Rakeem 808 #1881 Отговорено 14 Януари На този мотор се препоръчва 0/20 или 5/20, именно заради този проблем. Пробвай да видиш как ще му понесе. Кое те кара да мислиш, че е на реални км.? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1882 Отговорено 14 Януари Аз бих пробвал една смяна с 5W30 ,особено ако обича да я пържи в лютеницата .Ако проблема остане да слезе на 5W20/0W20.Макар според мен да няма проблеми ,типично преимуществено градски автомобил ,ниска средна скорост ,много моточасове .Тва Pakelo мисля е чист хидрокрекинг ,сработило е на 6000 ,което за тоя тип употреба е приличен резултат. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Красимир Христов 5 #1883 Отговорено 14 Януари преди 38 минути, Rakeem написа: На този мотор се препоръчва 0/20 или 5/20, именно заради този проблем. Пробвай да видиш как ще му понесе. Кое те кара да мислиш, че е на реални км.? Според carfax Canada,колата е обслужвана според км редовно .Замислям се да пробвам 5w20 както е по предписание,но в крайна сметка този автомобил е произведен за американски и канадски пазар.Според много от собствениците на тези автомобили в Америка разказват колко по-добре се вписва 5w30 и нямат никакви проблеми . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Красимир Христов 5 #1884 Отговорено 14 Януари преди 11 минути, Ивайло Димов написа: Аз бих пробвал една смяна с 5W30 ,особено ако обича да я пържи в лютеницата .Ако проблема остане да слезе на 5W20/0W20.Макар според мен да няма проблеми ,типично преимуществено градски автомобил ,ниска средна скорост ,много моточасове .Тва Pakelo мисля е чист хидрокрекинг ,сработило е на 6000 ,което за тоя тип употреба е приличен резултат. Определено си прав колега!От време на време раздвижвам буталата с “kickdown” и от тези 6500 км. 4000 са на между селски и селски предвижвания с доста моточасове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 808 #1885 Отговорено 14 Януари Щом е на реални км., то си струва да се придържаш към препоръките, почти съм сигурен, че и на капачката ти пише вискозитета. Иначе ги остави какво приказват хамериканците, щото после реват, че им гори масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Красимир Христов 5 #1886 Отговорено 14 Януари преди 2 минути, Rakeem написа: Щом е на реални км., то си струва да се придържаш към препоръките, почти съм сигурен, че и на капачката ти пише вискозитета. Иначе ги остави какво приказват хамериканците, щото после реват, че им гори масло. Честно казано не съм поглеждал на капачката какво пише🤔.Виж тази на резервоара ми се наби в очите това “only premium fuel “ 😅Верно ,че сипвам само 100 октана ама всички знаем качеството на горивата у нас.Така или иначе минах на газ та съвсем ще е “премиум” вече..😂.Сега вече има дилема и с какъв вискозитет да подходя на предстоящата смяна..🤔.Доста колеги с такива Акури в България карат с 5w40 даже 5w50 ,казват ,че това 5w20 става на чорба лятото и не биха си сложили. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1887 Отговорено 14 Януари 5W40 /5W50 в никакъв случай ,това е извращение .Щом е предвидена за нисковискозни масла ,хлабините между шийките на КВ и основните лагери е малка .Висок вискозитет масло може да стане причина за превъртане на лагерите . 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F4R 7 #1888 Отговорено 14 Януари Сипвай 5/30 висок клас и карай равномерно, сиреч едни 7500кмра пробвай как се държи... След 2-3 смени ще решиш окончателно кое е най-доброто за колата ти. Това 5/40 , 5/50 си го избий от главата 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Красимир Христов 5 #1889 Отговорено 14 Януари Предполагам ако реша да използвам 5w20 ,Амзоил от същата серия SS също ще ни бъде предложено.От други брандове с този вискозитет на кои мога да се спра? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1890 Отговорено 14 Януари Ravenol това са маслата с ПАО + естери 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 808 #1891 Отговорено 14 Януари преди 9 минути, Красимир Христов написа: Предполагам ако реша да използвам 5w20 ,Амзоил от същата серия SS също ще ни бъде предложено.От други брандове с този вискозитет на кои мога да се спра? Ravenol SFE 5w20 https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-super-fuel-economy-sfe-sae-5w-20 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F4R 7 #1892 Отговорено 14 Януари Добре де защо се засилваш към 5/20 след като споменаваш че след 6К и газ на педала , извънградско сипваш ~1л масло , ползваики пакело 5/30 такъв вискозитет? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Красимир Христов 5 #1893 Отговорено 14 Януари преди 1 минута, F4R написа: Добре де защо се засилваш към 5/20 след като споменаваш че след 6К и газ на педала , извънградско сипваш ~1л масло , ползваики пакело 5/30 такъв вискозитет? Защото все ме гложди какво дава производителя ,а аз се хвърлям на друго и ще ме е яд ако не опитам.Почти съм сигурен,че с 5/20 ще изхарчи същото количество масло за този пробег. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F4R 7 #1894 Отговорено 14 Януари Еми не бъди толкова сигурен,че ще харчи същото количество масло ... Една кола тръгне ли да сърба масълце. . Това което казва производителя е далеч от тукашните мпс-та ..Сипи си 5/30 висок клас ,бутай си една идея по-леко акурата и хем на теб ще ти е добре , хем и на нея поздрави 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 808 #1895 Отговорено 14 Януари Един двг ако харчи масло, започва да го харчи от ден едно, а не от ден 101. Второто говори, че по-скоро проблемът е в маслото. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 460 #1896 Отговорено вторник в 19:35 J37-цата винаги става масларка малко, или много. На капачката пише 5в20, ама си наливай 30-ска и си свиркай. От тук нататък разхода на масло само ще расте, каквото и масло да ползваш. Автомобила е страхотен, но двигателя си е греда по отношение на разхода на масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Красимир Христов 5 #1897 Отговорено вторник в 20:09 преди 27 минути, jijane написа: J37-цата винаги става масларка малко, или много. На капачката пише 5в20, ама си наливай 30-ска и си свиркай. От тук нататък разхода на масло само ще расте, каквото и масло да ползваш. Автомобила е страхотен, но двигателя си е греда по отношение на разхода на масло. Съгласен съм,че особено фейслифтовите има доста които са изревали от прекомерно харчене на масло,но има и много които са на повече от 250К мили и нямат този проблем.Продължавам да мисля,че много зависи как ,с какво и на колко време се сменя маслото.Да ти кажа честно нямам никакво намерения да влизам в лабораторни изследвания за да си мисля ,че ще карам този автомобил цяла вечност.Ще се опитам поддържам автомобила както трябва пък да става каквото ще!Прав си ,колата е страхотна и да си призная за пръв път така ми трепна за нов автомобил😌 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Красимир Христов 5 #1898 Отговорено вторник в 20:21 Преди 1 час, Rakeem написа: Един двг ако харчи масло, започва да го харчи от ден едно, а не от ден 101. Второто говори, че по-скоро проблемът е в маслото. Абсолютно,това ме кара да си мисля ,че не съм с подходящото масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 649 #1899 Отговорено сряда в 07:08 Преди 14 часа, Красимир Христов написа: Доста колеги с такива Акури в България карат с 5w40 даже 5w50 ,казват ,че това 5w20 става на чорба лятото и не биха си сложили. Не съм чувал някой да позва такива вискозитети. Аз моята си я карам с препоръчано от производителя - 0w20. Нима в САЩ няма райони с климат като нашия? Преди 12 часа, Rakeem написа: Второто говори, че по-скоро проблемът е в маслото. Съгласен съм. И качествата на маслата не са само тези 4 букви и цифри. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Красимир Христов 5 #1900 Отговорено сряда в 09:00 Събирам мнения колега.Радвам се,че все още има хора които поглеждат и дискутират различни теми в този форум,а не само във Фейсбук групите.Напълно съм съгласен с твоето мнение ,което накланя везните да пробвам масло по спецификациите на производителя пък да видим как ще се държи колата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1901 Отговорено сряда в 16:30 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Красимир Христов 5 #1902 Отговорено сряда в 17:01 преди 29 минути, Ивайло Димов написа: Малко не разбирам руски ,но до колкото разбрах в обобщение “Използвайте масла които е препоръчал производителя и записал в книжката”Правилно ли съм разбрал? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1903 Отговорено сряда в 17:05 Най-общо казано маслата са на практика напълно идентични .Ако се покриват по API и Ilsac няма проблем да сипеш OE Toyota 0W20 в Хонда или Нисан и обратното. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 653 #1904 Отговорено сряда в 19:56 А какво е това масло, някой да го е ползвал? Интересен е цвета му- сиво и непрозрачно, сякаш е сребърен феролит или някаква друга блажна боя🤔. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Красимир Христов 5 #1905 Отговорено сряда в 20:03 (Редактирано) Много позитиви има и от това масло,но аз лично нищо не намерих като доставчик за Европа. Off Topic Off Topic Редактирано сряда в 20:04 от Красимир Христов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Красимир Христов 5 #1906 Отговорено сряда в 20:41 (Редактирано) Упдейт по темата.Днес след изминати 1000 км. от последната проверка, маслото не е мръднало ,50/50 градско/извънградско.Ретроспекция:След 7000 км. съм долял 700 мл. Загуба на масло и нужда от доливане се случва когато настъпвам педала и влизам в 6-7 хиляди оборота по често.Маслото на щеката видимо е потъмняло и е време за смяна . Редактирано сряда в 20:41 от Красимир Христов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 96 #1907 Отговорено четвъртък в 04:32 Тва масло Marly се води графитно ,цената му е 170-200 кинта за 5 литра .Поредния маркетингов продукт с няква супер-дупер нано технолОгия . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1286 #1908 Отговорено събота в 21:13 https://www.facebook.com/reel/9215499481851201 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F4R 7 #1909 Отговорено вчера в 13:04 Off Topic Истински желибон 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F4R 7 #1910 Отговорено вчера в 13:12 (Редактирано) На 15.01.2025 г. at 21:56, kvd74 написа: А какво е това масло, някой да го е ползвал? Интересен е цвета му- сиво и непрозрачно, сякаш е сребърен феролит или някаква друга блажна боя🤔. Това масло е Xenum X2 Един от инж ,химици се е оттеглил от горепосочения бранд и е създал това. Xenum ,само че с ново име Марли Това масло е за най- ново поколение мотори. Да го сипеш на мотор 0кмра свален от платформата и в салона ..Със сигурност няма да навреди Аз съм сипвал 5год Xenum на хондов мотор давах луди пари, защото не беше евтино, но масло като масло.. П.с. Наскоро гледах Н. Златков ,който кара S1 ,копие на колата , на Валтер Рьорл той сипва масло на бардалци за 79лв литъра -плазма Всеки има право на избор за масло 😁 Редактирано вчера в 13:13 от F4R 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 499 #1911 Отговорено вчера в 18:50 На 14.01.2025 г. at 20:39, Rakeem написа: Един двг ако харчи масло, започва да го харчи от ден едно, а не от ден 101. Второто говори, че по-скоро проблемът е в маслото. Това го поддържам и аз. Моята е на 85 хил км, взех я на 67 хил. Доливам около 500 грама масло на 5000 км. На толкова го сменям. При смяната на свещите установих, че явно го гори само през единия цилиндър. Та надали това се е случило в последните 20-тина хил км откакто я обслужвам доста прецизно. Или пък в първите 67 хил км когато не е била в мен. Просто си е излязла така от завода. Ако при обслужване ти я издадат на макс ниво и караш извънградско при следващата смяна ще си на минимума и може и никой да не забележи. На 15.01.2025 г. at 22:41, Красимир Христов написа: Упдейт по темата.Днес след изминати 1000 км. от последната проверка, маслото не е мръднало ,50/50 градско/извънградско.Ретроспекция:След 7000 км. съм долял 700 мл. Загуба на масло и нужда от доливане се случва когато настъпвам педала и влизам в 6-7 хиляди оборота по често.Маслото на щеката видимо е потъмняло и е време за смяна . Според мен този разход не е притеснителен изобщо, особено както казват колегите, че този двигател си пипа масло по начало. Пробвай с други масла, надали ще има голям ефект, но пък знаеш ли. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове