Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Off Topic

Това, с въглеродния диоксид е поредната огромна измама и далавера за някои богоизбрани. Я помислете, ако спрем да дишаме, колко ВД ще спестим на клетата планета...

 

  • Нагоре 1
  • Хаха 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Едно видео за съвременните свигатели и разхода на масло - в края след 15мин има сравнение на бутала от Хонда :)

 

и тирада за маслата 0-20

 


 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, dimkaraganchev написа:
  Скрий съдържанието

Това, с въглеродния диоксид е поредната огромна измама и далавера за някои богоизбрани. Я помислете, ако спрем да дишаме, колко ВД ще спестим на клетата планета...

 

Off Topic

Доколкото разбрах, в търговията с емисиите на въглероден оксид яко е навлязла мафията...!  Там е много по-изгодно от печалба на борсите... Не се учудвайте , че населението на Европа яко ще бъде натоварено да плаща... Истерията по Грета Тунберг и т. н - няма нищо случайно!  Определени среди трябва да печелят добре!  

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Предстои ми смяна на масло на сивик 2008г 1.8 бензин на 170 000км и от много четене се обърках тотално в желанието си да сложа по-добро масло от сегашното komma 0w-30.
Спрял съм се главно на това масло
https://www.ato24.de/de/amsoil-xl-0w-20-synthetisches-motoroel.html
Става ли и какъв друг бюджетен вариант бихте ми препоръчали?


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя точно Comma 0w-30 ползваш:

- Eco-FE Plus 0W-30;

- Eco-VG 0W-30;

- Eco-P 0W-30;

- Voltech 0W-30;

- някоя друга?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Коя точно Comma 0w-30 ползваш:
- Eco-FE Plus 0W-30;
- Eco-VG 0W-30;
- Eco-P 0W-30;
- Voltech 0W-30;
- някоя друга?
 
 
За съжеление незнам но не беше скъпо . 85лв за 5литра с отстъпки.
Беше ми първо масло на тази кола и нямам наблюдения избяга ми около 1литър за 10 000км и бих пробвал друго масло 0w-20 по препоръка на Хонда. Търся препоръки от хора с опит защото ми е първа японка и се опитвам да я запазя максимално а и не намирам много информация за r18 двигателят.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи и тогава масло на Хонда,като няма по-добро от това в ламаринената туба.

https://www.ato24.de/en/car/engineoil-honda.html

Маркони ти е градски отиди и той има масла при него дори сега разработва такова с което се похвали,ще получиш и много добро обслужване на Хондата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнемие за това масло .Хонда акорд 2.4 type s 2004 .

Screenshot_20191231-203631.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, nanizealot написа:

Мнемие за това масло .Хонда акорд 2.4 type s 2004 .

Screenshot_20191231-203631.png

 

Давай от 17 страница и пост 741

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mobil 1 esp 5w-30
Honda Ltd-SN 5W-30
Amsoil signature series 5w-30
В крайна сметка мисля да сложа едно от тези ,но се чудя на кое на заложа !

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.01.2020 г. at 19:28, nanizealot написа:

Мнемие за това масло .Хонда акорд 2.4 type s 2004 .

Screenshot_20191231-203631.png

YACCO LUBE GDI SAE 5W-30 - Това е едно от подходящите масла! Само, че трябва да го сменяш на 6000 км., ако караш на бензин. На газ - 8000км.

Mobil 1 esp 5w-30 - Също много подходящо! Сменяш на 8000км. и на бензин и на газ. Има естери, които го правят много термостабилно и маже много добре, но ще поемат конденза от газ-та и ще се "пълни с вода". Затова и на газ - на 8000 км., а може да се наложи и на по-малко, в студените периоди на годината. На бензин - твърдо на 8000.

От другите две (Хондовското и Амсойла), което и да избереш си заминава след 6000км. на бензин.

Това си е моето мнение... ;):)

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, dandilov написа:

 

От другите две (Хондовското и Амсойла), което и да избереш си заминава след 6000км. на бензин.

Колега знам, че не си им фен на Амсойл, но нека бъдем обективно. Точно това масло си слага Мобила в малкия джоб по протекция и издръжливост, а и няма как ПАО и естери да си заминат на 6000км, ако ще и средната скорост да ти е 20км/ч.. 

И да не съм голословен https://www.oil-club.ru/forum/topic/14549-amsoil-signature-series-100-synthetic-5w-30-svezhee/#comments

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

С голямо уважение към теб, Колега, понеже даваш много стойностни мнения.

Но, за да бъдем наистина обективни, виж резултатите от отработките на този Амсойл!

Да! Набъкан е и напудрен с всичко необходимо! Но защо на 6 хил. км., на бензин, "сгъва" TBN-а до долу?!

https://www.oil-club.ru/forum/topic/34037-amsoil-signature-series-5-30-otrabotka-na-honda-accord-8-24-k24z3-posle-6500-km/

https://www.oil-club.ru/forum/topic/25776-amsoil-signature-series-5w30-otrabotka-na-nissan-xtrail-t31-posle-6300-km/

https://www.oil-club.ru/forum/topic/19490-amsoil-signature-series-5w-30-otrabotka-na-subaru-forester-posle-8220km/

Нещо, което не се наблюдава при Мобил-а. ;)

П.П. Виж отработки на Мобил-а при бензин и в https://oil-club.de, щото в руския форум са само на дизели.

Между другото ESP 5W30 е на GTL база (която е също толкова термостабилна като РАО, ако не и повече) + хидрокрек + естери! ;) :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравняваме круши и ябълки, трябва да се отчитат различните коли, различните горива, различните условия на шофиране, различните лаборатории, не може да сравняваме отработки от Русия с отработки от Германия, след като ТБН-а на Амсойла е дропнал толкова с оглед доста високото му ниво точно в това масло, то значи е имало предпоставка за това и може да се очаква, че при същия двигател, при същите условия Мобила би се представил сходно, ако не и по-лошо, все пак от Амсойл твърдят, че маслото им издържа 40 000км, от което следва да се погрижили да си подплатят думите. И не на последно подобни отработки на хора, които сами масло не могат да си долеят, са ми много съмнителни. Маслото се доказва по време на работата си и след 200 000км като се направи ревизия на двигателя се вижда колко струва. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Rakeem написа:

все пак от Амсойл твърдят, че маслото им издържа 40 000км

Е тук са "ябълките и крушите"... ;)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Здравейте на всички и за много години...Имам казос за разрешаване-живея в Малта имам Хонда фит (японка)2012.колата е на 80к.Когато я купих и смених маслото с 


 

Здравейте на всички и за много години...Имам казос за разрешаване-живея в Малта имам Хонда фит (японка)2012.колата е на 80к.Когато я купих и смених маслото с това...след 8к имам  загуба на около 1.5литра...няма видими течове...Незнам какво масло е наливано преди това....Тук всички км са градско... Острова е колкото Варна но температурите са други...сега съм се спрял на https://www.ravenol-direct.uk/ravenol-dxg-5w-30.html...Моля за мнения...

Благодаря предварително...

IMG_20200104_101922.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в един момент се оказва за пореден път че това де пише по книгите не разте по нивите. 

Слагай 5/30

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производителите по спецификация гонят икономия и екология по задължение.

За маслото и разходът му - дреме им на шапките, къде отиват капките.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@metodian

За градско при високи температури като в Малта, може дори и 5W40.

Но независимо дали е 5W30 или 5W40, при този режим сменяй на 5000 км!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора ви....ще последвам препоръките.

.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А изсечени ли кога  започна да го гори още в началото - не вярвам .

Сигурно   е започнало да го пипа между  5 -6 хиляди.

Просто на това масло  и особено каранo само градско толкова  му е ресурса. 

Следи следващото на колко хил км ще започни да го гори.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая водица не е първата дет някои реве че му я пие  . Между 3 или 5 се тая  не е за колата тоя вискозитет  стига сте се превъзнасяли . Като излезе нова и се зима душицата и чакате с тънки масла чудеса няма да стане .  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е в създателя на темата. Може да е голям майстор и също така човек, но тук бърка почти всеки, който търси точното масло за дадената кола. Колко пъти срещаме въпроси "прочетох цялата тема но пак да попитам, че не ми стана ясно". С цялото уважение към него, но да качиш снимка на американски Акорд и да се кефиш, че на капачката на маслото пишело 0w-20. Би било нормално като фенове на марката да се кефим на надписа Honda v-tec. 

Аз днес продължавам експеримента с двигателя ми, сложих 5w40 Yacco и шумът от двигателя почти изчезна. След общо над 25хкм от закупуването тя си трака но върви перфектно, ще пиша по нататък подробно в подходящата тема. 

Пп Става въпрос за к20а6 и шум идващ от бутало или бутален болт според майсторите. Според мен шумът идва от главата, валовете са перфектни. 

Редактирано от vespa
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то е логично, когато някъде има известен луфт и тракане от него, по-високият висозитет да го тушира...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е в неразбирането на хората що е то студен и топъл вискозитет на маслото и на база какво се подбира, защото ако беше ясно, никой няма да си сложи 0в20 в климатичен пояс, където средно годишната температура е около 20гр., зимата не пада под 10гр., а лятото достига до 40, за това и Хонда са дали голям толеранс. Според мен колегата от Малта да налива 5в30, ако кара спокойно и 5в40 ако често се готви за излитане. 

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах предвид, че 0w-20 за автомобили до 8ген включително и за нас не е препоръчително защото не са в първа младост и също в България е между - 10 и над 30 градуса. Кой както иска да го разбира. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, vespa написа:

След общо над 25хкм от закупуването тя си трака но върви перфектно

Колега, не обичам да давам акъл, но мислил ли си да пробваш с някоя добавка? Имал съм случаи, в които добавка тип - реметализатор прави чудеса.

А за фикцията с тънките масла съм напълно съгласен с теб.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, inspektora написа:

Колега, не обичам да давам акъл, но мислил ли си да пробваш с някоя добавка? Имал съм случаи, в които добавка тип - реметализатор прави чудеса.

Същия ефект се постига и с гъша  лой , грес литол , мас от кит (опашат)  , свинска мас не осолявана , краве масло . 
На такива чудеса съм се нагледал в годините . 
П.П лошото е че доста от тези дет изреваха от 0в20 специалитетите не искат да пишат !  

П.П2 не е за добавка , @vespa е достатъчно наясно с двигателя си и в момента по скоро иска да изолира проблема на 100% .
П.П 3  а може би да  си сменяме маслото на 3000 и вместо на 8-10к  3 смени ?

Редактирано от fenabg
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За предишното масло имам и капкова проба на 7500км с доливане на три различни вискозитета. После му врътнах още 6000км, за доливане използвах твоето масло Yacco VX600 5w40. Това за 6 месеца общо 13500км. Последните 10 дни врътнах 4500км със скорост 130-140 и изгори само 400гр масло, Затова реших да го сменя днес с грешното масло 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, fenabg написа:

П.П 3  а може би да  си сменяме маслото на 3000 и вместо на 8-10к  3 смени ?

Те така ги правят вече и съвременните масла, да ги сменяш на 3000км... Както правят и съвременните двигатели - да ги сменяш на по 100 000км. :cool:

Особено АСЕА C сериите. Като видя TBN=6 и се изприщвам...

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно универсално съвременно масло за всички бензинови двигатели ( без турбо)  5w30 A5B5.

Пробега му е доста над 3000км.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А5/В5 не е съвсем за всички! Доста "тънко" е за D-серията.

Зимата става за тях, но не за високи натоварвания и обороти.

А лятото не бих карал с него в D-серия двигател.

Виж за R-серията и за К-серията, това е маслото.

Мое мнение...

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нали всички тук се борят за по тънко, че скоро може и с трансформаторно масло да ги подкарат.

Дани аз чакам с нетърпение експеримента на Емо как ще завърши. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми е интересно на колко хил. км. ще настърже достатъчно метални стружки... :D

Аз в момента съм с Yacco Lube F 0W30 за експеримент. Маслото е ACEA C2!

... и мен не ме слуша главата... :lol:

Но! Ще го хвърля веднага след като мине зимата.

За сега двигателят работи кротко и тихо, и потвърдих един стар рекорд с разхода. София - Враца- София 4,9л./100км. от пълно до пълно.

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, dandilov написа:

И на мен ми е интересно на колко хил. км. ще настърже достатъчно метални стружки... :D

 

Но! Ще го хвърля веднага след като мине зимата.

 

Едно уточнение  от къде ще са стружките ?  Мислех че ще го смениш , Щото боклука се изхвърля . 

Цялата тема е пълна с противоречия ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай, аз имам един д16з6 почти нов на склад. Онова на Фена което го сипах в моя к20 е най доброто за теб. Yacco 5w40 VX600 имам предвид. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, fenabg написа:

Цялата тема е пълна с противоречия ! 

Тя така е започната темата преди години. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе Ванка, това със стружките се пошегувах... Имах предвид на колко хил. км. ще напълни и спъхне ядрото на капката при капковите проби. :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще задам въпроса си така . При един и същи двигател , при едно и също натоварване на двигателя от 80% ! и външна температура от 30 градуса .Кои вискозитетен клас масло би било най стабилно от срязване на масления клин/филм ? Масла за шир потреба ако мога така да се изразя.

0в20
5в20 
5в30 
0в40
5в40 

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм "спец" по динамика на флуидите, но си мисля, че трябва да разграничим " устойчивост на сили, на срязване" и "дебелина на масления клин". Мисля, че са различни понятия и/или характеристики на маслото.

Според мен "сили на срязване" трябва да се отнасят за цилиндрите и буталата, а "дебелина на масления клин" трябва да се отнася за лагерите на коляновия вал.

 

Може да се изказах като пълен лаик, но ще приема с радост, на ме поправите, ако греша...

 

Естествено, най-голяма устойчивост на сили на срязване и най-дебел маслен клин, ще има маслото с по-висок вискозитет.

Но за сметка на хидро-механичните загуби, изразени в загуба на мощност и в повишаване на температурата.

 

Пак да кажа, поправете ме, ако греша!

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...