Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

И аз съм на това мнение. 

 

Обаче пък отзивите са топ, мотори утихвали, работело супер.... :unsure:

  • Благодаря 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човешкият слух е субективен ,понякога им се счуват по-тихи ДВГ ....нормално ако си дал много пари за едно масло.

 

Стар производител са ,като френските Yacco , немските Meguin .

 

При положение ,че има голям избор Ravenol,Amsoil ...Не виждам смисъл да се експериментира

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цени като за Ферари, ама ние Хондим по земята, а не сме в обълъците. ;)

  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясноо... просто ми попадна и викам чакай да питам :D Ама щом са минералка, дори няма PAO или естер.. не си заслужава толкова пари..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производители ,които аз смятам за сериозни и доказали се :

BP/Castrol/Aral

Total/Elf

Eni i-sint

Shell

Exxon Mobil

Petronas

Petro-Canada

Fuchs

Kroon oil

Wolf

Comma

Cyclon

Ravenol

Amsoil

Addinol

Repsol

Motorex

Texaco Havoline

Valvoline

 

 

 

Може и да пропускам някои .. Има и такива ,които ги няма нашия пазар ,и няма смисъл да се обсъждат.

 

Бутикови брендове които не правят лоши масла но са неоправдано скъпи ...поне за мен

Meguin/Лики Моли

Бардал

Мотул 

Пакело 

Yacco

 

 

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Имам Хонда Акорд  7ма серия 2003та  година ,бензин/газ с какво масло да я карам ?Казали са ми да я карам с 0W20 ,но искам да се допитам и до други хора.Благодаря

Редактирано от LyuboTomov88

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

от 0-20 до 5-30, все си о.к. Аз лично карам с 5-30 и го сменям на 7-8 хил. Много зависи от стила на каране, съотношение къси/дълги разстояния, поддръжката извършвана преди да стане твоя колата и т.н. Обсъждано е в много теми назад и при интерес, може да се запознаеш по-подробно. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, LyuboTomov88 said:

Здравейте колеги.Имам Хонда Акорд  7ма серия 2003та  година ,бензин/газ с какво масло да я карам ?Казали са ми да я карам с 0W20 ,но искам да се допитам и до други хора.Благодаря

Ти с какво масло караш в момента вискозитет.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно че за прецизна препоръка е важно състоянието на двигателя. Но как се определя какво е състоянието на двигателя на автомобил втора употреба с неясни: километраж, начин на употреба..... собственика дали е бил прецизен в обслужването или го е интерерсувало само да не се чупи докато е в неговите ръце. Трябва да отворим двигателя за ревизия за да определим с какво масло да караме? Ако е нов автомобил то е ясно: четем ръководството какво пише и наливаме. 
За останалите потребители пак четем тъководството и спазваме спецификациите дадени от производителя за съответния двигател и караме на принципа проба/грешка: за бензинки(според "оная" закачена табличка) почваме с 0-20 ако папка извън нормалното, минаваме на  0-30/5-30 ако и там има висок разход търсим причини и преценяваме дали е изгоден ремонта или ще си доливаме ... и приключва маслената драма. Останалото е въпрос на вкус.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, CARPERA написа:

Ти с какво масло караш в момента вискозитет.

В момента е с 020 човека от който я взех ми каза зимата с 020 лято с 050

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено 0на50 не е маслото за колата ти ако това е казал човека.

Това 0на20  марка спецификации, имаш ли поглед над него харчи ли го колата.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.12.2024 г. at 18:16, CARPERA написа:

Определено 0на50 не е маслото за колата ти ако това е казал човека.

Това 0на20  марка спецификации, имаш ли поглед над него харчи ли го колата.

 

IMG_20241213_153912.jpgето това аз от скоро я имам 2седмици ,но мисля скоро да го сменя и за това се интересувам с какво да го заменя или да продължавам със същото

Редактирано от LyuboTomov88

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

🥺 0W50 ....такъв вискозитет съм виждал само от ENEOS SUSTINA .Колега ти сигурен ли си ,че това са ти казали ?

Изобщо 0W20 /0W30/5W30 са ти вариантите ,това 0W50 e безумие за който и да е ежедневен градски автомобил .

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.12.2024 г. at 12:26, LyuboTomov88 написа:

В момента е с 020 човека от който я взех ми каза зимата с 020 лято с 050

Този човек не е в час ама изобщо.

Поръчай си от общите поръчки , ако има още заявки един Шел Хеликс ултра 0/30 или 5/ и си свиркай.

Доста хора карат хинди с Шел , стига да е ориг и няма да сгрешиш!!

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, попаднах на няколко сайта който предлагат моторно масло Honda 5w30 на цена под 100лв.за 4 литра и е упоменато, че е произведено в Германия.... Дали има голяма разлика с това произведено в Япония, освен цената?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пресен анализ на Ravenol DXG 5W-30. Отработка на Honda HR-V 1.5 T, 2017г.

https://oil-club.de/wcf/index.php?attachment/73788-ravenol-dxg-honda-hr-v-1-5-cvt-2017-pdf/

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е новата формула, като пакет присадки и база.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странното в анализа е, че KV40 и KV100 са доста по-ниски от тези в дейташийт-а. А пък горивото в маслото е под 1%.

Не вярвам вискозитетът да е пропаднал толкова много за няма и 9 хил.км.

Питам се, дали не е по-стара рецептура?! Имаше преди години DXG с KV100= 10.4. Tа ако е такова си съвпадат нещата, но то пък беше с Натрий, а тук го няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро реалният вискозитет е по-нисък, тъй като присадките съответстват на новата формула, старата беше по-богата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано новата "китка" излезе стабилка, че съм поръчал 10 литра. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Анализа е нормален ,но нямс информация за моточасове и средна скорост .Ако е типичен градски автомобил маслото е издържало доста

 

 

Цецо в твоята кола тва масло тря държи повече ,ДВГ с директно впръскване сработват по-бързо по TBN и TAN .

 

Редактирано от Ивайло Димов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще го следим "изкъсо" - на дълги разстояния.

Имам 2 натурално аспирирани "инжекции" с общо 10 буркана. :)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ч.Н.Г! :)

Маслото е било експлоатирано 50/50 магистрала и градско на къси разстояния.

Стойностите на износване са незначителни, като се има предвид, че не е източван несливаемият остатък и от него също има принос към стойностите на металите, окисление, нитриране и т.н.

Предполагам, че TBN е измерван по ASTM D-2896, който дава завишени резултати за стойността, понеже е метод за свежо масло. Поне така измерват в Германия (не знам защо).

Ако се измери по ASTM D-4739, който е за отработено масло, тогава, реалният TBN, трябва да е поне с 2 единици по-нисък. Тоест, вече се е изравнил с TAN.

Като цяло, маслото се е представило превъзходно, с оглед на спецификациите, които притежава и не големият ресурс от това, съответно 150 - 180 моточаса при гориво бензин. Да не забравяме, че началният TBN на свежото масло е само 7.8 mg KOH/g. :)

 

Успешна Нова 2025 година! :thumbs1:

 

 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резултата е много добър за GDI двигател ,малкото количество вода и гориво е заради смесения пробег .При стандартен MPI двигател и тоя стил на употреба щеше да изкара поне още 1500-2000 км .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно и просто обяснено,но извода за мен е,че се стига пак до пакета качествени присадки  в маслото,които най вероятно не присъстват във полусинтетическите масла,от сорта на 10W40.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те ги има но подобни масла са за стар автопарк от 90-те ,тип Хонда Кончерто,Пежо 405 ,Голф 3 и т.н

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коледен подарък за лятоска, на 2-те ми Хонди. ;)

IMG_20250107_233430.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.01.2025 г. at 9:20, Ивайло Димов написа:

 

Поредното отлично видео на Евгени 

Не обяснява как се образува това разпенване на маслото в картера.

Едва ли е от свръх ниво, та коляновия вал да играе миксер.

По-скоро помпата да създава кавитация при високи обороти, но това няма общо с ресурса на маслото. Тя ще разпени всякакво.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно ,когато сработят антипенните присадки вече маслото е неустойчиво на кавитация ,получават се мехурчета вътре в самото масло ,които се пукат и разпенват.Идеята е да се съблюдават интервалите на обслужване съобразно спецификите на шофиране,климатична среда ,местобитание и т.н .Съвременния автопарк е много капризен и тези смени на масла на 15-20-30 хил км са вредни ,но всеки случай е частен и различен.Практиката е показала ,че едно масло може да изкара и 20 хил ако автомобила се движи само по магистрала ,и обратното може да сработи и за 4 хил ако се ползва чисто градско.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж ми маслото и последната му капка в другата тема.

10000 км 150 мото часа - предимно извънградско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеална проба ,малко си го опреснил но и караш на пропан-бутан ,така ще издържи и 15 хил и ще има запас за още .Газта цапа много по- малко маслото ,а караш предимно в идеални условия .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен на бензин ми не изнася, а на нея градското, та сме се разбрале. ;) Маслото е съгласно с назе. :)

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте!От скоро съм собственик на Акура МДХ 3.7 2011г. Обслужих колата  и естествено спазих препоръките да използвам оригинални масла за трансмисия,диференциал и раздатка .Моторно масло избрах Pakelo 5w30 и всъщност съм доволен от маслото,но не и от цената.За 7000 км. долях не повече от 700-800 мл. ,основно започна да губи масълце след 6000 км. и когато на извънградско стъпвам повечко на газта при изпреварване.Обикновено карам на къси разстояния с по чести стоп/старт на двигателя .Колата е с газов инжекцион и изминати 3000 км. от както е поставен.По всички каталози на тази кола се препоръчва 5w20 вискозитет ,но не знам за нашия климат това добре ли е.Какво бихте ме посъветвали да направя при предстоящата смяна на маслото.Да продължа с Пакелото или да заложа на друго препоръчано от вас масло?Благодаря предварително!😊

Редактирано от Красимир Христов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тоя режим на експлоатация 5-6 хил км е времето за смяна .Може да пробваш Ravenol DXG или Amsoil SS и двете 5W30

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за Amsoil SS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорно много нахвалено масло е Amsoil както в Европа ,така и в Америка.С моя начин на каране ще трябва по чести смени ,по мои преценки ако сменям на 6000 км. Това означава на 4 месеца смяна.Така или иначе компромис няма да правя с маслата на колата.Има доста изписано ,че фейса от 2010 до 2013 година спичат след време сегмент и започват яко да похапват масло.Моята е на реални 140000 и ми се иска да предотвратя този момент.Надявам се с хубави масла и редовна смяна да не стигаме до 1л. на 2000 км 😬

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...