Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Преди 23 часа, Bizzito написа:

Защото от там се започва. 

Какво имаш предвид под смазочна норма, за пръв път май чувам този термин?

 

Колега, Съюза на автомобилните инженери (SAE) дефинира вискозитета на маслата или следи само за реологичните показатели, но не и за останалите свойства и качества. Докато смазочната норма вече изразява конкретните качества и характеристики на флуида. Това е т.нар. ОЕМ спецификация. Само двата критерия в купом съставят правилното масло. По спомен ти имаше дизелов двигател с премахнат DPF, нали. И сам знаеш че за стоковия двигател Honda упоменавала SAE 0W-30 (вискозитетен клас) отговарящ на ACEA C3 или ACEA C2 (вид смазочни норми). Поздрави.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  

На 7.02.2023 г. at 16:18, inspektora написа:

обаче познай колко платих за доставката - 22 лв. :shock:, при условие, че стоката беше към 160 лв.

 

22 лв доставка :o

Аз вчера пуснах поръчката, не съм получил нищо освен имейл при пускането. Ако и утре не е изпратена ще я откажа.

  

На 7.02.2023 г. at 16:18, inspektora написа:

Р.S. Ти да не смени вече колата?

 

Наложи се да я сменя, иначе нямах намерение. Скоро ще я пусна и тук за части. :( 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Bizzito написа:

Наложи се да я сменя, иначе нямах намерение. Скоро ще я пусна и тук за части. :( 

Мъка! Какво ѝ се случи?

Новата през Бултрако ли я купи? Гледам, че имат доста оферти секънд хенд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пиша скоро в раздела за 3 генерация. Да не спамим тук. :)

От mobile.de си я харесах и ми я докараха. По картинка, засега изглежда по-сполучлива от предната, която оглеждах хубаво на живо, знаеш за какво говоря :lol:

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, моля за мнение за ето това масло за Хонда Сивик 9 2.2 I-DTEC!

https://ravenol.bg/product/моторно-масло-ravenol-arctic-low-saps-als-0w-30-4л/

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@galimandi По принцип става, но е С3 масло, а най-подходящото е С2. Накратко казано С3 е на горната граница на вискозитета SAE 30,  а С2 е на долната, освен това и при ниски температури се различават. Но и двете се допускат за употреба от Honda. Оригиналното Honda 0W30 e C2.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Не е най-удачното за този двигател -viscosity at 100 °C mm²/s 12,1. Същото е положението при всички температури. А това че HTHS-а е 3.65 mPa*s едва ли е решаващо за избора при положение, че Honda указва на C2 където обичайно е 2.9. Има приятни изключения като Ravenol VSF 0W-30 с 3.1. TBN - 7.9 mg KOH/g също не е впечатляващ ако ще сменяте на по-дълги интервали. Според мен добър избор са:

- Ravenol VSF 0W-30

- Ravenol FES 0W-30

- VALVOLINE SYNPOWER DT C2 0W-30

- Yacco LUBE F 0W-30

- Motul 8100 ECO-Clean 0W-30

- Mobil 1™ ESP LV 0W-30

- Castrol Edge Professional E 0W-30

- Castrol EDGE Professional H C2 0W-30

- Comma ECO-FE PLUS 0W30

- Total Quartz Ineo FDE 0W30

Редактирано от pendoc
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При предимно градско каране, когато двигателят не загрява оптимално, къси преходи, чести стартирания на двигателя, маслото поема и се разрежда с нафта .

В такива случай ALS би бил удачен вариант. Също и при високи летни температури, съчетани с извънградско каране, катерене на баири и т.н.

Иначе АСЕА С2, ако двигателят е в добра кондиция.

 

Да допълня и RAVENOL FEL SAE 5W-30. :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и трети вариант - да избереш масло С2/С3, което е по средата - HTTS около 3 mPa*s :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз предпочитам ALS C2/C3 особенно за виеща турбина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Markony написа:

И аз предпочитам ALS C2/C3 особенно за виеща турбина.

Markony, може ли да разясниш това? Имаш предвид при виеща турбина, поради износени лагери или въобще (може да вие поради дебалансиран вал)? Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, inspektora написа:

Има и трети вариант - да избереш масло С2/С3, което е по средата - HTTS около 3 mPa*s

Ще се самопоправя, защото не бях съвсем точен. HTHS на такова масло трябва да бъде точно 3,5 mPa*s, за да отговаря едновременно и на двата стандарта.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, inspektora написа:

Markony, може ли да разясниш това? Имаш предвид при виеща турбина, поради износени лагери или въобще (може да вие поради дебалансиран вал)? Благодаря!

Турбината вие от нагар по лопатките и геометрията.Износването не е проблем защото вала се самоцентрова.Ще дам пример с предно колело с една буца кал по него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Имаш предвид Жироскопичният ефект на въртящо се колело. Той пази ориентацията по оста на въртящ се обект в пространството.

Това не е до баланса.

 

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Markony написа:

Турбината вие от нагар по лопатките и геометрията.

А защо в такъв случай предпочиташ С2/С3? За да не харчи масло, респективно да не добавя нагар или нещо друго?

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То да беше само молибдена.....като гледам и естерите, и пао-то са намалили драстично, фосфора и цинка също са надолу.

Не е добра рецепта за верижните хондаци.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GTL-базата също са я намалили, или липсва...?! По новия SDS съдържа до 50% хидрокрек III ( CAS: 64742-54-7 ). Другото базово масло не го пишат какво е.

MSDS_975518.pdf

По графиките лисва и PAO или е твърде малко...

Ударили са го яко на печалба, май... Нали им идва края на двг-тата... Та дайте да ги "дотрошим".

А цената не само, че не пада, а и постоянно се вдига. :dunno:

Тая тенденция е повсеместна при всички производители на масла. Скоро ще наливаме само минералка ми се струва.

А иначе дилърите сменят гаранционно на по 15 - 20 хил. км., че маслата били супер съвременни... :D

Мани, мани...

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го гледал SDS-a, но щом е 50% нефтов крек, другото ще да е GTL крек.

Този техния спектрален нещо не мога да им го разчета или поне не искам да го разчитам, така както го виждам, защото май и естерите липсват.

Там не е голям проблем, тъй като може да се добавят естери, но са прецакали базата и пакета.

Положението купувай докато има още от хубавото.  

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

31.12.2024 е крайната дата до която човек може да си купи чисто нова нормална кола с ДВГ в Европа. Решението е прието с мнозинство иии ...

Но за вторичният пазар няма ограничения, а и остават хибридите с ДВГ, така че масла ще си трябват.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, dandilov написа:

GTL-базата също са я намалили, или липсва...?! По новия SDS съдържа до 50% хидрокрек III ( CAS: 64742-54-7 ). Другото базово масло не го пишат какво е.

Преди два дни го смених esp-то 5w30,с равенол ssv 0w30 именно заради тези нови показатели🤔.

 

Изкара 7800км от септември до сега,с мин.разход от 2-3мм от макс на щеката.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, ceco_accord написа:

31.12.2024 е крайната дата до която човек може да си купи чисто нова нормална кола с ДВГ в Европа

Ако не греша 31.12.2034 е крайната дата. Дано сме живи..

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, проверих, 34-а е.

Явно грешно съм чул или дикторът е сбъркал.

То и на мен ми се видя много скоро 24-та, ама знае ли човек как в европарламента виждат живота. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Това ще е същата история като със зелената сделка, но като до един са зелени кратуни в това ЕС, ще се учат от опита, за наша сметка.

За да може да се реализира подобно стъпка, то първо трябва да има алтернатива на текущата технология(съхранение на енергия), а такава няма, а ресурсът на текущата е на изчерпване още в зародиша й. Сиреч пак слагат тигана преди да са хванали рибата.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Шарани по европата много. Виж "бумът" на Е-продажбите.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Мен повече ме интересува бумът Д-продажбите. Хитле....истите са основни инициатори на тези простотии, но бълват най-много дизеляци(бензина е цвете за мирисане) в цял свят и първи отвориха тецовете(е*ати лицемерите).

Като са толкова загрижени да забранят дизелите 10г. по-рано.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Дори напротив! Дизел ДВГ-тата остават и след 34-та, но за камиони, автобуси и т.н. 

Просто редовият европеец е "в тигана".

Но да не цапаме темата с политика.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, може да ви се стори малко несериозен въпрос но...

 

Въпреки че съм фен на тънките масла. Вече малко много ми идва да карам с 0w20, производтеля го препоръчва, всички знаем защо, основно за екология и икономия. И то до 100 хил км, да изкара гаранцията.

Не искам и да карам с 5w30, щото пък "дебело" ми идва :tooth:

Какво ще кажете ако направя един микс от 0w20 и 5w30 препоръчани Ravenol масла и да получа нещо от сорта на 2.5w25 :w00t:

Като гледам как бъркат маслата с какви ли не смеси, освен това ако сменяш марката често в двигателя пак се получава един бъркоч, старо ново масло... защо не?

 

Изхождам от идеята,че колата седи в гараж където температурата и в най-студените дни не пада под 5 градуса. Обикновено е 7-10, лятото и повече. А при работна температура вискозитета става почти еднакъв и на тънкото и на дебелото масло. Не виждам кой знае какъв проблем да карам и с 5w30, но прихически някак не ми допада.

Очаквам да се забавлявате, но също очаквам и сериозни отговори.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прави експерименти.

Слагай Амсойл 0в20 и не го мисли(не караш малолитражна турбинка), а ако можеш да си намериш Редлайн, още по-добре.

И двете масла са с много стабилен вискозитет и не стават на вода през лятото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Сивика имам 5W-40, а за Ледженда 0W-30. И двете са Шел на газова база и мога да си ги "кръщавам". На малката разходът за сега е 0.0 л, а голямата хапва 1л на 10 000 км, та сигурно ще пробвам смеска, ама по-натам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Rakeem написа:

И двете масла са с много стабилен вискозитет и не стават на вода през лятото.

 

Това сигурно сте го коментирали някъде, но как се е стигнало до този извод? От експерименти ли? 

Защото по дейташийт характеристиките са като на другите масла.

Иначе преди много исках да ги ползвам, но за дизелчето така и не се престраших заради катализатора, а то накрая се оказа че нямам нищо вътре :tooth: 

Сега вече мога да си позволя да ги ползвам спокойно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправдано е смесването на масла с максимално близки пакети присадки, база и спецификации така, че да си "играеш" единствено с вискозитетните х-ки. Иначе - не! Понеже нарушаваш баланса на "сместа" (компонентите). А точно този баланс се опитват да постигнат производителите на маслата.

Аз съм смесвал Shell Helix Ultra 5W-30 и Shell Helix Ultra 5W-40 в съотношение почти 1:1. Но и двете масла са с напълно еднакви бази (GTL) и пакети присадки. Различават се само по визкозитетните х-ки. Двигателят ми позволява вискозитети от 0W-30 до 10W-40.

Цецо може да долива Shell Helix Ultra 0W-30 на Shell Helix Ultra 5W-40 (или обратното), но и при него, двигателите му позволяват широк диапазон от вискозитети.

При R20A9 не е така. Там си има други особености и трябва да се съобразяваме с тях. Аз не бих си правил излишни експерименти и лабораторни упражнения с такъв двигател. При това нов и все още в изправност, надявам се.

 

@Bizzito Прочети отново в л.с. какво съм отговорил на въпросите ти.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз не съм си и помислял да смесвам без сериозно проучване. Сега си припомних за амсойла и ги разгледах отново, май натам отива работата. 

Но има много време още да карам с това което съм сега Honda 0W20. Засега съм минал 800 км с него и не е мръднало. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Bizzito написа:

 

Това сигурно сте го коментирали някъде, но как се е стигнало до този извод? От експерименти ли? 

Защото по дейташийт характеристиките са като на другите масла.

 

Просто синтетичните масла(ПАО-Естери) имат по-добра устойчивост на високи температури и вискозитетът се запазва по-дълго във времетото, отделно не изискват добавянето на огромни количества вискозитетни подобрители, които се разпадат и след няколко хиляди км. имаш съвсем различно масло.

Виж примерно вискозитета на Хондовското, който е близо до 8 при 100гр. и на Амсойл, който е близо до 9. 

Виж и вискозитетния индекс колко е висок при Хонда маслото, това се постига единствено с подобрители, което се изисква заради минералната база.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, Bizzito написа:

Да, аз не съм си и помислял да смесвам без сериозно проучване. 

Да. Мен Дани ме "открехна" на тази възможност, а и 2-те коли са на газ, но тепърва предстоят капки - преди да съм миксирал олията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, dandilov написа:

Иначе - не! Понеже нарушаваш баланса на "сместа" (компонентите). А точно този баланс се опитват да постигнат производителите на маслата.

 

Малеее, сега като се сетих аз като я взех тя беше малко под минимума на щека. Извадих някакви стари масла 5w40 от мазата, едното на няколко години.

Реших, че е по-добре да има някакво масло, отколкото без. А часът ми за смяната беше след една седмица. Та карах с такава смеска 5-6 дни ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, избрал си по-малкото зло.

Проблема не е (доколкото е) седмицата с "бъркоч", а че е останало от него, ама и аз така с Легена като го взех и тествах по Хемус. На прибиране светна лейката и от 1 ЛУКоил налях някаква тяхна 5-30-ка, та да се прибера, ама J35 е всеяден. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях решил да слагам Мобил 5в30 за предстоящия летен сезон, но след като Дани сподели новата информация за новите партиди, се отказах. 

Сега съм се насочил към Равенол ДХГ, дават го между 40 и 70% ПАО, според единствения СДС, който намерих от 2021г., дали това е актуалната рецепта и към момента или има актуализации?

https://cdn.autodoc.de/uploads/hazard/passports/8211326-en-1.pdf

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам този msds след запитване преди година и малко. Но от скоро промениха пак рецептата, видимо от параметрите на маслото в сайта на  Ravenol.

За актуална информация им поискай msds на имейл: shop@ravenol-shop.de

Отговарят и изпращат.

Ще е интересно за всички да видим колко са го променили и в каква посока.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще има пиша, но продължавам да се чудя защо го крият този сдс. 

В кои параметри виждаш промяна спрямо предишния(въобще не съм го гледал преди)?

Мога само да предположа, че са намалили 'пепелта'(ТБН-а да е надолу?), което вече си е тенденциозно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...