Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Преди 3 часа, isullivan написа:

 

Ще го изкарам до края на зимата значи, гледам че Равенол са "обновили" гамата си, и си мислех дали на де мина на 5w-30 DXG за пролет-лято, а за есен-зима пак на 5w-20 SFE-то.

 

 

Спокойно си карай с 5W30 лятото, даже и зимата може да караш с такова, щом колата ти е в гараж и особено ако я настъпваш повече. Аз съм с 5W30, но в книжката ми пише да карам само с 0W20. Не знам дали правя грешка, особено за през зимата...? Двигателят работи добре. Само сутрин като паля за секунда се чува един шум от VVT-то, докато качи малото, не знам дали с 0W20 ще го има пак.

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandilov написа:

А защо не си купуваш от общите поръчки оригинално ОЕМ Honda Full Synthetic 0W-20 Advanced Protection (OEM Number: 08798-9063) ?

Хем е за К24, хем е по-евтино от Равенола, откакто му вдигнаха цените...

 

Дали ще е добре за лятото - високи температури, продължително натоварване по магистрала и извънградско ? Последно бях чел за 0w-20 на Хонда ,че студеният старт е много добър за сметка на висок Noack.

 

преди 36 минути, Takumi Fujiwara написа:

 

Спокойно си карай с 5W30 лятото, даже и зимата може да караш с такова, щом колата ти е в гараж и особено ако я настъпваш повече. Аз съм с 5W30, но в книжката ми пише да карам само с 0W20. Не знам дали правя грешка, особено за през зимата...? Двигателят работи добре. Само сутрин като паля за секунда се чува един шум от VVT-то, докато качи малото, не знам дали с 0W20 ще го има пак.

Проблеми с паленето не съм имал никога, дори акумулатора ми  да е с по-слаб стартов ток от заводския, даже понякога превъртам стартера по навик от други автомобили.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Преди 4 часа, isullivan написа:

Ще го изкарам до края на зимата значи, гледам че Равенол са "обновили" гамата си, и си мислех дали на де мина на 5w-30 DXG за пролет-лято, а за есен-зима пак на 5w-20 SFE-то.

 

Преди 1 час, Takumi Fujiwara написа:

 

Спокойно си карай с 5W30 лятото, даже и зимата може да караш с такова, щом колата ти е в гараж и особено ако я настъпваш повече. Аз съм с 5W30, но в книжката ми пише да карам само с 0W20. Не знам дали правя грешка, особено за през зимата...? Двигателят работи добре. Само сутрин като паля за секунда се чува един шум от VVT-то, докато качи малото, не знам дали с 0W20 ще го има пак.

 

Първият вискозитет (5 в случая) е колко течливо е маслото на студено, а вторият вискозитет е колко е течливо при загрял двигател. Тъй като говорим за атмосферни двигатели, които не се използват за състезания и вероятно загрели поддържат приблизително еднаква температура целогодишно, защо би имало логика 5W-30 да е по-добре за лятото от 5W-20 (искрено питам)?

 

Разбирам, че 5W-20 има предимство с това, че диапазона му е по-малък, т.е. по-малко еластомери. Но друго ми се губи - защо някои хора смятат, че вискозитет 30 пази по-добре двигателя, а вискозитет 20 е само за икономия. Ако с вискозитет 20 има по-добра икономия на гориво, тази икономия би трябвало да идва от по-малко триене, как тогава 30 е по-добро? 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@isullivan

С 5W30 отиваш в друг вискозитетен клас.

Ravenol DXG е по-особено масло! Ако попаднеш на старата рецептура, не можеш да го смесваш с други масла (при доливане например) За новата рецептура не знам.

Ако двигателят ти е за 0W20 по препоръка на производителя, карай с такова.

Ако пък искаш да се презастраховаш - сипвай 5W20 целогодишно.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи какви спецификации покриват малсата. По принцип няма Х20 масло, което да има HTHS над 2.7(2.8), докато Х30 маслата са 3.0 или малко над това дори да са минерлани или полусинтетика. Просто са малко по-гъсти и при високи температури запазват масления си филм.

