Jump to content
Васил Димитров

Няма топлина,мирише на нафта! В ледена висулка се превърнах тази зима.

Recommended Posts

Привет на всички!

Става въпрос за honda accord 7,2.2 i-ctdi,03.2008 година!

Не знам как да нарека това,което ще опиша по долу,инженерна недомислица...или?

Колата в градски цикъл просто не загрява! Стрелката на температурата седи на 1/4 от скалата и това се случва едва след 10-15 мин.работа на двигателя.Не изляза ли на магистрала поне за 5-6 км.тя просто няма загряване.Съответно парното духа съвсем хладък въздух и в колата буквално си е клинч,змиярник или не знам как да го нарека от нерви.

Преди 30 години шкода 220 L,с 8,5 литра охладителна течност загряваше по бързо и имаше топлина от парното.

Ако все пак успея да стопля охладителната течност и парното задуха топло,като спра и оставя колата с работещ двигател след 5 мин.тя пак охлажда,стрелката пак отива на 1/4 и пак се връщам в студа и в колата става клинч та кърти!

Ходих в сервиз да проверят термостата -работи коректно,охладителната течност  е в нормата,въздух в системата няма!

Просто такава си била колата!?

Отделно от това днес установих,че не духа в краката,просто никакъв въздух.На челния прозорец си духа,на хоризонталните духалки също,но в краката не.

Там студа е вкочаняващ.

Можете ли да ми кажете поне как бих могъл да отстраня този проблем?

Отделно от това като пусна парното да духа,така замирисва в колата на изгоряла нафта,че буквално очите ми започват да сълзят.

Купих нов колектор,отидох в сервиз да го сменя,свалихме стария,но беше здрав,маркучите са здрави,всичко е ок,но в колата мирише та не се трае!

Почиствах(дезинфектирах) два пъти въздуховодите-резултата е пак остра,задушлива миризма!

Ходя по сервиза,свалят здрави части после ги качват на ново.Тествам какво ли не-резултат никакъв!

Всичко е в изправност ама не функционира както трябва.

Наглед някой дребни и несъществени неща се оказват важни.

Не може в кола конструирана в 21 век,при външна температура 0 градуса да мръзнеш като куче,очите ти да сълзят от приток на изгорели газове,който същевременно да вдишваш и това да бъде неотстранимо!

Ще кажете отстранимо е ама не е!

Аз си знам на колко наистина доказани сервиза ходих,колко пари похарчих и какво разглабяне беше с резултат никакъв.

Ще кажете,че съм попаднал на лошо експлоатиран и на много км.екземпляр. И това не е така! Живея в Германия,купих колата от втори собственик (германец),не от авто къща на реални и доказани 144 000 км.сега е на 160 000 км.

С тази си тема исках просто да изплача болката си свързана с тази кола!

Благодаря ако сте изчели написаното от мен.

Поздрави с пожелания за топлона в купето и безаварийно пътуване!

Редактирано от Васил Димитров
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ,тея толкова сервиза ,не можаха ли да направят първо диагностика на централната конзола? Може да има проблем с моторчето дето управлява клапите.

Тука има материал:

Редактирано от aleksandur

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох го и съжалявам за болката ти, но не се отказвай. Колцата е добра и дано откриеш проблема с миризмата. С топлината е принципен и там решението е по-скоро допълнителна печка - вероятно си запознат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно парното - и на мен това ми беше проблем с дизела. Уж двигателя е много ефективен и за това не загрява, но според мен е инжинерна грешка (сходно икономични дизели от периода, да кажем BMW 320d, нямат този проблем). Трикът, който аз ползвах е следния - не караш на AUTO, а пускаш парното в ръчен режим. Нагласяш го на Hi и пускаш да духа средно силно. В рамките на 5 мин колата започва да духа все по-топъл въздух. Ако пълзиш в задръствания, колата няма да загрее, но поне ще ти е топло.

 

Редакция: Бях писал за колектор, но дочетох, че си го сменил. Може би има изпуснала връзка с генерацията - определено при мен след сменен колектор проблемът с миризмата на газове изчезна. Трябва да има проблем, който в сервиза са изпуснали.

 

ПП: @ceco_accord абе "кола" се пише без "ц" :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нз как е при 7-цата ,но при 8-цата проблем прави гофрето към ЕГР-а и мирише вътре в купето на газове.Поправимо е със заварка и се решава проблема,поне от към газовете.Парното и при 8-цата е дървото на Джошуа:yes:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, при мен ЕГР клапанът беше софтуерно затворен с ремап. Горе долу по времето когато заварих и колектора. Не се бях замислял за това, но е напълно възможно да има влияние.

 

И все пак пробвай трика с ръчния режим на парното и сподели как е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Veseliq написа:

ПП: @ceco_accord абе "кола" се пише без "ц" :)

:offtopic: Така е, но пусти му език, многообразен е и богат, и в частност има миловидна (така наречената "умалителна форма"), която чрез "моята" буква придава друг привкус на думата.  :bg:

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Постоянно сън на ръчен режим.

Проблема го има и на ръчен и на автоматичен и на всякакъв режим.

Няма топло и това си е!

В 21 век кола без отопление.

Всеки да го разбира както иска.

Струва ми се,че ние собствениците на този модел автомобил ни е срам да си признаем,че сме се минали с покупката на същия и само си ги хвалим без особени основания.

Е,аз си го признавам!

Колата има много слаби звена,недопустими за квалитетна марка като honda.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очевидно има някакъв проблем колата, това не е нормално. Съмнява ме колегите да си имат този проблем и да си карат така. Какво стана с грешките , за които беше питал преди ? Какво стана с антифриза, още ли не е оригинален? Също отвори казанчето за антифриз и помириши отвътре мирише ли на нафта.

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Васил Димитров написа:

Няма топло и това си е!

Карах този дизел в продължение на 100к км. или 3 зими..

Имал съм перфектно парно.. Само загряването му е твърде бавно.. Но след като загрее е бетон!

 

Т.е. определено имате проблем.. Някоя клапа не затваря и вкарва непрекъснато студен въздух.. според мен!

Трябва да се прегледа и радиаторчето и клапите.. лошото е, че всичко това е под таблото.. :(

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам написаното от Петко. Четири години и четири зими карам този дизел. Зора е да загрее един път, след което няма никакви проблеми с парното, без значение дали си на място, на магистрала и където и да е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един плюс за Петко. При мен е същото. На около 0 градуса трябва да карам 10-15 мин, за да отлепи стрелката. Спра ли на светофар или другаде за престой, процесът на загряване (движение на стрелката) спира. Наистина най-бързо загрява, когато се натовари мотора извън градско. Още преди да се е отлепила стрелката обаче, започва да духа хладък виздух, а в последствие, когато загрее, можеш да си направиш "баня" вътре. Не знам за изгорелите газове, но провери си от компютъра температурата на антифриза (макар, че стрелката показва). Когато караш извънградско, стрелката остава ли за постоянно малко под средата (оптимално положение) или когато спреш пак пада?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това имах и аз предвид - с моя Акорд 7 дизел изкарахме 5 зими. Колата загрява бавно и на отрицателни температури на Auto отнема поне 15 мин да стопли купето (не духа докато стрелката на антифриза не отлепи нулата). Но на ръчен, започва да духа топло до 4-5 мин. Ясно си спомням една зимна утрин, когато имаше ужасни задръствания и ми отне един час да измина около 15км на -11гр външна температура (когато запалих колата, дисплеите имаха лаг при смяна на числа от студа). Стрелката на антифриза за цялото това време не стигна до позицията на "загряла", но с ръчния режим беше топло през почти цялото време (вероятно това, че бях надул парното беше и причина да не може да загрее при тези температури).

 

Освен това определено не е имало проблем да не духа топло в краката. Продължавам да смятам, че има проблем, който твоят сервиз не е открил.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой обмислял ли е това  допълнително подгряване

https://www.ebay.co.uk/itm/12V-88W-98W-Ceramic-Glow-Plug-Air-Diesel-Parking-Heater-Parts-For-Car-Truck-Boat/223149545882?epid=26015358037&hash=item33f4bfd99a:g:iTcAAOSwEp5cRYeu:rk:29:pf:0

 

Мисля че има и допълнителен погрев на антифрза пак със свещ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 4 години съм монтирал доп.подгрев на антифриза точно на входа на радиатора за парното. След запалване при 0 градуса външна темп. на втората минута вече духа въздух с 35 градуса от дефузьорите,а стрелката на температурата отлепя след около 4 минути. Системата с подгревните свещи е от Пежо 406 HDI,а управлението е ръчно с реле за време и импулс от 10 мин.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко свещи има на фланеца и с каква мощност са? Откъде вземат захранване? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 x 300W. Директно от акумулатора през три 70 А релета и 10 квадрата захранващи кабели до релетата. Мога да управлявам една,две или три свещи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно ще е радиатора на парното.Ядох го тоя х.й с црв 1 ген.Малко играчка си е,но ако си го сменяш сам имаш 1 ден работа.

  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, KrIv написа:

3 x 300W. Директно от акумулатора през три 70 А релета и 10 квадрата захранващи кабели до релетата. Мога да управлявам една,две или три свещи.

Сериозна работа, браво! Следил ли си в реално време как се справя алтернаторът с такава мощност на празен ход на двигателя?

 

Аз имам на другата кола фабричен нагревател с 3 х 200 и времето е значително повече, затова ми стана интересно за мощността. При мен понякога контролерът изключваше една или две от свещите, защото не смогваше да поддържа 14 волта, най-вече когато е тъмно и мокро, и още със запалването включвам фарове, вентилация и нагревател на задното стъкло. Алтернаторът ми е 120 А на 6000 об. и 60 А на 1500 об. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да го направя се замислих за натоварването и затова дали динамото ще издържи. Вече 4 зими няма проблем. На 900 вата го пускам ако темп навън е под 0. В повечето дни си работи на 2 свещи и то само сутрин,защото колата е цял ден на езда и не изстива. Имах проблем с динамото,но лятото на 2018,когато този модул не се ползва.Укъси ми диодния блок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...