inspektora 401 #921 Отговорено 9 Декември, 2022 (Редактирано) Преди 2 часа, Plamen-CRV написа: Защо Ауди за америка е със ZF кутия, а за европа е с DXG или нещо такова? DSG е точното наименование (от немското Direktschaltgetriebe) или роботизирана трансмисия с два съединителя. Биват сухи и маслени. Сухите са проблемни, но за маслените се твърди, че са близки по надеждност до класическия хидротрансформатор. Редактирано 9 Декември, 2022 от inspektora 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #922 Отговорено 10 Декември, 2022 Малко се отклонихме от темата, новите DSG-a са много по-надеждни от преди и ги слагат на доста RS Модели. @Rakeem еми за това ще пробваме с 5W30 и ще видим как ще е. Колата не е гаранционна, защото е внос от Канада. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #923 Отговорено 10 Декември, 2022 @Rakeem Турбилиран, или не, един цилиндър или 3, или 8 - ако съответният двигател е с конструктивни особености (минимални допуски и хлабини) изискващи 0W-20 и по-нисковискозитетно масло (щото има и 0W-8), тогава "убийството" е да му слагаш по-високи вискозитети. В съвремените автомобили, от последните няколко години, двг е едва ли не консуматив. И ако не му слагаш правилното масло и не го сменяш на 150 моточаса, ще си "добута" гаранцията и до там. Ако искаш да изкара невероятното постижение - "след гаранция", тогава трябва много да внимаваш с маслото и грижите към това "рохко яйце"! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #924 Отговорено 10 Декември, 2022 @Drone Пробвай сега 5W30. Но проучи какви са конструктивните особености на твоя двигател и дали има разлика с моделите за Европа. После ще направиш най-правилния избор. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #925 Отговорено 12 Декември, 2022 Off Topic Е, последното изречение противоречи с тезата над него в поста ти. Новото си е ново, ама не е до живот, а до гаранцията, а там са много редове ситен текст. Може би планът е да я кара докато е в гаранция, а после пак нова? Ако това си имал предвид - тогава, ДА - такъв е принципът на консуматорското общество, който е заложен и в проектирането / производството. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #926 Отговорено 12 Декември, 2022 (Редактирано) Off Topic @Rakeem Е, последното изречение противоречи с тезата над него в поста ти. Новото си е ново, ама не е до живот, а до гаранцията, а там са много редове ситен текст. Може би планът е да я кара докато е в гаранция, а после пак нова? Ако това си имал предвид - тогава, ДА - такъв е принципът на консуматорското общество, който е заложен и в проектирането / производството. Редактирано 12 Декември, 2022 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 779 #927 Отговорено 14 Декември, 2022 Дани, не знам какви са им допуските, но знам какви термични натоварвания въздействат на маслото при тези двг, което би следвало да е съобразено от производителя. 0в20 масло ще е станало на водица през летните жеги. Като гледам актуализациите на компаниите, всички минават на по-дебели масла с тези двигатели, макар и първоначално да се препоръчвали нисковискозни. Явно са се усетили, че няма да мине безпроблемно гаранцията, пък и това си е удар по имиджа, а има голяма конкуренция. Цецо, тезата ми е, че една кола с правилна поддръжка трябва да изкарва минимум 10г. без проблеми, не са много хората, които могат да си позволят да сменят нова кола на 5г., а много повече са хората, които въобще не могат да си позволят нова кола и ще дойде моментът да опрат до тези играчки, които вече вземат превес и след няколко години всичко достъпно за средната класа ще е такова. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #928 Отговорено 14 Декември, 2022 Емии мога да кажа следното: Като стане маслото на 5-6к км и двигателя започва да работи като на 1.9 тди Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 779 #929 Отговорено 14 Декември, 2022 Толкова й е ресурсът на 'хондаджийската' минералка. Ако ще караш с 0в20, то там някъде е сервизният интервал. Ако вдигнеш топлия вискозитет на 30, можеш да добуташ до 7-8к. За повече трябва нещо с ПАО и Естери. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #930 Отговорено 14 Декември, 2022 (Редактирано) Имах предвид, че ако се използва по-висок вискозитет при такива двигатели, се получава по-голямо хидродинамично триене в лагерите, съпътствано с отделяне на по-висока температура, което пък води до локални прегрявания, вредни и за маслото, и за лагерите. Това от една страна. От друга - няма да има доър поток на маслото през маслосъбирателните сегменти и дренажните отвори на буталата, които са минитюризирани, от там пак прегряване на маслото (и то в едни от най-горещите точки на двигателя). От там закоксуване на маслосъбирателните сегменти с последващите, съпътстващи беди. В турбото нещата стоят още по-трагично. А едно добре избрано истински синтетично 0W-20 не може да го уплаши температурата, а и ще циркулира, съответно и ще охлажда по-добре. Като ще се избегнат проблемите по-горе. Но, при новите двигатели, честата смяна на маслото е задължителна, ако искаш тоя двигател да живее... Абе, както е казал народът: "Козата си сака пръч!" Редактирано 14 Декември, 2022 от dandilov 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 779 #931 Отговорено 14 Декември, 2022 (Редактирано) Триене ще има ако липсва маслен филм или се получи срез на масления филм. Първото се случва, когато имаме запушване в следствие на дълги сервизни интервали и кофти масла, а второто при тънки масла или масла с лоша база(особено в комбинация). Аз съм много далеч от мисълта, че има двигател, през които масло с вискозитет 5в30 да не може да циркулира, все пак разликата не е голяма. В крайна сметка, когато говорим за нови коли, трябва да се има предвид, че обслужванията са случват в официални сервизи, а там наливат минералки от варела, а 0в20 минералка не е оферта. Отделно да ходиш през 5к. да ти сменят маслото и да кихаш по 300-400лв. също не е оферта. И да не забравяме и турбото, което изобщо не обича нисковискозни масла. Редактирано 14 Декември, 2022 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #932 Отговорено 14 Декември, 2022 Добре, замисли се сега, през тия бутала кое масло ще циркулира по-добре. 5W-30 с работен вискозитет 11 - 12, или 0W-20 с работен вискозитет 7 - 8. И се загледай в какво състояние са. Жокер: бутала на Honda Jazz 1.4 iDSI, 2005г., карана с масло 5W-40 (хидрокрек, но качествен!) по дилърска гаранция, а и после пак със същото, понеже "да има дебел маслен филм". Както се вижда в този момент, през минимализираните маслосъбирателни сегменти и атом не може да премине. Така са запечени. По препоръка тук се дават масла от 0W-20 до 5W-30! И смяна по японски manual - 3000 мили (severe) и до 5000 мили (normal). При съвремените малолитражни турбилирани двигатели нещата стоят още по йезуитски! Там размерите на бутала , сегменти, канали, допуски на лагери и т.н. са още по-минитюризирани. От там са и изискванията за по-нисковискозитетни масла! И още нещо: Минералка 0W-20 не съм срещал на пазара! А дори и да има е по-трудно да я намериш от колкото традиционната синтетика. Още: 0W-20 в повечето случай са с PAO, естери, AN и доста напомпан противоизносен пакет противоизносни присадки. Нещата са изчислени. При турбото - също! Но всичко е за сметка на намаления експлоатационен интервал на маслото! Ако искаш здрав съвременен двигател, от последните поколения, тогава хубаво нисковискозитетно масло и честа смяна. Това е разковничето. А, че се отразява на джоба - това е беспорно! Но така са направени правилата на играта в съвремения свят... И накрая - разликата между 5W-30 и 0W-20 е значителна и не е за пренебрегване в работен режим! 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bekario 30 #933 Отговорено 15 Декември, 2022 ...това с вискозитета би се отнасяло с пълна сила, особено когато автомобила е чисто нов. "Всичкото" западно европейци кара по 30к км от смяна на смяна и после що горели масло 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #934 Отговорено 15 Декември, 2022 @Bekario Да! Точно така. Пък и наливат 5W-40. В последствие това е резултатът. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1237 #935 Отговорено 16 Декември, 2022 https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=853139009334334 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milbor2 23 #936 Отговорено 18 Декември, 2022 (Редактирано) Колеги кое масло е подходящо за хондата: Модел : Honda Accord 7 Executive; 2400 см3 ;190 кс; K24A3, газ -бензин, пробег около 270 000 км. https://www.ato24.de/en/ravenol-fo-sae-5w-30.html https://www.ato24.de/en/ravenol-hdx-sae-5w-30.html https://www.ato24.de/en/ravenol-smo-sae-5w-30.html https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html https://www.ato24.de/en/ravenol-fds-sae-5w-30.html Маслото в момента е Honda Full Synthetic 5W-30. Редактирано 18 Декември, 2022 от milbor2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #937 Отговорено 18 Декември, 2022 Зависи от състоянието на двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milbor2 23 #938 Отговорено 19 Декември, 2022 Би ли уточнил, за да знам каква информация да предоставя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #939 Отговорено 19 Декември, 2022 Дали със сегашното масло имаш разход? Ако Да - на какъв пробег на маслото започна, и на колко км общо е маслото? В какви режими (лежерно, или зверски) се кара колата и какъв % градско / извънградско се ползва? Ако го гори, забелязал ли си кога? Ако си отварял капака на клапаните и имаш снимки, както и такива с ендоскоп (през отворите на свещите) - от работните камери ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milbor2 23 #940 Отговорено 19 Декември, 2022 При купуването на колата собственика каза че харчи около 500-600 мл. на 10 000 км. Маслото с което го е карал и Castrol 5w40. Аз заложих последните смени на 5W30 - ravenol , honda , но взе да похапва масло. Имам теч около масления филтър и се опасявам че май е менте филтър / абе менте си е май- уж от форума купуван /. CARPERA беше споменал че точно този тип филтър имат проблем с гумичката за уплътнение . Разхода достигна около 2 л/10 000 км, не само похапване явно , но и от теча. Смених някакъв О пръстен на маслен охладител, но не помогна. Колата се кара нормално , градско 30 % , другото е всеки ден по 30 км. извъградско / и тук там море, разходки и тн/. Нямам снимки на двигатели при отворено положение. Чета за маслата на Amsoil или Petro CANADA - дайте насоки към кое да се насоча. Колкото повече чета раздела за маслата , толкова повече се обърквам. Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #941 Отговорено 19 Декември, 2022 Карах с Равенола от снимката ти и пак ще повторя - маслото е добро. Разход от 100мл на 1000 км (1л на 10000км) е приемлив, но повече е свръх, особено при твоето каране. Добре е първо да се отстранят течовете, за да имаш реална представа за консумацията на мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sentinelprime3 59 #942 Отговорено 19 Декември, 2022 Off Topic Явно предишния собственик те е малко метнал с разхода Сменяй го този китайски филтър , вземи си МАНН и гледай да е Made in Germany , почисти старателно, сложи равенола , както Цецо е посочил и следи щеката. Ако имаш загуба от 500-600мл до към 9-10 000кмра не се притеснявай, но ако скочи над 1.5л и теча е отстранен тогава не е ОК 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #943 Отговорено 19 Декември, 2022 (Редактирано) Равеньола е много добро масло не слагай вече китайски филтър,вземи на Mann но да е немско производство. Рetro Canada няма вече откъде да вземеш. Колегата го е казал точно острани течовете. п.п виждам че и колегата е написал същото може моето мнение да се изтрие. Редактирано 19 Декември, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 779 #944 Отговорено 20 Декември, 2022 На 14.12.2022 г. at 21:51, dandilov написа: Маркони ви вкара в трета глуха с онази тема за К20ката. Само дето онези маслени сегменти нямат нищо общо със сегментите на "джазката'' и останалите двигатели на Хонда, ако ще и 1.5 турбото. Който каквото иска масло да си налива, аз на турбинирана банзинка под в30 не бих слязал, ако ще и Сойчиро да ми го каже, понеже съм сигурен, че ще е повлиян от еко простотиите. И да не се възприемам като хейтър на този вискозитет масла, ще кажа, че точно 0в20 наливам на моята напоследък. А това колко синтетика е маслото на Хонда, ще го оставя на маркетинга. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #945 Отговорено 20 Декември, 2022 @Rakeem За коя "минералка" 0W-20 говориш? Аз за съвременно, добро 0W-20, без PAO не се сещам да има... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 779 #946 Отговорено 21 Декември, 2022 Говоря за това, което наливат дилърите https://www.oil-club.ru/forum/topic/48596-honda-engine-oil-type-20-0w-20-svezhee/ В това масло няма и 1% синтетика, и нека не жунглираме с кракинга и групата минералка. Това масло при висок температурен режим ще дропва за 5к., а в повечето случаи се кара по 15-20к. Така че онези отлагания и затлачвания на сегменти и с 0в20 се постигат без особени усилия, особено ако ДВГ си хапва масълце. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #947 Отговорено 21 Декември, 2022 Aко ДВГ си хапва масълце порядъчно, значи вече онези отлагания са налице! И няма какво да "жунглираме". OEM маслата са си хидрокрек и толкова. А който иска да плаща тройно за нормален хидрокрек, понеже е ОЕМ - негова си работа. Е, има си и някои предимства това Honda Engine Oil Type 2.0 0W-20. Например съвременния пакет присадки и особено богатото съдържание на триядрен молибден. Маслото си е ок, но и в японския мануал си пише, при "severe" режим - смяна на 3 хил. мили. Така, че не е редно да го плюем! Всичко си е според японските инструкции. Това, че тук в Европа, дилърите му дават 20 000 км. по гаранционни условия е една съсвсем друга тема за обсъждане. А сме я "дъвкали" доста... Затова каквото дойде "нов внос" е за ремонт на двигател... Жалко, но факт! Важното е, че след ремонт (който иска и когато е възможен, разбира се), можем да си набавяме и по-качествени масла, и с разумни интервали на смяна да си покараме "новия внос" доста годинки. Без да се ръсим излишно за "чисто нова каляска", лизингови схеми, и т.н. обирджийски истории... 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #948 Отговорено 21 Декември, 2022 Off Topic Да живеят "старите приятели". През главите им е минало много и още ще мине! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #949 Отговорено 21 Декември, 2022 (Редактирано) Преди 2 часа, dandilov написа: Важното е, че след ремонт (който иска и когато е възможен, разбира се), можем да си набавяме и по-качествени масла, и с разумни интервали на смяна да си покараме "новия внос" доста годинки. Без да се ръсим излишно за "чисто нова каляска", лизингови схеми, и т.н. обирджийски истории... Точно от такъв ремонт излезе и кола на приятел K24Z3 на 340к плюс най вероятно още 100 от Германия.Двигателя долу..,на съставните му части,измиване до последното болче.Преглеждане на допуските по бутала,цилиндри(бяха ок!). Смяна на изпускателен вал,сегменти гумички,вериги и каквото е видяно за смяна с ОЕМ части.Вярно,сумата на такава интервенция,не е много приятна,но когато си изтеглил къса клечка и искаш да се радваш на 8ма Type S,(а тя е уникално красива)докарваш нещата до край! Редактирано 21 Декември, 2022 от JHM 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #950 Отговорено 22 Декември, 2022 (Редактирано) Разликата между тези 2 пръста е 1500лв - за "къса клечка" на цена 2000 лв. Но понеже е студентската кола на синчето (с мъка в семейния бюджет и радост в сърцето) ги дадох на 1 добър човек от Дупница - всички го знаем. За 2000 км (откакто я взех) изхарчи 1 литър масло. Простата сметка показва че ще ги избия за 200000 км, понеже сега разходът е 0. Не ми се рискуваше да я предам в ръцете на момчето с доливаща рецептура, а и не е уважително към колцата - има още много живот в нея, с обновеното сърчице. Редактирано 22 Декември, 2022 от ceco_accord 5 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 325 #951 Отговорено 22 Декември, 2022 18 hours ago, Rakeem said: Говоря за това, което наливат дилърите https://www.oil-club.ru/forum/topic/48596-honda-engine-oil-type-20-0w-20-svezhee/ В това масло няма и 1% синтетика, и нека не жунглираме с кракинга и групата минералка. На Фурието 1,03 на 722 означава ли РАО? И ако да колко? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #952 Отговорено 22 Декември, 2022 Преди 5 часа, ceco_accord написа: Простата сметка показва че ще ги избия за 200000 км, понеже сега разходът е 0. Не ми се рискуваше да я предам в ръцете на момчето с доливаща рецептура Остави сметките. Важното е, че си изпълнил бащинския си дълг 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #953 Отговорено 22 Декември, 2022 Off Topic Така го виждам и колкото мога. Иначе ще го завърти жИота и жените, та не дай Боже, кат мен, чак а 30 ще има кола. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 779 #954 Отговорено 22 Декември, 2022 Преди 3 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа: На Фурието 1,03 на 722 означава ли РАО? И ако да колко? Не, означава 3та група хидрокрек. За наличие на някакъв % ПАО, вълната трябва да е над 1,05, около и над 1,15 вече можем да говорим за ПАО базирано масло. В общи линии колкото по-нисък е пикът на вълната в този спектър, толкова по-лоша е базата и колкото по-висок, толкова по-качествена. Около 1 е средна работа, но под 0,95 не трябва да пада, тъй като говорим за долнопробна минералка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 779 #955 Отговорено 22 Декември, 2022 Преди 19 часа, dandilov написа: Aко ДВГ си хапва масълце порядъчно, значи вече онези отлагания са налице! Това не е особено релевантно, особено при 'модерните' и новите двигатели. Някои марки спокойни си пряват по литър на 10 000км още от завода. Иначе присадките на Хондаджийското са добри, спор тук няма. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #956 Отговорено 22 Декември, 2022 Off Topic "Порядъчно" имах предвид по 3 - 4 - 5 литра на 10 000км. Повечето от вторичния пазар вече са такива. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sentinelprime3 59 #957 Отговорено 22 Декември, 2022 (Редактирано) Off Topic Има опр автомобили- двигатели, не вс, които чисто конструктивно биха изгорели , в рамките на нормалното до 0.5-600 мл за 9-10000кмра и то пак зависи от стила на каране , защото не всяко масло издържа на 100% натоварване, лежерно почти няма да има разход. Всичко друго е "проблем" , сиреч за да изгаря по 1-1.5++л на 10 000 при норм каране без лютеници , къси отсечки и газ , значи има проблем .. Преди години присъствах на писта Дракон и един баровец беше с Корвет Ц6 , тогава се водеше голям спор с един друг човек ,как неговия Корвет няма проблем , а беше спаднало нивото на щеката с цял литър за няколко обиколки и оправданието беше "Ти какво искаш, знаеш ли в какви обороти влиза тази кола и с колко върви"- Без значение мощността,не би трябвало да пие масло ,но всеки ще си защити своето. Редактирано 22 Декември, 2022 от sentinelprime3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 325 #958 Отговорено 22 Декември, 2022 4 hours ago, Rakeem said: Не, означава 3та група хидрокрек. За наличие на някакъв % ПАО, вълната трябва да е над 1,05, около и над 1,15 вече можем да говорим за ПАО базирано масло. В общи линии колкото по-нисък е пикът на вълната в този спектър, толкова по-лоша е базата и колкото по-висок, толкова по-качествена. Около 1 е средна работа, но под 0,95 не трябва да пада, тъй като говорим за долнопробна минералка. с две думи Mobil 1 esp 5w30 също не е на РАО? (1,09) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 779 #959 Отговорено 22 Декември, 2022 Щом е над 1.05 значи със сигурност има ПАО, просто не е база, а като добавка в някакъв процент. За да не ви дреме какво има и какво няма, просто маслото се сменя на къси интервали. И най-големият боклук ще изкара 5к. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #960 Отговорено 23 Декември, 2022 На 22.12.2022 г. at 0:48, JHM написа: Точно от такъв ремонт излезе и кола на приятел K24Z3 на 340к плюс... Ванка, колко масло гореше тая кола? Съдейки по чистите периферии на буталата, не е било малко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове