Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Нищо де, задачка закачка за колегите. :)

Иначе взимаш 3 туби от най-евтиното 10w30 от Walmart. Има и по 17 долара, ма на хартия не бяха много читави.

Като стигнеш дестинацията сменяш, а едната туба е за доливане за всеки случай.

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

@Japanese fever

 

Веднага ти казвам, избираш си да слушаш тук или там, и след като избереш къде, слушаш само там където си избрал.

Не го казвам с лошо, но колкото повече задълбаваш, толкова по-сигурно е че ще вземеш решение от което няма да си доволен, а то в крайна сметка си е твое (решението).

Аз мисля, че получи достатъчно изчерпателни и кадърни отговори тук, но така мисля аз.

 

Успех!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами прави са за магистралното каране.

Ама ти спомена и планински район, ако е като Пенсилвания си е б*ло мамата, там има страшни денивелации, високи обороти, загряване ...

И стига вече с тая "полусинтетика"

Всички масла вече са синтетични

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Japanese fever написа:

Ще се катерим до над 4000м в Колорадо. До там магистрала няма. Ще минем от там, където се провежда ежегодното състезание Pikes Peak. Ще има сериозни изкачвания и спускания. После на юг през пустинята Невада, там пък ще е около 40° по Целзий. :)

Имено това имах предвид като ти препоръчах 0W40. И имено, че за това ще е най-добре и HTHS > 3.5 ^_^:thumbs1:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги тези капки, които сканирате с какъв диаметър са ? Сега капнах и капката ми е с диаметър 1 см, добре ли е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Подробни указания за капковите тестове можеш да прочетеш ТУК

Капката трябва да се суши 22-24 часа. Тогава размерът става различен от този, който наблюдаваш в момента.

 

П.С. Ако имаш въпроси, моля те да пишеш в капковата тема, за да не правим off-topic тук.

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По моя уред в колата за измерване на температурата на маслото при градско каране /висене по светофарите в софето и чат пат настъпване м/у тях/ градусите се въртят около 90-95, докато при магистрално каране и обороти 3500-4000 още след 5-6 минута температурата минава 100 градуса одма, ако отида над 4000 оборота градусите спокойно отиват към 110-120, тЪ в тая връзка Japanese fever, според мен вземи масло с максимално високо число след W-то.

Както казваш първата цифра не ти трябва, защото в летния сезон не те и бърка толкоз, отделно мотора си похапва масълце, тЪ мойто предложение е защо не пробваш с масло 5-50, там и да искаш да го прегрееш няма да успееш и на 100% ще ти пази мотора в жегите, там HTHS-то мисля е над 4, аз с масла с W30 не бих рискувал, казвам го при условие, че твоя мотор отдавна не е със заводските допуски, че да се кара с такова масло, само го хабиш и доливаш ;)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, маслото вече е купено от Джапанииз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Убиваш ме Джапанезе. При толкова голям избор от качествени масла ще си вземеш пак евтиното :). Вземи X1ESP  ще ме черпиш някой път...с една 4- литровка :).Ако живеех в Щатите щях да бъда в рая на маслата. Шел.Пензойл,Мобил.Щях да сменям масло всеки месец.Май вече съм развил някакъв фетиш :)

  • Хаха 6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Русия и Украйна са другият рай на ILSAC маслата и не само, ама на никой не му се живее там. :D

Зеленият нектар Idemitsu-то е взиман от там.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвкупното разглеждане на NOACK + CCS + Flash Point + HTHS е може би един от най-добрите отправни (и информативни) подходи при избора на масло - говорим за груба, но достатъчна добра за средния потребител, преценка на потенциалните качествата на маслото.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избираш масло C2 ,C3,задължително и двата сертификата.

 

HTHS = 3,5 .....доста номера знам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за инфо, днес в задръстването на климатик маслото закотви 110 градуса, а още не е дошъл пика на жегите, след 10-15 години когато през лятото започне редовно да е около 40 градуса може да дойдат на мода маслените кулери  :rolleyes:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много често практикувам ,като се сменя радиатор да се вземе от автомат именно с тая цел.Разликата в цената е 10-20 лв :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, някой може ли да сподели дали има разлика между маслата 

Total quartz 10w40 7000 energy

Total quartz 10w40 7000

Доколко виждам по спецификации са идентични, но има разлика в цената?
На колата имам сложено от второто и имам нужда да долея 300-400 мл., но понеже не съм в БГ намирам само от първото (energy).
Проблем ли ще е, ако долея от първото масло? 

Редактирано от SystemError

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, SystemError написа:

Проблем ли ще е, ако долея от първото масло? 

Няма да е проблем.

Но погледни форумната таблица за маслата, по модели Хонда. Какво е препоръчаното за теб масло...? ;)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=599448475

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че нямаш проблем да долееш energy.

Водя се по дискусията и сравнението на Total Quartz 9000 5W-40 и Total Quartz 9000 Energy 5W-40 в oil-club.ru - ТУК, ТУК и ТУК

На практика това са едни и същи масла и пакети, като energy-то трябва да е "по-здраво".

Като отчетем фирмения подход и политика на Total - при 10w-40 нещата трябва да са аналогични = няма проблем да ги смесиш.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Имам следното питане. Закупих си Акорд 2012 година, 2,4 I-VTEC 201 коня преди около 5-6 месеца. Пробег 132 000. За това време съм минал около 5-6 хиляди километра (доста малко карам, основно в София и от време на време извъградско 300-500 км в посока). Няма да крия, че се радвам на играчката и съм пробвал различни видове шофиране... Маслото НЕ съм сменял, тъй като колата беше закупена директно от Германия от лицензирана къща, обслужвана само от Хонда и ала бала... Спред сервизната история маслото е сменено 900 км преди да стане моя. 

Дотук с предисторията... преди няколко дни в един много голям дъжд светна лампа "CHECK OIL ENGINE". Не обичам нищо да свети по таблото, бях близо до нас, прибрах се, изчаках няколко часа да изстине, вдигнах щеката - кажи речи на средата м/у мин и макс... Помислих си, че някой датчик се е намокрил от реките, в които карах и си легнах спокоен. На другия ден нищо.. (до работа ми е не повече от 7-8 км).. на следващия ден пак светна същата лампа (след 10-15 км каране). И днес за 3ти път... 

Изчетох една камара теми и много се чудя... Смятам да долея 150-200 грама (забравих да кажа, че маслото в момента според документите е Total Quartz 5W40)... Но за вбъдеще се чудя дали това е правилното масло (видях 5W30 или 5W20 в друга тема). Въобще, всякакви мнения по моя проблем ще ми бъдат полезни. 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В търсене на евентуално следващо масло за моя автомобил, реших да направя сравнителна таблица на първото масло (Mobil 1 ESP 0W-30), което използвах и това (Mobil 1 ESP Formula 5W-30), което беше налято преди дни в двигателя и това, което всъщност исках да използвам (MOBIL 1 ESP 5W-30) - Mobil 1 ESP 0W-30 vs. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 vs. Mobil 1 ESP 5W-30:

grafik.thumb.png.50bfa865938d61c34649755ad57ce24d.png

Ако в бъдеще ще използвам Mobil 1, то определено ще бъде само Mobil 1 ESP 0W-30 - заради повечето ПАО и другите добавки (зелените клетки).

 

След това разгледах и Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30: GTL (Group III+) 0 - < 90% - не ми допадна.

 

Реших да видя и "съветника" в сайта на Castrol - избра Castrol EDGE 0W-30:

PAO (CAS 157707-86-3): ≥50 - ≤75%

Смазочни масла (петролни) C20-50 (CAS 72623-87-1) Group III: ≤3%

Смазочни масла (петролни) C15-30 (CAS 72623-86-0) Group III: ≤3%

Дестилати (нефтени) (CAS 64742-54-7) Group II+: ≤3%

 

И сега дилемата, поради липса към момента на 5л опаковка Mobil 1 ESP 0W-30 (49,90 €), дали да пробвам Castrol EDGE 0W-30 (43,90 €)?

