Jump to content
Nikito82

Избор на кола

Recommended Posts

Здравейте опитвам да избера кола на съпругата ми и засега се колебаем между Тойота Аурис и Хонда Сивик 8генерация. Какво мислите, коя е за предпочитане, какъв мотор? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Която повече и харесва, а ако иска автоматик - Сивика. Тойотите (Аурис и Ярис) са с роботизирана механична кутия и на малки скорости лашкат, а и зиме по сняг и лед са капризни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква е разумна цена на такъв автомобил 2008-2009г?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е най-неправилният въпрос, а цената е един от последните, а не първият.

Кола се купува с пари, но се избира и оглежда по съвсем други критерии - би трябвало да го знаеш.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, ама цените стигат до 16000лв и не мисля че такъв клас кола 2008г оправдава такава сума. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми, виж някоя Джазка - "тинейджърка" и ще махнеш 10 хилки от споменатата сума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не видиш и някоя фиеста, возят приятно и са здрави, и за около 10к ще й вземеш доста по-нов модел, иначе сивика е най-красивата от всички, но с най-лоша возия.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, нещо не съм впечатлен от форд. Да попитам 2.2 дизела кокто слагат в сивика с оправините болежки ли е или е тоз който е на акорд 7 преди фейса? 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отправните точки са:

- с каква сума искаш да се разделиш? 

- какъв шофьор е жена ти? 

- за какво ще я ползва и евентуално за колко време? 

 

Избистри тези неща, пък после ще го мислим....защото може да и отива и някое СРВ-3,  което го има и се предлага тук, на доста прилична цена.....

Погледни в продава, ако не е късно. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами сумата е до 10к лв. Жена ми е с книжка от 2г, но е внимателен шофьор. Използването на колата, възможно най дълго време, минимум 5.6г

Ще се кара градско. 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, щом е градско - вземи и нещо малогабаритно, за да се кара и паркира лесно. За това ти предложих Джаз-ка. Удобна колца с добро реноме. :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 10 пари може да я ощастливиш с този https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11555939916864080&slink=ar53fn модел, а за около половината сума има и от предишното https://www.cars.bg/offer/c3037523 поколение, което също не е лошо, имайки предвид градската джунгла.

Обявите са примерни, колкото да видиш разликите. Идете и разгледайте тези модели на живо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе, 10г. кола за близо 10к. на 180 хиляди от такъв клас! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и така да е, но това лесно се коригира.

Отиваш на място, обясняваш на търговеца колко си "вътре в бизнеса", как тоя модел е в дъното на класациите, а специално този екземпляр е "пълна леш" и той ти го дава за 3 бона с пълен резервоар, втори комплект гуми/джанти и регистриран, само и само да се оттърве от него, а после ставате приятели и те кани на вечеринки със семейството си, понеже си му спасил фирмата от фалит.

  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година търсих кола на майка ми, гледах и четох за автомобилите, за които се чудиш(сивика и ауриса). После пък бях на път да взимам един Джаз за 8 бона. 

В крайна сметка и взехме една А-класа 1.7 бензин за 6000лв от втората генерация-2006та година. Обслужена, с ремонтиран автоматик, който още е в гаранция. Взехме 4 всесезонни гуми и от тогава само гориво. Доста по-висока е от другите градски автомобили, влизането и излизането са супер удобни. 

По-скоро имам чувството, че карам миниван, а не градска кола. Висока позиция на стоене, отлична видимост, волана изключително лек, педала на газта и той. Този на спирачката е как да кажа... хем не е толкова твърд и с толкова дълъг ход като на Акорда, но не е и като да се изправяш на колана и при най-лекото натискане. Накратко - изключително балансиран.

Всеки път като имам възможност да я покарам се възползвам и ѝ се кефя много. 

Зимата харчеше 8.6-8.9/100,сега вече пада и до 7.9/100 с климатроник. Смисъл от градска дизелова кола аз не виждам. Ти не си уточнил дали ще се кара основно в града де, може и извън да си я кара, тогава има по-голяма логика. 

 

ПП: Разхода на мерцедеса не е в София разбира се. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е като казвам в  града, не значи че строго само там ще се кара, но на 95% градско ще е. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В раздела "Продава Хонда" мярнах и друг подходящ модел (Honda Insight) - може и него да обмислите. Мен лично доста ми допада като визия, а като обем и комфорт е по-близък до Сивика.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси кола не някакви стари публикации:D. Виж моето предложение за жена ти и не само нея. За тези пари бих взел Daihatsu Terios бензин, защо ли? Малка висока и удобна за града, японска надеждност и 4х4 за зимата извън града. Хайде и да по:Pчерпиш. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф така съм се омотал с избора че... Преди как се радвах, за закупуването на "нов" автомобил, а сега даже не искам и да ми се налага! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става все по трудно да се попадне на нещо читаво, а в същото време има свръх предлагане и човек става разноглед.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така по стегнах стария алфонсо платих му всичко и отложих малко покупката на друг автомобил. Живи и здрави на пролет догодина мисля да взема, но за мене, понеже жена ми и баща ми не пазят и ще им оставя акорда! Та спрях се на Акорд 8, но това с тоя бавно загряващ дизел при акорд много ме отказва, макар че с моя малък преход дизела като цяло ме отказва, но ако излезе нещо... . Пежо 508 и Мазда 6. Та какво ще ме посъветвате. Аз обичам големи коли, Акорд 7 ми е минимума като големина и да си има коне, не искам да карам кола 100коня и да правя едно изпреварване 10мин. Искам от колата да е стабилна и безшумна на магистралата, което ме води до колебания за мазда 6

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен никоя от тези три коли не е типичен представител на групата "motorway cruiser". Сравнени обаче с Акорди като нашите ще са доста добре, въпреки че маздата я плюят яко точно на тема nvh. Аз си свалих данни за нива на шум от ей този сайт и си ги осредних в ексел за конкретни модели, които ме интересуват, за да добия някаква груба представа. 

https://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

 

Аз от тези три автомобила съм имал най-голям досег с Акорд 8, след това с Мазда 6, а с пежото нулев. Маздата бях изумен с колко съсипан интериор беше, а се караше от чисто нова от един човек само (един от директорите на фирмата). Когато се качих в нея беше на 4 години и 75 000км. За справка Акорда, който най-често съм карал и съм се возил е на 5 години и 100к км и дори и към днешна дата е осезаемо по-запазен от маздата през 2018та.

 

Аз ако сега трябваше да избирам от тези три автомобила конкретно - - > Акорд 8. Ако някой от трите двигателя те устройва като комбинация динамика/разход/поддръжка действай. Маздата според мен ще е по-тегава за поддръжка, а аз пежо повече не мисля да повторя. 

 

Мен лично това, което ме отказва от Акорд 8, е че тези години и за тези пари може да си вземеш 2.0 турбо 8АТ, което прави 100 за под 6 сек и ако се кара леко да връща 5,5/100. 2.4 в купето на 8ма ген как и да го караш не го виждам да падне под 6,8, а колкото и газ му даваш е над 8 сек до 100. Плюс това е и доста предразположен към харч на масло, така че не виждам основание за покупка. 

Който го устройва 2ката бензин като вървеж, там поне разхода е една идея по-адекватен като за кола 2015та година, а и гледам и от полуоски не се оплакват толкова хората, за разлика от 2.4.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих се оглеждал зa Legend , само дето требе търпение да излезе читав.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Cap_Slow написа:

 

Мен лично това, което ме отказва от Акорд 8, е че тези години и за тези пари може да си вземеш 2.0 турбо 8АТ, което прави 100 за под 6 сек и ако се кара леко да връща 5,5/100. 2.4 в купето на 8ма ген как и да го караш не го виждам да падне под 6,8, а колкото и газ му даваш е над 8 сек до 100. Плюс това е и доста предразположен към харч на масло, така че не виждам основание за покупка. 

Който го устройва 2ката бензин като вървеж, там поне разхода е една идея по-адекватен като за кола 2015та година, а и гледам и от полуоски не се оплакват толкова хората, за разлика от 2.4.

 

Кое е това 2.0 8АТ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами например N20B20 двигателя на БМВ с 8 степенен ZF. От тия години (2013--) ВАГ горе долу са си решили проблема с екстремния харч на масло, там също има 2ка турбо комбинирана с 8 степенен zf. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе човека едвам стана хондажия, вие искате да го прокудите. Да търси запазен и обгрижван Ледженд - това е вечна кола и вече за малко пари.

  • Харесвам 2
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И имат една екстра, която при Акорда много липсва през лятото - обдухване на седалките. Друг е въпросът дали върши някаква работа това обдухване, но поне звучи като яка глезотийка.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леджънд-а си е един от най-екзотичните избори в този клас. Ако не ме лъже паметта, доскоро тук във форума се продаваше такъв с фактури за над 3 бона за ремонти и поддръжка, а и едва ли човека е оправил абсолютно всичко и тогава я е пуснал за продан. 
Колкото и гледан автомобил да си намериш, ако го вземеш на 200к и му врътнеш едни 120 000км за 5 години ще е болка за обслужване. Смятам го така, защото на колегата му е важно да е тихо на магистрала. Ако се качва 3 пъти в годината на магистрала, едва ли тишината в купето ще му е фактор. Реално погледнато по един Акорд си отиват 800-1000лв на година при по-сериозен пробег, представям си по Леджънд.

 

Съвсем отделен въпрос е човека дали има при кого да я води тази кола. Забелязал съм, че много неща се опитва да си оправя сам, за което евала, но това може и да е подбудено от факта, че няма читави майстори за марката около него. Ако случи на по-трошлив Леджънд и типичен "специалист", който работи на принципа проба-грешка много бързо може стане грозна ситуацията.

Ако говорим и за части, освен ОЕМ на безумни цени, масово имаш 2-3 афтърмаркет опции и 2 автоморги в България, които може да имат някакви части за теб (които също продават на космически цени).

 

Като заключение, аз лично не бих препоръчал с лека ръка на някой да си вземе 10+ годишен Леджънд в българската действителност. Аз този модел го чувствам като подходящ за някой заклет фен не само на марката, но и на самия модел и някой, на който няма да му трепне окото когато нещо се счупи да си остави колата някъде и да му го сменят с ново ОЕМ. Това пак казвам ми е личното усещане за този модел.

Редактирано от Cap_Slow
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно си прав и като сложим убийственият данък и застраховка и става. Едва ли ще е Легенд, живи и здрави догодина ще я мисля. Сега събирам мнения, гледам модели. Ам накрая може да си остана с моя акорд, а на жената някой Аурис бензин 1.33, да е леко на джоба. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последното изречение от мнението ти,ми "допада" най много!:thumbs1:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.04.2019 г. at 15:01, ceco_accord написа:

Която повече и харесва, а ако иска автоматик - Сивика. Тойотите (Аурис и Ярис) са с роботизирана механична кутия и на малки скорости лашкат, а и зиме по сняг и лед са капризни.

Цецо каква е кутията на сивик? Някъде четох че и тя била роботизирана. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивик 8-ма генерация е с "роботизирана" кутия, но нямам преки впечатления.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи един Ярис 1.4 D-4D..Чичо ми взе такава за дъщеря си, началото на тази пролет и до сега я хвали. Свалил я до 5-6 в града, само се вози Цък

Редактирано от mysticchannel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизел за града не искам. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сестра ми си продава джаза, има малко забележки мозметични, но могат да се оправят :)  Баш за града кола е :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ориентирахме се към Сивик 8 1.8 бензин. 

Благодаря все пак

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата ... Сина е от скоро шофьор и се загледах по този Сивик. Изглежда добре според мен за тези пари, но не знам как е с ръждата отдолу. Ако някой от Монтата помогне с оглед ще съм благодарен...

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11602964751139859&slink=hzsz9y

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорих с човека, на 6 км от Монтана е това село.

Колата няма регистрация и тест само на място - в двора. Каза че си е ОК, даже със зимни гуми и климатика работел. Само имало нещо "мазано" по задните калници - предполагам изгнили вежди.
Ако държиш, утре мога да отскоча и да и "хвърля 1 око"?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да аз го видях на картата. Ще ти бъда благодарен. Най вече ме интересува да не е изгнила. Не че техническото състояние не е от значение де...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...