 

Наистина, двигателите проектирани да ползват Х20 масло имат по-малко триене. Напримерн на места, като гобилиците на клапаните се ползвта ролки, вместо директо триене (К серията двигатели на Хонда). Като цяло двигателят има по-малко трещите се елемнти и от там може да ползва по-нисковизкозитетно (по-рядко) масло. Икономията, обаче не идва от по-малкото триене, а от по-рядкото масло, което сутрин и като цяло позволява на двигателя да се развърта по-бързо и не се товари толкова маслената помпа. Конкретно моята кола има 3-stage маслена помпа (различно налягане на ,маслото при различните обороти), което значи, че дори с рядко масло, на високите обороти помпата прави по-високо налягане, за да може масления филм да е стабилен.

 

Представи си да тичаш на сухо и да тичаш, когато до колената си във вода или още повече, когато до колената си в кал. Съпротивлението и от там силата, която се изиква от теб, за да тичаш във вода или кал е много по-голяма от тази, когато тичаш на сухо. От там се получава и икономията на гориво. Или си го представи да бъркаш с лъжица в чаша с вода и в чаша с мед. Първото е много по-лесно.

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икономията на гориво и пазенето на двигателя не са правопорционални. Едно по-гъсто масло по принцип би образувало по-труден за нарушаване филм между металните части. Стига да не е по-гъсто от предписаното за двигателя, разбира се. Изхождам от това, че за К24А3 например има различни вискозитети предписани в ръководствата за Европа, вариращи от 0-20 до Много гъсто (няма да цитирам, че малко ме е страх да пиша такива числа в тук :D). Ако е даден само един вискозитет, не бих варирал от него.

 

Аналогия за защитата на двг и икономията може да е, както примера по-горе – вода и сироп например. Ако търкаш лъжица по дъното на чиния, пълна с 5см вода, ще ти е по-лесно отколкото с 5см сироп. Но е по-вероятно да надраскаш чинията с вода отколкото със сироп.

 

ПС: Не искам да звуча като всезнайко или да налагам мнение :D Това е само мнението ми.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Takumi Fujiwara написа:

Не знам дали правя грешка, особено за през зимата...? Двигателят работи добре. Само сутрин като паля за секунда се чува един шум от VVT-то, докато качи малото, не знам дали с 0W20 ще го има пак.

Само пробвай и ще усетиш разликата!:thumbs1:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dandilov написа:

 

Има! Точно RAVENOL SFE 5W-20 например. :)

 

 

Да, изглежда стабилно масло, покрива АСЕА А5/В5. И цената му е добра. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Japanese, колата ти е още на малко километри, за да слагаш такъв визкозитет зимата. Пробвай с 0w20 и сподели.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова сте се вторачили в цифрите на етикета и така им вярвате..

Определянето на вискозитета или казано по друг начин кое масло е 0W и кое е 5W, според SAE:

Viscosity-grades-for-engine-oils-from-SA

1) кинематичен вискозитет на 0W трябва да е < 6 200 mPa.s при -35°C

2) кинематичен вискозитет на 5W трябва да е < 6 600 mPa.s при -30°C

 

Разполагате с FOA, от където можете да видите достатъчно измерени кинематичен вискозитет, кинематичен вискозитет при 40°С, кинематичен вискозитет при 100°С, температура на течливост и вискозитетен индекс. Всички те са по един специфичен начин свързани и когато се вгледате може да разберете много за базата на едно масло и за неговите добавки.

 

Аз като видя едно 0W масло с кинематичен вискозитет 6 100 - 6 200 mPa.s (а често и над 6 200mPa.s) при -35°C и температура на замръзване -36°C до -40°C ми става ясно, че е с много слаба база и са използвани адски много подобрители. И как така едно масло при -35°C ще има течливост на пчелен мед (6 300 mPa.s при 26°C), а при -36°C до -40°C вече ще е замръзнало? Такова масло няма да си налея в двигателя никога. Голяма работа, че било 0W.

