Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Здравейте колеги.Днес смених маслото PC SS 5/30 на 4 935км(12.09.19 до днес),чисто градско+ четири прехода по 150км извънградско.Колата се кара на газ и маслото си беше доста тъмно.Явно си е,че както споменаха и други,масло с ILSAC сертификат толкова си му е ресурса.Колата я карам с масло на средата между мин и макс и преди смяната беше на мин.Имам въпросче-доколкото разбрах около 200 моточаса е ресурса на РС SS,та занулих часовете на газовия комп.и го настроих на 200 да ми свирне.Ще бъде ли меродавно след като минат тези 200 м.ч. да е следващата смяна на маслото?Тогава мога да напиша колко като км са тези м.ч-ве.Благодаря,капки нямам.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и в моята тема писаха да това му е ресурса на Petro Canada SS.

Хубаво е да имаше капки,да видим ресурса му в твоя двигател.

Това с газовото и моточасовете е хубаво. 

При смяната  изтегли ли остатъка в картерния леген,ако е било в сервиз  едва ли го е сторил накой.

Мини тези 200 моточаса снимай и ще видим какво е станало  с маслото.

Можеш да изтеглиш и да видим сега какво е състоянието му.

 

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, tony® написа:

Колата я карам с масло на средата между мин и макс

По-добре би било, не на средата, а на 1 -2 мм. под макс!

 

Преди 1 час, tony® написа:

Ще бъде ли меродавно след като минат тези 200 м.ч. да е следващата смяна на маслото?

Да, ще бъде. Но може да капнеш една капка в темата за капковите проби и да преценим, дали може да покараш още 50 часа, например.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, досега не съм имал кола, която да е изисквала масло с толкова малък пробег. При следващата смяна ще я науча да работи с VCI, като останалите ми автомобили и смяна минимум на 10 000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, dandilov написа:

По-добре би било, не на средата, а на 1 -2 мм. под макс!

Според мен най-добре да се държи на макса, повече масло винаги е по-добре, а и двигателя е предвиден да работи с масло до максимума, дори над максимума 1-2мм не са проблем. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм изтеглял остатък,но седя без пробка докато спря да капе.Ще изтегля малко в чашка след 20км 😉 и ще снимам.Държа го на средата от практически опит с едно СРВ 2ген.Та колегата все доливаше до макс и след време падаше до средата и така докато му свърши маслото за доливане.От там до смяната не беше мръднало и милимунда.Та така,иначе сега го сложих на макс и ще следя положението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, dimkaraganchev написа:

Интересно, досега не съм имал кола, която да е изисквала масло с толкова малък пробег. При следващата смяна ще я науча да работи с VCI, като останалите ми автомобили и смяна минимум на 10 000 км.

 

Пробегът, колега, зависи от моточасовете, а не от километрите!

Ако караш извънградско с висока средна скорост, ще изминеш повече километри за 200 м.ч., но ако караш предимно градско, тогава ще изминеш значително по- малко километри за 200 м.ч. ;)

Тук е разковничето за ресурса на маслото. Едни масла могат да изкарат 300 м.ч., а други - 150 м.ч. Това пък си зависи от маслото.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, tony® написа:

Не съм изтеглял остатък,но седя без пробка докато спря да капе.

В този случай ти е останало 300 мл. несливаем остатък в картера!

Тегли го със спринцовка и шлаух следващия път

20180428_170544.thumb.jpg.13bcbb6866c6d3062c7680b666380ca1.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както знаем всички,старото масло или несливаемия остътак скапва новото масло,тези 300мл не са малко и тяхното изтегляне ще допринесе за по-дългия живот на новото насипано масло.

Моята модификация с която тегля

20200409_184655.thumb.jpg.8e28f8066d15923b93b5ed205dbb5170.jpg

 

Редактирано от dindin
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Много хубави работи могат да и се случат и на колата,и в частност на двигателя,обаче трябва да имаш условията за това.Няма как да избутам майстора в сервиза и да ме чака с сприцовката,а до 5-я етаж не мога я кача.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Да много си прав но за това има в повечето сервизи машина за изсмукване на маслото през пробката на щеката,просто трябва майстора да се съгласи да го изтегли през долната пробка.

Знам че няма да стане в всеки сервиз,но примерно от 5 един се навива,аз съм намерил такъв сервиз.

Но проблема там е друг не можеш да го накараш да те изчака примерно 40 -50 мин да се изтича.

За това съм си намерил свободен канал в града и си го правя сам.

Да те поканя в моя град да го направиш въпреки че си на 50км разстояние няма да е толкова изгодно.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Преди 3 часа, CARPERA написа:

Да много си прав но за това има в повечето сервизи машина за изсмукване на маслото през пробката на щеката

Когато картерът е с двойно дъно, през щеката не може да се изтегли!

Моят картер е такъв, а предполагам и на другите хонди.

 

 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Да сега като се замисля и моя е такъв но не го визуализирах къде точно води пробката на щеката.

Идеята ми беше друга

Цитат

Да много си прав но за това има в повечето сервизи машина за изсмукване на маслото през пробката на щеката,просто трябва майстора да се съгласи да го изтегли през долната пробка.

Визирах тази на картера  от там да го изтегли след като се оттече нормално виждал съм го да се прави,но другото съм го написал не можеш да накараш  майстора да чака 40-50мин, да се изтече добре.

 

 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Колеги, нещата са ви ясни, но ще си го кажа.

 

Да оставиш да се изцежда до последна капка, да източиш от картера със спринцовка - това са все неща, които могат да се случат САМО ако сам си сменяш маслото. Не може да очаквате специално отношение в сервиз за една смяна на масло и не давайте такива съвети изобщо на колегите.

Цитат

просто трябва майстора да се съгласи да го изтегли през долната пробка.

 

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, решил съм да пробвам Ravenol 5w-30, но гледам, че има доста разновидности. HDX или DXG върши ли работа за Civic 8, 1.8 бензин + газ. Или ще препоръчате друга разновидност? Благодаря! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Преди 3 часа, CARPERA написа:

Да сега като се замисля и моя е такъв но не го визуализирах къде точно води пробката на щеката.

Идеята ми беше друга

Цитат

Да много си прав но за това има в повечето сервизи машина за изсмукване на маслото през пробката на щеката,просто трябва майстора да се съгласи да го изтегли през долната пробка.

Визирах тази на картера  от там да го изтегли

 Владо, визирал си точно "щеката". Хайде малко да си признаваме грешките. Не боли! Повярвай!

 

 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Не смятам да споря с теб не съм го правил,защото винаги съвпадат мненията ни,

Quote

Да много си прав но за това има в повечето сервизи машина за изсмукване на маслото през пробката на щеката,просто трябва майстора да се съгласи да го изтегли през долната пробка.

Замисли се защо да караш майстора да се съгласява да тегли маслото от щеката като това се прави от там.Трудно би го накарал да го изтегли праз картера,личен опит но от 5 един се навива и го прави.

Както се вижда съм казал от две различни пробки поне моя замисъл е такъв, и те са подчертаните,да моя грешка е че не съм пояснил,през долната пробка на картера.Старая се да съм внимателен,не става всеки път.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 hours ago, koszabg said:

Колеги, решил съм да пробвам Ravenol 5w-30, но гледам, че има доста разновидности. HDX или DXG върши ли работа за Civic 8, 1.8 бензин + газ. Или ще препоръчате друга разновидност? Благодаря! :)

Преди да ти препоръчаме някакво масло и ти да ни обвиниш после че не е точното за твоя двигател.

Попълни профила си  с инфо за модела който караш, предишните масла какви бяха на колко хил  км ги сменяш,харчи ли ги колата,какви са циклите на каране градско извънградско.

Регулират ли се клапаните редовно на по-малки интервали щом си на газ.

Това е и обръщение към питащите начинаещи в форума.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:

Попълни профила си  с инфо за модела който караш, предишните масла какви бяха на колко хил  км ги сменяш,харчи ли ги колата,какви са циклите на каране градско извънградско. Регулират ли се клапаните редовно на по-малки интервали щом си на газ.

Civic 8, 1.8 бензин + газ. Последните 2-3 масла бяха Eneos Sustina 5w30. Гледам да сменям маслото на около 8000-9000 км. Доливането за периода е… може би към 500 мл. Карането е градско 70-75% на извънградско 30-25%. Клапаните последно са регулирани преди около 15000 км.

Редактирано от koszabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С толкова градско и такъв интервал на смяна, и с оглед на предстоящото затопляне на времето най-добре да се заложи на 100% синтетика, аз бих ти препоръчал Амсойл Сигначър 5в30, маслото е базирано на ПАО и Естери, с богат пакет противоизносни присадки и висок ТБН. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, koszabg said:

Civic 8, 1.8 бензин + газ. Последните 2-3 масла бяха Eneos Sustina 5w30. Гледам да сменям маслото на около 8000-9000 км. Доливането за периода е… може би към 500 мл. Карането е градско 70-75% на извънградско 30-25%. Клапаните последно са регулирани преди около 15000 км.

Моето предложени е  щом караш повече градско няма смисъл от скъпи масла визирам Eneos Sustina,да при тези 9 хил ти вече му навърташ моточасовете.

