Jump to content
Sign in to follow this  
V4st*r

Различно ниво на маслото преди запалване, по време на работа и след загасяне на мотора

Recommended Posts

Posted (edited)

Здравейте колеги,  днес, 2 дни след смяна на маслото,  реших да проверя нещичко, че ме глождеше много малкото количество масло което отиде за смяната. И, забелязах че нивото му е на макс  на студен мотор,   на работещ слиза под минимума.  А непосредствено след изгасяне започва да се вдига наново.  Какво не е наред с това моторче?

Edited by V4st*r
  • Haha 3
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Шегуваш ли се?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз това се зачудих. В случай, че си сериозен – това е съвсем нормално за всеки двигател. В книжката ти пише как точно се мери маслото. Маркерите мин и макс на щеката ти са калибрирани спрямо тези инструкции.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 20.07.2019 г. at 21:52, DMZ написа:

Шегуваш ли се?

 

Не, не се шегувам.  Ето един жокер: маслен филтър.

Значи нарочно така поставих темата,  защото подозирам, че и много други хора карат с филтър за 6 лв.  Но ще почакам и някой по-знаещ от мен,  да се изкаже, какви са изискванията на Хонда за масления филтър?

  • Confused 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 20.07.2019 г. at 22:58, vespa написа:

Ти си първият който мери ниво на работещ мотор:D

 

Ами премерих. И то добре, че не се плиска нагоре по щеката, та си показа точно.  

 

Филтрите на нашите Хонди трябва да имат два клапана. Един който да възпрепятства оттичането на маслото в картера, за да не върти стартера на сухо, и още един, който да възпрепятства оставането на мотора без масло в случай на запушване на филтъра. Колко от филтрите за 6 лв имат такива клапани, и колко от тях са изработени добре? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хора! Какви филтри, какво чудо...

Тая маслена помпа нали трябва да качи маслото до главата и разпределителните валове, а също и да напълни всички маслени пътища. Нали това масло го взима от картера.

Как да не спадне нивото при работещ двигател, при това положение?

Айде помислете малко...

Затова хората са написали да се мери нивото на студен двигател, когато всичко се е стекло в кратера!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 21.07.2019 г. at 23:26, dandilov написа:

Хора! Какви филтри, какво чудо...

Тая маслена помпа нали трябва да качи маслото до главата и разпределителните валове, а също и да напълни всички маслени пътища. Нали това масло го взима от картера.

Как да не спадне нивото при работещ двигател, при това положение?

Айде помислете малко...

Затова хората са написали да се мери нивото на студен двигател, когато всичко се е стекло в кратера!

 

Именно. Но картера побира по ръководство 4.4 литра. А до макса наляха само 4 л. Именно това ме усъмни и затова реших да проверя на работещ двигател.

 

Въпросът е сега дали ще мога да си сменя само масления филтър с качествен такъв с клапан против оттичане на маслото, без да се излее маслото и да трябва купувам отново още 5 литра, а просто да си долея липсващите 400 мл?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 6 часа, V4st*r написа:

Въпросът е сега дали ще мога да си сменя само масления филтър с качествен такъв с клапан против оттичане на маслото, без да се излее маслото и да трябва купувам отново още 5 литра, а просто да си долея липсващите 400 мл?

 

Смени филтъра щом това те притеснява.Масло няма да купуваш,то няма да изчезне с филтъра,само долей ако се налага.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Що го бъзикате човека? Първата крачка към познанието е зачудването кое как и защо така работи. Никой не се е родил научен, но мнозина не си задават въпроси и правят като всички.

Той ще почете устройство на ДВГ и ще схване че моторът не се пълни с масло "до капачката" (като горивния резервоар), а просто се нуждае от определено количество. После ще си спомни математиката и ще се сети че 4.4 - 4 + 4 = 4.4, та ще схване къде бърка и защо въпросът му предизвика "смях в залата". По някое време ще му светне че количество на маслото и ниво на маслото са различни понятия, а накрая с учудване ще разбере че мотора работи (в работните зони на триене) със 100 пъти по-малко масло, а останалото просто циркулира за да охлажда.

Ако обаче така стресиращо подхожда към количеството, какво ли ще се случи в съзнанието му като зачекне качествата на маслото и открие "маслените теми". :)

  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
преди 37 минути, ceco_accord написа:

Що го бъзикате човека? ... но мнозина не си задават въпроси ...

Човекът (извинявай, ама не знам, на кой език и как да ти прочета името) си е задал правилния въпрос - защо събра 4л, вместо 4.4. Огледал се е и се е ослушал, и е стигнал до заключението, че виновен е филтъра. Това е правилното заключение и сега се ослушва защо именно филтъра е виновен.

 

Ще опитам да обясня.

Мен са ме учили да сменявам масло така:

 

Източваш старото масло, след като си загрял двг до нормална работна температура.

Отвиваш филтъра.

Намазваш гуменото уплътнение на новия филтър с масло и го завиваш на мястото му. МАКСИМАЛНО СТЕГНАТ, НА РЪКА, БЕЗ ИНСТРУМЕНТИ!

Наливаш около 3/4-ти от новото масло. В случая около 3.5л.

Палиш двг да работи около 1мин.

Гасиш.

Палиш една цигара и си правиш едно кафе.

Като приключиш със цигарата и кафето започваш да доливаш остатъка от новото масло. Не наведнъж, а на порции. Сипваш малко - мериш нивото, сипваш малко - мериш нивото ... 

Когато нивото стигне до максимума на щеката спираш и поглеждаш тубата. 

С учудване ще разбереш, че си сипал ПОЧТИ 4.4л. Няма как да сипеш точно 4.4л., защото в маслената система е останала част от старото масло.

 

п.п. Човекът отнякъде е подочул за този начин и е разбрал, че трябва да запали двг, но не е разбрал защо. Не е разбрал и, че маслото се мери след загасване на двг, а не, и по време на работата му.

Двигателят се пали, за да се напълни новия маслен филтър и цялата система с новото масло.

Въпросът за цената и качеството на новия филтър е тема за друг разговор, и няма чак толкова пряка връзка с количеството налято ново масло.

 

Таааа, тетака.

Както каза Цецо, "никой не се е родил научен", и подигравките са излишни.

Edited by Krasi-mir
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Аз и това написах но никой не чете.  Маслото е на макс със 4 л.  Не 4.4.  Не след цигара време а след 48 часа

Edited by V4st*r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегите са ти го обяснили, но ти не четеш, напълно нормално е при работещ мотор в картера да има по-малко масло, а след гасене нивото да започне да се покачва, това също е признак, че филтърът работи. Това, че са ти наляли по-малко, а нивото ти е на макс, значи е останало повече от старото масло, една от причините е не добър наклон и не добре източено масло или не са ти сменили масления филтър. 

  • Like 2
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Krasi-mir написа:

...

С учудване ще разбереш, че си сипал ПОЧТИ 4.4л. Няма как да сипеш точно 4.4л., защото в маслената система е останала част от старото масло.

...

Е да де, и аз това казах.

Като добавиш и евентуално по-малкия нов маслен филтър, те ти ги 400мл.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може просто да не е източено цялото старо масло, не е изчакано напълно да се изтече,  не е загрят двигателят и т.н. При всички положения няма кой знае какъв проблем. Останало е повече от старото. В тая ситуация най-добре е е да се смени маслото по-рано от обикновено и това е. Вчера сменях масло и източих само три литра и половина от мотора, който събира 4.2. преди да го сменя беше малко над минимума на щеката Налях 3.8 , запалих двигателя за да напълни филтъра и после долях 0.2.  Маслото е на макс. , Предвидил съм да го сменя на 7-8 хиляди. Карам почти само извънградско сега лятото.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 3 минути, ivailopp написа:

... При всички положения няма кой знае какъв проблем. ...

Екзактли, както викат местните. ;)

 

Мнооооооооого се втелясвате.

Ако в книгата пише 4.4, купуваш си 5, точиш (колкото изтече), сипваш (колкото сипеш) до макс и си свиркаш следващите 10-ина К км.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера го смених, по книгата 4,5 сипах точно 4л. без да пипам филтъра. Защо без филтъра, защото още го промивам и сменям на всеки 4000км. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

 

Веспа, промиваш кое?

 

п.п.

Това съм го писал веднъж, ама ...

Когато преди 3+ г. купих CRV то, погледнах щеката. Маслото на ниво, ама чернилка та чернилка. Тръгвам си от дилъра и на първия остър и продължителен, но бърз завой светна "чека", и ме вкара в авариен режим. Понеже този филм (разбирай абсолютно същата ситуация) вече го бях играл с един Акорд, първия заподозрян беше маслото, откъдето проблем с vtec клапана. Спирам на отбивката и телефонен разговор с моя човек с комп за диагностика, време достатъчно за да излезе колата от авариен. Оттам при майстора, комп. и "недостатъчно налягане на vtec клапан". Ново масло, филтър И ДОБАВКА за прочистване на маслената система. До ден днешен "чек-ът" не ми е светкал.

След 6К мили същата процедура - масло, филтър И добавка..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Rakeem написа:

Колегите са ти го обяснили, но ти не четеш, напълно нормално е при работещ мотор в картера да има по-малко масло, а след гасене нивото да започне да се покачва, това също е признак, че филтърът работи.

 

Не.  Не е.  От Хонда не са го проектирали така. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic


На 21.07.2019 г. at 13:05, Krasi-mir написа:

Веспа, промиваш кое?

 

Двигателя Краси, маслото не беше сменяно само 27хкм и две години, за филтъра не знам но клапана работеше. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, Krasi-mir написа:

Отивам за пуканки, филмът става сериал.

Може би е време наистина за образователен филм и текстове, иначе наистина ще стане "мазало". :)

 

 

Безспорно авторът на темата е подочул нещо, но не се е подготвил преди да я пусне, а в наши дни материали - бол.

Ясно е че бърка функцията на дренажния клапан, мислейки си че тя предотвратява връщането на цялото масло в картера. Той обаче блокира изливането там само на количеството в самия филтър, за да се избегне "масления глад" при пълненето му. Там е решаващ материала на мембраната (въпросният дренажен клапан). Ако е гумен се втвърдява от студа и се опича с времето от жегата. Ако е силиконов е по-резистентен към тези влияния, но може да се повреди чисто механично, поради дебелината си. Във всички случай е много лесно да се установи дали нещо не е в ред следейки гасненето на маслената индикация за налягането на таблото. Ако гасне веднага след паленето на мотора, нещата са ОК, но ако свети още няколко секунди (или повече от 7-8) след паленето му - работата отива на "изуй гащи" :) , и първа стъпка е именно смяната на масления филтър, ако маслото е някаква суперсинтетика и има ресурс за 10 000 (или повече) километри.

 

Иначе колегата е прав в подозренията си че цената на филтъра определя цената на вложените в него материали, но спекулации по въпроса също има много, както и доста други функционални и конструктивни заблуди: https://www.drive2.ru/b/460153588757346022/

Да гледа и чете, а може покрай него и още някой нещо да понаучи. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, V4st*r написа:

Аз и това написах но никой не чете.  Маслото е на макс със 4 л.  Не 4.4.  Не след цигара време а след 48 часа

Никой не спомена за несливаемия остатък!

При източване на маслото, в картера и във ваничките под разпределителния вал остава несливаем остатък масло.

Ако не го изсмучеш със шприц или помпа за масло, то си остава там и не може да изтече само.

Ето къде са ти 400-те милилитра...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, ceco_accord написа:

... и ще се сети че 4.4 - 4 + 4 = 4.4, та ще схване къде бърка ...

Споменато е, но е останало незабелязано. :)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, dandilov написа:

Никой не спомена за несливаемия остатък!

При източване на маслото, в картера и във ваничките под разпределителния вал остава несливаем остатък масло.

Ако не го изсмучеш със шприц или помпа за масло, то си остава там и не може да изтече само.

Ето къде са ти 400-те милилитра...

 

Доста повече от 400 мл са и затова Хонда са сложили клапан, който в немските боклуци липсва:

oil.thumb.jpg.8e2d02cd8ddef7956007ee48efc6c9bf.jpg

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще отблъснете човека с тея подигравки. Да - те са присъщи на хора, които сме били в подобно положение и са разбираеми и простими, но нужни ли са ви? Аз не съм баш от най разбиращите или можещите добре да обясняват, но на мен е писал Л.С. с разясненията си по тезата. Човекът не е бос технически, но се е омотал малко в информацията и се е леко филмирал.