В същото време има достатъчно 5W масла с с кинематичен вискозитет 4 500 - 5 200 mPa.s при -30°C и температура на замръзване -40°C до -50°C. Та тези 5W масла, въпреки че са 5W, не отстъпват и дори превъзхождат по течливост при ниска температура 0W маслата. Имат по-добра база и не са наблъскани с добавки, които "свършват" с действието си при попадане на малко вода, гориво и сажди.

 

 

 

 

 

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рових още малко за коментираните масла и намерих тест на американците Ravenol DXG и Honda Full Synth Advanced Protection , резултатите на Хонда маслото не са толкова фрапантни като в клипчето на @DTEC - американско масло, американски институт ?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@DTEC, видеата, които си споделил, са създадени от потребител на oil-club.ru с име Пенсионер24, който породи страхотни дискусии и проблеми и беше баннат накрая от torcon - има 125 стр, тема ТУК. Аз лично не бих се доверил на тези резултати, предвид всичко казано в темата в руския форум.

Преди 1 час, DTEC написа:

Аз като видя едно 0W масло с кинематичен вискозитет 6 100 - 6 200 mPa.s (а често и над 6 200mPa.s) при -35°C и температура на замръзване -36°C до -40°C ми става ясно, че е с много слаба база и са използвани адски много подобрители.

Подобни масла всъщност са доста добри, даже бих казал чудесни (според мен) - т.н. tight blending, но стават все по-голяма рядкост, заради фикс идеята за горивната икономия (основно). Доближаването на границата 6200 mPa.s сочи, че е използван възможно най-голям % гъста база (да речем 6 cSt), което свежда съдържанието на VIIs до възможния им минимум и намалява максимално Noack-a на маслото. Зная го от човек, занимавал се лично с blending на масла :yes:.

 

Преди 1 час, DTEC написа:

В същото време има достатъчно 5W масла с с кинематичен вискозитет 4 500 - 5 200 mPa.s при -30°C и температура на замръзване -40°C до -50°C. Та тези 5W масла, въпреки че са 5W, не отстъпват и дори превъзхождат по течливост при ниска температура 0W маслата. Имат по-добра база и не са наблъскани с добавки, които "свършват" с действието си при попадане на малко вода, гориво и сажди

И тук грешиш (според мен) - ето защо

"Having an oil with a much higher KV100 and a much lower CCS-30 than technically necessary, makes for an oil that is not only more expensive than it needs to be but is also a WORSE oil because of it's high (IMO opinion, often ridiculously high!) Noack and high VII loading".

Целият текст е тук - БИТОГ. За справка: SonofJoe е бившият главен блендер на Afton :).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, emod написа:

Доближаването на границата 6200 mPa.s сочи, че е използван възможно най-голям % гъста база (да речем 6 cSt), което свежда съдържанието на VIIs до възможния им минимум и намалява максимално Noack-a на маслото. Зная го от човек, занимавал се лично с blending на масла.

Значи различните фирми блендери използват различни технологии. Защото всичко написано от мен също съм го научил от човек, занимавал се лично с blending на масла.

Преди 1 час, emod написа:

И тук грешиш (според мен) - ето защо

"Having an oil with a much higher KV100

Никъде не съм споменал much higher KV100.

Не всички 5W маслата са с much lower CCS-30 и high Noack. Има достатъчно 5W масла с KV100 подобен на 0W и с нисък Noack.

Ако пък погледнеш при какви условия се извършва Noack-теста, ще разбереш че неговата стойност не е чак толкова меродавна за използването на маслото при нормална работна температура. Noack-теста (250°C for 60 minutes) е интересен главно за състезателните масла и състезателните автомобили - мнение на човек, занимавал се лично с blending на масла. Пак според него едно масло може да е много стабилно до 120°C и после от 160°C да се проваля тотално, защото кривата не е линейна, а е експоненциална.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, dindin написа:

 

Japanese, колата ти е още на малко километри, за да слагаш такъв визкозитет зимата. Пробвай с 0w20 и сподели.

