Jump to content

Recommended Posts

Здравейте на всички. 

 

Не знам от къде да започна с това.. но искам да си купя мотор. Никога до сега не съм карал, а ужасно много ги харесвам. Четох из много форуми, мнения, простотии, и прочие, и така, докато не стигнах до тук. Казват, че Хондите са най-добрите мотори, поне за начинаещи. Та, така. Знам, че със сигурност на всички ви е втръснало да обяснявате наляво и надясно и т.н, но наистина ми трябва помощта ви. Искам да си купя мотор. Преди няколко месеца направих мега-бруталната грешка да си купя доста мощна кола, специално направена за ДРАГ състезания. Е, провалих се с нея. И научих едно нещо. НИКОГА НЕ ТРЪГВАЙ С НЕЩО МОЩНО, САМО ЗА ДА СЕ ГЪЗАРИШ. И така, стигнах до извода, че искам мотор (и без това винаги съм искал да карам мотор, защото просто е неземно докато се пътува с него). Но искам да започна с нещо слабичко. Например 125 кубика. Четох, че те са идеални за начинаещи. Та, какво бихте ми препоръчали скъпи колеги. Също така, за малко да забравя, искам да разуча и за екипировката. Моля, предлагайте, давайте ми съвети, и т.н. за да стигна до крайните изводи. Благодаря много, ще съм ви благодарен до гроб за всеки един съвет, който ми бъде даден. 

 

П.С. Моля без хейт, и разни бъзици. Карането, купуването и т.н, изобщо, всичко свързано с мотор, не е майтап работа. И моля, не ме отчайвайте. Искам и аз да си поживея все пак. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво,начинаещ.Но според мен това не значи че трябва да почнеш с толкова малка кубатура.Това няма да има душа и като се наложи да ускориш за да изпревариш например...ще хрърляш боб ще стане ли,няма ли...?Вземи си поне 400,някой турър,не резачка.Изчистен мотор с невисок център на тежестта.Ти си решаваш каква марка.Свикнеш ли с него ще си готов за следващата стъпка.И не подценявай екипировката.Вземи си нещо което наистина ще те пази,и от дъжд,и от вятър и пази боже от асфалт...каска също добра,не задължително супер скъпа.Почети из форумите.И се похвали ако яхнеш нещо.Поздрави.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е и аз съм новобранец ,но вече с малко опит.За съжаления ще кажа ,че няма значение дали ще скочиш на голям двигател или ще почнеш с малък и ще сменяш с по-голям.В един мотор има доста повече неща от двигател.Абсурд е да уцелиш правилния мотор от първия път.250кубика е минимума.

Ще изброя по-важните:

1.Тежест ...основно 150-230 кг.Важно е както за возията ,така и за вдигането на мотора като паднеш.

2.Стойка,височина на седалката,опора на седалката.Тук има доста детайли ,но ръцете остават без кръв,Гърба и кръста може да те болят.Въпрос на телосложение и височина.

3.Карбуратор или инжекция.Карбуратора е доста нервен,често има проблем с празните обороти.Инжекцията има по-бавен старт и ускорение.по-нисък разход.

4.Дължина на мотора,междуосие и минимален радиус на завой.Това описва поведението в градска среда и възможността да се буташ между шамарите.

5.Спирачки-по съвременните модели имат ABS и тракшън контрол.Екстри полезни не само за новобранец.

 

Много добра идея е да се четат форумите,но според мен първо изкарваш А-категория и после почваш да изпробваш модели,докато ти стане комфортно.

 

Екипировка:

Каска.

Хиляди модели и марки.Лидери са Bell,AGV, SHOEI,SHUBert. Каска под 500 лв се смята за средно качество.500-1000 лв за доста добра.Каска след едно падане се смята за неизползваема.

Екип: Alpinestar ,Dainesse,Falco още 1000 фирми.Важно е да има протектори,колкото повече ,толкова по- добре.Има и ризници за обличане върху ежедневно облекло.

Ръкавици и обувки в зависимост от сезона и приложението..

  • Like 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм си харесал хонда Hornet. Изчетох доста за него. Има 2-3 теми в различни форуми. Идеален е за начинаещ и понавървява. От 2005 има фейслифт и вече е с инжекцион.

 

Номера е да не си повярваш прекалено много прекалено бързо. Общо взето здравият разум и страха ти помагат да не караш като гламав. :D 

 

 

Първо, ако нямаш книжка, изкарай шофьорсктие курсове!!! Без книжка, ако стане нещо на пътя, си бита карта буквално. Не че книжката ще те спаси, но има практически занимания по време на курсовете и това ще ти помогне поне малко. 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,падането със учебния мотор е безплатно :)

  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С две ръце за хонда хорнет 600 - много добър и препоръчван мотор за начинаещ. Недостатък му е ако го караш повече извънградско и над 130-140 - тогава заради това, че е "гол", вятърът започва да се усеща доста кофти. Имам такъв модел 2006 и само хубави неща за него мога да кажа. Повечето мнения са че двигателя му е железен и много трябва да се постараеш, за да го унищожиш.

@Drone - искам да те поправя, че инжекционът е в моделите от 2007 година и по-новите.

Ето чудесно описание на качествата му - http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=17&t=14022

Редактирано от digunan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мм да аз не съм разбрал правилно :) 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи Хонда Хорнет. Ще почета наляво надясно, и пак ще се върна. Звучи ми добре, пък и съм го чувал този мотор. Благодаря момчета. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм кандидат моторист но искам чопър малък,може би хонда ребел.но никой не дава никаква информацията за модела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахх ,как никой не дава информация .Как ги продават тия мотори? Отиваш в Бултрако и казваш ,че имаш 12 хилки в задния джоб.На ръце ще те носят до мотора....:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз пък искам Deauville ... ама Главата на Семейството каза "Мотор НЕ!" :D

 

Иначе, преди 20-ина годинки, 6 сезона карах MZ ETZ250 с надписи Полиция на куфарите.

Оттогава споделям мнението на Бранко, на по-малко от 250сс не се качвам ;)

Редактирано от Krasi-mir
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси,пазя едно МЗ Трофи ,черно с хром в мазата .Като порасна може ида го подкарам..:)

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×