMBS може да инициира рязко спиране, за да намали скоростта на автомобила, а E-обтегачът може да опъне водача и пътника отпред.

Първи етап: Когато има риск от сблъсък с превозното средство отпред или ако разстоянието между превозните средства е паднало под предварително зададеното ниво, прозвучава зумер и на мултиинформационния дисплей се появява думата „СПИРАЧКА“. 

Втори етап: Ако разстоянието между двете превозни средства продължи да намалява, CMBS прилага леко спиране и E-обтегачът на водача активира електрически мотор, който леко прибира предпазния колан два или три пъти, предоставяйки на водача тактилно предупреждение. Зумерът звучи отново и думата „СПИРАЧКА“ се появява отново на мултиинформационния дисплей. 

Трети етап: Ако след издаване на първични и вторични предупреждения системата определи, че сблъсъкът е неизбежен, E-обтегачът прибира предпазните колани на водача и пътника отпред с достатъчна сила, за да компенсира отпуснатия колан или широките дрехи и активира спирачките силно, за да намали скоростта на удара и смекчи ефектите от сблъсъка върху Легендата и пътниците в нея. 

Системата CMBS функционира само когато Legend се движи с над 15 km/h и когато разликата в скоростта между Legend и колата директно отпред е 15 km/h или повече. Може да се изключи чрез натискане на превключвател, разположен отстрани на арматурното табло. 

 

Както вече описах, ТИР-ът се появи внезапно и на много по малко разстояние спрямо моята и неговата съвместни скорости - общо над 200, метрите не знам. 

Колата няма следене на лента и маркировка, та не знае къде е завоят. Преди това радарът не виждаше проблем, но явно си направи веднага сметката и системата просто прескочи двата етапа и мина на третият.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е синдрома на "мощната" кола, или поне аз така му викам. Колкото по-мощна кола караш, толкова повече рискове поемаш при шофиране, щото си мислиш,  че всичко ще ти се размине. Баси аз карам 300 коня кола, е ся ще видят всички. Реалността обаче е съвсем различна - колкото и басни да изпишеш за тая кола,  в действителност караш почти 2 тона туч  с лагава и мудна кутия, колкото и да е добра, с бая загуби по трасето и в случая алл веел супер мупер хандлинг ти е било само в тежест. Така, че умната по пътищата и знай че не си сам по пътя. Не знам колко критична е била ситуацията и дали е имало адреналин по седалката,  но може един курбан да си нарочиш на тая дата, е така, за здраве.

Редактирано от jijane
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
31 minutes ago, ceco_accord said:

ABS-a не се активира - не е имало импулсно щракане на педала. Това зависи от сцеплението на гумите с асфалта.

Аз обаче натисках "колкото моем", колата намаляваше както обикновено си я знам.

 

От това всичко е ясно. Имал си сцепление, но не е имало кой да стисне дисковете достатъчно силно. Или не си натиснал достатъчно, или има проблем със спирачките. Не може с изправна система да не можеш да активираш абс със силно натискане на спирачката.

 

След активирането на системата за усилване на списачното усилие, реално си стигнал възможностите на спиране на колата. Които обаче трябва да са ти налични по всяко време.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо   по-принцип кара разумно,даже пенсионерски,но тук малко се е по отпуснал. Легендата има сила,но трябва да се внимава.

И знаеш какви спирачки ти трябват.

Редактирано от Plevelcho
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, идеята ми беше, че съм бил на твое място, т.е. изпробвал съм лично, как работи аварийната спирачка. Това, че някой е изправял камиона ми на нокти е друга тема.

Все пак, извинението ти е прието. ;)

 

@Pavel_Pavlov , вярвам, че колата на Цецо си е у ред.

Нямам представа, как точно се случва, но се случва точно това, което казваш - "някой" стиска дисковете по-силно.

Според мен това се случва не защото аз не съм натискал достатъчно силно, или спирачната ми система не е изправна.

Това се случва, защото спирачната система (и всичко свързано с нея - VSA, ABS, CMBS ...) така е конструирана. Да кажем, че инженерите са преценили, че при нормално спиране не ти трябва пълния капацитет на спирачките. Грубо казано, няма нужда при всяко пипане на педала човекът до теб да получава синина на гърдите. Обаче, при аварийна ситуация на сцената се появява магьосникът CMBS и взема нещата в свои ръце. Все пак трябва да оправдае името си - "Система за безопасност". 

 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Вероятно бе новичък и с аналогична система

Не съм се интересувал, ама си мисля, че тези системи са масови в камионите най-малко от 6-7 години. Карал съм предимно DAF, всички бяха след 2015-а и всички имаха АСС, СMBS (под друго име), следене за напускане на лентата, VSA/TCS (под друго име). Ааа, и най-важното - автоматик. 

 

п.п. Най-старият камион, който съм карал (професионално, не за кеф) беше 2005-а, ръчна ск.кутия с бързи/бавни. Потеглянето от място пълен беше издевателство - десет пъти съединител, докато стигна 5-а бърза.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Krasi-mir написа:

Цецо, идеята ми беше, че съм бил на твое място, т.е. изпробвал съм лично, как работи аварийната спирачка. Това, че някой е изправял камиона ми на нокти е друга тема.

Все пак, извинението ти е прието. ;)

 

@Pavel_Pavlov , вярвам, че колата на Цецо си е у ред.

Нямам представа, как точно се случва, но се случва точно това, което казваш - "някой" стиска дисковете по-силно.

Според мен това се случва не защото аз не съм натискал достатъчно силно, или спирачната ми система не е изправна.

Това се случва, защото спирачната система (и всичко свързано с нея - VSA, ABS, CMBS ...) така е конструирана. Да кажем, че инженерите са преценили, че при нормално спиране не ти трябва пълния капацитет на спирачките. Грубо казано, няма нужда при всяко пипане на педала човекът до теб да получава синина на гърдите. Обаче, при аварийна ситуация на сцената се появява магьосникът CMBS и взема нещата в свои ръце. Все пак трябва да оправдае името си - "Система за безопасност". 

 

 

Краси не ти разбрах идеята,извинявай,но мисля,че Цецо знае за какво говоря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Krasi-mirТея шофери вече ги няма и за това камионите са по-умни от новите ти колеги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Plevelcho, Сори, ама пиша много бавно.

Когато започнах да си разяснявам идеята ти все още не беше се изказал, т.е. нямах предвид теб в идеята си. ;)

 

И да - "Цецо знае, че аз знам, че той знае". :D

А и аз знам, за какво говориш. Нееднократно съм казвал - Важно е да знаеш, какво караш, и как да го караш.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

явно знаеш за каква марка спирачки сме говорили

Редактирано от Plevelcho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Pavel_Pavlov написа:

 

От това всичко е ясно. Имал си сцепление, но не е имало кой да стисне дисковете достатъчно силно. Или не си натиснал достатъчно, или има проблем със спирачките. Не може с изправна система да не можеш да активираш абс със силно натискане на спирачката.

 

След активирането на системата за усилване на списачното усилие, реално си стигнал възможностите на спиране на колата. Които обаче трябва да са ти налични по всяко време.

На теория си прав и я знам. Имам и практика 36 години, но това ми е сефте - нормално и екстремно спирачно усилие. Определено това е друго и съм сигурен че е нарочно проектирано. 

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но за напролет съм планирал нови предни дискове и накладки - европейски размер, с дебелина 30 мм. За Япония са 28 мм. Сигурно и това не е случайно - там се кара по-бавно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Spoiler

 

7 hours ago, Krasi-mir said:

@Pavel_Pavlov , вярвам, че колата на Цецо си е у ред.

Нямам представа, как точно се случва, но се случва точно това, което казваш - "някой" стиска дисковете по-силно.

Според мен това се случва не защото аз не съм натискал достатъчно силно, или спирачната ми система не е изправна.

 

Не мислиш ли, че не е нормално да натиснеш с всичка сила педала и абс да не се активира? Поне така разбрах от Цецо.

 

Иначе относно останалото – ако абс вече пулсира, за да предотврати приплъзване на гумата с асфалта повече от оптималното, то увеличаване на натиска няма да помогне за спирането. Това, което знам за действието на системите за безопасност върху спирането на колата, е че наистина увеличават спирачното усилие (т.е. за същия натиск на педала, получаваш повече стискане на диска). И това е направено точно защото е установено, че хора в аварийни ситуации често не натискат достатъчно силно спирачката. Ефектът съответно (ако спирачката не е била натисната достатъчно силно) е точно описаният – колата започва да спира още повече.

 

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо такова е, да.

Не мисля че съм имал възможност за по-силен натиск върху педала, освен ако не стъпя и с 2-та крака.

Легенда е създаден за да изолира намиращите се вътре от външния свят. Примерно скоростта се усеща с 40 км по-ниска спрямо Акорда. Предполагам и спирачната система е  проектирана да всява усещане за комфорт. Тоест, колата спира добре, но усещането не е такова. Отделно технически не е проблем да има екстремен резерв, който водачът не контролира, а е само при нужда - примерно по психологическа презумпция за по-лежерно шофиране. Все пак всеки с опит знае колко може и "скача според тоягата". Знам как спира колата и съм в нейните граници но явно може повече, което е въпросният резерв.

Представи си го като VTEC и на спирачките и си спомни какво бе усещането ти когато за пръв път си усетил тази фирмена благинка в мотора. Там също не я контролираш.

Еми описаната ситуация е от моето откриване на Brake VTEC .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, не искам да те поучавам, защото си достатъчно зрял да го направиш сам, но ми се струва, че прекалено хиперболизираш значението на автомобилните системи, довеждайки ги до ЛЕГЕНДарно-митични размери. Истината е, че над 95 % от сигурността са в ръцете на водача и това да се вкарваш в рискови ситуации, за да те изкара от тях някой автомобилен асистент не е много рационално. За съжаление, мисълта, че някой свише се грижи за твоята безопасност, може да доведе до фатално отпускане и поемане на ненужни рискове. Това особено важи за по-младите шофьори, качили се директно на висок клас автомобил, за които после четем как са се размазали или размазали някой друг на пътя. Дори и най-съвременните автономни автомобили правят чудовищни глупости без намесата на човека. Твоят разказ се превърна в обсъждане на някаква малко известна функция на колата, сработила, за да подобри иначе не особено добре действащите спирачки. Според мен ударението и в този случай трябва да бъде върху човешкия фактор и всеки който чете тук, да си направи съответните изводи за поведението си на пътя, за да не усети като теб хладния полъх на онази с косата image.png.5aae698df4d85477b876c0d3eb8d8c86.png

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CMBS-a на ЦР-В-то веднъж ми се е намесвал, когато изпреварвах камион и явно се наврях много в него, преди да се престроя в лентата за изпреварване. Обаче само изпищя и ме прилепи с колана на седалката. Може би не е задействал спирачката, защото подавах газ. Нямаше да е яко. С другите коли редовно пищи, че ще се блъсна, но не се включва със спирачка, изключая няколко пешеходеца, които реши, че ще блъскам. Като цяло системата е доста адекватна и полезна. Леко параноична дори, бих казал, но на няколко пъти ме е спасявала и след разсейване от моя страна и ако не беше пискала, не знам, дали щях да имам време да реагирам в последния момент.

 

Иначе, две грешки, или понеже не съм в правото да определям кое е грешка и кое - не, то неща, които аз не бих направил.

 

Първо, при изпреварване за мен правилото винаги е да си в безопасност при най-лошия сценарий. Предприемам изпреварване и ще имам ли време да го довърша, ако още в самото му начало отсреща излезе кола? Всичко друго страшно много наподобява риска при руската рулетка - правиш го и се надяваш, че ще имаш късмет, а залагаш много. За живота на тези отсреща да не говорим. Те пък най-малко заслужават да участват в играта ти.

 

Второ... че това се споделя тук. Винаги ще се намерят пишман-моралисти, които да използват споделеното, за да порицаят другия.

 

Ама и двете вече са станали. Хубавото е, че всички са живи и здрави и това поне ще послужи отрезвяващо дори на тези, които само четат случката.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тези цели го и споделих.

Имам ви за "свои хора".

Сигурен съм че всеки ще извлече своята полза, или поне някакво ново инфо за техниката.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
11 hours ago, jijane said:

Това е синдрома на "мощната" кола,

Недейте така. Мощната кола освен че изпреварва по-бързо, може и да избяга от опасност по-бързо, когато вместо спирачка газта е по-добър избор (имам и такава случка: Бентли което ме застигаше бързо-бързо с 200), но освен това и спирачките и са много по-яки. Дори, ако застрахователите бяха честни, би трябвало колите с под определена мощност да имат по-скъпа застраховка, даже да не им се позволява да излизат извън града. Тия френски огромни СУВ, а като погледнеш двигателя: 110 к.с. и то само с помощта на турбокомпресор са направо смешни

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би трябваше да пусна отделна тема за CMBS, но нямах идея че ще има такъв отзвук, а и е сравнително рядка екстра.

Ако някой "мод" иска / може (и счете за полезно), нека отвори такава някъде в  "общи" и да прехвърли там писаното от началото на дискусията и (пост 104). Нямам претенция за редактирането им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Legend91 написа:

Недейте така. Мощната кола освен че изпреварва по-бързо, може и да избяга от опасност по-бързо, когато вместо спирачка газта е по-добър избор (имам и такава случка: Бентли което ме застигаше бързо-бързо с 200), но освен това и спирачките и са много по-яки. Дори, ако застрахователите бяха честни, би трябвало колите с под определена мощност да имат по-скъпа застраховка, даже да не им се позволява да излизат извън града. Тия френски огромни СУВ, а като погледнеш двигателя: 110 к.с. и то само с помощта на турбокомпресор са направо смешни

Ее, това е крайно изказване - всеки има право "под слънцето", стига да не накърнява чуждите права - та нали те са и негови!

Никога не съм карал бавна кола (някак ми е неудобно) - не че се чувствам малък. Нямам комплекс за малоценност. :)

Дори сега на синковеца Сивика ми е достатъчен и мога да изстискам от него удоволствие. Лека, аналогова колца "джобен" формат. Пасва ми чевръстото.

Ледженда е наопъки - чичковото чернотиквеничковче. Шлеп голем Не че не може, но не обича резки маневри. Нещо като 2 Сивика с 4 мотора в 1 кола. :)

Карам плавно, но изпреварвам по 1 единствена причина - не обичам "ограничена видимост". Ако застигам някого и обстановката е ОК, изпреварвам го - не обичам да намалявам без нужда. Не че някой ми пречи с присъствието си като човек - пречи ми че не виждам пред него - некомфортно ми е.

Ако виждам през него, всичко е ОК. Ако се движи със скоростта на трафика, всичко е ОК. Ако тези две условия не са налични - СЕЧ! НЕ НА ВСЯКА ЦЕНА!!!

Разум и опит имам (макар описаната случка да опровергава и 2-те, ама ... Даже не ми се налага да се възпирам, просто не гоня време и надмощие. Обичам пътуването и го разтягам във времето. Но това дойде с годините. С бялото от подписа ми Монтана - Русе вземах за 2,5 часа. С Ледженда са 3,5 час.

Некомфортно ми е да ангажирам околните с присъствието си. За това маневрата изпреварване трябва да е мълниеносна - да нямат време и особено нужда от реакция на моето действие. Трябва да не ги стресира, а да им идва като лек полъх, а не гръм от ясно небе. Може да прозвучи укоримо, но е безопасно.

Лошото е че "веднъж на 100 години и метлата гърми" и пак сори за случката - едва ли съм за пример, но всекиму своето от дискусията.

Споделих за системата и реакцията и, съзнавайки укоримостта на ситуацията. Срам си ми е. После си представих човечеца в насрещната кабина и сори му за изцепката ми. Заслужавам си всяка негова псувня (могат го по половин час без да се повтарят) и му благодаря че бе в кондиция!

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
6 hours ago, ceco_accord said:

Ее, това е крайно изказване - всеки има право "под слънцето", стига да не накърнява чуждите права - та нали те са и негови!

 

Ами аз се сещам и за подобен случай: един дядо с Ладичка с 50 на магистралата. Аз карах както обикновено си карам - с около 110, ще кажеш, нормална скорост, дори и бавно за някои. Но дядото толкова бързо го застигнах, че си беше стряскащо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да застигнеш нощем неосветена каруца, при насрещни фарове и дъжд?

Да, "заплашвал" съм, но и мнозина за тез години съм спасил.

То част от постовете в таз тема клонят към "За културата на ... " ама ...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Застигал съм колоездач. Ми добре, че беше на алея в парка, та карах с около 5 км/ч. Беше напълно невидим, помислих отначало рефлекторите на педалите му (само това му се виждаше) за някакво животно, и добре че включих дългите. Не разбирам как възрастни хора карат колело в насрещното и без дори едни мигалки за 4 лв да си сложат. А другата крайност за която сега се сещам пък са прекалено мощните велофарове и вирнати нависоко - страшно много заслепяват.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редовно срещам такива дето искат да им е чисто пред тях. Каращи като идиоти без инстинкт за самосъхранение, без мисъл за останалите участници от движението. 

Жената щеше да получи инфаркт при долната ситуация(това и остана фобия след като един селски цървул се опита да я изблъска от пътя, когато беше в 6-я месец).

Редактирано от jijane
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

#jijane

Това е по пътя Велинград-Пазарджик... Там ти трябва 12,7 мм калибър на Хондата-такива неща съм преживявал редовно, че .... Там карам винаги, все едно , че минавам през минно поле!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да приключим моралната дискусия. Идеята бе друга!

Намерих си 1 старо видео. Искал съм нещо да снимам, но явно колата пред мен намали.

CMBS е постоянно активна - не бях на автопилот тогава.

Това е първият режим - само предупреди.

При вторият пише BRAKE и сецка колана. Не ми е пипала спирачката, ако давам газ при изпреварване от малка дистанция.

Третият (активно спиране) режим е в поста от който тръгна "писаницата".

От втори и трети режим (по обясними причини) нямам видео.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера карах колата на фадъра през тъмната част, от онези с многото системи и компутри, ами какво да кажа, това за мен си беше като че карам с инструктор с паралелен волан и контрол. 

Имах усещането, че постоянно ми даваше наклон, дори с изключен автопилот не преставаше да ми върти волана и да ме вкарва в средата на платното, а през тъмното ми се нрави да карам близо до осевата.

Отделно хич не й се нравеше по-резки маневри, примерно при заобикаляне на дупки и прочие препятствия, които са обичайни за бг пътищата.

А бе в общи линии, не ми хареса усещането от шофирането, някак си останах с чувството, че не аз съм капитана на кораба.

Иначе от фаровете съм поразен, освен че правят ден, въобще не се занимаваш с нищо, а бяха малко резервиран дали ще се държат адекватно спрямо останалите шофьори, но след като още при първите няколко автомобила ми прочете мисълта, че трябва да мина на къси и го направи вместо мен (дори и при тези, които приближавах отзад), напълно им се доверих и нито един не ми присветна, справи се чудесно.

Но останалите системи са ми нож с две остриета, може би за някои току що взел книжка биха били ок, но за мен си бяха като че някой ми се бърка в работата, а дори не знам доколко мога да разчитам на него.

Случая с Цецо е същия, откъде накъде някаква система ще определя спирачното усилие и ще решава, кога отколко нужда имам! 

На моя Сивик, ако му скоча на педала ще изоре асфалта.

Ами ако откажат тези системи или не сработят по някаква причина, ами ако се бъгнат, особено тези дето ми върти волана!

Все повече виждам шофьори, които изцяло са се оставили в ръцете на роботите и това никак не е добре, особено за младото поколение с видеоигрите, които от една видеогра ще минат на друга, без никакво чувство за отговорност.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложно е.

Колите са много, а водачите все по-неопитни.

Производителите имат вменени отговорности, за да се лицензира моделът.

Отделно, за повечетокупувачи са важни "чавките" с екстри в спецификацията, а не "същността" на колата.

В достойните модели почти всичко може да се деактивира, но разбира се, някои екстри са полезни.

И да, системите помагат, но и разводняват инстинкта за самосъхранение, както и удоволствието от шофирането, ако е в "гранични режими".

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Разглезиха ни с тези екстри и скоро ще поискат да си плащаме. Скоро четох, че една немска премиум марка щяла да въвезда месечен абонамет за активиране на подгрев на седалките. 

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без тази екстра все пак се живее, какво ще стане като вземат да искат абонамент за подгревните свещи при дизел или пускане на бензиновата помпа при бензинките?  :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ви е смешно, но е така - просто бизнес.

Плащаш си за екстра, а ако искаш възможност  за деактивирането и си доплащаш. Тоест - 2 пъти за нещо което не искаш да ползваш.

И да, новата EQS е със завиващ заден мост на 5 градуса. Ако искаш да е 10, колата го може, но се активира срещу месечен абонамент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно EQS и производни електрички.

Естествено, че ще плащаш, за всичко ще плащаш и абонаменти ще има за всяка глезотийка, при положение, че основното перо го няма(или е силно разтегнато във времето), а именно сервизните обслужвания.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...