Castrol е с друг вид, но повече PAO и в същото време "сгъстители" от Group II+/III, като тези в Mobil 1 ESP 5W-30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В края на краищата, нормално, или не, е автомобил на 200 000 км, да харчи масло?

Карм Хонда сивик, 2.2 дизел, 2006 г, 203 000км, маслото е Тотал 5w30. Смяна на 10 000 км.

Обслужава се, единствено в официалния сервиз на Хонда и се слага по тяхна препоръка.

До 5-6000 км не го пипа, но след това, особено лятото, поне 1 л до 10 000 км губи. След 5000 км, почва да свети датчика за ниско ниво на масло, а всъщност такова има.

Диагностика е правена, 3 пъти, без грешки, или др проблеми.

Изпратено от моят Samsung Galaxy S8 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, emod написа:

По въпроса за проблема с датчика

Не мисля, че има проблем с датчика. По-скоро, че маслото не е това, което трябва да е и за това мисля да го сменя следващия месец, когато ще имам повече време... Въпроса ми беше какво бихте предложили..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod - Това, че моторът ти почва да гори масло след 5-6000 км, в повечето случаи се дължи на самото масло - изчерпване на ресурса му.

 

 

п.с. - Кратко, точно и ясно :rolleyes:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа, Kurro Torres написа:

Въпроса ми беше какво бихте предложили..

Би ли допълнил долния шаблон с твоите данни:

 

1)Марка, модел, година на производство - Honda Accord 2012 ;

2) Двигател - K24Z3 (201 кс);


3) Обем на чистото масло, което наливате при смяна - (наливам 3.5 л. при смяна с филтър);
4) Гориво – (бензин 95/98/100; дизел; пропанбутан; метан; др.);

5) Режим на експлоатация - (в коя част на БГ се намирам; градско ... % (тежко, леко, къси разстояния), извънградско ...%; магистрала …%; планинско ….%; офроуд, писта, др.)
6) Планиран интервал на смяна на маслото - (искам да сменям на 5-8-10 000 км, или зима-лято)
7) Колата има ли DPF филтър или катализатор (TWC) - ?
8) Препоръчано масло от производителя (от ръководството за експлоатация, което имате, или друг източник на производителя) – ILSAC GF-5/GF-4; ACEA A5/B5, API SN, др.; Вискозитет: 0w-20, 5w-20; 5w-30, др.;

9) Други (много важна информация) – (предходни масла; особености на мотора, стил на каране, разход на масло, особености на режима на експлоатация, др. които се сещате и са важни за споменаване).

 

Това дава по-ясна представа за конкретната ситуация и ще бъде от полза/помощ на тези, които ще пожелаят да дадат съвет.

Иначе... всичко е "на сляпо".

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.07.2018 г. at 20:17, DTEC написа:

 

 

След това разгледах и Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30: GTL (Group III+) 0 - < 90% - не ми допадна.

 

 

Я дефинирай това твърдение ,че ич не съм съгласен с него...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, Markony написа:

Я дефинирай това твърдение ,че ич не съм съгласен с него...

И аз така :thumbs1:

Особено като се има предвид, че Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 = Pennzoil Platinum Euro LX with PurePlus™ (КЛИК)

В тази връзка и многото изписано в Oil-club.ru за това масло съм склонен да вярвам, че то е топ продукт, където Shell няма да допусне компромиси. Може би именно това масло ще бъде и мой личен избор за предстоящата зима, тъй като ще слагам нов катализатор :D. Скоро ще разбера какви ще ги свърши личния ми "вътрешен масларски съветник" :lol:

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави форумите,аз си го ползвам....

IMAG3681.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа... вече ми реши дилемата окончателно :thumbs1:

За колегите и като допълнителна информация, ето къде се позиционира Pennzoil Platinum Euro:

PNZ-Comparison-Chart-2018-API.thumb.jpg.c9a62fd590bc4d15f10eff3564fe2fa2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се искаше да не е както съм го написал, но след като проверих Информационния лист за безопасност (Sicherheitsdatenblätter (SDB) на немски; Safety Data Sheets (SDS) или material safety data sheet (MSDS) на английски).