 

 

Aз не слагам по-гъсто масло, защото ми е на голям пробег колата, а защото искам максимална защита на двигателя (за сметка на икономията), когато се катеря над 3000 оборота. Въпрек, че с толкова върт. момент не ми се налага често да превишавам тези обороти. На магистралата понякога карам с часове на 3000 оборота, заради късата 6-та скорост. Иначе колата ми е точно на 129 000 км. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледах набързо параметрите на Petro Canada 5W30. На хартия това масло изглежда много добре, дори покрива Honda HTO-06. Бях чел тук, обаче, че не е пълна синтетика.

Интересно как покрива Honda HTO-06, а не виждам нищо за ACEA? Някой карал ли е с него повече от 5000 км и как се представя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, Takumi Fujiwara написа:

Някой карал ли е с него повече от 5000 км и как се представя?

Може да видиш "капката ми",в раздел капкови проби.До 7000 беше перфектно.:)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5000 км. му е ресурсът по принцип.

Но, при повече извънградско каране, без рейсърски изпълнения, може и 6000 км. спокойно да изкара.

Това за старата формула.

За новата рецепта по API SN Plus,  GM dexos1 Gen2, ILSAC GF-5, все още няма анализи. Или поне аз не съм видял все още...

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, JHM написа:

Може да видиш "капката ми",в раздел капкови проби.До 7000 беше перфектно.:)

Не е коректно сравнението, понеже ти си на газ, а Такуми е на газолин. ;):D

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Takumi Fujiwara написа:

не е пълна синтетика

 

Понеже вече няколко пъти правиш такива изказвания би ли обяснил какво влагаш в понятията "пълна синтетика" и "полу-синтетика".

А за Петро-то вече беше казано, че имат едни от най-чистите базови масла. Освен това на Supreme Synthetic пише, че е пълна синтетика, та поне за това трябва да си спокоен. :D 

Хидрокрек + VHVI.

https://lubricants.petro-canada.com/Api/sitecore/LubesApi/DownloadResource?docID=VHVI4+ &amp;type=MSDS&amp;lang=en-US

 

М/у другото сега видях на сайта им, че са добавили и 0W-16 към гамата!

 

ПП. Да вкарам малко масло в един тлеещ огън:

https://www.bultraco-sofia.bg/promos/power-care-5

Цената вярно е скандална, но и не само тя. :D

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, dindin написа:

 

Понеже вече няколко пъти правиш такива изказвания би ли обяснил какво влагаш в понятията "пълна синтетика" и "полу-синтетика".

А за Петро-то вече беше казано, че имат едни от най-чистите базови масла. Освен това на Supreme Synthetic пише, че е пълна синтетика, та поне за това трябва да си спокоен. :D 

 

 

Ами защото беше споменато преди, че е хидрокрек и, че не е хубаво да се кара повече от 5000 км с него, както и dandilov e отбелязъл. Стана ми интересно, че това, което е API SN Plus и Dexos 2 gen. покрива Honda HTO-06 (много малко масла покриват този сертификат).

 

Сега от документа, койот ми прати видях, че има много ниска точка на течливост - течно е само до -24°С. Повечето синтетика са течно до -40°С. Също и flash point-a му и нисък за 5W30 масло с около 10-20°С. А пък стойностите за kinematic viscosity направо ме объркаха. Не знам по кой медот са изчилявани, но нищо не ми говорят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, Takumi Fujiwara написа:

Сега от документа, койот ми прати видях, че има много ниска точка на течливост - течно е само до -24°С.

Абе човек, отвори им сайта и прочети TDS-а: Cold Cranking Viscosity, cP @ -30°C 3780

Pour Point, -45°C

Flash Point, COC, 224°C

https://lubricants.petro-canada.com/en-ca/productoverview/brand/productline/supreme-synthetic

Много добър Хидрокрек + VHVI. Най-чистото базово масло в световен мащаб, което сами произвеждат.

Ми толкова му е ресурсът на хидрокрека...

Кое му е лошото?!?

... с това, че може би не е точно за твоя двигател...

