Jump to content
stany681

Резервна гума / кит за ремонт

Recommended Posts

Здравейте , колеги. Моята кола я взех е с кит за ремонт на спукана гума - компресор, смес и т.н... На сместа срокът на годност е минал.Доколкото знам, използвайки подобен ремонтен комплект дори и при най-малко спукване на гумата, после тя не става за нищо, хвърляш я. Така ли е наистина ? При срязана в дупка  гума пък този рем.к-т е неприложим мисля . Тоест - питам се дали не ми трябва за всеки случай( при дълъг път например) една истинска резервна гума. Има ли за нашите Хонди ''патерици'' и какви точно са ? Ако някой знае къде може да се намери, ще съм благодарен да сподели :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има резервни, аз лично предпочитам и карам с такава. За 7-ма генерация стават патерички 15" и 16" като първата пасва само на задното колело (то така или иначе патерица не е хубаво да стои отпред), така че при случай на спукана предна гума, трябва да въртиш колелата. За 8ма ген предполагам, че 16" ще е ок, но някой друг ще потвърди. За „откъде“ – аз звънях по моргите с оферти в mobile.bg за коли на части и така намерих.

 

Друго, което не си споменал, е, че при ремонтния комплект инструкциите са, че след вкарването на пяната и помпенето, караш известно време (май към 15тина мин) и спираш, да провериш/донапомпиш. Не звучи много удобно, но нямам опит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей, колега,

 

Моят Акорд също дойде с ремонтния комплект и аз, понеже съм кривил джанта и в такива ситуация без истинска резервна гума си за никъде, реших, че ще си взема една "патерица" въпреки надутите цени.

Размерът е 135/80/R16, 5х114 , 64.1, с part. No 06421-TL0-305. Това е обаче за 2.0 бензин. Не знам дали за дизел е същото. Моята я взех от моргата в Дружба за 140.00лв.

 

Редактирано от romborak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш и обикновена метална джанта с гума 16” да сложиш за резервна.Патерици продават в олх колкото искаш .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 43 минути, policeman написа:

Можеш и обикновена метална джанта с гума 16” да сложиш за резервна.Патерици продават в олх колкото искаш .

Това го пробвах и нестава. Гумата влиза, но повдига доста кората върху нея. Трябва си патерица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз потвърждавам, че при комби модела (TOURER) се побира цяла дума с джанта 17" като се махнат корите.
Гумата е 225/45/R17. Ако нямате газова там - по-добре си вземете цяла резервна гума с джанта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колета stany681  ти си с комби и си превелигирован.

Давам ти пример при мен как стана.

Това с тази пяна го заеби,не винаги върши работа.

Багажник.jpg

32936082_1811263148919767_6006138706891636736_n.jpg

32921378_1811262828919799_2343460235462574080_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Митко Йотов аз се чудя от къде да си взема болт и тази капачка дето се завива отгоре дето я фиксира гумата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Отиваш в морга,търсиш си Лагуна 2 (има бол)😀 и си взимаш за 10 лв.Трябва малко преправяне,че на Хондата болта трябва да е на капачката а при Лагуната е на шасито.Взимаш един болт май беше осмица достатъчно дълъг и го законтряш на капачката от другата страна и навиваш.Добре е,че на капачката гайката е за десятка и болта който е осмица си минава спокойно.Работа за десет минути.Даже на мен ми дадоха с капачката и пластмасовият комплект който с място за крик,ключ  и още някои неща.Но съм го качил на тавана,че на хондата крика е по голям е не става в гнездото пък и така има повече място за разни боклуци.И 16-ка гума става и 17-ка,проверено.

Капачка е препоръчително да се сложи да не подскача гумата.

32840735_1811262592253156_7952047625451077632_n.jpg

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От коя годима да е тази Лагуна? Още утре ще ида в морга да видя :D

Джантата 5х114.3 ли е на лагуната? :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

:thumbs1:  Знаеш много добре.😉

IMG_0003.JPG

IMG_0006.JPG

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите. Явно не е мисия невъзможна.Друго си е да си имаш реална гума вместо пяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя тази пяна дано да знае човек и как с използва.

Трябва да се отреже вентила после се пълни с пяната,Маркучето се оставя достатъчно дълго да може да се прещипи и почваш да пъплиш до първото място където продават гуми.Може и пътна помощ или жокер обади се на приятел.

На запад може и с пяна,макар,че като гледам колко често я е използвал предният собственик все ми е на акъла,че и той само го е влачил в колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я сега в този ред на мисли, някой да е опитвал да сложи 16'' на 2.4 автомат? Събира ли се този цолаж? Че 17'' не щете да знаете колко струва, освен това е малко по-рядка от Бугати широн. Че такова съм виждал, ама патерица за тая кола още не съм! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има17”но от ЦРВ 3.Вземи 16” и ще ти върши работа.При нужда винаги слагаш отзад,ако е предна повредена,взимаш отзад и там монтираш патерицата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При избор на резервна гума тип "патерица", как точно се определя правилният размер? Доколкото намерих информация от значение е размерът на джантите и гумите с които е оборудван текущо автомобилът, типът на двигателя и дали е Type S (дисковете са по-големи) или не. Например в обяви срещам най-ралични предлагани размери на джанта с гума: 

  1. 135/90/16
  2. 125/90/16
  3. 135/80/16
  4. 125/80/16
  5. 125/70/16
  6. 145/80/17

В случай, че четирите основни гуми са с размер 225/50/17, двигател 2.4 и оборудване Executive, коя от горе изброените патерици би била най-подходяща? 

 

Предполагам се гледа диаметърът на патерицата да е максимално близо до този на основните гуми.

За да ги сравня, изчислявам диаметрите им по следния начин: - приравнявам цолажа на джантата към сантиметри (inch=>cm) и височината на гумата от mm пак в см, след което ги сумирам. 

  1. 135/90/16 => 49.64
  2. 125/90/16 => 49.64
  3. 135/80/16 => 48.64
  4. 125/80/16 => 48.64
  5. 125/70/16 => 47.64
  6. 145/80/17 => 51.18

Диаметър на основните гуми: 225/50/17 => 48.18

 

Излиза, че № 3, 4 и 5 са най-близко до 48.18 cm. 

Другият компонент е широчината. По-широка би била по-подходяща, но пък би заемала повече място.

 

Коректни ли са направените интерпретации?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което наричаш „височина“ на гумата не е измерено в милиметри или инчове, а процент от „ширината“. Тоест на размер 135/90/16, ширината е 135мм, а височината – 135 × 90% = 121.5мм. Съответно височината на 125/90/16 е 125×0.9 = 112.5мм.

 

Пример за диаметъра на твоите гуми: 225/50/17. Мери се така: диаметър на джантата + височината на гумата ×2. Джантата е 17" = 43.18см. Височината на гумата е 225×0.5 = 112.5мм = 11.25см. Целия диаметър = 43.18 + 11.25*2 = 65.68см

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, повече от полезен отговор! Дори не ги предполагах тези неща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.08.2019 г. at 18:19, hrisimow написа:

Благодаря, повече от полезен отговор! Дори не ги предполагах тези неща.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, колегата е дал ценна информация. 

Но и трябва да се пробва на място. При първата намерена патерица от приятели с автоцентрове пробвахме и се оказа, че джантата яко опира в спир. апарат. Колелото не се върти хич. Нито отпред, нито отзад не стана. Втората патерица беше супер. Не ми се разбичкват корите в багажника, затова си поръчах един калъф, гумата си седи в багажника и като се наложи, слагам я зад някоя от седалките. Не се возим много народ и е удобно горе-долу... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се снабдих в патерица от Мазда. Централният отвор е малко по-голям. Пробвах я само на задният мост че така или иначе ако проблема е от пред, ще има въртени на джантите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

При ме 16-ка патериаца не пасна дори и на задните. Имаше съвсем леко опиране в спирачния апарат но го имаше. 

 

Приложим варианта за патериаца за 8-ма ген. 2.4 който намерих аз е от Мерцедес 155/70/17, но мисля че и мазда имат варианти.

Аз съм със автомат и в случей че се пукне предна гума, ще трябва да разменям гуми половин час :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
7 hours ago, Angelov_88 said:

Аз съм със автомат и в случей че се пукне предна гума, ще трябва да разменям гуми половин час :D 

Защо – вдигаш отзад, махаш здравата и слагаш патерицата; после вдигаш отпред, махаш спуканата и слагаш здравата, само две смени. Така или иначе отпред с патерица е непрепоръчително.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това имах предвид, че ще се налага да се въртят гумите, но досега съм пукал гума само веднъж преди много години, та не е нещо което очаквам да се случва често.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...