Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

 

Повечето от това, което DTEC написа, е по-релевантно за недобре настроена АГУ (както е и написал на две места в поста си). И да, вярно е, че газта изгаря с по-ниска температура, но гори по-дълго от бензина. Описанието за липсата на мазане/измиване от бензина и липсата на охлаждане от течното гориво, не мога да ги коментирам, не съм чел достатъчно. Звучи логично да има отношение по въпроса, но практически колко голям е ефектът му при добре настроена система, не знам.

... и аз да добавя нещо, да се объркаме съвсем.

До колкото аз съм чел, газта изгаря с по-ниска температура, за това и е нужно повече гориво за същата работа.

Ефекта с по-високата температура, заради по-малкото отнетата енергия за изправяване на бензина спрямо LPG, съм чел, че го има, но явно не достатъчно голям, за да компенира по-ниската калоричност ... иначе защо имаме по-нисък пауър и се нуждаем от повече гориво?  - това последното изречение са мои рационализации, може да не е точно така :)

По-високата температура има, не като абсолютна стойност, а е по-висока при изходящите клапани, ако сместа е изгоряла по-бавно, обаче ...

по-бавното изгаряне на газта, до колкото съм се информирал, не е нейна физическа характеристика, а по-скоро е характеристика на бедната смес. 

Така че по-високата температура се получава при лошо настроена газова, а не при LPG системите по подразбиране. 

 

Всичко горе не се връзва особено със специалното масло на Мерцедес за LPG или явно от MB просто не могат да си настроят газовите, не зная ... :)

 

@Markony ще съм благодарен, ако и ти се включиш по въпроса с маслата за LPG конвертирани двигатели.

Редактирано от Чавдар K
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте, искам да попитам. Знам че за мойта хонда трябва да сложа масло 5в30, но тя е карана последните години с 10в40. Сегашната смяна е с 5в40 и на 6000 км съм долял 2л. допълнително (на интервали като последните пъти е на около 100км) редно ли е да се направи смяна на гумички семеринги, оплътнения и там каквото е нужно преди да премина на 5в30. Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло 5W40 при 40°C и при 100°C е абсолютно сходно по вискозитет с 10W40. Така, че ако сега с 5W40 ти гори 2л./6000км., а преди с 10W40 не ти е горила, значи това 5W40, което си сипал, или е супер некачествено масло, или е абсолютно менте!

Във всички случай трябва да го смениш незабавно!

Би ли споделил какво е то и от къде си го взел?

А също и колко ти е горила 10W40, и какво е било то?

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Krasimir123 не се разбира,каква е колата ти,освен че е сивик.Едно уточнение,плюс инфото за което dandilov писа горе,би било от полза.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

извинявам се за пропуска. Колата е сивик 6ген EJ9. Маслото е Бизол Грийн. Маслото с което я взех колата беше Енеос. След това се подлъгах с масло от кауфланд, което не издържа 6000км.

Редактирано от Krasimir123
правописна грешка
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Krasimir123 написа:

 

Сегашната смяна е с 5в40 и на 6000 км съм долял 2л. допълнително (на интервали като последните пъти е на около 100км) редно ли е да се направи смяна на гумички семеринги, оплътнения и там каквото е нужно...

 

 

Колега, ето ги спецификациите на твоето масло. На хартия изглежда добро масло:

https://www.bizol.com/phase-out/de/produkte/passenger-vehicles-motor-oil/bizol-green-oil-5w-40/

 

BIZOL_PDB.pdf

 

Иначе, нещата отиват към основен ремонт - бутала, сегменти, лагери/шийки на биелите. Може в двигателя да е била нахакана някоя добавка, която да прикрие големия разход на масло и след като си го сменил, да се е показало реалното състояние на двигателя.

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Takumi Fujiwara said:

Може в двигателя да е била нахакана някоя добавка, която да прикрие големия разход на масло и след като си го сменил, да се е показало реалното състояние на двигателя.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Krasimir123 написа:

 

... на 6000 км съм долял 2л. допълнително (на интервали като последните пъти е на около 100км).

 

 

На колко километра от смяната на новото масло направи първото доливане, до къде беше стигнало на щеката и колко доля?

 

 

Цитат

 

След това се подлъгах с масло от кауфланд, което не издържа 6000км.

 

 

Кога след?

