Jump to content

Recommended Posts

Здравейте на всички. 

 

Не знам от къде да започна с това.. но искам да си купя мотор. Никога до сега не съм карал, а ужасно много ги харесвам. Четох из много форуми, мнения, простотии, и прочие, и така, докато не стигнах до тук. Казват, че Хондите са най-добрите мотори, поне за начинаещи. Та, така. Знам, че със сигурност на всички ви е втръснало да обяснявате наляво и надясно и т.н, но наистина ми трябва помощта ви. Искам да си купя мотор. Преди няколко месеца направих мега-бруталната грешка да си купя доста мощна кола, специално направена за ДРАГ състезания. Е, провалих се с нея. И научих едно нещо. НИКОГА НЕ ТРЪГВАЙ С НЕЩО МОЩНО, САМО ЗА ДА СЕ ГЪЗАРИШ. И така, стигнах до извода, че искам мотор (и без това винаги съм искал да карам мотор, защото просто е неземно докато се пътува с него). Но искам да започна с нещо слабичко. Например 125 кубика. Четох, че те са идеални за начинаещи. Та, какво бихте ми препоръчали скъпи колеги. Също така, за малко да забравя, искам да разуча и за екипировката. Моля, предлагайте, давайте ми съвети, и т.н. за да стигна до крайните изводи. Благодаря много, ще съм ви благодарен до гроб за всеки един съвет, който ми бъде даден. 

 

П.С. Моля без хейт, и разни бъзици. Карането, купуването и т.н, изобщо, всичко свързано с мотор, не е майтап работа. И моля, не ме отчайвайте. Искам и аз да си поживея все пак. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво,начинаещ.Но според мен това не значи че трябва да почнеш с толкова малка кубатура.Това няма да има душа и като се наложи да ускориш за да изпревариш например...ще хрърляш боб ще стане ли,няма ли...?Вземи си поне 400,някой турър,не резачка.Изчистен мотор с невисок център на тежестта.Ти си решаваш каква марка.Свикнеш ли с него ще си готов за следващата стъпка.И не подценявай екипировката.Вземи си нещо което наистина ще те пази,и от дъжд,и от вятър и пази боже от асфалт...каска също добра,не задължително супер скъпа.Почети из форумите.И се похвали ако яхнеш нещо.Поздрави.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е и аз съм новобранец ,но вече с малко опит.За съжаления ще кажа ,че няма значение дали ще скочиш на голям двигател или ще почнеш с малък и ще сменяш с по-голям.В един мотор има доста повече неща от двигател.Абсурд е да уцелиш правилния мотор от първия път.250кубика е минимума.

Ще изброя по-важните:

1.Тежест ...основно 150-230 кг.Важно е както за возията ,така и за вдигането на мотора като паднеш.

2.Стойка,височина на седалката,опора на седалката.Тук има доста детайли ,но ръцете остават без кръв,Гърба и кръста може да те болят.Въпрос на телосложение и височина.

3.Карбуратор или инжекция.Карбуратора е доста нервен,често има проблем с празните обороти.Инжекцията има по-бавен старт и ускорение.по-нисък разход.

4.Дължина на мотора,междуосие и минимален радиус на завой.Това описва поведението в градска среда и възможността да се буташ между шамарите.

5.Спирачки-по съвременните модели имат ABS и тракшън контрол.Екстри полезни не само за новобранец.

 

Много добра идея е да се четат форумите,но според мен първо изкарваш А-категория и после почваш да изпробваш модели,докато ти стане комфортно.

 

Екипировка:

Каска.

Хиляди модели и марки.Лидери са Bell,AGV, SHOEI,SHUBert. Каска под 500 лв се смята за средно качество.500-1000 лв за доста добра.Каска след едно падане се смята за неизползваема.

Екип: Alpinestar ,Dainesse,Falco още 1000 фирми.Важно е да има протектори,колкото повече ,толкова по- добре.Има и ризници за обличане върху ежедневно облекло.

Ръкавици и обувки в зависимост от сезона и приложението..

  • Like 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си харесал хонда Hornet. Изчетох доста за него. Има 2-3 теми в различни форуми. Идеален е за начинаещ и понавървява. От 2005 има фейслифт и вече е с инжекцион.

 

Номера е да не си повярваш прекалено много прекалено бързо. Общо взето здравият разум и страха ти помагат да не караш като гламав. :D 

 

 

Първо, ако нямаш книжка, изкарай шофьорсктие курсове!!! Без книжка, ако стане нещо на пътя, си бита карта буквално. Не че книжката ще те спаси, но има практически занимания по време на курсовете и това ще ти помогне поне малко. 

Редактирано от Drone
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,падането със учебния мотор е безплатно :)

  • Haha 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две ръце за хонда хорнет 600 - много добър и препоръчван мотор за начинаещ. Недостатък му е ако го караш повече извънградско и над 130-140 - тогава заради това, че е "гол", вятърът започва да се усеща доста кофти. Имам такъв модел 2006 и само хубави неща за него мога да кажа. Повечето мнения са че двигателя му е железен и много трябва да се постараеш, за да го унищожиш.

@Drone - искам да те поправя, че инжекционът е в моделите от 2007 година и по-новите.

Ето чудесно описание на качествата му - http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=17&t=14022

Редактирано от digunan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мм да аз не съм разбрал правилно :) 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи Хонда Хорнет. Ще почета наляво надясно, и пак ще се върна. Звучи ми добре, пък и съм го чувал този мотор. Благодаря момчета. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм кандидат моторист но искам чопър малък,може би хонда ребел.но никой не дава никаква информацията за модела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахх ,как никой не дава информация .Как ги продават тия мотори? Отиваш в Бултрако и казваш ,че имаш 12 хилки в задния джоб.На ръце ще те носят до мотора....:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък искам Deauville ... ама Главата на Семейството каза "Мотор НЕ!" :D

 

Иначе, преди 20-ина годинки, 6 сезона карах MZ ETZ250 с надписи Полиция на куфарите.

Оттогава споделям мнението на Бранко, на по-малко от 250сс не се качвам ;)

Редактирано от Krasi-mir
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси,пазя едно МЗ Трофи ,черно с хром в мазата .Като порасна може ида го подкарам..:)

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.11.2018 г. at 14:27, Krasi-mir написа:

Аз пък искам Deauville ... ама Главата на Семейството каза "Мотор НЕ!" :D

 

Иначе, преди 20-ина годинки, 6 сезона карах MZ ETZ250 с надписи Полиция на куфарите.

Оттогава споделям мнението на Бранко, на по-малко от 250сс не се качвам ;)

Сина си купи този Девил и на мен много ми хареса и се замислям да продам сузукито и се метна на един Девил но след 2006 да е инжекция като на сина 

 

IMG_20180707_112813.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност Ребела е срахотна машина.Най-ниската седалка на Хонда ,само 690мм и нисък център на тежестта,тегло 190 кг.лесно управление при ниска скорост и лесно маневриране ,ако си висок под 170 см.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ребела е карбуратор нали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старите да,но новите 300 и 500 са  инжекция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото и най-важно нещо е да изкараш категория. После си направи сметка на парите!!!  Покупка на мотор е лесна работа, после идва изваждането  - гуми, филтри, масло, верига, накладки, свещи и още куп дребни неща. Екипировката също гълта бая.  Ако смяташ да караш с някакво канче, тип цукало и плетени ръкавички по джапанки се откажи още в самото начало. Фирмена каска (чисто нова!!!), яке с твърди протектори на рамене, лакти и твърд гръб. Може да има място за поставяне в самата подплата, а може и да си купиш само гръбен протектор. Важно е да не е от пресован дунапрен. Пластмасов, да покрива целият ти гръбначен стълб чак до края. Ръкавици - задължително кожени с протектори на кокалчетата. Панталони с твърди протектори на колената и допълнително подсилени на таза отстрани. Ботуши с твърди протекции на глезените, или поне усилени. Каска - КАЧЕСТВЕНА, на всяка цена!!! Слагай си боне, или карай със шалче. Едно, че няма да те точкова някоя оса или пчела и друго ти пази врата от изстиване! В началото се научи да спираш и тръгваш без затруднение. Тренирай някъде където няма трафик. Научи се да качваш и сваляш скоростите плавно. При спиране натискай задната спирачка първо и после обирай внимателно с предната. Никога не я стискай прекалено силно!!! Като натрупаш опит ще смениш начина на спиране. Но, за сега се придържай към моя съвет. Никога, ама никога не разчитай на другите водачи, че са те видели. Не, не са, защото нямат практика или не им пука. Трябва сам да се пазиш и да внимаваш за това което предстои. Карай разумно без да се засилваш, защото едно излизане от пряка или обратен завой може да ти костват живота. Не се престроявай в последният момент и не изпреварвай от вътрешната страна! Спирай по-рано и си оставяй дистанция пред теб поне една кола. Съобразявай се с пътната настилка и времето. Винаги карай добре екипиран! 

