Jump to content
petko_z

Данък 2019-2020-2021-2022

Recommended Posts

Преди 1 час, ogi28b написа:

Със сигурност означава, че имаш финансова възможност, щом си я взел и ще плащаш за нея, спрямо това да не плащаш за нея, ако не я вземеш. Тя колата си струва 50 бона, примерно, пък ти как ще ги изплащаш - твоя си работа. Важното е, че имаш 50 бона и купуваш кола. Държавата харесва това и решава, че имаш излишни пари и за нея, за това те "цоца".

 

А във връзка с това, което пишеш в предходното мнение - тази простотия със сертификата 40 лева не е измислена от държавата. Държавата иска само документ, удостоверяващ категорията. Ти ако можеш - намери си го безплатно, те не ти извиват ръцете. Можеше и по-умно да постъпят, като за коли, произведени през определена година да се приема автоматично минимална категория, както например за моята - през 2005 края е било в сила Евро 3. Да я приемат безусловно, ми се струва редно. Вече аз като имам претенции, че съм Евро 4 - вадя си документи и доказвам. Тъпото беше, че те не ме приемат за Евро 3, а за Евро 0, 1 или 2 и аз трябва дори с това да се занимавам - да доказвам, че колата ми е такава, каквато е. Т.е. приравняват ме автоматично с колите с няколко години по-стари.

 

А за сертификата - искаш представителството да ти издаде документ, който ти нямаш и това не е по тяхна вина. За това са обявили тарифа, както и всяка фирма си има тарифа на услугите. Те не те карат насила да имаш такъв сертификат, без него колата ти си има регистрация и може да се движи. Такъв е издаден при първоначалната регистрация и е част от документацията на колата. Представителството е частно дружество с търговска цел и е напълно нормално да търси печалба. Единствено може да им се сърдим за монопол, но пък от друга страна не искат 1700 лв, а 40. На много хора 40 лева са им само цигарите за 1 седмица и пиенето за 2-3 дни. 

 

Досега не съм отписвал кола, но това, че продължаваш да плащаш данъци след отписване няма как да е вярно (лично мнение!). То представяш ли си тогава колко много хора са си отписали и върнали колите, ако плащаха данъци за това... Ако има изискване на общината, че трябва да представиш документ от фирма за вторични суровини, тогава вече е друго. Ако не си я върнал за скрап, нормално е щом имаш кола да плащаш данък. Никой не ти пречи да я караш, ти сам си решил да прекратиш регистрацията ѝ, но колата остава твоя. Разликата е че няма разрешение за движение по пътя. Обаче заема място, например. И изобщо - притежаваш я. За притежанието на автомобил се заплаща данък. Все едно да имаш апартамент, в който не си регистриран (както и никой друг), че живееш и заради това да не дължиш данък за имота, това ли имаш предвид?

 

Всичко в това мнение са си някакви мои разсъждения, без да съм сигурен за някои неща. Моля не ги приемайте безусловно!

 

твоята кола евро 3 ли я водят? имам и телефон и за него ли да плащам данък и за колело да плащам данък айде стига.Никъде го няма тоя фарс просто разбираш ли 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, ceco_accord написа:

Както се казва: "Човек или си плаща, или си плаща понеже не си е платил".

Жалко е че форумът ни е толкова малоброен, та не можем да съберем по 5 лв на човек, да наемем адвокат и да съборим тази дискриминация върху нас от страна на държавата в лицето на данъчните и КАТ. Оторизираният представител, само е видял възможност, съгласувал я е с когото трябва и е невинен, понеже "баницата ... "

Както бе писал колега по-горе - "въпросът е принципен", но всеки решава кои принципи да отстоява?

както каза няколко публикации по нагоре.ЕМИ НИЕ СИ ГО ПРАВИМ ДА Е ТАКОВА ,това е положението 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОГИ, как една държава изисква това,след като всички коли са внесени с пълни талони,информация която дори не са си направили труда да я погледнат камо ли да я прочетат и в никакъв случай да я качат в една система и да се знае.Ама нали българският гражданин да плаща....За най- елементарните неща няма хора или ако има те не желаят,щото искат да касират.Еми ще се касира и това е,защото явно искаме да ни цакат и да се оплакваме след това

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord

 

Автофорумите никак не са малобройни, даже с помощта на някои неправителствени организации можем да натиснем много сериозно за някои неща, но проблемът е чисто организационен - всеки си гледа да си решава на дребно някакви собствени проблеми и така... ама това е тема за друг разговор. 

 

@benjamin4o

 

От все сърце те моля, не отговаряй в темите с бутона "Цитирай" или поне изтривай незначителното, остави само 1-2 изречение на които искаш да наблегнеш в цитата. Иначе страницата е адски неприятна за четене - огромен цитат и отдолу твоят отговор - 1 ред. И за 10 минути - 3 отделни мнения... Моля те, наистина!

 

Иначе колата ми е Евро 4 за КАТ и за общината, защото си извадих сертификата, а нямаше. Без такъв е Евро-0 за тях. Исках да кажа, че можеха автоматично да я приемат за Евро 3, поне, защото тогава е била задължителна тази Евро-категория, през 2005 година и няма как да е по-ниска. 

 

--

Аз не искам да ме цакат. Искам да живея по установените правила и както аз си изпълнявам задълженията на работното място, у дома, на улицата, навсякъде - така искам и останалите да го правят. Като ми дадоха талона - не си мълчах, повдигнах въпроса на място веднага. И нищо не мога да направя повече. Казват ми - това е, така е. А още 1 куп хора около мен си стоят и си чакат така, никой нищо не казва. Никой не те подкрепя, всеки навел глава, мълчи си... 

 

З**би, айде да ходиме да пийнеме по нещо, петък е, наздраве све! 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само че държавата е ... , но и правилата и не се прилагат еднакво.

Аз като си плащах данъка (без вписана Евро категория и ваден от Бултрако сертификат) ми взеха 221,80лв. Според ставката за Русе (където е регистрирана колата) би трябвало да платя 245.74 лева (за без категория). Сумата която платих е релевантна на Евро 3.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тепърва предстоят разправиите с "бонус / малус-а" в гражданската и ...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, benjamin4o написа:

твоята кола евро 3 ли я водят? имам и телефон и за него ли да плащам данък и за колело да плащам данък айде стига.Никъде го няма тоя фарс просто разбираш ли 

Много ми се иска, в училище да започнат да обучават децата на държавно устройство, та като пораснат, да имат ясна представа как е устроен живота. Естествено, че и за колелото и за телефона се плаща данък, но еднократно и се нарича ДДС. Всяка държава функционира по този начин - изземва от гражданите и бизнеса пари чрез данъци и ги преразпределя след това според бюджета, който е еманация на политическата воля на управляващите (избрани чрез демократични избори). Данъчното бреме в България е едно от най-ниските в Европа в процентно и абсолютно изражение. Който е работил законно в мечтаната Западна Европа знае там как стрижат (около двойно по-големи данъци в процентно изражение). "Държавата" както се употребява разговорно е общо понятие. Всъщност, данъците върху автомобилите се събират от Общината, която е умален модел на Държавата. Откъде, например, Общината взема пари за поддръжка на пътищата - ето откъде. Всяка Община определя размера на данъците в определени законови рамки. ЕКО категорията за съответния автомобил се получава в Общината от КАТ, който както знаем е една от най-лошо функциониращите институции в България. Ако не ви е отразена правилната категория в Общината, може да се подаде коригираща декларация с копие от талона (ако в него е вписана категорията). Ако в талона не е вписана категорията има два варианта - някои общини приемат декларации със сертификат от официалния представител на марката, други искат да е вписано в талона и тогава трябва със сертификата да се смени талона в КАТ (късата клечка).

Простете за дългата лекция, но това е действителността. Всякакво плакане и тръшкане е бягане от нея и излишно хабене на енергия.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, inspektora написа:

 Който е работил законно в мечтаната Западна Европа знае там как стрижат (около двойно по-големи данъци в процентно изражение). 

Да така е,караш ме да ти разтягам тука едни локуми дето не им е мястото.Стрижат те ама недай си боже да си имаш проблеми със здравето ще те питам кое ще ти е по-добре да плащаш данъци безцелно и да не получиш нищо взамяна без да ти бъде обърнато никакво внимание или да си платиш за да бъдеш остриган и да получиш това което ти се полага,защото си платил вече цената на нещото което трябва да получиш.На запад се мисли по един начин,а в България на 180градуса по-различно.Неможеш да говориш за екология и на 20 годишните трошки да събираш По 50лева данък.Започнахме да говорим за запада ,който иска да направи справка аз ще говоря с цифри за данъци на коли с различни двигатели и година и сами си преценете кое е по удачно за вас,но ще вмъкна едно последно нещо апък вие говорете каквото знаете.Държавата няма право да ви изисква данък когато колата е спряна от движение и да изисква тя да е задължително бракувана,защото в "стрижещия"запад това е педопустимо и като се отпишиш даже си застрахован без да плашаш нищо на фирмата застрахорател.Към сравнението - Хонда Акорд 2.2 дизел 2005 140кс - 355 Евро,2.4 бензин 2005 190кс - 162 евро малка мостра беше това,започвам същинска смисъл на обяснението за това.Ауди А8 4.0дизел 2003 г - 617 евро,Фв Тоуарег 2005 дизел 5.0- 772 eвро сега към бензините A8 4.2 2005 - 283евро нататък се знае мисле че схванахте смисъла,сега към новите с големи кубатури- Ауди А8 3.0тди 393 евро бензин  3.0 -80евро.Сега ще си помислите че се подигравам с вас.Много ми е интересно на тази за пример дадена кола в Бг колко ли ще бъде но със сигурност данъка ще бъде като за "богати" хора.Марките на примерните коли дадени за да се види,че не марката или конските сили са от значение а самата кубатура и моето мнение е че така е удачно.И си направете сметката кой кого стриже!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ceco_accord написа:

А тепърва предстоят разправиите с "бонус / малус-а" в гражданската и ...

Там мани...някой ден и затова ще говорим

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, benjamin4o написа:

Защото в "стрижещия"запад това е педопустимо и като се отпишиш даже си застрахован без да плашаш нищо 

Колега доста неверни неща си написал в няколко поредни поста: пример с мен, имам спряна от движение кола и неблащам нищо в последните 16г макар, че в данъчното ми се води на отчет. Друго живея на Запад и за сивика, който е 90кс от 1994г плащам винаги 170 евро през всичките 15г След като навърши 30г т. е. след 4,5г НЯМА да  плащам повече никакви данъци. До Евро 4 включително тук данъците са еднакви за бензиновите коли. Плащат се в месеца на първоначалната регистрация за една година и ако се прехвърля на друг собственик той е покрит от продавача до изтичане на годината. На Акорда 155кс плащам само 320евро,ако колата надхвърля 3000кб плащаш двойно без разлика на годините и ти идва на проверка финансова полиция за доказване на доходите макар, че колата може и 1000 евро да струва. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук много се изписа и за проблема с вписването на Евро-категорията в талона. Аз проблема го виждам само в поръчителя и реализацията на програмата с която работи КАТ,защото всички талони на коли от EU идват с такава. Не е задължително да пише Евро х, може да пише : покрива директива Х от Х година, но го пише задължително. Служителката на гишето няма никакви вина за програмата с която работи нито пък да е компетентна колкото ви се иска на вас.

Вписване на номера на двигателя е най голямата глупост, трябва да се впише типа на двигателя, който да не може никога да се сменя. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, vespa написа:

 На Акорда 155кс плащам само 320евро

 

и в коя държава плащаш 320 евро ако не е тайна за 2литров бензин?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Италия става въпрос, но и ти си пропуснал да напишеш държавата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако единствената промяна в данъците за колите в София е само в коефициентите евро-категория, сметнах набързо, че колата ми  Евро 4, 103 киловата досега ми е струвала 117 лв за цяла 2019, а за 2020 ще бъде 146 лв. 

 

Ако не бях извадил сертификат за Евро 4, щеше да ми струва съответно, 147 лв за 2019 и 187 за 2020. От сертификата съм спестил около 30 лева за 2019 и около 40 за 2020, общо около 70 лв. За самия сертификат съм изхабил 2 дни, 63 лв (40 бултрако, 20 за нов талон и 3 лв. банкова такса) и двата дни - по половин ден чакане и разкарване наляво-надясно. Но пък съм дал по-малко на хрантутниците!

 

Случайност е че през 2020-та колата ми минава в следващата категория за възраст - коли от 16 до 20 години. Това променя коефициента ми за възраст от 1.3 досега на 1.0 за напред. Вместо 146 лв, значи ще платя 112 лв. 

 

И всичко това е само ако не променят ставките за мощност, които за 2019 също бяха минималните. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Колега , който е стриктен и дисциплиниран гражданин ( има и такива), смени наскоро 10-годишната си тороидална бутилка с нова = 420 лв.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

При мен в Италия е 400€,но фирмата минава през КАТ за узаконяването, за което бутилката трябва да е пълна с газ. Значи реално платих около 350€.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В столицата на територията "бетоновоз плаща 63 лева данък, 18 тонен влекач - 35 лева, 12 тонен товарен автомобил - 38 лева"

...

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.11.2019 г. at 16:53, vespa написа:

За Италия става въпрос, но и ти си пропуснал да напишеш държавата. 

Значи скубят яко,за Германия ставаше въпрос.Доста ми е интересно как във бедните икономически държави е допустимо винаги да и по-скъпо..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.11.2019 г. at 11:32, ogi28b написа:

Но пък съм дал по-малко на хрантутниците!

 

 

Съгласен съм ама ти така или иначе ги храниш,защото те таксуват по грешен начин.Какво значи това?Първо само и единствено по кубатура,второ по клас,но не и по коне и трето не по години.Най-важното е с колко замърсявяш докато в случая не е чак толкова важно,защото ако на запад караш без катализатор (дпф) те спират от движение...,но нали трябва да хрантутиш някой и ти пускат аванта,а околната среда търпи последствията от хрантутенето.Говоря за попринцип защото в Бг на никой не му пука...

Редактирано от benjamin4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предстои държавата да забрани колите, които най-много замърсяват, да влизат в центровете на големите градове. Ще бъдат въведени нови правила за определяне на екологичната група на превозните средства, които ще бъдат пуснати до няколко дни за обществено обсъждане, съобщава NOVA.

Новите мерки предвиждат по време на проверките за техническа изправност върху предните стъкла на автомобилите да се поставят стикери с различни цветове според степента на замърсяване и изгорелите газове, които отделят. Колкото по-голямо е замърсяването, толкова повече ограничения ще има за автомобила. Забраните ще се определят и следят от местните власти.

Според данни на Агенцията по околна среда един от основните причинители на замърсяване на въздуха остава трафикът. Измерванията показват, че 25% от колите "произвеждат" 90% от мръсния въздух.

В момента единствено екокатегорията на автомобила, определена от производителя, показва количеството дим, което излиза от ауспуха. Категориите са от Евро 1 за най-замърсяващите до Евро 6 – за най-екологичните на пътя.

Според автотехниците в сервизите тази оценка невинаги е най-правилната, защото всеки появил се дефект веднага се отразява върху разхода за гориво, а оттам - и върху количеството отделени газове. Автомобилите с категория Евро 5, които обаче имат повреда, отделят 5% въглероден оксид. По-старите, но технически изправни автомобили с Евро 2 отделят 0,5%. Подобни резултати най-често биват отчетени при отстранен катализатор.

Държавата смята да въведе екостикери, които ще показват моментната еконорма на автомобила, за да бъде ясно които превози средства точно колко замърсяват въздуха. Количеството вредни газове, замерени по време на техническия преглед, ще определят какъв стикер (с номер от 1 до 5 за всяка екогрупа) да бъде залепен в средата на предното стъкло на автомобила. А с това всяка година по различен начин ще те таксуват относно данъка,за което мисля,че е прекалено...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 7.12.2019 г. at 3:57, benjamin4o написа:

Държавата смята да въведе еко стикери, които ще показват моментната еко норма на автомобила, за да бъде ясно които превози средства точно колко замърсяват въздуха. Количеството вредни газове, замерени по време на техническия преглед, ще определят какъв стикер (с номер от 1 до 5 за всяка еко група) да бъде залепен в средата на предното стъкло на автомобила. А с това всяка година по различен начин ще те таксуват относно данъка, за което мисля,че е прекалено...

Не е прекалено и поне е справедливо. Така ако колата ти не е в ред, може да я оправиш и да минеш в нейната си категория.

 

Но разговорът трябва да е друг. Този еко данък е рестриктивна мярка. Наказание ако колата ти бълва дим трябва да има и то да е толкова голямо, че да те мотивира да я оправиш. Естествено, най-добре е тя да бъде временно спирана от движение, до отстраняване на проблема. Това РЕАЛНО ще помогне на всички ни да не живеем в смог, вместо собственика и да плаща солено, парите да отиват неясно къде, а ние пак да дишаме същата смрад. Нямам против старите автомобили, а неизправните. Защо някои трябва да ми вредят (макар и неумишлено) с действията или бездействията си. Чичо няма да се откаже от Вектрата, ако не е притиснат до стената, но защо трябва да е с лошо, като може и с добро? Добре е поне ако я кара на газ (което си е по-здравословно за останалите) и там икономическите предпоставки играят и в полето на екологията, но намаляването на данъка и, няма да го мотивира да се оглежда за алтернатива.

Концепцията обаче трябва да е друга. Трябва да се мотивира използването на чисти автомобили. Сега те наказват за това че не можеш да си позволиш нова кола, а трябва да те стимулират за да го направиш. За да се отпочне решаването на проблема глобално, новият автомобил не трябва да е само личен избор, а и централизирана политика. Автомобилният бизнес е много работна ръка и няма да замре, но може да се дотира. Може да се дотира и отделният човек, решил да замени неизгодното си за ремонт возило с ново, а като преходен период, с нещо почти ново.

Всеки иска по-нова кола, но не всеки би се "заробил" ограничавайки солидно и дългосрочно доходите си. Значи трябва да се намерят стимулиращи механизми. Екологията вече е доста важна и новият автомобил от личен статус за отделният човек се превръща в належащ за останалото население. Отделният индивид колкото и да бъде наказван за старият си и вреден, останалите не ни грее. Искаме той да не го кара, а да кара здрав, за да сме здрави и ние. Това е основната посока и тя трябва да се следва.
Големите градове имат градски транспорт, а може и с велосипед да се движи, а колата си да ползва по крайна необходимост и извънградско. Не че се хваля, но така правя и е финансово и екологично облекчение + здравословно. Може да се дотират велосипеди, градски транспорт, или малки  автомобили, при замяната на стар дръгел. Това не е непостижимо, но по-важното е че е наложително час по-скоро.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бг ще е най-добре от колите без катализатор да се започне, от там нататък постепенно минимума за всички да стане евро 4 и така нещата лека полека ще се оправят,защото както знаем има доста стари кори с ниска или никаква еко класа..ако се махнат като за начало ще има подобрение

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно и на тях може да се сложи катализатор, друг е въпросът дали си струва.

Сивикът от подписа ми е без и си е в нормите, а за щатите е внасян със заводски монтиран катализатор (това преди 33 години).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, ceco_accord написа:

Не е прекалено и поне е справедливо. Така ако колата ти не е в ред, може да я оправиш и да минеш в нейната си категория.

Не е справедливо,защото наистина трябва да се спират колите които не отговарят на екото,ти много добре го каза по-нагоре,дава им се възмжност да,но дали ще я използват това някякси не е доста сигурно.Докато в другия случай могат да ти дадат 1месец да я оправиш и да повториш прегледа и ако го издържиш караш ако не седиш и събираш кинти за друга.Има и една друга работа,че всеки иска да мине тънко,еми да ама най-евтиното и заобиколно накрая излиза супер скъпо за всички

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, ceco_accord написа:

Принципно и на тях може да се сложи катализатор, друг е въпросът дали си струва.

Сивикът от подписа ми е без и си е в нормите, а за щатите е внасян със заводски монтиран катализатор (това преди 33 години).

Разказвам случка,преди 2 години роднини си купиха т

Кола на старо,беше с катализатор а я писаха на прегледа без.И му викам защо я пишете тази кола без след като има КАТ? И той знаеш ли какво каза?Ми те чистоновите немогат да покрият изискванията и тях ги пишем без....Някой доста май е завишил нормите ,че чак новите да немогат.....Прегледите в бг също са един голям цирк...на запад около 1 час ти е прегледа а тук дори няма подемник и технически преглед иска да прави...

Редактирано от benjamin4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ясно. Въпросът е че "под сурдинка" това устройва населението и не създава грижи на управниците, но всъщност е щраусовото заравяне на главата в пясъка. Вреди на всички - и онея в парламента и тея в пунктовете, и ние останалите - всички го дишаме и сме потърпевши.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работата е там, че ако трябва да спрат от движение всички автомобили, които не покриват нормите за изгорели газове, то 50% от целия автопарк в България остава на трупчета.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно! 10% ще си оправят колите, останалите за скрап. Това да важи и за всички "общински и държавни структури"!

Иначе проблемът е нерешим и само се въртят безсмислени пари и писаници.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е за данъка, та малко се изкреви към как да се оправи мръсня въздух в бг.

 

мойто менние е че няма как да се забранят стари/замърсяващи коли на ниво държава поради това че има много села в които има по 1-2 коли останли на бай Киро на по 25 год които цялото село ползва за спешни случай и на този човек да му вдигнеш данъка е малко ненужно все пак там зимата проблема са печките на дърва а не тези 2-3 коли.

за Градовете където основно идва от коли замърсяването наиситна е по добра идея да се въведат ограничения според замърсяването а не да се вдигат данъците. По справедливо ми изглежда да се вдигне екотаксата и да се ограничи "нов" внос. 

Най-добре е и ГТП да се прави като хората ама там е загубена кауза поне за следващите няколко години, измислят какви ли не начини да се мами системата и не вждам как може да се затоврят вратичките.

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В пунктовете за ГТП най реално се вижда конкретното състояние на автомобила. Дали има отстранен катализатор, DPF, или някаква друга повреда и колко замърсява. Редно е там да се издават годишно еко стикерите. Колко реално се отчитат нещата е друг въпрос. Трябва там да се затегне контрола, ама ако се случи сигурно над 50% от колите в движение няма да покрият изискванията и не знам дали им стиска на управляващите да го направят. Другото е да се ограничи движението на всякакви тежки строителни машини и камиони в такива дни.,но кой ще го направи не знам. Това, като твърдението за печките в София , че не замърсяват. Вчера в неделя в София прекрасно време с вятър и въздуха чист. Движение на автомобили 1/5 от делничен ден. Тази сутрин мъгла и въздуха с норми на замърсяване 5 до 8 пъти над допустимото. Е колите ли го замърсиха? Ама нали така е по лесно да оправдаем едни 20-30 милиона от данъци.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво си говорите за еконорми, ама има и друго.........

Колата ми е Евро3 по талон (въпреки че има зелен стикер за Германия) и с нея минавам 7-8 до 10к на година. 90% от този пробег е извънградско. Не ходя на работа с кола т.е. не замърсявам ежедневно. Редно ли е колегата с 1.9 TDi също Евро3 да плаща (почти) същия данък като мен при положение, че не слиза от колата и прави минимум 30к на година? Ако е въпрос на екология, замърсява в пъти повече и то предимно в града.

Не забравяйте, че в нормалните държави новите коли са с ниски данъци, а тук данъка се формира най-вече от стойността на облагаемия обект. Ако имаш скъп имот, плащаш скъп данък. Същото е с колата.

Проблемът не е в данъците, а в доходите. Кой не би карал нова кола, ако може да си го позволи? Нека направят данъка за коли под Евро 5 четирицифрена сума, но стандартът да е такъв, че хората да могат да си го позволят. Новите коли да са с нисък или бе данък за първите години и всеки сам да си преценява дали да кара нова или стара кола. В момента караме трошки по финансови причини......

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не стойността на данъка би повлиял при избор за покупка на нов автомобил. От показаните разходи по-горе може да се предположи, че стойността на данъка не би бил с огромно значение при избор на нов-стар автомобил. Дори новия автомобил да е освободен от данък, то каското му ще надхвърля тези 100-150лв данък за стар такъв.

