Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Изминал съм около 700км след смяната на маслото и мога да кажа, че колата е доста по-тиха с Ravenol RCS. 
 Вече имам щека, така че си го гледам по-редовно нивото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Колата е Акорд 8ма 2.4 ма газ. Сега карам с Ravenol 5w30 DXG.За около 4000 км нивото на маслото падна от Макса на щеката до минимум. В книжката пише че маслото трябва да отговaря на А3/B4, затова съм се насочил за следващата смяна към Ravenol SCL. Правилно ли е или има и по-добро за този двигател от Ravenol? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впиши си точните данни в търсачката на равенол и ще ти излезнат най-подходящите масла за гамата на равенол:
https://oilguide.ravenol.de/?lang=en

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Damasko

Здравей колега,

Ravenol DXG 5w30 е едно от най-добрите масла на пазара в момента като състав и качества.

По принцип К24 изисква по-нисковискозитетни масла и честа смяна. В западна Европа, обаче, масово ги карат с 5W-40, а също сменят маслото на сервизни интервали от по 15 000 - 20 000 км, което води до нагари и запичане на маслосъбирателните сегменти. От там и горене на масло. Ако се кара продължително време така, следват и надрани цилиндри, и т.н.

В книжката се препоръчва АСЕА А5/В5. Резервен вариант АСЕА А3/В4, ако няма А5/В5. Но щом ти харчи Ravenol DXG 5w30, ако сложиш А5/В5 - ще го харчи повече. Ravenol SSL 0W-40 ще го гори една идея по-малко, но няма да решиш проблема. А той ще се задълбочава във времето.

За съжаление, при теб ситуацията няма да се оправи с масло. Явно си трябва ремонт.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Обмислям да се включа в черния петък на АТО24. А още по-отдалеч обмислям и смяна на вискозитета на маслото. Колата е CR-V 2017 2.0 с R20A9 двигател.

Знам, че се препоръчва 0w20 и винаги съм карал с препоръчания вискозитет всичките си коли до сега. Сега обаче ме притеснява едно почукване, което се чува понякога на празен ход. затова обмислям да пробвам 0w30 на Amsoil.

Забелязах това почукване откакто сложих Ravenol, затова обмислям и смяна на марката. Забелязах го и когато го сложих на Форд Фокус. 

 

Доводите ми са:

 

1. Колата е гаражна и се пали на 5+ градуса винаги. 1 път макс годишно да се наложи да стои на навън на минусови теператури за ден два.

2. Карам предимно градско на къси разстояния и ме притеснява разреждането на маслото с времето.

3. Избрал съм Amsoil 0w30 като нещо средно между 0w20 и 5w30. Като Kinematic sicosity на 0w20 е 8.5/45 единици (едни от "най-редките" на пазара), съответно при 100 и 40 градуса за равенолите. А на  0w30 и 5w30 равенолите е около 12/68.

4. В крайна сметка на загрял двигател вискозитетите почти се изравняват. Дали ще е 8, 10 или 12 единици, когато маслото е качествено, не мисля, че е проблем за двигателя.

 

Т.е. идеята ми е съвсем леко да вдигна вискозитета. 

Приемам идеи и съвети :) 

 

Прилагам таблица на амсойлите.

Image 003.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito 

В момента карам моят R18A2 мотор с Mobil 1™ ESP LV 0W-30 - КЛИК

LV в името на маслото означава Low Viscosity. Това са анализът и отзивите за маслото в oil-club.ru - КЛИК. За съжаление обаче ATO24 не го предлагат. Купувам го от oilgrupbg.com (клик).

Не препоръчвам масла, просто споделям инфо и ти давам възможност за конкурентен избор :).

 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината ми харесва идеята. Обаче маркетинга на Амсойл е убийствен. :lol: 

 

Стига това, което е написано в дейташийта да е вярно или поне да не е много преувеличено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito

Здравей,

С кой Ravenol чуваш почукване?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Хондата RAVENOL DFE SAE 0W-20, ама доста по-слабо и по-рядко, отколкото на Форда RAVENOL FDS SAE 5W-30. При форда направо като го налях и почна, там нямам съмнения. Аз даже бях писал тук някъде, чука като на повдигачи.

 

Ок де има и втора причина, доста по-маловажна, но все пак.... разбрах, че маслото всъщност е "руско" не е немско и се бъркат 10000 вида масла в някакво хале. :tooth:  

 

Руско имам предвид, собственика е руски олигарх, суровината е руска.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito

Щом има почукване с 0W-20, значи има нещо хлабаво... Веригата може би. С по-висок вискозитет масло, ще затихне, ако е това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, dandilov написа:

@Bizzito

Щом има почукване с 0W-20, значи има нещо хлабаво... Веригата може би. С по-висок вискозитет масло, ще затихне, ако е това.

 

Ами на 75 хил кола е. А форда е с ремък.

 

Не знам може и да прекалявам нещо, но определено не ми харесва напълно.

 

Ти с ЦРВ ли се оборудва? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
14 hours ago, Bizzito said:

На Хондата RAVENOL DFE SAE 0W-20, ама доста по-слабо и по-рядко, отколкото на Форда RAVENOL FDS SAE 5W-30. При форда направо като го налях и почна, там нямам съмнения. Аз даже бях писал тук някъде, чука като на повдигачи.

 

Ок де има и втора причина, доста по-маловажна, но все пак.... разбрах, че маслото всъщност е "руско" не е немско и се бъркат 10000 вида масла в някакво хале. :tooth:  

 

Руско имам предвид, собственика е руски олигарх, суровината е руска.

Че Мерцедес преди санкциите излизаха от завода с Лукойл... ( пък има едни съмнения, че и сега е така;) )

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо лошо няма в руските масла. След като Равенол си повярваха, минах на Газпром. За всичките си коли. Ми, масла, като масла. Само дето са много по-евтини. Все пак, когато имаш 4 автомобила, това не е маловажно...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
20 hours ago, dimkaraganchev said:

Нищо лошо няма в руските масла. След като Равенол си повярваха, минах на Газпром. За всичките си коли. Ми, масла, като масла. Само дето са много по-евтини. Все пак, когато имаш 4 автомобила, това не е маловажно...

Имаше едно G-Energy Far East 5W-30 Engine Oil  от завода в Бари, Италия, бивша Тексако, сега след санкциите позачезна, но може пък да се появи от някоя казахстанска фирма;):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

Имаше едно G-Energy Far East 5W-30 Engine Oil  от завода в Бари, Италия, бивша Тексако, сега след санкциите позачезна, но може пък да се появи от някоя казахстанска фирма;):D

Маслото си го поръчвам от Стара Загора. Явно, санкциите не играят...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо избрах да заменя Ravenol DFE 0W20 точно с Amsoil Signature 0W30. 

Всички масла са препоръчаните от търсачките на марката.

Вискозитет спрямо температура.

 

 

 

download (2).pngdownload.pngdownload (1).png

Редактирано от Bizzito
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, dimkaraganchev said:

Маслото си го поръчвам от Стара Загора. Явно, санкциите не играят...

Дени Трейд ЕООД

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito

Графиките не са достатъчно информативни, защото не дават ясна визия на работния вискозитет при 100 градуса. Пример: SSO е с 12, Ams e с 10.4, а това си е значителна разлика.

Единствено показват разликата в студения вискозитет, която не е малка, с оглед защитата на двигателя при студен старт.

При третата графика съм съгласен, че Ams 0W-30 и DFE 0W-20 имат близки нискотемпературни х-ки. Но, ако се зачетеш в техническите им данни, ще забележиш графата "Noack Volatility", а там има разлика в полза на DFE. Това казва, че DFE е с по-малко подобрители на вискозитета, т.е. по-термостабилно и по-малко е способно да прави отлагания в двигателя при високи температури. Както и да е, Amsoil 0W-30 е с Noack 8.8, което си е завиден резултат, в сравнение с повечето 0W-30 на пазара. :) :thumbs1:

От друга страна, вместо Amsoil 0W-30, бих избрал Amsoil Signature 10W-30, което е с работен вискозитет 10 и Noack 4.1

Причината за почукването в двигателя не може да е от правилно избраното масло, а е по-скоро механична. Логично е да се намали или изчезне с по-висок вискозитет. Давай да видим какъв ще е резултатът с Ams-a.

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, dandilov написа:

Това казва, че DFE е с по-малко подобрители на вискозитета, т.е. по-термостабилно и по-малко е способно да прави отлагания в двигателя при високи температури.

 Това, което казваш не е точно така: с подобрители на вискозитета, маслото е по термостабилно.

Редактирано от simo vtecman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, dandilov написа:

@Bizzito

Графиките не са достатъчно информативни, защото не дават ясна визия на работния вискозитет при 100 градуса. Пример: SSO е с 12, Ams e с 10.4, а това си е значителна разлика.

 

Това много ли е? Мислех, че е нищожна разлика. :blink:

 

преди 24 минути, dandilov написа:

 което си е завиден резултат, в сравнение с повечето 0W-30 на пазара. :) :thumbs1:

 

Завиден май в лошия случай :lol:

 

преди 25 минути, dandilov написа:

Давай да видим какъв ще е резултатът с Ams-a.

 

Както с предната кола ще си пограя малко докато си намеря маслото.

 

преди 3 минути, simo vtecman написа:

 Това, което казваш не е точно така: с подобрители на вискозитета, маслото е по термостабилно.

 

Да, но пък се изпарява повече, явно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобрителите се разграждат в процеса на работа на маслото, при високи температури ( а те са високи при сегментите) и правят отлагания. Колкото повече VIIs  има маслото, толкова по-податливо е на високотемпературни отлагания. Особено при маслосъбирателните сегменти.