По-добре бюджетни но не и по-нисък клас масла ,предложенията са ,

синтетика

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html

хидрокрек

https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html

Но виждам че си направил своя избор в общите поръчки ,та това е малко писане надявам се не на вятъра ако е за твоята кола -RAVENOL VMO SAE 5W-40

Не знам защо си избрал масло което е с насоченост   и спецификации към дизеловите двигатели-ACEA C3 въпреки че пише и за бензин ,масло разработено да е  за двигатели с DPF филтър.Може би просто поръчваш на някой масло?

Твоята  и двигател ще се чувства добре  с 0W30

Парите са твои ти решаваш как да ги харчиш.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, точно заради това, че кара повече градско и сменя на около 9к му трябва качествено масло.

Второ, този Шел не е никаква синтетика, а си е чист хидрокрек от газ. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GTL е много по-качествена база от хидрокрека, дори и да се извлича от доста преработка на втечнен газ. Гледал ли си му анализите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не определям качествата на ГТЛ-а, а твърдя, че не е синтетика, а хидрокрекинга е технология на обработка на суровината, дали ще е нефт или газ, няма значение, и двете преминават през този процес, за да се получи базисното масло, вече кое е по-качествено като краен продукт е друг въпрос, ако питаш Петро Канада, ще ти кажат, че техния хидрокрек от нефт е с по-добри качествени характеристики от хидрокрека от газ на Шел и обратното. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това ти постнах какво  е GTL технологията  https://www.std-shell.ru/blog/Gtl/gtl_tekhnologiya_shell_proizvodstva_masla_iz_gaza/.

Която не е хидрокрек технология,двете са различни.

Та твърдението че

Quote

Второ, този Шел не е никаква синтетика, а си е чист хидрокрек от газ. 

не мисля че е много точно,просто част от етапа в GTL  има хидрокрекинг.

За справка какво е хидрокрекингова технологиа

https://motoroil-bg.com/index.php/curious/75-hydrocracking

Дай твоето предложение за масло което да използва колегата,синтетика

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте спорили като децата.

Няма никакво значение как ще наречете GTL-а. То се води VHVI Group III, както и т.н. хидрокрек от нефт.

Но, най-общо казано, GTL има качествата на РАО и ниската цена на хидрокрек. Това е обобщението на кратко.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си го наричат както си искат, това което правят, за да постигнат ГТЛ базата е хидрокракинг. 

http://gasprocessingnews.com/features/201410/gtl-innovation-produces-clean-base-oils-from-natural-gas.aspx

 

Hydrocracking. The syncrude is then subjected to a hydrocracking step, primarily to isomerize hydrocarbons to improve their cold flow properties. Other reactions include hydrogenation of olefins and oxygenates. GTL hydrocracking is different from refinery hydrocracking because sulfur- and nitrogen-containing species and (poly)aromatics are absent.

In terms of reactor design, however, GTL and refinery hydrocrackers are similar. Typically, a multi-bed trickle-flow adiabatic reactor is used, wherein the hydrogenation of olefins is the fastest reaction, followed by hydrogenation of oxygenates and isomerization of hydrocarbons. Bifunctional catalysts with a strong hydrogenation/dehydrogenation function and medium acid-function catalysts are used in the GTL hydrocracking process.

Distillation. The products of the hydrocracking step are then subjected to atmospheric distillation. Upon distillation, the boiling fractions obtained are LPG, naphtha (30°C–175°C), kerosine (175°C–250°C) and gasoil (250°C–370°C). Although not the focus of this article, GTL gasoils are another important GTL product, since they have extremely high cetane numbers (70–75) as a result of their highly isoparaffinic nature.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок разбрахме се  що е това,трябва да помогнем на колегата питал за масло,според теб нужно ли е да използва избраното от него масло.

-RAVENOL VMO SAE 5W-40- с  спецификации към дизеловите двигатели-ACEA C3 въпреки че пише и за бензин ,масло разработено да е  за двигатели с DPF филтър.

Можем ли да го насочим към нещо бюджетно и хубаво масло.

Както и мисля че 5W-40 не е точно вискозитета за неговия двигател.

Като за избраното от него масло съдя по общите поръчки където е писал,така и не се включи да каже за него ли е

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че не е най-подходящото масло за R18. Това масло е със спецификация VW 505.01 за "помпа-дюза". Високи вискозитети и т.н.

Писал съм му на л.с., още преди да поръча и съм му казал какво да направи.

Мен също ме озадачава с избора си. Но да го оставим човека на мира... ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това масло не бих си го взел. Ако ще е 5W40 за 2 евро отгоре си взимам VSI без да се замислям. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.oil-club.ru/forum/topic/36076-eneos-sustina-5w-30-api-sn-svezhee/

По-добре да си продължи с Енеос-а, че и ГТЛ имало в него, иначе прави крачка надолу с този Равенол.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Получило се е малко объркване и явно съм всял смут тук, гледайки поръчката от другата тема. :) Това което съм поръчал в темата НЕ е за мен, а за един познат. Аз още не съм поръчал. Както писах по-горе, първоначалното ми колебание беше между HDX или DXG на Ravenol. Колегата "dandilov" ми писа на ЛС (ако той реши, може да сподели какво ме е посъветвал) с неговото мнение по въпроса. Принципно не ми пречи да си продължа с Eneos. Иначе за Ravenol се насочих от 1-2 познати, които ми го хвалят, а и гледам, че и колеги го поръчват. 

Редактирано от koszabg
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поради факта че повече караш градско почти всяко масло,след 5-6хил км започва да си губи качествата или приключва там.Това са къси разстояния,маслото се разрежда с бензин обира конденза,и няма време да влезе в работна температура та да се премахне това.

Това си е тежък режим на експлоатация ако ще даваш па 100лв за масло 15 лв филтър и 10 лв смяна това са 125 лв,ще го хвърляш на 8-9хил като това е максималната граница на пробег,или е приключила отдавна това масло,според мен е неизгодно.

Може да използваш масло за тези пари два пъти по 5-6хил,ще имаш прясно масло в добра кондиция и чист и добре смазан мотор.

Ravenol хубави масла ама трябва да си професор по химия да разгадаеш точно за какво са 100те им вида.

Все пак ако си решил това послушай колегата "dandilov",ще ми е интирисно да видя съвета му.

Както виждаш единствения начин да се определи това масло за твоя двигател ли е точно ,е чрез капковите проби и проследяването му как се държи през пробега от километри.

Аз започнах с Shell Helix Ultra 5W-30 с първите му 20 км,заповядай и ти там с твоят избор какъвто и да е.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май има вариант да се кара до 8000-9000км, че и повече по следната схема, която мисля да пробвам.

Д14ката събира 3,3л, като от 4 литровата туба ми остават 0,7л неизползвано масло. Мисля на 5000км да източа 0,7л масло от мотора и да налея свежото масло, след което да карам до 8000км и тогава да сменя маслото с филтъра, но пък този вариант е в случаите когато мотора няма харч на масло 😉, защото в крайна сметка тия 0,7л ново масло няма къде да ги ползвам, а и с всяка следваща туба се натрупва ново масло, което преседява в тубата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата emod,отрази едно такова упражнение,в капковите му проби,но не мога да намеря капките.

По спомен,мисля че беше долял около литър ново,след определен пробег,но резултата след не дълъг пробег,не беше много добър.

Ако може,той да извади постовете с капките...,да ги видиш?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
13 minutes ago, didich said:

Май има вариант да се кара до 8000-9000км, че и повече по следната схема, която мисля да пробвам.

Д14ката събира 3,3л, като от 4 литровата туба ми остават 0,7л неизползвано масло. Мисля на 5000км да източа 0,7л масло от мотора и да налея свежото масло, след което да карам до 8000км и тогава да сменя маслото с филтъра, но пък този вариант е в случаите когато мотора няма харч на масло 😉, защото в крайна сметка тия 0,7л ново масло няма къде да ги ползвам, а и с всяка следваща туба се натрупва ново масло, което преседява в тубата.

Ако ти се прави просто някакви упражнения то това което си намислил може да го правиш.

Според мен напълно безсмислено   е това,защото в следващите 50 км ще е същата боза и окислено масло.

Моят съвет е ако ти е възможно при смяна на маслото изтегли несливаемия остатък от картера който е някъде 300мл,така ще ти остава малко за което да те е яд че не си използвал.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, didich написа:

Мисля на 5000км да източа 0,7л масло от мотора и да налея свежото масло, след което да карам до 8000км и тогава да сменя маслото с филтъра,

Идеята ти е добра, но зависи от типа масло дали ще позволи да има ефект, а също и интервалите трябва да прецезираш.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, JHM написа:

Колегата emod,отрази едно такова упражнение,в капковите му проби,но не мога да намеря капките.

По спомен,мисля че беше долял около литър ново,след определен пробег,но резултата след не дълъг пробег,не беше много добър.

Ако може,той да извади постовете с капките...,да ги видиш?

Правил съм го повече от един път.

Помня ето това изпълнение с Mobil 1 ESP Formula 5w-30 - _КЛИК и няколко поста по-надолу КЛИК.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за линковете, определено опресняването на маслото с ново има положителен ефект и не ме разбирайте погрешно, няма да го правя за да карам повече километри, а го правя за да си изразходвам до края цялото масло.

Трябва да си взема спринцовка и шлаух и да си дърпам остатъка от картера.

 

п.п.  ….премахнато съдържание.... (по молба на @didich)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...