След като купи колата, т.е. преди последната смяна на масло си имал още една смяна с масло от Кауфланд? 

Какво е било това масло от Кауфланд?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... на 6000 км съм долял 2л. допълнително (на интервали като последните пъти е на около 100км). - на тази част съм изял една нула имам предвид 1000км.

преди 7 минути, Takumi Fujiwara написа:

След това се подлъгах с масло от кауфланд, което не издържа 6000км.

да след като купих колата оставаха около 2000км до смяната на 10000, взех масло от кауфланд и го смених. Маслото е тяхната търговска марка ( Динамик или нещо подобно).Него почна бързо да го яде след 4000км. На 6000км беше отчайващо, при всяко дълго пътуване над 150 км се доливаше постоянно

(200 - 300мл). И така стигнах до бизол грийн точно заради х-ките на хартия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чакам с нетърпение следващите поръчки за масло

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, тази кола е една от жертвите паднали в борбата на 10W40 масло, с което се кара 10 000 км.

Приготви си сега 600-1000 лв. (в зависимост къде и кой ще ти прави ремонта) за основен ремонт и никога повече, ама НИКОГА не карай 10 000 км с масло, което не е пълна синтетика. Даже и с пълна синтетика хората карат само до 8000 км.

 

И да чакаш, и да не чакаш следващите поръчки за масло - все тая. Не е прблем маслото ти, а интервалът на който е било сменяно. Карано е много дълго с масло, с което трябва да се прави двойно по-малък пробег. Ако маслото беше сменяно на 5000 км, вместо на 10К - сега нямаше да си на този хал! След ремонта сипвай само 5W30 пълна синтетика и не карай повече от 6000-8000 км с него, в зависимост какъв клас синтетика е.

 

Да караш 10 000 км с 10W40 масло е равносилно на това, да правиш секс цяла година с един и същи презерватив.

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за жалост са изпълнявани стриктно градските легенди

наистина здрав мотор ама неправилно потдържан

  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трогнат съм....носят ми ...Хонда за смяна на масло,носят си и маслото ..свръх икономично,извънземна технология ,даже цвета е извънземен ....зелен.Сменяло се на 15000 км..Хора ,някой си е претакал зелето с тоя Бизол :). Какво му липсва на склада ми? Въпроса е сериозен...

 

IMAG0002.jpg

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как какво?!?

Honda MTF, a може би Petro-Canada 5W30 и Mobil 1 5W30 ESP, и Mobil 1 0W40 (за бИгачки)! :)

 

За първи път виждам такива консервички. :tooth: Как се отварят?

 

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Markony написа:

Какво му липсва на склада ми?

Некачествени гориво-смазочни материали. :lol:

  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Markony написа:

даже цвета е извънземен ....зелен

 

Айде сега, и Идемицуто беше зелено, ама и то беше извънземно масло. :P

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да се върна на моята дилема или трилема - сипах зимата 5W30 и си признавам, че беше грешка. Двигателят е малко шумен, докато загрее добре. Трябваше да сипя 0W20, както е по-спецификации или 0W30. Но сега няма да го сменям. Имам дакарам с него още 6500 км. Това ми е втора смяна с 5W30, но първата беше през ранна есен, когато беше доста по-топло.

 

Тъй като докато дойде време за следващата смяна ще е вече пролет или лято, та въпросът ми е дали да си остана с 5W30 или да налея 0W20 или 0W30?

 

Представете си, че говоря за К20/К24 двигател. Междувременно установих, че почти никога не карам над 4000 оборота, ама лятото не се знае...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Markony написа:

 Какво му липсва на склада ми? Въпроса е сериозен...

 

IMAG0002.jpg

Къде е Маздовото 5х20 ???

Пробата му е в "капковата" тема (пост №270), но не отговори на питанките.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
48 minutes ago, Takumi Fujiwara said:

Аз да се върна на моята дилема или трилема - сипах зимата 5W30 и си признавам, че беше грешка. Двигателят е малко шумен, докато загрее добре. Трябваше да сипя 0W20, както е по-спецификации или 0W30. Но сега няма да го сменям. Имам дакарам с него още 6500 км. Това ми е втора смяна с 5W30, но първата беше през ранна есен, когато беше доста по-топло.

 

Тъй като докато дойде време за следващата смяна ще е вече пролет или лято, та въпросът ми е дали да си остана с 5W30 или да налея 0W20 или 0W30?

 

Представете си, че говоря за К20/К24 двигател. Междувременно установих, че почти никога не карам над 4000 оборота, ама лятото не се знае...

 

Ако питаш K20/K24 с какъв визкозитет да се кара, май е дъвкано доста. Сипвай си по-тъничко масло, ако не ти го сърба, и трябва да си щастлив, мисля.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Markony написа:

Какво му липсва на склада ми? Въпроса е сериозен...

 

IMAG0002.jpg

 

Нещо на алкохолна основа имаш ли или е на друг щанд ? 

  • Хаха 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Markony написа:

Какво му липсва на склада ми? Въпроса е сериозен...

 

IMAG0002.jpg

На този склад му липсва хубаво пълносинтетично масло. Така като гледам си наредил PetroCanada, Shell, Castrol и ExxonMobil.

Донесения ти Bizol сигурно не отстъпва (а може и да е по-добър) от наличното в склада ти.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, Markony написа:

Какво му липсва на склада ми?

Сега сериозно! 

Не виждам Ravenol. Има ли причина?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бързо свършва. И сигурно е във варел. :)

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,варелите и 20л. туби са навън

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони, защо те бъзикат, че си реклмано лице на Равенол?

Плаща ли ти някой или това е най-евтината алтернатива на Мобил, Кастрол и Шел?

Въпреки, че аз никога не съм карал с Шел и нямам намерение да карам.

Редактирано от Takumi Fujiwara
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, DTEC написа:

ExxonMobil

 

Honda Genuine ли визираш?

Не бяха ли дали договора на ConocoPhillips преди бая време или нещата пак са се завъртяли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.01.2019 г. at 23:15, Takumi Fujiwara написа:

Маркони, защо те бъзикат, че си реклмано лице на Равенол?

Плаща ли ти някой или това е най-евтината алтернатива на Мобил, Кастрол и Шел?

Въпреки, че аз никога не съм карал с Шел и нямам намерение да карам.

Може да ме бъзика само някой ,който не ме познава.Аз не робувам на марки и умирам да тествам всичко...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.01.2019 г. at 23:32, dindin написа:

 

Honda Genuine ли визираш?

Не бяха ли дали договора на ConocoPhillips преди бая време или нещата пак са се завъртяли?

Доколкото знам червената Тойота е на ExxonMobil.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И е убийствено..на звук,но разхода май е с идея по-голям от HG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички...Наближава да сменя олиото на хондата и снощи се разрових да търся такова...Много се двоумях да ли да "изневеря" на Мобила, защото двигателя работи повече от прекрасно с него( Mobil 1 FS 0w40)….Реших се накрая , КАТО ПРЕДИ ТОВА се консултирах с колегата @dandilov, за което му БЛАГОДАРЯ и го поръчах - Petronas Syntium 7000 0W-40. Изцяло от любопитство го правя, мисля да го подложим и на капкови проби и гурутата във форума да го анализират с времето :) За сега е това колеги..желая Ви успешна седмица.....

 

 

petronas.png

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да уточним.

Не съм го препоръчал!

Обясних на колегата кои са Петронас, какво представлява това масло и че ако е скъпо - няма смисъл да се трошат излишни пари.

Решението да го пробва е изцяло подчинено на собственото му любопитство. :)

Относно капковите проби - адмирирам. Интересно ще е да видим как ще се развива...

 

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малък въпрос, защото нямам спомен да е коментирано (извинявам се, ако греша) – Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 и 0W-30 еднакво препоръчвани ли са като качество? Technical Data Sheet link. Гледам, че покриват сравнително еднакви стандарти и 0W-30 има малко по-ниски Base Number (7.3 vs 8.0) и HTHS (3.1 vs 3.3). По-конкретно въпроса – каква би била причината за K24A3 да предпочета 5W-30 пред 0W-30 от съответните две, имайки предвид, че и цената им е почти еднаква.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On ‎1‎/‎28‎/‎2019 at 10:18 AM, BlueDream4 said:

Привет на всички...Наближава да сменя олиото на хондата и снощи се разрових да търся такова...Много се двоумях да ли да "изневеря" на Мобила, защото двигателя работи повече от прекрасно с него( Mobil 1 FS 0w40)….Реших се накрая , КАТО ПРЕДИ ТОВА се консултирах с колегата @dandilov, за което му БЛАГОДАРЯ и го поръчах - Petronas Syntium 7000 0W-40. Изцяло от любопитство го правя, мисля да го подложим и на капкови проби и гурутата във форума да го анализират с времето :) За сега е това колеги..желая Ви успешна седмица....