преди 37 минути, Bizzito написа:

Завиден май в лошия случай :lol:

Не в лошият случай. Ams-a 0W-30 показва по-добри стойности в сравнение с повечето други 0W-30. Казвам повечето "шир потреба" на пазара. Четете tds-ите.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее, стига пък ти, Амсойл сигначър и шир употреба, как не ти се изприщи езика да го изречеш.

Равенол нямат масло, което да съдържа повече от 50% ПАО, докато Амсойла до много скоро беше изцяло ПАО и естери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май обратното казва, ок е. Аз поразрових, те повечето даже не го дават като параметър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

Много грешно си ме разбрал. Не казвам, че Amsoil е шир потреба, а че повечето 0W-30 нямат неговите качества.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 hours ago, Rakeem said:

Ееее, стига пък ти, Амсойл сигначър и шир употреба, как не ти се изприщи езика да го изречеш.

Равенол нямат масло, което да съдържа повече от 50% ПАО, докато Амсойла до много скоро беше изцяло ПАО и естери.

ма си крият MSDSите що ли...

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и равенолите ги крият.

Писах им запитване, ни вест ни кост.

 

Има едни пакело и те са по поискване. Писах им на другия ден ми го пратиха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
42 minutes ago, Bizzito said:

Те и равенолите ги крият.

Писах им запитване, ни вест ни кост.

 

Има едни пакело и те са по поискване. Писах им на другия ден ми го пратиха.

Даже абсолютно сигурно и, че не ползват отработени масла😆😉😂 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен MSDS трябва да са достъпни. Виждал съм текст в някои от тях като "Не предизвиквай повръщане". Т.е. в тях са описани принципите за безопасност докато например "Бърза помощ" пристигне....При опцията (евентуално) да го получиш чак на другия ден, вече може да е късно. Поздрави.

Редактирано от georgi.ivanov1975

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, georgi.ivanov1975 said:

Според мен MSDS трябва да са достъпни. Виждал съм текст в някои от тях като "Не предизвиквай повръщане". Т.е. в тях са описани принципите за безопасност докато например "Бърза помощ" пристигне....При опцията (евентуално) да го получиш чак на другия ден, вече може да е късно. Поздрави.

В случая раздел 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.12.2023 г. at 10:51, dandilov написа:

 

Не казвам, че Amsoil е шир потреба, а че повечето 0W-30 нямат неговите качества.

Е именно, сравняваш масло с минимум 50% ПАО, Естери и сериозен пакет присадки с шир потреби.

Знам, че не го долюбваш хич, но айде пречупи се малко.

Виж аз почнах да харесвам Равенол :rolleyes:

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Маслена сглобка ли се заформя? ;)

 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емиии, на амсойлите фабриката изглежда доста по-внушително. Даже и жп линия влиза вътре.

Джендър съм си и тва е :tooth:

Image 004.jpg

Image 005.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

Off Topic

 

:D Не бе човек. Пречупил съм се.

Бих си купил и Амсойл, ако ми дадат официална информация, че съдържа минимум 50% PAO и колко % естери. Да, преди години имаше информация в msds-a, но я скриха и в новите партиди не се знае какъв е процентът. А и другото, което все още ме дразни е, че не са си сертифицирали официално маслата. Няма "Спецификации: ---- еди кои си... ",  а вместо това пишат: "Приложение - използвайте AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil в приложения, където изискват следните спецификации" :D

Все пак бих си купил. Дори само за проба. Но много му вдигнаха цената.

 

Ти как така смело заявяваш, че съдържа 50% PAO? Дай доказателство, черно на бяло и веднага ще си купя. Без майтап!

 

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

то кат склада на Лидъл в Равно поле:D

АбцолЮтно.

Влизат варели / претакат зейето / излизат варели - кво са сварили, вари разбери ги?

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по звука ги познавам споко, ще кажа :tooth:

 

  

преди 5 минути, ceco_accord написа:

АбцолЮтно.

Влизат варели / претакат зейето / излизат варели - кво са сварили, вари разбери ги?

  

преди 12 минути, dandilov написа:

@Rakeem

  Покажи скритото съдържание

 

:D Не бе човек. Пречупил съм се.

Бих си купил и Амсойл, ако ми дадат официална информация, че съдържа минимум 50% PAO и колко % естери. Да, преди години имаше информация в msds-a, но я скриха и в новите партиди не се знае какъв е процентът. А и другото, което все още ме дразни е, че не са си сертифицирали официално маслата. Няма "Спецификации: ---- еди кои си... ",  а вместо това пишат: "Приложение - използвайте AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil в приложения, където изискват следните спецификации" :D

Все пак бих си купил. Дори само за проба. Но много му вдигнаха цената.

 

Ти как така смело заявяваш, че съдържа 50% PAO? Дай доказателство, черно на бяло и веднага ще си купя. Без майтап!

 

 

 

Тези неща не важат и за равенола с пълна сила?

ПП: Да, може би равенолите имат сертификации, но нямат мсдс също.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...