stany681 39 #1 Публикувано 3 Юни, 2019 Здравейте , колеги. Моята кола я взех е с кит за ремонт на спукана гума - компресор, смес и т.н... На сместа срокът на годност е минал.Доколкото знам, използвайки подобен ремонтен комплект дори и при най-малко спукване на гумата, после тя не става за нищо, хвърляш я. Така ли е наистина ? При срязана в дупка гума пък този рем.к-т е неприложим мисля . Тоест - питам се дали не ми трябва за всеки случай( при дълъг път например) една истинска резервна гума. Има ли за нашите Хонди ''патерици'' и какви точно са ? Ако някой знае къде може да се намери, ще съм благодарен да сподели . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #2 Отговорено 3 Юни, 2019 Има резервни, аз лично предпочитам и карам с такава. За 7-ма генерация стават патерички 15" и 16" като първата пасва само на задното колело (то така или иначе патерица не е хубаво да стои отпред), така че при случай на спукана предна гума, трябва да въртиш колелата. За 8ма ген предполагам, че 16" ще е ок, но някой друг ще потвърди. За „откъде“ – аз звънях по моргите с оферти в mobile.bg за коли на части и така намерих. Друго, което не си споменал, е, че при ремонтния комплект инструкциите са, че след вкарването на пяната и помпенето, караш известно време (май към 15тина мин) и спираш, да провериш/донапомпиш. Не звучи много удобно, но нямам опит. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #3 Отговорено 3 Юни, 2019 (Редактирано) Здравей, колега, Моят Акорд също дойде с ремонтния комплект и аз, понеже съм кривил джанта и в такива ситуация без истинска резервна гума си за никъде, реших, че ще си взема една "патерица" въпреки надутите цени. Размерът е 135/80/R16, 5х114 , 64.1, с part. No 06421-TL0-305. Това е обаче за 2.0 бензин. Не знам дали за дизел е същото. Моята я взех от моргата в Дружба за 140.00лв. Редактирано 3 Юни, 2019 от romborak Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #4 Отговорено 3 Юни, 2019 Можеш и обикновена метална джанта с гума 16” да сложиш за резервна.Патерици продават в олх колкото искаш . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
max_3d_3 29 #5 Отговорено 3 Юни, 2019 преди 43 минути, policeman написа: Можеш и обикновена метална джанта с гума 16” да сложиш за резервна.Патерици продават в олх колкото искаш . Това го пробвах и нестава. Гумата влиза, но повдига доста кората върху нея. Трябва си патерица. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vuryss 0 #6 Отговорено 3 Юни, 2019 Аз потвърждавам, че при комби модела (TOURER) се побира цяла дума с джанта 17" като се махнат корите. Гумата е 225/45/R17. Ако нямате газова там - по-добре си вземете цяла резервна гума с джанта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1239 #7 Отговорено 3 Юни, 2019 Колета stany681 ти си с комби и си превелигирован. Давам ти пример при мен как стана. Това с тази пяна го заеби,не винаги върши работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vuryss 0 #8 Отговорено 3 Юни, 2019 @Митко Йотов аз се чудя от къде да си взема болт и тази капачка дето се завива отгоре дето я фиксира гумата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1239 #9 Отговорено 3 Юни, 2019 (Редактирано) Отиваш в морга,търсиш си Лагуна 2 (има бол)😀 и си взимаш за 10 лв.Трябва малко преправяне,че на Хондата болта трябва да е на капачката а при Лагуната е на шасито.Взимаш един болт май беше осмица достатъчно дълъг и го законтряш на капачката от другата страна и навиваш.Добре е,че на капачката гайката е за десятка и болта който е осмица си минава спокойно.Работа за десет минути.Даже на мен ми дадоха с капачката и пластмасовият комплект който с място за крик,ключ и още някои неща.Но съм го качил на тавана,че на хондата крика е по голям е не става в гнездото пък и така има повече място за разни боклуци.И 16-ка гума става и 17-ка,проверено. Капачка е препоръчително да се сложи да не подскача гумата. Редактирано 3 Юни, 2019 от Митко Йотов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BOKLUK_CHOVEK 114 #10 Отговорено 3 Юни, 2019 От коя годима да е тази Лагуна? Още утре ще ида в морга да видя Джантата 5х114.3 ли е на лагуната? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1239 #11 Отговорено 3 Юни, 2019 (Редактирано) Знаеш много добре.😉 Редактирано 3 Юни, 2019 от Митко Йотов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stany681 39 #12 Отговорено 4 Юни, 2019 Благодаря на всички за отговорите. Явно не е мисия невъзможна.Друго си е да си имаш реална гума вместо пяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1239 #13 Отговорено 4 Юни, 2019 Тя тази пяна дано да знае човек и как с използва. Трябва да се отреже вентила после се пълни с пяната,Маркучето се оставя достатъчно дълго да може да се прещипи и почваш да пъплиш до първото място където продават гуми.