 

 

 

Здравейте.....Така, явно няма да пробвам този Петронас, поради това че, пичовете от който го поръчах не ми го изпратиха, звънях им, писах...ДОТУК! Даже се отказах, като поразгледах, лаб. анализи и попрочетох различни мнения - не е това което изглежда ;) ...Тааа 2 вечери чета в руския форум и останах приятно изненадан от това масло, лаб. анализ - Meguin Megol Super Leichtlauf 5W-40 ЦЪК

Вече е поръчано оттук: ЦЪК 

Ще се тества...Поздрави :plane:

Редактирано от BlueDream4
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чаках да минат малко километри, за да дам сравнение. Двигател K20Z4:

- Repsol 5/50. Първоначално в сервиз сложиха това. Имах съмнения, че не е точното след като бях им донесъл друго но се доверих. В последствие питах и във форума и прочетох и в чуждите сайтове дали въобще може да се кара с него. Може но ако се настъпва газта на топло време. В крайна сметка проблеми нямаше с този вискозитет но не е точният със сигурност за ежедневно ползване. Изкара 3500 км. и сменено на толкова от които 2000 магистрала. Двигателят работеше добре, тихо, нямаше харч. Имаше по-труден старт на студено което е нормално с оглед вискозитета.
- Ravenol VSI 5/40 с изминати 4500 км. и сменено на толкова от които 1500 км. магистрала. Двигателят работи добри с него, пали лесно, моторът работи тихо.Харч не е имала с него.
- Amsoil 5/30 Signature - Пали много леко при ниски температури, двигателят се развърта много леко, разходът на гориво спадна с 1 литър и повече сравнено с другите 2 масла.Опасявах се, че ще има харч на масло.След изминати до момента 2000 км. от които 1000км магистрала, не е мръднало от щеката.Надявам се да остане така.

Най-общо казано от 3-те вида съм най-доволен от Amsoil до момента но Ams-a е сменен краят на есента т.е нямам идея как ще е лятото с него.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov Очаквах да го напишеш това...!!! :D Как да ти кажа, заинтригувах се с това масло, не толкова до вискозитета му( не съм изнаглял много :lol:), колкото до това, че е изцяло на ПАО основа, не хидрокрек. Има много висока термична стабилност, за този вискозитет направо е рекордна точката му на замръзване. Има много детергенти, молибдена не е в излишък и най-хубавото че има много, много калций. Второ че знам със сигурност че НЕ Е МЕНТЕ и трето не мисля да карам повече от 6000-6500км с него, според зависи :) 

п.с. - Ще видим как ще се справи с капковия тест, само да го налея у матоРя

Редактирано от BlueDream4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, BlueDream4 написа:

и най-хубавото че има много, много калций.

Е точно това съвсем не е много хубаво. Прочети за феномена Low-speed pre-ignition и зависимостта му от по-високото съдържание на калции в маслото.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледах внимателно анализите на мобила с които бях и мегуина..Калцийте в мобила са 3645, мег- 3453, сулфатната пепел и при двете масла е 1:1 1,40

Повече бор в мобила..определено, киселинността е в повече при мобила, молибдена преобладава повече в мегуина..Аз мисля че няма да имам някакъв сериозен проблем с това масло, било то за едни 6000км.

 

п.с. недей така ме сяпа с тези калций - Low-speed pre-ignition,  че започнах да си превеждам и да гледам някакви лоши клипчета в тубата, ще ми докараш инфаркт :drunk:

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля за извинение, ама какво отношение има Low-speed pre-ignition към F18B2 мотора (гледам профила на BlueDeam4)? Предполагам, че маслото е за този мотор?

Low speed pre-ignition (LSPI) is a premature combustion event, occurring prior to spark ignition in turbocharged, direct-injected (DI), downsized gasoline vehicles. As the name implies, it occurs when engines operate at low speeds and high loads. It can result in extremely high cylinder-pressures and can lead to heavy knock.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...