 

CAS 848301-69-9:

https://www.shell.com/business-customers/lubricants-for-business/lubricants-product-stewardship/_jcr_content/par/textimage.stream/1519790519052/b7314932c0c739e798231240079a643b3440afac8bc930bfb6b5cc1760a22bf7/product-stewardship-lubes-gtl-base-oils.pdf

SDB_Shell Helix Ultra ECT C2C3 0W30.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Markony написа:

Остави форумите,аз си го ползвам....

IMAG3681.jpg

 

Това масло вече не е Fully Synthetic - https://www.shell.de/autofahrer/shell-motorenoele-und-schmierstoffe/helix-for-cars/shell-helix-ultra-ect-0w-30.html

Motorenöl auf Basis von Synthesetechnologie

helix-ultra-ect-0w-30-1l.jpeg

 

Базовото масло е извлечено по технологията Shell PurePlus Technology, която е от 4 производствени процеса: 

1. Gasifizierung

2. Synthese

3. Hydrocracking

4. GTL Produkte

 

След като от Castrol се възпротивиха маслата с база GTL, т.е. т.нар. група 3+, да се наричат Fully Synthetic, то Shell и Mobil 1 бяха принудени да сменят етикетите:

136085.jpg -->  mobil-1-esp-formula-5w-30-5l.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво й е лошото на GTL базата?

Задавам този въпрос, понеже наистина не съм запознат.

Висока стабилност при високи температури, ниска точка на замръзване, ниска цена. Тоест основните характеристики, които се търсят са налице.

Като добавим и добър пакет противоизносни присадки, се получава евтино масло, конкурент по качества на PAO-база маслата.

Гледам и отработките на Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, в oil-club.ru и в oilclub.de, и са с доста добри резултати.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се .Сега пак прочетох поста на DTEC.Той харесва GTL базата ,но в Мобила :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@DTEC и @dandilov,

Всяка една база си има своите предимства и недостатъци.

В момента ми е най-лесно да дам пример с долната таблица. Много други подобни могат да бъдат намерени.

Pic1.thumb.jpg.67656cb2971364d3e8d30f2916c65ea5.jpg

Въпросът е, че в съвременния завършен продукт – маслото, което купуваме, базата сама по себе си не може да бъде определена като фактор с най-голямо значение за качествата на маслото. Колкото и странно да звучи, за цялостното представяне на маслото (което именно нас ни интересува) пакетът добавки + подобрителите на вискозитета (VM; VII) + ноу-хау на производителя се считат за толкова важни, колкото базата, че дори и много по-значими от нея, доколкото те способстват маслото да премине през многобройните тестове, за да получи съответния сертификат (ILSAC, ACEA, и т.н.). „Голата база“ не би могла да успее. Според хората, работещи или работили като формулатори на масла, дори и с „по-нискокачествена база“ (гр. II/II+; „нисък клас“ гр. III) може да бъде произведен краен продукт, които да бъде сертифициран, и които ще бъде напълно конкурентноспособен на топ маслата – говоря за масла, насочени към средния потребител, експлоатиращ колата в ежедневието си, каквито са повечето от нас. Това, че едно масло е получило съответни сертификати, е много сериозна гаранция за качествата му. Масло с множество и при това тежки за получаване сертификати (например посочените от DTEC Mobil 1 ESP Formula и Shell Helix Ulrtra ECT C2/C3) трябва да ни подскаже, че този продукт е плод на много усилия и топ технологии, като са хвърлени стотици хиляди долари за тестването и сертификацията му.

