Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Преди 2 часа, Plamen-CRV написа:

Защо Ауди за америка е със ZF кутия, а за европа е с DXG или нещо такова?

DSG е точното наименование (от немското Direktschaltgetriebe)  или роботизирана трансмисия с два съединителя. Биват сухи и маслени. Сухите са проблемни, но за маслените се твърди, че са близки по надеждност до класическия хидротрансформатор.

Редактирано от inspektora
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко се отклонихме от темата, новите DSG-a са много по-надеждни от преди и ги слагат на доста RS Модели. 

 

@Rakeem еми за това ще пробваме с 5W30 и ще видим как ще е. Колата не е гаранционна, защото е внос от Канада. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

Турбилиран, или не, един цилиндър или 3, или 8 - ако съответният двигател е с конструктивни особености (минимални допуски и хлабини) изискващи 0W-20 и по-нисковискозитетно масло (щото има и 0W-8), тогава "убийството" е да му слагаш по-високи вискозитети.

В съвремените автомобили, от последните няколко години, двг е едва ли не консуматив. И ако не му слагаш правилното масло и не го сменяш на 150 моточаса, ще си "добута" гаранцията и до там.

Ако искаш да изкара невероятното постижение - "след гаранция", тогава трябва много да внимаваш с маслото и грижите към това "рохко яйце"! ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Drone

Пробвай сега 5W30. Но проучи какви са конструктивните особености на твоя двигател и дали има разлика с моделите за Европа. После ще направиш най-правилния избор. :thumbs1:

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Е, последното изречение противоречи с тезата над него в поста ти.

Новото си е ново, ама не е до живот, а до гаранцията, а там са много редове ситен текст.

Може би планът е да я кара докато е в гаранция, а после пак нова? Ако това си имал предвид - тогава, ДА - такъв е принципът на консуматорското общество, който е заложен и в проектирането / производството.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

@Rakeem Е, последното изречение противоречи с тезата над него в поста ти.

Новото си е ново, ама не е до живот, а до гаранцията, а там са много редове ситен текст.

Може би планът е да я кара докато е в гаранция, а после пак нова? Ако това си имал предвид - тогава, ДА - такъв е принципът на консуматорското общество, който е заложен и в проектирането / производството.

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани, не знам какви са им допуските, но знам какви термични натоварвания въздействат на маслото при тези двг, което би следвало да е съобразено от производителя. 

0в20 масло ще е станало на водица през летните жеги.

Като гледам актуализациите на компаниите, всички минават на по-дебели масла с тези двигатели, макар и първоначално да се препоръчвали нисковискозни. Явно са се усетили, че няма да мине безпроблемно гаранцията, пък и това си е удар по имиджа, а има голяма конкуренция.

 

Цецо, тезата ми е, че една кола с правилна поддръжка трябва да изкарва минимум 10г. без проблеми, не са много хората, които могат да си позволят да сменят нова кола на 5г., а много повече са хората, които въобще не могат да си позволят нова кола и ще дойде моментът да опрат до тези играчки, които вече вземат превес и след няколко години всичко достъпно за средната класа ще е такова.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емии мога да кажа следното: Като стане маслото на 5-6к км и двигателя започва да работи като на 1.9 тди 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова й е ресурсът на 'хондаджийската' минералка.

Ако ще караш с 0в20, то там някъде е сервизният интервал.

Ако вдигнеш топлия вискозитет на 30, можеш да добуташ до 7-8к.

За повече трябва нещо с ПАО и Естери.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Триене ще има ако липсва маслен филм или се получи срез на масления филм.

Първото се случва, когато имаме запушване в следствие на дълги сервизни интервали и кофти масла, а второто при тънки масла или масла с лоша база(особено в комбинация). 

Аз съм много далеч от мисълта, че има двигател, през които масло с вискозитет 5в30 да не може да циркулира, все пак разликата не е голяма.

В крайна сметка, когато говорим за нови коли, трябва да се има предвид, че обслужванията са случват в официални сервизи, а там наливат минералки от варела, а 0в20 минералка не е оферта. Отделно да ходиш през 5к. да ти сменят маслото и да кихаш по 300-400лв. също не е оферта.

И да не забравяме и турбото, което изобщо не обича нисковискозни масла.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG-95c507994426bc20ad39a30c0e59d39d-V.thumb.jpg.3877854a962610647da5b353e09cb862.jpg

Добре, замисли се сега, през тия бутала кое масло ще циркулира по-добре. 5W-30 с работен вискозитет 11 - 12, или 0W-20 с работен вискозитет 7 - 8.

И се загледай в какво състояние са.

Жокер: бутала на Honda Jazz 1.4 iDSI, 2005г., карана с масло 5W-40 (хидрокрек, но качествен!) по дилърска гаранция, а и после пак със същото, понеже "да има дебел маслен филм". Както се вижда в този момент, през минимализираните маслосъбирателни сегменти и атом не може да премине. Така са запечени.

По препоръка тук се дават масла от 0W-20 до 5W-30! И смяна по японски manual - 3000 мили (severe) и до 5000 мили (normal).

 

При съвремените малолитражни турбилирани двигатели нещата стоят още по йезуитски!

Там размерите на бутала , сегменти, канали, допуски на лагери и т.н. са още по-минитюризирани. От там са и изискванията за по-нисковискозитетни масла!

И още нещо:

Минералка 0W-20 не съм срещал на пазара! А дори и да има е по-трудно да я намериш от колкото традиционната синтетика. Още: 0W-20 в повечето случай са с PAO, естери, AN и доста напомпан противоизносен пакет противоизносни присадки. Нещата са изчислени.

При турбото - също!

Но всичко е за сметка на намаления експлоатационен интервал на маслото!

Ако искаш здрав съвременен двигател, от последните поколения, тогава хубаво нисковискозитетно масло и честа смяна. Това е разковничето. ;) А, че се отразява на джоба - това е беспорно! Но така са направени правилата на играта в съвремения свят...

 

И накрая - разликата между 5W-30 и 0W-20 е значителна и не е за пренебрегване в работен режим!

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...това с вискозитета би се отнасяло с пълна сила, особено когато автомобила е чисто нов.

 

"Всичкото" западно европейци кара по 30к км от смяна на смяна и после що горели масло

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bekario

Да! Точно така. Пък и наливат 5W-40. В последствие това е резултатът.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги кое масло е подходящо за хондата:

Модел : Honda Accord 7 Executive; 2400 см3 ;190 кс; K24A3, газ -бензин, пробег  около 270 000 км.

 

https://www.ato24.de/en/ravenol-fo-sae-5w-30.html

https://www.ato24.de/en/ravenol-hdx-sae-5w-30.html

https://www.ato24.de/en/ravenol-smo-sae-5w-30.html

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html

https://www.ato24.de/en/ravenol-fds-sae-5w-30.html

 

Маслото в момента е Honda Full Synthetic 5W-30.

 

Редактирано от milbor2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от състоянието на двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли уточнил, за да знам каква информация да предоставя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали със сегашното масло имаш разход? Ако Да - на какъв пробег на маслото започна, и на колко км общо е маслото?

В какви режими (лежерно, или зверски) се кара колата и какъв % градско / извънградско се ползва? Ако го гори, забелязал ли си кога?

Ако си отварял капака на клапаните и имаш снимки, както и такива с ендоскоп (през отворите на свещите) - от работните камери ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При купуването на колата собственика каза че харчи  около 500-600 мл. на 10 000 км.

Маслото с което го е карал и Castrol 5w40.

Аз заложих последните смени на 5W30 - ravenol ,  honda , но взе да похапва масло. Имам теч около масления филтър и се опасявам че май е менте филтър / абе менте си е май- уж от форума купуван /.

CARPERA беше споменал че точно този тип филтър имат проблем с гумичката за уплътнение . Разхода достигна  около 2 л/10 000 км, не само похапване явно , но и от  теча.

Смених някакъв О пръстен на маслен охладител, но не помогна.

Колата се кара нормално , градско 30 % , другото е всеки ден по 30 км. извъградско / и тук там море, разходки и тн/.

Нямам снимки на двигатели при отворено положение.

Чета за маслата на Amsoil или Petro CANADA -  дайте насоки към кое да се насоча.

Колкото повече чета раздела за маслата , толкова повече се обърквам.

 

Благодаря предварително.

 

IMG_20220129_140813.jpg

IMG_20220129_140837.jpg

IMG_20220605_142314.jpg

IMG_20220605_142622.jpg

IMG_20220605_142706.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах с Равенола от снимката ти и пак ще повторя - маслото е добро.

Разход от 100мл на 1000 км (1л на 10000км) е приемлив, но повече е свръх, особено при твоето каране.

Добре е първо да се отстранят течовете, за да имаш реална представа за консумацията на мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Явно предишния собственик те е малко метнал с разхода ;)

Сменяй го този китайски филтър , вземи си МАНН и гледай да е Made in Germany , почисти старателно, сложи равенола , както Цецо е посочил и следи щеката. 

Ако имаш загуба от 500-600мл до към 9-10 000кмра не се притеснявай, но ако скочи над 1.5л и теча е отстранен тогава не е ОК

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Равеньола е много добро масло не слагай вече китайски филтър,вземи на Mann но да е немско производство.

Рetro Canada няма вече откъде да вземеш.

Колегата го е казал точно острани течовете.

п.п виждам че и колегата е написал същото може моето мнение да се изтрие.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.12.2022 г. at 21:51, dandilov написа:

 

Маркони ви вкара в трета глуха с онази тема за К20ката.

Само дето онези маслени сегменти нямат нищо общо със сегментите на "джазката'' и останалите двигатели на Хонда, ако ще и 1.5 турбото.

Който каквото иска масло да си налива, аз на турбинирана банзинка под в30 не бих слязал, ако ще и Сойчиро да ми го каже, понеже съм сигурен, че ще е повлиян от еко простотиите.

И да не се възприемам като хейтър на този вискозитет масла, ще кажа, че точно 0в20 наливам на моята напоследък. 

А това колко синтетика е маслото на Хонда, ще го оставя на маркетинга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

За коя "минералка" 0W-20 говориш?

Аз за съвременно, добро 0W-20, без PAO не се сещам да има... :dunno:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за това, което наливат дилърите https://www.oil-club.ru/forum/topic/48596-honda-engine-oil-type-20-0w-20-svezhee/

В това масло няма и 1% синтетика, и нека не жунглираме с кракинга и групата минералка.

Това масло при висок температурен режим ще дропва за 5к., а в повечето случаи се кара по 15-20к.

Така че онези отлагания и затлачвания на сегменти и с 0в20 се постигат без особени усилия, особено ако ДВГ си хапва масълце.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко ДВГ си хапва масълце порядъчно, значи вече онези отлагания са налице!

И няма какво да "жунглираме". OEM маслата са си хидрокрек и толкова. А който иска да плаща тройно за нормален хидрокрек, понеже е ОЕМ - негова си работа. Е, има си и някои предимства това Honda Engine Oil Type 2.0 0W-20. Например съвременния пакет присадки и особено богатото съдържание на триядрен молибден. Маслото си е ок, но и в японския мануал си пише, при "severe" режим - смяна на 3 хил. мили. Така, че не е редно да го плюем! Всичко си е според японските инструкции. Това, че тук в Европа, дилърите му дават 20 000 км. по гаранционни условия е една съсвсем друга тема за обсъждане. А сме я "дъвкали" доста...

Затова каквото дойде "нов внос" е за ремонт на двигател... Жалко, но факт!

Важното е, че след ремонт (който иска и когато е възможен, разбира се), можем да си набавяме и по-качествени масла, и с разумни интервали на смяна да си покараме "новия внос" доста годинки. Без да се ръсим излишно за "чисто нова каляска", лизингови схеми, и т.н. обирджийски истории... ;)

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Да живеят "старите приятели". През главите им е минало много и още ще мине!

 

received_1216259565969417.jpeg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

Важното е, че след ремонт (който иска и когато е възможен, разбира се), можем да си набавяме и по-качествени масла, и с разумни интервали на смяна да си покараме "новия внос" доста годинки. Без да се ръсим излишно за "чисто нова каляска", лизингови схеми, и т.н. обирджийски истории... ;)

Точно от такъв ремонт излезе и кола на приятел K24Z3 на 340к плюс най вероятно още 100 от Германия.Двигателя долу..,на съставните му части,измиване до последното болче.Преглеждане на допуските по бутала,цилиндри(бяха ок!).

Смяна на изпускателен вал,сегменти гумички,вериги и каквото е видяно за смяна с ОЕМ части.Вярно,сумата на такава интервенция,не е много приятна,но когато си изтеглил къса клечка и искаш да се радваш на 8ма Type S,(а тя е уникално красива)докарваш нещата до край!