Темата е за кофата, ако някой вложи от себе си и направи нова - разяснителна, относно мазилната уредба на ДВГ. Ако не, нека се почисти и да си стои - с бегло образователна цел.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Още 9то 6-то мнение на Дани е по темата и е обяснил човека. Какво има повече да се разисква, и усъмянва, автора продължава да си държи на нелепата теза и вместо да се вслуша продължи с небивалици. 

Оги28 едно инфо трябва да е чисто и като питаш нещо систематизираш въпросите си и слушаш какво ти е написано а не продължаваш да си държиш на тезата. 

Сервизните ръководства не се тълкуват а изпълняват, чак жокери :D за маслени филтри кои два филтъра ще дадът 400 грама разлика? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Благодаря.Мисля да пробвам с оригинален филтър да видим какво ще излезе. Но той е произведен от Purflux.  Същия го има за 9 лв освен ако от пурфлукс не произвеждат с различно качество спецално щом на филтъра ще пише "Хонда"  Всъщност разликата,  така както се произнадя сервизното ръководство е 300 - 400 мл.  Ако антидренажния клапан на немския филтър не си върши работата,  може би това е причината?   Гледах срязан филтър на Mann,  там където е клапана,  е хваната и капачката с прегънати навътре ламаринки покрай входящите отвори,  херметизацията е смешна работа,  маслото ще си изтича полекичка без проблем. Може би немците не знаят как да направят филтър с антидренажен клапан след като немските коли нямат такъв. Ако някой има впечатления от филтрите на k&n и wix?  В YouTube има доста оплаквания че k&n текат,  а и вече не ги произвеждат в Щатите,  а в Китай и Мексико

Edited by V4st*r
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще се радвам ако заключючат темата, защото ти си един начетен дървен философ :D

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 5
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами да я затварят. По-добре да си гледам клиповете в youtube отколкото да провокирам злобни хорица

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вместо ти да се настройваш сега срещу останалите (немалко от които ти дадоха отговори в темата), замисли се защо се получава така. Не подкрепям излишния сарказъм, с който в голяма степен беше посрещнат, но ти самия подходи с доста излишен драматизъм и неотворена нагласа да научиш нещо ново. Мисля, че не са длъжни хората да комуникират с теб по твоя начин когато ти влизаш във форум с установена някаква социална динамика. Не целя да давам морални или други напътствия, нито мисля, че ще чуеш, но току виж си намерил нещо полезно в тоя пост.

 

От телефон съм, не мога да го скрия поста като „спойлер“.

  • Like 3
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Още с първият пост нещата тръгнаха в грешната посока /признавам и моята вина/ тъй като автора на темата въобще не обясни какво има в предвид. Зададе едни въпроси, които дори и аз/като човек с много слабо техническо познание/ помислих, че има някакъв "бъзик". Ако беше започнал още отначало с развиването на тезата си за филтъра съм сигурен, че нямаше да стане така.  Аз никога не съм знаел толкова подробности за филтъра колкото след тази тема. Сигурен съм, че и някои от нещата не съм ги разбрал правилно, но и не съм и полагал кой знае какво старание да ги разбера. Извинявам се на автора ако съм го разбрал не правилно и жалко, че смята, че е провокирал писане на мнения от "злобни хорица", но аз поне отначало смятах, че има някаква провокация.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
На 21.07.2019 г. at 9:50, Krasi-mir написа:

... Мнооооооооого се втелясвате. ...

 

edit:

 

V4st*r

 

Мнооооооооооооооооооооооооооооооооооого се втелясваШ.

 

avatar3998_8.gif.c95f45c8057a0c4660f3726c85ffa797.gif

 

Успех!

Edited by Krasi-mir
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съжалявам, но наистина ще я заключа.

  • Thanks 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Off Topic

Така и се пада на тая тема! Още в пост №28 съм дал линк (не видеото, а долният), в който има доста инфо, но няма кой да чете дълги обяснения. Предполагам чуждият език се преборва с транслейтъра. Всеки иска с 2 думи да му се каже, ама и на тях не вярва. Е, за къй чеп е тая тех. насоченост на форума, след като споделеното инфо не може да се асимилира, а се лайкват безполезни подмятания. Да, авторът се е оплел като пиле в калчища и разширените компетентни мнения на няколко човека също не му помогнаха. Еми ... БАСТА!

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...