Регулирането на екологията с данък имущество, по принцип, е грешен метод. Единственото логично място за поощряване/наказание е в цената на горивата - шофираш повече -> използваш повече гориво -> плащаш повече. Разбира се, това няма как да стане в България, защото до преди няколко месеца имаше протести за цените на горивата, а едно ново поскъпване при евентуално добавяне на екологична компонента в цените, ще доведе до масови протести.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това няма да се оправи с данъците. Никой никого не може да застави да се образова и да работи нещо по доходно. Никъде не е казано че всички трябва да карат коли, всеки сам си решава дали, кога и колко му е необходимо МПС. Тук работата е - "искаш и намираш начин, не искаш - намираш оправдания". Да, доходите не са в крак с разходите и затова сме "гяволи". При смешни заплати имаме надвишаващи ги харчове, но това си е ясно и няма какво да го бистрим.

Относно замърсяването в градовете от МПС има просто решение, но е сложно за организация. Минаваш прецизно мерене на газовете, издават ти електронна карта за автомобила. Тя става задължителна и стои в колата, и независимо кой я кара, зарежда гориво само с нейното наличие. В тая карта е вкаран съответния код на замърсяване и върху цената на горивото се начислява сума според таблицата за отработени газове в микрограм. Така няма да има значение колко стара е колата, каква е кубатурата и, и еко нормата дадена от производителя, а точното и увреждане на въздуха. Под 100 мгр - без допълнително таксуване, а нагоре - цената на горивото х2, х3, х4,х5 и т.н. през определен грамаж. Така всеки автомобил ще плаща точно толкова колкото замърсява и точно толкова колкото км се ползва. Естествено от правителството се редуцират акцизите на горивата, а всеки си решава колко ще я кара и дали ще я ремонтира. Така ще се повиши търсенето на нови и достатъчно нови автомобили, а поносимото им кредитиране не е проблем - при ясна държавна политика.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята за надценка на горивата според измерената екологичност на автомобила е хубава теоретично и преборва „аргумента“ срещу облекчения за колите с газова уредба (а именно това, че може да имаш ГИ на колата, но дали караш на газ или бензин не се знае – бях го чул от някой в парламента). Двойно/тройно сигурно е твърде голям процент, но това може да се нагоди. Реалистично обаче това е много сложно решение за реализация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е сложно. Прави се централизирана система, пунктовете само мерят и пращат данните, а картата с номера на колата си получаваш при тях или по куриер. Няма корупционна възможност, а и подмяната на номера при препродажба вече не е задължителна.

Въпросът с транзитно преминаващите чужденци също не е нерешим. МПС с чужда регистрация рядко са под Евро 5.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нали тая система трябва да се интегрира в софтуера на касите на всички бензиностанции, за да пращат тия данни. Пък и се появява нова нужда от контрол над тия бензиностанции, че да не си зареждат анонимно някои шофьори.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предложението ми от пост 318 е само хрумване, но едва ли е невъзможно за реализация, особено когато вече проблема е драстично видим.

Без картата въобще няма да може да се зарежда. Софтуер се пише, а контролът не е труден. Колонките са блокирани и преди да зареждаш си маркираш с картата желаното гориво и тогава ти показва "твоята" цена за литър. На касата виждат номера на МПС в картата и номера на колата, отблокирват колонката, и сипваш. Има държави по Европата в които отдавна не можеш просто да спреш и заредиш, а накрая да платиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с колегата ceco_accord. И според мен е най- справедливо всички еко такси и тол такси да се калкулират в цената на горивото. Караш повече - замърсяваш повече  ползваш инфраструктура повече - плащаш повече. Не караш - не плащащ. Това е. Няма системи, няма как да има корупция и т. н. Единственото е че това ще повиши драстично цената на горивото и дали има управляващи на които им стиска да го направят. Вече граждански, каско и местен данък може да се определят както досега според мен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За инфраструктурата не е така. Чичо от село защо да плаща годишна винетка, при положение че си кара там и рядко ходи до града по някакъв разбит път от времето на соц-а.

Да не забравяме че управляващите са наши служители. Ние си ги избираме и контролираме по презумпция, а когато почнем по-стриктно да правим първото и второто - къде ще ходят?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...