 

П.П. Говорим за Petro-Canada Supreme Synthetic 5W30

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Japanese (Takumi),

dindin ти е дал линк към базата - VHVI 4 SPECIALTY BASE FLUID, а не MSDS-a на маслото.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, разбрах.

Не съм тръгнал да карам с това масло защото тук никъде не съм го виждал, не се предлага. А и да карам с него при положение, че тук има Мобил на безценница ми се струва мазохизъм.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно!

Виж на Мобил, ойл селектора какво ще ти препоръча и взимай смело от него! Това е твоето масло. Със синтетичен филтър от Мобил, или Роял Пърпъл, или Амсойл.

Също хвърли едно око и на ойл селектора на Петронас.

Ако пък решиш да спонсорираш европейската икономика - Равенол. ;)

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Takumi Fujiwara написа:

А и да карам с него при положение, че тук има Мобил на безценница ми се струва мазохизъм.

Взе ми думите от устата..!:thumbs1:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И добро масло при това. :) За една смяна в двигателя се представи доста добре.

Но и както Димо каза:

 

На 2.01.2019 г. at 19:28, Veseliq написа:

 5W-20 има предимство с това, че диапазона му е по-малък, т.е. по-малко еластомери.

 

А това е единственото 5W-20 масло в таблицата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.01.2019 г. at 19:47, dindin написа:

ПП. Да вкарам малко масло в един тлеещ огън:

https://www.bultraco-sofia.bg/promos/power-care-5

Цената вярно е скандална, но и не само тя. :D

Ау, бензин над 150 000км с 10W40 :D

Значи, аз на моя К20 на над 300к км трябва да му сипвам М10Д вече, а аз се харча за 0W20 вече 6-7 смени ... :oops::stupid:

 

 

Редактирано от Чавдар K
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, dindin написа:

А това е единственото 5W-20 масло в таблицата.

Не е. Над него е Ravenol SFE 5w-20 :rolleyes:.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, dindin написа:

А това е единственото 5W-20 масло в таблицата.

 

Преди 3 часа, emod написа:

Не е. Над него е Ravenol SFE 5w-20 :rolleyes:. 

 

Тук изниква въпросът:

"Кое от двете е с по-малко VIIs?"

Понеже по инструкциите на Емо, колкото стойността на "Shear resistance" е по-близко до 1, толкова по-малко VIIs има в маслото.

Ако стойността е >1, както при Ravenol SFE 5w-20, значи ли това, че маслото има по-малко еластомери или повече? Щом се отдалечава от единицата, макар и в нарастваща посока?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Индексът на A_Harman „измерва“ т.н. temporary shear на подобрителите на вискозитета (VIIs) при условия на High Temperature/High Shear (HTHS). Той индиректно може да бъде свързан с количеството на VIIs в маслото. Грешките в изчисленията могат да дойдат от:

(1) Двете екстраполации при 150 C, направени за вискозитета и плътността;
(2) Различни видове VIIs – те се „ширват“ по различни начини и в различна степен.

Индексът на A_Harman може да е полезен за получаване на "груба" обща представа за цялостния ефект на VIIs в маслото. Не бива да се забравя обаче, че все пак това е простичък чисто математически метод за калкулация, и не може да се очаква, че той е в състояние да отрази сложното поведение на маслото като цялост.

Предвид горното, резултат по-висок от 1-ца е по-скоро неточност в данните и не означава, че маслото има повече VIIs.

Теоретично, 5w20 маслата са с най-ниските възможни количества VIIs и там логично (донякъде :)) индексът ще витае най-често около 1-ца (+-).

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше доста спорове при руснаците навремето за равенола,ако помниш.На практика резултат по голям от еденица може да се приеме за 1.но така или иначе базите са различни...

 

Но аз имам и лични анализи,които малко се различават от заводските>

Petro-Canada 5W-20

eSt 40 = 44,8

eSt 100 = 8,5

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Петро-то, в таблицата съм попълнил данните от последния TDS (от 06.2018).

https://lubricants.petro-canada.com/api/sitecore/LubesApi/DownloadResource?docID=IM-7978E&amp;type=TechData&amp;lang=en-CA

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ми е интересно и на мен да чуя малко повече разяснения от по-вещите относно базите. За останалото: доста се е говорило във форума, че моточасовете са значително по-добър измерител за живота на маслото от километрите. И имайки това предвид, вярвам, че когато колегите казват 5 или 6 хил. км лимит за Петро-то, имат предвид неизказани допускания като км градско/извънградско шофиране 50/50 или подобно (както и други допускания за фактори, влияещи на живота на маслото, като средна дължина на пътуванията, вид гориво, дори в кой град се движиш). Ако са само часовете, ами то 200моточаса са си 20000 км магистрално каране със средна скорост 100км/ч, която не е чак толкова висока.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, говорено е доста. И пак разумно е да се приеме ,че горе долу след като казват на много места за regular -3000 мили норма, може да се предположи ,че пак му дават 50/50 :)  И горе долу 50/50 градско и извънградско се получава 7000-7500 в километри и разумно извънградско каране за бг пътищата извън магистрала, а не 5-6... разликата е 1500 -2500 и не е много изобщо, но някои хора карат толкова за няколко месеца. Ако отчетем пък 50/50 ,че се има предвид 2500 км градско, 2500 извънградско, пак нещата не излизат като моточасове. Може би пък малко твърде наивно се доверяваме на някакви отработки от Русия. Само разсъждавам. dandilov, да не помислите ,че говоря персонално за Вас  :) Просто и още няколко други съфорумници написаха нещо подобно точно за петро канада. И искам да подчертая ,че аз съм твърдо ЗА смените на кратки интервали на едно масло. Неслучайно сменям сам вече и се интересувам за тия неща. Дано се получи яка дискусия!

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, ivailopp написа:

защо се говори смело ,че това масло е за максимум 5000 км

 

Това за 5000-те км, за полусинтетиката и др. са приказки на един конкретен индивид, който непрекъснато натяква едни подобни мантри, мисля че го знаете кой е.

Винаги сме заставали в позицията, че не можем да препоръчаме конкретни километри пробег за дадено масло, че и за всички двигатели ...

200 моточаса обърнати в километри са много разтегливо понятие.

Аз лично съм карал Петро-то 5w20 до около 12 000 км с доста преобладаващо извънградско, и то на газ, и то с доосвежаването му с остатъка от тубата, понеже събирам 4,2-4,3 и винаги взимам по 5л. Към 8-9 вече му е попривършил ресурса и нивото е към минимум. Може да се смени.

 

Много производители решават и качват "препоръки" нормални/кофти условия и се развяват едни хиляди километри, които според мен са някакъв предполагаем максимален пробег.

 

Да вземем например прословутия Amsoil Signature Series:

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf

 

Максимален пробег при нормални условия 25 000 мили, 700 моточаса = ~35 мили в час или около 60 км/ч.

Отделно знаете, че работата на празен ход е 1) предпоставка за кофти работни условия и 2) също се включва в работните моточасове живот.

 

Затова някои колеги усредняват, но по-скоро хипотетичният пробег за това конкретното масло (Petro Canada), дискутиран от колегите се е движел в диапазона 7-8к км (да кажем +1000 км за газ). Не мислете, че сме такива фанатици и хвърляме масло на 5000 км. :D

 

Има и още един фактор, който също се засягали малко или много:

1 година експлоатационен живот В ДВИГАТЕЛЯ.

 

Това важи и за други течности (спирачна, съединител и т.н.) като сроковете варират.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ivailopp сякаш си ми прочел мислите, за което ти благодаря. Друг въпрос от мен защо вискозитета се свързва с качеството на маслото. От няколко години има и пълна синтетика 10/40, че даже и скъпо струва. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак да хвърлиш маслото на 5000км не те прави непременно фанатик :D. Дори в моето ръководство на 7ма ген Акорд пише, че при „сурови“ условия на експлоатация (като градско, старт-стоп и пр.) интервалът на смяна е 5000км.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...