Може и пътна помощ или жокер обади се на приятел. На запад може и с пяна,макар,че като гледам колко често я е използвал предният собственик все ми е на акъла,че и той само го е влачил в колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hahy 39 #14 Отговорено 6 Юни, 2019 Я сега в този ред на мисли, някой да е опитвал да сложи 16'' на 2.4 автомат? Събира ли се този цолаж? Че 17'' не щете да знаете колко струва, освен това е малко по-рядка от Бугати широн. Че такова съм виждал, ама патерица за тая кола още не съм! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #15 Отговорено 7 Юни, 2019 Има17”но от ЦРВ 3.Вземи 16” и ще ти върши работа.При нужда винаги слагаш отзад,ако е предна повредена,взимаш отзад и там монтираш патерицата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hrisimow 26 #16 Отговорено 22 Август, 2019 При избор на резервна гума тип "патерица", как точно се определя правилният размер? Доколкото намерих информация от значение е размерът на джантите и гумите с които е оборудван текущо автомобилът, типът на двигателя и дали е Type S (дисковете са по-големи) или не. Например в обяви срещам най-ралични предлагани размери на джанта с гума: 135/90/16 125/90/16 135/80/16 125/80/16 125/70/16 145/80/17 В случай, че четирите основни гуми са с размер 225/50/17, двигател 2.4 и оборудване Executive, коя от горе изброените патерици би била най-подходяща? Предполагам се гледа диаметърът на патерицата да е максимално близо до този на основните гуми. За да ги сравня, изчислявам диаметрите им по следния начин: - приравнявам цолажа на джантата към сантиметри (inch=>cm) и височината на гумата от mm пак в см, след което ги сумирам. 135/90/16 => 49.64 125/90/16 => 49.64 135/80/16 => 48.64 125/80/16 => 48.64 125/70/16 => 47.64 145/80/17 => 51.18 Диаметър на основните гуми: 225/50/17 => 48.18 Излиза, че № 3, 4 и 5 са най-близко до 48.18 cm. Другият компонент е широчината. По-широка би била по-подходяща, но пък би заемала повече място. Коректни ли са направените интерпретации? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #17 Отговорено 22 Август, 2019 (Редактирано) Това, което наричаш „височина“ на гумата не е измерено в милиметри или инчове, а процент от „ширината“. Тоест на размер 135/90/16, ширината е 135мм, а височината – 135 × 90% = 121.5мм. Съответно височината на 125/90/16 е 125×0.9 = 112.5мм. Пример за диаметъра на твоите гуми: 225/50/17. Мери се така: диаметър на джантата + височината на гумата ×2. Джантата е 17" = 43.18см. Височината на гумата е 225×0.5 = 112.5мм = 11.25см. Целия диаметър = 43.18 + 11.25*2 = 65.68см Редактирано 22 Август, 2019 от Pavel_Pavlov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hrisimow 26 #18 Отговорено 22 Август, 2019 Благодаря, повече от полезен отговор! Дори не ги предполагах тези неща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stany681 39 #19 Отговорено 24 Август, 2019 На 22.08.2019 г. at 18:19, hrisimow написа: Благодаря, повече от полезен отговор! Дори не ги предполагах тези неща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stany681 39 #20 Отговорено 24 Август, 2019 Така е, колегата е дал ценна информация. Но и трябва да се пробва на място. При първата намерена патерица от приятели с автоцентрове пробвахме и се оказа, че джантата яко опира в спир. апарат. Колелото не се върти хич. Нито отпред, нито отзад не стана. Втората патерица беше супер. Не ми се разбичкват корите в багажника, затова си поръчах един калъф, гумата си седи в багажника и като се наложи, слагам я зад някоя от седалките. Не се возим много народ и е удобно горе-долу... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogibo 3 #21 Отговорено 24 Август, 2019 Аз се снабдих в патерица от Мазда. Централният отвор е малко по-голям. Пробвах я само на задният мост че така или иначе ако проблема е от пред, ще има въртени на джантите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Angelov_88 33 #22 Отговорено 14 Октомври, 2019 Здравейте, При ме 16-ка патериаца не пасна дори и на задните. Имаше съвсем леко опиране в спирачния апарат но го имаше. Приложим варианта за патериаца за 8-ма ген. 2.4 който намерих аз е от Мерцедес 155/70/17, но мисля че и мазда имат варианти. Аз съм със автомат и в случей че се пукне предна гума, ще трябва да разменям гуми половин час Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #23 Отговорено 14 Октомври, 2019 7 hours ago, Angelov_88 said: Аз съм със автомат и в случей че се пукне предна гума, ще трябва да разменям гуми половин час Защо – вдигаш отзад, махаш здравата и слагаш патерицата; после вдигаш отпред, махаш спуканата и слагаш здравата, само две смени. Така или иначе отпред с патерица е непрепоръчително. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Angelov_88 33 #24 Отговорено 15 Октомври, 2019 Да това имах предвид, че ще се налага да се въртят гумите, но досега съм пукал гума само веднъж преди много години, та не е нещо което очаквам да се случва често. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове