Jump to content
Sign in to follow this  
ceco_accord

Моята Легенда

Recommended Posts

Браво Цецо! На тази кола наистина може да се кефи човек. Класа!

Edited by inspektora
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодарско и ще извиняваш че в темата ти я злепоставих с някои екстри, дето за мнозина са - да ти имам проблемите.

Иначе оше я разучавам, ама полекичка, така че да имам за по-дълго време. :)

А кефове предлага от различни естества.

За някои вероятно е впечатляваща мощността, но тя се усеща повече на трицифрени скорости. Градско не е стремглава, понеже трябва да е комфортна, но пък вероятно за мнозина ще е изненада че окачването е твърдо на малки скорости и там карам гумите на 2 атмосфери. Ако са на 2,3 се усещат фугите по мостовете и прелезите, както и дребните дупки, но пък големите отработва стегнато и енергоемко. Много ме кефи да не намалявам на легналите полицаи (от онези широки и полегати), освен ако не са около пешеходни пътеки. Не че ги прелита, макар че, колелата се прибират в калниците, все едно са колесарите на самолет, а после пружините ги вадят плавно - странно усещане. На стандартните полегнали обаче намалявам - почти спирам, все едно че ще я пренасям. За тях трябва доста по-голяма скорост, а градско не е добре.

Мисълта ми е че въпреки наличието на мощност в излишък, е голям кеф да се кара бавничко в града. Окачването е твърдо, а седалките меки, точно каквито са постулатите за добра управляемост и в същото време чудесен комфорт. Не случаjно за новият Джаз 2020 са се върнали към същата концепция. До сега повечето марки гонеха малки и твърди седалки, а комфорта догаждаха с меко окачване.

Кво нещо е отлежалата концепция. :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нещо любопитно!

Въпреки че е автоматик, колата е с 3 педала. 3-тият е малък, високо в ляво и всъщност е "ръчната" спирачка. 😄

Свиква се,но има 1 странност! На таблото си има познатата пиктограмка, но ако забравя да освободя спирачката - колата тръгва нормално. Светва обаче на мониторчето 1 голямо предупреждение и дублирано с говор ме приканва да я освободя. Това само ако дам газ. Иначе под наклон и на равно държи "на мъртвец". Вероятно това е праобраз на модерния "brake hold".

Другото което за сега ми е казвала, е аз или пасажера до мен да си сложим колана. Интересното е че намаля музиката само в моя, или неговия говорител във съответната врата и от там моли за закопчаване. Много любезна тая бре. 😁

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Едно референтно пътуване до В. Търново и обратно.

Наложи се, та викам да засечем някои цифри.

  Напълних баката до горе с газ от ЕКО-то и отплавах в петък - 6:55 сутринта. Понеже строят пътя между Мездра и Ботевград и на отиване има 30-тина заобиколни км из селията, реших да мина през Плевен, после на юг (покрай Ловеч), и после пак на изток, покраъ Севлиево. В тоя маршрут също има населени места (както и самия Плевен), но улиците са по-широки и реших че ще стигна по-бързо. Така и сторих. 9;40 бях в Търново. Въпреки трафика гонех време - прошка никому - тая гад изпреварва като за световно. :)

252км за 165 минути. Средната скорост бе 91.7км/ч. Борда показваше 11,7л/100, но знам че лъже спрямо газта с около 20%, така че очаквах да получа 14л/100км газ, но нямах време да допълня и нулирам. През деня имах тъкане напред - назад по уличките, 2 пъти ходене до Горна (през Арбанаси) и заредих до горе чак вчера следобед - на тръгване за Монтана. Получи се 46 литра, за общо 307км / 39,20 лв - тоест 15 литра газ на 100 км / 13 лева на 100 км - ЛАМЯ. Пих 1 кафе и тръгнах от търновското ЕКО точно в 16:00 часа.

  На връщане избрах класическия маршрут - на запад - по Хемус и от Ботевград на север. В тази посока обикалянето из селията заради строежа е 10-тина км, а и не бързах вече. Нямаше голям трафик и карах на круиз - 95км/ч по федералните шосета и 145км/ч на аутобана. Давах десен мигач на всеки по-бърз и си слушах музика. Настроих звука и пренасочих 9-те говорителя така че да добия съраунд ефект и все едно бях на концерт, и ми прожектираха на кръгови екрани как някой си пътува за нейде. :) Даже минах през Враца (околовръстното и е много зле). Точно в 19:00 бях на ЕКО Монтана и допълних до горе, та да видим, ако се кара културно по този предпочитан от мен маршрут, колко пият тея 6 буркана.  Получи се 26,8 литра, за 255км / 23,30 лв - тоест 10,5 литра газ на 100 км / 9,17 лева на 100 км - все едно съм карал дизелова турбо малолитражка. Борда показваше 8,9л/100 (ако бе на бензин), а средната скорост бе 85км/ч. Пак не е бавно и си е в рамките на закона. С Акорда гравитираше около 80км/ч, но с тази просто по-малко намалявам в острите завои. :)

  Това са точните цифри по касови бележки, километри, време и метода пълно-пълно, но предполагам има толеранс. Аз си знам че е доста икономична (като за 1,8 тона шлеп), но ме респектира че може да е и голяма ламя. :)  Значи 6 км по-висока средна скорост и маршрут с повече населени места качват сметката с почти 40%. :) Ей това е данък удоволствие от шофирането и той си има цена, а не както казват някои че кефът нямал цена. :)

Просто 2 различни кефа - единият "за спорта - бързам, нема време", а другият от лежерното круизване.

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Блага работа е легендата, пробвахме малко такава преди да вземем Сивика. Голям шлеп е и не съм се задълбавал но май е най-голямата ламя на Хонда като разход на гориво. Ти си на газчица но все пак. Не е кола за градско каране определено а е за това което пишеш - да тръгнеш от Русе до София и обратно за 1 ден. И утре пак и после пак и тн.. :D Успех с готината кола отново и ще следя темата, че е един от интересните модели на Хонда!! 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 27.11.2020 г. at 10:04, ceco_accord написа:

Научих се извънградско да я карам съвсем без крака. Активирам АСС-то и само от волана

Това съм го правил с камион. Направо е "приказка".

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 30.11.2020 г. at 0:46, Mkilla написа:

... да тръгнеш от Русе до София и обратно за 1 ден. И утре пак и после пак и тн.. :D 

В моя случай, напоследък от Монтана през В. Търново до Бургас и вечерта прибиране на Търново.

Вчера сутринта по тъмно - 8:00 бях в Бургас - цял ден висене в болницата за операция на мама и вечерта в 21:20 старт към дома - 23:50 си бях на Търново. Сега не ми е кеф да пътувам - поради причините, но поне докато шофирам си почивам физически и психически.

Дъжд, сняг, вятър, тъмница, нерегулирани насрещни фарове, "водна стена" от тировете - в тая кола "слабото звено" е водача! Тя не "мръдна" никъде, "гък не каза".

Закуси благо с 480 км, а за вечеря "хапна" още 220 км. Менюто и за деня ми струваше 75 лева.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте и да Ви е честита новата Леегенда и с здраве да и се радвате. Преди три седмици и аз купих Леджънт, но имам някои неясноти. Ако е удобно бихте ли дали някакъв телефонен номер или скайп, вайпър, уотсап за да Ви се обадя и да поговорим за легендарните Легенди.

Поздрави Делян

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 30.11.2020 г. at 0:46, Mkilla написа:

 Не е кола за градско каране определено а е за това което пишеш - да тръгнеш от Русе до София и обратно за 1 ден. И утре пак и после пак и тн.. :D

Не града, ами направо държавата и е малка. :)

Требе да си взема отпуска и понеделник вечер да заведа жената на романтична вечеря на "Канале гранде" у Венеция, сряда денем да покажа на синковеца творенията на Гауди в Барселона, в петък да разгледаме Амстердам и галериите му, а в неделя Ф1 у Унгария и понеделник сме си на работа. :)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди малко се прибрах в Монтана, та пак се повозих.

Тоя път по светло и си имаше трафик, ама ние му се кефим. След Севлиево (от поредната "резната" колона) се амбицира 1 пич с Ауди А6 Олроуд Куатро 3.0 ТДИ от Видин, та до Монтана все по мене одеше. Не е за изфръгане тва Алди! Е, изоставаше по тесните завои, но поне знаеше пътя и бе интересно.  Аз дръпна 2-3-ма, а той - хоп на моето място в колоната. Давам си му мигач, да знае че има място и време да ме следва и така в "игри и закачки" не усетих времето. Като сме сами - държи се на 100-тина метра зад мен, щото сигурно са му казали да стои далеч от "шашавите". :)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Зимните джанти - 18-ки "куча марка" / ЕТ 45 - приемливо стоят в калниците, но са "олд фешън". За зимата стават - чакам март. :)

За лайсните - нищо ново - отлежават.

IMG_6047.JPG

IMG_6046.JPG

IMG_6039.JPG

IMG_6036.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера смених масло и филтър ДВГ. Бях си решил че ще е преди Коледа - да намаже и тя нещо от мен, че само газ и сипвам и издухвам. За 6 м. 10000км.

Снощи гледах филмче за новия Aston Martin DBS Superleggera. Имала алуминиеви - двойно окачване / подрамници / панели по купето + карбонов карданен вал - ми то и Legend модела ги има - от преди16 години. :) Е не е 12-так с 8 предавки, ама бива.

Колкото повече я ползвам, толкова повече ме изненадва с премислени решения.

Само къде са и монтирали масления филтър. Викам си - тук е претрупано, кой знае каква мъка ще е, а те японците го изкарали зад предно дясно колело. Завиваш волана и воаля - отвиваш филтъра. :)

IMG_6051.JPG

IMG_5913.JPG

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лесно,лесно..,но защо си се олял:D?

 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щото не става от клавиатурата - требе а се омажеш лично. 😁

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямаш големи завихряния и загуби,добре е:thumbs1:!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не намирам в нета данни за ХС на въздушното съпротивление, но си личи че се лъзга кат сапунче. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.automobile-catalog.com/list-honda.html

 

Разрови се тук. Като намериш точния модел има много данни. Обикновено имат и за челната площ и коефициента на въздушно съпротивление. Някои данни са официални, други изчислени – обявено е кое какво е.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не го срещнах в линка, нито в доста други материали, но ако някой намери достоверно инфо - получава лайк + . :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://acura.fandom.com/wiki/Honda_Legend

ctrl+f пишеш drag и цъкаш на второто

Посочено е 0,29. Не знам колко е достоверно. 

Off Topic

Борба за +ове :D 

 

Edited by Rakeem
  • Upvote 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като обтекаемост това 0.29 бива, но челното сечение не е малко, а аеродинамиката е фактор и от 2-те стойности.

Но това има значение за разхода на гориво, както и за стабилността. Повечето коли имат разтоварване на предна и задна ос при високи скорости, което тушират с липове и спойлери. И Ледженда има, но са доста семпли. Примерно задният на капака ползва ефекта на Бернули, вместо да има антикрило с директха притискателна сила, а отдолу на окачването също има дефлектори, обаче има и доста неприкрити компоненти по дъното и не е оптимизирана. Все пак е стара разработка и не е отделено прецизно внимание отдолу, макар че сигурно има и други неизвестни фактори за това. Иначе е първият сериен автомобил с 4 врати, на който страничните стъкла са в една повърхност - няма стърчащи над него форми и уплътнения в зоната на Б колонката.

Факт е че става леко шумна едва над 160 км/ч и не я усещам да олеква след 220 (4500 об/мин на 5-а). :)

 

IMG_5354.JPG

IMG_5415 стъкла.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добра е колицата, ама още не мога да се навия за такава. Някак си MDX-a Повече ми харесва :D 

 

Странно ама Легенд-а е по-дълъг хахах 

Edited by Drone
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами, MDX-a (особено последните генерации) си е СУВ от категорията на X5 и Q7, едва ли е по-къс от Ледженда, но позата на седящите е по-изправена, особенно на предния ред.

Пробвай ги на живо - картинките са само за окото - тялото ги възприема различно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Говорех за MDX От същите години, 2008-9 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами, ако ти трябват 7 места (5 нормални + 2 детски) и голям багажник - вземи си MDX - пожелавам ти го!

Мотора дори е 3.7, пак си има SH-AWD и даже електронни амортизатори (ако не са подменени с нормални поради ЕГН-то), а и си свикнал да гледаш по-отвисоко.

Да, по-къс е от Ледженда с 15 см, но е по-висок и тежък, по-шумен и др. такива СУВ недостатъци, но ако го ползваш целесъобразно - ще те радва.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 2 пъти ми се случи Легендата да не иска да спира. Бре - ко стАа в таа дръжава???

Натискам аз, а тя ръмжи и неще. На втория опит разбрах где е проблема. Добре че аудиото не беше надуто и чух мотора.

Моя милост (големио разбирач) си купи нови зимни обувки. Подметките по-широки от на предишните и с крайчеца на дясната натискам и газта.

А "прасето "се "напиня" - супортите "стискат зъби", но зверо е голем, не дава се.

Добре че отпред нямаше никой. Иди обяснявай на "органите" че не е от "неспазване на дистанция", а си е чиста проба "пилотска грешка". :)

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като написа обувки помислих, че говориш за гуми на колата, и чак в последствие загрях :D

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Принципно си подбирам думите и всяка от тях има конкретно значение, а някои и скрит подтекст (или метафора), така че не съм лесен за четене. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Само си мислиш, че не си лесен. Даже е приятно и забавно с двусмислията! Колко по-трудни за четене има у форумЪТ.... Четеш, препрочиташ ... и накрая - НИЩО!!!:ranting: В добрия случай:devil:

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

 

За съжаление не се сещам какво да пиша за тая кола, а и е "рядка птица", така че едва ли вълнува някого.

Да се хваля с нея не върви - не съм такъв човек, а да хваля нея "нема сми" - всекиму е ясно че нищо не му е ясно преди да я "вземе в ръце".

Все едно да споделя че живея с една стилна и дашна мадама и някой да ме пита - "е, как е?" :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако продължа с женската аналогия - кво да добавя:

Когато ми е жега, ми духа и на дупето.

Като ми е студ, го грее + гърбето - приятно е реотаните в седалката да са и над кръста.

Като и кажа "дий скъпа" - дава всичко от себе си и малцина се пънат да и "скъсат шортите".

Храни се добре, но бюджетно - екологично си я гледам.

До сега не ми е искала "скъпи бижута", но съм и обещал 1 сензорче, че не ми аресва оранжевия му цвят сегиз/тогиз.

Чудя се кво да и подаря, но нали е от елитен произход - има си всичко.

Вече е на години и улегнала особа - доста път е видяла, но всеки път се радва на нов път - да излезе на воля.

Там е в стихията си - хем с добри обноски, хем със сърце голямо и уютно ни пренася на длъж и шир.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Айде бе, няма аз да ти сменям името:D....

 

2021-01-16_013855_forums.hondabg_com.thumb.png.13f392877465d735bc9a0dee70f6457b.png

 

Честито и безаварийно !

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами, аз нов аватар си направих (кефи ли те), ама за името не знам дали е удачно и може (според софта и "разсейките") във форума?

Иначе името ще ми пасне - след почти 16 години откак съм във форума и поне 21, през които съм Хондажия. :) Как лети времето!

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...