Jump to content
ogi28b

За културата на българските шофьори

Recommended Posts

Преди 9 часа, Plamen-CRV написа:

Ай стига съм писал, че пак ми се допсува.

Ооо...,това е и моята драйв терапия,иначе трябва да се самовзривя от насъбралите ми се по пътя несгоди🫣.

А като наболеят електрокарите по пътя ,не ми се мисли!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда.

Дет са вика:

Ако не псуваш докато шофираш, значи не внимаваш.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все е било да псувам без да шофирам, ама да шофирам без да псувам не е било!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И нека псуването продължи.

 

Важно! От 00.00 часа на 7 септември 2025 г. започва прилагането на секционен контрол за измерване на средната скорост на движение по определени участъци от републиканската пътна мрежа. В началото и в края на всеки участък - чрез камери, ще се отчита времето, за което едно превозно средство изминава разстоянието. Така ще се изчислява средната скорост на МПС-то. Ако тя е по-висока от максимално допустимата (според ЗДвП), ще се регстрира и ще следват санкции.

Към момента до днес - 05 септември 2025 г., сертифицираните отсечки за средна скорост са 18:

1. АМ “Тракия”: Вакарел (км 24+288) - Ихтиман (км 43+448);

2. АМ “Тракия”: Ихтиман (км 43+448) - Вакарел (км 24+288);

3. АМ “Тракия”: Цалапица (км 107+663) - Радиново (км 118+599);

4. АМ “Тракия”: Радиново (км 118+599) - Цалапица (км 107+663);

5. АМ “Струма”: Сандански (км 143+945) - Дамяница (км 151+251);

6. АМ “Струма”: Дамяница (км 151+251) - Сандански (км 143+945);

7. АМ “Струма”: Българчево (км 90+219) - Покровник (км 92+548);

8. АМ “Струма”: Покровник (км 92+548) - Българчево (км 90+219);

9. Северна скоростна тангента: м/у 18 и п.в.Илиянци (км 50+427) - Чепинци (км 60+705);

10. Северна скоростна тангента: Чепинци (км 60+705) м/у 18 и п.в.Илиянци (км 50+427);

11. I-1: Слатино (км 343+292) - Кочериновo (км 353+878);

12. I-1: Кочериновo (км 353+878) - Слатино (км 343+292);

13. I-2: Струйно (км 104+733) - Шумен (км 112+381);

14. I-2: Шумен (км 112+381) - Струйно (км 104+733);

15. I-3: Долни Дъбник (км 100+471) - Телиш (км 122+349);

16. I-3: Телиш (км 122+349) - Долни Дъбник (км 100+471);

17. I-4: Български извор (км 13+536) - Сопот (км 22+734);

18. I-4: Сопот (км 22+734) - Български извор (км 13+536).

До 07 септември т.г. броят на сертифицираните отсечки се очаква да достигне 22. Актуална информация можете да намерите на https://bgtoll.bg/vaprosi-i-otgovori.

Национално тол управление има техническа готовност за включване на общо 126 отсечки от републиканската пътна мрежа с обща дължина около 1200 км.

 

Ще ни отстрелават кат пилци с бренеке.

Или ш са опрайм, или ша ни опрАат.

Като нема култура, фащат са за кобура.

Връщат сериала "На всеки километър".

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеха още с монтирането на тол камерите да въведат въпросният контрол, но по добре късно отколкото никога. На 13ти се прибирам до България и лично ще ги пробвам.

Редактирано от vespa
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех.

Ще е любопитно да споделиш краткият си локален опит.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На отсечки от 8-10км., че има и по къси, една минута по рано да пристигнеш на втората камера и си за глоба. Значи часовниците на двете камери трябва да са абсолютно синхронизирани до секундите - а дано. По скоро ще се издават яко вишове за превишена скорост.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, ceco_accord написа:

 

 

Ще ни отстрелават кат пилци с бренеке.

Или ш са опрайм, или ша ни опрАат.

Като нема култура, фащат са за кобура.

Връщат сериала "На всеки километър".

Ще въвеждат още отсечки.

Ще видим комп спецовете как ще отговорят.

Адвокатите също точат нокти.

А обикновените вандали сме ги виждали в Англия какво правят.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес в сурат тефтера ми излезе инормаия и за АМ Хемус Отсечките са:

Белокопитово - Каспичан и обратно

Девня - Игнатиево и обратно

Отсечките щели да бъдат обозначени с пътни знаци. Остава и Waze да отключи функционалността за средна скорост за България.

П.П Сега видях, че ги има в https://bgtoll.bg/vaprosi-i-otgovori

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Култура не се възпитава с рестрикции, особено ако са неадекватни и повод за "лов на вещици".

Времето ще покаже "има ли Гюро глава", "кон боб яде ли" и "магаре стока ли е"?

IMG_20250906_094655.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ме щракна 1 стационарна камера - видях я как блесна, а си карах културно.

Да видим как ще ме ощавят?

Едва ли имат лицево разпознаване, а бях с каска и очила, а па велосипедът ми няма рег. номера.

Явно хазната е бая празна иии ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, ceco_accord написа:

Култура не се възпитава с рестрикции, особено ако са неадекватни и повод за "лов на вещици".

Времето ще покаже "има ли Гюро глава", "кон боб яде ли" и "магаре стока ли е"?

IMG_20250906_094655.jpg

Освен че на снимката,липсва осова и мантинели,няма го и оня в храстите с триногата.

Или е добре прикрит👮‍♂️:D!

Тряа са избиват 50-те %% заплатки с разни М-ки...:pirate:!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа, просто снимка - за колегата от пост 805.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера май ме хареса една стационарна камера, някой да знае ли в кой сайт мога да проверя дали е имало взаимност?

 

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кво ти дреме?

Чак като ти връчат фиша тече 7 дневният срок на 30% "промоция".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Митко Йотов написа:

Вчера май ме хареса една стационарна камера, някой да знае ли в кой сайт мога да проверя дали е имало взаимност?

Аз съм си направил регистрация в myve.bg

Въвел съм си данните за шофьорска книжка и сайта периодично проверява вмвсто мен. Скоро ми писаха "скъпо паркиране" и тествах. След 10 дни пристигна мейл, че имам глоба.

Screenshot_47.thumb.png.8aac74ca3793b1fde8f6f9cf9c9625e9.png

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеделник вечер, към 21:30, тъмно е и спокойно - светофарите си мигат на "извънработно" време.

Приближаваме най-възловото кръстовище в Монтана - там има и ЖП прелез. Ние сме без предимство с отделна лента за надясно.

Пред нас 1 Голф в лентата за направо - спира да се огледа - уж. Към него от дясно завива 1 Мерц - И СПИРА. МЛАДЕЖИТЕ ЩЕ СИ ГОВОРЯТ -  в центъра на кръстовището. Нас ни вози синковеца, че бях гаврътнал едо/две "твърди". Зави и си продължихме. Той не им обърна внимание, но аз хвърлих 1 укорителен поглед на спътника на Галфонаджията, а той ма изгледа с израза "КО БЕ?"

Мисля си - колко е важна средата в която растат младите и примерите които виждат?

Бяхме на купон - изпращаха 1 от приятелите си за Германия.

Наще деца са съученици от 1-ви до 4-ти клас. После се разпиляха в различни училища по града, а сега са студенти. Дузина момчета с различен мироглед, но се сбират понякога. Ние - "родителските тела" си станахме приятели и се сбираме по-често от тях.

Карат различни коли - всеки според възможностите (свои, или на родителите си), но не си "мерят пешките", а просто обсъждат, и то мимолетно. Моят е с най-старата и слаба кошница (така реших и той мъдро за годините си одобри), но му завиждат, щот мое да си прай квот иска с нея.

1 от момчетата постепенно спря да идва с тях, а и те не го търсят. Кара Е60 - син мат - натокана. Чат/пат го виждам как вандалства из града с други пишлемета, но кой да му каже че не е редно. Родителите му разведени, баща му не идва на наще "родителски" сбирки, а макя му е у Испания.

 

Каква средна скорост, като интелектът масово е под средният?

Какви камери и радари на всеки километър, като сакатлъка става за секунди?

Какъв ред, законност и контрол по шосетата, като дори по улиците в населените места държавата ОТсъства?

Каква превенция, като основната цел е "касичката" да се пълни, без значение какво е предишното, сегашното и следващото правителство?

 

Какво обучение на млади водачи, щом няма училище за родители?

От тях (НАС) тръгват децата, в пряк и всички преносни смисли!

Средата в която попадат е техен избор, но се култивира от нас.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В събота пътувам за Рилският манастир със Сивика.

След София, още на изкачването по АМ Струма - тапа.

Пъплене на първа поне 30 мин - минавам покрай колизията в лявата лента - 4 тоталки - 2-те междинни скъсени отпред и отзад с общо по метър.

Явно засичане и прословутото неспазване на разумна дистанция, но поне кръв нямаше.

На връщане пак горе-долу там ме застига 1 Шаран. Аз съм в лява лента - изпреварвам в лимита коли в дясната, а пред мен още няколко изпреварващи.

Тоя бурсук намали бая, за да не ме удари и ми се лепна на задния джам, па почна да святка! Ако се наложи да намаля, заради някой от дясно, дет може да му хрумне да се включи в лявата колона иии ... оставаме там.

Не случайно АСС-то на Хондите е по време, а не по разстояние. Не знае ли че дистанцията е функция на скоростта.

Изпреварих десните, дадох мигач и се прибрах пред тях, а ТОА се изравни с мен и нещо ми говори отвисоко, явно в стил Стоичков.

Абее, капут, ако четеш в тоя форум за да си сменяш Вагината с Хонда - не ти е тук мястото, а както караш, скоро ща возят "в последният ти път"!

 

Иначе трафикът си бе нормален - по обед още ги нямаше прибиращите се от юг.

Само към Петрохан 1 баварска патрулка направи колона - явно такава е инструкцията - да карат под ограниченията на знаците, а там и без това те са занижени. Добре че отбиха след Бучин проход, та след тях движението в колоната се нормализира.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 6 часа, ceco_accord написа:

Не случайно АСС-то на Хондите е по време, а не по разстояние

Камионите, които карам са предимно DAF. АСС-то и при тях е по време. По подразбиране "тръгва" от 3 секунди. Аз мога да го увелича до 5, или да го намаля до 1.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Уикенда попътувах, та минах 7 отсечки за средна скорост (или поне толкова ми показа Уейза), който само информира текстово че влизам и излизам в зоната, а нея показва с вертикален статус бар - в ляво на екрана.

Та в тези зони се открояват 4 вида водачи:

Първите си карат безпардонно. Обикновено са със скъпи коли, но има и с нормални - предполагам че просто са в неведение и ще получат честитки.

Вторите са като горните - изпреварват с + 20-30 и после се забиват отпред, в опит да компенсират изравнявайки скоростта си. Тея са проблем за трафика!

Третият вид са масовите, които просто са пекани и шофират "на ръба" на ограничението, освен ако не пропуснат някой знак, или софта ги подведе с разминаването спрямо данните заложени в програмата на АПИ, ама там - "Кой да знае"?

Четвъртият вид са наплашени и карат с 15 - 20 под лимита на конкретният участък, и също образуват тапи.

Ще му свикнем - какво ли не сме преживели в тоя наш безкраен преход. 

Кардинално не смятам че тези участъци са в полза на безопасността, защото по-ниската скорост не е гаранция, а след зоната някой пак се пънат да надскочат околните, което пък води до нерви и преразход на гориво и време, не че последните 2 са жизнеопределящ фактор.

 

Безопасният трафик е спокойният трафик и се нуждае само от спокойно шофиране - ламинарност на потока:

https://www.youtube.com/watch?v=m74zazYPwkY

Науката може да обясни всичко, но не на всеки. ;)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните години промених шофирането и винаги давам път! Нищо няма да ми стане! Особенно на градско!

Дори и да съм с предимство, не го търся на всяка цена.

Отсрещните понякога не ме разбират и 80% благодарят.

Та съм решил да давам пример!:D

 

Но понеже имам и семеен GTR   :plane:,  та си показвам рогцата при възможност, особенно на немски марки!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстрата която никога не ползвам в колата си (понеже ме кефи да шофирам) е активният круиз контрол.

Започнах да я ползвам - не с цел безопасност (CMBS- не може да се деактивира), а просто за да не "прескачам границата", а когато се налага в "средните отсечки" давам газ и спирачка от волана. Нищо не правя в колата си вече - само държа пътя. Добре че и той ме държи, щот е калпав. Иначе заспивам. :(

Кой каза че мечтата на водача е да бездейства?

Техническата еволюция е хюман деволюция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, darius написа:

Последните години промених шофирането и винаги давам път! Нищо няма да ми стане! Особенно на градско!

Дори и да съм с предимство, не го търся на всяка цена.

Отсрещните понякога не ме разбират и 80% благодарят.

Та съм решил да давам пример!:D

Знам че го правиш от добро и ти носи радост, но не е за добро, ако ти стане навик.

Обикновено пътят с предимство е по-натоварен, или с по-добра видимост.

Има защо да си (или да не си) с предимство.

Ответният намалява, за да ти го осигури, ти не потегляш, той е длъжен да те пусне - чака - и ти чакаш - защо и как помагаш в такава обикновена ситуация? Ами ако е по-сложна?

Предимството не дава, или взема статус и благородство. То е облекчение на трафика в "мравуняка".

Не те назидавам - просто тема за размисъл.

Като много малък гледах 1 детски филм, в който застаналите на кръстовището хвърляха зарче, за да решат кой след кого да мине. Телевизията бе черно/бяла, а колите в града бяха десетина. 

ЗДП не е рестрикция, а организация, макар все повече да се превръща в бреме, поради неразбиращи от това законотровци - не е неволна грешка. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България единственият забранителен знак е бетонен блок по средата на пътя. Останалите са предупредителни... 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно тези за скорост е масово явление, но прекрачи ли се границата че всички знаци са пожелателни ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.10.2025 г. at 16:53, ceco_accord написа:

Знам че го правиш от добро и ти носи радост, но не е за добро, ако ти стане навик.

Обикновено пътят с предимство е по-натоварен, или с по-добра видимост.

 

Да, така е! Правя път винаги, когато няма да застраша някого. 

Но обикновенно този който завива няляво пред мен го пускам, ако задръства лентата!

 

Вчера на маратона имаше задръстване в Гевгелийски. Полицията беше много слаба.

Има една главна улица и от нея трябва да излизат в 4 отбивки, НО стана обратно и резултата е 

двупосочно движение в еднолентов път!

Та се качваха колите по тротоарите! И псуваха ту кмето, ту маратанците и тихо закона!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора сме, дано и човеци.

Даваме от сърце, иначе ни го вземат силом. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, darius написа:

 

Но обикновенно този който завива няляво пред мен го пускам, ако задръства лентата!

Лошо няма, но ако тея след него не са дали ляв мигач за намерение и се подведат (в случая след автобуса), става напрежение. ;)

 

FB_IMG_1760377434605_edit_654233349517356.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...