Jump to content
Sign in to follow this  
Bizzito

Твърд педал на спирачката след престой

Recommended Posts

Здравейте колеги, ново 20.

От няколко дни забелязах, че след престой с изгасен двигател около 30 мин педалът на спирачката става твърд като камък.

Нямам никакви други проблеми със спирачките. Четох, че има голяма вероятност да е някакъв вакуум клапан на сервото, който държи налягането след гасене на двигателя. Другия вариант, за който четох е пробойна в системата, но нивото на спирачната течност не е мръднало. Поне засега.

Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем?

Не мога да намеря този клапан никъде като резервна част по сайтовете. Къде точно се намира, за да го търся по схемите?

Благодаря!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако на накой педала на спирачките му става на кокал след кратък престой да знае, че вакуум клапана е вкаран в маркуча за вакуума на сервото.

Нов маркуч - 140 лв. Втора употреба - 40-50  лв. Малко е неудобно, но като цяло подмяната е лесна. Маха се кората на двигателя и предпазната ламарина на ръчната подкачваща помпа за горивото.

След смяната всичко се нормализира. 

Edited by Bizzito
  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега. Имам същия проблем със спирачките с моето ЦРВ. За съжаление никой от майсторите покрай мен неможе да ми каже кой е е точно този маркуч за вакума, та въпроса ми е дали можеш да ми снимаш точно маркуча кой е ако е на видимо място или да ми кажеш някакъв каталожен номер по който да си го поръчам. Ще съм ти много благодарен ако можеш да ми съдейства че проблема го имам вече близо месец и ме полудява 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей, много е дразнещо. И на мен пак ми е на дневен ред. Втората употреба не изкара много, онзи ден се изнервих и пак реших да го търся. Затова ти препоръчвам нов. За съжаление май го има само в Хонда. Пуснах запитване да видим цената, очаквам нещо от рода на 100-150 лв. 

 

А иначе маркуча е този. Излиза от сервоусилвателя. Минава под помпичката за горивото и отива към вакуум системата зад двигателя. Парт номера е на третата снимка.

 

IMG_20190912_113209.jpg

IMG_20190912_113146.jpg

Image 3.png

Edited by Bizzito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря колега. 

Ще го покажа на майстора да видим дали ще може да ми намери нов, че не искам да рискувам с втора употреба. 

Ти ако го намериш от Хонда, моля те напиши ми на каква цена си го взел евентуално, за

да се подготвя психически 😁 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, Bizzito написа:

Здравей, много е дразнещо. И на мен пак ми е на дневен ред. Втората употреба не изкара много, онзи ден се изнервих и пак реших да го търся. Затова ти препоръчвам нов. За съжаление май го има само в Хонда. Пуснах запитване да видим цената, очаквам нещо от рода на 100-150 лв. 

 

А иначе маркуча е този. Излиза от сервоусилвателя. Минава под помпичката за горивото и отива към вакуум системата зад двигателя. Парт номера е на третата снимка.

 

 

Image 3.png

Странно,никъде не дават да има някакъв клапан на него.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това на маркуча като втулка. Изобразен е схематични само. Попринцип вкаран вътре и не се вижда, има малка издутина само. Като надуеш с уста пуска само в едната посока. 

Първоначално и аз се бях заблудил, тъй като не е посочен и помислих, че е номер 11. Сега си имам един оригинален плстмасов щуцер за 30 лв. 😆

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Първоначално и ние с моят майстор се бяхме заблудили по схемата, че номер 11 е клапана, от който може да идва проблема и сега и аз си имам един оригинален пластмасов щуцер 😔😔😔

Share this post


Link to post
Share on other sites

А да попитам, това нещо дава ли някакви други отражения по работата на мотора примерно или нещо нередно , което сте усетили? Аз го имам откакто съм купил колата  и знам,че е тоя маркуч, който си е с вградена клапа вътре в него. Така си карам обаче, не ми пречи спирачката. Тя се оправя като тръгне мотора. Въпросът е да няма някакво друго отражение? Или някоя друга негативна последица, имате ли представа?

Благодаря!

Edited by ivailopp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма никакво отражение. Може да се кара така, но няма удобството да имаш спирачка преди да си запалил. Това му е единствената функция.

Спираш до магазина за една бира и педала вече е кокал 😂

Edited by Bizzito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за отговора! Знам ,че е дразнещо, но при мен го пренебрегвам ,понеже изпуска след час примерно. Не за 2 минути.

Share this post


Link to post
Share on other sites

То и при мен колега в началото го правеше само сутрин след като е седяла цяла нощ на паркинга без да се кара, но от 1-2 седмици някъде започна да го прави и само след 30 мин престой и е много дразнещо. Иначе други отражения не мисля че дава по колата, но не пренебрегвай проблема според мен, защото може да почне да се проявава и при теб по често.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въпрос към всички :понеже това е един най обикновен възвратен клапан не може ли да стане от друг модел Хонда, важното е диаметърът да е същия.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, ако на някой не му се занимава с тоя маркуч след като го подмени и мисли да го изхвърли, ще му бъда благодарен да ми го изпрати, за да го отворя. Тоя клапан би трбявало да може да се подмени безпроблемно с друг самостоятелен клапан, а на негово място само да се сложи свързваща тръба. 

 

Само да кажа - по принцип функцията му не е да имаш мек педал преди да си запалил, защото при спряла кола не е нужно да имаш голямо спирачно усилие, ами в случай на рязко спиране на двигателя и евентуално вакуум-помпата (ако има) по време на път - да задържи ниско налягане от към усилвателя, за да подпомогне лесното спиране при извеждане на колата от пътя.

 

Ред.: Колегата ме е изпреварил със същото предположение. 

 

Edited by ogi28b
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес чистих дросела на Зафирата и заради вас направих една/две снимки на този клапан.На 1.8 ХЕ  е външен,вижда се ясно.Мисля,че фито му е шестица или най много осмица. Защо да не стане.

87846096_150610972686235_8360559660238897152_n.jpg

88336096_517868402490818_4660132059820326912_n.jpg

Edited by Митко Йотов
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
На 28.02.2020 г. at 11:14, ogi28b написа:

Колеги, ако на някой не му се занимава с тоя маркуч след като го подмени и мисли да го изхвърли, ще му бъда благодарен да ми го изпрати, за да го отворя.

 

Мога да ти изпратя моя, сега като го сменя ще имам два и ще има и един за мен 😂

 

Върнаха ми цена. 113 лв оригинален от Бултрако. 

За съжаление вече няма официално представителство във Варна, а исках там да ми го смеят, за да има някаква гаранция все пак. Току що разбрах. Иначе предния сам си го сменях ама...

 

Edited by Bizzito

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 23 минути, Bizzito написа:

За съжаление вече няма официално представителство във Варна

Как така няма? А Експерт Снаб?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Казаха, че вече не са и ме пренасочиха към София или Пловдив. Няма ги и на сайта на хонда бг вече.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А стига бе! Можеш да пробваш с тези:

http://www.honda-varna.com/index.html

За закупуването на оригинални резервни части Honda, моля свържете се с нас.

Соларей ЕООД
Варна, ул. Дружба 24,
тел.: +359 52 320 355,
моб.: +359 88 883 3228,
факс: +359 52 320 155,
e-mail: office@honda-varna.com

Работно време:
понеделник - петък: 09.00 - 18.00 ч.
събота: 10.00 - 14.30 ч.
неделя: почивен ден.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да да, аз ги редувам, защото, често ми трябва само цената и да не ставам досаден. 😂 

Този път обаче имах намерение направо да го сменя там, но уви.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

този клапан може ли да влияе по някакъв начин с испускането на вакум.... като влияе на останалите системи работещи с вакум.... недостиг и темподобни ... това същевременно ще влияе на колата или греша ? при турбо егр ... 

Edited by Petargazdov89

Share this post


Link to post
Share on other sites

на работещ двигател натискам спирачката и се чува съскане ..... ако може някой да ми отговори в градкси условия използвам спирачката постоянно ако ми испуска сервото или маркучи при загуба на вакум от там ще влияе ли при пропадане на убороти и не ускоряване на колата в ниските както трябва ..... на свободна след засилка при натискане на спирачка обиротите ми пропадат до 600 и веднага се нормализират а държи 800 820 бормално ?  ще я карам да разгледаме какво се случва но ми се иска и адекватно мнение от хората които разбурат в форума :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Карай я, това са рядкосрещани проблеми а със спирачките шега не бива. Надали някой ще може да отговори.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, Petargazdov89 написа:

на работещ двигател натискам спирачката и се чува съскане ..... ако може някой да ми отговори в градкси условия използвам спирачката постоянно ако ми испуска сервото или маркучи при загуба на вакум от там ще влияе ли при пропадане на убороти и не ускоряване на колата в ниските както трябва ..... на свободна след засилка при натискане на спирачка обиротите ми пропадат до 600 и веднага се нормализират а държи 800 820 бормално ?  ще я карам да разгледаме какво се случва но ми се иска и адекватно мнение от хората които разбурат в форума :)

 

Колега, може ли малко по-грамотно писане и задаване на въпросите, че нищо не ти се разбира.

Човек и да има желание и възможност, няма как да ти даде съвет или мнение.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте извинявам се за предният пост ! Имам следният проблем на работещ двигател натискам спирачката и се чува съскане .....  В градкси условия използвам спирачката постоянно, ако ми губи вакум ще се наблюдават ли промени в мудно ускоряване в ниските предавки (поради съмнения от загуба на вакум от сервито и респективно към останалите системи свързани с вакум). На свободна след засилка при натискане на спирачка обиротите ми пропадат до 600 и веднага се нормализират а не трябва да падат под нормалните 800 820.  Ще я карам да разгледаме какво се случва но ми се иска и мнение тук в форума за да не гледам на сляпо като ида в сервиз :) Няколко сутрини преди да запаля колата прдала на газта ми е кокал и при престой след градско каране също наблюдавам твърдоста на спирачката! При подаване на газ на 2ра и 3та предавка  преди време имах усещането, че колата към 2000 оборота ме залепя за седалката сега не е така! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

За оборотите и при мене е така - като натисна спирачката плавно и по продължително и падат. Не всеки път, по скоро понякога. Карам така вече четвърта година. Други проблеми нямам. Колата си върви и набира нормално. За първи път се появи това малко преди да сменя потенциометъра на педала на газта, но и след смяната е така. Три месеца преди това чистих ЕГР и всмукателния колектор, като преди чистенето и 3 месеца след това нямаше проблеми с оборотите. Не знам свързано ли е с потенциометъра или ЕГР, просто споделям.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здрасти отново.

Твърдия педал означава, че ти се губи някъде вакума (не държи). 

Това че не държи,заедно със съскането което чуваш при натискане на спирачката, ме кара да мисля че някъде по трасето имаш пропуск. Може да е от маркуча (спукан примерно),или клапана му да е блокирал (прецакани да не държи) , може там където влиза в сервото, гуменото уплътнение на щуцера да се е спекъл, скъсал и т.н.

Друга,възможна причина е, прецакано гуменото уплътнение (О пръстен), между спирачната помпа и корпуса на сервото - като съскането най-вероятно го чуваш от там.

Провери тези неща и пиши. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...