FB_IMG_1671662845569.thumb.jpg.42833fd8f05b65eafd3c7486a9db90cf.jpgFB_IMG_1671662784276.thumb.jpg.b822340656a47cacaf3e8065bd86cee6.jpgFB_IMG_1671663047930.thumb.jpg.1e0e3c7eb9ce0f480cbec31d5b309f74.jpg

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
18 hours ago, Rakeem said:

Говоря за това, което наливат дилърите https://www.oil-club.ru/forum/topic/48596-honda-engine-oil-type-20-0w-20-svezhee/

В това масло няма и 1% синтетика, и нека не жунглираме с кракинга и групата минералка.

 

На Фурието 1,03 на 722 означава ли РАО? И ако да колко?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, ceco_accord написа:

Простата сметка показва че ще ги избия за 200000 км, понеже сега разходът е 0. Не ми се рискуваше да я предам в ръцете на момчето с доливаща рецептура

Остави сметките. Важното е, че си изпълнил бащинския си дълг :thumbs1:

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Така го виждам и колкото мога. Иначе ще го завърти жИота и жените, та не дай Боже, кат мен, чак а 30 ще има кола. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

 

На Фурието 1,03 на 722 означава ли РАО? И ако да колко?

Не, означава 3та група хидрокрек.

За наличие на някакъв % ПАО, вълната трябва да е над 1,05, около и над 1,15 вече можем да говорим за ПАО базирано масло.

В общи линии колкото по-нисък е пикът на вълната в този спектър, толкова по-лоша е базата и колкото по-висок, толкова по-качествена. 

Около 1 е средна работа, но под 0,95 не трябва да пада, тъй като говорим за долнопробна минералка.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, dandilov написа:

Aко ДВГ си хапва масълце порядъчно, значи вече онези отлагания са налице!

 

Това не е особено релевантно, особено при 'модерните' и новите двигатели.

Някои марки спокойни си пряват по литър на 10 000км още от завода.

Иначе присадките на Хондаджийското са добри, спор тук няма.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

"Порядъчно" имах предвид по 3 - 4 - 5 литра на 10 000км. Повечето от вторичния пазар вече са такива.   :)

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Има опр автомобили- двигатели, не вс, които чисто конструктивно биха изгорели , в рамките на нормалното до 0.5-600 мл за 9-10000кмра и то пак зависи от стила на каране , защото не всяко масло издържа на 100% натоварване, лежерно почти няма да има разход. Всичко друго е "проблем" , сиреч за да изгаря по 1-1.5++л на 10 000 при норм каране без лютеници , къси отсечки и газ , значи има проблем ..

Преди години присъствах на писта Дракон и един баровец беше с Корвет Ц6 , тогава се водеше голям спор с един друг човек ,как неговия Корвет няма проблем , а беше спаднало нивото на щеката с цял литър за няколко обиколки и оправданието беше "Ти какво искаш, знаеш ли в какви обороти влиза тази кола и с колко върви"- Без значение мощността,не би трябвало да пие масло ,но всеки ще си защити своето. 

 

Редактирано от sentinelprime3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, Rakeem said:

Не, означава 3та група хидрокрек.

За наличие на някакъв % ПАО, вълната трябва да е над 1,05, около и над 1,15 вече можем да говорим за ПАО базирано масло.

В общи линии колкото по-нисък е пикът на вълната в този спектър, толкова по-лоша е базата и колкото по-висок, толкова по-качествена. 

Около 1 е средна работа, но под 0,95 не трябва да пада, тъй като говорим за долнопробна минералка.

 

с две думи Mobil 1 esp 5w30 също не е на РАО? (1,09)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е над 1.05 значи със сигурност има ПАО, просто не е база, а като добавка в някакъв процент.

За да не ви дреме какво има и какво няма, просто маслото се сменя на къси интервали.

И най-големият боклук ще изкара 5к. 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.12.2022 г. at 0:48, JHM написа:

Точно от такъв ремонт излезе и кола на приятел K24Z3 на 340к плюс...

FB_IMG_1671663047930.thumb.jpg.1e0e3c7eb9ce0f480cbec31d5b309f74.jpg

Ванка, колко масло гореше тая кола?

Съдейки по чистите периферии на буталата, не е било малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...