Има и друго интересно нещо за базите. Всички сме чували за „hydrocracking, catalytic dewaxing and hydrofinishing“ – процесите, посредством които се получават днешните базови масла от групи II, II+, III (евентуално III+). DTEC по-нагоре е писал за GTL-a. Тези базови масла често са наричани “dry” base oils (сухи базови масла, буквален превод), доколкото те съдържат предимно наситени неполярни въглеводородни (изопарафинови) молекули (saturated nonpolar hydrocarbon (isoparaffin) molecules). Само че, колкото по-очистени са базовите масла (Severely hydrotreated base oils), толкова по-ниска е тяхната способност да разтварят добавките, по-слаба е диспергиращата им способност и съвместимостта с еластомерите (гумените уплътнения). PAO-то е очевиден пример. Големи обвинения за това падат върху последният процес от преработката на суровия нефт, а именно hydrofinishing-а, тъй като при него се премахват оставащата сяра и ароматни въглеводороди (т.н. aromatics). Наличието на тези допълнителни ароматни съединения обаче е изключително ценно за разтварянето на добавките в маслото, както и за разтварянето и задържането в маслото на парченцата мърсотия, създадени по време на работа на мотора. Сухите базови масла (“dry” base oils) не са способни (или са способни в ограничена степен) сами да почистят отлаганията, които оставят след себе си, тъй като не полепват по повърхностите на мотора (както правят естерите; ароматните въглеводороди). Именно тук се намесва пакетът с добавки. Правилният му подбор, баланс и синергия на работа на отделните му компоненти са от изключително важно значение за компенсиране на „негативите“ на базата, респ. за сертификацията на маслото (готовия продукт), а от там и за нас самите, като крайни потребители.

 

Моля, не си вадете крайни изводи от написаното по-горе - шансът да сгрешите е голям; лично изпитано и то нееднократно. Просто имайте едно на ум, че не всичко е такова, каквото  изглежда. Маслото трябва да се разглежда като "цялостен организъм", а не като отделни компоненти, колкото и "яки" да са някои от тях :D.

Редактирано от emod
  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да допълня още нещо към предходния ми пост и ПАО-то.

Твърдението (разбирането) за едва ли не абсолютна еднаквост на молекулите на ПАО-базата е погрешно.

Ето пример с газова хроматограма на 6 cSt ПАО, на която се вижда състава му:

PAO_GC.thumb.jpg.b6d5ce1d480a6da65d7f547c70588b6c.jpg

Видно е, че то се състой от тримери (C30), тетрамери (C40), пентамери (C50) и малко количество хексамери. Това са различни по размер градивни молекули. Така че картинки от типа:

PAO2.thumb.png.c855ef9e4bd65d9bd700711e31bd75d7.png

не отразяват истинското положение на нещата :).

 

 

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или аз не се изразявам правилно или нещо не можем да се разберем заедно.

@Markony: С какво в крайна сметка не си съгласен? Не съм разбрал явно твоя пост от предишната страница. Аз нямам нищо против GTL базовото масло. Неговото качество може да варира от малко по-добро от група 3, до почти достигащо до група 4. Като разликата между т.нар. най-лошо PAO и най-добро GTL е минимална.

 

Аз искам за моите 50€ да получа най-доброто за моя автомобил. След много четене разбрах, че една от разликите между 0W и 5W маслата е в количеството на базови масла от група 4 и група 5, които са повече в 0W. При тези бази подобрителите на вискозитета са по-малко. Там се добавят други съставки, които обаче не се "износват" така бързо. По-този начин достигнах до три 0W масла. Сравних ги и показах данните. Тук е момента да кажа, че получаването на сертификатите ((ILSAC, ACEA,..) е еднократно действие, което понякога не се проверява с години. Но при всяка партида с масло се проверява процентното съотношение на вложените материали. И точно тези данни са дадени в информационните листи за безопастност. От показаните данни мога да предположа, че GTL базовото масло на Shell по-добро от това на Mobil, защото успява без добавено ПАО да покрие изискванията. За сравнение GTL-a на Mobil "се нуждае" от помощта на ПАО, за да влезе в изискванията. До тук всичко е ОК. Какво става обаче ако Shell са изпратили масло с 90% съдържание на GTL за получаване на сертификат, а след това продават масло с 10% съдържание на тази добра база (в документа е поставен толеранс от 0% до 90%). Ето това не ми допадна в Shell-а.

От друга страна - появата на GTL е в резулатат на процес на намаляване на разходите при производство на масло. В самото начало всички 0W масла са били напълно синтетични - ПАО+естери. Когато става ясно, че това е твърде скъпо и не може да продължава така, се разработва технологията за производство на GTL. Обаче едно твърдение на един немски експерт в производството на моторни масла ми направи впечатление - когато в едно масло има ПАО, то задължително трябва да има и естери, и обратното. И тук отново се връщама на Mobil 1 ESP и Shell ECT - ясно се вижда, че в едното има ПАО, а в другото - няма. Напълно е възможно като краен продукт да са с еднакво качество. За мен обаче е важно да могат да издържат до 300 моточаса. И ето тук си мисля (може и да греша, моля за поправка ако е така), че Мобила ще осигури по-добра дълговечност.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, DTEC написа:

Какво става обаче ако Shell са изпратили масло с 90% съдържание на GTL за получаване на сертификат, а след това продават масло с 10% съдържание на тази добра база (в документа е поставен толеранс от 0% до 90%). Ето това не ми допадна в Shell-а.

Безпокойството ти е напразно и на практика необосновано. Помисли какво масло ще се пръкне при описаната от теб ситуация. 0w-то отива директно на кино и не само то. С какво ще замениш тези 80% липсващ GTL?

Shell е сред лидерите и подбно на Mobil не би рискувал имиджа и пазарните си позиции с подобни игрички, относими към малките блендери, целящи най-вече печалба, а не качество. Има множество анализи (VOA и UOA) на масла нa тези две компании и до момента (за 6-7 години) не съм попадал на такъв, който да ги компрометира откъм състав. И още нещо, MSDS-а е абсолютно немеродавен за състава на маслото. Целта му е друга. Точният състав на маслото е една от най-строго пазените тайни на всяка една компания и всичко около него е дълбоко законспирирано, поне за нас, обикновените юзери.

Мен лично ме смущава високия VI на Shell-a. При основна база GTL и ограничени количества 8cSt GTL масло, пазено изкл. за нуждите на Shell, доколкото съм попадал на коментари по този въпрос, как ли е постигнат този VI = 204 за това 0W- масло ???? @Markony някакви предположения или вътрешно инфо ?:D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пътища да се стигне до 0W-масло има много, както се вижда и от начина на постигането при различните производители - Шел, Мобил, Кастрол...

 

Наличието на MSDS за всеки продукт е изискване на европейска директива. Дали е меродавно или не - може да го обсъдим в друга тема. Само мога да кажа, че поради неверни данни в MSDS, на една голяма компания й се наложи да изведе продукт от търговската мрежа и си понесе съответните санкции.

 

А точно големите производители в автомобилния (а и не само) сектор са най-опасни. Само с използването на съставка, която е 1 цент по-евтина лесно се спестяват (или печелят) милиони. А в автомобилния сектор вече се пести не с 1 цент за брой или литър, а с 0,01 цент за брой или литър. Инженерите отдавна загубиха битката при развоя на новите продукти. Вече властва само отдел "Закупки", а той има само една цел - да набави най-евтините материали за производството на даден продукт.   

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в тоя ред на мисли Ravenol са пуснали EFS след ECS, за който EcoFullSynth откровено пишат, че е на PAO основа.

Аз понеже съм далече от нещата чак сега го виждам новия бъркоч.

https://www.ato24.de/en/ravenol-efs-ecofullsynth-sae-0w-20.html

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги с Равенол VST 5w40 съм по препоръки на хора от форума тук (за което съм им много благодарен), маслото в жегите и при високи скорости се държи перфектно и колата е доста тиха с него. От 1-ви Май до момента е на 6500км, като го сменях го оставих на средата на щеката, днес сутринта го погледнах, долях около 150 грама и пак стигна средата на щеката. Да считам ли, че полека лека е за смяна? маслото е с леко кехлибарен цвят и за тия километри е супер чисто. Въпроса ми е по-скоро принципен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, honda_japan написа:

Да считам ли, че полека лека е за смяна?

Пускаш един "скан" на маслото в темата за капкови проби и всичко ще стане ясно.:)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...