 Желая ти успех и дано не съм те уплашил :-)

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чопър, ако ще купувате най-добрия вариант имате ли финансовите възможности над 600 кубика и нагоре. Не се притеснявайте дори и да нямате голям стаж с мотоциклет. Ниската позиция на седалката дава по-голяма стабилност и при повечкото килограми на машината, а по ниско оборотните двигатели не предразполагат толкова към неразумно шофиране, но и в никакъв случай не подценявайте ускорението на "тракторите". При турърите  по-големите кубатури са малко по-трудни за управление от млад и неопитен водач особенно ако е и по-дребничък. И най-важното не робувайте на марки! Вземете този, който ще вие най удобен и най-запазен!

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.11.2018 г. at 16:50, daniel-atanasov написа:

 При спиране натискай задната спирачка първо и после обирай внимателно с предната. Никога не я стискай прекалено силно!!! Като натрупаш опит ще смениш начина на спиране. 

Колега ,би ли дефинирал този съвет подробно.Аз съм начинаещ ,но от опита ,който имам и от различните спирачни системи ,които видях по моторите имам определени съмнения.

Визирам това ,което съм научил досега.Новите спирачни системи са комбинирани- няма предна и задна спирачка.Сега ги правят така-дясна спирачка 60% предна и 40% задна -%-те варират спрямо теглото на мотора спрямо осите.Лява ръчка или крачна 30% предна и 70% задна.

За старите мотори инструктори и приятели съветват да се спира с предна и да се добавя задна постепенно.

Спрането директно с задна води до прибиване ,лично проверено няколо пъти ,че спирам с крак по навик :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говориш за дуал брейкинг систем, която навлиза в последните години. Такива мотори не съм карал и за тях нищо не мога да кажа. Последно имах MV Agusta F4 750, CBR 600 RR а те нямат такива спирачки. Преди време имах и една Yamaha FZ 1000 с ABS и първото нещо което направих, беше да му извадя бушона. За начинаещ моторист, според мен е правилно да се спира със задната, като се обира леко предната. Комбинирано, но първо натискаш плавно задната. Доказано е че дори при блокиране на задната спирачка има шанса да се плъзнеш странично и да ти се размине. При нов моторист е противопоказно да спира първо с предната и тогава да натисне задната. Обикновено при ситуация той се удървя, пуска долу краката, стиска предната спирачка и някой му открадва предницата. Почти винаги се стига до спукана - счупена ключица, или ръка. Главата също се тръска в асфалта доволно. Та, твоите приятели са ти дали съвет, който е правилен, но като понатрупаш опит! За това посъветвах колегата да не бърза да стиска предната спирачка. Ще му дойде времето, след време :-)

П.С. Той се оглежда за доста по-стар мотор, от тези с комбинирана спирачна система. Поне така го разбрах аз.

 Ааааа, стискайте хубаво резервоара и дръжте ръцете стегнати, особено при неравности. По възможност  до последно не пускайте краката на земята.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една снимка от далечната 2001 год. Чакаме да се качим на ферибота за остров Тасос. Там имаше международен мото събор. Яката работа!

Този ограденият в червено младеж съм Я. В този момента беше около 35 градуса, а това не беше никак яко! Личи и от погледа ми най-вероятно :-)

Еххххх, беше си друго време тогава!

1772236900_32169602_10213929620092475_6905452348403875840_o-.thumb.jpg.6fe7a66e4e8c908ed5349fcb8d20eb4b.jpg

 

 

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мамин Златин,колко багаж натовари?

Поведох разговора за спирачките,понеже всяко нещо си има техническо-логическо обяснение.Исках да чуя него ,а не -така се прави.

Имам предвид ,че цяла седмица правя и настройвам спирачки на Ямахата и имам голям успех с намаления брой падане :)

Та в детайли:

Теоретично при спиране центъра на тежестта отива на коловете,от там на предната спирачка.Там където има тежест има сцепление-факт.

Момента на блокиране на предна гума е естествено много важен и зависи от опита и настройката на ръчката,както и на правилното функциониране на предната спирачка.Тук идва момента на твоето обяснение,че при екстремно спиране няма кой да те задържи на седалката и излиташ от нея.Не знам какво се чупи и не искам да узнавам при излитане над вилката ,но си го представям..

Твоята логика за задната спирачка: Тя има по-малка ефикасност,но пак като се сюрнеш напред местиш тежестта и задницата олеква,пада сцеплението и гумата блокира. Следва подскачането наляво -надясно на задницата и ако не овладееш мотора се получава винт със салто.

Това всичкото за спиране направо.

За спиране в завой ,като е легнал мотора ти ще обясниш ,че аз още не смея да пробвам.

Но,като цяло бих препоръчал много внимателно обслужване и след това тестване на спирачките на конкретния мотор без ситуация изискваща екстремно спиране.Така като пуснеш блокиралата спирачка мотора се самооправя..почти.

 

Да не забравяме и моторната спирачка ,която е задължителна при всички видове спиране ,а в някои ситуации сигурно и единствения начин да намалиш.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази планина от багаж до мен с лепенката на куфара БГ + малка чанта на резервоара хваната с ластична мрежа, и една раница на гърба на жената.  Имай предвид, че тогава карах доста голямо туристическо ендуро (Suzuki DR BIG 750 - slingshot), което тежеше два пъти колко мен празно. Представи си го с тоя целият багаж - сигурно беше половин тон :-)

Сега на въпроса който зададе - В завой да ти кажа ми се е налагало рядко да спирам и всеки път съм си мислил, че ще ми е за последно. Стараеш се до последно или да изправиш мотора или да избегнеш удара. Като видиш дебелия е по-добре да се хлъзнеш и да ритнеш мотора далеч от теб. То това си важи за всяко падане, общо взето. Абе, всичко си е до опит и късмет. За накъсани завои без видимост е хубаво да не се засилваш прекалено. То е ясно!

 Малко спомени - Най-добър, според мен за завоите беше любимият ми мотор - Honda VTR SP1 или RVT RC 51. Той беше уникална комбинация от вървене, спиране и влизане и излизане от завой. Двуцилиндров, 1000 кубика, със 136 кс. инжекцион. При него преди завоя връщаш газта, той намалява драстично, малко след минаването на средата на завоя отваряш плавно газта и той полита. Можеш дори да не пипаш спирачките. Страшен кеф!

Мога да направя няколко предложения за градски мотор, ако някой го интересува - Honda Hornet 600, CB 600, CBF 600, Suzki Bandit 600, SV 650, Yamaha FZ 600, FZR 600, MT 03, MT 06, Ducati monster 620, 696, 821  (Само инжекцион!), Kawasaki Z 750, ER 600. От изброените има дву и четири цилиндрови модели. Това си е вече ваш избор!

Има не лоши КТМ стрит байкове в последно време. Те също са доста удобни за градско и лек преход извън градско.

Поздрави!

 

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да изкажа и моето мнение .. От скромния ми 12 годишен стаж като моторист съм имал щастието да покарам 10-ина различни мотора, като започнах от Honda CBR125cc, след това Honda CB600 Hornet, Honda VFR750, Suzuki GSXR750 K7, Suzuki GSR600 K9, Kawasaki KLE500, Honda CBR919, за кратко имах и една Aprilia Atlantic 125 - skuter, в момента карам Honda VFR800Fi. Мое мнение е, че по-балансиран мотор от последния ми а именно VFR800Fi няма. Уникален е за каране и в градски условия и извън града. V-образния двигател има невероятна стъпка, с леко подаване на газ много бързо реагира без да е агресивен, а звука от този двигател е много по-приятен от редовия. Мотора е инжекцион и притежава споменатата по-горе от колегата система за спиране DUAL-CBS съчетана с ABS, така, че освен, че върви уникално добре е сметнат и да спира също толкова добре. Просто наистина един от най-сполучливите и добре направени мотори. Да уточня само, че модела на моя VFR800Fi е с двигател, при който няма ангренажна верига, а движението се предава, чрез зъбни колела, правейки го практически неразрушим. Модела се прави до 2002 г., след което от 2002 излиза модела с V-TEC двигател, с който ако не се лъжа се прави и в момента.

Относно екипировката - към колегата започнал темата - съвет от мен - не се блазни от ниски цени и от мнения на познати от рода на "и това по-евтиното ще ти свърши същата работа" няма такъв момент .. качественото си струва пари .. и ако може да направиш компромис с цената на мотора и да купиш някой по-стар и по-ефтин, то с екипировката не бива. Дано не ти се налага да разбираш каква е разликата, но има .. и не е за пренебрегване.

Избирай без да бързаш качи се на няколко различни по тип и сам ще прецениш кой ти допада най-много. Успех! И дано се похвалиш скоро.

Редактирано от golfy
  • Haha 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скромния ти опит е доста богат..Да доуточня само ...препоръчваш модела преди 2002 или след 2002.Доколкото съм чел за него се води един от най-добрите спорт туринг евър..Аз за сега се насочих към мотор до 50 коня ,докато натрупам 2-3 години опит,пък след това ако ми се наложи/прииска повече мощност ше издиря да пробвам един VFR800FI

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 2002 какъвто е и моя .. води се VFR800Fi, след 2002 е VFR800V-TEC, който вече е с ангренажна верига, а тя си е консуматив, свързан с отваряне на двигателя, което лично аз не предпочитам.

Направо се мятай на един VFR. Със 110-те си кончета според мен е подходящ и за хора с по-малък опит, поради факта, че е не е сприхав мотор, стойката му е типичен спорт - турист, удобен за дълги пътувания и не изморява толкова ръцете и раменете. Случвало ми се е да правя дълги преходи от сорта на Плевен - Варна - Плевен в един ден с жената на гърба, което са си около 700-720 км и не съм се чувствал уморен, толкова колкото от някой от другите мотори, които съм имал.

Редактирано от golfy
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като бивш собственик на ВФР 750 рс 36, който притежавах 3 години и също със зъбни колелета вместо ангренажна верига мога да потвърдя казаното от колегата по-горе. Никакви проблеми не съм имал, само съм сменял масло и съм наливал бензин. Аз лично се разделих с него понеже ми беше тежичък, а и чопърите ми са на сърце. Разходът му под 6.5 не можех да го сваля, но имаше много брутален звук. 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко см се води седалката на ВФР?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Високо ми е това .Ребела ми лепна със неговите 695мм ,че са ми къси краката :)

 

  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-честите инциденти с мотор стават с водачи, които карат от 6 месеца или по-малко. Имайте го това предвид! Важи и за коли и за мотори, само дето един инцидент с мотор може да е фатален, за разлика от кола, щот там с много малка скорост може да се отрепеш. Само едно зомби, което си зяпа телефона да те бутне леко и си долу.

 

Иначе Хонда Hornet 599 или 919 (този е малко голям за начинаещи) за супер мотори. Аз щях да си взимам Хонда Shadow Phantom 750, но се отказах. Като знам колко често си зяпам телефона като карам колата и ме достраша. :)

Редактирано от Takumi Fujiwara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята редовна препоръка към млади мотористи е първият мотор да не е прекалено малък, но да е разтоварен и по възможност с ABS. Honda CB 600, BMW F650 CS, Kawasaki ER6 (f или n) и вероятно десекти други имат евтини версии с ABS (под 5000лв), с които моториста да премине през първите си най-трудни два сезона сравнително безопасно и са в диапазона 40-80кс. Ако не паднете с такъв мотор и цената му няма да падне, като нищо ще го продадете за поне 80% от покупната цена. Проблемът със 125/250цц моторите е, че са доста непрактични. Не стават да излезеш извън града и комфортно да направиш 200км разходка. А после ако скочиш от 125цц на нещо като CBR 600 или друга резачка над 100кс, пак е тотално различно преживяване, за което 125 кубиковия няма да те подготви.

 

И другото е - all the gear, all the time. Не излизайте на пътя по каска, тениска и джапанки. Каската не е достатъчна екипировка. И опитни мотористи падат, а не само главата ви е важна. В днешно време има хубави и евтини летни якета и панталони със сертифицирани протектори, хубави и евтини обувки и ръкавици. Макар че ако това ви стане редовно хоби, си струва да се инвестира в по-скъпа екипировка :)

 

Безаварийно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз искам да си купя мотор, предпочитам да е голям (ако ще е гарга - да е рошава). Някой може ли да ми каже на каква височина е седалката на Gold Wing 2001 г и дали е подходящ за начинаещ в големите кубатури?  Аз съм 172 см и 72 кг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да знае транспорт от Англия до България?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, изпратих им запитване. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калега ще чакам да кажиш какво е развитието по темата ,и аз искам мотор и съм начинаещ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми пристигна фактурата за мотора, утре ще го плащам по банка, защото е от Англия. Търся и транспорт, единствения, който намерих ми искат 650 паунда, които ми се виждат множко. На запитването в сайта, даден ми от колегата h5rov още нямам отговор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обади им се, на НГ говорих с приятел, който си чакам мотора от Англия със същата фирма. Каза ми сума от около 500 и някви лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×