Nepredvidim 0 #1 Публикувано 1 Юли, 2019 Здравейте приятели. Имам Хинда Сивик 6, англичанка, 5 врати, 1400 кубика, 90 конски сили. До миналата година колата нямаше никакъв проблем. Случи се прегряване. Смених гарнитура и шлайфа се глава, смени се гарнитура. Оказа се че гори масло и пушеше. Пак се отваря двигател, сменяха се гумички на клапаните, смени се с нова гарнитура, сложиха се сегменти RIK, смениха се биели лагери. Сега не пуши, но пак гори масло приблизително около 300 грама на 1000 л. Смених 3-4 вида масла, същата работа. Пак гори масло и то след такъв ремонт?! Цилиндрите не са замервани, не знам от какво може да е, но ремонти вече няма да правя. Ако някой има предложения, моля да сподели, но по-скоро ме интересува какво масло да слагам. Досега винаги полу-синтетично 10w40 Ardeca (белгийско), Repsol, Mobil, накрая вече Nord sea наливно с добавка Resurs руска, щото в чудо се видях. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raptor 0 #2 Отговорено 1 Юли, 2019 Колега, провери си картерната вентилация, ако е ок има вероятност цилиндрите да са с лека елипса. Това се оправя с шлайф ако не е извън нормата разбира се. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nepredvidim 0 #3 Отговорено 1 Юли, 2019 Може ли да споделиш как да проверя картерната вентилация? Исках да споделя че колата се кара с 80-90-100км, много рядко до 120. Не съм сменил след тоя ремонт може би само гарнитура на картера, но оттам не сълзи и не капе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #4 Отговорено 2 Юли, 2019 (Редактирано) Ползвал съм всякакви масла, след ремонт на двигателя съм. Винаги си похапва, особено след 4-5 хилки пробег. Миналата година си закупих от Метро евтино масло 5х40 за промивка, името на маслото е Carlube, произведено в Англия. Отговаря на спецификациите за нашите мотори. Уж го купих само за промивка, но мотора утихна осезаемо и реших да покарам с него. В резултат, установих че с това масло разхода му е нищожен, почти липсва. От тогава карам само с него и съм доволен много. За справка, за една календарна година, съм изминал точно 50 000 км. ! Редактирано 2 Юли, 2019 от goldbyrk 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nepredvidim 0 #5 Отговорено 2 Юли, 2019 След ремонта съм на 13 Хил км и все така си гори масълце, а Мотора си е тих. Колата е с газов инжекцион. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nic 59 5 #6 Отговорено 2 Юли, 2019 Здравейте, купих си Сивик, хеч, 6 генерация. До сега винаги моторите са били зад мен, близо 40 години, сега ще вдим с тоя Японец пред мен... Та по темата, пропуснал си важна информация, на какъв пробег е мотра и колко е прегрят. Температура и време. Ако преди не е горяла масло, то причините са / според топлиното натоварване/ бутала , глава, блок. Бутала не си сменял, би трябвало да са добре... Главата е по малко натоварена топлинно но деформира от сложната и форма и големия обем и ако водачите са разбити може и от там да похапва масло... Според мен е блока, износен е /винаги неравномерно/и новите сегменти не могат да уплътнят, особенно ако първия сегмент е хромиран. За това не се ползва хромиран при по голямо износване, той е много твърд и не може да се напасне. Би трябвало със течение на времето да се пооправи но трябва време и зависи във какъв допуск е мотора. На теория е това, на практика незнам как реагират при прегряване тези двигатели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nepredvidim 0 #7 Отговорено 3 Юли, 2019 (Редактирано) Nic 59, благодаря за отговора. Ами прегря до червения сектор почти, вентилатора (перката) не се включваше, не знам защо. После ту спадаше температурата ту се покачваше. Колата в момента е на 260 Хил км. Буталата майстора каза че са добре. Главата е шлайфана, блока не знам, видимо няма нищо. Сегментите не знам дали са хромирани, както са оригинални японски RIK. Аз ремонти повече няма да правя. По-скоро въпроса ми е при тези обстоятелства какво масло да слагам. Добра идея ли е 10w60?, Искам просто да минизирам горенето на масло, ако е възможно. Редактирано 3 Юли, 2019 от Nepredvidim Добавяне на текст Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #8 Отговорено 3 Юли, 2019 (Редактирано) Ако не е влизала в червеното, не бих казал, че е прегрявала. Иначе забелязваш ли разлика в харча на масло с времето? Ако със „след ремонта съм на 13 Хил“ визираш, че толкова е минало и от последната смяна, вероятно си попрекалил. Предполагам, че нямаш това предвид, но за да сме сигурни. Относно препоръката за масло, на твое място бих писал в темата за масла. Заглавието на тази тема не подсказва много ясно, че това ти е въпроса, и е вероятно да не получиш отговор от по-компетентните по маслата. Редактирано 3 Юли, 2019 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nepredvidim 0 #9 Отговорено 3 Юли, 2019 13 Хил км е Хондата след ремонт. Оттогава съм сменял 2-3 пъти масло и още толкова по 1л съм доливал. От смяна до смяна наливам още 3 пъти по 1л Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #10 Отговорено 3 Юли, 2019 Това е абсурд. Има нещо осрано по " ремонта". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #11 Отговорено 3 Юли, 2019 Миналата година моя синко я прегря до като не спря сама. На другия ден сипах вода и я пребрах на ход до вкъщи 40км. Смених само гарнитурата на главата по съвет на уважаван тук майстор и вече 15хкм нямам никакви проблеми с двигателя. Никакъв харч на масло. Та мисълта ми е, че може да са сложили ментета гумички на клапаните. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nepredvidim 0 #12 Отговорено 3 Юли, 2019 (Редактирано) Гумичките на клапаните ги сменях с баща ми, той уж инженер ДВГ и ги поръчахме от магазина авточасти които няма да ни излъжат, близки хора са. Сегментите ги сменя вече друг майстор, но пак поръчани от същия магазин. Прегряването спря след смяната на гарнитура и шлайфа на глава, ама харча на масло - не. Преди прегряването харча на масло беше на 10 000 км макс 100 грама, т.е изключително незначително. Редактирано 3 Юли, 2019 от Nepredvidim Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #13 Отговорено 3 Юли, 2019 Колега доста е писано тук за ментета гумички а според мен и прегряването ти е било леко т. е. само за гарнитура след като не ти е горила масло. Аз карам само с 10w40. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nepredvidim 0 #14 Отговорено 3 Юли, 2019 (Редактирано) Не знам след прегряването да е горила масло, защото поне 500 км е карана преди да се смени гарнитурата, през този период около седмица ту вдигаше температура ту спадаше и така постоянно. През това време не съм проверявал дали е горила масло, но мисля че е напълно вероятно, дадох колата само за гарнитура, но после установих че гори и масло и пак я върнах е бокса. Възможно е и двата проблема да са били налични, но аз съм установил единия само. През същия период сменях и ангренажните ремъци, водни помпи, ролки и прочие. Редактирано 3 Юли, 2019 от Nepredvidim Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nic 59 5 #15 Отговорено 3 Юли, 2019 (Редактирано) Смяната на маслото го отхвърли, не е решението ако ще караш тая кола. Трябва да измериш компресията, и записвай показанията, два пъти, втория път налей десетина грама масло във цилиндрите. Сами можете да го направите ако намерите или заемеш манометър за половин час се прави и не се разглобява нищо. пп Желателно е да е пред теб ако е във сервиз. Редактирано 3 Юли, 2019 от Nic 59 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 789 #16 Отговорено 5 Юли, 2019 Колега, питай майстора, който ти е сменял сегментите дали е мерил цилиндрите за деформации, след прегряване е напълно възможно да станат елипсовидни. Относно маслото сипи някоя пълна синтетика 5в30 или 5в40, за да изключиш на 100% маслото, тези които си слагал до сега са минерални с евентуално някакъв процент синтетика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nepredvidim 0 #17 Отговорено 5 Юли, 2019 Не е мерил цилиндрите за елипса, чудя се май за 5/30 масло или за 15/15 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #18 Отговорено 5 Юли, 2019 (Редактирано) Каквото и масло да сложиш ще го гори.това е истината.едното по малко, другото повече,но ще гори.може би не ти е мерил цилиндрите или не е наредил сегментите как трябва ,но нещо не е направил как трябва този който ти е правил последния ремонт на двг .помежду другото и моята гори горе долу толкова масло .мислих,мислих и накрая измислих без основен ремонт ,сума около 600 лева.за кола 1998 не си струва.слагам по евтино масло 5w 30 и проверявам и наливам по често.направи си сметка с доливане колко излиза и с ремонт? Редактирано 5 Юли, 2019 от dragob 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #19 Отговорено 5 Юли, 2019 (Редактирано) Аз залагам на гумичките . dragob за къде ги тея 600 ? или за 4 литра до смяна са достатъчни.? Редактирано 5 Юли, 2019 от fenabg 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #20 Отговорено 5 Юли, 2019 преди 23 минути, dragob написа: сума около 600 лева.за кола 1998 не си струва. Ако колата няма ръжди си струва всеки лев за качествен ремонт! Пак казвам - качествен ремонт! После тая кола ще те вози докато изгние. Щото на съвременните таралясници и ремонт двигателя не може да им се направи... Кой каквото карал до 150 - 200 хил. км. - карал. После идват тук като втора употреба, продават ги за една торба пари, а от тях става само суровина за "Стомана" - Перник! Подържайте си старите коли и те ще ви слушат вярно! По-добре 600 - 1000лв. за ремонт, отколкото 6000 - 10000 лв. за втора употреба - скрап! Че после още една торба за невъзможни ремонти... 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nepredvidim 0 #21 Отговорено 5 Юли, 2019 (Редактирано) На 5.07.2019 г. at 23:03, dandilov написа: Ако колата няма ръжди си струва всеки лев за качествен ремонт! Пак казвам - качествен ремонт! Колега, всеки почти майстор парадира за качествен ремонт, но докато не почнеш да я караш и разбираш че очаквания се разминават с реалности на над 90% тогава си мислиш че е било по-добре да си спестиш 1000-1500 лв при условие че тя цялата кола струва толкова и ефекта е нулев от ремонта. Редактирано 10 Юли, 2019 от dindin Няма нужда от целия цитат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 986 #22 Отговорено 5 Юли, 2019 Има модели стари коли които си заслужава да правиш а има и такива, които няма никакъв смисъл. Като цяло старата кола носи повече негативи - повече ремонти, не е сигурно с нея да се возиш ти и хората които караш, липса на екстри, по-високи данъци в повечето страни и тн.. Материала старее и не се знае кое как ще издържи при удар, не се знае дали ще се отвори airbag ако въобще колата има такъв и тн... В същото време има модели за които годините нямат никакво значение и колкото по-стари стават, толкова по-ярко изпъкват но повечето не са такива Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #23 Отговорено 5 Юли, 2019 Ами нали за това е форумът! Има и тема за доверени сервизи и майстори. Четеш, искаш съвет за кадърен майстор в твоя регион и т.н. Тук сме, за да си помагаме все пак... А не... закарх си колата някъде и сега какво да правя...? Пепоръчвам ти да закараш колата където би трябвало, пък да видим дали ще гори масло... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #24 Отговорено 5 Юли, 2019 преди 6 минути, Mkilla написа: В същото време има модели за които годините нямат никакво значение и колкото по-стари стават, толкова по-ярко изпъкват Е, имено такива са Хондите преди 2000г. 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slavib 6 #25 Отговорено 7 Август, 2019 Значи четейки тази тема и други подобни Някак ми се струва че при леко „прегряване“ (т.е. колата е хваната още преди прегряването и то не се е случило) и лек ремонт – шлайфане не глава и смяна на гумички на клапаните като преди това колата не е горяла на практика масло извън нормите. Чисто интуитивно и статистически ми се струва че. 1. Проблема не е в майсторите които са направили ремонта 2. Най вероятен проблем е с некачествени гумички на клапани. Пиша го това защото и при мен се случи тази ситуация – колата не можа да прегрее защото се усетих навреме. Така че е напълно възможно причината да е в гумичките. Ще е добре да обсъдим точно тях и ако някой има опит да го сподели както и при успешен ремонт без горене на масло след това да сподели каква марка са гумичките. Между другото не знам колко им е цената както и цента за труда. Ако е поносима за хубави гумички и за труд аз бих пробвал да ги сменя отново. Моля да изразите мнение 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #26 Отговорено 8 Август, 2019 (Редактирано) Като изключим ОЕМ гумичките те са цифра. Имаше тема в забравих в кой раздел ,колега беше се сблъскал с проблема.Общо взето това беше установено от неговия майстор след като събрал няколко марки ,след замервания се оказало че Виктор Рейнц най добре пасвали и нямали хлабини ,докато другите марки били зле.По негово инфо после на бутала масло. Та ако се навие майстора и намери най-добрите. Редактирано 8 Август, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slavib 6 #27 Отговорено 19 Август, 2019 Прочетох темета - интересна е Но се зачудих за следният въпрос Ако предположим че горенето на масло е от гумичките. То какви поражения може да има и след колко километра може да се появят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #28 Отговорено 19 Август, 2019 И в момента имам в магазина оем гумички, 75 лева. Кое им е цифрата? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #29 Отговорено 20 Август, 2019 (Редактирано) Благодаря цената е много добра. Ок е това че ти продаваш на супер цени само може да ни радва. Не е така и в оторизираните сервизи. Редактирано 20 Август, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slavib 6 #30 Отговорено 20 Август, 2019 Днес моят мяйстор ми каза следното - ако е от гумичките ще пуши, ако е от сегментите няма да пуши - моля за коментари Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #31 Отговорено 20 Август, 2019 Преди 1 час, slavib написа: Днес моят мяйстор ми каза следното - ако е от гумичките ще пуши, ако е от сегментите няма да пуши - моля за коментари Смени майстора. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Duch 32 #32 Отговорено 4 Септември, 2019 Много страшни са тея ремонти на хондите май Когато правехме основен на сивика на родителите ми (същия мотор d14a8) двама познати ми отказаха, тъй като били правели преди и след затварянето колата харчела и масло и вода. Радвам се че споделиха опита си но накрая направихме ремонта при близък на родителите ми, който не беше чувал такива неща и не го беше страх от тези мотори Та като финал, след сегменти, гарнитури и гумички клапани (без шлайфане) колта си стана чук и спря да гори масло. Жалко че един избута майка от пътя и тотализира колата, но пък сега имам читав мотор за продаване. Като съвет и аз бих казал да смениш майстора, тъй като изгоряло масло в по-големи количества няма как да не пуши. Ако ти се сменя мотор свиркай 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 789 #33 Отговорено 4 Септември, 2019 Страшни са, когато не знаеш какво правиш. Двигател като двигател. Той Фена го е написал постфактум и за твоя случай и ти си го изпълнил и сега имаш здрав двигател Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове