stany681 39 #1 Публикувано 13 Ноември, 2018 Здравейте, колеги. Имам малко питане за парното на колата. Започна да застудява и реших да видя как топли. При външна температура 7 градуса, вътре съм задал да е 25. Отначало започна да духа едно вяло такова, хладничко...После стана лееко по-топъл въздуха( това се случва при загрял автомобил).По някое време пак задуха хладно, без значение какво задавам чрез бутоните - AUTO, DUAL , откъде да духа и т.н...Това без да е включен климатроника. Но и при включен - същата работа и на ON и на OFF).Промяна в температурата няма. Оставам с впечатление, че духа по-топло когато си иска, което пък ме кара да мисля дали няма термометър, датчик или друга джаджа, която да отчита, че вътрешната темепература, която съм задал( напр.25 градуса) всъщност е достигната и затова духа хладно, за да я поддържа . Може ли да е така ? В сравнение с предишния ми Авенсис( 2007 год. ) на Акорда парното ми се струва пълна скръб. На Тойотата беше все едно съм пуснал печка-духалка на макс и седя срещу нея .Че и задното стъкло на Акорда се размразява мнооого бавно. Едва ли е редно да е така ? Моля за мнения как е при вас. И нещо извън темата, което ми хареса - една сутрин рано,минах през едно усойно място, беше и доста студено. Минавайки оттам, за секунда светна някакъв оранжев надпис и май се показа символ на път със снежинка.Един вид - подсеща явно , че е време за зимни гуми или нещо такова, че е студен асфалата. Бахти колата . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1800 #2 Отговорено 13 Ноември, 2018 (Редактирано) Това със снежинката,е точно индикацията за температура около 0'-та.При мен святка на плюс 3 градуса и надолу,като това може да се настройва от скритото меню от копчетата на волана.За парното знам,че дизелите са по бавни за достигане на зададена температура,но пък казваш,че се случва на загрял мотор..?Нека колегите с дизели да кажат. Редактирано 13 Ноември, 2018 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1078 #3 Отговорено 13 Ноември, 2018 С една дума парното на Акорда е "трагедия".За съжаление това е най-големият минус при този хубав автомобил.Загрява много бавно и не духа достатъчно топло,като при бензина и в сравнение с други дизели(други марки автомобили).Имам Сивик 8 дизел,еми същата работа е и там Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #4 Отговорено 13 Ноември, 2018 Аз нямам никакво оплакване от парното на 7цата (бензин). Духа си много топло и загрява бързо. Не знам за 8цата дали е различна ситуацията. Към @stany681: за да изключиш възможността да е термометъра на въздуха в купето, можеш да вдигнеш температурата докато градусите се скрият и почне да топли на „макс“ без значение от температурата. При седмицата поне така можеш да игнорираш вътрешната температура. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ayl 3 #5 Отговорено 13 Ноември, 2018 И оз нямам проблем с парното на 8-цата, бензин. В момента, в който стрелката на температурата тръгне нагоре след запалване, парното стартира и много бързо загрява. В сравнение с маздата, която имах преди, тук климатика е много напред и на студ, и на топло.Трябва да уточня, че винаги съм на климатроник, 21 през лятото, 22 през зимата настройка на температурата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #6 Отговорено 13 Ноември, 2018 Преди 6 часа, stany681 написа: Здравейте, колеги. Имам малко питане за парното на колата. Започна да застудява и реших да видя как топли. При външна температура 7 градуса, вътре съм задал да е 25. Отначало започна да духа едно вяло такова, хладничко...После стана лееко по-топъл въздуха( това се случва при загрял автомобил).По някое време пак задуха хладно, без значение какво задавам чрез бутоните - AUTO, DUAL , откъде да духа и т.н...Това без да е включен климатроника. Но и при включен - същата работа и на ON и на OFF).Промяна в температурата няма. Оставам с впечатление, че духа по-топло когато си иска, което пък ме кара да мисля дали няма термометър, датчик или друга джаджа, която да отчита, че вътрешната темепература, която съм задал( напр.25 градуса) всъщност е достигната и затова духа хладно, за да я поддържа . Може ли да е така ? В сравнение с предишния ми Авенсис( 2007 год. ) на Акорда парното ми се струва пълна скръб. На Тойотата беше все едно съм пуснал печка-духалка на макс и седя срещу нея .Че и задното стъкло на Акорда се размразява мнооого бавно. Едва ли е редно да е така ? Моля за мнения как е при вас. И нещо извън темата, което ми хареса - една сутрин рано,минах през едно усойно място, беше и доста студено. Минавайки оттам, за секунда светна някакъв оранжев надпис и май се показа символ на път със снежинка.Един вид - подсеща явно , че е време за зимни гуми или нещо такова, че е студен асфалата. Бахти колата . Не,не свети заради нещо такова.Щом падне температурата под 3 градуса е се появява този символ за да ти подскаже, - "че са възможни заледявания на пътя.Карай внимателно." (не само при Хонда го има.) За парното,направи парното на HI и работи само с вентилатора за да извлечеш 100% от климатроника.Друга тема е,че дизелака не топли! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1078 #7 Отговорено 14 Ноември, 2018 Мнението ми е за дизела,бензина е ок,там нямам забележки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #8 Отговорено 14 Ноември, 2018 Извинявай, прочел съм „както при бензина“ и реших, че говориш и за двете :) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stany681 39 #9 Отговорено 14 Ноември, 2018 Преди 13 часа, Pavel_Pavlov написа: Аз нямам никакво оплакване от парното на 7цата (бензин). Духа си много топло и загрява бързо. Не знам за 8цата дали е различна ситуацията. Към @stany681: за да изключиш възможността да е термометъра на въздуха в купето, можеш да вдигнеш температурата докато градусите се скрият и почне да топли на „макс“ без значение от температурата. При седмицата поне така можеш да игнорираш вътрешната температура. И това го пробвах - ефект никакъв. Явно, както казва колегата Policeman, парното на Акорда е трагедия, на фона всички останали плюсове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dzrasd 104 #10 Отговорено 14 Ноември, 2018 Писал съм го това някъде, но на моята й трябват близо 40(!!!) минути градско каране за да загрее добре купето. Аз за това си имам тактика. Преди да изляза си слагам ръкавиците в/у парното да се стоплят хубаво, плюс подгрева на седалката, и се живее. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #11 Отговорено 14 Ноември, 2018 Няма друг автомобил, освен двутактовите Трабант и Вартбург, с такова измислено парно! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zemnovodno 12 #12 Отговорено 14 Ноември, 2018 Парното е супер зле (при дизела) добре че подгрева на седалката започва да се осеща почти веднага. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
petko_z 125 #13 Отговорено 14 Ноември, 2018 За 7ма генерация дизел имаше тема "Измръзвам в колата..". Може да разровите и прочетете.. Явно нещата са аналогични с 8цата дизел.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #14 Отговорено 14 Ноември, 2018 Не е до Акорда причината Пеца.Няма дизел с климатроник и да не са зле нещата,при кой по зле при други малко зле но общо взето повечето са си зле.Да каже човек да не съм имал дизели но от личен опит говоря.Които са с климатик нещата са малко по добре,там парното си е парно климатик си е климатик,но коя вече е така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stany681 39 #15 Отговорено 15 Ноември, 2018 На мене това ми е първия дизел ;явно ще се мре от студ, като чета споделеното. (На жена ми Фрилендъра също е дизел и парното е супер силно ?Ама е климатик, не климатроник.) Както съм свикнал в колата да е жега, ще трябва да свиквам сега с обратното . Благодаря на всички за мненията. Иначе , след около 8000 км. впечатления от колата - всичко е отлично; няма проблеми с нищо, нищо не светка( дай Боже още дълго да е така). Всяка седмица съм на по 50-60 км. извънградско по работа - дано се прочиства ДПФ-а малко от малко; слагам непрекъснато и BARDAHL BDC , абе изобщо - дизелови грижи.... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #16 Отговорено 15 Ноември, 2018 Преди 3 часа, stany681 написа: ..........Всяка седмица съм на по 50-60 км. извънградско по работа - дано се прочиства ДПФ-а малко от малко; слагам непрекъснато и BARDAHL BDC , абе изобщо - дизелови грижи.... За ДПФ-а има три основни момента, но спазвани едновременно! Правилното масло, хубава нафта със съответните добавки, поне 100-на км седмично извънградско, като не е необходимо да бъде във високи обороти. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #17 Отговорено 15 Ноември, 2018 Доста хора казват колко е зле парното, особено пък на дизела, особено и с климатроник, но все пак всеки си изказва субективното мнение а никой не споменава нищо конкретно с числа и мерни единици, за да се направи сравнение и изводи. Понеже категорично не съм съгласен и си имам чудесно парно като за дизел, затова тази вечер си поиграх малко и предоставям данни в тази тема, за да може да служат за сравнение. Само да отбележа, че аз нямам никакви оплаквания, парното ми работи перфектно, напълно според очакванията за Common Rail-дизелов автомобил. Разбира се - по-бавно загрява в сравнение с бензинов, но иначе нямаше да е толкова ефективен и икономиен. Както и да е, колата не е Акорд 8, но може да се използва за сравнение на стойностите. Преди всичко трябва да се започне с проверка на термостата - дали той затваря плътно и хубаво и не пропуска антифриз към големия кръг. Това се прави като запалите сутрин и температурата достигне до около 50 градуса (това е температурата, при която стрелката се отмества и тръгва нагоре по скалата), пипнете двата маркуча които отиват към радиатора. Единият от тях трябва да е напълно студен, така както е бил в момента на запалването. Ако и двата са топли, това е сигурен признак, че термостатът не затваря плътно и пропуска течност към големия кръг. А когато това се случва - колата ще загрее адски бавно, защото в единия случай загрява 1.5 - 2 литра течност само в малкия кръг, а в другия - всичките 6-7 литра. Ако термостатът е наред, и няма запушвания по радиаторите, вентилаторът и клапите за насочване и смесване на топъл/студен въздух работят правилно, водната помпа е здрава и има нормален дебит, ето какви стойности показва при мен, при следните настройки: - обороти на празен ход - около 820 - вентилация на MAX - температура на HI - насочване - през централните клапи - компресор - без значение (и при включен и при изключен показваше едно и също) - клапа за рециркулация - отворена (външен въздух: 7 градуса) 1. При температура на антифриза 55 градуса, температурата на постъпващия въздух през клапите е 47 градуса 2. При температура на антифриза 62 градуса, температура на въздуха през клапите: 49 3. При температура на антифриза 72 градуса (това е позицията, при която стрелката вече стигнала "средата"), температура на въздуха през клапите 56-57 градуса 4. При температура на антифриза 79 градуса (тази температура се задържа дълго време, не мина над 80 и вероятно е температурата на отваряне на термостата), температура на въздуха през клапите: 61 градуса. 5. При същите условия от т. 4, само че като затворих клапата за рециркулация и вече въртеше само затоплен въздух от купето - стигна макс. до 64 градуса. Всичко това е измерено на място. В движение, когато има голям дебит през радиаторчето, температурата стигна и до 65 градуса на клапите (при отворена клапа за външен въздух), но бях сам и не можах да снимам, защото карах и държах термосондата в духалката. Като вземем предвид, че няма свещи в антифриза, няма електрически нагревател на радиатора и разни такива подпомагащи инсталации - струва ми се напълно в реда на нещата при термостат 78-79 градуса, постъпващият въздух в купето да е около 60. Ако на това някой му казва "слабо парно" - не знам, един ТЕЦ освен да си монтира. Е, не е като някоя бензинка, с термостат на 92, но в никакъв случай не мога да се съглася, че е зле. Зле би било, ако духа с не повече от 40 градуса на клапите. Успех в намирането на проблемите с отоплението. Който е от София - може да заповяда за сравнение и измервания. 2 5 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Voyager 26 #18 Отговорено 19 Ноември, 2018 Моят съвет към колегите с дизелите: Никога не пускайте климатроника, когато е студено и искате парното ви да проработи по-бързо. Тактиката е да пуснете ръчно само вентилатора на едно или две, и да зададете ръчно температура по-висока от тази в купето /на практика, ако колата нощува отвън всяка температура е по-висока/. Та, аз цъках температурата на 22 градуса и вентилатора на едно и в момента, в който видите стрелката да водата да отлепи, пускате режима ауто. Преди това не го използвайте, особено на макс. Освен да ви духа студено и да ви отвее перчема, друг ефект няма да постигнете. И ще видите, че парното не е толкова зле. съвсем нормално си е за дизел без печка. Изпробвано на седмица дълги години и не вярвам да са променили нещо. Това го пише и в книжката към колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #19 Отговорено 19 Ноември, 2018 Напълно вярно е горното мнение, при по-студено време и вентилатор на макс, може да си чакате и 1 час без да стопли хубаво, а само да прави вятър. Колкото по-дълго се прежали човек в първите няколко минути да остане без парно, толкова по-бързо и по-топло ще му е после. Сега за теста оставих колата да си загрее без да ползвам парно, което също може да се използва като отправна точка за сравнение. За 4.4 км, изминати за 14 минути, стрелката застана на средата. Околна температура: 5 градуса, време от последното гасене до паленето - 8.5 часа. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #20 Отговорено 19 Ноември, 2018 Благодаря ти, Оги, че правиш тестове и описваш данните. Определено такава (обективна) информация е ценна и недостатъчно често срещана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #21 Отговорено 19 Ноември, 2018 (Редактирано) преди 49 минути, Pavel_Pavlov написа: Благодаря ти, Оги, че правиш тестове и описваш данните. Определено такава (обективна) информация е ценна и недостатъчно често срещана. И ти вярваш на това.Колега Павлов вие яли ли сте хурката на Дизела? Не,че нещо му има на мотора,просто така е направен.Трудно му е загряването на дизела и производителите така са преценили,че загряването на мотора е първостепенно,а загряването на купето е второстепенно.Дизеловият мотор започва да топли след като загрее добре (просто такъв е и замисълът при него) и за това си е нужно време,сиреч километри.Е да но човек за къси разтояния вече е стигнал. Ако един такъв мотор загрява доволно бързо и добре значи нещо му е сбъркано( обикновено гарнитура) или човека най откровено си послъгва! Не ме разбирай погрешно не искам да "клъвна" никой говоря по принцип. За съжаление производителите на дезелови мотори не са направили алгоритъма мотор-купе както трябва.Някои производители слагат подгревни свещи на антифриза и има много добър ефект (личен опит) но пак нещата не са както аз (и не само) бих ги желал. За сметка на това пък лятото когато си си пуснал климатика дизела минимизира лага при потегляне до минимум до като при бензина това е невъзможно,и не може да му се отрече,че лятото в задръстванията и по светофарите това си е благинка. Редактирано 19 Ноември, 2018 от Митко Йотов 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #22 Отговорено 19 Ноември, 2018 Колегата Оги, към който се обърнах, ми направи много хубаво впечатление, че има много добър подход към въпроса. Не знам как загрява дизела а и да, допускам че хората във форума не лъжат, особено такива с добра „репутация“ и очевидно немалко полезни постове. Мисля че дискусията ще има голяма полза ако повече участници проведат дори малки/лесни тестове и оставят резултатите в аргументацията си. Като „външна темп. 5 градуса, загрявам на място 2 минути, потеглям, след 15 мин и 5 км, стрелката на температурата е на 1вото деление“… нещо такова – нужен е само телефон с хронометър или дори поглед към часовника и химикал. Това е лесен тест, който съм сигурен, че не би представлявал трудност на никой да направи сутрин като пътува към работа например. Мисля, че в почти всички постове, които съм чел преди (извинявам се, ако греша), хората цитират числа по памет, които изглеждат закръглени и потенциално преувеличени – дали за да защитят теза, или (по-вероятно) просто повлияни от личното субективно възприятие. За това аз съм фен на обективни показатели и давам моите адмирации на всеки, който допринася с обективни измервания Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #23 Отговорено 20 Ноември, 2018 @Pavel_Pavlov, както си забелязал, говоря с точни числа. Имах ги снимани на снимки и на клипове, но снощи картата на телефона ми умря. Затова днес си играя да повторя всичко и да го снимам отново, за да се види, че като говоря - не приказвам. Жалко, че някои хора са толкова заети да противоречат и да си държат на своето, че пропускат наистина същественото, което е от полза за много хора. Условията са следните: - л. а. Акорд 7 - 2.2 i-CTDi - външна температура: 5 градуса (измерена на таблото) - колата не е палена от 23:00 снощи до 08:40 тази сутрин - парното е изключено, като целта на това е да не се влияе по никакъв начин на загряването на двигателя, освен единствено движението на колата. * Всяко включване на отоплението ще доведе до много по-бавно загряване на двигателя. - консуматори: отопление на седалките и радио - време на пътуване: около 15 минути - изминато разстояние: 5.4 км - стил на шофиране - нормално, градско, сутрин, в София При тези условия стрелката се придвижи от най-долната си позиция до позиция, която отговаря на поне 70 градуса (до средата; точните числа са гледани със софтуер). Това е нормалната позиция на стрелката на моята кола и тя не мърда от там никога, след като загрее. За всеки, който си мисли, че "най-откровено послъгвам!", че имам проблем с гарнитурата, закръглям числата нагоре или въобще - по някакъв начин се опитвам да твърдя неверни неща - веднага качвам снимки и клипове на всичко, което съм написал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stany681 39 #24 Отговорено 20 Ноември, 2018 Малко по темата, която видно е интересна за доста колеги с дизели: При запалване на колата външната температура беше 4 градуса( по таблото). Вътрешната и тя толкова, понеже някак задно дясно стъкло беше останало отворено . За около 15 мин. - от моста на Захарна фабрика, до гара Подуяне, колата беше загряла.(При стартиране изобщо не съм чакал да загрява - влизам, паля и потеглям.) След като позагря за тези 15 мин. максимум,сложих температурата на макс, както и вентилатора; без включен климатроник.Отоплението на седалката,радиото и чистачките са работещите консуматори. При описаното положение в колата беше доста топло и приятно. Тоест - ако се ''преживеят'' първите 15-20 мин. на по-хладно, след това температурата в колата става доста добра, ако и да е дизел .Нямам и проблем с гарнитурата . При минусови температури може ситуацията да е различна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #25 Отговорено 20 Ноември, 2018 Ново измерване: - външна темп.: 6 градуса - нов маршрут в сравнение с предишните, с дължина 5.8 км - време за преход: 22-23 минути (17:29 - 17:51) - средна скорост: около 15 км/ч - стил на шофиране - нормално, малки задръствания по маршрута - парното работи при следните настройки: * външен въздух * вентилатор на най-ниската степен - 1 чертичка * температура зададена на 22 градуса * посока - челно стъкло и в краката - консуматори - радио, къси светлини, отопление седалки Резултат: - време за отместване на стрелката от най-долу: 11 минути, 2.6 км - стрелката на средата - в края на пътуването - минута преди да паркирам и изгася, около 5.7 км от старта. Стрелката се покачваше осезаемо по-бавно, което е показателно за това колко добре работи мотора и колко малко излишна топлина отделя. Работи си и загрява като всеки друг "common - rail" мотор, тя концепцията е една и съща без значение от марката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #26 Отговорено 20 Ноември, 2018 (Редактирано) Преди 5 часа, stany681 написа: Малко по темата, която видно е интересна за доста колеги с дизели: При запалване на колата външната температура беше 4 градуса( по таблото). Вътрешната и тя толкова, понеже някак задно дясно стъкло беше останало отворено . За около 15 мин. - от моста на Захарна фабрика, до гара Подуяне, колата беше загряла.(При стартиране изобщо не съм чакал да загрява - влизам, паля и потеглям.) След като позагря за тези 15 мин. максимум,сложих температурата на макс, както и вентилатора; без включен климатроник.Отоплението на седалката,радиото и чистачките са работещите консуматори. При описаното положение в колата беше доста топло и приятно. Тоест - ако се ''преживеят'' първите 15-20 мин. на по-хладно, след това температурата в колата става доста добра, ако и да е дизел .Нямам и проблем с гарнитурата . При минусови температури може ситуацията да е различна. Така де за това говорим.Няма от какво да се притесняваш.Свиквай. Редактирано 20 Ноември, 2018 от Митко Йотов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tarlu4ko 0 #27 Отговорено 22 Декември, 2022 Според мен това нещо с "не пускайте климатика" през зимата е малко как да кажа .... Работата на компресора, освен че товари малко двигателя (допълнителен товар на пистовия рекък), който и и при изключен компресор го има, но е 1 идея по-лек. Температурата на въздуха, който влиза в купето се регулира чрез клапи, вътре в самото купе, и самият климатик, няма нищо общо. Просто клапите регулират през кой радиатор да минава външният въздух и така. При тези с климатроник, се регулира количеството през климатика и това през радиатора на парното според темепратурата. При -10 навън дори на най-ниската температура в началото ще ни се струва топъл въздух. Та по темата с изключването на компресора, ако го спрете за няколко месеца (през зимният период), не се учудвайте ако на пролет като пуснете климатика, той изобщо не тръгне или ще трябва да сменяте 1 или повече О пръстени по инсталацията на климатика. В който и сервиз за климатици да питате, на всякаде ще Ви кажат да не спирате компресора зимата. Това спомага за смазването на цялата инсталация (климатична), както и реално удължава живота на компресора (колкото и странно да звучи). Зацепването му е на магнитна шайба и не е на отделен ремък така или иначе. А до това с температурата на въздуха при ползване на парно, промивка на радиатора на парното може да помогне (не 100%), но е вариант. Затлачването на тръбите вътре с "гняз" е често срещано при Акорд 8 и промивката е последната стъпка преди смяната на радиатора ако парното не духа топло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tarlu4ko 0 #28 Отговорено 23 Декември, 2022 Като допълнение, мога да добавя това - Принципът на работа е идентичен без значение марка/модел на кола. В основата работят по един и същ начин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 254 #29 Отговорено 23 Декември, 2022 (Редактирано) На 22.12.2022 г. at 13:25, tarlu4ko написа: 1. При -10 навън дори на най-ниската температура в началото ще ни се струва топъл въздух. 2. В който и сервиз за климатици да питате, на всякаде ще Ви кажат да не спирате компресора зимата. 3. Това спомага за смазването на цялата инсталация (климатична), както и реално удължава живота на компресора. 4. Зацепването му е на магнитна шайба и не е на отделен ремък така или иначе. 5. Затлачването на тръбите вътре с "гняз" е често срещано при Акорд 8. Позволих си малко да модифицирам цитата за да съм по-кратък в опонирането на идеята за вечно включения климатик и не изключването на компресора при климатроник, и така: по т. 1 - това как се получава при включен климатик? т. 2- няма такова нещо, познавам 2 ма майстори на климатици, а съм ходил при поне още 3-4 и никой не ми е казвал да не изключвам компресора през зимата (винаги съм бил с климатроник). Единственото в подкрепа на подобно твърдение мога да кажа че повечето майстори препоръчват включване на компресора/климатика през зимата за по няколко минути на 15 - 20 дни. т. 3 - и е така и не е така, но това по никакъв начин не удължава живота на компресора, напротив. т. 4 - зацепването е чрез фрикционна шайба която се задейства от електромагнит, и знаеш ли как и се отразява на тази шайба постоянното зацепване и отцепване? скапва я, понякога се изкривява от зор, и после оня майстор дето ти е дал идеята за постоянно включен климатик доволно потрива ръчички. т. 5 - това само за Акорд 8 ли се отнася? а натрупването на "гняз" се избягва с редовна смяна на антифриз и ползването на качествен такъв. Има и още неща с които не съм съгласен но може да се приемат като маловажни. ПП - аз лично включвам компресора през зимата и есента само когато има влага в купето и изчиствам запотяването от стъклата, тук наистина климатика е незаменим. включвам го и понякога заради препоръката на майсторите, но не броя дни, часове или минути, само когато се сетя. Редактирано 23 Декември, 2022 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tarlu4ko 0 #30 Отговорено 24 Декември, 2022 Не искам да влизам в излишни спорове, изказах мнение и съм страдал точно с климатроник, защото се спираше през зимата. Марката на колата няма значение тук, защото компресорите, които се ползват масова са не повече от 5 марки за всички коли. Само едно питане имам, какво се случва като натиснеш копчето за изсушаване на предното стъкло? Много ми е любопитно какво имаш под "редовна смяна на антифриз" на 5000км, всяка зима, на всяка смяна на масло? Как преценяваш кога реално има нужда от това? Антифирзът губи химични свойства в пъти по-бавно от двигателното масло, при което това започва да се случва след около 12 месеца. Та ако колата не се кара буквално ежедневно, отлагането на каквото и да било особоне по радиатора е неминуемо, ако щеш да сменяш охладителя през 3 месеца. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 158 #31 Отговорено 24 Декември, 2022 Аз това лято ходих да ми погледнат климатика на колата. Искаше малко допълване с фреон. Питах майсторите в сервиза точно това - какво е най - удачно да правя зимата когато нямам нужда от климатика. Казаха ми, че пускането му за изсушаване/размразяване на предно стъкло през зимата е напълно достатъчно да не се стигне до някакви проблеми от това, че не се ползва. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове