Jump to content
Nepredvidim

Моля за съвет - харчи масло

Recommended Posts

Здравейте приятели. Имам Хинда Сивик 6, англичанка, 5 врати, 1400 кубика, 90 конски сили.

До миналата година колата нямаше никакъв проблем. Случи се прегряване. Смених гарнитура и шлайфа се глава, смени се гарнитура. Оказа се че гори масло и пушеше. Пак се отваря двигател, сменяха се гумички на клапаните, смени се с нова гарнитура, сложиха се сегменти RIK, смениха се биели лагери. Сега не пуши, но пак гори масло приблизително около 300 грама на 1000 л. Смених 3-4 вида масла, същата работа. Пак гори масло и то след такъв ремонт?! Цилиндрите не са замервани, не знам от какво може да е, но ремонти вече няма да правя. Ако някой има предложения, моля да сподели, но по-скоро ме интересува какво масло да слагам. Досега винаги полу-синтетично 10w40 Ardeca (белгийско), Repsol, Mobil, накрая вече Nord sea наливно с добавка Resurs руска, щото в чудо се видях. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, провери си картерната вентилация, ако е ок има вероятност цилиндрите да са с лека елипса. Това се оправя с шлайф ако не е извън нормата разбира се. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да споделиш как да проверя картерната вентилация?

Исках да споделя че колата се кара с 80-90-100км, много рядко до 120. Не съм сменил след тоя ремонт може би само гарнитура на картера, но оттам не сълзи и не капе. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ползвал съм всякакви масла, след ремонт на двигателя съм. Винаги си похапва, особено след 4-5 хилки пробег. Миналата година си закупих от Метро евтино масло 5х40 за промивка, името на маслото е Carlube, произведено в Англия. Отговаря на спецификациите за нашите мотори. Уж го купих само за промивка, но мотора утихна осезаемо и реших да покарам с него. В резултат, установих че с това масло разхода му е нищожен, почти липсва. От тогава карам само с него и съм доволен много. За справка, за една календарна година, съм изминал точно 50 000 км. !

Редактирано от goldbyrk
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След ремонта съм на 13 Хил км и все така си гори масълце, а Мотора си е тих. Колата е с газов инжекцион.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, купих си Сивик, хеч, 6 генерация. До сега винаги моторите са били зад мен, близо 40 години, сега ще вдим с тоя Японец пред мен...

Та по темата, пропуснал си важна информация, на какъв пробег е мотра и колко е прегрят. Температура и време.

Ако преди не е горяла масло, то причините са / според топлиното натоварване/ бутала , глава, блок.

Бутала не си сменял, би трябвало да са добре...

Главата е по малко натоварена топлинно но деформира от сложната и форма и големия обем и ако водачите са разбити може и от там да похапва масло...

Според мен е блока, износен е /винаги неравномерно/и новите сегменти не могат да уплътнят, особенно ако първия сегмент е хромиран. За това не се ползва хромиран при по голямо износване, той е много твърд и не може да се напасне. Би трябвало със течение на времето да се пооправи но трябва време и зависи във какъв допуск е мотора. На теория е това, на практика незнам как реагират при прегряване тези двигатели.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Nic 59, благодаря за отговора.

Ами прегря до червения сектор почти, вентилатора (перката) не се включваше, не знам защо. После ту спадаше температурата ту се покачваше. Колата в момента е на 260 Хил км. 

Буталата майстора каза че са добре. Главата е шлайфана, блока не знам, видимо няма нищо. Сегментите не знам дали са хромирани, както са оригинални японски RIK.

Аз ремонти повече няма да правя. По-скоро въпроса ми е при тези обстоятелства какво масло да слагам. Добра идея ли е 10w60?, Искам просто да минизирам горенето на масло, ако е възможно.

Редактирано от Nepredvidim
Добавяне на текст

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако не е влизала в червеното, не бих казал, че е прегрявала.

 

Иначе забелязваш ли разлика в харча на масло с времето? Ако със „след ремонта съм на 13 Хил“ визираш, че толкова е минало и от последната смяна, вероятно си попрекалил. Предполагам, че нямаш това предвид, но за да сме сигурни. Относно препоръката за масло, на твое място бих писал в темата за масла. Заглавието на тази тема не подсказва много ясно, че това ти е въпроса, и е вероятно да не получиш отговор от по-компетентните по маслата.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 Хил км е Хондата след ремонт. Оттогава съм сменял 2-3 пъти масло и още толкова по 1л съм доливал. От смяна до смяна наливам още 3 пъти по 1л

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е абсурд. Има нещо осрано по " ремонта".

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година моя синко я прегря до като не спря сама. На другия ден сипах вода и я пребрах на ход до вкъщи 40км. Смених само гарнитурата на главата по съвет на уважаван тук майстор и вече 15хкм нямам никакви проблеми с двигателя. Никакъв харч на масло. Та мисълта ми е, че може да са сложили ментета гумички на клапаните. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Гумичките на клапаните ги сменях с баща ми, той уж инженер ДВГ и ги поръчахме от магазина авточасти които няма да ни излъжат, близки хора са. Сегментите ги сменя вече друг майстор, но пак поръчани от същия магазин. Прегряването спря след смяната на гарнитура и шлайфа на глава, ама харча на масло - не. Преди прегряването харча на масло беше на 10 000 км макс 100 грама, т.е изключително незначително.

Редактирано от Nepredvidim

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега доста е писано тук за ментета гумички а според мен и прегряването ти е било леко т. е. само за гарнитура след като не ти е горила масло. Аз карам само с 10w40. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не знам след прегряването да е горила масло, защото поне 500 км е карана преди да се смени гарнитурата, през този период около седмица ту вдигаше температура ту спадаше и така постоянно. През това време не съм проверявал дали е горила масло, но мисля че е напълно вероятно, дадох колата само за гарнитура, но после установих че гори и масло и пак я върнах е бокса. Възможно е и двата проблема да са били налични, но аз съм установил единия само. През същия период сменях и ангренажните ремъци, водни помпи, ролки и прочие. 

Редактирано от Nepredvidim

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смяната на маслото го отхвърли, не е решението ако ще караш тая кола.

Трябва да измериш компресията, и записвай показанията, два пъти, втория път налей десетина грама масло във цилиндрите.

Сами можете да го направите ако намерите или заемеш манометър за половин час се прави и не се разглобява нищо.

 

 пп Желателно е да е пред теб ако е във сервиз.

Редактирано от Nic 59

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, питай майстора, който ти е сменял сегментите дали е мерил цилиндрите за деформации, след прегряване е напълно възможно да станат елипсовидни. Относно маслото сипи някоя пълна синтетика 5в30 или 5в40, за да изключиш на 100% маслото, тези  които си слагал до сега са минерални с евентуално някакъв процент синтетика. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е мерил цилиндрите за елипса, чудя се май за 5/30 масло или за 15/15

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Каквото и масло да сложиш ще го гори.това е истината.едното по малко, другото повече,но ще гори.може би  не ти е мерил цилиндрите или не е наредил сегментите как трябва ,но нещо не е направил  как трябва този който ти е правил последния ремонт на двг .помежду другото и моята гори горе долу толкова масло .мислих,мислих и накрая измислих без основен ремонт ,сума около 600 лева.за кола 1998  не си струва.слагам по евтино  масло 5w 30 и проверявам и наливам по често.направи си сметка с доливане колко излиза  и с ремонт?

Редактирано от dragob
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз залагам на гумичките .  
dragob  за къде ги тея 600 ?  или за 4 литра до смяна са достатъчни.?

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 5.07.2019 г. at 23:03, dandilov написа:

Ако колата няма ръжди си струва всеки лев за качествен ремонт! Пак казвам - качествен ремонт!

 Колега, всеки почти майстор парадира за качествен ремонт, но докато не почнеш да я караш и разбираш че очаквания се разминават с реалности на над 90% тогава си мислиш че е било по-добре да си спестиш 1000-1500 лв при условие че тя цялата кола струва толкова и ефекта е нулев от ремонта.

Редактирано от dindin
Няма нужда от целия цитат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има модели стари коли които си заслужава да правиш а има и такива, които няма никакъв смисъл. Като цяло старата кола носи повече негативи - повече ремонти, не е сигурно с нея да се возиш ти и хората които караш, липса на екстри, по-високи данъци в повечето страни и тн.. Материала старее и не се знае кое как ще издържи при удар, не се знае дали ще се отвори airbag ако въобще колата има такъв и тн...

В същото време има модели за които годините нямат никакво значение и колкото по-стари стават, толкова по-ярко изпъкват но повечето не са такива :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нали за това е форумът! Има и тема за доверени сервизи и майстори.

Четеш, искаш съвет за кадърен майстор в твоя регион и т.н. Тук сме, за да си помагаме все пак...

А не... закарх си колата някъде и сега какво да правя...?

Пепоръчвам ти да закараш колата където би трябвало, пък да видим дали ще гори масло... ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи четейки тази тема и други подобни

Някак ми се струва че при леко „прегряване“ (т.е. колата е хваната още преди прегряването и то не се е случило) и лек ремонт – шлайфане не глава и смяна на гумички на клапаните като преди това колата не е горяла на практика масло извън нормите.

Чисто интуитивно и статистически ми се струва че.

1.       Проблема не е в майсторите които са направили ремонта

2.       Най вероятен проблем е с некачествени гумички на клапани.

Пиша го това защото и при мен се случи тази ситуация – колата не можа да прегрее защото се усетих навреме.

Така че е напълно възможно причината да е в гумичките.

Ще е добре да обсъдим точно тях и ако някой има опит да го сподели както и при успешен ремонт без горене на масло след това да сподели каква марка са гумичките.

Между другото не знам колко им е цената както и цента за труда. Ако е поносима за хубави гумички и за труд аз бих пробвал да ги сменя отново.

Моля да изразите мнение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като изключим ОЕМ гумичките те са цифра.

Имаше тема в  забравих в кой раздел ,колега беше се сблъскал с проблема.Общо взето това беше установено от неговия майстор  след като събрал няколко марки ,след замервания се оказало че Виктор Рейнц най добре пасвали и нямали хлабини ,докато другите марки били зле.По негово инфо после на бутала масло.

Та ако се навие майстора и намери  най-добрите.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох темета - интересна е 

Но се зачудих за следният въпрос

Ако предположим че горенето на масло е от гумичките.

То какви поражения може да има и след колко километра може да се появят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в момента имам в магазина оем гумички, 75 лева. Кое им е цифрата? 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря  цената е много добра.

Ок е това че ти продаваш на супер цени само може да ни радва. Не е така и в оторизираните сервизи.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес моят мяйстор ми каза следното - ако е от гумичките ще пуши, ако е от сегментите няма да пуши - моля за коментари

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, slavib написа:

Днес моят мяйстор ми каза следното - ако е от гумичките ще пуши, ако е от сегментите няма да пуши - моля за коментари

Смени майстора. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много страшни са тея ремонти на хондите май :)

Когато правехме основен на сивика на родителите ми (същия мотор d14a8) двама познати ми отказаха, тъй като били правели преди и след затварянето колата харчела и масло и вода.

Радвам се че споделиха опита си но накрая направихме ремонта при близък на родителите ми, който не беше чувал такива неща и не го беше страх от тези мотори :)

 

Та като финал, след сегменти, гарнитури и гумички клапани (без шлайфане) колта си стана чук и спря да гори масло. Жалко че един избута майка от пътя и тотализира колата, но пък сега имам читав мотор за продаване.

 

Като съвет и аз бих казал да смениш майстора, тъй като изгоряло масло в по-големи количества няма как да не пуши. 

 

Ако ти се сменя мотор свиркай :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшни са, когато не знаеш какво правиш. Двигател като двигател. Той Фена го е написал постфактум и за твоя случай и ти си го изпълнил и сега имаш здрав двигател :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...