valpol 3 #641 Отговорено 17 Юни, 2022 Благодарности за инфото. Освен shell и castrol масла 5w-30, ако може посочете и други марки, които може да се поръчат от АТО специално за i-dtec. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #642 Отговорено 17 Юни, 2022 (Редактирано) https://www.ato24.de/en/ravenol-smp-sae-5w-30.html https://www.ato24.de/en/mobil-1-esp-5w-30.html Заповядай. Не по малко ти е важен масления фйлтър,не всеки там от щанда. Редактирано 17 Юни, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #643 Отговорено 17 Юни, 2022 SMP е "орязаната" версия на VMP. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #644 Отговорено 17 Юни, 2022 Който има пари за него. https://www.ato24.de/en/ravenol-vmp-sae-5w-30.html 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #645 Отговорено 18 Юни, 2022 Че то не е скъпо, имайки предвид "обещаващият" срок и пробег. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #646 Отговорено 18 Юни, 2022 30лв литъра впредвид и по-големия обем масло при дизеловия мотор,масления филтър е цифра. Всеки си преценява щом е взел дизелов мотор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #647 Отговорено 18 Юни, 2022 18 hours ago, dandilov said: SMP е "орязаната" версия на VMP. ...по цената им ще ги познаете... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valpol 3 #648 Отговорено 22 Юни, 2022 https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30-titanium-fst-1-l.html това ли е кастрола за Хонда, тъй като четох, че е разработен с VAG или няма значение това. Насочих се към него за idtec. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valpol 3 #649 Отговорено 22 Юни, 2022 И за още малко конкретика 0w-30, каквото препоръчва производителя или 5w-30 предвид климата при който се кара в България. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #650 Отговорено 22 Юни, 2022 (Редактирано) Да това е Кастрола но вече го постнах в предно мнение. И двата вискозитета са подходящи 0w30 при сутрешния старт ще развърта и смазва двигателя по-бързо. При този старт е най-голямия маслен глад и амортизация на двигателя когато маслото не е стигнало всички метални части ,впервид и това че лятото свършва след 3 месеца и идват по -студените сутрини. Може до сложиш за начало 5w30 бюджетно с къса смяна след 3-4хил км да изчисти малко двигателя от наслагвания. Редактирано 22 Юни, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #651 Отговорено 22 Юни, 2022 11 hours ago, valpol said: https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30-titanium-fst-1-l.html това ли е кастрола за Хонда, тъй като четох, че е разработен с VAG или няма значение това. Насочих се към него за idtec. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-5w-30-honda-1-l.html това е Кастрола за Хонда...и да се знае - Ваг и Хонда - земя и небе 2 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
malak 55 #652 Отговорено 23 Юни, 2022 (Редактирано) все си мисля че нито един от тия касторли не е за i-dtec двигателя, този двигател най-добре да е с ACEA C2 масло, даже май всички Хонди предпочиатат масло с нисък HTHS. Ако говорим конкретно за Кастролите по бих ги подредил така, ако има ДПФ и смята да го пази. 1. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-c2-0w-30-honda-1-l.html 2. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-longlife-iii-5w-30-titanium-fst-1-l.html 3. https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-5w-30-honda-1-l.html амо по бих взел Мобил 1 ЕСП или Шел ЕЦТ Редактирано 23 Юни, 2022 от malak 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valpol 3 #653 Отговорено 25 Юни, 2022 https://www.ato24.de/en/mobil-1-esp-5w-30.html това ли имаш предвид Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valpol 3 #654 Отговорено 26 Юни, 2022 https://m.motonet.fi/fi/tuote/595064?ajoneuvo=210 случайно попаднах на тази статия. Излиза, че това масло е подходящо за двигател cdti, за idtec /euro 5/ не е посочено. Дилемата стана голяма, а тъкмо се бях насочил към него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #655 Отговорено 26 Юни, 2022 Абсолютно подходящо е за cdti и idtec. Не разбирам какви са ти притесненията... Също може да се обадиш на Ванката (fenabg) да ти препоръча някое Yacco. https://forums.hondabg.com/topic/108349-фенабг-ауто-масла-yacco-с-безплатна-доставка-и-7-до-15-отстъпка-части-консумативи-нови-условия-за-поръчка/ На 22.06.2022 г. at 7:37, valpol написа: И за още малко конкретика 0w-30, каквото препоръчва производителя или 5w-30 предвид климата при който се кара в България. И двете. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #656 Отговорено 26 Юни, 2022 Преди 2 часа, valpol написа: а тъкмо се бях насочил към него. Много добре,а това още по добре! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valpol 3 #657 Отговорено 27 Юни, 2022 mobil 1 esp 5w-30 или ravenol smp 5w-30 спрямо състав, км. и други параметри? Имам предвид за idtec /euro 5/. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #658 Отговорено 27 Юни, 2022 (Редактирано) Щом си се спрял окончателно на тези двете, тогава мобил-а. Редактирано 27 Юни, 2022 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valpol 3 #659 Отговорено 29 Юни, 2022 Ок, мерси. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #660 Отговорено 2 Юли, 2022 На бензиновия мотор до сега съм наливал YACCO GALAXIE GTS SAE 5W-40 с риск да ме оплюете, но не робувам на разбирания от типа наливам това което е препоръчал производителя. Относно физико-химичните свойства гледам да има минимално съдържание на сулфатна пепел в случая 0,78 за да не се скапва маслото бързо и H.T.H.S. вискозитет при 150°C да е над 3 mPa.s в случая е 3,5 за да може да се поддъража добро налягане, а не като еко серийките на най-различни марки масла дето стават на чорба. Относн икономията на гориво предпочитам да ми се запази двигателя и да изгоря 1 литър повече бензин, от колкото да си мисля че ще спестя с лолсап масълца. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #661 Отговорено 2 Юли, 2022 За икономия на гориво е смешно да се говори, тя е от порядъка примерно на 1% между 15W-40 и 5W-30. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #662 Отговорено 2 Юли, 2022 (Редактирано) 1% икономия не е пренебрежимо малко. При цена на бензин 3.30лв прави 330лв за 10хил км. И другото @qwsd, струва ми се, че правиш допускането, че „дебелото“ масло (по-висок HTHS) пази по-добре двигателя, а сякаш „тънкото“ масло е за еко съображения. Не мисля, че това е добра или правилна интерпретация. Редактирано 2 Юли, 2022 от Pavel_Pavlov 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #663 Отговорено 2 Юли, 2022 Точно поради ЕКО съображения са правени "тънките" масла и скоро проектираните (в последното десетилетие) нови мотори, с по-тесни маслени канали и магистрали. Това си е "директива свише" и кой както може се съобразява. А дали "яйцето или кокошката е първо" в тази маслодвигателна еко концепция, е въпрос с обозрим отговор. Това че "новите" масла покриват и надхвърлят показателите на "старите" масла не означава винаги че са подходящи за технологично старите двигатели, проектирани в началото на 21-ви век. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #664 Отговорено 2 Юли, 2022 @qwsd Здравей, колега! Съвсем добронамерено и колегиално искам да ти обърна внимание, че има някои неща, с които си се вкарал в голямо заблуждение. Преди 5 часа, qwsd написа: Относно физико-химичните свойства гледам да има минимално съдържание на сулфатна пепел в случая 0,78 за да не се скапва маслото бързо Сулфатната пепел няма нищо общо и въобще не е показател за това, колко бързо се "скапва" маслото! Тя варира в широки граници за различните типове и спецификации масла, основно заради базовото масло в сместа и типа, и базата на противоизносния пакет присадки (ZDDP). Основен, първичен, показател ( макар и не напълно достатъчен ) за живота на едно масло са комплексът от следните две характеристики: 1. Базовото масло в %, което е използвано в смес с другите. 2. Алкалното число (TBN), особено за гориво бензин! Колкото по-високо е, толкова по-дълъг ресурс има маслото за бензинов двигател. Преди 5 часа, qwsd написа: H.T.H.S. вискозитет при 150°C да е над 3 mPa.s в случая е 3,5 за да може да се поддъража добро налягане HTHS не поддържа налягане! HTHS е характеристика, която показва колко е устойчив масленият филм на сили, на "срязване", при 150°C. Тоест по-висока стойност, съответно по-стабилен маслен филм при 150°C. Но достига ли маслото тази температура в лагерите? R18 и R20 сериите на Honda са проектирани и конструктивно изработени за низковязки масла. Най-подходящи за изправен, не износен двигател са хубава синтетика на PAO или GTL база, 0W-20, 0W-30 и 5W-30 по ILSAC GF-6А, по ACEA A5/B5, или по ACEA A3/B4. 5W-40 не циркулира добре в тези двигатели, не е за тях и не бих го ползвал. Пък и да сложа рейсинг серията в двигател за нормална употреба - то е "като на свинче - звънче". Не , че нещо, но Yacco имат други, много по-подходящи масла за R20. И накрая най-важното: "Honda обича прясно масло"! Не на по 10 - 15 хил км. Не го забравяй! 6 6 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #665 Отговорено 2 Юли, 2022 Off Topic Следвайте написаното от нялкото колеги тук,няма да ви излъжат,даже ще ви помогнат в тази маркетингова джунгла.И най всжното,поднесено на готово! 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #666 Отговорено 2 Юли, 2022 преди 58 минути, dandilov написа: 5W-40 не циркулира добре в тези двигатели, не е за тях и не бих го ползвал. Специално за вискозитета Хонда дават това за бърза справка https://www.honda.ie/page/210/honda-genuine-oil-application-guide и при условие че двигателя ми е на 195 К км, без да знам колко е върнат километража преди закупуването предполагам че спадам към older engines. В сервизното пише 5W20, но реших че в летните жеги 5W40 е по-удачно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #667 Отговорено 3 Юли, 2022 Предполагам няма да навреди, ако се използва разумно и се сменя на кратки интервали. Все пак има TBN само 7.7 mgKOH/g , нали е ACEA C3. Интересното е, че не пише да съдържа PAO и естери като Galaxie 5W30, например.... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #668 Отговорено 3 Юли, 2022 (Редактирано) Колега qwsd, В началото на част първа на този форум пост №1 един човек, който нищо не разбира от масла е прикачил една табличка. Никак не е зле да се направи справка с нея... Редактирано 3 Юли, 2022 от Тъмнозелен самурай G86-P 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #669 Отговорено 3 Юли, 2022 Преди 3 часа, dandilov написа: Предполагам няма да навреди, ако се използва разумно и се сменя на кратки интервали. Все пак има TBN само 7.7 mgKOH/g , нали е ACEA C3. Интересното е, че не пише да съдържа PAO и естери като Galaxie 5W30, например.... ТВN не е от особено значение защото карам на бензин, а в него няма сяра за да се разчита на ТВН да неотрализира, но тъйкато маслото е комбинирано и за дизел дават този параметър. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #670 Отговорено 3 Юли, 2022 @qwsd Мисля че дори маслото ти е ориентирано повече за дизелови мотори и да пази техния DPF. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #671 Отговорено 3 Юли, 2022 На 3.07.2022 г. at 11:32, Тъмнозелен самурай G86-P написа: Колега qwsd, В началото на част първа на този форум пост №1 един човек, който нищо не разбира от масла е прикачил една табличка. Никак не е зле да се направи справка с нея... Честно казано се чудя на кой да се доверя на табличката /разгледах я/ или на официалния сайта на Хонда. В сайта пише наливай каквото пожелаеш стига да отговаря на минималните изисквания а те са ACEA A1/B1 и според околната температура избирай в интервала 0W20 до 10W40 /тук вече повечето заклети хондажии сигурно изпадат в шок и потрес едновременно/. И тъйкато не ми е първата кола, например карал съм служебна в Норвегия /с 0W20/, та съм свикнал вискозитета да се подбира и според околната средно годишна температура. В този ред на мисли щом според колеги във форума 5W40 идва ,,дебело" за този двигател при дори 40 градуса през лятото ими препоръчват масло 0W20, 0W30, то най вероятно ако го поодкарам пак в Норвегия трябва да сипвам само 10W, или пак греша. На 3.07.2022 г. at 14:44, CARPERA написа: @qwsd Мисля че дори маслото ти е ориентирано повече за дизелови мотори и да пази техния DPF. Бе по-скоро работата е ,,имАл пари дАл" ама както и да е, и не е за дизел повече защото е рейсърско. А както е известно дизел бегачка няма. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #672 Отговорено 3 Юли, 2022 (Редактирано) преди 45 минути, qwsd написа: ... ако го поодкарам пак в Норвегия трябва да сипвам само 10W, или пак греша. Чувал съм че масло 10WXX в Норвегия е голяма рядкост като наличност, освен ако нямат норд версия на тоя вискозитет. Редактирано 3 Юли, 2022 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #673 Отговорено 3 Юли, 2022 преди 25 минути, ceco_accord написа: Чувал съм че масло 10WXX в Норвегия е голяма рядкост като наличност, освен ако нямат норд версия на тоя вискозитет. Не точно както съм го написал 10W без нищо след него, дето е за темп. от -25 до - 5 градуса, просто бях ироничен по-горе. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #674 Отговорено 3 Юли, 2022 По тази ирония по-скоро си личи, че не си разбрал съветите на колегата. Но всеки си избира сам как да си поддържа колата. И да не е оптимално, няма да ти скапе двигателя щом го има в ръководството. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #675 Отговорено 3 Юли, 2022 (Редактирано) 2 hours ago, qwsd said: Бе по-скоро работата е ,,имАл пари дАл" ама както и да е, и не е за дизел повече защото е рейсърско. А както е известно дизел бегачка няма. ..което си е вярно, вярно е... иначе за Норвегия и 15w50 става, може пък да запази двигателя по-дълго DIESEL.mp4 Редактирано 3 Юли, 2022 от Тъмнозелен самурай G86-P 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgi.ivanov1975 121 #676 Отговорено 3 Юли, 2022 Няма съвременна кола (дори и да се върнем 25г назад), чиито двигател да изисква в чистия вид SAE 10W. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #677 Отговорено 3 Юли, 2022 преди 20 минути, georgi.ivanov1975 написа: Няма съвременна кола (дори и да се върнем 25г назад), чиито двигател да изисква в чистия вид SAE 10W. кекто вече споменах бях иронично шеговит, но тук май всички взимат нещата много навътре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #678 Отговорено 3 Юли, 2022 Преди 6 часа, qwsd написа: ТВN не е от особено значение защото карам на бензин, а в него няма сяра за да се разчита на ТВН да неотрализира, Ами точно обратното е! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #679 Отговорено 3 Юли, 2022 Off topic Колегата скоро ще бъде сложен на кладата, и залят с 15W60 🤓🤣🙈😎😂😂😂😂😂😂😂 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qwsd 10 #680 Отговорено 3 Юли, 2022 Преди 2 часа, dandilov написа: Ами точно обратното е! Айде започна се със заяжданиците, хайде покажи сега на всички колко много си чел и всичко останало както си му е реда в български форум, то не случайно е измислен вица, който всички знаем за разликата между американския, руския и българския форум. И в бензина и в дизела има сяра и тя по новите стандарти не трябва да превишава 10mg/kg и ДА има сяра в бензина и ДА доста в по-малки количества би трябвало да е от тази в дизела / какво трябва и какво продават по бензиностанциите е нещо относително разбирасе/. За това казвам НЯМА, или по-скоро малко е. Изобщо има ли значение, никой производител на масло няма да направи продукт със параметър /ТВН или който и да е друг/който да е толкова зле че, маслото му да не е конкурентноспособно. Но какво всъщност се цели с многословието не разбирам просто написах какво масло съм налял и толкова. И понеже това не се харесва на всички останали които ревниво си поддържат смехотворната теория, че няма значение едва ли не околната температура и е все едно дали е -10 или +40 вънка ние да си наливаме 0W20 щото така били написали от време оно. Да ама те са написали, че може и 5W40 а ма то това не е важно, то официалния сайт на Хонда е списван от полуидиоти. Само аз ли съм виждал таблици с температурни диапазони, които не са измислени специално за великите мотори на хонда, ами са в сила за маслата като цяло. Специално за всички буквоядци качвам спецификация на бензин и дизел на лукойл, да има с какво да се занимават може да немерят нещо интересно. Автомобилен бензин А-95 H „ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас” АД.pdf Дизелово_гориво_износ_bg_ЛУКОЙЛ-Нефтохим-Бургас.pdf 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове