Jump to content
Sign in to follow this  
stany681

Резервна гума / кит за ремонт

Recommended Posts

Здравейте , колеги. Моята кола я взех е с кит за ремонт на спукана гума - компресор, смес и т.н... На сместа срокът на годност е минал.Доколкото знам, използвайки подобен ремонтен комплект дори и при най-малко спукване на гумата, после тя не става за нищо, хвърляш я. Така ли е наистина ? При срязана в дупка  гума пък този рем.к-т е неприложим мисля . Тоест - питам се дали не ми трябва за всеки случай( при дълъг път например) една истинска резервна гума. Има ли за нашите Хонди ''патерици'' и какви точно са ? Ако някой знае къде може да се намери, ще съм благодарен да сподели :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има резервни, аз лично предпочитам и карам с такава. За 7-ма генерация стават патерички 15" и 16" като първата пасва само на задното колело (то така или иначе патерица не е хубаво да стои отпред), така че при случай на спукана предна гума, трябва да въртиш колелата. За 8ма ген предполагам, че 16" ще е ок, но някой друг ще потвърди. За „откъде“ – аз звънях по моргите с оферти в mobile.bg за коли на части и така намерих.

 

Друго, което не си споменал, е, че при ремонтния комплект инструкциите са, че след вкарването на пяната и помпенето, караш известно време (май към 15тина мин) и спираш, да провериш/донапомпиш. Не звучи много удобно, но нямам опит.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравей, колега,

 

Моят Акорд също дойде с ремонтния комплект и аз, понеже съм кривил джанта и в такива ситуация без истинска резервна гума си за никъде, реших, че ще си взема една "патерица" въпреки надутите цени.

Размерът е 135/80/R16, 5х114 , 64.1, с part. No 06421-TL0-305. Това е обаче за 2.0 бензин. Не знам дали за дизел е същото. Моята я взех от моргата в Дружба за 140.00лв.

 

Edited by romborak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Можеш и обикновена метална джанта с гума 16” да сложиш за резервна.Патерици продават в олх колкото искаш .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 43 минути, policeman написа:

Можеш и обикновена метална джанта с гума 16” да сложиш за резервна.Патерици продават в олх колкото искаш .

Това го пробвах и нестава. Гумата влиза, но повдига доста кората върху нея. Трябва си патерица.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз потвърждавам, че при комби модела (TOURER) се побира цяла дума с джанта 17" като се махнат корите.
Гумата е 225/45/R17. Ако нямате газова там - по-добре си вземете цяла резервна гума с джанта.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колета stany681  ти си с комби и си превелигирован.

Давам ти пример при мен как стана.

Това с тази пяна го заеби,не винаги върши работа.

Багажник.jpg

32936082_1811263148919767_6006138706891636736_n.jpg

32921378_1811262828919799_2343460235462574080_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Митко Йотов аз се чудя от къде да си взема болт и тази капачка дето се завива отгоре дето я фиксира гумата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Отиваш в морга,търсиш си Лагуна 2 (има бол)😀 и си взимаш за 10 лв.Трябва малко преправяне,че на Хондата болта трябва да е на капачката а при Лагуната е на шасито.Взимаш един болт май беше осмица достатъчно дълъг и го законтряш на капачката от другата страна и навиваш.Добре е,че на капачката гайката е за десятка и болта който е осмица си минава спокойно.Работа за десет минути.Даже на мен ми дадоха с капачката и пластмасовият комплект който с място за крик,ключ  и още някои неща.Но съм го качил на тавана,че на хондата крика е по голям е не става в гнездото пък и така има повече място за разни боклуци.И 16-ка гума става и 17-ка,проверено.

Капачка е препоръчително да се сложи да не подскача гумата.

32840735_1811262592253156_7952047625451077632_n.jpg

Edited by Митко Йотов
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

От коя годима да е тази Лагуна? Още утре ще ида в морга да видя :D

Джантата 5х114.3 ли е на лагуната? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

:thumbs1:  Знаеш много добре.😉

IMG_0003.JPG

IMG_0006.JPG

Edited by Митко Йотов

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря на всички за отговорите. Явно не е мисия невъзможна.Друго си е да си имаш реална гума вместо пяна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тя тази пяна дано да знае човек и как с използва.

Трябва да се отреже вентила после се пълни с пяната,Маркучето се оставя достатъчно дълго да може да се прещипи и почваш да пъплиш до първото място където продават гуми.Може и пътна помощ или жокер обади се на приятел.

На запад може и с пяна,макар,че като гледам колко често я е използвал предният собственик все ми е на акъла,че и той само го е влачил в колата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Я сега в този ред на мисли, някой да е опитвал да сложи 16'' на 2.4 автомат? Събира ли се този цолаж? Че 17'' не щете да знаете колко струва, освен това е малко по-рядка от Бугати широн. Че такова съм виждал, ама патерица за тая кола още не съм! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има17”но от ЦРВ 3.Вземи 16” и ще ти върши работа.При нужда винаги слагаш отзад,ако е предна повредена,взимаш отзад и там монтираш патерицата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При избор на резервна гума тип "патерица", как точно се определя правилният размер? Доколкото намерих информация от значение е размерът на джантите и гумите с които е оборудван текущо автомобилът, типът на двигателя и дали е Type S (дисковете са по-големи) или не. Например в обяви срещам най-ралични предлагани размери на джанта с гума: 

  1. 135/90/16
  2. 125/90/16
  3. 135/80/16
  4. 125/80/16
  5. 125/70/16
  6. 145/80/17

В случай, че четирите основни гуми са с размер 225/50/17, двигател 2.4 и оборудване Executive, коя от горе изброените патерици би била най-подходяща? 

 

Предполагам се гледа диаметърът на патерицата да е максимално близо до този на основните гуми.

За да ги сравня, изчислявам диаметрите им по следния начин: - приравнявам цолажа на джантата към сантиметри (inch=>cm) и височината на гумата от mm пак в см, след което ги сумирам. 

  1. 135/90/16 => 49.64
  2. 125/90/16 => 49.64
  3. 135/80/16 => 48.64
  4. 125/80/16 => 48.64
  5. 125/70/16 => 47.64
  6. 145/80/17 => 51.18

Диаметър на основните гуми: 225/50/17 => 48.18

 

Излиза, че № 3, 4 и 5 са най-близко до 48.18 cm. 

Другият компонент е широчината. По-широка би била по-подходяща, но пък би заемала повече място.

 

Коректни ли са направените интерпретации?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Това, което наричаш „височина“ на гумата не е измерено в милиметри или инчове, а процент от „ширината“. Тоест на размер 135/90/16, ширината е 135мм, а височината – 135 × 90% = 121.5мм. Съответно височината на 125/90/16 е 125×0.9 = 112.5мм.

 

Пример за диаметъра на твоите гуми: 225/50/17. Мери се така: диаметър на джантата + височината на гумата ×2. Джантата е 17" = 43.18см. Височината на гумата е 225×0.5 = 112.5мм = 11.25см. Целия диаметър = 43.18 + 11.25*2 = 65.68см

Edited by Pavel_Pavlov
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря, повече от полезен отговор! Дори не ги предполагах тези неща.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 22.08.2019 г. at 18:19, hrisimow написа:

Благодаря, повече от полезен отговор! Дори не ги предполагах тези неща.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така е, колегата е дал ценна информация. 

Но и трябва да се пробва на място. При първата намерена патерица от приятели с автоцентрове пробвахме и се оказа, че джантата яко опира в спир. апарат. Колелото не се върти хич. Нито отпред, нито отзад не стана. Втората патерица беше супер. Не ми се разбичкват корите в багажника, затова си поръчах един калъф, гумата си седи в багажника и като се наложи, слагам я зад някоя от седалките. Не се возим много народ и е удобно горе-долу... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз се снабдих в патерица от Мазда. Централният отвор е малко по-голям. Пробвах я само на задният мост че така или иначе ако проблема е от пред, ще има въртени на джантите.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...